Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Aký elektromobil kúpiť?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    Aký elektromobil kúpiť?

    Viem, že na túto tému tu už bolo toho veľa popísané, ale predsa len dám túto otázku. Známy ma požiadal, aby som mu poradil, aký elektromobil by bol pre neho vhodný. Mám celkom dobrý prehľad, ale predsa len trochu sa v novinkách a ich parametroch prestávam orientovať úplne presne.
    Takže podmienky:
    cena do 50 tis. eur s DPH, má to byť jediné univerzálne auto do menšej rodiny, niečo nie moc malé, nie Citygo, Zoe, Peugeot 208e. Jazdí sa mix, mesto menej, väčšinou rodinné výlety do okolia, občas aj na dlhšie trasy jednosmerne okolo 150-200 km. Jazdí aj v zime na lyžovačku, takže aby vyhovoval dojazd aj v zime (je vždy o hodne nižší). Býva v paneláku, nemá možnosť nabíjať doma, ani v práci, najbližšia nabíjacia stanica je asi 2 km od domu. Podmienka aspoň min. 11 kW AC nabíjačka.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #2
    Pri tych poziadavkach a cene by som teraz hlasoval za niro mozno kona ak je dost velka prenho. Ak mu to nesuri, tak by som pockal na Eniaq 4x4, ked aj na lyzovacky, to bude asi jedine 4x4 do 50tis.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #3
      Ak má nad 40tis a menej ako 50tis. Jednoznačne ísť po Kona/eNiro/eSoul. Prečo? Lebo dojazd je najbližšie za TM3 LR. Hočičo iné má menší. Kým nie sú na trhu iné lepšie autá, tak nie je o čom. Koncepty nepočítame A určite ísť do plnej výbavy. Tj. Kia Platinum (43tis fleet) + platinum pack - el. kožené chladené sedadla (1200eur). Alebo potom Kona a tam priplatiť za 11kW, len tu z Nošovíc. Na ev-database sa vykašlať. Riešime tu 1kWh nad .. pritom pri 140 BA - ZA sú na úsekoch rozdiely o 19 do 25 kWh len na teréne. Takže kým nepôjdu za sebou s odstupom Kona / eNIRO / TM3 LR s rovnakým tempomatom, ťažko zistíme o koľko je čo lepšie.

      Prečo Niro.. Pôvodne som čakal 5 mes na 11kW Konu.. Niro som zobral povôdne za trest už v zúfalstve, všetci ho označovali ako "horšie" od Kony, horšia značka.. Nemilo ma prekvapilo na predajni.. Takže to zhrniem.. Kona ľudia, prosím nebrať to auto útok, je to len môj pohľad. Nechápal som Bjorna prečo si vyberal Nira v v review v garaži, kde chodil medzi Konou a Niro a do detailov porovnával. A 2020 je ešte dalej, veľmi sa vyhrali s interiérom. Môžeme postaviť Niro 2020 vedľa Kony 2020 a porovnať plusy a mínusy oboch.

      Rajzujem už 2 mesiace po SR hore dole, a keď vidím čísla TM3 LR, tak dojazdom je aj voči Nirovi len o malo lepšia. Ale to je logické, keďže má väčšiu baterku a lepšiu aerodynamiku. Ale Kona/Niro vôbec nepodceňovať. Oba sú v dojazde len o kúsok za TM3 LR. Hyundai/Kia s plachtením a rekuperovaním z toho fakt vyžmýkal úplne top, pls vhodná kombinácia váha/motor/veľkosť baterky. Opäť nebrať útok, spravíme reálny test s časmi v závese za sebou a možeme sa potom hádať.

