Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #61
    Od posledného nabíjania mi vychádza prepočítaný dojazd 620 km. Jazdy len mesto a okolie, občas zapnutá klíma, štýl jazdy neobmedzovany

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, tak už zostáva len tých 620 km aj reálne prejsť
      Vychádza mi to teda, že v tomto prípade auto počíta s priemerkou okolo 12,5 kWh/100 a to mi zhruba sedí s mojimi ostatnými EV, ktoré som za posledné 3 roky jazdil v prostredí mesto/okresky. Je teda vidieť, že pri týchto rýchlostiach veľkosť auta nehrá až takú rolu a vyššia hmotnosť je zasa kompenzovaná pri rekuperácii.
      Pre mňa je skôr výzva po 200 diaľničných km pri 135 tacho bez prestávky dobiť doplna a mať štvorku vpredu keďže toto je charakter 80% mojich jázd
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #62
    Toto poteší.
    (ospravedlňujem sa, že som zabudol vypnúť blesk)
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Andischo
      Andischo komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je mi jasne ako ID4 pocita predpokladany dojazd. Berie do uvahy priemernu dlhodobu spotrebu alebo len jazdu pred nabijanim a z toho pocita? Btw. aku mas dlhodobu spotrebu? Ja mam 70% mesto, 30% dialnice 17,6 kwh/100, klima v lete ide stale.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mám dlhodobo trochu menej, ale klímu používam málo. Výpočet je asi podobný ako u všetkých elektro - podľa predchádzajúcich jázd. Dlhodobú nie.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      odkial si presne a akého máš tátoša a bral si ho ako skladové vozidlo, či na obednávku ak takto kolko si čakal naň?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Žilina, typ v profile, objednávka, asi 4 mesiace

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      A farba? A akú výbavu tam máš navyše?z Galimexu si ho bral? No ja už čakám 3 mesiace a stále nič.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      1st v v základnej verzii + tep.čerpadlo, vtedy iné verzie neboli, len max, ale to bolo moc drahé, Galimex ZA, modrá
  • jurajsun
    Member
    • Jun 2020
    • 113

    #63
    Hmm žeby zase LG best off battery the year, no neviem Wolswagen group ma asi problém...
    Volkswagen ID.3 začal horieť tesne po odpojení nabíjacieho kábla. Matka z dieťaťom v aute stihla z vozidla uniknúť.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Treba si pockat, ci sa budu tie poziare opakovat. Jeden taborak este nie je indikativny. Ked zhoria dalsie IDcka treba zbystrit a LG moze mat pruser

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Uvidíme aj Hyundai začínalo podobne...Snáď to bola iba ojedinelá porucha dúfajme.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nielen Hyundai ale aj ostatni vyrobcovia ako napr. GM, BMW. Tesla ma tiez skusenosti s horenim viac nez dost a hla, akumulatory od LG zacali davat do 3-jok a tiez do Y, o ktoru sa idu v Europe potrhat. Asi to nebude len vyrobcom clankov ale zalezi aj na kompletizacii v automobilke.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Nebude to tým, že LGchem v Kone majú problém so separátorom v samotných článkoch. Skôr mi to príde tak, že kvantita išla na úkor kvality. SK inno má voči iných oveľa menší podiel na trhu a vzhľadom na podobne predaný počet eNiro / eSoul a neevidujeme ani jeden prípad horenia. vidíme čo bude po čase. Pre mňa je toto fatálna vec. Mnohí majú zaparkované auto pri dome a pod.
      Hmm... http://www.businesskorea.co.kr/news/...ml?idxno=69977
      Naposledy upravené nick81; 23-08-2021, 06:48.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Vravis verziu Hyundai, druha strana (LG) hovori o zlej kompletacii clankov u vyrobcu auta a koho viac pocut, tam je pravda ? Ja osobne neviem kde je pravda, lebo nevidim do internych veci ani jedneho ani druheho, len hovorim, ze LG uzavrelo velky kontrakt s Teslou aj na nove 4680 clanky a dodava pomaly vsetkym automobilkam, tak by som bol opatrny v hodnoteni kde nastala chyba. Fakt je ten, ze horia auta viacerych znaciek a baterky LG sa stale robia. A neviem ci medzi eNiro/eSoul nie je rozdiel v dodavatelovi, zdroje hovoria ze su to rovnake SK Inno ale preco sa v eNiro meni kvapalina a v eSoul 64kWh nie (info od majitela s vela km, neskumal som u importera) ? Bud s eSoul nechcu zmykat zakaznikov alebo tam davali LG ako do Kony ?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Prečítaj si ten článok. SK innovation má technológie zamerané primárne na bezpečnosť. Skladajú pouch nie ako listy ale Z-fold bez prerušenia, separátory s keramickým povlakom (CCS), E-pack, atď... Na druhú ostatní ako LGchem, Samsung SDI a pod čo majú podiely v desiatkách percent potrebujú ísť logicky na kvantitu a nižšiu cenu, aby boli konkrurencie schopní v mobilnom sektore. Kvapalina a jej výmena mi nevadí. Ak je špecialnejšia viac nízkovodivá a do väčších mrazov, nech ju menia. 300 eur je rozumná cena, 700 a viac by som mal už problém. Bezpečnosť je pre mňa absolútne prvoradá. Nepotrebujem, aby mi zhorel dom, alebo mi niekto z rodiny uhorel v aute.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 nepíšem o cene kvapaliny ale výmenu kvapaliny v tom komente som používal ako rozlišovaciu schopnosť, aká batéria je použitá v elektromobile a pri eSoul tiež nesedí výrobca vs. výmena kvapaliny aspoň podľa skúseností majiteľov

      práveže článkov som prečítal viac a sú rozdelené na dve príčiny ako som Ti napísal - Hyundai viní LG za zlé články a LG viní Hyundai za zlú kompletizáciu s nepremietnutím bezpečnostných nariadení/odporúčaní výrobcu batérie

      Ty postuješ článok, ktorý nerozlúskol spor Hyundai/LG ale chváli Sk Inno, proti čomu nič nemám. Pravda sa možno ukáže, možno nie ale nedá sa určiť z pár PR vyhlásení od jedného alebo druhého výrobcu. Ak by LG urobila jednoznačne chybu, nepodielala by sa na nákladoch ? Súčasný svet právnych sporov o každú prkotinu by nezaznamenal žiadosť o miliardové odškodnenie s kladným výsledkom v prospech jednoznačného víťaza a potrestanie vinníka ?

      Ny zamyslenie - prečo nehoreli batérie v starom Ioniq-u, ktoré boli tiež od LG a nabíjali sa raz takým C ako v Kone a keď si Hyundai začal k článkom pridávať kvapalinové chladenie - zmenil postup kompletizácie článkov, štruktúry celého akumulátora, zrazu pár požiarov ?


