Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 5

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #61
    BTW, eate taka velmi cerstva, nepotvrdena info. Naozaj je to prve chladne, odmerane nabijanie na Slovensku. Ale vysledok vyzera, ze toto slavne auto ma cold-gate 1:1 z Kony iba s tym, ze vykon je samozrejme adekvatnejsi moznemu maximu, takze znacne vyssi ako pri Kone.
    Ale obmedzenie a max vykon pri nabijani v chladne rano ukazuje, ze (ZATIAL TO TAK VYZERA, nechcem davat ziadne final zavery) sa na to s vyhrevom zasa raz korejci vy......

    Uvidite coskoro v teste. Nie mojom, ale kamaratov z Autozurnalu. Tam budu aj cisla.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To je dost sklamanie. Hlavne ked si zoberieme, ze v EU najvacsim trhom pre tieto auta je Norsko a Nemecko, kde nikdy neboli zrovna vysoke teploty a zimy velmi chladne. Nechapem tuto ich filozofiu. A pritom staci jedno softwarove tlacitko nakodovat. Oni sa na ten software vazne uplne vys..li 😒 peticia nick81 zjavne nepadla na urodnu podu, velka skoda.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      s Lubosom som dnes uz o tom hovoril. pravdepodobne to pri dnesom rane chytilo 2. uroven coldgate.
      Otazkou zostava a to sa nateraz nestiha zodpovedat, ci to zacne nezmyselne po nabijania bateriu chladit a teda je to 1:1 cely termal menezment, alebo iba nevyhrieva a teda znizuje prvy vykon.
      O par dni bude video von, dam sem link.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Akurát mi dnes písal pán z Hyundai Nošovice "Za nás můžu konstatovat to, že takovouto úpravu logiky je možné provést jen v rámci Faceliftu nebo plné modelové změny. Teď, v průběhu prázdnin, jsme připravovali seznam návrhů modifikací všech našich modelů pro příští F/lift nebo plnou modelovou změnu a požadavek z Vaší petice jsme do seznamu také zahrnuli.
      Položky z tohoto seznamu jsou posuzovány našim vývojovým centrem a v případě souhlasu i průběžně zaváděny do nových modelů nebo v rámci Faceliftu modelu stávajícího."
      > Takže tak čo sa týka ich VW ak bude updatovať spätne ich zvalcuje. Resp. ak spravia predhrev, navýšia výkon ID.4 dostane zas význam. Napísal som mu odpoveď aj ohľadom Ioniq5 a bugov v BMS - to chladenie batérie v -10C pri viacerých UFC na diaľkách. Je to škoda, zas ti odserie zákazník. Slušný hardvér a padá to na softe :-(
      > Okrem HMC CZ boli kontaktované zastúpenia Hyundai/Kia ČR a SR, ktoré to mali reportovať aj do Korei. Tak dúfam, že aspoň tam sa prebudia. Ale radšej som skeptický. Lebo kým to príde niekam do Mobisu a späť ku zákazníkovi, asi to bude na ultra dlho.
      > No nič, zákazníci aj novinári to toho musia búšiť, inak to nepôjde. Minimálne 850 ľudí z EÚ/kanady je naladených na petíciu, tak snaď sa budú pýtať v ich servisoch a zastúpeniach. Ako píšes hore v Škandinávií to musí robiť pri tých zimách iné problémy.
      Naposledy upravené nick81; 26-08-2021, 11:59.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Na to sa da konstatovat len jedno - dobra sprava pre Model Y .
      Ako som pisal inde - nebude zo psa slanina, i.e. nebude z automobilky SW firma...

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 klobuk dole za tvoje aktivne angazovanie, kiezby sa kompetentni spamatali… fakt staci aby to zacal robit niekto z mainstreamu a ostatni sa chytia. Len by ma fakt zaujimalo, ci to je ich lenivost alebo nevedomost. Nepochopim.

      Aj tie kecy o moznosti zaviest to az pri FL. Ako pardon? V dobe OTA updatov? Neverim, ze by sa to nedalo pridat do funkcii uz teraz… cele mi to pride take alibisticke z ich strany.
      Naposledy upravené Wilo; 26-08-2021, 15:52.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Tak nenabije na 80% za 18 min, ale za 24 alebo 30 min. Stále rýchlejšie ako TMY s LG baterkami, či nie?

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      No mne to vobec nebude prekazat pri mojom pouzivani , tak ako aj pri Kone EV64+ , 80% nabijam doma.... auto mam napojene ked ho nepouzivam cez den na solar ... a slnko dobija zadara , vecer do rana na NT tarifu ... zatial takto fungujem cez rok a pol... a v pohode . auto mam vzdy pripravene na 80% , ked sa ide na dlhu cestu , natlacim 100% ... ale to je raz za 1/2 roka...
      Naposledy upravené Maco7; 26-08-2021, 18:58.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 Presne, kto nabíja doma alebo ma AC pri dome je v pohode (musím postaviť ten dom :-). Kona - dobrá dojazd/efektivita, nízka váha. 1.5 roka čakám, že sa prejde na OTA, lebo hw tam na to je. Ale nakoniec to ani netreba, nie za spoplatnenie pri takomto prístupe "nerobme nič, aby sa niečo nepokazilo". Veď Carplay ide a stále mám waze. Ak bude Kia charge v telefóne/carplay úplne to postači. Filmy nakoniec ani v aute nepozerám. Spotreba fajn aj dojazd, malá degradácia. Rodinné veci v rámci SR to s dojazdom vybaví. A keď idem na "vandrovku" do zahraničia je tam toľko času, že nejaký coldgate nehrá rolu.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 A kedy vlastne jazdis, ked cez den nabijas na FVE a z vecera do rana na NT?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Upravy Ioniq 5 cez OTA budu iba v mapach - infotainmente, vyslovene pisu v prospekte, ze cez OTA budu len mapy aby nevyvolali pochybnosti, ze by menili aj ine software v inych riadiacich jednotkach, netreba cakat nieco ine ako napr. uprava rychlosti nabijania cez OTA ako pri inych autach.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Alebo to ten hw infotainmentu ani fyzicky nevie. nevyviedli si piny?🙂