      Pripomienky ku Niro 2020 Platinum
      • V interiéri pri príde lepšie. Kožené opierky, použite tých lesklých plastov, je to pestré, pekné a zladené. Ambient light. Kona je viac plastová
      • Vpredu je v Kone menej miesta, lebo sa stredná konzola rozširuje, v nirovi je to voličom zakončené, nohy sa dajú roztiahnúť až do priestoru konzoly .. Na dlhých jazdách je to super. Dá sa ponaťahovať. Vynikajúce pre vysokých ľudí
      • Ten volič je fantastický na prepínanie N/D ak niekto ľúbi neutrál
      • V dverách viac priestoru na odkladanie, resp. väčšiu fľašku, nie veľa ale je
      • Stred, väčší odkl. priestor, 3 usb (1 je v odklad priestore) .. Kona len 1 usb. Premakané je to tak, ze z predu sa dá pretiahnúť kábel do prvého cez speci otvor na toto,, resp. v druhom je priamo, al opäť box má v prednej časti medzeru, takže sa dá vytiahnúť kábel aj von bez toho aby sa lámal. Detaily.
      • Zakladače v kufri, Kona má len taký 1 dielny plytky. Taký som mal v ceed, bolo to dosť nanič. Tú sú veľké vysoké boxy na hocičo, po vybratí plastu nad dojazdovkou, vznikne vysoký kruhový priestor cca 2 pneu. Takže tam má aj väčšie veci ako kanvicu a vysávač. Kufor je tak úplne prázdny.
      • Dnu je viac priestoru (vzadu/vpredu), čo rodina isto ocení .. Ak eNiro natiahli o 15-20 cm bolo by dokonalé pratické auto
      • Vzadu nemá Kona z konzoly výduchy pre decká, to je dosť fail. Len tie pod sedačkami na nohy. Menič 200W, ktorý ma eniro je len príjemný bonus. Ja mám všetko na USB C (aj ntb), ale brat napr. využíva na ntb.
      • 11kW OBC v cene, Kona mala vtedy za priplatok.
      • Čo má Kona lepšie.. v tej istej cene.. krajšiu prednú masku, predne el. sedadlá , tu v niro sú len manuálne, dokonca bez chrbtovej opierky.
      • Inak obe auta, sú vo všetkom v podstate zhodné a skvelé stroje. Treba si len vybrať podľa toho čo sa páči.
      • Adaptívny tempomat je na nezaplatenie v oboch.
      • A nezabudať na eSoul, ten nový vyzerá dosť dobre plus priestor naviac.
      Ak má niekto o Niro záujem, kľudne sa môže previesť, resp. dozvie sa viac o plusoch/mínusoch.


      Naposledy upravené nick81; 11-05-2020, 19:00.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        TM 3 sa s tým nedá porovnávať, nevhodné auto, malý kufor vzadu, bohužiaľ sedan.
        Mal som možnosť sa previezť v Kone aj Nire. Kona sa mi zdá lepšia, ale trochu malá. Volič v Nire sa mi absolútne nepáči., ani celkovo dizajn. Ale to môže byť individuálne.
        Ako je to so spotrebou v Soule? Je 64 kw? Vzhľadom na krabicový dizajn, bude väčšia?
        Naposledy upravené 1fisker; 11-05-2020, 12:05.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Každé má svoje plusy minusy. Bral som to z ohľadu na cenu auta a dojazd a rodinné použitie v paneláku ako hl.auto.
        Naposledy upravené nick81; 11-05-2020, 12:03.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Tu som inak spísal postrehy. Ešte to updatnem, lebo po 15 tis. km vidím zas niektoré veci inak.
        https://teslaclub.sk/kia-eniro/52669...kia-eniro-2020

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        eSoul niektore prvky vybavy nemoze mat! Je super, ale niektore detaily by ma mozno mrzeli v tejto cenovej kategorii.
        Spotrebu ma rovnaku. Meral som si usek BA-TT na rovnakych gumach, rovnake teploty a vysla takmer na desatinu rovna, pricom to je velmi kratky usek na nejake relevantne hodnotenia.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Dobre vediet. Nas kolega tu dnes testoval Konu aj Niro.. a ze Niro je hlucnejsi ohladom elektroniky .. Toto je zas v prospech Kony. Oni tie auta maju vsetky svoje lepsie aj horsie stránky. Treba sa asi pred kupou v nich povozit.
        Naposledy upravené nick81; 11-05-2020, 19:00.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        "eSoul niektore prvky vybavy nemoze mat! Je super, ale niektore detaily by ma mozno mrzeli v tejto cenovej kategorii."
        čo konkrétne?

