Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Lubos, precitaj si moju prvu vetu este raz. Aj ked ma nejake minusy tu popisane, nic strasne proti kupe to nie je.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Hmotnost nemusi byt az taky problem, kuk jedno z poslednych Bjornovych videi, kde ukazal, ze 400kg naklad ma na spotrebu minimalny, takmer az zanedbatelny, dopad. Prejavi sa to len v meste pri castych rozjazdoch.

    A tiez sa priklanam k nazoru, ze koncept solarneho auta nemusi byt z podstaty zly, ved drviva vacsina aut stoji nepohnuto na mieste 22-23.5 hodin z nasho dna (ano je tam aj noc), a to je idealny sposob ako vyuzit toto “nicnerobenie”. To, ci je aktualna technologia solarnych panelov a cena takehoto riesenia na tento scenar pripravena, je uz druha vec. Skor si myslim, ze este neprisiel ten spravny cas. Ale niekto s tym zacat musi, aby zaplatil vyvoj a vydlazdil cestu ostatnym. Ani prva Tesla nebola uplna super.

    Ja by som sa skor bal toho, aby to nedopadlo ako s Nikolou. Aj oni vyzerali ako zivotaschopna firma, akurat ze zalozena na podvode 🤷‍♂️

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Sion sa snaží už dlhé roky ale zatiaľ to nevyzerá na sériovú výrobu, aj keď bola viackrát ohlásená. Ako koncept auta je to dobré, ako zráč dotácií a lákania investorov tiež, ale ako reálne napísal nick81, všetky tie veci chýbajú k reálnemu autu, ktoré by bolo predajné na trhu.

    jux koncept auta s panelmi nemusí byť úplne od veci, ak je to auto, čo dlho stojí na slnku, má veľkú plochu panelov, ktoré sa môžu roztiahnuť pri státí a ešte aj plnia funkciu markízy atď. a také auto ukázali holandskí študenti ako projekt, s ktorým prešli skrz Európu bez nabíjania v nedávnej epizóde "Plne nabité"


  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ved pockajme, len realita ukaze, ci to vobec zvladnu v EU zo starych polepenych komponentov najnizej kategorie homologovat a zacat niekedy vyrabat? Co povedia skutocne testy? Ci si to vobec niekto kupi? Stojim si za svojim, ze je tam prilis vela neznamych.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Nick81 - bez tých panelov by ma to auto moc nelákalo aj keď pri cene 25000e by bolo stále zaujímavé. Je to nemecká značka tak snáď by ten servis nemusel byť taký problém. Zlepenec to asi je, dizajn je jeho najslabšia stránka.
    Po Tesle stále túžim no rád skúšam nové veci a nové koncepty a fotovoltaiku mám fakt rád a solárne autá som sledoval už ako malí chlapec. Bolo by zaujímavé ak by bolo možné k autu pripojiť externý flexibilný panel povedzme 1kW - elektronika tam na to je, stačí aby mala rezervy na výkonnejší panel a bolo by to ešte atraktívnejšie.
    Ja som bol z mojou Teslou nad mieru spokojný - 105.000 km bez poruchy a všetky parametre vrátane jazdných boli skvelé.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ľuboš Geleta Kľudne choď do toho. Pýtal si sa na názor. Mne to príde taký "zlepenec" ako Dacia Spring. Mohli dať dole panely, cenu o 4-5 tis dole a mohlo to byť slušné "lacné" vozítko okolo domu. Tu na to pozreš, všetko vyskladané s dielov najlacnejších áut. Také výduchy klímy mala žena na Sparku (Matiz), Ten elektrikársky červený STOP vypínač na stredovej konzole nemá chybu.
    30 tis je za toto dosť. Ty inak už nechceš Teslu? To bola taká zlá? Za 30 tis hocijaké staršie osvedčené auto.
    Som inak veľmi zvedavý keď odíde motor, či nejaká elektronika čo s tým. Keď to bude online doručenie, žiadny servis. To bude iné DIY.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Dango - koľko elektromobilov tu máme za 28500e s 54 kWh akumulátorom - ani jeden a už vôbec nie tak veľké auto.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Jux ďakujem za tvoj názor no určité veci si si vysvetlil po svojom.
    Napájanie celého domu z auta som myslel tým štýlom že si ho nabiješ cez domácu elektráreň - ja bývam cez deň často doma, a následne alebo aj počas nabíjania cez fotovoltaiku napájaš celý dom a čo len chceš z mobilného akumulátora menom Sion.
    Koncept rozhodne nie je nereálny - pracuje na tom aj Aptera - od Aptery mám info že do 15 mesiacov idú na burzu a potom začnú pracovať na 5 miestnom solárnom aute.
    Keď si pozrieš to video od Petra tak presne v 17:40 uvidíš to čo je podstatné - 440W výkon panelov na slnku, som si istý že pri dokonalom nasmerovaní auta na slnko budeš dosahovať 500W ak nie viac. Aj po stratách na elektronike by to mohlo byť po 10h nabíjania reálne prijatých 4+ kWh čo vôbec nieje na zahodenie, pri mestskom cykle to môže byť 30+ km len zo slnka. Ak by sa stalo že auto 2 dni nepoužiješ tak na tretí deň máš plus 60-70 km len tak.
    Áno teplota v aute bude vysoká ako na každom čiernom aute - všetky čierne autá treba tiež ochladiť no oni sa nenabíjajú samé.
    Cena auta vzhľadom na koncept a veľkosť je skutočne super. Chcem veriť že to bude reálne.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Akoze preco nie. Toto auto doplna chybajuci MPV segment (povedzme). To solarne oblozenie ho robi jedinecnym, ale zaroven najzbytocnejsou polozkou. Energia, co dana plocha nazbera asi tazko pokryje mnozstvo enerie potrebnej na nasledne schladenie interieru. A vyuzivat jeho solarny potencial v mesiacoch oktober-marec je velmi optimisticke a utopisticke