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Pises o LG v Y, je to tak zle ? Niektori to pouzitie LG vitaju kvoli tej Panasonic degradacii, LG ma na tom byt o moc lepsie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Je to pomalšie o možno 5-10 minút ale zabúdate na jednu vec. Tesla, keď uvádza na trh novú batériu tak začína konzervatívnejšie s nabijacou krivkou. Tak tomu bolo aj u Panasonic článkov 2170 čo sú v TM3. Takisto moje TMS keď bola nova pred 5 rokmi nabijala pomalšie ako teraz po 100 000 km.
      LG sú nové články a radi horia, ako viete.
      Takze za taký rok môžeme vidieť zmenu nabijacej krivky urobenú cez OTA.
      Ja by som na to kľudne vsadil.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #62
    v nedelu ide von Autozurnal test Ioniq5. Mam tam aj svojich 5min slavy zavesim potom aj sem, alebo si zapnite odber. Ja som ho uz videl a musim povedat, ze moje slova, ze sa nejedna o dva kroky vpred, ale iba jeden, sa potvrdili aj Misovi.

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Michal robil s vami ten test? alebo neskor? Mal viacej casu na to , spoznat a vyskusat auto?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Maco mi si tykame, uz si zabudol?
      Michal dostal auto ako prvy na tyzdenny test. Ja som bol tyzden predtym na prvych jazdach, co bolo dokopy pol dna.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Milan , viem , tykame si , nezabudol som , myslel som s vami ked ste testovali tie tri auta a bolo tam viacero skupin novinarov naraz... Sa tesim na video , sledujem kazde nove co vyjde , ale aj tak sa stale po kuskoch dozvedam vela novych veci o aute..
      Naposledy upravené Maco7; 27-08-2021, 19:00.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale vsetci ostatni novinari mali auto na rovnako dlhe obdobie ako ja
      Autozurnal je speci )))
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #63
    Spotreba na diaľnici

    17,5 vs 21,9 kWh/100km

    + 25 %
     
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 29-08-2021, 06:34.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Nemecky neviem, ale spotreba I5 v angl. titulkoch 21,9kwh na tisic km sa mi zda famozna. To by sme brali.

    • Ľuboš Geleta
      Ľuboš Geleta komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to je pre mňa sklamaním. Ioniq 5 je určite priestranné a verím že aj pohodlné auto a interiérom asi väčšie no rozdiel v spotrebe na diaľnici je priepastný aj keď sa hovorí že Tesla ukazuje o asi 2% menej ako je realita ale to sa asi tiež výrazne rozlišuje či sa ide bez kúrenia alebo klimatizácie a či sa ide s kúrením. No zatiaľ to vyzerá tak že Tesla Model 3 jednoducho nemá v tomto konkorenciu.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Ľuboš Geleta Tesla ma jednoznacne najlepsie motory . Najmensie , lacnejsie a velmi vykonne a usporne ... aspon tak som to videl vo videach a v porovnavackach. Tam je vidiet ten super vyvoj , proste vsetky ine automobilky sa maju co ucit a su hodne pozadu...
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #64
    slubovany test
     

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Super videjko, kopec potrebnych info , dobre spracovane , porovnavanie , popis a ukazka podvozku , super.. Pozrel som si to 2x ..Palec hore.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      A v tej triede premium sa dodavaju len 20" kolesa? Nedaju sa vymenit za 19" a vacsie balony, uzsie... aj 30km + v dojazde je niekedy dost..

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      20" su k najvyssej vybave automaticky. Uz tu na to upozornoval Miro Rojko a ma pravdu, ze to zbytocne skracuje dojazd. jazdi to super, ale kupit drahsie auto ako kona s mensim dojazdom....no neviem.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Som milo prekvapeny, ten Michal Karpat naozaj nema konkurenciu vo vsetkych tych veciach co si vsima (alebo ma dobreho scenaristu).

      Maco7 dojazd je 481 km na 19” / 451 km na 20” a 430 km na 20” AWD. Kolesa beru viac dojazdu ako AWD. A na nase cesty je vzdy lepsi vacsi profil pneu.

      Aj to som spominal, ze v USA bude mat hned pri uvedeni Ioniq5 az 77kWh pouzitelnych ako ma nemecka konkurencia a teda by mohol aspon pri dialnicnej 130-ke dat dojazd ako Kona. Ci to caka aj Europu v dalsom modelovom roku, zatial nevieme.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tak potom sa daju dokupit a vymenit? Neviem ako to IO5 bude mat v technicaku , ci tam budu moct ist , ale asi pravdepodobne ano ... Aj ja mam radsej vyssi profil pneu na nasich cestach.. nepotrebujem lietat 200km/h , ale potrebujem prejst komfortne nase otrhane , zaplatane okrskove cesty...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 eeej, veru. Vyzera, ze nedaju. Testovane auto, co jazdi Miso ma v TP IBA A IBA 20". AJ v alternativnych rozmeroch ma opat iba zopakovane 20.
      Ci je to omyl, zato ze prve kusy, alebo to naozaj nebudu pisat do TP ti nepoviem na beton, ale zatial to vyzera na dalsi maly pruser.
      Kupovat na zimu tieto hebedne pneu, resp. cele komplety je dost kontraproduktivne.
      A riesit dodatocne zapisy a behat s tym k importerovi.....

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 No to si mam moc nepotesil... nevadi , budem sa spoliehat ze to bude mozne a aj zapisane v TP ako moznost 19" a 20" . No uvidime ako to bude.. inak , hej, tie zimne kupovat 20" ?? .. to radsej kupit 19" a osadit zimnymi pneu..