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker bezpecnostnych asistentov: sledovanie mrtveho uhla, sledovanie pohybl. prekazok pri cuvani. Chyba tiez kolenny airbag. Dalej napr. 220V zasuvka, vyduchy ventilacie pre zad. pasazierov, vyskovo nastavitelne sedadlo spolujazdca atd.
        Naslo by sa aj viac, staci si porovnat cenniky.
        https://www.kia.com/content/dam/kwcm...2Q2020_1.5.pdf
        https://www.kia.com/content/dam/kwcm...2Q2020_1.5.pdf
        Ked som to pozeral naposledy este na jesen, tych rozdielov najmä v bezp. prvkoch tam bolo tusim menej. Ale eNiro 2020 je v tomto poriadne nalozene
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #4
      Od dnes sa mi podarilo na par dni jazdit na novom ZOE. Super auticko, vsetko fajn zatial ale vec, ktora zamrziiiiiiiii: pri nabijani (zatial som len doma) to auto pištííííí. Taky vysoky ton. Neprijemne a vyrazne.
      Na druhu stranu to auto je oproti Leafu vyrazne tichsie co sa tyka techniky. Motor, menic - takmer nepocutelne. Rovnaky koncenr, ale uplne inak spravene veci.
      Korejci su viacmenej o osob. preferenciach alebo potrebe priestoru. To su vyborne auta.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez som si vsimol ze bzuci aj huci ked chladi pri nabijani. Zeby to bolo tou vykonnou 22kw palnabkou? Ale ved nenabijas auto v spalni, tak vadi?
        A ked sedis v aute tak tiez nepocut.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        To je zaujímavé, moje Zoe pri nabíjaní nepiští, nabíja absolútne ticho

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Predpokladam ze to bude tym ze mas malu bat cize s mensou hustotou, tak ju asi aktivne nechladia pri nabijani stare rocniky. To bzucanie pocul len ked som stal vpredu pred autom pri konektore. Ale ja zas nemam hudobny sluch, tak mi vobec nevadilo. Niekomu s citlivymi usami mozno ano.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Nie je to tak. Chladenie sa zapína pri nabíjaní 43 kW výkonom, vtedy počuť hluk ventilátora, ale nie je to pískanie ani bzučanie. Pri nabíjaní 22 kW výkonom je to úplne tiché.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Palubku Leafu 40 je po otvorení kapoty počuť aj pri 20A.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        a pri nabijani nekuri ani nechladi - posadka moze 3x zakricat BRAVO

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        potvrdzujem...prave sedim pri Delte v Poluse,chladenie si bateriu na AC chladi-ventilator na par sekund spina.
        ale zohriat sofera nejde!! aspon zatial som na to neprisiel...ani sedacky ani volant ani kurenie. ci uz len HI alebo klimou.
        je tu kosa. co to je za blbost? skusim na dc zajtra.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #5
      Pôvodne zverejnené od Stano Kurek
      za 50tis. bez DPH sa da kúpiť Tesla Y
      Toto tvrdenie na SK webe hranici s hoaxom...
      TMY ani ine auto bez EU homologizacie by som si urcite nekupil. Neda sa legalne prihlasit, ani nemoze legalne prejst STK-ckou. A ako s nabijanim, ked US verzia TMY ma len US tesla konektor. A ceresnicka: ziadny servis v EU.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        jux Znova citanie s porozumenim. Pise dodanie v EU 2021. Kupa v Tesla-style, objednas/zaplatis teraz dodanie o rok, resp. niekedy ked uz bude homologizacia a vyrobena s EU konektrorom v gigaBerlin az ju dostavaju. Elon si mysli, ze postavi ako v Cine do roka fabriku aj v Berline.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        @Taur
        Text: "dodanie do EU" evokuje, ze sa jedna o ponuku na US verziu, pretoze Elon vyhlasil, ze TMY pre EU sa nebude vyrabat v US, ale az v novej fabrike Berline. Takze neviem comu som podla teba neporozumel.
        Takze trvam na tom, ze je to zbytocne info s nulovou informacnou hodnotou.
        Alebo ma @StanoKurek ine info, zmenili sa plany a EU verziu TMY budu vyrabat v US. No potom zase nesedi text: " ...Jediný problém je dodanie do EU..." Preco by to bol problem?, ved sa tak dodavaju TM3 do EU.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #6
      Zopakujem a upresňujem podmienky:
      cena do 50 tis. eur s DPH s možnosťou kúpy na Slovensku v r. 2020, má to byť jediné univerzálne auto do menšej rodiny, niečo nie moc malé, nie Citygo, Zoe, Peugeot 208e. Jazdí sa mix, mesto menej, väčšinou rodinné výlety do okolia, občas aj na dlhšie trasy jednosmerne okolo 150-200 km. Jazdí aj v zime na lyžovačku, takže aby vyhovoval dojazd aj v zime (je vždy o hodne nižší). Býva v paneláku, nemá možnosť nabíjať doma, ani v práci, najbližšia nabíjacia stanica je asi 2 km od domu. Podmienka aspoň min. 11 kW AC nabíjačka