      Pri požiari tých pár Kona sa požiar inicioval pri prázdnych a stojacich autách, nie za jazdy s pasažiermi. Sám viem ako nízko má Kona batériu a aké sú v mestách vysoké obrubníky a nerovnosti a požiare vznikali v mestách, nikomu na dedine nezačala horieť. Aj Tesla horela a zistilo sa, že batéria bola prestrelená projektilom, príčin môže byť niekoľko.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 23-08-2021, 08:00.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Spor LG vs Hyundai. No hej, problém môže byť od článkov cez menežment (Hyundai Kefico) po kompletáciu v Hyundai Mobis. Nedozvieme sa ani ktoré horenie konkrétnych kusov bolo prečo. Mohli byť rôzne príčiny. Ale okrem článkov má e-Niro všetko spoločné, tj. sw od Kefico a kompletuje to tiež Mobis.
      Starý ioniq. Žeby vtedy ešte neboli úpravy na separátore - aby linka vedela toho chŕliť viac a lacnejšie? Ťažko povedať. Fakt sa nechcem hádať. Je to jedno. Len "samovoľne" horiace auta sú dosť prúser. A to je tu zatiaľ len "pár" kusov.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Vzhladom na to, ze LG Chem sa podiela na vymene baterii v Konach/Ioniqoch az vo vyske 70% nakladov, bude asi viac chyb na ich strane a su si toho vedomi, inac by sa branili. O odberatelov sa bat nemusia. Co by potvrdzovali aj skutocnosti, ze sa museli menit LG baterky aj na Chevy Bolt a rovnako muselo LG stahovat viacere battery packy urcene pre domace uloziska a solarne systemy. LG sa posledne roky sustreduje skor na kvantitu a nizku cenu ako kvalitu, a kludne to moze byt vysledok tejto politiky, ze urcite % battery packov to proste neda, pri masovej vyrobe sa setrenie prejavi viditelnejsie, a vsetky tie zvolavacky to len potvrdzuju. Ja sa im celkom cudujem, ze sa im oplati takto sidit na kvalite ked s tym maju potom zbytocne naklady, ale zjavne je to stale vynosne. Len chudaci ludia potom. SK Inno je niekde inde…
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #64
    Boli sme dnes na prezentacii v Mooncity, kde vystavovali ID4 GTX, dokonca sa na nom dalo aj povozit okolo Auparku.
    V tej cervenej vyzera dobre a interier alcantara tiez slusny.
    Taha to slusne, ale jazda bola kratka.

    https://denial.rajce.idnes.cz/VW.ID4.GTX/

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210824_152115.jpg
Videní:	1034
Veľkosť:97,8 KB
ID:	75986

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      o kolkej si bol? minuli sme sa?
      pustali tam uz potom (alebo predtym) aj verejnost?

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      To ako prezentuju auto hned s poruchou systemu a mam vyhladat servis nooo tak to je fakt super reklama, to ako keby v potravinach uvádazali produkt noveho mlieka , reklama ako je lahodne a chutné, len ti nalejú skysnuté a mesiac po záruke, tak toto je best of marketing roka...Niečo ako demo mód v prípade infotaimentu ako má napríklad Samsung v predajni telefónov keď beží demo reklama na funkcie telefónu asi neexistuje, bože tie automobilky sú fakt v plienkach.To už babka na trhu zeleniny vie že má dať ochutnať to najlepšie ovocie čo predáva aby predala čo najviac, vidím že VW ma profíkov v showroomoch za ťažké love, len nejako asi sú ešte v materskej škole marketingu.
      Naposledy upravené jurajsun; 24-08-2021, 20:16.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jurajsun nechapem. O akej poruche hovoris?

    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      boli sme tam od 14:00
      konkretne toto auto bolo vystavene na podstavci, ale ked som zatlacil brzdovy pedal, akoby hned nastartovalo, kluce boli v stredovej konzole, pohnut som sa radsej neskusal

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      hej,hej,kluce boli v aute uz doobeda pod autom boli zapojene nejake kable, takze hadam by si neodisiel

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      krásna je tá king červená metalíza, už sa neviem dočkať. Stále len strihám meter 13týždnov a dva dni. :-(
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #65
    FIY pre majitelov, planovane OTA aktualizacie cca v 9/2021

    Komentár


    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      ID4 Pro 77kWh malo od začiatku 125kW DC nabíjanie a tam máš písané zo 100kW na 120kW.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Viem. Toto sa tyka uz standard konfiguracii, teda konkretne zakladu PURE, kde je iba 50kW. Tam je opcia za priplatok dokupit 100kW. A ta sa v tomto pripade navysuje
      To, na co cakame vsetci 125-170kW sa este zo strany vyrobcu nekomunikuje s mediami, cize este na tom pracuju.

      Fajn je, ze tento update zatial je uz naozaj cez OTA a netreba chodit do servisu. Teda, taky je plan drzim im palce.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      ale na obrázku je ajtak chyba nakoľko okrem Pro je tam uvedená aj batéria 82kWh takže tam nemá byť základ 100kW ale 125kW nabíjania. No po tom zhorenom ID3 neviem či príde tak rýchlo rýchlejšie DC nabíjanie zo 125 na 170kW. Sledujete to aká bola príčina už je niečo nového?
  • jurajsun
    Member
    • Jun 2020
    • 113

    #66
    Foto ID 4 interiéru a krásna hláška roka na prezentácii...
    Pripojené súbory

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      predpokladal by som, ze s tym bude mat nieco do cinenia napojenie na ext kabel-ako ked su napojene auta v showroomoch, aby sa im nevybijala 12V bat.
      Samozrejme, vhodne to nie je...
      Napriek tomu by som nad tym autom velmi uvazoval, keby som hladal auto v tejto triede a cenovke. Uz sa tesim na test.

      Pred dvanastou este nehlasilo chybu, ked som si auto preliezal.

      A deje sa aj na Ioniqu. Uz ani neviem ci som to vo vlakne spominal, ale pocas 3 hodin nam tam s Lubosom dvakrat vyhodilo chyby...
      Naposledy upravené milan84; 24-08-2021, 20:48.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Naražam na spôsob prezentácie nie na kvality auta, ideš predať svoje auto a hneď sa objaví chyba pri štartovaní, no neviem 90% to odradí celkovo od kúpi, veď to vyznie že je to ešte len pred produkčná vzorka. Proste takto sa neprezentuje žiaden produkt , ale chápem Slovensko je podľa VW taky robotnícky štát plný hrubej a minimálne vzdelanej pracovnej sily tak VW na to sere, akože fakt to asi je za tým žeby nejaký Slovačisko čo rieši marketing, alebo lenivý Nemec? A samozrejem chce za to ludove Eura od Slovaka za ludove ceny....
      Naposledy upravené jurajsun; 24-08-2021, 20:49.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jurajsun chapem tvoje rozhorcenie, ale asi si prehliadol moju vetu o tom, ze sa taketo deje aj inde. Pri Hyndai uz nevadi, ked ti vyhodi pocas jazdi, ze mas kapacitu SOC nula a vyhlasi ti poruchu vsetkych pomocnych systemov?
      Sme v dobe software, zvykajme si. Podla mna nebude jedina automobilka, kde by sa to neobjavilo.
      Ako pisem, na obed som to tam nezaregistroval a v aute som sedel. Je to napojene na ext. zdroj. Mozno nefungoval a velky odber na 12V vyhodil tuto chybu. Neviem. Ale nebal by som sa na zaklade tohto kupit auto. Lebo to by sme potom nikto z nas nemohli ani doma mat windows