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim ze s tymi pneu to nie je problem ak su v COC. Ak obsahuje 19” kolesa a pneu COC, tak zapisat do TP znamena len nejaky maly kolok na okresnom urade dopravy a novy TP na policii, nieco podobne ako ked sa zapisuje tazne.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri kupe napr. zimnych pneu je len medzi rozmerom 19 a 20 palcov rozdiel v cene 80€. Pri letnych podobne. Tolko stoji cela pneu v 17” na Konu. Takze rozhodnutie importera nestoji len dojazd a znizenie komfortu ale aj dalsie naklady pri zime alebo zodrati alebo nebodaj prerazeni pneu. Poznam to aj z Citigo, kde ta “mala” 16-kova pneu kvoli nestandartnemu rozmeru stoji 90€ ked chceš nahradit original pri poskodeni, pricom za to kupis 2 a pol pneu ineho vyrobcu.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      snad mas pravdu, ale namiesto kroku vpred ku jednoduchosti je to jeden vzad.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nakolko sme jedna z mala krajin kde su fix nakonfigurovane 20” tak sa nejedna o technicke obmedzenie, ale len zabrzdenost importera, a tym padom by mala byt moznost neskorsieho zapisu rozmeru 19”. Alebo treba auto kupit rovno v zahranici a je pokoj. Ako FO to je v Nemecku lacnejsie vdaka dotacii, ako PO to treba porovnat, ale zrejme to vyjde porovnatelne ako na SK. Treba si uvedomit, ze ked sa tu kupi auto na 20”, treba podstupit nejaku byrokraciu na zapis, a nasledne este kupit celu sadu 19” kolies, co tiez nieco stoji. V konecnom dosledku tam bude asi podobna cena ako za kupu v DE a dovoz.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tak som konecne dopozeral, velmi dobra recenzia, asi najkomplexnejsie ponatie recenzie BEV v ramci mainstreamovych auto medii.

      Zial, M.Karpat potvrdil to, coho som sa bal a na co som sa aj prvotne pytal - Korejci sa stale nenaucili robit svetla. To je ich choroba uz par rokov, cez den skvele auto, potom pride noc a nic, len tma fakt nechapem, dodavatelia kvalitnych svetiel su, staci sa inspirovat v koncerne VW…

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo nie uplne rozumie preco sa korejci nenaucili robit svetla mam LED v eNiro a svietia skvelo.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ano, svetla v eNiro aj mne pridu o triedu lepsie ako tie v Kone. Tiez celkom nechapem A ako uz bolo niekde pisane EV6 bude mat matrixy, takze opat vyznamne lepsie ako Ioniq5.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg ano svietia kusok lepsie ako Ioniq/Kona, ale stale je to 100 rokov za opicami oproti takym Matrixom v Audi. Aj Opel robi posledne vyborne svetla. Stare xenony v BMWckach pred 10 rokmi svietili tiez brutalne dobre, a podstatne lepsie ako posledne diody v Korejcoch. Neviem v com je chyba, ale je to tak. Treba si to skusit v praxi, ten rozdiel je neskutocny 🤷‍♂️

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Kedze obcas sa odveziem na svojom byvalom BMW, ktore si odkupil synovec, tak musim uznat, ze s bixenonmi sa tie full-led v Kone nedaju zrovnavať - ked dam dialkove ako keby sa rozvidnelo. Aj ked na Kone medzi modelmi 2019 a 2020 sa to zmenilo k lepsiemu, v 2020 sa uz da manualne dvihnut svetelny luc (rucne nastavenie vysky), lebo v 2019 automatika to davala stale strasne nizko.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko S nízko svietiacimi svetlami na Kone bojujem aj ja. Skúšal som to mechanicky zdvihnúť, no to nejde. Tak som v servise na garančke poprosil nech to nastavia. Trošku to zdvihli ale nič moc. Tvrdili že to viac nejde, lebo ich nepusti regloskop a potom by to svietilo moc vysoko. Pritom robím na STK tak viem že to je na prd..

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tak preto sa necudovali, ked som im aj ja hovoril, ze nech mi svetla daju vyssie a bez slova to napisal technikovi do protokolu, aj ty si im to spominal. Ale ako hovorim, 2020 to ma poriesene, takze sa na to muselo vela ludi stazovat, ked to Hyundai medzi rokmi opravil - pridal moznost manualneho nastavenia.
  • Maco7
    Member
    • Nov 2018
    • 84
    •      

    #65
    Tu mame take cerstve porovnanie ID4 vs IO5 ... DE youtuber . . oplati sa pozriet , porovnanie , vnutorny priestor, vonkajsi , cena , jazdne vlastnosti .... dobre vediet a vidiet . IO5 je vnutri vacsi , priestrannejsi , vzdusnejsi , viacej miesta , agilnejsi , je zivsi , samozrejme sa tesim na prve porovnavacky od nasich youtuberov
     

    Komentár


    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      porovnava 150kW auto s 225kW, tak je jasne, ze ktore bude zivsie
      na druhej strane ano, za skoro identicku cenu

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      tam je hlavne porovnavanie toho interieru , kde je vidiet , ze v zadu v ID4 si sucha hlavu o strop a citi sa stiesnene... naopak v IO5 ma kopec miesta...
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #66
    Tu je tiez jeden zaujimavy test od Nextmove, ktory porovnava priamych konkurentov (t.j. ID4 je vo verzii GTX) a ten Mustang MachE nevyzera popravde uplne zle, na prvotinu od Fordu je to viac nez ok (Focus EV ani neratam).

    Testovali spotrebu pri 100/130/150kmh na trase 94km a pri teplote 22°C a Ioniq5 vysiel najzravejsie napriek najnizsej hnotnosti 😕 Hyundai a VW mali 20” kolesa, Mustang 19”.

