Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 Ved preto ho asi zaujalo auto co sa samo nabija zo slnka.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Kým sa to dostane ku tebe (2024-2025), už ani LIDL nebude free.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    A v "6) CCS 75 kW - 35 minút z 10-80% / CCS 11kW" asi myslis AC11kw
    Inak ako mestske/primestske priblizovadlo to znie fajn.
    Bud ma zlu aerodynamiku, alebo efektivitu ked s 54kwh bat iba 305km (Zoe s takou bat ma 385/395km a tiez je to krabica), tak na dialkove cesty to nebude stvorene.

  • ivan32
    komentoval k 's odpoveď
    Nie som odborník ale myslím že ten bod 3 máš napísaný divne. Uvidíme či sa ozvú elektrikári.

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Reálne zvažujem objednávku na toto auto. Sion od Sono Motors, rozhodne to nie je krásne auto no vidím tam veľa výhod.
    Budem veľmi rád ak mi napíšete dôvody prečo toto auto nekupovať a naopak prečo kupovať.
    Ich stránka: www.sonomotors.com
    Video od Petra z Volant.tv
    Prečo áno:
    Vie sa samé dobíjať zo slnka rýchlosťou do 245 km týždenne - jún, júl
    1) LFP akumulátor - veľmi dlhá životnosť - 3000 cyklov
    2) Auto disponuje vlastnou zásuvkou 16A 3.7 kW
    3) Dokáže nabíjať iné elektromobily 16A 3F 11kW - predpokladám že by to bolo bolo možné zmeniť na 400V 3F na plnohodnotné napájanie rodinného domu.
    4) Kapacita akumulátora 54 kWh - asi celková
    5) dojazd 305 km WLTP - slabší priemer
    6) CCS 75 kW - 35 minút z 10-80% / TYP2 11kW
    7) kufor až 650 litrov
    Neviem či má tepelné čerpadlo

    Prečo nie: dizajn
    Naposledy upravené Ľuboš Geleta; 16-05-2022, 09:26.

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Človeka ako je Amperak len tak ľahko nestretnete. Úspešný YouTuber a muž činu.
    Jazdí na 22 ročnom elektromobile značky Peugeot a napája ho akumulatormi ktoré si sám skonštruoval. Zábavný človek z veľkými znalosťami ohľadne fotovoltaiky.
    Video sa oplatí pozrieť minimálne v prvej časti kým tam je on. A asi prvý krát som prehrial akumulátor na Citigo-e iV 😁

    Pridajte komentár:


  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    tommik Ja som nemyslel operatorov, ale skor take hotely, penziony, parkoviska a pod. kde ked zarubu crazy sadzbu a nevyznaju sa alebo sa nechcu v EV. tak Zoe ma vyhodu. V jednom hoteli mi zahlasili tak 2 roky dozadu tusim 20e/h za AC stlpik, bol som tam na jednani s ich manazermi, nepotreboval som nastastie nutne nabijat, len som sa spytal na recepcii ked som videl stlpik reku podla zasady ked EV parkuje ma sa nabijat, ale hned ma to preslo. Ale keby som bol v nudzi, tak ma vyjde kwh len 1e so Zoe oproti 3e s Konou.
    Ja som Zoe kupoval kvoli absenci DC v regionoch kde sa pohybujem. Na vychood od PO/KE mas jedinu v HE inak nic. Na Orave tiez vtedy nebola ziadna. Som vahal medzi Zoe a e208 a hlavne preto vyhralo Zoe. DC100kw pri e208 mi bolo nanic ked to nemas do coho pichnut.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Taur "...ked je AC nabijanie minutovo/hodinovo tarifikovane."
    Našťastie toto má už napríklad v reichu EVN vyriešené a síce tak, že minútová sadzba je odstupňovaná podľa nabíjacieho výkonu <3,6kW; <11kW; <22kW. Tým pádom v slušnej cene nabije aj auto so slabšou palubnou nabkou a zároveň výhoda auta ako je Zoe, ktoré je kupované za účelom vysávania free AC nabiek (zdroj: viacerí majitelia), ide do úzadia. Vo finále teda nabíjame plus mínus všetci za rovnako.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 Nastastie to AC u Zoe je vlastne polovicne DC. Je to super vec ked je DC nefunkcne, alebo obsadene. Alebo len AC stlpik v pustine a DC v nedohladne. Alebo ked je AC nabijanie minutovo/hodinovo tarifikovane.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Taur Veď to MolPlugee / ELEN je tam dosť. Dá sa ísť úplne na komfort.
    Pozrel som si Pugshare s filtrom Type2/CSS a free nabky. Končia tam asi už doby zadarmo pre CCS.
    Ak nerátame Záhreb, tak nič. A zas na type2 trčať, nemá zmysel.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    k 2. No ze urcite boli cestou aj platene nabky kde by si sa DC nabil, ak by si netrval na zadarmo kde ti to neslo.
    k 3. hehe, keby to mala byt pomoc UA nema logiku aby vypinali na vychode mimo otvaraciek a na opacnom konci v BA nechavali nonstop.
    k 4. Nejde o skratenie cesty, ale ked vo videu uz spominas kwh a straty tak ... aale to je vlastne tvoj styl ala "ze vraj, z roznych zdrojov, pocul som, zda sa mi atd.", tak uznavam a beriem namietku spat.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Taur
    Odpoveď na všetko
    Neviem o tom zeby renault uvadzal vyse 400km dojazd, ale udavaju wltp 395km pre R110 a 385km pre R135.
    Máš pravdu - no existoval na rôznych zdrojoch aj údaj asi 410 km WLTP a tých 385 a 395 je celkom blízko.
    2. Nabija rychlo na DC ak je ochotny za nabijanie zaplatit, ked nie tak potrebuje asi nemat smolu.
    Tomuto som neporozumel. Keď zaplatíš tak môžeš využiť reálnych 46 kW.
    3. Nabky Kaufu v BA funguju aj mimo otvaracich hodin ze si tam chcel v noci nabijat? Ci je nonstop otvorene?
    Áno Kauf aktuálne ide v Ba nonstop asi pomoc Ukr. No moc by som si nepomohol lebo aj z Ba domov to trvá asi 1,5h a kým by som prišiel do Ba - radšej som si pospal a neriešil možno ušetrených 30 minút ak vôbec.
    4. Keby som bol taky tester a youtuber, tak by som asi investoval zopar eur do nejakeho OBD udelatka, aby som nenusel odhadovat kolko kwh sa mi dostalo do bat ci ine hodnoty.
    Tie kWh sú bežnému užívateľovi ukradnuté a približne vieš podľa nabíjačky koľko si ich prijal. Áno cez Obed vy si bol presnejší no cestu by mi to neskratilo.
    5, Cestou spat horekopcom s vyssou
    priemerkou si mal mensiu spotrebu ako cestou tam? Bol protivietor?
    Cestou späť späť som šiel približne rovnako ako cestou tam preto aj mňa tento údaj prekvapil no možno výrazne pomohlo to že cesta späť sa započal pri teplote asi nad 20C a v tomto režime sa cestovalo veľa hodín a km. V Zahrebe som mal myslím len 13,1 kWh vďaka tej teplote bez klimatizácie. Ale v noci bolo len 10-13C čo dosť nevhodné pre spotrebu. Od Zalaegerseg som do Nadlic šiel 298 km myslím na 1 nabitie a ostalo mi 9%. A rozdiel v spotrebe cestou tam urobilo rozdiel aj to že som začínal v daždi 23:00

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    1. Neviem o tom zeby renault uvadzal vyse 400km dojazd, ale udavaju wltp 395km pre R110 a 385km pre R135.
    2. Nabija rychlo na DC ak je ochotny za nabijanie zaplatit, ked nie tak potrebuje asi nemat smolu.
    3. Nabky Kaufu v BA funguju aj mimo otvaracich hodin ze si tam chcel v noci nabijat? Ci je nonstop otvorene?
    4. Keby som bol taky tester a youtuber, tak by som asi investoval zopar eur do nejakeho OBD udelatka, aby som nenusel odhadovat kolko kwh sa mi dostalo do bat ci ine hodnoty.
    5, Cestou spat horekopcom s vyssou priemerkou si mal mensiu spotrebu ako cestou tam? Bol protivietor?

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Elektromobilom do Chorvátska 2022. Použitý elektromobil má niečo čo mnohé elektromobily nemajú a to rýchle nabíjanie cez Typ2. Napriek tomu to trvalo dlhšie ako som predpokladal.

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Dnes tu máme porovnanie slabého a slabšieho. Legendárna Dacia Spring vs Škoda Citigo-e iV na 1/4 mile.
    Drag Race

    Pridajte komentár:

Pracuje...