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jo, sice na autosalony uz nechodim, ale ked som chodieval, tak bolo bezne, ze kludne na polovici vystavenych aut svietili rozne chyby. Vacsinou to bolo sposobene tym, ze boli v nejakych demo rezimoch, napojene na elektriku kvoli 12V baterke, alebo to bol jednoducho vystavny kus, kde chybal nejaky komponent. Osobne by som z toho nerobil ziadny rozruch, auto moze byt v uplnom poriadku aj napriek chybovej hlaske. Ak sa s tym niekto bavil tak ktovie co tam natukal 🤷‍♂️ Videl som uz aj expertov co chodili umyselne skodit na rozne vystavy a testovacky - poznali kody na servisne menu, natukali tam zlobu, a hostesky ani pritomny predajca nemali najmensiu sajnu co s tym, lebo take specialitky vedia len technici. Auto vystavene tisickam ludi, a na palubovke chybove hlasky od vymyslu sveta alebo kompletne zablokovany displej lebo tam na SDcku hodili update softu a uprostred instalacie to vytiahli a cele sa to sprajclo… ludia su zakerni
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #67
    jurajsun tvoja obava o nefunkcnost auta nemala nic s realitou. Uz to maju vyriesene, stanovisko VW pripajam:

    „Chyba bola preto aby sa náhodu s autom nepohlo. Už je to vybavené a auto na novom mieste je bez tohto upozornenia.“

    Komentár


    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 OK aspoň sa do budúcnosti poučia snáď. Uvediem príklad ako sa to má správne robiť. Vezmi si firmy Apple a Samsung na Slovensku. Keď prídeš do predajne všetky zariadenia su zapnuté, beží na nich promo prezentácia a vieš si pozrieť všetko mobily aj televízory (asi tažko si pozrieš vypnutú telku, nedajbože že telka hlási na obrazovke no signal). U Applu je to ešte aj kontrolované kamerovým systémom, im sa nesmie stať že nejaký výrobok nebeži, je vypnutý alebo hlási chybu (mám známeho čo robí v jeden predajni). Pokiaľ dôjde k výpadku zariadenia musia to riešiť okamžite, je na to určený predajca ktorý to kontroluje. Preto keď vojdeš do predajne vidíš že v podstate všetko funguje, nič nie je vypnuté a nehlási chybu.Je to iná úroveň a predajca sa snaží ťa zaujať aj tým že jeho zariadenia fungujú korektne, ide aj o pocit a dojem,image. Vezmi si príde našinec čo o elektroautách nevie skoro nič (neberiem do úvahy znalých z fóra). Nedávno si aj prečítal niekde v novom čase že horelo VW auto, ale šak čo pozrieme je to nové. Sadne za volant a hláška chyba, hmm povie si no niečo na tých problémoch s tými autami bude keď aj tu v showroome majú tiež niečo pokazené a povie si fajn, elektroauto ešte stále nie je pre nás , kúpime istotu spaľovák a ide ďalej. Bol som aj v zahraničí,a poviem ti je to aj o prístupe v danej krajine, pokiaľ si nezačneme vyžadovať aj od predajcov a výrobcov kvalitu služieb a aj výrobkov a nebude na nich vyvíjaný tlak, tak to budú flákať, pritom všetci žijú z našich peňazí ktoré dáme za ich výrobky. Preto bola moja reakcia taká aká bola nakoľko robím v sektore s ľudmi a poznám už reakcie zákazníkov keď vidia niečo čo nefunguje a nerozumejú sa tomu, čo ich vedie k milnému názoru že niečo čo si chcú kúpiť je zlé a odradí ich to.Ďalej majú kopec programátorov, urobiť jeden demo mód na infotainment pri takom počte ľudí vo vývoji snáď nezaberie toľko času, a vyzerá to potom úplne inak na inej úrovni, či nerátali s týmto pri vývoji auta, že budú auto nejako prezentovať aj s jeho funkciami? Vezmi si Teslu, zhraješ si na ich výkonnom infotaimente najnovšie hry, áno chápem auto je na jazdenie, ale ľudia si to budú pamätať, aha to je to auto čo zvládne Fortnite na tablete v aute, a hneď tu majú pozitívnu reklamu o výkone a možnostiach auta.Veď kopec funkcií auta je už spojených úzko s elektronikou, je to taký mini počítač na kolesách. Výrobcovia spotrebnej elektroniky ako Samsung a Apple to používajú už snáď 10 rokov tieto demo módy aj na Slovensku.Je to len o prístupe a pohľade, čo zatiaľ ako vidím u VW je to systém a vízie starého 100 ročného predaja aút, ako keby si automobilka neuvedomovala že predáva už počítač na kolesách, nie povoz z koňom.Preto zatiaľ má Tesla navrch (čo sa týka elektroniky a systémov), pokiaľ sa ostatné automobilky nenaučia pristupovať k technológiám a využívať ich naplno potenciál vo všetkých smeroch.
      Naposledy upravené jurajsun; 26-08-2021, 05:48.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Bohuzial sa to nenaucia. Velka firma vyrabajuca hardware sa nikdy nestane softwarovou firmou ani ten SW nebude stredobodom ich snah. Proste na to nemaju ludi a ten pristup je zakodovnay v v strednom a nizsom managemente - ludoch, ktori by to mali tlacit (produkt management, vyvoj apod).
      Robim pre firmu ktora 70 rokov vyraba HW high tech produkty, SW prisiel do fokusu pred cca 20 rokmi a este stale dominuju ludia riadiaci HW a produkty a SW stale nedosiahol ani 40% celkoveho obratu. Je to v ludoch a vo velkej firme ich proste nemas kym nahradit...
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #68
    Nema tu prosim niekto link/foto planu servisnej udrzby a ceny prehliadok ID4? Je tam nejaka skryta pasca ako chladiaca kvapalina na Korejcoch?

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nie je. kukni moj test id3 aj 4, intervaly a ukony su totozne.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Pozeral som, ale davno to bolo, vysumelo z hlavy ak to je totozne tak idem mrknut. Ceny su tam tiez?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ano daval som tam myslim vsetky info, ktore som ziskal. Ale davam ti to aj sem:
      2 roky pevný bez obmedzenia km
      Prehliadka ; max. rozsah: 190 CJ (1:54 hod prehliadka + brzdová kvapalina výmena každe 2 roky
      a výmena prachového, peľového filtra ) min. rozsah: 140 CJ (1:24 hod).
      Pri priemernej normohodine 60€/ hod je to cca 84  -  114 € + materiál pre max. prehliadku
      brzdová kvapalina 1L: 17,40€, peľový prachový filter: 41,10 €

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 dakujem moc krat nie je to uplna tragedia, az na tu cenu peloveho filtra
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #69
    Chcem si na zimu kúpiť kompletnú sadu kolies, t.j. disky a pneu 19 palc. V predajni VW mi dali ponuku, ale cena sa mi zdá vysoká. Mal by niekto nápad alebo niekto už kupoval disky a pneu na zimu? Pneu vybrať podľa rozmeru nie je problém, ale s diskami je to zložitejšie, mám obavy, aby to pasovalo. To čo som doteraz pozeral by mohlo asi byť, ale napr. u niektorých nesedí rozmer stredovej diery, resp. info o tom sú neúplné. Niektoré disky čo ponúkajú neoriginálni predajcovia tak oni tvrdia, že budú pasovať na ID.4, ale podľa parametrov mi to nesedí akosi.
    Inak VW ponúka doklad o kompatibilite schválených diskov za 50 eur a to sa mi nechce platiť. Predpokladám, že to asi nikto nevybavoval, ale ak by náhodou áno, môžeme sa podeliť