    Ceny:
    Ioniq 5 - 64.840€
    ID4 GTX - 59.100€
    Mustang - 64.100€

    130km/h
    Ioniq 5 - 23.6kWh/100km @ 309km
    ID4 GTX - 22.6kWh/100km @ 343km
    Mustang MachE - 21.8kWh/100km @ 404km
    150km/h
    Ioniq 5 - 27.8kWh/100km @ 247km
    ID4 GTX - 26.6kWh/100km @ 278km
    Mustang MachE - 26.6kWh/100km @ 332km

    100km/h
    Ioniq 5 - 16.5kWh/100km @ 431km
    ID4 GTX - 16.4kWh/100km @ 467km
    Mustang MachE - 17.1kWh/100km @ 516km

    V nabijani uz tradicne valcuje Hyundai vdaka 800V sustave.

    Pride mi to tak, ze v slovenskych podmienkach, kde je vacsina nabijaciek 50kW bude asi ID4 lepsou kupou, s nizsou spotrebou a teda aj nizsimi nakladmi, vacsim dojazdom, lacnejsim servisom vdaka intervalu 2 roky/neobmedzene km, a vyssiemu podvozku. Tam, kde je rozsirena UFC siet to uz bude tazsie, sice stale zostanu negativa, ale hyper rychle nabijanie moze podstatne urychlit cestovanie.
     

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      tato porovnavacka je len cisto o spotrebe, ano, viac zaoblene auta , menej odporu.. Ale ked hladas rodinne auto , hladas najviac priestoru a pohodlia vnutri , vzdusnejsi a priestranny interier , popripade variabilny... A to IO5 splna dokonale . K tomu ako bonus mas 800V sustavu , ked ides na dovolenku , tak si vies naplanovat aj ultra charge nabijacky , cize cakas 18min s 10%-80% , V2L zasuvku , ktoru vyuzijes vsade na cestach , vyletoch , bicyklovani... atd...

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ale uz viacero novinarov sa vyjadrilo, ze ID.4 je rodinnejsie auto. Ma vacsi a lepsie vyuzitelny kufor a taky daky odolnejsi a blbuvzdornejsi interier pre deti/psa. K tomu vacsiu svetlu vysku na pripadne vylety alebo obrubniky v meste a uhladenejsi podvozok.

      Hyundai je az prilis cukrikovy, a ten odpor je otazny. ID.4 aj Ioniq 5 maju rovnaky koeficient odporu. Myslim ze Miso Karpat to zhrnul dokonale - ID4 je pracant a uzitkac, Ioniq 5 je imidzovka pre manazera. 800V system je skvela vyhoda, ale moze mat aj uskalia. Stale nevieme, ako sa prejavi na degradacii. Predsa len valit do baterie 220kW je uz masaker, ukaze cas, a stale to nie je uplne bezna voltaz. Na Slovensku to este aj najblizsich par rokov nebude uplne bezne, preto som povedal, ze cisto v ramci SR bude ID4 lepsie a lacnejsie zvezenie.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      WIlo neblbni. 800V alebo 400V nema vobec nic do cinenia s degradaciou. Ked uz tak naopak, lebo pre rovnaky vykon musis pustit do baterie polovicny prud.
      Tym clankom je uplne jedno, ci su v serii alebo paralelne. Ina vec je spolahlivost elektroniky spinajucej 800V vs. 400V. Tam by casom mohol teoreticky byt pes zakopany pokial nemaju tie komponenty dostatocnu rezervu pre prevadzkove napatie. Aj pripadne nahradne dialy budu drahsie ako ku 400V systemu.
      Ale degradacia urcite nebude horsia, skor naopak.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Pockam si na skusenosti po dlhsej dobe ako to bude zvladat baterka, menice aj cely system

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujali ma tie ceny:
      Ceny:
      Ioniq 5 - 64.840€
      ID4 GTX - 59.100€
      Mustang - 64.100€
      Kam sme sa to s elektromobilitou dostali, v takychto cenach sa pred par rokmi kupovali u VW vrcholne SUV Tuareg a cenniky Hyundai anFord nic take ani neponukali. A hla, bezna ponuka stredne velkych rodinnych SUV a vsetko okolo dvoch milionov SKK.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      A su to SUV? Ja by som to nazval skor crossover ci ako sa im nadava. Dnes ked chces nieco lepsie predat nazves to hned SUV a ludia na to skocia

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Vsak prave o to je to este horsie, ze tu mame ceny 60tis€ za stredne velke rodinne SUV, nafuknuty hatchback a imidzove SAV ci ako sa tomu nadava. Este ten Mustang by som pochopil, aj za X6 si Nemci pytali extra oproti X5 napriek mensej praktickosti… ale hatchback za 60tis je z rise utopie, a SUV/Crossover velkosti Tiguana… no comment Miro ma pravdu, to su ceny, za ktore sa dali kedysi kupit stredne az lepsie vybavene premiove modely ako Touareg, BMW 5, Lexus RX… osobna mobilita sa takymto tempom stane nedostupna pre viacero ludi z regionu strednej a vychodnej Europy. A pri tych cenach uz zacne dumat aj Rakusan alebo Nemec, ci si nekupi radsej dieslovu X5, na ktoru vyjedna trosku ine podmienky nehovoriac o tom, ze na cenu su naviazane aj poistky a v mnohych krajinach aj ine poplatky/dane. Osobna mobilita zacina byt luxus, cas investovat do hromadnej prepravy 😅

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ja som sa nevyjadroval k tej cene s tym samozrejme suhlasim co hovorite. Len hovorim ze to ani to SUV nie je dokonca...aj na to by to bolo vela samozrejme

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      GTX je 53000 v zaklade. Nikto nikoho nenuti kupovat vrcholove verzie ani pri Ioniqu, ani pri VW.
      V 2014 stal Leaf 24 v zaklade cca 30000 ? a dnes mame xy aut pod touto urovnou s lepsou vybavou a min dvojnasobnym dojazdom.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo hromdnej? cize mam zvazit kupu autobusu? Trebars toho na vodik zo Spisa?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 samozrejme, ze vies kupit aj lacnejsie, ak ozelies vybavu. Poznamka smerovala skor k tomu, ze tie auta stoja tolko, ako premiovka s podobnou alebo este vacsou vybavou a luxusnejsie spracovanym interierom ked si zoberies napriklad tie plasty v Ioniqu a ID4, tak podobne najdes casto v autach za 20-30tis€. Ja chapem, ze baterie su drahe, ale tie ceny zacinaju byt trosku mimo realitu. Bez dotacie je to auto nonsens. Keby si niekomu pred 10 rokmi povedal, ze bude na trhu trosku vacsi hatchback v decentnej vybave od Hyundaiu za 60tis., tak si poklepe po cele a vysmeje ta rovnako aj cena plne vybavenych ID3/4 tak dako nekoresponduje s trhom… ale chapem to, nova doba, zvykneme si

