Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 5

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Kale
    Junior Member
    • Mar 2021
    • 14

    #46
    Neviete nahodou niekto ci je rozdiel v kvalite interieru (okrem sedaciek) medzi Premium a Style vybavou? Bol som dnez pozriet zadokolku Style, super vozenie ako pisal jurajsun. Co ma vsak prekvapilo bola tvrdost plastov na zadnych dverach. Opierka a vsetko uplne tvrde. V predu opierka aspon makcena, dvere tiez tvrde.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Premium má aj dvere kožené.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #47
    Tak uz aj ja mam za sebou jazdu. Z negativ za mna asi len styri. 1) Dvere vyzeraju zvnutra dizajnovo podla mna hrozne a lacno, vobec neladia so zvyskom auta, ako keby ich zobrali z uplne ineho modelu, otvaranie je trosku cudne, pozicia pamatovych tlacitok je velmi nestastna v oblasti kolien. 2) Absencia zadneho stieraca. Bolo potvrdene, ze aerodynamika vobec nefunguje a cez okno nic nevidno. Sice nemam odskusane prakticky, ale je to skoda. Su aj aerodynamicky efektivne riesenia ako sa da stierac schovat a pri tejto forme karoserie je toho zadneho vyhladu skoda. Ale kamera funguje aj za jazdy tak je tu alternativa. 3) Software bez vacsieho upgradu vzhladu/funkcii oproti starym verziam z cias prveho Ioniqu. Priam by som povedal, ze sa na software uplne vykaslali a ani neskusali cosi inovovat. Velka skoda, tu je VW podstatne dalej, o Tesle ani nehovoriac. 4) Sedacky su take retro z 80. rokov, absolutne ziadne bocne vedenie, ako predne tak aj zadne su uplne ploche. Ale podobne je na tom aj Tesla. A vzhladom na relaxacny mod prednych sedadiel by som uvital masaznu funkciu. Je to par motorcekov, ponuka to aj lacnejsia ID.4 a pekne by to dotvorilo cely koncept relaxacneho kresla. Plus zadne sedacky su asymetricky delene 60:40, uz by sa mohli Korejci inspirovat a ponuknut trosku viac flexibility (40:20:40 + tunel na lyze), az tak vela by ich to nestalo.

    Pozitiv bolo podstatne viac a zabralo by na 2 stranky. Vypichol by som len par veci co zavazili u mna. Pocit priestoru vnutri je enormny. Absencia stredoveho tunelu je zvlastna, ale lahko sa na to zvykne a je to super prakticke aj pri parkovani v tesnych priestoroch, mozte chodit lubovolnou stranou Skvelou spravou je moznost mat 19” kolesa s top verziou 225kW AWD (AT verzia, SR ma v tomto smolu na idiotskeho importera). Dynamika priemerna, ale skusal som len 160kW verziu a na rodinny charakter auta je to akurat. Je to poriadny kus auta a na sportovanie to nebude ani v top verzii. Toto by mohla byt asi najlepsia motorizacia vzhladom na vykon/cenu. Velmi sa mi pacili zadne sedacky elektricky posuvne aj z predu, rodic si vie deti pritiahnut alebo oddialit, myslim ze pre mensie deti to bude zdrojom vela vela zabavy Kufor velky akurat pre rodinu, trosku mi tam vadili priznane podbehy zadnych kolies, ale snazili sa ziskat max priestoru tak akceptujem. Interier minimalisticky z vela recyklovaneho materialu, palec hore za zelene riesenia. Auto je podstatne tichsie ako doterajsie Hyundaie, kde bolo pocut od cesty uplne vsetko akokeby boli z bakelitu. Ozaj velky skok vpred, takmer na urovni premie. Kamery funguju za jazdy, 360° pohlad sa da pekne plynulo otacat a je pomerne detailny, pohlady bocnych kamier pri manevrovani pri obrubniku na nezaplatenie. Testoval som verziu v matnej zlatej farbe a celkom dost som sa namotal A par ludi mozno nebude suhlasit, ale osobne som sa potesil pritomnosti USB-A zasuviek. Chapem ze USB-C je novsie a blablabla, ale vsetky nabijacky aj kable mam este USB-A a nie je aspon nutne kupovat nove kable (zatial), co je v konecnom dosledku tiez ekologicke

    Auto je skutocny cukrik, pekne vyzera ak viete ocenit takyto retro-futuristicky mix, pritahuje pohlady a otaca sa za nim prilis vela ludi. Mozno az trosku viac pozornosti ako by si vodic Hyundaiu prial, ale beriem to tak, ze je to novinka a posobi nezvyklo, casom sa to vstrebe Trosku mam strach o pripadne opravy a servis. Hyundai ma povest dostupnej znacky. Tu lovime v trosku vyssich nakupnych cenach, a ked k tomu pridame tvarovu komplexnost auta a pouzitu 800V sustavu, mam obavu, ze aj mensie tukance alebo zavady mimo zaruky budu cenovo na urovni podstatne luxusnejsich aut, a neprekvapilo by ma, keby stala rovnaka oprava pri ID.4 o tretinu menej. Ale uvidime, to nie su zrovna planovane veci. Bez poistky by som do toho nesiel.

    Osobne to vidim na velmi vazneho kandidata na kupu, moj favorit je top vybava s 225kW a AWD, 19” kolesa, cierna alebo matna zlata farba, V2L, tazne a mozno solarna strecha (pockam si na testy aky to ma realne prinos, ale cena je dost vysoka). Myslim, ze pri tomto aute sa oplati priplatit si za vybavu. Predajca mi nevedel povedat, ci strecha nabija len 12V baterku alebo aj hlavnu bateriu. Nevie niekto?

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dík za info. Asistenti ako? Už to centruje na stred pruhu ako Tesla, či je to stále vlažné?

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Info z brožúry:
      "Solárna strecha.Jasná idea. Solárne články v streche pri dopade slnečných lúčov vyrábajú elektrickú energiu a dobíjajú ňou 12 V batériu aj vysokonapäťovú batériu pohonu, čím predlžujú dojazd."

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak dnes som sa bol aj ja povozit na IONIQ 5 , vybava premium AWD 225kW-305 koni, nakolko mam Konu EV+ , tak je co porovnavat . Priestor potvrdzujem enormny Je skutocne dost velky , nakolko mam 190cm , za mnou je kopec miesta ! (Bral som aj zenu , nech si to vyskusa a je ohurena a spokojna s priestorom, ze podobne vela miesta ako v Santa Fe ) Ako prve som skusal asistenta a krasne drzi v strede vozovky ! sice som siel len nejakych 30km a 95km/h na tempomate , ale pekne drzi v strede , necitil som ze by lietal s jednej strany na druhu ako to bolo pri skuske Skody enyak... , tam mi to jazdilo z jednej strany na druhu . Auto prijemne tiche , malo obute 20" kola , normalka , v pohode , kona je v tomto tvrdsia. Pre mna bolo vozenie take stabilne , maksie ako na kone ev+ , ale zasa neplava to ako pri Santa Fe . Priestoru dost , sedacky vynikajuce, pohodlne , displaye super, da sa prepnut pozadie oboch na biele alebo cierne , ako kto preferuje , kamery 360° super, daju sa pouzivaj aj za jazdy a pri smerovke to ukazuje aj na hlavnej obrazovke , kameru z toho boku , co je za vami , podla toho , ci je smerovka v pravo alebo v lavo . celkom dore a chytro myslene ... da sa na to lahko zvyknut. Potvrdzujem ze je to "cukrik " , velke , priestranne auto.. Solar na strechce by som neriesil , za ten priplatok si mozete nabijat auto na velmi dlhu dobu zdarma... myslim ze sa neoplati..Ale za to V2L napajanie na 230V je vemi zaujimave !!! Proste mozem pripojit aj dom v pripade vypadku elektriny (do 16A) , pripojit karavan , proste povysavat atd a nemusim riesit elektrinu a tahat predlzovaky ... . Ja som rozhodnuty pre toto auto , ale myslim ze zadokolka a premium vybava bude ok , dostacujuca a uplne v pohode..
      Naposledy upravené Maco7; 15-08-2021, 13:25.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ano pekne drzi v strede, naozaj velky pokrok

      tommik dik to som si nevsimol a predajca zjavne uplne mimo

      Maco7 drahy ten solar je, a nejde mi o “nabijanie” pred domom. Skor som dumal, ze v spojeni s V2L by to mohol byt zaujimavy sposob pomaleho dobijania v prirode ked si dakde na stanovacke alebo osamelej chate bez infrastruktury, predlzi to aj cas pouzitia spotrebicov v takejto situacii. Ale pockam na testy, niekto to urcite bude skumat

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo no to v prirode asi ked bude niekde pod stromami , moc toho nenabijes... ale ved budes mat nabitu plnu bateriu v aute a mozes grilovat aj tyzden v kuse !