    Komentár


    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      ty chceš plecháče s pneumatikami 19"? Koľko ti ponukli vo VW predajca? Ja idem kupovať elektrony a zimné pneumatiky, ked mi dojde auto niekedy do mesiaca.Lebo obednal som si ho na plecháčoch a potom ich vymením. Tak ma to vyšlo najlacnejšie a ešte si vyberiem krajšie elektrony ako tie 19" Hamar sa mi nepáčili.
      Jeden plecháč stojí tuším 83€.Prosimťa odfot mi z veľkého TP kolonku o diskoch a pneumatikách a pošli na 1romeo1@azet.sk aby som si vedel vybrať elektróny platne s TP dik, ja ti tam pošlem link kde idem ja kupovať, tuším je to zo žiliny, musím to pohľadať.
      Naposledy upravené 1romeo1; 13-10-2021, 16:57.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      VW mi dali ponuku za 2100 komplet kolesá

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker - od VW je to najjednoduchsie ale najdrahsie

      - Priemer disku
      - sirka disku
      - ET cislo (cim mensie tym viac vytrcaju z blatnikov)
      - pocet a roztec dier
      - priemer otvoru (ale to riesia aj plastovymi vlozkami)

      Tieto veci dodrzat oproti originalom alebo alternative (o palec mensej na zimu) napisanej v TP a mas vybavene, nemas co pokazit.

      Skoc do kamennej predajne ked Ti to az tak moc nehovori a predajca Timuz najde vhodne disky.

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      si robíš prdel? to na plecháčoch a tolkoto? ja mám vybrané plášte za 135€(C/B/72dB) a elektróny do 150€ čiže čiže dohromady 1140€ ak ty chceš len plecháče tak to ťa vijde do 900€ na kompletku + nahodenie a vyváženie, hlavne aby ti to sedelo v TP. Pošli mi to prosím na mail. A hlavne zmeraj stredový otvor v mm a podľa toho kupuj plecháče tuším je tam 57mm a elektróny ak sú väčšie otvory tak predajca diskov ti dá grátis podložky!
      Naposledy upravené 1romeo1; 13-10-2021, 17:43.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Nepísal som o plecháčoch...ale možno to nie je zlý nápad na zimu, čosi by sa ušetrilo.
      Inak som teraz pozeral veľký TP a sa mi tam javia nejaké nezrovnalosti v rozmeroch. Pôjdem to konzultovať do VW.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Plechace su ale tazsie, cize mensi dojazd. Preto som siel aj na zimu do elektromov vhodnych na zimnu prevadzku. a siel celkovo o cislo do mesieho rozmeru kolies na zimu.

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      Fisker 19 " plechove disky + pneumatiky z VW maju pultovu cenu 1512 € a tiež som mal zle zapisane rozmery v TP poziadal som o vyjadrenie VW a potom nechal zapisat spravne rozmery alternativnych pneumatik a diskov

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Peter A - koho si požiadal o zmenu TP? Aký VW? Importéra, či v predajni? Kto platil zmenu? Aké teda majú byť správne rozmery?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Písal som importérovi - Porsche. Odpovedali mi nasledovné:
      "Dobrý deň,



      Vašu požiadavku sme zaevidovali.



      Požiadame výrobcu o informácie týkajúce sa všetkých výrobcom schválených rozmerov pneumatík.

      Hneď ako budeme mať tieto informácie zašleme Vám informačný e-mail v ktorom Vám uvedieme výrobcom schválené rozmery pneumatík a diskov. Doručenie informácii od výrobcu trvá cca 2 dni preto prosíme o strpenie.



      Po Vašom súhlase Vám následne vieme vystaviť potvrdenie. Zasielame ho poštovou zásielkou formou dobierky.

      Cena za vystavené potvrdenie je zverejnená na linku v sekcii CENNÍK POTVRDENÍ

      https://www.vw.sk/servis-prislusenstvo/volkswagen-service/dokumenty-a-certifikaty"

      Takže ako som predpokladal, chcú za potvrdenie 50 eur

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      načo ti je nejaké potvrdenie, ked ich máš jasne napísané vo veľkom TP?? Tak pošlete mi už konečne niekto scan z techničáku aké tam sú zapísané disky a pneumatiky? A podľa čoho ste zistili, že sú tam zapísané zlé rozmery? Aké to boli? Aké majú byť správne? Aby som si dal nato pozor pri preberaní auta. Dakujem vopred za odpovede

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Fúha, celkom makačka dostať sa k zimnému obutiu pre VW ID.
      Ja som zimáky na Konu riešil cca týždeň dozadu asi takto:
      - vezmem veľký TP
      - kukám, že jediný rozmer je 17"
      - nakoľko netúžim vlastniť 2 sady identických diskov, rozhodol som sa ísť len do plášťov
      - píšem známemu do pneustyle o ponuku na daný rozmer zimných pneu
      - vyberiem stred, bum, gumy sú doma
      End of story

      Ak si niekto myslí, že kúpou zimných kompletov ušetrí na prezúvaní doma, tak k tomu dodám len toľko, že jednak bude jazdiť na nevyvážených kolesách a jednak v čase keď by sa malo prejaviť nejaké poškodenie z pravidelného nasadzovania a zhadzovania plášťov z diskov, tie plášte už budú dávno tvrdé ako kameň...

      Pre mňa jediný dôvod prečo kupovať zimné komplety je významná zmena priemeru disku pre zimné obdobie a teda 17">15", prípadne 19">17" a pod. Proste si nerobím problémy, tam kde nie sú

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Hlavne sa dostavame do klimatickeho stavu, ze sneh je 2 dni v roku, a celorocne gumy dostavaju absolutny zmysel staci dat raz rocne prevazit a netreba nic ine riesit. Odpada aj riziko poskodenia pri vymene 🙈 Pokial sa nechodi dakde na Bohom zabudnute chaty v zasnezenych kopcoch tak s lepsou celorockou sa dostane vodic vskutku vsade bez obmedzeni… uz aj tie celorocne gumy su niekde inde ako boli pred 10 rokmi.

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      Fisker v mojom pripade som mal zapisane spravne rozmery kolies ktore boli pri kupe namontovane na aute a to PN 235/45 R21 a ZN 255/40 R21
      ale alternativne rozmery uz neboli uvedene rozdielne tj v predu 235/50 R20 alebo 235/55 R19 a zadu 255 /45 R20 alebo 255/50 R19. Mal som nespravne uvedene iba rozmer prednych tak som pri zvolavacke (iba kontrolovali uchyty sietovej deliacej steny) u predajcu poukazal na zle zapisane rozmery a nasledne mi zdarma poslali listom spravny rozmer pre moje vozidlo s tymto papierom som isiel na DI a tam mi zapisali spravne rozmery. Obutie na zimu planujem univerzalne pneumatiky a a plechove disky OE v rozmere R19 tj najmensi ktory mozem pouzit , Na niektore ID4 je alternativa aj R18 to bude asi na tie s mensou baterkou

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      tommik Aj keby som si menil sam na dvore, brani mi nieco si ich dat predtym prevazit? Na mestskom aute pri rocnom najazde 3000km som daval komplety prehodit ale prevazit len kazdych par rokov. Pri dialkovom aute som dal vzdy prevazit a nahodit. Dofukat som zakazal, urobil som si sam, lebo 5-6e za nieco co si spravim za 5min mi pride vela.