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo a vsetko sa to vypreda do posledneho kusu a tvrdia, ze nestihaju vyrabat. Vid aj Tesly. Zacinaju na 50k a tiez sa to predava ako teple rozky. Aku motivaciu ma automobilka spravit auto za polovicu, ked tam nezarobi a tu ano? My sme trh, my take auta ziadame, vyrobcovia radi vyhoveju.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Prave v tv-novinach vraveli ze automobilky dosiahli pocas pandemie rekordne zisky, prave preto ze predavali menej, ale drahe auta. Zahrnovalo to 16 najvacsich.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 ale ved ja nerozporujem zmysel tejto cenovej politiky. Biznis je biznis, a ako si povedal, preco robit nieco s 10% marzou ked to ludia kupia aj s 30%. Len som hrubo skonstatoval, ze sukromna mobilita sa stava nedostupnou pre stale vyssie mnozstvo zakaznikov.

      V konecnom dosledku na to doplatia najviac mali vyrobcovia ako napr. Mazda, Suzuki alebo Subaru, ktori sa nevedia tak rychlo prisposobit a nemaju zdroje ani zazemie na vytvorenie premiovejsieho produktu.

      Pandemia to len potvrdila, rekordne zisky a zvysene predaje drahsich modelov. Socialne rozdiely sa prehlbili, ludia co si pohorsili si uz nove auto nebudu moct dovolit, a ti bohati sa stali este bohatsimi a minaju na luxusnom spotrebnom tovare ako napr. luxusne auta

    • Ľuboš Geleta
      Ľuboš Geleta komentoval
      Upraviť komentár
      Pekný test a zaujímavé namerané čísla. Zaskočila ma spotreba na ID.4 ktorá je v tomto teste omnoho lepšia ako je tá ktorú som dosiahol ja a to som mal verziu 150 kW čiže pohon na zadnú nápravu a táto verzia má mať nižšiu spotrebu. Bolo ale chladno čiže sa kúrilo a auto bolo takmer plne obsadené. Mne to vyšlo že by som dal zo 100% na 0% asi 290 km. Odkaz na video test
      https://youtu.be/oeznfoUkAFA

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To by sa musela overit aj verzia SW. Tie novinarske predvadzacky co mali dileri k dispozicii mali predpokladam este starsi software po vzore ID3, tato GTX je nova a zrejme ma aj novsiu verziu. Na ID3 uz boli nejake zaplaty co optimalizovali funkcnost a spotrebu tepelneho cerpadla a nedivil by som sa, keby sa pohrali aj s inymi vecami. Treba to brat tak, ze najblizsi rok to bude v stadiu ladenia, zakaznici budu testeri a spotreba sa bude hybat. Preto testy uplne novych koncernovych aut nemaju aktualne velku vypovednu hodnotu kym ten software nedorobia na 100%.

    • Ľuboš Geleta
      Ľuboš Geleta komentoval
      Upraviť komentár
      Áno rozumiem Wilo bude to tak ako píšeš. No som celkom zvedavý ako to poladia a kde sa to zastaví. Dosiahnutý dojazd na ID.4 testovanej v tomto teste je viac ako príjemný.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd pomôže len pri prvom skoku z domu/hotela, ak je auto na 100%. Kým ID4 má od 70% už pod 70kW, I5 veselo do 80% 130-150kW. Pre časté diaľkové trasy jednoznačne Ioniq5.
      https://cdn.motor1.com/images/custom...n-20210306.png
      https://cdn.motor1.com/images/custom...n-20210614.png

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 to ano, ale zalezi kam tie dialkove trasy smeruju. Stale tvrdim, ze v ramci SR, nasej infrastruktury a cenovej tvorby je ID4 lepsim autom. Akonahle sa vytiahnu paty trosku dalej, kde je rozsirena UFC siet tak pride rozhodovanie na to, ci chcem cestovat rychlejsie a drahsie, alebo lacnejsie a pomalsie. U Bjorna to na 1000km urobilo rozdiel do 30 minut, co je na tu vzdialenost zanedbatelny rozdiel, a to ma ID4 este stale priskrtene nabijanie kym pride 170kW update, potom bude rozdiel este trosku mensi.

