Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Škoda Enyaq IV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    #16
    Všimli ste si pádla pod volantom? Aj volič smeru alebo ako to nazvať keď to nieje radiaca páka sa mi veľmi páči. V jednoduchosti je ....
    Naposledy upravené ivan32; 01-09-2020, 19:30.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      nazvi to volic jazdnych rezimov
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #17
    Odpor vzduchu 0,27.
    Toto bude drahe. Ja tipujem ceny na urovni Tesly 3 LR alebo Y.

    Komentár

    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      #18
      Talianske ceny, majú myslím 22%DPH Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20200902-005005_Samsung Internet.jpg
Videní:	544
Veľkosť:81,0 KB
ID:	60639

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Na take velke auto si kupit nieco ine ako verziu 80 by bola samovrazda. V 80tke je 150kW motor, 60tkovu verziu kotulat so 100kW, no neviem neviem

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Aby šetrili bubnové brzdy vzadu...

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Cennik pekny ale treba si uvedomit komplexnost cennika Groupy VW. Treba priratat tak 3-5k € k tomu. Inak tam nebude ani len povinna vybava. cervene radio a pod. vychytavky SKODA.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg, no zvacs ta zakladna verzia a plna vybava je rozdiel aj 40% ceny, takze pritlac, v plne tak +15 tis. urcite,

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Základ má byť v CZ za 1 070 000 CZK, SK cenníky sú ešte trocha vyššie. Bohužiaľ mozeg má pravdu, cenníky Škody ako aj celého VW a iných nemcov sú založené na nekonečných príplatkoch za každú hlúposť, takže bohviečo to nebude.

        Navyše až najvyššia baterka 80kWh má zmysel, aby prekonala v dojazde a dokonca aj zrýchlení o pár km kórejské trojičky, takže treba brať štartovaciu cenu s veľkou rezervou.

        Neviem načo tam bude svietiaca maska, to už je podľa mňa trocha veľa - to si ani číňani doma na svojom trhu na svoje čínske šmejdy nedovolia dať. Kabaň odišiel, Talian nevie čo zo sebou ? Tiež sa bojím výzoru, keď tam nebudú 21" disky.

        VW efektivitu nevie bohvieako, uvidíme prvé testy. Ale veľkostne je to zrovna akurát rodinné auto, to podľa mňa odhadli dobre.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        So svietiacou maskou zacalo BMW X6. Skoda uspesne pokracuje. A nie daleko od toho je aj cela seria EQ od Mercedesu. Bude este horsie neboj. Cirkus praveze len zacne ked sa do toho obuju Cinania. Kukni na “light show” Xpengu P7 co zavesil Bjorn na svoj kanal. Kedysi sme kukali na kamionistov co chodili ako cirkus. Teraz to pride do segmentu osobnych aut a Skoda nie je prva ani posledna
    • Hati
      Member
      • Jan 2016
      • 77
      •      

      #19
      ŠKODA bude vždy len Škoda. Zaostalá, pomalá, konzervatívna. Simply never.

      Komentár


      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        Tak jasne ked porovnas Tesla a Skoda to je uplne ina cielovka. Ked chces rozsirit elektromobilitu Skodu, VW, KIA, Hyundai potrebujes.... takze tak.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak nikto nepoklada Skodu za etalon perfekcionizmu Ale taketo reci od majitela Tesly s 85 battery packom mi pridu usmevne. Niekomu staci ku stastiu aj tolko, ze si s nim ako clovekom, ktory podporil Teslu v najtazsich casoch pocas rozbehu a mozno zachranil jej buducnost, teraz vytrie Tesla rit a napluje do ksichtu

        https://youtu.be/zMi3HzQhU7s
        (Bjornove video o TMS 85kWh po update)

        A niektore reakcie ostatnych majitelov v komentoch stoja za to... zakaznik je pre nich zial este stale hovno. Az na tych par stastlivcov co sa im podarilo vydrankat swap za 90kWh pack 🤷‍♂️