      tak, aby komentáre boli k veci, ďakujem

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ten zimný dojazd nechápem. Ako killer sú len diaľnice je dojazd cca na úrovni 60% dojazdu pri 130/140. Mal som auto zatiaľ iba v teplotách okolo -4..0C.
        PK - KE (380km) 0 až -6 na trase sme dali s dojazdom 436 (viď tú tabuľku čo som postoval). Po NZ bez kúrenia, ale to sa nedalo, tak zvyšok s normál komfortom. Jazda bola síce veľmi úsporná, ale rovinka to zrovna nie je. Odvtedy som A/C nikdy nevypol. A bežne jazdenie tu po okolí v zime okolo 0 normálne 400-420 dojazd. Áno, keď lietam len diaľnice aj teraz, tak píše napr. len 330. Ale zas tam je riešenie neísť 130,, ale napr. ísť na 110-120. Zimu som s ním ešte nezažil. Aj keď tu dole.. máme do decembra dosť jeseň. Ak by chcel, mám kopec záznamov, excelov, resp. grafy, koľko čo kde aká spotreba, teploty, resp. v mojich videách to je tiež vidieť. Možno mu to pomôže v porovnávaní s inými značkami. Kona bude ešte lepšie na tom. Na cestách sa neobmedzujem, normálna jazda, skôr ešte živšia.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        tam je to jasné, podľa dizajnu vybrať niečo z kórejských trojičiek, iné nie je nič na výber

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        mal som Leafa a mám Zoe, zimný dojazd vždy oveľa nižší, reálne skúsenosti

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Nech sa vyjadria ostatní Kona/Niraci, majú už zimy za sebou. Môže to byť absenciou TČ, či niečo s manažmentom baterky, zlé pneu? Zima je myslené -20C?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Na zaklade vyssie uvedeneho Korejca, preferencia dizajnu na kazdom.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #7
      Myslím, že môžeme túto diskusiu uzavrieť. Vyzerá to tak, že možnosti sú len Kona, Niro, príp. Soul.
      Ospravedlňujem sa vám, jednalo sa len o prieskum, fiktívneho zákazníka. Takého, ktorých je predpokladám dosť veľa. Bežný občan, človek, ktorý chce elektromobil ako jediné univerzálne auto do rodiny, má obmedzené finančné možnosti a nemá možnosť nabíjania doma. Zároveň nechce čakať rok-dva na auto. V budúcnosti dúfam pribudnú aj iné značky, pravdepodobne čínske alebo sa polepšia aj európski výrobcovia. Možno aj Tesla upraví svoju cenovú a obchodnú politiku.
      Myslím, že môžeme túto diskusiu uzavrieť. Vyzerá to tak, že možnosti sú len Kona, Niro, príp. Soul.
      Výsledkom prieskumu je to, že reálnych možností je naozaj málo, ale dá sa vybrať aspoň toto.
      Ďakujem ešte raz a pokecáme zase o niečom v iných témach.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Si to teda zabil. Tie tvoje kriteria boli k nicomu. Si tu dobre dlho tak by si mal pochopit, ze pre beznu rodinu EV ako primarne auto PROSTE NIE JE lebo nikto neda 50 000EUR ked ma deti apod.. EV dnes mas stale pre nadsencov a tych "co na to maju". Okrem tych Korejcov, teda dobre, ale tie zasa nie su "k mani".