      Plus netreba zabudat, ze ak by sa islo predpisovo tych 130km/h tak ID4 to podla tohto testu teoreticky zvladne na 2 nabitia, Ioniq5 bude potrebovat este tretie, alebo zvolnit tempo (za predpokladu, ze su dobre rozmiestnene nabijacky), a casovy rozdiel mas zrazu prec, zostanu ti len vyssie naklady. Ja by som to tak jednoznacne nevidel, bude silno zalezat na krajine a rozmiestneni nabijaciek, ale rozdiel bude v realnom svete minimalny, a obe auta budu vyrovnane, ale ID4 bude ekonomickejsie ako spotrebovo, tak aj pravidelnou udrzbou vdaka menej navstevam servisu, a diely budu podla mna tiez dostupnejsie v ramci koncernu a zdielania. Korejci maju niektore veci sakra drahe a dlho sa na ne caka.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Všetko je na zváženie aj podľa výbavy auta a typu trás. Ak niekto chodí pracovne a celoročne denne po SR cez dojazd rozdiel nebude malý.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ono ked uz sa bavite o ID.4 vs Ioniq 5, nezabudajme na dvojca Ioniqu a to EV6, ktore uz nie je s okliestenou baterkou ale plnou 77kWh ako ID.4 a tiez ma lepsiu aerodynamiku ako Ioniq (a samozrejme lepsi WLTP dojazd) a ostava vyhoda rychleho nabijania oproti VW. Nova Hyundai platforma sa vsetkymi vyhodami nie je len Ioniq 5 ale aj EV6 a na dialkove trasy bude optimalne hlavne Ioniq6 s normalnou karoseriou a tou istou technikou.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tiež mi je EV6 bližšia, len tá cena je zatiaľ o dosť vyššia. Ono ja som to bral skôr z ohľadu základnej verzie family na fleet zľavu. Kde za ~40tis dph dostanem 72,5kWh RWD, tj lepšia spotreba, super nabíjania, nižšia váha, openpilot capable. Pomer cena/dojazd/nabíjanie/self_driving, bezkonkurenčné parametre za tú cenu. Neporovnával som tie AWD a GTX, na to si nepotrpím.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Inak hodil som si do ABRP pozajtrajsi Pezinok - Turin a spat. A start z 90%. 20:40hod trasa, 2200km nabijania
      Niro 64 .... 7:20 hod
      ID4 77 nie GTX ...... 5:12hod (11 charges)
      Ioniq RWD .... 4:18hod
      EV6 RWD ..... 3:55 (11 charges)
      ID4 nie je zle Ale pod I5/EV6 by som uz neisiel. Aj tie 4 hod je stale dost vela. Bude to chciet pockat na lepsie WLTP

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 malokedy ides tam aj spat hned v ten isty den Ak chodis casto jasne ze sa to oplati ale 1-2x do roka sa to asi da vydrzat. Aj ked samozrejme idealne by bolo 1000km dojazd a nabitie za 15min nie?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vsak prave, ze ID4 ma mensiu spotrebu, a pre niekoho, kto rocne nabeha >40.000tis moze byt uz rozdiel dost velky v prospech VW. Za 2 roky to bude nemale mnozstvo kWh za nabijanie, a takisto usetrena minimalne 1 servisna prehliadka a vymena chladiacej kvapaliny. Vzhladom na velkost nasej krajiny nam tu rychlost nabijania az taku velky ulohu hrat nebude, lebo realne prejdes napriec celou krajinou na 1 az 1.5 nabitia, a v destinacii ti je sumafuk ako rychlo to nabija, lebo vacsinou sa tam aspon 2 hodky zdrzis, pripadne to nechas na AC ak je to na dlhsie. Jasne, ze maraton, kde by obe auta chodili okolo Slovenska 3 koliecka bez zmysluplnej prestavky by jednoznacne vyhral Ioniq ak by sa nabijalo na UFC. To vsak nie je bezne spravanie a pre zivot irrelevantne. Ale ako hovoris, je tam vela premennych, a na konci dna bude rozhodovat jazdny profil a potreby konkretneho cloveka.

      EV6 je dobra pripomienka. To auto vyzera byt aerodynamickejsie, s vacsou dostupnou kapacitou baterie. Pokial majitel nevyzaduje extra priestor, ktory ponuka Ioniq 5, tak to bude lepsi a efektivnejsi model. Len ta cena je uz zas trosku vyssia…

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 koresponduje s Bjornovym testom, jemu to na 1000km robilo do 30min, pri 2000km teda hodina.

      Mne vsak vysiel na tejto trase pri ID4 77 RWD cas nabijania este o 2 minuty kratsi a menej zastavok - 5:10 (9 charges). Isiel som juznou trasou Klagenfurt - Venezia - Milano - Torino.

      A ty si celkovo chyba v matrixe, nikto nechodi taketo trasy na otocky, maniak 😂😂

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ale no. Veď GarazTV išli Enyaqom na TdF tam nonstop 2000km. V Matrixe je nás viac =) Ale je to funny... 1100 km (cesta tam), "plná" z domu, aj tak 1:50-2:15 hod nabíjania aj pre také 125-230kW/72kWh mašiny ako Ioniq5 a ID4. Stále je to veľa. Ten čas 3:12 pre Niro je voči min stále znesiteľný.. A na TM3 1:09-1:30 sa nechytajú oba ani na MY19 model. Chce to Niro na EGMP, alebo vykuchať/optimalizovať tieto 2 tonové obludy :-)

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 neverím že Niro bude na eGMP. Stále to ma byt platforma pre ICE a EV. Takže ja rátam design upgrade a upgrade rýchlosti nabíjania. Na konci roka uvidíme. Zároveň to bude posadené cenovo nižšie ako EV6. Takže vlastne dostupné EV.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Môže byť... že to spravia takto a eGMP budú len EVx.. Som inak zvedavý na Kia Žilina, čo bude dávať od 2024. Či len eGMP alebo také to Niro Rád by som mal ďalšie auto vyrobené "lokalnejšie". Ale to je ešte na dlho, Niro začína dobre slúžiť :-)..
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #67
    Zda sa, ze EV6GT nezostane bez surodenca

    https://www.auto.cz/hyundai-ioniq-5-...-podoba-140799
    Na .. oficiální informace .. musíme .. počkat.

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #68
      BJorn dava challenge a skusa I5 uz v nizsich teplotach. Zatial pri teplote baterie15C tak nabija cca 100kW. Pri zohriati na 23C uz tlacil 180plus.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ajaj.toto zasa raz potvrdzuje uz tuzemske prve lastovicky stebotajuce, ze ten vykon je bezne polovicny !

