Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Inštalácia wallboxu v garáži

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Dominik Timár
    Junior Member
    • Dec 2020
    • 7

    Inštalácia wallboxu v garáži

    Čaute,

    som čerstvým majiteľom EV Peugeot e 2008 a aktuálne riešim otázku týkajúcu sa obstarania wallboxu a jeho umiestnenia v garáži.

    K autu bol dodaný iba základný dobíjací kábel a to do bežnej domácej zásuvky s výkonom 1,8kw.

    Kapacita batérie je 45kWh, tzn preto padla voľba na wallbox a jeho schopnosť rýchlejšieho dobíjania.

    V garáži mám umiestnenú elektrickú rozvodnovu skrinku (vid uploadnuta fotka), ku ktorej by zrejme bolo možné zakúpiť na to určený kábel do 380/400v zásuvky a tým pádom by odpadla nutnosť wallboxu avšak cena takéhoto káblu sa už vyrovná predmetnému wallboxu.

    Mal by som teda otázku čo si montáž wallboxu vyžaduje, či už z hľadiska legislatívy napr. odbornú revíznu skúšku, prípadnú konzultáciu s dodávateľom energie v mojom prípade ZSE? (kedže sa zjavne navýši odber elektrickej energie).

    V súčasnosti máme tarif od ZSE D2, a všimol som si, že bol prednedávnom uvedený zvýhodnený tarif pre elektromobilu D4, ktorý je avšak podmienený wallboxom od ZSE (resp. spĺňajúci ich štandard) a ešte k tomu aj mesačný poplatok za monitoring a navýšený mesačný poplatok (čiže túto možnosť som vylúčil).

    Prípadne majú v ponuke aj tarif D3, resp. D5, ktorý sa zdá byť výhodný tým, že je rozdelený na VT a NT (resp. denný a nočný). Pri tarife D2 vychádza 0,14e za kWh, pričom v tarife D3 to vyjde na cca 0,11e za kWh. Tým pádom aj pri zvýšenom mesačnom poplatku za odberné miesto na úrovni 10e (D3) sa mi to javí ako výhodnejšie, ale nie zásadne oproti (D2).

    Teda v tejto súvislosti by som sa chcel spýtať aký je zhruba poplatok za zmenu na dvojtarif? Oplatí sa to vôbec uvažovať nad zmenou?

    Záverom ešte dodávam, že by som mal záujem o wallboxu takéhoto typu
    HTML kód:
    http://www.solarx.sk/nabijacie-stanice-solarx/
    Parametrami by mal byť na úrovni palubnej nabíjačky v mojom Peugeote.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #2
    dve heslá pre googlenie:

    Magna 4T

    Wallbox s dynamickým riadením výkonu

    a máš vybavené za najmenšie náklady pri stávajúcej sadzbe D2
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #3
      vitaj s francuzskym prirastkom
      Za mna ta mozem len upozornit, ze D5 ti daju iba ak mas cisto el. domacnost. Bez plynu od kamosov z vychodu. V D5 je 20h denne NT ako pises.
      Skus este pozriet alternativy ako magna, tam je tusim este viac tych ponuk. Ja sa v tom uz trochu stracam, aj ked som si chcel porovnat jednotlive produkty, vsade je nejake "ale". Ci uz nejaky poplatok, alebo je to +- to iste atd.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        naozaj ? 4T nemá žiadne "ale" ani vyšší poplatok a určite to nie je to +- isté ako predražené ZSE

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro toto je popis D4 od ZSE:
        DomovAku – DD4
        -DD4 možno dohodnúť pre elektrifikované odberné miesto s pevne inštalovanými elektrickými akumulačnými alebo hybridnými spotrebičmi

        Toto bezna domacnost nema. Ak mas cisto el. domacnost bez tohto, tak mozes mat D5. Keby som mal tepelne cerpadlo, alebo co spada do D4,tak mozem poziadat o to.
    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #4
      Za zmenu na dvojtarifne meranie nezaplatiš teoreticky distribucke nič, ale musíš predložiť revíznu správu, že máš elektromerovu skrinku pripravenú pre montáž HDO prijímača (ten definuje VT/NT) - cca 50€ a potrebuješ 3 zilovy kábel 3x1.5 mm2 natiahnuty medzi elektromerom a tvojou rozvodnou skriňou pre ten HDO signál, aj keď pri D3 sadzbe sa nemusí používať (ale môže lebo tým dá distribucka vedieť tvojej nabijacke že začala/skončila NT).
      Magns ma rovnaku cenu pre všetky tarify odkiaľ si nedáš 4 taríf. Ale ZSE Energia ide na budúci rok dole o viac ako 10% takze je to takmer jedno.
      Zalezi ako veľa budeš doma nabíjať.


      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nie je to jedno, Mgna ide dole v 4T o 12%

        mne v Magna 4T to robí na cene elektriny keď zarátam lacnú noc o 30% menej na faktúre ako v ZSE pri D2 (distribučné sadzby a mesačné poplatky sú tie isté)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A u ZDIS mas dvojtarifnu sadzbu alebo jednoducho tu jednotarifnu D2?
        Magna si tam hodi svoj vlastny smart elektromer alebo ako to prebieha ked prejdem zo ZSE na Magnu? Dik za info.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 29-12-2020, 10:11.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ja som stale nedokazal prist na vypocet, kedy by Magna pri D5 bola lacnejsia ako ZSE pri akt. spotrebe.
        Na buduci rok magna ohlasila pre vsetky programy cenu 51,90 EUR/MWh
        Ak teda delim spravne, je to 0,519 za kWh. V ZSE za 2020 je v NT 0,049320 s DPH.
        Mylim sa ? A to bolo predsa este ohlasene statom zlacnenie energii o +-9 percent.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Posun ciarku o jeden rad dolava a mas to spravne. 0.0519. Robim grafy porovnania, ak chces napis mi sem tvoju spotrebu vo VT a NT a budes mat presne porovnanie. Hodim to sem.
        Tu cenu ZSE mas odkial? Ja vidim v ceniku 0.06288 v NT s DPH.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        @Jiri GrandPa
        ano, sorry, som nepozorny. To bol este 2019.
        Za 2020 je to ako pises, 0,0629 s dph.
        Ja mam stabilne uz dva roky po sebe NT7500 a VT500 kWh.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #5
      Ak chces 2T, musis mat na to elektromer a zaroven HDO kabel s 2A istenim, to je podmienka ZSDis. Dodavatelovi ZSE (v 2017) to bolo ukradnute, ake mam nosne medium energie. Povedal som, ze chcem DD5 a dali mi to. Akurat sa pytal na predpokladany rocny odber, ten som samozrejme riadne prestrelil a neboli pri vyuctovani s tym ziadne problemy.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        áno, ale za dvojtarif platí o vyšší mesačný poplatok a ani tento poplatok sa nevráti na výhodnejšej cene elektriny, lebo rozdiel VT a NT nie je taký veľký

        to už nehovorrím, že starosti s prerábkou rozvodnej skrinky a platenie (revízna správa, elektrikár)

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        lenze vyssi poplatok si vezme distribucka, nie dodavatel - alebo je mozne mat Magnu 4T s 1T elektromerom?

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Áno. Je to možné. Ja to tak mám. Bez ďalších dodatočných nákladov. Podmienka je len Smart elektromer

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        dango - veď to je to skvelé, že máš nočný prúd na klasickej jednotarifnej distribučnej sadzbe

        4T ide dať aj na D1 distribučnú sadzbu (vlastne na všetky - aj D3,D4,D5) ale pri D1 sú veľmi vysoké distribučné poplatky
    • Sly
      Sly
      Junior Member
      • May 2020
      • 20
      •   

      #6
      Presne tak ako vravíš. Mám to tak isto, bez ďalších poplatkov. Stačí mať smart elektromer. Žiadne relé, stykače, káble navyše. Mne to robí v 4T možno "len" 10-20% , ale je to o tom koľko spotrebičov doma využívaš , ako jazdíš autom, a ako využívaš lacný prúd. Treba sa na to správne nastaviť, niektoré veci prispôsobiť (bojler som dal na časový spínač, prať, umývať riad dávame v lacných hodinách) ale nájde sa deň keď potrebuješ a dáš aj tak v drahý čas.
      Ale každopádne Magna je v tomto dobrá, žiadny špekulanti ktorý chodia po domoch.
      A podotýkam že bývam na Strednom Slovensku kde je distribúcia nenažraná, a nabíjacích bodov minimum na hanbu sveta.
      Naposledy upravené Sly; 29-12-2020, 10:36.

      Komentár


      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj Sly, ako si sa dostal k smart elektromeru? Už si ho mal namontovaný, alebo sa to riešilo pri prechode na Magmu?

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Ja bývam na Strednom Slovensku a namontovali mi ho asi 5 rokov dozadu sami od seba, nemusel som písať ani Žiadosť nič. Vtedy to pre mňa bolo prekvapenie, nič navyše som za to neplatil. Na stránke Stredoslovenskej distribučnej som sa dočítal že pri určitom ročnom odbere to montujú automaticky a zadarmo. Keď to žiadaš sám tak za to platíš. Tak pri zmene dodávateľa mi to vyhovovalo, nemusel som platiť za dvojtarif a mám rovno 4or tarif, zo všetkými výhodami (aj nevýhodami)

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Tiež som pod SSE/SSD. Bývam v bytovke, ale je to novostavba, takže máme každý 3x25A istič na byt. Idem si teda natiahnuť z bytu kábel do garáže na nabíjanie auta. Dal som si cez týždeň žiadosť do SSD o zmenu merania na dvojtarifné, tak uvidím čo sa vyjadria. Rád by som sa vyhol zasahovaniu do spoločného elektromerového rozvádzača a montáži hdo, relé a ističa, keď mi to netreba. Môj elektromer je iný ako ostatné, musím pogoogliť či to náhodou nie je smart
        Tá myšlienka 4 tarifu sa mi páči, tak budem kontaktovať aj Magmu, čo mi poradia s tým elektromerom.
        Musím to ešte popočítať či sa mi to celé oplatí, lebo okrem EV nemám veľké spotrebiče typu bojler/kúrenie. Práčku v bytovke v noci zapínať nebudem (ale tam sa mi páči 4T s lacnejším prúdom podvečer), takže jedine auto sa môže nabíjať vnoci.

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        No už keď si si dal Žiadosť na dvoj tarif tak tam musíš rátať aj s poplatkami. A to pripojenie stáleho spotrebiča tam musí vykonať elektrikár tiež, platba za hodiny v dvoj tarife tiež. To sú zbytočné náklady. Magna Ti to dá "zadarmo".stačí že máš digitálny (IMS) elektromer. A to musíš vidieť. SSD montuje (montovala) doteraz asi iba 3 modely. Musel by som to pohľadať. A ako som čítal príspevok v inej téme od Miroslava Rojka tak Magna ide mať od apríla produkt čisto pre elektromobilistov na nabíjanie áut. Vraj to bude iba dvojtarif so zvýhodnenými hodinami. Uvidíme čo príde. V každom prípade si to prerátam znova.

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Tá žiadosť o dvojtarif je bezplatná a nezáväzná, jej vylsledkom bude schválenie alebo neschválenie, a tiež podmienky ktoré musím splniť. Takže nie je problém podľa mňa od toho osdstúpiť, hlavne ak bude v tech podmienkach relé, istič a miesto pre samostatný prijímač HDO.
        Elektromer mám typ SX330-D5B32-RINOMN, zatiaľ som nenašiel jasné vykadrenie na nete či je to IMS, ale v Magne snáď budú vedieť poradiť. Opýtam sa aj na ten nový tarif od apríla.

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Inak skúšal som registráciu cez https://ims.ssd.sk/public/new-registration a neúspešne, takže toto ukazuje že IMS nemalm. Našiel som aj nejaké info že IMS nahadzovali na odberné miesta nad 4MWh/rok, ja mám cca 2MWh/rok len.

      • Sly
        Sly komentoval
        Upraviť komentár
        Takže ten dvojtarif od Magny nebude tak skoro. Zle som pochopil článok v téme. Vraj to musí prejsť vládou, lebo zvýhodňovanie elektromobilov v tejto dobe stále nie je možný.
    • HighLander
      Junior Member
      • Jan 2021
      • 5

      #7
      Ahoj Dominik.
      Aj ja som novým majiteľom e-2008 vo verzii Allure. Pár postrehov:
      Peugeot síce tvrdí, že v základnej výbave je 3f nabíjačka, nepovie však, že si musíte doplatiť 500-600e za wallbox. Nestačí Ti iba kábel.
      e-2008 ma divne riešenú spotrebu v kWh/100km. Akonáhle sa pripojíš na nabíjačku tak sa spotreba zmenšuje akoby si rekuperoval počas jazdy, čo je nezmysel. Predpokladám, že je to chyba firmware. Je toho viac...
      Ten wallbox som sa rozhodol vyrobiť si sám s mikrokontrolérom Arduino.
      HL

      Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #8
      Že vraj od 15.2.2021 bude KONEČNE uvoľnenie pri SSE - stredoslovenskej distribúcii a začne povoľovať virtuálne batérie / požičovne elektriny. Vyhodí z nových zmlúv podmienky znemoznujuce odovzdať do siete relevantne množstvo elektriny, tí s fotovoltaikou a so starými zmluvami budú môcť uzavrieť nové.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        SSE má v sadzobníku pre DD4 aj nabíjanie elektromobilov tuším od 1.1.2021 (aj keď neviem či to nie je nejaká celoslovenská záležitosť ktorú oni museli implementovať a teda to nie je ich iniciatíva), teraz virtuálne batérie. Ešte nech začnú stavať nabíjačky a odpadnem
    Pracuje...
    X