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 A co ak chce grilovat 10dni na pusti? Alebo napajat miesacku na luke?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo 100Wh min. zožerie na Nirovi UTILITY mód.. To za deň zožerie viac ako vyrobí panel. Kašlať na panel. Tých +2000km "zisku" za rok sa nikdy nezaplatí. To si radšej kúp za tu cenu XX panelov na dom :-)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No vidim to ZATIAL podobne, ale predsa len davam tomu daku nadej kym neuvidim test tej strechy zatial mam na com jazdit, neponahla mi to. Riesim to cisto kvoli praktickosti, lebo sedan je v tomto trosku obmedzeny a uz som viackrat nadaval.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Premium verzia so 160 kW motorom pod 40 000€ bez DPH (ale bohužiaľ len zadokolka) je pre Model Y ťažký oriešok.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - presne tak . Panel sa neoplati .. Radsej vrazit tie peniaze na panely doma na strechu a mas toho podstatne vacej ...

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      No ja mam objednavku pod 40 000 s DPH :-)

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      jurajsun - family 160kW/217koni a 72,6kWh bateria ? alebo tu 58kWh bateriu?

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Skladom v DE

      https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD...323377018.html

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      72,6kWh Family
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #48
    Nástraha v podobe výmeny chladiacej kvapaliny v akumulátore vozidla v cene do 300 € bohužiaľ postihne aj nový Ioniq 5. Tak ako sú zvyknutí majitelia eNiro a potešení majitelia kórejskej Kony, ktorej sa to netýka, Ioniq 5 má v servisnom pláne ako dôsledok použitia batérie SK Inno, výmenu kvapaliny naplánovanú na 60000 km. Je to dlhší interval oproti 45000 km u eNiro ale aj tak je to zbytočná položka do prevádzky vozidla a v konečnom dôsledku to robí 50 centov na 100 km jazdy. Keď prirátame 1 € na 100 km za ostatné prehliadky každých 15000 km, tak pre majiteľov výhodnejšej sadzby elektriny alebo fotovoltaiky to predstavuje viac ako nabíjanie auto doma.

    Možno by bolo dobré otvoriť túto tému, nakoľko po poslednom zvýšení hodinovej sadzby v servisoch (áno bohužiaľ aj v mnou odporúčanom Auto Pola na 60€ bez DPH za hodinu - 72€ s DPH) už nenájdete servis, kde sa na kórejcovi priblížite servisným nákladom iných značiek.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      riesim aj tuto temu, viac o par dni.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm aspoň to zvýšili na 60 000 km, mňa to nejako až tak nepostihne nakoľko auto chcem po 2 rokoch meniť za nové (áno nemusím , ale chcem proste rád mením auta), takže áno Miroslav máš pravdu zbytočné, asi sa boja vyššej degradácie chladiva tak pre istotu, ale pri mojom 2 ročnom nájazde 45 000 km cca. ma to asi minie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      a to sme ešte v Európe na tom dobre, v USA má Hyundai servisný interval 6 mesiacov / 7500 míľ ale to už by im asi u európskych zákazníkov neprešlo

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jurajsun ja to mám podobne, tých 60000 km asi nenajazdím s jedným autom ale keďže sa to dostáva do povedomia a niekedy aj mylne ako pri kórejskej Kone (že milan84 - nie je hanba opraviť mylnú informáciu v nejakom videu), tak veľa potenciálnych kupujúcich našich zánovných áut je s tým oboznámených a znižuje to predajnú cenu našich inak výborných áut

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ale zase nerobte z toho dramu...300 Eur raz za 45 alebo 60k km neni zase taka hroza.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro... nedopatral si sa preco vobec tu kvapalinu menia, ked pri inych EV s kvapalinovym chladenim/ohrievanim baterie sa kvapalina nemeni.
      Nechapem ako to moze zavisiet od typu clankov, predsa kvapalina neprichadza nijako do styku so samotnymi clankami, prechadza len pomimo clankov chladiacimi elementami. Co maju v chladeni clankov tak male kapilary, ze sa obavaju zapchatia? Ak ano, tak je to zly navrh chladenia, alebo zla kvapalina.
      Ked sa boja zgrckovatenia kvapaliny, nech daju do cesty filter a cidla - ked sa zhorsi prietok, tak nech to indikuje problem v kvapaline. Predsa maju kopu cidiel pri clankoch - aj tym by sa dala zistit nerovnomernost chladenia. Tiez kilometrovy limit je divny, ved chladiace/ohrievacie kvapaliny aj brzdove maju vseobecne spravidla casovy limit vymeny, nie kilometrovy.

      Na ilustraciu v staruckom i-MiEV-e a jeho EU klonoch su dve naplne chladiacej kvapaliny, jedna pre chladenie motora, jeho elektroniky, nabijacky a DC menica, druha pre kurenie - obe maju rovnaku kvapalinu v dvoch nezavislych okruhoch a zhodny interval vymeny 240 mesiacov t.j. 20 rokov.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Presne tak. Zbytočná pre Niro, lebo aj tak mám v lete rapid gate a v zime coldgate =) Ale pri tej cene auta, resp. ja ako nabíjam teraz na platených DC tak je to zanedbateľná položka. Chápem to tak, ze je "super" nevodivá, tj. keď príde k deštrukcií okruhu pri havárií v baterket, aspoň je o trochu vyššia bezpečnosť? Za to to myslím potom stojí. Môže byť, že by ju 230kW výkony v I5/EV6 nejako viac opotrebovávali?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 vydrzme do zajtra, snad sa dozvieme viac. Mame tam na akcii aj technika za SR.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash ak je pre Teba nepodstané platiť 1,5€ za 100 km jazdy len servisu a to nerátam strávený čas tam kvôli nezmyselne zvoleným 15000 km (aj pri 30000 km je nezmysel bez nejakého testovania plošne meniť brzdovú kvapalinu), pre mňa to už začína byť nevýhoda, ktorú zarátam do ďalšieho zvažovania tohto auta, keďže nabíjanie ma stojí po zarátaní ceny a životnosti fotovoltaiky tak 30 centov na 100 km - servis je pre mňa najväčšia položka čo sa týka prevádzky, druhá najväčšia je PZP 76€ za rok

      jux - technickým veciam sa až tak nerozumiem a keďže servisy na SK sú také aké sú (máme to v počítači, treba to urobiť ...), tam sa nič nedozviem ale väčšina názorov čo som čítal aj v zahraničí, je že je to vymyslená zbytočnosť na dávanie práce servisom

      Mne majú dať začiatkom budúceho roka novú batériu do Kony, tak asi ešte pojazdím Konu, Ioniq 5 vzhľadom na jeho prínos pre mňa ma už tak neťahá (nepotrebujem viac miesta ako má Kona tak často ako rodičia s tromi detskými sedačkami a dojazd Kony je väčší ako nového Ioniq-u - ak mu nedajú 77kWh batériu ako v USA). Bohužiaľ nová batéria bude SK Inno ale keďže mám teraz menej ako 50000 km, tak prvá výmena aj pri 45000 km intervale by ma čakala po viac ako 100000 km (ak sa zapriem a nepredám ju).
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 16-08-2021, 10:18.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No hlavne Hyundai asi vie, preco to robi, a nejaky vyznam ta vymena moze mat. Korejske Kony to sice nepotrebuju, ale nie su to zrovna auta, ktore tuto vymenu nepodstupuju, ktore v poslednej dobe zhoreli? Nehovorim, ze je to priamy dosledok, ale zas keby si mam ako zakaznik vybrat, radsej zaplatim raz za 60.000km 300€ ako najst rano vyhorene auto a polku domu 🤷‍♂️

      V kazdom pripade ide na poli zakaznickych sluzieb Hyundaiu karta. Dost, ze obtazuju ludi s neludskou hranicou 15.000km na garancky, este to zaklincuju vymenami a zjavne vaznou chybou v BMS, ktora sa nevyriesila ani zvolavackou. Este aby ten Hitler-wagen nebol nakoniec na tom lepsie 🙈

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      a zasa "zhoreli" Kony - už obohratá pesnička

      dnes ráno zhorela ďalšia nová Tesla Plaid a dnes ráno zhorelo v Holandsku ID.3, kde matka ledva stihla vyložiť dieťa z detskej sedačky - ale automobilky mlčia a tichúčko ututlajú aby nedajbože nemuseli ani za € niečo zákazníkom meniť

      keď Hyundai sa k štatisticky k menej prípadom požiarov na počet vyrobených áut daného modelu ako iných áut postavil čelom a povedal - vymeníme batérie, namiesto chvály ako sa správa korektne k zákazníkom, stále idete predsúvať, že Kony horia - áno je to také jednoduché takto argumentovať ale iné autá horia viac a výrobcovia s už predanými batériami nič nerobia

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ked mas taky prehlad, nejaka znalost o horiacich <>Zoe? Mne sa nepodarilo vyguglit nist, az mi je to divno.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      <> je na <>, ani horieť nechce

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Jaaaj, to ma nenapadlo, ze vlhke horiet nemoze. Ale zato asi bude skratovo fungovat kazdy mesiac par dni.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Je to rovnako obohrata pesnicka ako vymena chladiacej kvapaliny, ktoru, neviem preco, vytahujes stale iba ty ostatni ludia su s tym zmiereni, a dokonca tu viacero ludi napisalo, ze im to ani nevadi alebo ze to akceptuju, len z tvojej strany je to tu donekonecna sa opakujuca kritika nosovickych Kon. Lobujes za nieco alebo ako treba chapat tuto stale sa opakujucu pesnicku

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ja som priniesol novu informaciu od predajcu, ze sa meni kvapalina kazdych 60000 km a nikde to nie je spomenute. Co je na novej a prvej sprave ohladom Ioniq 5 a kvapaliny opakujuce sa ? Alebo niekto uz napisal, ze sa bude menit ? A ak pre niekoho 300 € nic neznamena, nech sa paci nech si ich vyhadzuje ale vela ludom to vadi. Ved prines aj ty nieco nove okrem vzdy opacneho nazoru ako je prispevok na ktory reagujes, bude to prijemna zmena.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ja som vobec nereagoval na Ioniq 5, len som poznamenal, ze nechapem preco vsade priamo alebo nepriamo spominas vymenu a nevymenu chladiacej kvapaliny na Kone, prave to je ta obohrata pesnicka A keby si si dal namahu pozriet moje prispevky, zistil by si, ze statisticky oponujem len v mizivom percente pripadov

      Za informaciu ohladne Ioniqu 5 ti samozrejme dakujeme, ale da sa podat aj priamejsie, bez neustale sa opakujuceho lobbingu za ne-nosovicku Konu, ktora s temou ani nesuvisi, ale neustale spominanie tejto skutocnosti ti zjavne prinasa prospech v nejakej forme

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      experimentalna politicka vakcina je tiez nastavena na 1 rok, uvazuje sa o 9 mesiacoch a do buducna mozno aj kazdych 6 mesiacov - a to je vacsi problem, ako chladiaca kvapalina pretoze tu uz o ziadne zdravie nejde (a su velke pochybnosti, ze vobec niekedy aj islo...)
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #49
    Ďalšia vec, čo ste si asi nevšimli - keďže to nikto nenapísal - ani update máp už nebude počas 5 ročnej záručnej doby auta zdarma, v cenníkoch či slovenských, českým, nemeckých aj rakúskych je uvedené, že bezplatná aktualizácia máp prostredníctvom OTA (over-the-air) updatov je LEN 3 roky. Potom budú chcieť nateraz neznámy poplatok.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Áno ale to bude aj inde idú na to pomali ale isto ceny za služby budú stúpať úmerne predaju elektroaut aby mali z čoho žiť servisy

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak. Business model sa presuva do softwaru a sluzieb a tie sa dnes uz platia ako mesacny poplatok a nie jednorazova kupa (vid Tesla a FSD). Momentalne ma Tesla poplatok za "premium connectivity", t.j. za to, ze ti funguje radio, internet a Spotify cez mobilnu siet.
      A samozrejme vacsina kudi tych 13EUR za mesiac da.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      to je samozrejmé, že svet speje k cloudu a mesačným poplatkom ale treba i tom vedieť (málokto si to v cenníku všimne), že aj v tejto oblasti sa podmienky pre zákazníka zhoršili
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #50
    Dnes sme mali s nick81 prilezitost stravit kratkkych par hodin v tomto aute. Boli to naozaj prve jazdy, ktore obsahovali konkretny program, takze vsetky dojmy sme spracovavali a komentovali rovno na kameru.
    Technik sa z nasich otazok mierne zapotil Na nieco sme sa dozvedeli kompletnu odpoved, nieco sa tvarili, ze nevedia a nieco nevedeli realne.
    Koncom tyzdna sa teste na video.
    V skratke ale za mna: vysoko nastavena latka Kony (a spol) sa uz tazko zdviha, ale napriek tomu nabijanim, podvozkom, prenosom nahonu a vnutornym priestorom ju da dolu s prsom v nose. Efektivnejsi pohon ma jednoznacne Kona. Vahu navyse, vykon navyse a velke kolesa sa nedaju oklamat.
    Asi najviac nas sklamal cely board computer, resp navigacia a udaje na stredovom displeji. To je Kona 1:1 vo vstetkych hlavnych castiach, len opat ina farba.
    Tiez V2L nie je az take wow, ze by sa dala napajat domacnost. Preco? To uz prezradim az vo videu
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Kedy bude video? Na to V2L som ozaj zvedavy, velmi som sa v tom nehrabal a celkom som sa na to tesil. Zatial je to podla mojich subjektivnych dojmov, a zjavne aj podla dojmov ostatnych co ho skusali typicky Korejec. Vyrobia auto naozaj na urovni, pouziju top technologie… a nakoniec to nedorobia a pustia von polotovar. Uz naozaj nechapem, preco je taky problem dotiahnut veci do konca. Aspon ten SW keby tomu dali adekvatny dobe. Co je este smutnejsie, ze v dnesnej dobe staci aj ten polotovar na pomyselny stupienok vitazov, lebo konkurencia je na tom vacsinou este horsie 🙈 a napriek vsetkym nedostatkom to bude asi jeden z najlepsich EV na tohtorocnom trhu, a zrejme aj na buducorocnom, co je vlastne celkom fajn

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      video piatok, alebo v sobotu ak sa nic neudeje.
      Treba to brat aj tak, ze my sme tu vacsina uz fanatici, machri, nadsenci cize mame zdeformovany pohlad bezneho cloveka, uzivatela. Toho polovica veci nebude trapit, lebo nevie, ze to tak nema byt, alebo ze to ma niekto iny lepsie.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      No super, tesim sa na video ! Neskutocne ma to zaujima , nakolko mam Konu EV 64+ 3 roky a som nesmierne spokojny ! Bohuzial v tedy nebolo vacsieho EV za take peniaz okrem Tesly X , ale to je ina cenova dimenzia ! Skutocne ma to video zaujima a neviem sa dockat ! Vozil som sa v Ioniqu 5 , sice len niekolko par km , ale mne islo hlavne o ten vnutorny priestor pre rodinu , pohodlie , potom ten autopilot , pekne mi drzal v strede cesty, nepotrebujem auto z 0-100 za 3 sekundy , ani to nevyuzijem. A co sa tyka navigacie , viem ze Tesla to ma TOP , na to nema nikto , ale zasa Nechodim kazdy den na dovolenku niekde do zahranicia, a ked idem mimo SK , tak vyuzivam abetterrouteplanner na tablete alebo na mobile a to je v podstate to iste ako ma tesla... Mne osobne sa auto velmi paci , hlavne ten priestor , ovladanie , tie smerovky co sa zobrazuju pri zmene jazdy (myslim ze to ma len vybava Premium s 360° kamerami ) , priestor na zadnych sedadlach je dost velky , mam 190cm a za seba si sadnem v pohode a to mam este rezervu na kolenach , kufor je postacujuci , nevozim kazdy den plno nakladu . Tazne sa da doobjednat , co som sa pytal u predajcu, to by som si urcte dal , vozik potom mozem tahat az 1600kg brzdenych ! A to ma myslim len Tesla X , ak nie viac. Zaujima ma ta V2L zasuvka , nakolko vsade vo videach a popise je pisana ze je do 16A , co je slusne, ze si mozem zapojit rozne spotrebice ako vysavac, wapku , tahany karavan ... no pre mna ma zatial vela vyhod ... Co sa tyka tej spotreby , co som napozeral videa na youtube , pri jazde 95-100km co jazdim 80% ma malu spotrebu , o nieco vyssiu ako kona a dojazd je cez 500km... to je super . Aj na kone som skusal , a dojazd viem spravit pri 95km/h rychlosi na okresach cez 500km.. No uvidime . Som velmi zvedavy na to videjko ... uz aby bolo . Myslim si ze je to momentalne TOP EV auto za rozumnu cenu - pomer vykon, vybava/cena ...
      Naposledy upravené Maco7; 17-08-2021, 20:10.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Myslim ze mas pravdu , ale ked sa pozries na Teslu a na nove modely M3 a Y , je spusta videi na youtube , ako su nedorobene , nedostriekane, rozne medzery na dverach a kufroch , nedoliehaju dobre skla , vrzga interier... no proste je cela rada pre niekoho drobnych a pre niekoho dost podstatnych chyb.. Tesla ma jednu obrovsku vyhodu , ze je skor zamerana na konektivitu a tu dnes mlady uprednostnuju , beru to ako mobil a co snim mozu robit , co pozerat, hrat sa a podobne.... Neviem , ale je to moj dojem . Mne sa osobne velmi Ioniq 5 pozdava a paci , je priestranny , dobre vybaveny , servis na kazdom kroku , cena sa da vyjednat , no proste na to co potrebujem , splna pre mna vsetko . A hlavne aj to nabijanie , ktore ma neskutocne rychle , z 10-80% cca 18min na 350kw nabijackach... ak sa nemylim.. ale to vyuzijem len na dlhsich cestach a na dovolenku , lebo auto nabijam s 80-90% vacsinou doma ... A V2L ma zaujima tiez ... je to ako velka pojazdna powerbanka.. co myslim ze malo iba jedno EV , nissan leaf , tusim ten stary , ale musel si mat k tomu dokupeny nejaky vacsi box , skrinu aby si to mohol pouzivat a napajat na to spotrebice...
      Naposledy upravené Maco7; 17-08-2021, 20:59.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 ziadne nedorobky ci ostatne co si spominal som na nasej cinskej TM3SR+ neobjavil.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 s tym suhlasim 100%ne, Tesla tiez nie je dokonala, a je kopec veci, ktore sa daju urobit lepsie. Chyby spracovania si myslim, ze vyriesi cinska a nemecka gigafactory, Amici maju v spracovani a vystupnej kontrole problemy odjakziva, to vsak nie je uplne najvacsi problem Tesly. Aktualne by som tam radil skor ich pristup k zakaznikovi a service centra, plus Elonov pokriveny pohlad na svet (napr volant v TMS). Takisto povazujem Ioniq 5 za aktualnu topku na trhu, a myslim, ze slusne utiekli konkurencii. Ale strasne ma stve, ako mrhaju potencialom. Chybalo tak velmi malo, a mohlo to byt dokonale auto po vsetkych strankach. A keby sme chceli od nich nieco strasne tak to pochopim, ale software je uplne zakladna vec. A tento uz je strasne zastaraly, az sa treba pytat, co robili cely ten cas odkedy ho uviedli na trh. Updaty striedme, inovacie ziadne, funkcionalita zaostala. Trosku som dufal, ze sa budu inspirovat Teslou a pochopia, ze software je chrbtovou kostou uspechu. Aj ti byrokrati vo VW to pochopili, a sice im to trvalo a neobislo sa bez problemov, ukazali aspon snahu. Hyundai na to hodil kozi bobek… vsak zakaznik zozerie, aj tak nema vela inych moznosti.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Tiez si myslim ze to bude TOP EV auto , hlavnu rolu hra cena a ten priestor vo vnutri , servis a pristup ku zakaznikovi . Ten je pre mna a rodinu podstatny. Ten sw ok, mohol byt urcite lepsi , mohli si zobrat priklad a opajcnut teslu sw, ako to aziati radi robia , ale je to len sw , mne to osobne nejak neprekaza , ked viem ze ho viem nahradit v pripade potreby niecim inym a podobnym ako ma tesla . A mozno casom vydaju update sw a bude to lepsie... uvidime. ale aj tak , to auto ma velky potencial . pokial sa pozeram s pohladu Kony EV , si myslim ze to bude to najlepsie a najdostupnejsie auto pre nase ucely a prostredie ..

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ( milan84 potom asi radsej zaves video do tohoto vlakna a nie do svojho - vzhladom na diskusiu, ktora bude asi mohutna; dakujem )
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    #51
    Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
    Tiez V2L nie je az take wow, ze by sa dala napajat domacnost. Preco? To uz prezradim az vo videu
    Žeby náš zámer voziť si z Lídla šťavu domov dostával prvé trhliny

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      , uvidime co nam vo videu prezradi milan84 .. uz by ho mohli dat von to videjko

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Nemoze lebo embargo. By mu stali hlalvu na namesti.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ked chce mat korektne vztahy so zastupcami automobiliek, tak to dodrzi. A my vydrzime, lebo aj tak zahranicni youtuberi uz ukazali co sa dalo.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ved prave pre to , ze som uz napozeral asi 100 videi o Ioniq 5 , vacsinou zahranicne , myslim ze ukazali vo videach vsetko co sa dalo , dokonca na jenom nemeckom videu s V2L zasuvky nabijal EV bicykel , vysaval auto , varil kavu , pustal rychlovarnu konvicu, mal na tom napojeny fukar so skakacim hradom atd.... no proste vacsinou na DE videach Ioniq 5 vedie na 1. mieste a po nom VW ID4 , Etron , Enyak ... dokonca uz snim spravili aj cestu do HR , na dovolenku , ukazovali cely priebeh a nabijane . Tak som velmi zvedavy , ze co nasi chalani testovali a do akej hlbky sli , co sa noveho dozvieme , co sme este nevideli . uprimne sa tesim na to video.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Maco7 Mozno slovenske konfiguracie Ioniq5 su svetovo jedinecne a dozvies sa nieco co svet este nevidel.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tommik ciastocne mas pravdu
      Akceptujem ziadost importera (predstav si, aj vacsina ostatnych redakcii), ze videa mozu ist von najskor v piatok na obed. Este zajtra maju jazdy posledne media, takze pochopitelne - aby mali vsetci cas to spracovat.
      Taur ano, su tak trochu jedinecne. Ako uz Miro pisal vyssie, 20"kolesa automaticky k najvyssej vybave mame len my povinne..... Na druhu stranu, auto u nas stoji menej ako v AT napriklad.
      Pod videom bude dost priestoru pre dalsie otazky a debatu

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ono Milan tie ceny su sice vyssie v AT alebo v DE ale u nas to zachranuje len fleet pre firmy, inak sa auto vzdy oplati z Nemecka. Bolo to tak s prvym Ioniqom aj s Konou, je to aj teraz s Ioniq-om 5. Ak nedostanes poriadny fleet na firmu, oplati sa doviest, lebo v Nemecku pre koncovych nepodnikatelov vzdy maju o dost vacsie zlavy ako tu. Myslim funglovky od dealerov, nie ojazdene. Asi je to dane aj tym, ze v DE nie je taky vyrazny pomer aut kupenych na firmu oproti osobam ako tu u nas.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      to uz beriem ako dalsie kriteria, resp. rozne ine moznosti.
      Ja som chcel upozornit, ze ked si dobre pamatam, tak v AT je cennikova cena zakladu vyssia o 4 alebo dokonca 5000e - ale samozrejme aj s inou konfiguraciou vybavy.

      Offtopic: dnes mi pisal kamarat, ze skoda mu ponuka vacsiu fleet zlavu ako VW. Neviem podrobnost, ale zaujalo ma to, kedze tu vsade citame ako je VW v tomto ustretovejsi. Cize aj tu asi neplati zdaleka jeden meter a nikto z fora nekupuje auto za cennikovu cenu, bez ohladu na znacku.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ono vzdy podobne auta skoncia pri podobnej cene a ked Skoda dala taky cennik ako dala (oproti dvojicke ID.4), tak to skor ci neskor musi kompenzovat fleetovounzlavou. Cennik znizit nemozé lebo by sa sucasny majitelia stazovali a bol by to zly impulz do buducna aj pre potencialnych kupujucich. Preto sa len zvysuju a zvysuju oficialne nekomunikovane zlavy, ktore budu dosahovat aj desiatky percent ku koncu zivotnosti modelu.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #52
    O tri hodiny si mozte pozriet moje dojmy z prvych jazd. Zaznie pochvala, ale aj kritika:


    ak budu otazky, kludne piste pod video, nech si to tam najde viac ludi. Predsalen je to lakadlo tohto roku a sem chodi malokto
     

    Komentár


    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Hej, uz netrpezlivo cakam na tu premieru . No ked si to nazval lakadlo ... mi to pripada ako nejaky nepodarok , co sa snazia nalakat ludi a predat? Ale vrim ze tak si to nemyslel

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      to urcite nie. je to perfektne auto. Iba si dovolim niektore detaily poznamenat, ze nie su az take wow ako sa reklamuje a ocakava. V kazdom pripade, ak si pred rozhodnuty, museli by byt tie detaily prave vecou, ktore by v tvojom pripade hrali majoritnu cast na tom aute

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Urcite nie, toto nepodarok definitivne nie je uz netrpezlivo cakam, dnesny obed sa mi zjavne pretiahne a budem jest sam 🙈

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Kazdopadne cakam na video s napatim , pretoze som zatial nikde nepostrehol a nevidel videa o ev (hlavne nase Sk a CZ ) tak do hlbky spracovane a po technickej stranke zodpovedane a hlavne poukazanie aj na nedostatky, nevyhody , vyhody, servis a podobne veci (videa ktore Milan o EV autach robi ) , ktore sa nikde inde nedozviem , len u skuseneho oslahaneho elektromobilistu milan84 .

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      ElectroDad v CZ uz robil recenziu Ioniqu 5, ale na toho chlapa sa neda pozerat, nikdy som nedokazal pozriet viac ako par sekund 🙈 neviem preco, ale ten chlap ma irituje svojim hlasom aj svojou prezentaciou, a na komentare reaguje uplne arogantne… som zly ja viem.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Samozrejme som videl aj to video od Elektro Dad a aj dalsie CZ video , ktore mi pripadalo ovela lepsie a doveryhodnejsie od fdrive cz ...nevadi , pozriem si vsetky , pozbieram informacie , ale tie technicke , okrem toho co pise vyrobca v brozure , nedava nikto , nik nejde do hlbky , nikto auto nepozera zo spodu , zaves kolies , zakrytie a podobne veci , ako Milan84

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo hezky energicky den Ma svoje publikum. A nie male. Ja tiez pozriem malokedy z podobnych dovodov. Ale je to urcite lepsia tvorba ako.....

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo - Elektrodad plný súhlas, som rád, že nie som jediný

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 podla mna ma praveze malo odberatelov... ano je to asi tym ako posobi. Inak ja sa velmi rad divam na videa od: Hrubis to je myslim pravy opak Elektrodad

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      12000 za dva roky (tak nejak to tusim robi) nie je malo. Berie to vseobecne, vacsine uzivatelov to staci. Ja mam uchylku ist do detailov
      Hrubis ma fajn tvorbu, len je petrolhead. Videl som jeho vyborne video o vodiku-to mu propagujem vzdy ked najdem nejakeho priaznivca tohto nezmyslu. A potom este test Kony. Taky tradicny pohlad. ALe nie zle, vsetko co nehovori hluposti a nezmysli, je fajn.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      jj Hrubis to robi bez detailov, ja mam radsej ten helicopter view predsa len detailov som presyteny, casto sa niektore aj menia... ale pre nadsencov samozrejme je potreba ist do hlbky

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Vdaka za super video , bude to TOP auto , vhodne pre nase rodinne prostredie a cenovu dostupnost

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Skoda toho nesinusoveho menica. To znamena, ze nemozno na to zapojit ziadny indukcny motor t.j. ziadny domaci spotrebic, co obsahuje indukcny motor, lebo je velke riziko jeho znicenia. Tiez ziadne pretazenie pri nabehu je dost velky minus. Na trhu su predca lacne sinusove menice s dovolenym dvojnasobnym kratkodobym pretazenim.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      jux Je to skoda , presne , ale mozno casom sa objavi video na youtube ako ho vymenit za plny sinus ... uvidime

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Otázka k info ohľadom prívesu. 1 600 kg + auto....stále sa zmestím do 3,5 tony a teda bude mi stačiť B alebo to už bude na B+E?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      S B-ckom 1600kg urcite nie.
      Celkova hmotnost Ioniqu5 je podla typu 2430kg alebo 2540kg.
      Cize s B-ckom vodicakom len s privesom 960 alebo 1070kg.
      Navyse byva problem u policajtov, ktori neakceptuju okamzitu hmotnost (okamzita ma byt podla vyhlasky) a tvrdia, ze dolezita je celkova kmotnost privesu - nie okamzita.
      Kamarat tak dostal pokutu, ked mal na privese o celkovej hmotnosti 1500kg a vlasrnej hmotnosti 500kg nalozenych 50kg stromcekov, (cize prives aj s nakladom mal 550kg).
      Ale celkova hmotnost privesu 1500kg bola vyssia plus celkova tazneho vozidla 2400 bolo viac ako 3500.

      Navyse pri privese 750kg moze mat suprava az 4250 pri vodicaku B.

      Preto sa vzdy pri privese nad 750 kg oplati urobit si BE, aby neboli problemy s blbymi policajtmi.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Chalani co mate Konu, menili ste niekto kvapalinu v akumulatore ? Lebo Milana som uz pod dvomi videami, kde to spomenul, upozornil, ze to nie je pravda. Najnovsie tento blud s usmevom zopakoval a este pridal, ze Hyundai je jedina automobilka, ktora to robi. Pritom jedine auto bolo jeho oblubene eNiro, ktore to vyzaduje ( to vo videu nazval korejska konkurencia takze nemyslel to tak ze Kiu robi tiez Hyundai). O co mu vlastne ide tymto sirenim bludu ? Ze mu kamarati z Dunajskej Stredy zasa pozicaju eNiro, ked odhovori nejakeho kupca na Konu a ten si radsej kupi eNiro ? Alebo o co mu ide ?

      Zopakujem to aj tu: kvapalina sa meni v Sk inno bateriach eNiro a nove nosovicke Kony. Kedze na Slovensku sa nosovicke Kony pred faceliftom nepredavali, stale mali len korejske s bateriou LG, tak nepoznam nikoho, kto by menil kvapalinu za 300€ pri 45000 km. Je Vas tu niekolko, co mate Kony s najazdom vacsim, menili Vam kvapalinu a mylim sa a aj ine zdroje ?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vydarena prva jazda, tesim sa na komplexnejsi test ked dostanes auto aspon na 2 dni.

      Inac som po vzhliadnuti videa zistil dalsie negativum co sa ergonomie tyka (ktore som ja nezaregistroval, lebo som sa s displayom babral len pri zaparkovanom aute) a Lubos to tam teraz pekne zvyraznil - ten sekundarny dotykovy display je dost daleko, a ked potrebujes za jazdy tuknut nieco na pravom kraji tak je to dost nestastne, a nie uplne bezpecne. On vyzera byt nadpriemerne vysoky, a aj s dlhymi rukami sa musi celkom neprijemne naciahnut.

      Este taka primitivna otazka - vykon rezervovany pre V2L je nejako inteligentne zdielany a prerozdelovany medzi externou a vnutornou zasuvkou, alebo je mozne subezne zapojit spotrebic do oboch a potiahnut naraz 2x 3kW. Alebo sa vnutorna zasuvka automaticky odpoji ked deteguje odber na externej? Niezeby to bolo uplne potrebne, len tak zo zaujimavosti, ze ako to je poriesene.

      Edit: a so servisnym intervalom to je konecne skvela sprava, 30t km/2roky je konecne nieco pouzitelne, vzhladom na stupajuce servisne sadzby majitel usetri pri 60t km 2 prehliadky a vymena chladiacej kvapaliny vyjde teda trosku lacnejsie. Si pamatam ako sme raz boli s Ioniqom na garancke 3x za rok, a v novom roku v polke januara hned dalsia 🙈 celkom chore…
      Naposledy upravené Wilo; 20-08-2021, 16:11.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      tak som sa bol tiez previezt. Style, zadokolka. U mna sa ziaden wow efekt nedostavil. Vykon samozrejme dostacujuci. Spatna vazba na volant nulova.

      Dalej na mna displeje posobili strasne zmatocne, neprehladne (ale to je asi zvyk). Auto za mna az moc velke. Ja jazdim kazdy den po meste 30-40 km tam mi to pride neprakticke. Chapal by som tu velkost, keby kufor bol dostatocne velky pre hlavne auto do rodiny, ale mne pride velmi plytky.

      3 sedacky do zadu sa pohodlne (aby sa deti zapli same) urcite dat nedaju. Priehradka spolujadca je vtip. AAauto na 2/3 je vtip ale viem ze uz je to dlhy vtip. Odvetravanie / vykurovanie sedaciek cez ten displej to je veeelmi zle - ale to uz bude tak u vsetkych novych aut.

      Neviem si proste to auto zaradit. Ked chcem druhe auto do rodiny a potrebujem na nom obcas ist aj 500km pride mi vyhodnejsie eNiro, Kona. Ked chcem ako hlavne, tak ten kufor bude problem (velky problem), ale pre rodinu s 2 detmi sa asi da... neviem.

      Chapem ze keby som to auto mal mesiac, jazdil s nim dlhe trasy tak ho ocenim. Ale myslim ze keby som vlastnil eNiro alebo Konu, tak by som za Ioniq5 nedoplacal.

      nick81 ty mas eNiro a doplatil by si si aktualne za I5 ?

      Sorry ze tu kazim nadsenie, ale chcel som priniest moj pohlad, ze z 1. jazdy som nebol nicim ohureny. Pravidelne pouzivanie by vsak mohlo mat iny efekt.

      Musim to upravit aby to nevypadalo ze som chcel len kritizovat , to auto je super, je mega velke vo vnutri, bude sa predavat ako teple rozky. Len na mna posobilo zbytocne zlozito a trosku neohrabane...
      Naposledy upravené hudino; 20-08-2021, 19:08.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino dobry point s autosedackami. Na zaberoch ich tam mam, ale ich pripnutie bolo za tu chvilu nemozne. A to aj napriek tomu ze na sirku este ostavala uplne luxusna rezerva. Problem je vo vybave navyse-delene a posuvne sedacky donutili prisposobit to uchytavanie pasov. Preto su tak blizko pri sebe. Nanic a nafigu, treba s tym bojovat este viac ako u ostatnych korejcov.

    • Maco7
      Maco7 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko dnes som bol akurat s Konou EV64+ v TT servise na dalsej tretej zarucnej prehliadke, mam jednu s prvych Kon , nemenili mi ziadnu kvapalinu v baterkach , aj technik mi dal lajstro do ruky ze co ma caka ake ukony a nic take tam nebolo . . Nanestastie mi zistili ze niekto do mna na parkovisku v blizskej minulosti nacuval a utiekol, mam poskodeny predny radar a oddrhnuty predny naraznik... ani som si to nevsimol.. musim ist na poistku a opravia to ... a potom ze mi budu menit baterku a par sw upgajdov...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino Nemôžem meniť lebo mám ešte 1.5 r úver. Ak by som si mal vybrať medzi nimi, bol by to I5 kvôli nabíjaniu a super cene. Tam nie je o čom technologicky je niro staré. Viď jurajsun vo fleete 72.5kWh style RWD, akú má cenu. Fakt nie je o čom. Teraz sme v est a ja chytam coldgate pri 13-16 st vonku Nenormálne je toto otravné, hlavne keď je platba za minúty. Ako Niro mi úplne vyhovuje, kompakt, fajn spotreba, stierač, kefka na zadnú kameru a pod. Len ten coldgate to úplne zabíja. Z ioniq5 tiež nie som úplne nadšený. Krásny veľký priestor, 800V 128kW sme mali v 75%, materiály a pod. Ale má také drobnosti. LKAS stále nanič, infotainment ani trochu nevylepšili, zbytočný veľký display namiesto clustera, V2L nepoužiteľné pre časť spotrebičov, rozmazaný AR HUD. Spotreba aspoň AWD na 20" sa mi zdala chvílami dosť vyšša.. Ako by som bral najskôr full ku ,, tak teraz asi skôr STYLE RWD 72.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Co je "kefka na zadnú kameru"?

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 musis chodit na juh a nie na server furt

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Tá 3d printed aftermarket kefka na stierač, ktorá očistí špinavú zadnú kameru.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #53
    Ioniq 5 a príves - ide o okamžitú hmotnosť, nie celkovu podla TP. Plati to myslim ze viac ako 10 rokov. Policajt ak nema k dispozicii vahu alebo nemate nalozene nieco, co jasne preukazuje svoju hmotnost (napr. paleta stavebneho materialu so stitkom s hmotnostou), nema Vam ako dokazat priestupok a urcite neplatte pokutu. Zaplatenim pokuty suhlasite s priestupkom a uz nie je mozne odvolanie. Vysvetlenie k zakonu a vyhlasky vydava ministerstvo, policia nemoze svojvolne vysvetlovat zakony.

    davam odkaz sem lebo cez URL dole ho neotvori, asi je pre forum moc dlhy.

    https://www.mindop.sk/ministerstvo-1...ojneho-vozidla

    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ved som napisal, ze spravne sa jedna o okamzitu hmotnost.
      No som zvedavy ako vy si to vysvetloval napriklad madarskemu policajtovi, ktory ta chce silou-mocou zdanit.
      Preto radsej vzdy doporucujem vybavit si BE, nestoji to majland a potom mozes tahat tolko, kolko zvladne auto a ked policajt vidi BE uz nikdy nespekuluje.
      Ja osobne som nikdy problem nezazil, lebo mam BE asi 30rokov - aj ked vtedy sa to este nevolallo BE :-)))
      Nemci ma uz 2 krat vazili s prazdnym aj s nalozenym :-)))

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      jux to nebol nesuhlas s Tebou ale len doplnenie oficialneho stanoviska ministerstva aby si to mohli ludia vytlacit a ukazat policajtovi na ceste - dovzdelat ho. Viem ze sme to tu pred par rokmi preberali a vies o tom - vtedy sme sa bavili o dovoze auta.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #54

    Special prispevok pre Miroslav Rojko
    Bolo mi jasne, ze sa ozves. Pravdupovediac, mal som vo videu aj stiplavu poznamku pre teba, ale potom som si povedal, ze to tam nema co robit.
    Na stretnuti som sa bavil so SK technikom, ktory ma na starosti fungovanie servisov a je to vramci servisneho oddelenia specialista, najvyssia pozicia ak to mam tak povedat. Na Slovensku nie je kompetenciami fundovanejsia osoba na zodpovedanie tejto otazky.
    Moja otazka: musia menit vsetky kony chladiaciu kvapalinu? Mam znameho, ktory uz par rokov tvrdi, ze JK auta nemusia, CZ auta musia.
    Jeho odpoved: usmev+ urcite to bolo zle interpretovane, doslo k nejakemu nepochopeniu, Nie je dovod, aby niektore kony kvapalinu menili a ine nie. Jedna sa o rovnaku techniku.

    Telefonoval som aj s technikom v Karireale a ten mi zas povedal, ze tuto kvapalinu maju povinne iba kony po Facelifte !!! Nie nosovicke a nenosovicke, ale az tieto nove po FL. Nemal vsak VIN (ktore som si od teba Miro pytal, aby som to dokazal preverit) a dost pochybujem, ze mu to teda ukazalo spravnu a uplnu info.

    Takze kludne to ber ako urazku na Konu, alebo Niro alebo si to interpretuj akokolvek. Viaceri sme na to u teba zvyknuty. A prepac, dodavam informacie, ktore mam od vyrobcu/predajcu/importera a nie uzivatela, ktoremu to povedali v jednom servise. Lebo ako vidis, asi v tom maju trochu bordel a co servis, to ina odpoved.
    PS: ja viem, ze ty mas to najlepsie auto na svete a jedine Kona z JK je ta prava, najlepsia, specialna a originalna

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Milan nic proti Tebe nemam a nechcem byt s Tebou v osobnom spore, tak to nechajme v rovine, ze si vyjasnujeme technicke stanovisko. Ano informacia v Karireal je spravna (aj ked tam som nikdy nebol na servise), lebo po facelifte (aj ked neviem ci sa nejaka uz korejska stihla predat - zacali sa robit tento rok + cesta lodou atd). Veris jednemu cloveku a sam vies aka je uroven vzdelanosti ohladom EV ako okrajoveho segmentu u oficialnych pracovnikov importerov a servisov. Ja som Timaj na youtube na tento rovnaky text napisal - najdi jedneho majitela korejskej Kony, ktory to menil a omluvim sa Ti pod kazdym videom, kde som Ta opravil. Siril si to este pred faceliftom Kony, takze modelovy rocnik 2018,2019 a 2020. Tu Maco7 Ti tiez napisal, Roman-Ba tiez nic nemenil a mal menit uz dvakrat. Takze poznas niekolko majitelov, ktori nemenili ale stale siris (aj po niekolkych upozorneniach) ten blud. Takze servisy tiez tri Karireal Auto Pola aj Begam Trnava sa mylia ale Ty mas spravnu informaciu.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #55
    Pre uplnu info (az po natoceni boli info potvrdene) je interval na vymenu kvapaliny Ioniqu 3r/60000km
    Ako tie 3r chcu pri 2r servisnom intervale riesit a strazit neviem, cas ukaze. Snad uz pocas tyzdnoveho testu budu info viac upresnene.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #56
      Milan nic proti Tebe nemam a nechcem byt s Tebou v osobnom spore, tak to nechajme v rovine, ze si vyjasnujeme technicke stanovisko. Ano informacia v Karireal je spravna (aj ked tam som nikdy nebol na servise), lebo po facelifte (aj ked neviem ci sa nejaka uz korejska stihla predat - zacali sa robit tento rok + cesta lodou atd) maju vsetky SK Inno ako eNiro. Veris jednemu cloveku a sam vies aka je uroven vzdelanosti ohladom EV ako okrajoveho segmentu u oficialnych pracovnikov importerov a servisov. On Ti hovori ze vsetky Kony maju rovnaku techniku. - ani nevie ze sa menil vyrobca baterie z LG na SK Inno. Ja som Timaj na youtube na tento rovnaky text napisal - najdi jedneho majitela korejskej Kony, ktory to menil a omluvim sa Ti pod kazdym videom, kde som Ta opravil. Siril si to este pred faceliftom Kony, takze modelovy rocnik 2018,2019 a 2020. Tu Maco7 Ti tiez napisal, Roman-Ba tiez nic nemenil a mal menit uz dvakrat. Takze poznas niekolko majitelov, ktori nemenili ale stale siris (aj po niekolkych upozorneniach) ten blud. Estepoznam v anM majitela auta co chodimdomTrencina, takze servisy tiez styri Karireal Auto Pola, MP auto Trencin aj Begam Trnava sa mylia ale Ty mas spravnu informaciu. Ten Tvoj odbornnik u impoter to preco nezaviedol do predpisanych ukonov pod VIN aut, ked to ma byt ?

      P.S. Tvoj usklabok pri tejto info som si vo videu vsimol a viem ze to bolo osobne mne adresovane. Ale naozaj nechapem co chces touto neustalou lzou dosiahnut.

      Fandim Ti a som rad ze je co najviac ludi, ktori dovzdelavaju a propaguju verejnost. Ja to robim tiez aj ked bez videi a nerobim to pre peniaze, nezivim sa nicim co suvisi s osobnymi autami alebo elektromobilitou. Mal si niekolko mylnych informacii uz v prvom videu o starom Ioniq-u ale bral som to, nemozes vediet vsetko co ja, kedze som auto mal dva roky a nastudovane vsetko krizom krazom” tak som mlcal. Aj na blud o kvapaline som Ta upozornil najprv neverejne ale vrrejne som vysiel von ked si to opakoval.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-08-2021, 20:39.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 prave som si pisal s jednym majitelom Taxisluzby (neboj nie chlapcov TS-K.K.T” ktorych nemame spolocne radi), ma dve Kony, jednu 170 tis.km a jednu 120 tis.km. Nikdy mu nemenili kvapalinu. Tiez ma eSoul ani tam sa nemeni, bola to len a len zalezitost eNira.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-08-2021, 21:10.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        pytal som od Teba VIN auta, aby som to preveril konkretne. Nereagoval si.
        Ked obaja vieme, aka je vzdelanost beznych predajcov/servisu, preco si myslis, ze prijmaci technik, ktory tam moze robit par tyzdnov tusi nieco o nejakej kvapaline a dokaze spravne identifikovat servisne ukony?
        Takze znovu ta vyzyvam. Daj VIN oboch aut a ja to poslem rovno tomu panovi, nech to adekvatne preveri, lebo je k tomu nezhoda voci tomu, co tvrdia servisy.
        Sirenim tohto "bludu" ako si to nazval chcem poukazova na to, ze jedine korejci maju takuto pochybnu polozku v servisnych pracach. A znova ti pisem-cerpam oficialne info. Ak su nespravne, je to maslo importera, ktory si robi vizitku.
        Uz sa to tu rozoberalo, rozdiel v baterii je jedine vyrobca. napatia, kapacita, rychlost nabijania a tvar+konstrukcia su rovnake. Takze nie je dovod na iny pristup k tomuto ukonu.

        Pouc ma, ake chyby som mal pri Ioniqu?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nech sa paci:

        KMHK581GFKU012306

        KMHK581GFLU078801

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko
        poslal som oficialnu ziadost o upresnenie informacie na zaklade tvojich podkladov, VIN, info od dalsich majitelov o ktorych pises a mojich info z Karireal.
        Dufam, ze sa dockame odpovede.
        Tiez v rovnakom maily som poziadal o vysvetlenie, ako sa ma menit kvapalina kazde 3r, ked je servisny interval v parnych rokoch.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme oponujem Tvoju informáciu o častej výmene chladiacej kvapaliny - každých 45000 km (ako u eNira). Prvá výmena po 210 000 km alebo 14 rokoch (čo nastane skôr) je priamo uvedená v servisnom pláne Kony a taktiež u iných EV ešte skôr ale to je dlhodobá. To len na margo ak by sa odpoveď chcela prekrúcat.
    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #57
      Co nespomenul milan84 a povedal Rasto Chvala. Vsak casu bolo malo.
       

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ano, Rasto tam dokazal natrepat krabicu z kosacky, ktora ho sponzoruj

        Vidim aj pri ostatnych videach, ze nas vsetkych nahnali na Ionity skoro plne nabitych....dost nedotiahnuty bod pri organizacii.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 No malo casu , treba rychlo ukazat .. ale neda sa vsetko , to chce poriadny tyzdenny test a dlhsiu jazdu... Potom to pojde aj 224kW ...
        tesim sa na dlhsie testy, kde sa to da pekne vsetko ukazat a hlavne vyskusat...

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 A pri týždennom zmerať dostupnú kapacitu batérie :-) Či je to stále tak ako tvrdia.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Bjornovi vyslo podla spotreby menej pouzitelnej ako uvadza vyrobca, dufam ze sa korejci nepoucili od Nemcov … ale samozrejme nemeral to presnymi instrumentami ako Ty
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #58
      Miroslav Rojko a ostatní, prisla kompletna doplnena odpoved z Hyundai. Davam ju sem celu, tak ako prisla:

      Dobre rano pan Bahna,
      nesmierne ma tesi vas zaujem o techniku nasich EV vozidiel a z vasich otazok mi je jasne ze ste ma dosledne pocuvali ked som podaval zakladne technicke informacie aj pri nasom osobnom rozhovore.
      Verte , ze nie je mojim umyslom podavat nepravdive informacie a teda upresnujem vsetko v nasledovnom texte .

      Otazka č.1
      Vozidlo INOIQ5 /NE/– Servisny interval bol povodne uvadzany ako rok alebo 15.000 /podla toho co nastane skor.
      Nasledne ale vyrobca upravil interval na 2 roky alebo 30.000 km /podla toho co nastane skor.
      Interval výmeny nizkovodivej chladiacej kvapaliny HV baterie /presne tak ako som uviedol/ ostal ale každé 3 roky alebo 60.000/podla toho co nastne skor.
      Toto su fakty. Zamyslat sa nad tym ze je to akysi „medzi interval“ za istych podmienok je asi na mieste, avsak musim podotknut ze my ako distributor vozidiel Hyundai preberame servisne podmienky vyrobcu.
      Interval servisovania/vymeny prevadzkovych kvapalin si nemozme svojvolne upravovat smerom nahor. t. j. logicky by ste si asi mysleli na 4 roky alebo 60.000 km/podla toho co nastane skor.
      Z toho dovodu sme museli prebrat interval vymeny nizkovodivej chladiacej kvapaliny podla nariadenia vyrobcu vozidiel Hyundia.
      Je to aj z pohladu Warranty policy potrebne.
      Nevylucujem vsak ze moze dojst k zmene , ktoru celkom urcite aj my nasledne zapracujeme do nasich technickych nalezitosti a servisnych prehliadok.
      Zatial vsak takouto informaciou nedisponujeme.

      Otazka č. 2
      Kona/EV/ a výmena chladiacej kvapaliny.
      Vasa otazka pri nasom rozhovore bola cielena na Korejsku a Cesku produkciu.
      Je potrebne si vsak uvedomit, ze Vozidlo KONA /OSEV/ preslo technickymi zmenami PE /“facelift“/.
      Rozlisujeme teda produkciu Korejsku do m.r.2020 a produkciu Korejsku a Česku m.r.2020.
      V zakladnej modelovej rade vozidiel KONA /OSEV/do m.r.2020 je servisny interval vymeny chladiacej kvapaliny nasledovny:
      Prva vymena je 210.000km /120 mesiacov a nasledne kazdych 30.000 km /24 mesiacov podla toho co nastane skor.
      Modelova rada vozidiel KONA /OSEV PE/ je ale odlisna:
      je kazde 4 roky alebo 60.000 km /podla toho co nastane skor.
      Je to z dovodu pouzitia inej /nizkovodivej/ chladiacej kvapaliny.
      Tu sa teda nerozlisuje Korejska ani Česka produkcia.
      VYROBA TOTIZ BEZI SUBEZNE.


      Takze Miro mal kus pravdy, ale nie celu. Rozdelenie tychto auto nie je na original konu z JK a potom rovnaku z CR. Tymito info sa toto stanovisko zhoduje s info od pana z Karireal-u.
      Mna mrzi, ze v tom Hyundai ma taky bordel, ze napr. 3r medzi-interval nemaju vyrieseny a tiez, ze pri faceliftovej Kone to su 4r, pri novom Ioniqu 3roky.....

      Idem tuto info o Kone doplnit aj pod moje video s Konou, nech je aj Miro spokojny a nech su info uplne

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Predpokladám, že v Hyundai majú kórejskú klávesnicu na ktorej nie je slovenská interpunkcia

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker to by si nebol ty, keby si nezaťal uplne mimo temu....

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Kde som nemal pravdu ? Ved faceliftovana Kona este ani nebola, ked som ta upozornoval na to, ze kvapalina sa nemeni a zle to hovoris. A aku odpoved Ti dal na tie konkretne VIN ? Lebo jedna je 2020 a jedna 2019. Lebo podla toho co pise to chapem, ze do ceskej najprv davali LG baterku a ani ta nepotrebuje vymenu a az potom zacali davat SK Inno do faceliftovanej ako pise o PE-facelift. Takze v case ked si to tvrdil, sa nemenila kvapalina v nijakej Kone ani ceskej.
        A spokojnost by si mal mat Ty, ze uz nebudes sirit a zdoraznovat nepravdivu info, ktoru si mal len z jedneho popleteneho zdroja. Skuseny novinar ked nema aspon dva zdroje, informaciu neberie za pravdivu a overi si ju ak ho niekto upozorni, ze sa myli a nie ze ju hadze naschval aj do videi o inych autach.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 23-08-2021, 12:00.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Tak keď ten text vyzerá akoby to písal školák 5.triedy ZŠ.....bohužiaľ, nedá mi to.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko vedel som, ze musis mat vzdy uplnu pravdu a ze sa budes za nu hadat az do krvi-si taka povaha a vnima ta tak vela ludi. Ale ze sa budes precuravat, ze aj teraz ju mas a stale mi rozpravat, ze ja zavadzam a klamem, tak to je uz cez ciaru a nema zmysel s tebou dalej debatovat.
        Tvoje tvrdenia: JK Kona sa nemeni, CR Kona sa meni, lebo ma SK ino bat. ...to su tvoje vyhlasenia. El.dad jazdi rok alebo aj viac na CR Kone. Podla teba uz mal mat menenu bat, lebo to nie je ta jedina, dokonala z JK.
        Ja som doplnil a opravil dnesnu info, misia splnena. Povazujem za uzavrete.
        Dufam, ze si sa uz odhlasil z odberu mojho YT, kedze stale iba zavádzam a uvadzam nepravdy, dam priestor na oficialnu info predajcovi a nie tebe.
        Ozaj smiesne.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Zasa musis osobne utocit’ ano si cez ciaru ale zasa nemas pravdu ani co pises teraz s elektrodadom - nejazdil na Kone cely rok a mal ju od novoty a najazdil myslim menej ako 20000 km, takze urcite sa ho nemohla dotknut vymena kvapaliny, videl som jeho video kde zhrnul kolko casu a kolko km jazdil a neprekrucaj podstatu - ze sa na slovensku predanych Konach kvapalina nemenila a to boli aj moje vyzvy - najdi jedneho majitela ktory meni kvapalinu ked si to tvrdil.
        A ked uz spominame porovnanie JK a Ceskej - aj to Elektrodad spominal vo videu - na originalnej korejskej boli napr.tlacidla radenia, na ceskej od lokalnych oddavatelov sa zasekavali a na korejskej co mal, nie a ine veci …. Takze v tom videu aj tomtrocha hovoril, ze ceska potrebuje este doladit. Ved si to video moze kazdy najsť.

        Tvoje videa nepovazujem za dezinformacne, len tato jedna Tvoja opakovana informacia bola zla a tu objasnis, tak je po probleme.

        P.S. Z odberu som sa neodhlasil ale ak si to vyslovene budes zelat, tak budem k Tebe ustretovy a odhlasim.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 23-08-2021, 16:28.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Chlapi serte na to už.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #59
      Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
      Prva vymena je 210.000km /120 mesiacov a nasledne kazdych 30.000 km /24 mesiacov podla toho co nastane skor.
      je to takto spravne? pripada mi to nelogicke, to ta vymenena kvapalina je 5 az 7 krat horsia?

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Vo fabrike dostane auto dobru kvapalinu, servis da potom “pancovanu” 🙈 podla mna maximalne logicke…

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        predpokladam, ze tam bude hrat ulohu uz nejaky povlak, zvysky kvapaliny, ktora rokmi straca svoje vlastnosti. Nieco ako ked menis v chladici chladiacu kvapalinu....mas tam vseliaky bordel a system uz je aj hrdzavy v tom case. Takze asi pre istotu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        To by bolo zle, keby system bol hrdzavy, v spalovakoch sa chladiaca kvapalina meni nie pre zhorsenie teplovodivych vlastnosti, ale pre zachovanie antikoroznych vlastnosti. Nikde som zatial pri vymene chladiacej kvapaliny nevidel, ze by sa interval vymeny skracoval, intervaly vymeny byvaju rovnake. Poucte ma.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #60
      Čo je logické pri Hyundai/Kia kvapaline ? Logické je len to, že to zaplatí zákazník. Ostatné sú len vymyslené dôvody, ako vytiahnuť nemalé peniaze za servis. Ale niekto si rád za bezpečnosť priplatí, pre mňa je to "placebo" výmena.

      Čítam austrálske, americké aj medzinárodné fóra o Hyundai a častý a zbytočný servis (v USA každých 7500 míľ) je terčom kritiky všade na svete a pomaly každý týždeň.

      Aj vzhľadom na radikálne zdraženie bežných servisných prehliadok ja už do Hyundai v tejto chvíli znova nepôjdem. Museli by urobiť fest dobré auto.
      Uvidím či Ioniq 6 ako aerodynamický sedan nebude pokračovateľom myšlienky prvého Ioniq z roku 2016 v čo najlepšej efektivite.

      Ale nech je Ioniq 5 akokoľvek dobré auto:

      - nenechali update navigácie ani počas 5 ročnej záruky, platiť za OTA/konektivitu po troch rokoch aby človek mal mapy (viem bol som jeden z mála čo chválil integrované riešenie a minimálne používal CarPlay)
      - len povinný servis stojí 1,5€ na 100 km (pri súčasných normohodinách a cene za hodinu - tú dvíhajú každoročne)
      - k tomu schválny nedostatok áut na Slovensku
      - zlá konfigurácia (20" kolesá v lepších výbavách) a to len na Slovensku
      - radikálne zníženie fleet zliav
      - a v neposlednom rade zlá spotreba - už je jedno čo kúpite, všetko žerie viac a viac a nabíjačky sú stále prevažne 50 kW
      - v tomto všetkom sa Hyundai tak zhoršil, že kúpu ako skalný priaznivec Hyundai, neodporúčam ani sebe ani Vám ostatným
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Polovica tych negativ odpadava, ak sa zoberie auto v zahranici, kde su lepsie moznosti konfiguracie vratane 19” kolies, skladove zasoby a mnohokrat aj lepsie ceny.

        Spotreba je plus minus podobna napriec konkurenciou pri tejto velkosti a formate karoserie, tam nie je velmi co vyberat. Staci si pozriet tie testy na dlhe trate a casy sa tam zacinaju lisit minimalne. Rovnako aj update map a konektivita speje vsade k predplatnemu a platenym online sluzbam po urcenej gratis lehote.

        Ale ten servis je pravda. VW ID maju 2 roky bezohladu na kilometre, a tam sa potom da dostat na velmi smiesne ciastky pri prepocte €/km, najma ak majitel vela jazdi. Tu zacina Hyundaiu rast sebavedomie, co moze byt pri aute s ludovym imidzom na skodu.

        Popravde ak je zakaznik loviaci vo vodach tejto kategorie (3600-3800mm, >500L batozina s velkym vekom, plnohodnotne miesto pre 5 ludi), co ine je na vyber? Stale mi vychadza len Ioniq 5 vs ID.4 😕 plus TMY ale tam je vyssia cena a pakaz okolo dodania a servisu… je to slabota. Podla mna si Hyundai velmi dobre uvedomuje svoju poziciu a zneuziva to na ukor zakaznika, mozu si to zjavne dovolit 🤷‍♂️ Mna bude cakat zachvilu kupa praktickejsieho auta, a nech pocitam ako pocitam, viem tam do finale napasovat len Ioniq 5 a ID.4, kde kazdy ma svoju porciu nedostatkov.

        Ja neviem, ale je k dispozicii este nieco pre 4 ludi, psa a batozinu, co sa da nazvat pouzitelnym EV?

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Presne si to vystihol... aj ja som sa rozhodoval podla toho , miesto musi byt pre 4clennu rodinu a psa a tesla Y draha a servis v nedohladne... Jedine auto co mi vyhovuje je zatial IONIQ 5 , sedel som v skodovke , malo miesta za mnou , ID4 to idste... Ioniq 5 som sa obaval ale ked som skusil , luxus ! miesta super , a este k tomu si mozem variabilne zvacsovat alebo zzmensovat kufor , podla toho co potrebujem.. myslim ze ako jediny v Hyundai postavili auto ze presne vedeli co chyba....

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Mas pravdu, zahranicie to isti ale u nemeckych dealerov mi tvrdili, ze na slovensku firmu fleet zlavy nedaju. Na osobu by som malo dost lepsiu cenu ako na SK ale na firmu ze nedavaju. Tebe tiez tak hovorili alebo nie ?

        Maco7 Tesla Y sa mi podla fotiek zda priestorovo aj troska vacsia ako Ioniq 5. Ale Tesla Y je dost cenovo oproti trojke, ze ? Rovnaka technika, rovnaka vybava, len viac plechu aby to bolo vacsie a sup 10000€ navrch. Keby som si mal teraz vybrat, tak ja ako priestorovo nenarocny by som asi zobral Tesla 3. Nic s velkou baterkou a malym cx a teda malou spotrebou pri mojich dialnicnych rychlostiach nie je, tazne sa da dorobit, maju TČ, dvojite skla, elektricky kufor, vlastne vsetky take podstatnejsie chybajuce veci dorobili.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ano, na SK firmu zial fleet nedaju. V Nemecku sa oplati brat ako FO, vtedy po dotacii a zlave su tam vyborne ceny a SR sa nechyta. Ak to vsak potrebujes hodit na firmu tak to je na figu, vtedy asi vyjde vyhodnejsie nakup v SR, ale aj so vsetkymi negativami nasho importera, je to blba situacia… sam neviem co mam robit.

      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko tak ked som si pozeral rozmery TM3 a Ioniq 5 tak IQ5 je o 5cm kratsi , + 4cm sirsi, + 16cm vyssi a + 12cm rarvor oproti TM3 ... sedenie v IQ5 ma lepsie sedenie v zadu ako TM3 , vyssi posed , zadok sa otvara ako na kombiku aj zo sklom, cize vacsi priestor na nalozenie atd ... + V2l zasuvka , super vec pre mna... vyuzijem to , + rychle nabijanie + 225kW , vyuzijem tiez na ceste na dovolenku.... a servis za oknami , ako sa hovori ... a cena o dost mensia ... cize asi nemam nad cim rozmyslat.... zoberiem na firmu - dph , - fleet zlava

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Maco7 aku verziu beries a aku zlavu si vybavil na firmu?
    Pracuje...
    X