      Ja som to pri Zoe riesil takto:
      pri kupe auta mi dali zimne pneu ako bonus (vybral som si z moznosti, nastastie nukali aj moje oblubene zimne Nokian)
      disky k nim mi zohnali ake som chcel a nauctovali podla cien na nete,
      dali k nim snimace tlaku za fajn cenu,
      nazuli ich a uskladnili na leto gratis kedze som bral auto koncom aprila (platil som len 5,85 zavazia a 2,40 sacky)
      Cela zimna sada 15" alu Dezent TY + Nokian 185/65 ma vysla 380e se vsim vsudy. U mna spokojnost.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      v TP je to zle zapísané, ale sľúbili mi poslať správne údaje a s tým mám ísť doplniť TP na políciu

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Peter A zaujíma ma aj ráfky 19" aké sú šírky v palcok predok a zadok? A taktiež číslo ET?

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      z inej diskusie (spaľováky, zapísanie "iného rozmeru")
      ctrl C/V
      Možno bude dobré prečítať si čo o tom píšu na oficiálných stránkach MVSR. https://www.minv.sk/?zapis-pneumatik-a-rafikov Alebo trocha "pogúgliť" napr.: https://www.elektrony.sk/zapis-do-oev https://www.oponeo.sk/blog/zapis-kolies-a-diskov-do-tp

      a ku :kompatibilite" - alcar vraj pridá k diskom "doklady" :-)

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ak by niekto chcel na zimu kompletné nové kolesá 19, tak výrobcom schválené sú:
      235/55 R19 101T - 8,0JX19 ET45 vpredu
      255/50 R19 103T - 8,0JX19 ET45 vzadu

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Ako je to s havarijnou poistkou vs.univerzalne gumy celoročne v prípade suvislej vrstvy snehu a nehody? Viem že niektoré poisťovne neuznavali univerzalky a dávali výluky na plnenie už sa to zmenilo?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nove celorocky musia uznat. Guma je riadne oznacena snehovou vlockou a pismenami M+S, rovnako ako cista zimna. A sneh celorockam nerobi ziadny problem, vyjdu na 90% miest ako zimna, ovladanie v beznych situaciach aj na zasnezenej ceste je v zasade totozne. To uz musis naozaj hrotit a podmienky musia byt extremne aby sa to prejavilo, a v takych podmienkach ma vacsina beznych vodicov problem aj s cistymi zimakmi.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #70
    Tak sa mi podarila úspešne aktualizícia softvéru. Mám teda 2.3.0. Vyzerá to trochu inak, sa mi zdá krajšie, ale podrobne som to neštudoval. Kto to má tiež a zistíte nejakú prevratnú zmenu, tak napíšte.
    Naposledy upravené 1fisker; 18-10-2021, 10:44.

    Komentár

    • Peter A
      Junior Member
      • Sep 2017
      • 22
      •      

      #71
      Par novych skutocnosti o ID.4 .

      Po nabiti na 100 percent na zaciatky jazdy auto rekuperovalo ale max do 45kW cize asi je tam este miesto nad sto percent (Leaf 1 po nabiti nerekuperuje vobec az po poklese nabitia pod 100%)

      po miernom ochladeni 5 stupnov C rano auto ma prvych 10-15 min odber podla palubneho pocitaca 9-10 kW pri zapnutom kureni, neskor klesne na 0,8 - 1kW mam TC
      na 10km vziadlenosti do prace to urobi premenu spotrebu 28kW/100 az po celodennom jazdeni s prestavkami po 80km mestskej a primestskej jazdy spotreba klesla na 19,1/100 , zda sa ze auto zohrieva akumulator

      pri vykurovani na dialku cez apku alebo po nastupeni do studeneho auta vzdy spusti ventilator chladenia, pri jazde a tesne po jazde je ventilator vypnuty tj mina energiu aj ked este netreba

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Mne po nabití na 100% ID 4 rekuperoval 88 kW...
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #72
      Dlhodobú spotrebu za 5400 km mám teraz priemer 15,7 kWh/100km. Inak ale počítadlo už bolo resetované, mám najazdené celkom 12 tis.km

      Komentár


      • Andischo
        Andischo komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som na tom 16,8 kWh za 6K km. Je tu este niekto, kto nema 2.3 update alebo som posledny na svete?

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        a kde ste jazdili a či aj kúrili a klimatizovali, prípadne máte lahké nohy? Inak mám už VIN číslo vo Wolksburgu , myslíte že už ho dokončia? :-)

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        kúrim málo, veď zatiaľ nebolo treba, klíma málo, diaľnice pomenej

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        V posledných dňoch sa akosi neviem dostať pod 20 kWh/100 km...zima? Ani to tepelné čerpadlo neviem ako funguje. Občas počujem taký dosť silný zvuk, ako nejaký kompresor.
        Tepelné čerpadlo sa zapína automaticky, ak je zapnuté kúrenie alebo sa musí zapnúť A/C?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No, zima. A bude hůř .
        Tepelné čerpadlo sa určitě zapína automaticky. Lenže čím väčšia zima bude tým bude menej účinné a auto bude viac používať odporové kúrenie = zase väčšia spotreba.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker presne a bude horsie, zimne gumy, horsie podmienky na ceste, kurenie a spotreba ide hore. Napr. Ja na eNire leto priemerka 15,8kWh a v Zime 18,5kWh. Teraz sme prisli z Bojnic a na tych 190km, 130km po dialnici 130km/h kurenie na 24C a priemerka 21kWh/100km.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        a to este eNiro ma 100x efektivnejsie kurenie a je malicke a ma normalne kolesa oproti tej velkej krave (ID4)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Nejazdíš krátke trasy a mesto? Lebo
        1. Kým nabehne TČ, ide PTC aj do 6kW.
        2. A v rámci mesta sa presúvaš priemerkou 40-50kmh = tj. aj keď TČ ide a je spotreba 1kW v prepočte na kWh/100km pri priemerke 40-50kmh je to faktor krát 2 až 2.5 (100km prejdeš pri 40-50km za 2-2.5hod), Tj. to 1kW kúrenie ti navýši spotrebu o + 2 až 2.5kWh/100km
        Pri dlhej trase a rýchlosti bližšej ku 100kmh budeš mať logicky nižšie čísla.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg to prečo kúriš až na 24 stupnov, ved to je trenírková teplota? Nestačilo by ti okolo 15-18stupnov ked si oblečený v aute?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 u elektroaut by ten nezmyselny zvyk jazdit v zime obleceny v bunde a ciapke mal vymiznut. Kuria hned a daju sa dopredu vyhriat. Tepelny komfort je jedna z veci ktora vplyva vyrazne na koncentraciu a bezpecnost pri soferovani a nehovoriac o znizenej pohyblivosti v stuhnutej zimnej bunde.
        Samozrejme u malobaterkacov na dlhsich trasach sa oplati setrit na kureni koli dojazdu, ale toto je prechodny stav/extrem.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja ja nemám na mysli jazdiť pri 5 stupnoch ale 15-18 stupnoch a to je rozdiel. Chceš mi hádam povedať, že potrebuješ v aute trenírkovú teplotu a ked z takejto teploty velezieš do -5stupnoch tak tvoj organizmus dostane riaden šok a tak isto aj čo sa týka večernej jazdy čím vyššia teplota tak tým skor zaspíš. V kurenárstve sa nenadarmo hovorí že čo stupen dole na kúrení to 2,6% úspora na kúrení a čím je rozdiel teplôt väčší a menší tepelný odpor čo v aute je tep odpor mizerný tak tá % úspora na jeden stupen celziový je vyššia. Takže 24stupnov resp 15 stupnov máš spotrebu min. o štvrtinu nižšiu a v 15 stupnoch v pohode sa dá šoférovať aj len vo svedri či mikine.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        1 stupen je 6%