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa tomu si tiez dal. Ja som priklad cloveka s beznym prijmom vysokoskolskeho cloveka v BA s dvoma detmi, hypotekou a kupil som si eNiro ako jedine auto v rodine. Ziadne odpocty DPH a pod. Dufam ze dotaciu 8k nezrusia a dostaneme ju. Auto som tiez kupil so zlavou. Sme mega spokojni i ked sme 4 roky cakali na M3. 😀😀😀
        Naposledy upravené mozeg; 12-05-2020, 18:43.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ved som písal okrem Kórejcov! Sooorry. Nechcel som sa vás pani dotknúť.
        Bodaj by vás takých bežných rodín bolo viac!
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #8
      Jiri GrandPa Ty si to tiež zabil Sme priemerná paneláková rodina s 2 deťmi. Auto máme prakticky celé na leasing. Je síce drahšie ako iné, ale dá sa to vysplácať.

      Niro/Kona nestojí 50k ... po fleete 43, teraz dokonca menej 41.8k s DPH - tie najvyššie výbavy. Kony sú stále skladom, moje Niro Platinum bolo tiež skladom (na zahr.), do 3 dní ho sem stiahli. Goldy Nira verzie sú tiež stále skladom. Objednávka custom je síce 5 mesiacov, ale keď som aj ja chcel, boli voľné konfigurácie na lodiach. Len už som nechcel ani tie 2 mesiace čakať, treba teda kontaktovať rovno ochotného predajcu čo to zistí.

      A keď si pozrieš majiteľov Ioniqa, Zoe, Leafa a pod. Končia po čase na Kona/Niro.. kvôli dojazdu, ak nemajú na Teslu. Preto som rovno vyškrtol EV s malým dojazdom a kúpil som auto s výhľadom na 12-15 rokov.

      Otázka bola 1fisker bola úplne na mieste. Nadšenec som, ale EV ne-EV, rodinu nemôže terorizovať auto. A buďme prosím realisti, či je to Kona alebo Tesla, obmedzenia v podobe dlhého nabíjania jednoducho sú stále. Dobrý diaľničný dojazd je stále ešte v plienkach. Pri panelákovom využití je maximálny dojazd absolútne kľúčový.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Necital si s porozumenim. Korejci su vynimka ako som pisal. A som rad ze som sa mylil v dostupnosti, este nedavno sa tu vyplakavalo ako sem idu jednotjy kusov.
        Dobry dialnicny dojazd je v plienkach pre SUV (a este asi dlho bude). Ja so sedanom (Teslou) spravim pri 130 km/hod cca 400 km co je podla mna viac ako dost. Obzvlast ked nabijem v Sielnici alebo Demanovej 250 km za 20 minut ;-).