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Tak to pekne domrvili.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo ja som k Tesle často kritický ale zasa hovoriť o miernom spomalení nabíjania 85kWh packu ako nejakom veľkom probléme mi nepríde až tak tragické, veď sa jedná o auto staré veľa rokov. Prišlo v dobe, keď na trhu bolo čo u konkurencie ? Leaf 24kWh alebo i3 17kWh alebo Zoe 21kWh ? Veď v čase príchodu na trh to bol najlepší EV čo sa dal kúpiť a aj dnes aj po znížení výkonu stále nabíja rýchlejšie ako väčšina iných EV na pár výnimiek ako stotisícové eTron a Porsche.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Eeee co? Niektori majitelia tam hlasia znizenie vykonu na SC az na uroven 50kW. O akej vynimke a akych EV to hovoris?

        Nechap ma zle ja som fanusik Tesly. Ale toto je obycajne svinstvo ako sa vyzut zo zarucneho plnenia. Auto je stare ano. Ale ludia ho kupovali s nejakymi parametrami. Existuje take nieco ako zaruka ktora kryje pripadne vady, poruchy a konstrukcne chyby. Oni pouzili zlu chemiu. Je to len a len ich problem a vek auta s tym nic nema. Tie auta by bez SW blokovania v pohode zvladli vyrobcom deklarovany vykon nabijania ale vyrobca sa rozhodol ze ho ludom zoberie len aby nemusel znasat naklady na opravu/vymenu. V automobilovom priemysle funguje aj take nieco ako zvolavacia akcia. Ked je rozsiahli problem. Korektne by mala Tesla nechat tie battery packy odomknute a znasat naklady na vymenu za novy/alternativny pokial je auto v zaruke. Ak nie je v zaruke potom sa da akceptovat taketo “ochranne” gesto aby sa usetrili majitelovi naklady na opravu. Ale toto je ich sracka a oni su povinni si ju napravit.

        Toto je v podstate moj najvacsi problem s Teslou. Kupis si auto ale nie si jeho majitelom. Tesla si cez OTA robi co chce a nechavas ju svojvolne menit parametre auta do stadia ze uz mas nieco uplne ine ako si kupoval. By si videl co by sa dialo keby to urobil europsky vyrobca...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        50kW výkon pri akom SOC ? Zo 120kW im to zhodil na 95kW, pri vyššom SOC tiež o kúsok, nie je ten graf porovnávajúci až tak tragický, stále je to veľmi dobré nabíjanie, ktoré nedosahuje väčšina EV.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn ma 58kW okolo 50% SoC. To ti pride ako nadstandard oproti aktualnym EV? Kolko mas na Kone? A viaceri tam pisu ze maju pri 50% SoC dokonca len 37-40kW. Co mi pride tragicke. To je na urovni CitigoE.

        Dalsiemu tam klesol max vykon zo 118kW na 60kW a to pri 10% SoC. A potom to uz len klesa.

        O akych “inych” EV hovoris ktore to nedosahuju? Mestske CitigoE? Mestska Honda E? Jaaaj jasne este tu je nepodareny Ioniq 38. A tam pomaly koncime s vypisom.

        Edit: tych 95kW si asi mylis z 90 battery packom. Tam to tak nejak priskrtili.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Najväčší problém s Teslou majú tí čo ju nemajú. Klasika. Tak si ju boha kúpte s potom pindajte alebo serte na to.
        Vytrhávate informácie z kontextu aby ste sa mohli vzrušovať.
        Tak Enyaq super nové auto ma nabíjanie 50 kW a to je ok ale že Tesla priškrti 6 ročné batérie aby nezhoreli to sa idete rozpučiť.
        Už radšej nekomentujem ďalej. Len je škoda že sa tu z toho stalo anti Tesla fórum.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Delivery 1st week October 2020 cukrusik 😘 Spokojny?