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        OK, ja som nedoporučoval 24°C, treba nastaviť tak aby sa človek cítil komfortne a to je individuálne, ja mam nastavene 20,5°C, žena 24°C. Zaspávanie sa tiež nemá riešiť znížením teploty ale prestávkou a oddychom.
        Tie percenta pre na stupeň platia len vo veľmi malom rozsahu, pretože závisia od teploty prostredia a izolačných vlastnosti budovy.
        Teplotný šok sa dá vyriešiť oblečením po vystupeni.
        To som ale nechcel riešiť, chcel som len povedať ze jazdiť sa ma s teplotou nastavenou individuálne tak aby sa človek cítil komfortne bez zimnej výbavy ;-)

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja ja napriklad ked viem ze pojdem 10min tak zbytocne by som sa vyzliekal a potom obliekal len stratim cas Na dlhu cestu samozrejme ze nebudem sediet v zimnej bunde a myslim ze vacsina ludi to riesi podobne. Na tych 10 min ti postaci aj vyhrievanie sedaciek keby si bol velky zmrzliak Ale sto ludi sto chuti ked niekomu vyhovuje sediet v zime v kratkom tricku v aute prosim nech sa paci, naozaj by to malo byt o tom komu je co prijemnejsie.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash Ja tiez po meste nekurim a nevyzliekam sa. No raz som bol na spolujazde s soferom rozvozu a ten pri vonku -12C a na korbe -20C mal v kabine nastavenu teplotu 25C a cely den 100x vystupoval nastupoval do takych teplotnych rozdielov.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Jazdím väčšinou mesto a okolie, kúrenie mám nastavené na 17-19 st.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        Taur je to veľmi individuálne. v niektorých povolaniach pracujú ľuda sošpecifickými vlastnosťami - líšiacimi sa od priemeru. napr. predavačky, poštárky výnimočne ochorejú, ... ja osobne som do určitého veku mohol chodiť, dokonca jazdiť na babete v košeli s krátkym rukávom (cca 6km) pri -5°C. eše dnes môžem bosky po snehu, aleb už to nie je ono.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Marcel Pavlík To je jasne. No mne unikala pointa ked sme boli obleceny do mrazu -16C jeho potreba vykurovat kabinu na 25C. Mne stacilo v kabine minimum co digiklima dovolila 16-17C, aby som nemrzol a nemusel sa furt rozopinat/vyzliekat lebo mi je horuco...

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 sli sme 200km trasu. Ja sa pri 2 hodinovych jazdach vyzliekam do tricka s dlhym rukavom alebo do mikiny. Zaroven detska vzadu spali tiez len v dlhom rukave. Medzi 22-24C mame v aute bezne. Nebudem sediet v zimnej bunde v aute 2 hodiny

      • Peter A
        Peter A komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes som urobil kratky test, oprasil zom zvyk z malobaterkaca a isiel do prace 10km cca15 min vonku 5 C bez zapnuteho kurenia, okamzita spotreba zistena pocas statia na krizovatke bola 6,1 kW asi po 10 min spadla na 0,8 kW priemerna spotreba na tomto kratkom useku bola 23,7 kWh/100km ak mam zapnute kurenie TC tak priemerna spotreba je cca 29,6 kWh/100km

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        Taur potreba ... možná zvyk zo sauny - nahreje sa a mráz mu nevadí. nechcem tu rozvíjať teórie o tom, ako človeku, ktorý má vrodenú schopnosť znížiť povrchovú teplotu chlad vadí menej. to on zrejme nemal, tak sa "dotoval" teplom.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Peter A Tie priemerky zneju ako znacna uspora, ale na tej konkretnej ceste do prace ide o usporu 0,6kwh povedzme 6-15c a 25% dojazdu. To niekomu nestoji za vypinanie kurenia.
        Ja osobne z lenivosti (ze sa mi nechce vyzliekat ci len rozopinat, ciapku skladat ... pri kratkej jazde) volim iba vyhrievane sedadla/volant a bez kurenia, alebo s nstavenim na minimum ked potrebujem zapnut kvoli zahmlievaniu, alebo rozmrazeniu okien.

        Marcel Pavlík ved ja som mu to nevycital a tisko trpel, sofer je pan, sofer musi mat pohodu.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #73
      Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
      Pokles SOC do 10% po 450 cykloch.
      Posledný týždeň sa nám podarilo spraviť 2 testy kapacity 0..100% cez evDASH

      - curgali VW ID.4 77, 30 tis.km, nabíjane prevažne AC a max. do 90% SOC
      - Škoda Enyaq 80, 30 tis.km, novinárska - tu sa dá predpokladať, že dostávala viac DC, a zmýkania na 0 a 100%

      Výsledok je veľmi zaujímavý. Využiteľná kapacita v rozsahu 0..100% je 69kWh. Podla displeja auta max. 71kWh.

      Viac info bude potom od Milana v recenzií na YT https://www.youtube.com/elektromobil

      Rovnako ako dango VW ID.3 58 pri 0% má na článkoch 3.42V, tak to bolo rovnako aj tu pri oboch autách.
      Akurát 58kWh verzia má pod 0% "len" 3-3.6kWh a tu sa bavíme o 6-7.5kWh z "využiteľnej" ku ktorým sa šofér "nedostane". Lebo auto od 0% kričí hlášky o poškodení baterky, a nezobrazuje koľko je mínus. Len blázon by na tom jazdil pravidelne pod 0.
      V tomto má kórea výhodu, že jazdí do 3.32V... A šofér vie ísť bez stresu do 2-3%

      Tie 8-10% degradácie ala batterylife na 25tis KM sú bludy. Samozrejme je možné, že mal zničenú, alebo si on zničil baterku. To sa vylúčiť nedá.
      Autu nevadí novinárske zaobchádzanie. LG je teda v pohode ako SKinnovation.

      Uvidíme, čo s tým buffrom. Lebo prezentovať auto ako kapacitu A a nedať ju zákazníkovi je dosť smutné. -6 až 7,5kWh z využiteľnej nie je vôbec malo
      Hlavne, keď všetci potom prepočítavajú dojazd na plných 77kWh ... úplny nezmysel. Reálny rozdiel pri diaľnici je 30km pri mesto/oreska sa môže šplhať na 50-70km.

      Možno si to VW necháva na neskôr, že to uvoľní, alebo aby sa mohli hrať s rýchlosťami nabíjania.