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa pardon, prehliadol som

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Podla mna ked vysolis za auto 43tis euro hoci na leasing nie ste priemerna rodina, aspon financne. Priemerna rozumejme bezna rodina zaraba podpriemerne platy a u nas ako rodinne auta funguju auta kategorie felicie, fabie, ceed, 208, golf proste kategorie B a mensie SUV ..., ale neraz aj male mestske auta. Ved staci pozriet predajne statistiky ci prejst parkoviska pred panelakmi v mensich mestach ci po dedinach (aspon na vychodnej polke SK, na zapadnej neviem, tam sa nepohybujem). Urcite priemerna cena auta ktore si kupuju slovenske rodiny nieje 40+tis. Maju co robit, aby splacali auto za 15-20tis, ak kupia nove. Ale ludia s nimi dokazu zit a prave tie EV co 1fisker vylucil 208, corsa, Zoe .., bezne rodiny budu kupovat ked raz nebudu stat 30tis, ale do 20.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Zobral som to na firmu. Keď odpočítam to koľko by som musel zaplatiť na odvodoch, daniach, tak je to skôr zvladnuteľné. A ak je niekto plátca DPH, tak ešte viac. Ale nehovorím, že je to ľahké a nemá to na nič v rodine dopad. Dosť veľa vecí sa muselo tomu podriadiť. Keď sa porovnám so susedmi, tak priemer určite sme. Moje najdrahšie auto bolo predtým za 9 tis

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 To mas tak ked sa bedac nastahuje do luxusnej stvrte. Rec bola o beznej rodine, cize kde obaja pracuju za podpriemerny plat, nie o podnikatelskom aute kde cast ceny aj prevdzky sa usetri na daniach, odvodoch, dph... Bezna rodina tazko da za auto 7 rocny cisty plat, aj jest deti daco musia. Ale mam napad, kolko by travlo naslapanie na 1kwh do BEV na stacionarnom biku? A keby krutila pedalmi cela rodina?
        A keby som si spravil spinngove studio mohli by mi ludia nabijat BEV? Zaplatia mi vstupne a este mi nabiju auto, kaslat na slnecne kolektory. Tiez by sa o ratalo ako cista obnovitelna energia, ne?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Jednoznačne ... Luxusný 40 ročný panelák Aj tak zošediviem, kým to auto splatím. Ale hurá mám už konečne EV :-) Stihol som to pred dôchodkom :-D

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Taur este pred nedavnom cobsinpamatam statistiky bola priemerna cena kupovanychbaut na SR 16500€. Takze tak k priemerke.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Az 16t? No pekne to Teslaci potiahli hore. Cize take eNiro stoji 2,6 nasobok priemerenej ceny auta. No ako si to ma kupit priemerna rodina? Cize ked budu EV kategorie B,C stat do 20t sa budu masovo predavat.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tie regionálne rozdiely medzi západom a východom sú asi dosť veľké. Ja keď stojím v zápche v BA tak aut za 40+ tisíc je odhadom tak tretina. Väčšinou SUV s jednou osobou. Takže kúpna sila by tu bola. LENŽE to by ti ľudia museli aj myslieť na viac ako prachy...
        Ale pripisujem si plusový bod za ďalšie i3 v IPD. Presvedčil som jednu dámu že voziť deti do školy apod na MB GLS 3 litrovom dieseli nie je Zrovná kóšer.
        Tak sme v IPD na počte 7.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Taur bezna SVK pracujuca rodina (zamestanany, max SZCO) si nove auto NEKUPUJE ! Kedze su odpisy nastavene na 4 roky, daju sa kupit slusne auta za slusny peniaz ako jazdenky. Kedze nove auto uz prvym otvorenim dveri straca na hodnote, tak ta bezna rodina by bola hlupa. A lizingovky a firmy tieto 4rocne jazdenky musia niekde vopchat.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        dango No to by si sa divil. Hlupost kvitne vsade. Maju resp. zvladnu splacat 10tis, tak nekupia o parnik lepsiu povedzme tu 4r jazdenku, ale Daciu lebo je to nove. Asi maju pocit/komplex ze sa zmohli, ze si dopriali. Tiez vladne strach z podvodov, pretocenych km atd. Nove je nove, nove je pre niekoho istota bez ohladu na parametre ... Ja som kupil len dve nove auta z tych 20 ci kolko som to mal. Z toho jedno vdaka nevhodnemu losu. Druhe lebo zene. Tretie bude BEV, lebo nove je podmienka dotacie. Nelutujem ani jedinu kupu jazdenky. Casto sa divim ako Ti co maju hlboko do vrecka nezmyselne minaju. Na chleba to nema, ale kupi znackove modne handry atd.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa ano Bratislava a okolie je specificke ale zase nie je vsetko zlato... tretina aut mozno je za 40+ papekov ale staci pozriet na drziak ECV a polovica z tych aut ma logo nejakeho nemeckeho alebo ceskeho bazaru. Realne boli tie auta kupene za polovicu. A potom stretnes krasne nalestenu sedmicku v plnej palbe za 180.000€ ktoru nasledne vecer znova vidis v spravach pred domom panka z PPA ktoreho NAKA taha z domu v papuciach Ja som popravde celkom prekvapeny aj z toho priemeru 16.500€. A potom si to clovek vsetko pospaja a zisti preco sme len okrajovy a uplne nezaujimavy trh pre akehokolvek vyrobcu Pre Teslu dvojnasobne.
    • kayle
      Member
      • Nov 2017
      • 57

