Trip 2020 Trenčín – Mladá Boleslav a späť s Nissanom Leaf 40 kWh.
Tak po 2 rokoch a najazdených 91.000 km idem opäť otestovať nabíjacie možnosti a dojazd môjho Leafa na trase Trenčín – Mladá Boleslav. Aj keď som mal ráno auto nabité, musel som pred cestou dobiť batériu o 20% na DC stojane SEAS Trenčín. Odchádzam o 12:23 s 90% smer Lidl Brno. Batéria zohriata na 50% stupnice. Vonkajšia teplota 30st.C, klímu nastavujem na 25 st.C. a adaptívny tempomat na mojich obvyklých 95 tachometrových / kamiónových /. Jazdný režim ECO mode. Obsadenosť jedna osoba plus batožina. Cesta bola bez väčších zdržaní a po 140 km prichádzam o 14:36 hod do Brna na nabíjačku Lidl. Priemerná rýchlosť 62km/hod. Teplota batérie drží 50% stupnice a priemerná spotreba úžasných 11,1 kWh/100km. Kedže na nabíjačke bola TM3, tak auto pripájam po 10 min čakania. Auto nabíjam do 94%. Teplota batérie sa vyšplhala na 80% stupnice. Čaká ma 225 km úsek cesty. Kedže na pumpe MOL V.Meziříčí je novopostavená DC Simens, zastavujem sa po 50 km trochu dobiť. Táto zastávka má 2 dôvody. Prvý vyskúšať tento nabíjací bod a po druhé, nebol som si istý dojazdom, nakoľko klíma pracovala na plné obrátky. Tento nabíjací bod je hneď vedľa diaľnice. Veľmi dobrý prístup oboma smermi. Na aktiváciu stanice je potrebné povolať obsluhu s kartou. Inak je to Freecharging. Cucol som si 10% a pokračoval som smer Havlíčkuv Brod, Čáslav, Kolín, Poděbrady, Nymburk, Mladá Boleslav. Je to veľmi dobrá cesta, kde všetky spomenuté mestá, okrem H. Brodu, majú vybudovaný obchvat. Len Časlav v dôsledku opravy mal smer od Mladej Boleslavy uzatvorený a musel som ísť cestou späť cez mesto. Do Mladej Boleslavy prichádzam po 224,5 km o 19:13 hod so zostatkovou energiou 11%. Ak by som sa nezastavil na tej MOL-ke, tak by som prišiel s 1%..!!!. Priemerná rýchlosť 70km/hod, doba jazdy 3:11 hod a priem. spotreba 11,6 kWh/100km. Keďže teplota batérie sa držala stale na 80% stupnice, tak som išiel nabiť až na druhý deň. Nabíjačky Siemens pri Škoda muzeum, kde som nabíjal minulý rok bez problémov, odo mňa vyžadovali tento rok RFID kartu. Inak sú stále Freecharging, ale s kartou. Túto som nemal, tak som nenabil. Presunul som sa o pár metrov ďalej k vstupnej rampe a tam na malom parkovisku boli 3 AC stĺpiky. Na každom sa dajú nabíjať 2 autá. Bez problémov som sa pripojil na krajný v pravo a za 5 hod som nabil skoro do plna. Žiadna identifikácia... žiadna platba.
Cesta späť: Odchádzam v pondelok o 07:00 z Mladej Boleslavy so 100% batériou. Vonkajšia teplota je 22 st.C, tak klímu nezapínam. Tentokrát volím stratégiu jednej zastávky presne v polke cesty na už spomenutej MOL benzinke. Tam prichádzam o 09:47 hod s 33% batérie. Doba jazdy 02:47 hod, prejdená vzdialenosť 178,2 km, priem. rýchlosť 64 km/hod a priem. spotreba len 10,9 kWh/100km. Za 33 min odchádzam o 10:19 s 88% smer Trenčín. Keďže vonkajšia teplota sa zvýšila na 27 st.C. , tak nastavujem klímu na 25 st.C. Cesta prebiehala bez problémov, aj keď D1 je rozbitá a na približne polovici prejdenej vzdialenosti po Brno sa opravovala. A teraz prichádzajú moje rekordné hodnoty. Do Trenčína prichádzam o 12:51, doba jazdy 02:30 hod, prejdená vzdialenosť 184 km, priemerná rýchlosť 73km/hod a priemerná spotreba len 10,8 kWh/100km aj s klimatizáciou...úžasné. Ako keby mi auto chcelo povedať: ,, Nepredávaj ma...nepredávaj ma...pozri s akou nízkou spotrebou viem jazdiť “...
Zhrnutie: Jazdil som ako vždy v ECO mode s adaptívnym tempomatom nastaveným na 95 km tachometrových, ale prispôsoboval som sa samozrejme premávke a rýchlostným limitom v jednotlivých úsekoch. Celková najazdená vzdialenosť 760 km. Keďže v CZ majú EV bezplatné diaľnice, tak celkové náklady na cestu boli....0 €...