      PS: Z oboch máme podrobné JSONY, ak by chcel niekto analyzovať dáta. Alebo má nejaký svoj projekt na výpočet a pod.
      Obe autá išli do ~0% na displeji.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	id4_enyaq.jpg Videní:	0 Veľkosť:75,3 KB ID:	79591
      Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 12:17.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ešte pikoška. Niro pri 100% necháva na článkoch 4.12-4.14V. VW group ide vyššie do 4.17-4.18V.
        Rýchle nabíjanie enyaq pri 100% spôsobuje že časť článkov sa prebije aj do 4.23V !!!!
        Po chvíli sa to po nabíjaní zrovnalo na 4.18V.

        Tu by som sa vyhol formátovaniu na 100% ako má Tesla.. U tesly je logické, tým že je tam tých bateriek mrte veľa.. balancéry budú len na skupinu bateriek. Takže sú po čase medzi sebou rozhadzané a treba ich zrovnávať na 100%. Pri pouch toto netreba vôbec riešiť. Napr. Niro zrovnáva články stále aj pri rekuperácií aj pri nabíjaní v každom percente. Tým že je tam 98 cells, každá má svoj balancér.

        Pri VW by som sa teda vyhol nabíjaniu do 100% ešte viac ako pri Kóreji ak neteba. Ak treba dobiť 100, tak hneď vyraziť.
        Prip.do 100 na AC a s menším prúdom, aby to nelozilo cez 4.2V

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Wow skvela praca. Som zvedavy co ukaze evDash na EV6. Ale opat sklamanie pri kominikacii na zakaznika tvrdia 77kWh k dispo a nie je tomu tak.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg ja sa zacinam obavat, ze toto bude tema najblizsich rokov. S vynimkou korejcov, kde je ta kapacita vacsia (aj ked, nove auta asi nie su este zmerane), tak je rovnake podozrenie aj u oplu a zrejme vacsiny znaciek.
        Ja napriek tomuto zisteniu tvrdim, ze MEB platforma je spolu s teslou v tychto velkostiach a cenach najlepsia volba. Aspon, kym nevyskusam poriadne korejcov.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 ale na DC snad nikto nenabija do 100%, ci ano? Dalej nechapem ako teda beznym spotrebitelom vychadzal dojazd. 69 vs 77 ved to je o 10% menej, takze by to aj slepy aj hluchy a mozno aj nemy videl ze tam nieco nesedi.... nerozumiem tomu.

        ale kedze Vam verim tak vdaka bohu (nickovi81 ) za Vase merania.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Ja si myslim ze spodny buffer je naschval nastaveny vysko aby nedochadzalo pri poskodeniach v jednotlivych clankoch k situaciam ked dany clanok padne voltazou signifikatne pod ostatne a "zmizne kapacita". Zaroven bude takzsie odhalit chybne clanky a tym padom aj menej reklamacii ;-).
        A ak sa casom zisti ze clanky su kvalitne, tak sa spodny buffer da lahko posunut. Pripadne sa takto da zvysit kapacita, keby nahodou dochadzalo k tomu ze baterie bude mat pred koncom zaruky problem dosiahnut deklarovanu kapacitu. (ale to je len moja osobna uvaha, ziadne dokazy menam)
        Naposledy upravené SKolja; 23-11-2021, 09:55.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Takže MEB platforma neukazuje baterku do mínusu ? To im dal Elon na schôdzi ešte málo školenia, musia doplniť v kopírovaní Tesly aj toto.

        Ale je to normálne klamstvo ako keď klamali s emisiami. Vyslovene uvádzajú použiteľnú kapacitu 77 kWh, čo aj viedlo medzičasom k obavám, že sú malé buffre. Takže sa nemusíme obávať, buffre sú dostatočné, len VW zasa klame v parametroch tak ako je zvyknutý.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Meriame dalej. vid nizsie post o pravdivosti dat SKolja Moze byt.. Clanok sa nici pod 3V... niro ma pri 0% 3.32V.. ale je pravda staci vadny, zima, vysoke C = rozumej 130-140kmh a ten clanok lezie pod 3V.. (2.78, 2.5V) .. Odchadza este viac.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Prosim na nikoho nekydat. Tie koeficienty v OBD2 apkach mozu byt zle. Nabuduce si na to lepsie posvietim.
        Hej do minusu len 0%.. jedine cez diagnostiku .. Dalej to planovanie multinabiek tiez treba zlepsit. nezobrazuje to zostatkove percenta a pod.. Zlate ABRP/Tesla/Polestar a pod. dufam ze to v nejakom update spravia. Tiez trochu viac multimedii si to pyta. Enyaq velky prasa displej a uplne mrhaju multimedialnym potencialom ako Kona/Niro. Aspon youtube, podporu MKV s lepsimi audio kodkmi ... A stale premiove auto a len stereo s priestorovym vyvazenim. True surround asi jedine tesla :-(

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale ono to nie je uplne klamstvo… ta kapacita vyuzitelna je, len nie kazdy sa odvazi ist pod 0%, a kazdy ma inac nastaveny pud sebazachovy, ze kolko km je este ochotny to pri 0% risknut. Tych 20-30km bolo uz odskusanych. To je ako mat maximalnu rychlost 250km/h, ale odvazi sa tam malokto, vacsina zostane plavat do 160km/h. Osobne si myslim, ze to teraz 1-2 roky potestuju, a ked budu mat dost dat zo spravania sa baterky, tak to s velkou slavou odomknu v nejakom velkom update. Dojazd cez update zvysovala Tesla, robil to Hyundai aj Jaguar, a urobi to aj VW. Samozrejme nezabudnu na patricny marketing, aby sa o tom kazdy dozvedel, akych maju super technikov, ze vyzmykali tolko extra km pockajme si a uvidite.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 takže ID4 vyrovnáva články stále? Nieje tam potreba dosiahnuť určité napätie od ktorého to začína vyrovnávať?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 Prešiel som logy, potvrdzujem. Či pri jazde alebo nabíjaní sa to neustále zrovnáva. Rozdiel je max 0.01-0.02V medzi min/max. Tým, že dole je taký mega nárazník ani pri 0% sa tak nerozosypú ako pri kórejských. Stále sa pekne držia pri sebe.
        Wilo Nehejtujem. Môže byť. Len si zdielame dáta a diskutujme si. Každá vec je na niečo dobrá .. aj ten buffer. Len treba s tým rátať pri kúpe, rozdiely medzi autami a pod.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #74
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      balancéry budú len na skupinu bateriek.
      Co si tymto chcel povedat? Je jedno ci mas jeden pouch alebo aj 100paralelne zapojenych jednotlivych clankov - vzdy na jeden clanok, ci uz je skutocne jeden, alebo jeden zlozeny paralelne z mnozstva jednotlivych clankov staci jeden balancer. Blancerov je v kazdej baterii vzdy tolko, kolko je seriovo zapojenych clankov.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ale pri beznom jazdeni sa 2170 medzi sebou rozhadzuju. V ramci 1 bloku maju tie 2170 medzi sebou rozne napatia. A po case to vidiet ked ich zrovnavas na 100%.. ze ak su zrovnane posledne percento je hned ak nie su, trva dlho = tvrdenia vas niektorych teslakov. Neviem vyvratit/potvrdit. Pri nirovi a pouch taketo vobec nie je.. Every moment aj na ceste su stale pekne zrovnane. Do 100% sa chodi len preto aby BMS nehaluzila so SOH.

