Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Nie, Kona pri nabíjaní cca 30 min. bola vypnutá s otvorenými dverami, keďže sme sa rozprávali a Ľuboš si obzeral vnútro, bola zohriata, takže mala rovnaké podmienky na počiatočné vyklimatizovanie ako Zoe. Dokonca predtým stála celý deň na slnku v Mikuláši a za 6 km k nabíjačke sa určite menej schladila ako Zoe, na ktorom Ľuboš prišiel z domu a určite si klimatizoval. Tiež som mal prvých pár km spotrebu okolo 19 kWh/100km a pritom som išiel po Hrádku 50-kou.

    Čo sa týka "A preco mas obavy ci Kone cakanie s klimou nenavysilo spotrebu, ", Ľuboš to myslel tak, že keď on ešte dve minuty nabíjal do 90%, tak ja som od nabíjačky preparkoval (čakalo ďalšie auto) a neuvedomil som si, že už mám vyresetovanú spotrebu a dve minuty som klímoval navyše ako Zoe, takže v mojej spotrebe je zarátané klímovanie o dve minuty viac a tiež rádio a spustené auto, keď už chceš hľadať nejaké rozdiely. Taktiež po príchode na letisko natáčal u seba v aute najprv minutu - dve a moje auto klímovalo a bolo sputené, takže išlo o niekoľko minút dlhšie ako Zoe - čas jazdy je aj vidieť na mojom dipleji, že je o niekoko minút dlhší o tie státia.

    Koncový bod bol v podstatne vyššej nadmorskej výške ako štartovací, takže vzhľadom na vyššiu hmotnosť Kony to bol lepší výsledok ako Zoe a keby sme sa vrátili naspäť do štartovacieho bodu, určite by mala Kona spotrebu menšiu - narekuperovala by dole kopcom z väčšej hmotnosti auta.

    Čo sa týka rekuperácie, ja jazdím s nastaveným najmenším stupňom ale to pri Kone aj Zoe nehrá rolu, nakoľko pri brzdení obe autá rekuperujú, dokedy môžu a až potom zapájajú brzdy.

    "A ked vytahujes lepsi vykon motora, velkost baterie, kolies, dojazd " - porovnávali sme spotrebu a tam je zaujímavé spomenúť, že auto s väčším motorom a väčšou batériou - vplyv na hmotnosť - má rovnakú spotrebu. Alebo nemá hmotnosť a veľkosť vplyv na spotrebu ? V neposlednom rade väčší priemer kolies tiež navyšuje spotrebu - vie to každý, kto porovnával aj rovnaké auto s iným rozmerom kolies, takže aj to je zaujímavé na výsledku. Zoe má pneu len 195mm široké (napr. Ioniq alebo Leaf mali 205), Kona má 215 mm a o jeden palec väčšie, takže určite pripustíš, že keby mala 16" 195-ky, tak by mala menšiu spotrebu.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 12-08-2021, 20:47.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    26km usek na meranie spotreby nieje bohvieco.
    K tym identickym podmienkam by ma zaujimalo ci Kona klimovala auto pocas nabijania. A ci pocas jazdy obe auta mali nastavenu max rekuperaciu, alebo ako, tu si vobec nespominal.
    Na tak kratuckom useku schladenie rozpaleneho auta a vplyv stylu sofera/rekup mohol mat na vysledok Zoe znacny vplyv.
    Si mal vyklimovat Zoe, resetnut PC a tak vyrazit. Ale zacnes to zistovat pocas jazdy/testu. A preco mas obavy ci Kone cakanie s klimou nenavysilo spotrebu, ved snad tiez resetol PC pri starte, tak klimovanie nemoze mat v tej spotrebe zaratane, kdezto Zoe klimovanie pocas jazdy ma zaratane.
    A ked vytahujes lepsi vykon motora, velkost baterie, kolies, dojazd ... Kony, tak potom by bolo nacim spomenut aj cenovy rozdiel.
    A percenta SOC pri rozdielnych bateriach su irelevantne, nema to nic s priemernou spotrebou.
    Mozno lepsie zostat pri dragrace kde je lahke posudzovat a zmerat jeden parameter stopkami.

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Porovnali sme spotrebu v bežnej premávke medzi Renault Zoe ZE50 vs Kona Electric 64 kWh. Aký výsledok by ste očakávali ?

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Tu asi ani nejde tak o podporu, ako o fakt, ze Drag Race ma vacsinove publikum niekde v kategorii 14-18r., pokial sa nebavime o profi zavodoch na 1/4 mile, a prave tu asi vela priaznivcov nenajdes. A tych par ludi co by to tu mozno aj isli podstupit kvoli socializacii alebo inym pohnutkam moze byt aktualne nedostupnych, predsa len je leto a ludia su rozlezeni kade tade. Skus na jesen, mas vacsiu sancu.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Mozno treba zaujemcov hladat na strankach fanusikov dragrace.