        Ale vidim ze tu je kazdy spokojny s pristupom, ze mu 6-7 rocne auto skrtia, ked ma zaruku 8 year/infinite km. Radost mat takych zakaznikov ktori sa nechaju krmit hnojom a este su vdacni A ja debil som do toho predsa isiel a budem teraz dufat ze mi po 5 rokoch nezoberu polovicu vykonu nabijania 🙈

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ja sa zase hnevam na teslu, ze mi zvysili nabijaci vykon na 140kW :-) predtym som mal max. 110kW.
        Auto ma 4 roky a 100tis km. Pritom mam tu najhorsiu bateriu (90). Zavisi od mnozstva vysokovykonnych nabijani. Je to jednoduche.... ak si amortizujes bateriu DC nabijanim je jasne, ze treba v zaujme bezpecnosti a ochrany baterie znizit nabijaci vykon.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #20
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      dango Aby šetrili bubnové brzdy vzadu...
      Na elektromobile maju bubnove brzdy na zadnej naprave opodstatnenie. Su sice menej vykonne, ale na elektromobile to vyhovuje, lebo sa pouzivaju velmi malo. Na oplatku su jednoduchsie, potrebuju mensiu udrzbu, su lacnejsie a hlavne lepsie znasaju problem nepouzivania brzd.
      Zadne brzdy sa podielaju brzdnym ucinkom tak 20 az 30%. Aj na starom spalovaku mojej zeny sa zadne kotucove brzdy amortizovali nepouzivanim, s kotucovymi brzdami vzadu na elektromobile by to dopadlo este horsie. Elektromobily nizsej vahovej, vykonovej a rychlostnej kategorie maju casto vzadu bubnove brzdy. Ja to povazujem za rozumne. Bubnobe brzdy naju vzadu nielen male EV ako mitsu trojcata ci VW UP trojcata, ale aj dospelejsie EV ako ID3. Verim ze ich budu davat dozadu do vsetkych novo vyvinutych elektromobilov nizsej a strednej triedy.

      Komentár

      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #21
        Pôvodne zverejnené od hudino Pozrieť príspevky
        Tak jasne ked porovnas Tesla a Skoda to je uplne ina cielovka.
        to je mozne ale skusme hadat kde bude lepsia kvalita spracovania A to som velky fanusik tesly

        Komentár

        • kayle
          Member
          • Nov 2017
          • 57

          #22
          Ako nechcem rýpať (no dobre trocha možno chcem Ale teraz je dôležité, aby stíhali mazať pamäte.
          https://auto.ihned.cz/c1-66805050-no...estnanci-skody

          Komentár

        • Karol
          Member
          • May 2015
          • 161

          #23
          Ceny Enyaq iV v Nemecku (16 % DPH). Sú to ceny pred dotáciamiClick image for larger version  Name:	Ceny DE II..png Views:	48 Size:	213.9 KB ID:	60680
          Naposledy upravené Karol; 03-09-2020, 12:50.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            60 iv znamená, že má 60kWh batériu?

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker hej.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            80 iV za cca 45k? Sa mi az nechce verit

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            od 45 za 45 tam mas volant a 1 sedadlo a okno na kluku

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim ze uz v zaklade je tam relativne dost veci a malo by to byt pouzitelne auto na urovni vacsiny dostupnych modelov EV na trhu. Z tych kritickych priplatkov je tam akurat rychlejsie nabijanie ak som spravne pochopil lebo zaklad to ma len 50kW ci tak nejak. Ostatne uz su take cacky bez ktorych sa da zit aj ked niektore je super mat (Matrix svetla, Augmented reality HUD,...) 🤷‍♂️

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            to budú ceny s nemeckou dotáciou (6), nemecké cenníky škody sú vyššie ako naše, aj citigo iV je tam drahšia ako u nás

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            dango myslím že keď si priplatíš za 80iv tak tam budú už veci v štandarde za ktoré by si si pri 60iv priplácal. Takže 80iv za 44.000€ nebude holé bosé so švihadlami.
        • ivan32
          Member
          • Sep 2014
          • 178
          •   

          #24
          Wilo ja to nerozumiem ako príplatkovú možnosť, proste väčšie aku sa nabíjajú rýchlejšie. A je tam napísané pri 50tke max 50kW a 100 a 125 je nedostupné takže sa nedá ani priplatiť.Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Screenshot_20200827-184330_Samsung Internet.jpg Videní:	0 Veľkosť:55,6 KB ID:	60691
          Naposledy upravené ivan32; 02-09-2020, 20:50.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            No jo mas pravdu. Zjavne to je len pre vacsie baterie. Ale pri tych vacsich by to malo byt za priplatok po vzore ID.3