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Pri 19C na baterke max 110kW. Takže to vyzerá na rovnako nastavenú BMS z pohľadu teploty batérie a obmedzenia rýchlosti nabíjania ako eNiro a Koná. Nabíja to však rýchlejšie. Na konci dňa 100kW je lepšie ako 35kW pri eNire.
        Naposledy upravené mozeg; 09-10-2021, 19:32.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ale pokrok je, ze baterku ohrievalo nielen nabijanim ale aj vyhrevom. Bjorn ukazoval na diag, ze 5kW vykonu pri tom pomalom 46kW vykone pri najstudensej baterii islo do priamoohrevu baterky a za 9 minut sa vykon uz poupravil smerom vyssie.
    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      #69
      Ioniq 5 rapid gate od Bjorna. https://youtu.be/bi_sChlWTRc

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Dobrý rozdiel medzi min max teplotou .. Aj 10 stupňov. Toto som inak hlásil aj do Kie, že by mali počas jazdy zrovnať teploty. Napr. zatvoriť ventily na krátky okruh a pustiť čerpadlo rezerzne na prázdno na nejaký čas. Aj tak bol okruh vypnutý.

        Tie pokazené Ionity to je iný fail. :-( Tie staré modelyTritium aj ABB z pohľadu spoľahlivosti nič moc.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Uff 51C na baterke počas jazdy. eNiro som cez 42C nikdy nevidel a vždy to drží skôr do 39C. Uvidíme potom čo degradácia.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Pomalicky sa bude ukazovat co a ako ponastovovali v pripade i5 a aj EV6.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        pff, 51 C, amatures

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        No stress, je tam zvolavacka. Zlyhava vodna pumpa a su netesnosti v chladiacom okruhu. Takze najpravdepodobnejsie je ze takeho schytal aj Bjorn.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg zdroj tychto info? Video bjorna som nevidel.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Napr.:https://insideevs.com/news/515464/hy...coolant-leaks/

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        diky. Len ta info je stara pol roka. Tym padom by to bol naozaj masovy problem, ktory stale nevyriesili? Kia to snad vyladi, kym zacnu prudit realne dodavky na trh.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        aku slavnu vetu to povedal Bjorn... a uz viem: Always buy Tesla...
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 246
      •      

      #70
      Battery pack Ioniq 5. Paci sa mi modularita.
       

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pekne a chladenie je ktoré?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez by ma zaujimalo kde su vstupy chladenia.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        bateria co riesia okolo 4:00 vyzera ako z nira

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A naco Vam je poriadne chadenie, ved spomalia nabijanie a vybavene. Jednoduchsie a ekologickejsie napisat par riadkov kodu ako spotrebovat navyse nejaky hlinik na trubky. Myslite ekologicky, hlinik je vysokoenergeticky narocna vyroba.
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 84
      •      

      #71
      Víťazom je … IONIQ 5!

      Najpresvedčivejšími počinmi pri hodnotení vozidiel sú špecializované odborné porovnávacie testy. Prvý, a triumfálny, absolvovala horúca novinka Hyundai IONIQ 5.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ale noooo. ved to je plateny PR clanok-je to uvedene aj dole pod textom. To nie je ziadna relevantna info Radsej napis ty, ako ti auto funguje.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Víťazom bude, ak pridajú predhrev baterky pre DC/UFC a spravia plánovač KiaCharge nabiek ako má VW/Tesla. :-)

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 IQ5 mam asi tyzden uz doma, zatial sa s nim zoznamujema testujem . Je tam kopec moznych nastaveni co v Kone EV nebolo , skusam , testujem , zatial velka spokojnost . Nejazdim dlhe trasy ale skor okresky , zatial taky priemer co mam na 600km je 16,8kWh/100km , taky mix, aj s kurenim , nakolko je uz chladno. Ale co viem povedat urcite , je to z vnutra velmi priestranne , a velke plus ta variabilita posuvania vsetkych sedadiel . Pohodlne , tiche . Je citit tu vahu v zakrutach , ked prechadzas mostne napojenie a auto sa pohupne do strany. No je to velke auto..

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        @nik81 Hej , ten planovac, hadam to doriesia v dalsej alebo v blizsskej buducnosti update softom. Ale zatial na dlhe trasy je najlepsia tesla , co sa tyka hlavne spotreby a planovaca ..

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 s tym podvozkom tam mozno bude este nejaky zadrhel. Aj dalsi novinar zo starej skoly sa ma pytal ake mam skusenosti ja, lebo zadokolka mu dobre nesedi, hlavne zadna naprava.
        Ja som jazdil iba AWD a kratko, takze neviem posudit. Ale co pises ty by tym smerom davalo nejaky vykricnik...

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Hej mam zadokolku , viac osobne ani nepotrebujem , uplne to staci a je to dost pruzne. Co sa tyka tej zadnej napravy, podobne sa tvarilo aj Santa Fe a to som mal 4x4 ale naftu . inak zatial super , v zakrutach drzi perfektne , teba jazdit hlavne bezpecne . Najviac sa mi tam paci ta funkcia , kedze jazdim stale na adapt. tempomate , ze si mozes nastavit +5 alebo +10 km liit na vyse a ked vstupis do obce , hed ti ponukne 55km , potvrdis a mas to tam... nemusim klikat a prestavovat. akonahle vyjdem z obce , hned mi ponuka 95km/h , tuknes a ides to je super ..

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Inac cital niekto tu porovnavacku v Auto Zeitung? To je take nechutne PR az to boli 😂

        Ioniq5 vyhral v kategorii cena/zivotne prostredie, napriek tomu, ze mu v teste nevysla najlepsia spotreba (t.j. iX3 bola ekologickejsia). Zaroven ziskal Ioniq5 mrte bodov za najnizsiu nakupnu cenu, lebo Ioniq bol v “zakladnej nemeckej vybave”, zatial co iX3 bola nalozena vsetkym co v cenniku existuje. Ioniqu chybali priplatky za vyse 13tis €. Tie auta boli zjavne vyskladane dost ucelovo - iX3 by to celkovo vyhrala na zaklade bodov, rovnako tak aj v kategorii eko, ale bola potopena cenou kvoli megalomanskej konfiguracii. A keby zvolili ako druheho supera ID.4 namiesto Q4, tak im vyjde podstatne nizsia nakupna cena, a rovnako by Ioniq predbehli len vdaka cene, aj napriek slabsej technike, v kategorii Eko. A je dost mozne, ze aj celkovo, tam by to bolo tesne. Odkedy nemecke redakcie takto okato potapaju domacu produkciu v prospech Azie? 🤔 ci domace automobilky su uz lakome? 🙈
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 84
      •      