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Podpora z vašej strany ako lusk. Čo už tak Drag nebude. Možno na budúce.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Znicit moze, zalezi ako sa k tomu vyrobca postavil ak su vsetky komponenty dostatocne dimenzovane na zataz sposobenu okamzitym nastupom vykonu pri EV tak by to nemal byt problem. Ale ak pouzil slabsie komponenty zo spalovacieho ekvivalentu, kde sa pocitalo s nejakou linearnou vykonovou krivkou, tak by to mohol byt po case problem. Taka TMX s povodnymi poloosami by mohla rozpravat, aj ked tam sa bavime uz o inej hmotnosti a vykone tam sa to tusim neskor upgradovalo na silnejsie co zvladnu ten vykon, ak si dobre pamatam. Plus aj baterke davas imho viac zabrat lebo pri plnom “plyne” musi zo seba vydat trosku viac a najma narazovo, ako pri pozvolnej jazde mestom

    Ale ako hovorim, zalezi od pristupu vyrobcu na co myslel a ako a kde setril.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    A nechcete to ešte rozdeliť, povedzme <100kW; <150kW; <200kW ?
    Potvrdzujem, že zrýchlenie je pri EV to čo ma na tom aute asi najviac baví. No a čo sa týka ničenia si takýmto spôsobom auta...nemyslím si, že to bude až tak zlé ak len človek dá pedál na podlahu. To skôr pravidelným jazdením štýlom brzda/plyn alebo takým taxikárčením si človek to auto ďaleko viac zhumpluje.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    1fisker Ty nevyzuivas potencial EV? Sice drug race ma nebavi, ale bavi ma pri tabulke zosliapnut plyn na podlahu a ubziknut s50na95 bavorakom, medasom, audinam ... co sa mi cez celu dedinu tlacia nervozne do kufra. Alebo ked su prace na dialnici a konci 60tka a zuzeny pruh a zacnu ma hned obiehat, tak pridam aj ja a frrnk. Jasne ze ma frajeri potom obehnu 150-160, ale fajn pocit zo zaciatku ich nechat za sebou ked sa pucia kym nepridem na 130. Tak ake nicenie auta? Normalne vyzuivanie maximalneho vykjonu auta. Na chvilku. Ako pri obiehani.
    Naposledy upravené Taur; 04-08-2021, 20:53.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    1fisker - Drag Race je zrýchlenie na 400 metrov. K akému opotrebeniu tam dochádza ? Mierne minimálne opotrebenie pneumatík a trochu si auto prečistí brzdy keď bude brzdiť po dosiahnutí cieľa. Je to absolútne jednoduchý úkon a forma zábavy.

  • 1fisker
    komentoval k 's odpoveď
    Má to zmysel si takto ničiť vlastné auto? Na to sa asi tak prihlási, kto má auto požičané alebo firemné.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Samozrejme že tak som to myslel aby sa prihlásili ľudia z podobným výkonom a aby to nebolo od veci do max 250 koní čo už je aj tak moc. A ak by bolo viac záujemcov z vyšším výkonom natočí sa to samostatne. Ideálne starší Leaf, Novší Leaf, Ioniq, 208, Corsa, Mokka, C4, Ion a iné.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Zmyslom je dat ZOE na prdel, ked superi maju mat 2x tolko koni a viac? Po dragrace dajte preteky v AC nabijani, aby zas ZOE dalo na prdel vsetkym.
    Zmysel by malo porovnanie aut podobnej kategorie a vykonov, cize 208, Corsa, Mokka ...

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Ahojte ľudia, obraciam sa na vás s prosbou. Mám aktuálne zapožičaný Renault ZOE 50 R135 a potrebujem sparing partnerov na Drag Race v Liptovskom Mikuláši konkrétne v Jakubovanoch je letisko kde sa dá odjazdiť 1/4 mile ( 400m)
    Tento týždeň v piatok, sobotu alebo v nedeľu - rozhodnete vy.
    Aby to malo zmysel súper by mať mať do 250 koní ale veľmi rád tam privítam aj podstatne výkonnejšie autá. Je to akcia kde každý príde na vlastné náklady z vlastným občerstvením. Samozrejme môžeme vybehnúť na maru alebo do Zázrivej pozrieť mnou ospevovaný hotel Havrania a ísť tam na kávu. Nabiť by sme mali vedieť zdarma Lidl Liptovský Hrádok. Maximálny počet áut v jednych pretekoch je 4 ks vedľa seba no pretekov môžeme dať viacero kde sa v prípade záujmu prestrieda viac áut. Ak by ste mali záujem viacerý môžeme kľudne spraviť porovnávacie video spotreby kde všetci začneme plne nabitý alebo aspoň na 95%. Miesto štartu nechám na vás no kedže ideme do LM a test by mal mať aby to bolo objektívne aspoň 200+ km tak by bolo super štartovať z BA alebo zo Senca. Prosím dajte vedieť
    0948900158
    elektrickyautomobil@gmail.com
    Ľuboš Geleta

    Pre predstavu ako to tam vyzerá vkladám video ktoré sa tam podarilo natočiť aj vďaka Mirkovi a Dominikovi - jeho YouTube - Dominiccars

    Pridajte komentár:


  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 s NEXT-e plný súhlas. Už keď malobaterkáč radšej zaparkuje mimo nabku a tam popíja kávičku, keď ešte pred mesiacom by veselo nabíjal, tak to je už čo povedať. Ono celkom zaujímavé sledovať ako postupné spoplatňovanie nabíjačiek mení správanie sa vodičov.
Pracuje...