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Taur - upresním to, Zoe má 54,7 kWh a využiteľných by mal mať 52kWh - nikdy som sa k tejto hodnote nepriblížil, aj pri svetovom rekorde v bežnej premávke my vyšlo horko ťažko 49kWh a to malo auto nájazd myslím do 10.000 km.
    Dobre ak budeme optimistický bude využiteľná kapacita na Sione 50 až 52 kWh no stále mi uniká porovnávanie zo Zoe. Uvedomujete si že Sion je omnoho väčšie auto a má kufor 650 litrov ?
    A nick81 píšeš že tie panely na aute musím zaplatiť - tie sú v cene auta - to je jeho podstatou. Cena auta ak objednám teraz čo asi spravím je 28500€ čo je oproti oficiálnej cene Zoe stále dosť lacné. Zálohu 500E vám vrátia ak zrušíte objednávku čo je fajn pokiaľ firma neskrachuje čo si myslím už v tomto štádiu nemalo byť.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Koncept je nerealny. Skusali to uz mnohi, tito slubovali toto auto predavat uz v 2019. Nic z toho nebolo a podla mna ani nikdy nebude. Navysena cena a vaha auta o panely a nabijaciu elektroniku z panelov na aute tazko vyvazi zisk elektriny z panelov na aute. Ved len klima (aj ked by bola s TC) zozerie podstatne viac ako daju tie panely na aute. Nech napisu kolko sa da odjazdit za cenu panelov, a o kolko kvoli panelom a elektronike nabijania z panelov stupne vaha auta a teda aj jeho spotreba. Ako zabezpecia ze auto bude vecsinu casu na slnku aby sa nabijalo.
    Dnesny nabijajuci sa elektromobil ma vlastnu spotrebu auta cca 200W, mozno ju stiahnu na 50W, no to nebude jednoduche. Pricom na kopu dalsich, dnes beznych vyzadovanych ficurin nebude mat taketo auto dost energie - internet, kamery, cidla zabezpecovacky, ochrana pred prehriatim interieru a t. d. Bez kopy dnesnych vyzadovanych ficurin auto uz dnes neprejde EU homologizaciou.
    Cierne auto na slnku bude mat v interieri kolko? 60 ci 70 stupnov, kto to odchladi pred jazdou a kolko elektriny na to bude treba?
    Ak solar, tak urcite nie rovno na auta. Lepsie (asi aj lacnejsie) bude vybudovat zastresene parkoviska s panelmi na strechach, nech su auta v tieni a panely zbieraju elektrinu cely cas nad kazdym parkovacim boxom.. A odcerpavat z tej smiesnej nazbieranej energie este nejaku AC mimo auta je uz uplne nerealne. Uz len straty v menici z DC napetia baterie auta na AC siete zozeru minimalne 10% energie. A trojfaz je uz len chimera.
    A cena 25k je tiez podla mna silno podhodnotena, len na ziskanie investorov.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Inak pamätáte na automobily TH!NK ? Tiež mali robiť po malom City ešte rodinný Ox. Takisto solár strecha. Tiež boli objednávky a potom zľahla zem. https://www.favcars.com/th-nk-ox-con...pers-75578.htm

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Zoe ma brutto 55kwh, ak Sion 54kwh tak je rozdiel len 1kwh, ale v dojazde az 80-90km. Nemyslis vazne ze z 54 by chceli vyuzivat iba 48, 6kwh trochen velky bufer ...
    Skor to bude aerodhnamika, mozno nic moc efektivita, mozno slaba rekuperacia ...

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ľuboš Geleta Panely na aute už má Ioniq5. Tiež to znelo cool, papierové parametre boli zaujímavé. V praxi je to na dobitie 12V aku a za tú cenu sa nevráti za celú životnosť auta. Tu keď si zoberieš ako bude olepené s tým auto je to nákladovo na pár tis, čo musíš zaplatiť len za panely. Návratnosť je ešte viac v nedohľadne.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Ďakujem za pripomienky. Ivan32 - chcem veriť že je to možné, Taur - áno myslel som Typ2 a nie CCS na tých 11kW. A ten dojazd oproti Zoe - Zoe má mať využiteľnú kapacitu 52 kWh a Sion má asi celkovú 54 kWh ale neviem to potvrdiť. Ak by mal využiteľnú povedzme len 48 kWh tak je to hneď o 4 kWh menej, môže byť trochu horšia aerodynamika a máme dôvod - no hlavne to hádžem na menej kWh.
    Nick81 - či bude alebo nebude Lidl zdarma to až tak nehrá rolu. Mám fotovoltaiku 1500W a od dnes staviam ďalšiu 2,7 kW kde pridám neskôr len ďalších 6 panelov 450W a bude s toho 5,4kW a neskôr možno ešte viac.
    Taur - kto by nechcel mať na svojom elektromobile nabíjanie zo slnka ? Na dovolenke ale aj v bežnom živote to bude neskutočne cool.
Pracuje...