        Ako neviem, vy Teslaci odporucate obcas nabit do 100% aby sa upratali clanky. Toto pri pouch nie je nutne.

        Ucim sa spolu s vami, netreba v tom hladat nijake zavery.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 no neviem ako je nastavena pri eNIre BMS a ratanie ale uz sa stalo ze eNiro chciplo Youtuberovi z UK pri 8% a bolo vybite. Stacilo nabit na 100% vybalancovalo sa to a BMS zobrala veci do uvahy.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Predsa paralelne zapojene clanky maju vzdy rovnake napetie, je jedno ci su 2ks alebo 100ks. Rozhadzat sa mozu len seriovo zapojene clanky, a je jedno aka technologia clankov sa pouzije.
        Seriove nerovnakosti su o to vecsie o co viac sa nabija velkymi vykonmi do maleho SoC, co sa zrejme robi na Teslach castejsie ako na inych autach. Ja ked chcem jazdit rychle, nabijam len do 60%. Ked tak jazdim dlhe trasy, je jasne, ze clanky sa musia rozhadzat.
        Na zrovnanie treba vzdy nejaky cas nabijania mensim vykonom.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg Mne tiez chciplo pri 3-4% Mohol mat viac vadny clanok .. Auto ide v pohode, nad 3V cell.
        Len ak sa nejaky dostane pod 3V BMS nenormalne zoseka vykon. Toto v zime a vysokych C je
        Pri 2.5-2.6V bol obmedzeny vykon na 1.5kW :-) Ani 30kmh sa s tym nedalo ist.
        Nebol to Kris Rifa z Norska? Tam v tych mrazoch sa necudujem.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Len Niro za 1. nerozhadzuje clanky pri jazde (s vynimkou vybitej baterie) a 2. automaticky zrovnava pri kazdej rekuperacii. Pointa bola ze niro netreba zrovnavat mensim vykonom a dlhsi cas, deje sa to priebezne. Treba si to skusit. Funguje to tu inak ako pri Tesle. Ale je pravda, ze nabijanie je mensie aj na DC a mensi vykon motora. Tak to tam tak netrpi. MEB pracuje podobne. To bola len poznamka ku tomu ako prebija Enyaq clanky :-), ze moc by som do 100% nechodil. Netreba to nejako prezivat.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Najviac sa mi ako elektrikarovi velmi nepacilo, ze tvrdis ze paralelne zapojene clanky mozu mat ine napetie - jednoducho nikdy nemozu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Paralelne tvrdis ty :-) Ja tvrdím, že séria 2170.. ktorú obsluhuje 1 balancér. Paralelne je nezmysel, aby bolo rôzne. Nič také som nenapísal.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Mozno som ti nerozumel, no takisto je nezmysel, ked tvrdis ze seriu obsluhuje jeden balancer. nikdy.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux Aha mas pravda. Ved Tesla je tiez 400V.. takze tie sady su paralelne.. Nepovedal som ... ale vlastne logicky tam seria nie je ak je balancerov 96-110ks Preco to tam treba potom "zrovnavat" cas od casu. Alebo je mozne, ze tych balancerov tam nie je ~100.. ale len podstatne menej?
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 12:12.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Zrovnavanie, znamena, ze energia, ktora by prebijala niektore viac nabite clanky (resp. paralelne sekcie clankov) by sa spalila na balancnych odporoch. Myslis, ze to tak skutocne je? Energia navyse sa bohapusto spali na odporoch? Je otazne, ci radsej energiu spalit, alebo zachovat aj za cenu rozbalancovania.
        Druhou moznostou je pumpovaci mechanizmus, ktory z viac nabiteho clanku prepumpuje energiu do menej nabiteho clanku - no zatial som nikde nevidel info, ze by sa mechanizmus aktivneho prelievannia energie z clanku do clanku pouzival v niektorom elektromobile. Chipy na to existuju, no zatial sa pouzivaju len na satelitoch, kde je zivotnost clankov dolezitejsia a pumpovaci mechanizmus udrzi v prevadzkovom stave aj relativne zly clanok.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux .. Pozri 2 posl prispevky v tomto vlakne.. 75.4kWh vs ~69.5 pre 0 do 100% nabitie a vybitie. Myslis ze pri 23C a 38-40C teplote baterky niekam zmizme 5-6kWh energie? Total citace nevykazuju taky rozdiel. To palenie energie na odporoch tu znie celkom relevantne :-)
        Zvlastne je ze taketo pri Nirovi vobec nepozorujem. Ale je pravda ze Enyaq/ID4 tlaci do 100% desiatky kW este aj pri 100vke. Niro pri 100% pada posl.min na 1-2kW a to mal cell v 4.12 vs 4.17-4.23 na MEB. A celkovo aj samotne nabijanie 120kW nabijanie vs max 75.. je rozdiel.
        Uvidime este EGMP na ioniq5 co budu robit tie 200kW ci maju lepsie balancery, alebo pojdu cestou "Tesly" nechat to viac nezrovnane.

        PS: suhlasim ze je potom ist lepsie cestou rozbalancovania.. Ako to takto "spalit" ...
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 13:00.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #75
      Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
      Ale opat sklamanie pri kominikacii na zakaznika tvrdia 77kWh
      Treba tieto info brať s rezervou. MEB má šialené koeficienty v BMS. Vôbec neviem či sú dobre. Riadia sa tým OBD2 apky aj zahr. fóra. Treba viac meraní!
      Tu išlo skôr o porovnanie Novinárske vs šetrne hospodárené AC... .Že nie je rozdiel v kapacite..

      Koeficienty SOC
      BMS pri tom ako ukaze auto 0% ma udaj niekde 5-6% a pri 100% aute .. 9x%.. takze sa robi takyto prasa prepocet..
      liveData->params.socPercBms = liveData->hexToDecFromResponse(6, 8, 1, false) / 2.5; // SOC BMS
      liveData->params.socPerc = liveData->params.socPercBms * 51 / 46 - 6.4; // SOC HMI

      To iste pri total citacoch. Netusim co je to za cislo, ci su v tom straty alebo nie..
      liveData->params.cumulativeEnergyChargedKWh = liveData->hexToDecFromResponse(22, 30, 4, false) / 8583.07123641215; // beräkning av totalt accumulerat laddat
      liveData->params.cumulativeEnergyDischargedKWh = abs(liveData->hexToDecFromResponse(30, 38, 4, true) / 8583.07123641215); // beräkning av totalt accumulerat urladdat

      Prosim vsetko s rezervou brat a neobvinovat vyrobcu. Casom budeme mudrejsie.

      Nemam MEB doma, takze velmi tazko sa mi nieco vyvracia a potvrdzuje.

      PS: Treba zobrat 2 auta za sebou a vyjazdit 100->0%..
      Tu napr. sme sa tocili cca v tych miestach ako sa tocim z Nirom SC->PB. Akurat s Nirom idem BA->PB (lepsia spotreba, mensia baterka ~66 a idem do 5% , tu sa islo do 0%).
      Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 10:08.

      Komentár

      Pracuje...
      X