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo tak teraz som sa dočítal na electrive že 100 a 120kW DC bude vždy za 500€ príplatok. 🤦‍♂️
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #25
          Nepozeral som oficialne predstavenie iba na garaztv...bolo tam nieco blizsie o tej augmented reality HUD? Ma to byt nieco take ako v novych mercedesoch? Lebo to je strasna supa (aj ked nazivo som este nemal tu cest)

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Hej ma to na celnom skle priamo zobrazovat sipky v konkretnych jazdnych pruhoch atd. Asi to nebude az tak vymakane ako ma Mercedes ale stale to bude zaujimave.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            keď to bude ..., zatiaľ o tom hovoria ale nie je to ešte dopracované
        • ivan32
          Member
          • Sep 2014
          • 178
          •   

          #26
          Tak vraj už majú 200 predobjednávok, ale tá cena.
          https://www.skoda-storyboard.com/cs/...kc-vcetne-dph/

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Mne sa to nezda az tak vela v porovnani s inymi EV. Akoze je to vela penazi za auto tej velkosti v danej vybave a za Skodu ale na EV mi to pride este relativne lacnejsie ako ostatne (aj ked stale drahe a mohlo by to byt o 10k lacnejsie )
        • Stooner
          Junior Member
          • Jan 2020
          • 19

          #27
          + Info:
          - v lacnejšich verziách nebudú rekuperačné levely- zatiaľ takto vyzerá

          + vo Svajčiarsku už majú katalog :
          http://imagepool.spruenglidruck.ch/p...yaq/index.html

          Tam sú aj všetky baliky za priplatok- tam aj v 80iv skoro za všetko treba priplatiť, + má len - 125kW, cúvaciu kameru, iny volant, chrom packet, + má jazdné režimy
          Naposledy upravené Stooner; 03-09-2020, 07:55.

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Tak v tom dokumente zas píšu že DC je serienausstattung teda v cene podľa veľkosti batérie 60/100kW a 80/125kW.
            Aj tepelné čerpadlo v cene, dúfam že to nebude platiť len pre CH a u nás sa bude priplácať.
            Naposledy upravené ivan32; 03-09-2020, 07:56.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            adaptívny tempomat nemá ani founders edition za 1,4 mil. CZK uvádzaný, to je dosť dôležitý prvok, všetko len príplatky, nech si strčia celý Enyaq do ... ich múzea v MB

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            oni su ju naozaj strčili do muzea: http://www.hybrid.cz/nova-skoda-enya...ve-skoda-muzeu
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #28
          Pôvodne zverejnené od ivan32 Pozrieť príspevky
          Tak v tom dokumente zas píšu že DC je serienausstattung teda v cene podľa veľkosti batérie 60/100kW a 80/125kW
          Ja som toto iste cital niekedy pred mesiacom tiez ze podla velkosti baterie bude rychlost nabijania nie ako priplatok. Ale mozno pre 60 sa bude dat priplatit 125kW ktovie

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash pri 60iv je pri 125kW pomlčka teda "nicht lieferbar"

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            moze byt ze este nemali presne info vtedy alebo si to len nepamatam to bude asi pravdepodobnejsie
        • demo
          Member
          • Dec 2016
          • 83
          •      

          #29
          V nemeckom cenníku som to včera videl ako príplatok, keď chcete 100kW pre 60kWh a 125kW pre 80kWh. Základ bude možno 50kW.
          Ale podľa mňa adaptujú cenník z CZ. A zatiaľ tam chýba štvorkoľka a RS verzia.

