Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
TomTesla - je nesmierne zložité dohodnúť sa z pár ľuďmi a rôznymi elektromobilmi v jeden deň. Tu na fóre je veľa ľudí a veľa rôznych elektromobilov no ľudia majú povinnosti a nemajú na takéto akcie čas alebo sa jednoducho nechcú toho záčastniť so mnou neviem. -
Lubos alebo na nejakom uzavretom okruhu kde robis drag-y ? Naozaj je dolezite zachovat takmer identicku jazdu hlavne pri tych pneu. Keby isli rozne Tesly tak kazda moze mat inak zodrate pneu, iny rozmer (18" 19"), ina znacka, ina vaha na palube (vodic, spolujazdec, batozina...) tam uz je vela parametrov ktore by to ovplyvnili. -
Ľuboš Geleta Myslim ze mal na mysli dragrace ICE vs EV s rovnakym vykonom. Idealne mozno jeden model napr. e208 100kw vs 208 1.2 PureTech 96kw automat. Ale popri tom aj test porovnania spotreby sa vzdy hodi. -
Tommik myslíš porovnať spotrebu spalováku proti elektromobilu v bežných podmienkach ? -
TomTesla malo by to zmyseľ ak by som Teslu porovnal s inými elektromobilmi - alebo len tak sama ? Lebo tam neviem identicky dodržať rýchlosť a podmienky predošlej jazdy. Ak by sme sa dohodli viacerí a spravili výlet na Liptov tak by to bol super test porovnania spotreby. -
Čo tak porovnať 100, prípadne 150 kW elektrických so spaľovacími? Možno by pomohlo k popularizácii Emobility
Zvážte... -
Lubos mna by zaujimal test s tvojou TM3 na identickom useku (povedzme aspon 50 km) s mierne podfuknutymi gumami a potom nafuknutymi podla vyrobcu. Dalej by ma zaujimal test znova na tom istom useku a rovnakym prejazdom (rychlost, cas) pri roznych vonkajsich teplotach. To je len na inspiraciu, nenutim :-) -
Drag Race v mojom podaní medzi bežnými elektromobilmi.
Renaul Zoe R135 vs Hyundai Kona Electric 64 kWh
-
Ďakujem za komentáre k spotrebe Zoe vs Kona. K niektorým bodom nie je možné sa vyjadriť pretože kritizovať vie naozaj každý a hlavne ten kto nič v tejto oblasti netvorí :-)
Samozrejme ďakujem každému fanúšikovi ktorému to aspoň trošku pomohlo a má to pre neho zmysel.
Veľká vďaka Mirkovi.
PS: niekto písal čo by som mal natáčať - budem točiť čo chcem ja a nie ty !Pridajte komentár:
-
Podla vasho testu maju na vlas rovnaku spotrebu.
Kona ma lepsiu efektivitu kedze ma rovnaku napriek vyssej vahe, vacsim pneu ... predpokladam ze pri dialnicnej 130ke kvoli tej efektvite by dostalo Zoe na frak, aerodynamiku asi nebude mat lepsiu ako Kona.
Urcite by bol zaujimavy test na nejakom zraze ist spolu dlhsiu trasu rozne auta a porovnat spotrebu po takej spanilej jazde. Vsetci vyklimovane auta na rovnaku teplotu naraz resetnut, ist spolu kolecko, tam po okreskach, odfotit spotrebu, resetnut a spat dialnicou 120/130kou. A mali by sme info o spotrebe a efektivite modelov dostupnych pospolitemu ludu.
Na Strbskom bolo 12 modelov, bol by slusny prehlad na zaciatok.
-
Zoe nizsiu spotrebu nema, skor vyssiu ked sa zohladni to co som pisal. Ale ako pise Taur, dobijacia siet nie je idealna a ja hladam malu spotrebu kvoli kratsiemu cakaniu na nabijackach. O peniaze tam moc nejde, ci stoji 100 km o 10 centov menej alebo viac, je jedno. A druha strana mince je ukazka efektivity - co dokaze jednotlivy vyrobca dokonale urobit a co nie. -
V praktickom zivote mensia spotreba lubovolneho auta je menej casu nabijania a mensi ucet za km. -
Sa tak zamýšľam, že čo by v tomto konkrétnom prípade znamenala nižšia spotreba ZOE voči Kone v praktickom živote...
1) Malo by ZOE väčší dojazd ako Kona?
2) Na identickom úseku by ZOE potrebovalo menej krát nabíjať?
3) Na identickom úseku s UFC by ZOE trávilo na nabíjačkách menej času?
4) Iný dôvod prečo sa tešiť ak by ZOE malo nižšiu spotrebu ako Kona? -
A v konecnom dosledku maju v beznej premavke rovnaku spotrebu.
-
Vysledok ocakavany uz zo samotnej podstaty motorov, ktore su v konkretnych autach.
Kona ma synchronny permanentny magnet, Zoe ma starsi typ externe budeneho bez magnetu. Nechapem, preco nebol tento zakladny technicky udaj spomenuty v teste, pomohol by divakovi lepsie pochopit rozdiely medzi jednotlivymi autami a namerane spotreby.
Perma magnet Hyundaiu ma podstatne vyssiu ucinnost ako Zoe, vykupene je to vyssou cenou, na ktorej sa podielaju aj vzacne kovy potrebne na jeho vyrobu (napr aj kontroverzny kobalt). Uz dlhsie je tlak na hladanie lepsej alternativy k motoru s permanentnym magnetom prave kvoli surovinam a ich povodu a nie uplne humannemu ziskavaniu, nakolko Hyundai nakupuje z Ciny, a Cinania z pochybnych zdrojov v Afrike, ale technicke cisla maju stale prednost pred udrzatelnostou a sociologickymi dopadmi
Zoe ako lacnejsie auto ma aj lacnejsi motor, menej efektivny, avsak s mensim dopadom na zivotne prostredie a z lahsie ziskatelnych zdrojov, aby mohli byt francuzski socialisti chrumkavi a spokojni
Kona ako drahsie auto ma drahsi motor, modernejsi a ucinnejsi, ale zas s vacsim dopadom na zivotne prostredie a s kontroverznym aspektom pracovnych podmienok v Afrike.
Vysledok: Zoe pre hippisaka, Kona pre drsnaka 😂
Pridajte komentár: