Čaute,
som čerstvým majiteľom EV Peugeot e 2008 a aktuálne riešim otázku týkajúcu sa obstarania wallboxu a jeho umiestnenia v garáži.
K autu bol dodaný iba základný dobíjací kábel a to do bežnej domácej zásuvky s výkonom 1,8kw.
Kapacita batérie je 45kWh, tzn preto padla voľba na wallbox a jeho schopnosť rýchlejšieho dobíjania.
V garáži mám umiestnenú elektrickú rozvodnovu skrinku (vid uploadnuta fotka), ku ktorej by zrejme bolo možné zakúpiť na to určený kábel do 380/400v zásuvky a tým pádom by odpadla nutnosť wallboxu avšak cena takéhoto káblu sa už vyrovná predmetnému wallboxu.
Mal by som teda otázku čo si montáž wallboxu vyžaduje, či už z hľadiska legislatívy napr. odbornú revíznu skúšku, prípadnú konzultáciu s dodávateľom energie v mojom prípade ZSE? (kedže sa zjavne navýši odber elektrickej energie).
V súčasnosti máme tarif od ZSE D2, a všimol som si, že bol prednedávnom uvedený zvýhodnený tarif pre elektromobilu D4, ktorý je avšak podmienený wallboxom od ZSE (resp. spĺňajúci ich štandard) a ešte k tomu aj mesačný poplatok za monitoring a navýšený mesačný poplatok (čiže túto možnosť som vylúčil).
Prípadne majú v ponuke aj tarif D3, resp. D5, ktorý sa zdá byť výhodný tým, že je rozdelený na VT a NT (resp. denný a nočný). Pri tarife D2 vychádza 0,14e za kWh, pričom v tarife D3 to vyjde na cca 0,11e za kWh. Tým pádom aj pri zvýšenom mesačnom poplatku za odberné miesto na úrovni 10e (D3) sa mi to javí ako výhodnejšie, ale nie zásadne oproti (D2).
Teda v tejto súvislosti by som sa chcel spýtať aký je zhruba poplatok za zmenu na dvojtarif? Oplatí sa to vôbec uvažovať nad zmenou?
Záverom ešte dodávam, že by som mal záujem o wallboxu takéhoto typu
Parametrami by mal byť na úrovni palubnej nabíjačky v mojom Peugeote.
som čerstvým majiteľom EV Peugeot e 2008 a aktuálne riešim otázku týkajúcu sa obstarania wallboxu a jeho umiestnenia v garáži.
K autu bol dodaný iba základný dobíjací kábel a to do bežnej domácej zásuvky s výkonom 1,8kw.
Kapacita batérie je 45kWh, tzn preto padla voľba na wallbox a jeho schopnosť rýchlejšieho dobíjania.
V garáži mám umiestnenú elektrickú rozvodnovu skrinku (vid uploadnuta fotka), ku ktorej by zrejme bolo možné zakúpiť na to určený kábel do 380/400v zásuvky a tým pádom by odpadla nutnosť wallboxu avšak cena takéhoto káblu sa už vyrovná predmetnému wallboxu.
Mal by som teda otázku čo si montáž wallboxu vyžaduje, či už z hľadiska legislatívy napr. odbornú revíznu skúšku, prípadnú konzultáciu s dodávateľom energie v mojom prípade ZSE? (kedže sa zjavne navýši odber elektrickej energie).
V súčasnosti máme tarif od ZSE D2, a všimol som si, že bol prednedávnom uvedený zvýhodnený tarif pre elektromobilu D4, ktorý je avšak podmienený wallboxom od ZSE (resp. spĺňajúci ich štandard) a ešte k tomu aj mesačný poplatok za monitoring a navýšený mesačný poplatok (čiže túto možnosť som vylúčil).
Prípadne majú v ponuke aj tarif D3, resp. D5, ktorý sa zdá byť výhodný tým, že je rozdelený na VT a NT (resp. denný a nočný). Pri tarife D2 vychádza 0,14e za kWh, pričom v tarife D3 to vyjde na cca 0,11e za kWh. Tým pádom aj pri zvýšenom mesačnom poplatku za odberné miesto na úrovni 10e (D3) sa mi to javí ako výhodnejšie, ale nie zásadne oproti (D2).
Teda v tejto súvislosti by som sa chcel spýtať aký je zhruba poplatok za zmenu na dvojtarif? Oplatí sa to vôbec uvažovať nad zmenou?
Záverom ešte dodávam, že by som mal záujem o wallboxu takéhoto typu
HTML kód:
http://www.solarx.sk/nabijacie-stanice-solarx/
Komentár