          Komentár

          • dango
            Moderator
            Gold Member
            • Nov 2014
            • 693
            •   

            #30
            cesky cennik:
            https://az749841.vo.msecnd.net/sites...YZTOVGezG1bt6o

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              zaujímavé - v základnom iV 80 trojzónová klíma, vo Founders Edition dvojzónová

              keď chcem adaptívny adaptívny tempomat - paket pre základnú verziu 21000CZK, paket pre Founders 60000 CZK

              nechcem ako stále chváliť Kona/eNiro, ale Škodovka ako nový neosvedčený model je pre 100 litrov kufra pri danej výbave s cenou o 15 tis. € vyššie, samozrejme s vyššou spotrebou a tým dlhším čakaním na 50 kW nabíjačkách, ktorých je väčšina

              ceny sú namierené na starých ľudí, ktorí nerozumejú asistenčným systémom, nie mladých hľadajúcich nejaké technológie a tam ako vždy škodovka mieri

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              obe verzie bez navigácie - navigácia na 3 roky za 800€
              osvetlená maska - 650€
              head-up displej - 900€

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ja to nevidím tak zle. To auto má čo ponúknúť. Tažko sa odoláva niektorým veciam. Led matrixy, masážne sedadlo, ten kufor - mne to v Nirovi chýba, keď som mal predtým Sportswagon Ťažné, adaptívny podvozok, 13" infotainment ak bude vyladený SW podpora surround a multimedií. Áno platí sa za to. Nie vždy rozhoduje úplne cena. Tiež som si nekupoval Silver trim, ale išiel som do plnej. Ak niekto pôjde po týchto špecialitách, tak nemá zatiaľ veľmi na výber.

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko, ale Kona/eNiro nie su rodinne auta. s Enyaqom si viem predstavit nasackovat tam 3 detske sedacky, biky, helmy, plne vybavenie na dovolenku, proste vsetko. Je to o 50cm dlhsie ako Kona, to je velky rozdiel. Proste toto je plnohodnotne rodinne auto. e-tron je samozrejme este vacsi .
              Pockajme na realne testy, ako dlho udrzi nabijat 125 kW, ake budu spotreby na dialniciach a pod...

              ja som rad za tento model, ak sa bude dat za 2 roky kupit pod 40 tis. jazdenka, prejdem na cisto elektrodopravu

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Trosku rozbity cennik. Jednak urobili balicky a nakoniec sa daju aj tak polozky prikupit jednotlivo. Ale pytat priplatok za rychlejsie nabijanie, to by asi nikoho nenapadlo. Šádé to dokazalo

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              1 - osvetlenu masku nech si strcia
              2 - asistenti... ak to bude take "dokonale" ako ma niro/kona, ze ta radsej zabiju, ako pomozu, pripadne tesla, ktora sa pri kazdej blbosti deaktivuje, tak nech si to tiez nechaju

            • ivan32
              ivan32 komentoval
              Upraviť komentár
              dango všimol si si že pri founders si čerpadlo priplatíš len v rámci balíku komfort za 110000 a keď nieje founders tak sólo za 30000? Tým nevravím že by sa ten celý paket nevyplatil, sú tam užitočné veci.
              Naposledy upravené ivan32; 03-09-2020, 10:34.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              dango - "2 - asistenti... ak to bude take "dokonale" ako ma niro/kona, ze ta radsej zabiju, ako pomozu, pripadne tesla, ktora sa pri kazdej blbosti deaktivuje, tak nech si to tiez nechaju"

              Mozes prosim ta rozviest pri ake blbosti sa Tesla AP deaktivuje? Lebo mne sa ani AP1 ani AP2 akosi nedeaktivuje. Tak by som chcel vediet co je to blbost v tomto kontexte.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To co je za otazky? A ty nevies na zaklade coho funguje AP v Tesle?
              Tak trochu studuj.
              Ja som sa pytal pri akej "blbosti"sa vypne.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa Pardon, vymazal som koment. Lebo uz je to tu dost offtopic a bol nevhodny, len si prave odpisal. Nebol to umysel.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              hudino - tri sedačky uznám, ALE dnes je iná doba ako bola pred 60+ rokmi, keď som musel napchať úplne všetko, lebo v cieli to nemali. ale - podarilo sa mi to do veľkej gaz m21, i do trabiho aj w353w. predsa dnes sú služby a príjmy úplne inde ako pätnásť/tridsať rokov po vojne a netreba všetko vláčiť so sebou a použiť iba raz.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              No napr idem obist kanal, cyklistu,.... proste zabrdnes mu do riadenia a sa vypne. Pri mestskom/dedinskom soferovani teda takmer nepouzitelne
          Pracuje...
          X