      #72
      Dalšie pozitíva pre IQ5
      Automobilka Hyundai získala vo Veľkej Británii až 8 ocenení. Bodoval nový IONIQ 5 aj Tucson.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #73
        Tak co este sa kupa Ioniq 5 pocas prvych mesiacov od uvedenia javi ako dobra kupa ? Toto bol jeden z mojich hlavnych argumentov preco nie. Kolki ste skocili Hyundai na lep vdaka tomu, ze objednal pre SK malo kusov aby dal prehnane ceny a vyvolal domnely nedostatok ?
        P.S. Tiez som skoro naleteĺ bol som na 90% rozhodnuty
        According to etnews.com (via Motor1.com), in early 2022, Hyundai will launch in South Korea and abroad a new 77.5 kWh battery version of the Ioniq 5.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Mne sa javí ako super kúpa. Musím oponovať, auto mam objednane 3 mesiace za staré ceny, dodanie 6/2022, super zľava a podľa článku aj asi vyššia batéria. Este sa ti zdá že je to zlá kúpa? Ja som spokojný a v pohode u mňa best off deal.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun Takze nekupene, len objednane - tam je možnosť dostať viac kWh možno ale ja som písal o kúpe, bolo tu nejakých 8 ks čo povystavovali predajcovia a ďalších ale 10 na ceste do konca roka vyrobených, ktoré ľudia už asi aj fyzicky dostali alebo dostanú s menšou batériou.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm pokiaľ berieš na firmu s fleet zľavou tak máš zľavu nad 10% u Kii dostaneš max. 6 takže pre firmu po zvýšení cien si myslím že je to aj tak dobrá kúpa.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Na Kony davali bez mihnutia oka 14%, urcite este bol priestor na nejake dalsie zjednavanie. Ten pokles fleetu uz nie je taky uzasny

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Aj tak si myslim, kto zareagoval skor v lete a uz ma, alebo na ceste ma super cenu. Ved ceny isli hore, a buduci rok este viac polezu. Cakat na novu 77 bude predrazene uz len kvoli rastu cien. Inak co mam hovorit ja .. Min rok kupene za 44 tis Niro cez fleet, 66kwh. Juraj ma novy I5 este lacnejsie a vybava aj v zaklade je dost blizka premium nirovi. Je to jedno, stale vychadzaju nove a nove auta. Ak by sme mali cakat na to naj, nikdy sa nedockame Kazde je stale o kompromisoch Ci sa mylim ?
          Naposledy upravené nick81; 03-11-2021, 10:16.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          O akom zvýšení cien to tu stále píšete ? Ioniq 5 má cenník stále od 28.4.2021, žiadne zvýšenie neprebehlo - ten už mal v cenníku pridaný nedostatok čipov vinou používania starých 15 ročných 45 až 90 nm technologických odpadov v autách a fleetku tiež mal od začiatku nastavenú výrazne menej ako som zvyknutý u Hyundai. Podľa mojich skúseností to žiadny cenový zázrak pri uvedení nebol, cena už môže ísť len dole.
          nick81 - no to ani nespomínaj, to si vážne dal 44 tis. € aj s fleet ? Ja som teda Konu kupoval tiež za veľa v plnej výbave a aj s príplatkami lebo to bola novinka a chcel som ju, ale teda k takýmto číslam som sa nedostal aby to začínalo 4-kou.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja uz mam IQ5 3. tyzden doma, som zareagoval este v lete , ked mal dealer objednanu a nastastie nebola rezervovana . Tak som ho hned zarezervoval , zadokolka s premium vybavou. Som spokojny zatial mam najazdene cez 2000km , je pravda ze je to tazke auto , to citit , ale zasa je aj priestorovo velke ako som mal predosle Santa Fe . Dostal so fleet zlavu 13,5% , a ceny boli nizsie , takze som v celku fajn kupil . Takto som pred tromi rokmi kupoval aj kou EV 64+ a ceny potom isli hore ! Takze predpokladam ze u IQ5 to bude podobne . .

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          V case Kony bol priestor na rast cien, teraz ho uz vela nemaju. ID.4 je lacnejsia a vo vacsine oblasti lepsia, a vyssie uz striehne Model Y, ktory nechces aby ta chytil, lebo uz nepusti Hyundai sa chytil trosku do pasce, a podla mna tu cenu udrzia aj keby to malo znamenat financnu stratu. Skor pojdu ceny dole…

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Mám info od viacerých, že teraz ak chceš obj. je to drahšie ako v lete. Cenník ma netrápi bavíme sa o fleete. Vedeli ísť viac dole a už nie. Resp. má ísť ešte čoskoro aj cenník hore. Asi to má súvis s krízou, možno aj s tou 77kWh, predsa len zadarmo to nebude. Ale neriešim to do akej miery je to pravda. Netýka sa ma to teraz.
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #74
        Prave mi teta v Autosalone TV Prima povedla, ze Inoiq5 nabija rychlostou 350kw. Klasicke "nakupujte u odobornikov" , ci bol nejaky upgrade aj nabijacieho vykonu popri vacsej bat?

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Vacsina ludi nerozlisuje medzi “podporuje nabijacky s vykonom 350kW” a “dokaze nabijat vykonom XXX kW” 🤷‍♂️ Tu reportaz som videl aj ja, celkovo dost slaba uroven, nedozvedel som sa z toho nic ako laik ani ako clovek, co s EV zije uz par rokov.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #75
        Asi to tu este nebolo.
        Hyundai SR zmenil konfiguracie, Uz sa da k najvyssej vybave aj 19" za 0€ a tiez V2L ext+int za 500 k nizsim vybavam. Konecne rozumne kroky. Ale priznam sa, ze celkovu cenu ci isla hore, dole nesledujem, nemam prehlad.

        Komentár

        Pracuje...
        X