      #9
      Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
      A keby som si spravil spinngove studio mohli by mi ludia nabijat BEV? Zaplatia mi vstupne a este mi nabiju auto, kaslat na slnecne kolektory. Tiez by sa o ratalo ako cista obnovitelna energia, ne?
      Obávam sa že nerátalo. No... s privretími očami možno obnoviteľná, ale 100% určite by nebola čistá. Zabúdaš na produkované plyny.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nielen produkovane plyny ale aj skonzumovane "palivo" ktore treba vyrobit...

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Rusi vraj vymysleli tabletku, ktoru ked zjes, nemusis 2 roky jest. Zatial je len ten problem, ze vazi 700kg.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Minule v zahadach tela tvrdili, ze cuchat prdy je zdrave, sirovodik nieco v bunkach ze regeneruje ci daco take.
        A ludia zeru tak ci tak, bez spiningu ktorym nabiju moje BEV budu len obezny z toho.
        Vidim len plusy. Mozno by sa ujala aj taka siet nabiek, kym hodinu nabijas si zacvicis, lepsie ako zatial sediet v restike a zrat, kedze cely cas cestou aj tak sedis v aute.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Obcas v obchodaku alebo na verejnych akciach som videl stac.bicykel a si si musel vyslapat cukrovu vatu. Asi 2 min bolo treba slapat

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Vsak to urobis normalne ako vsetky globalne korporacie. Postavis bicyklovu farmu dakde v Ugande a nazenies tam 500 cernosskych deti nech slapu. Uhlikovu stopu prenesies do Afriky a elektrinu sem budes vozit v baterkach. Seriozny biznis plan! Ak chces silou mocou zostat regionalny tak potom uz len oslovit miestnu Vietnamsku komunitu. Ale bojim sa ze ani tam to uz nie je to co byvalo a nebude to za misku ryze (/s)
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #10
      Aby sme nesli daleko od temy, tak sa priklanam ku trojcatam Kona/eNiro/eSoul. Japonca Leafa radsej nebrat do uvahy, lebo ....

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #11
        Kona - Niro
        Pre zaujímavosť, keď som tak poklikal konfigurátory, vychádza mi Kona drahšia ako Niro. Neviete prečo je to tak? Je to menšie vozidlo, malo by byť asi lacnejšie.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zvlastna cenova politika. Pokial viem tak povodne bolo eNiro drahsie. Ale Niro ma novsi “po-koronovy” cennik. Mozno tam uz zohladnili nizsi dopyt po autach. Kona ma este pred-koronovy a mozno tiez pride uprava. Alebo si povedali ze tento rok nepredaju tolko spalovakov tak nemusia predat ani tolko elektriciek. Uz sa raz pan generalny vyjadril ze elektrika je len cestou ako predat viac spalovakov 🤷‍♂️

          Tiez si treba zvazit zaruku podla toho kolko majitel jazdi. Kona ma len 5 rokov ale neobmedzene kilometre. Super pre borcov s velkymi najazdami >30tis/rok. Niro ma 7 rokov ale obmedzene na 150.000km tak zas lepsie pre vodicov s tym beznejsim najazdom 20tis/rok. Toto bude tiez urcite v cene zohladnene.
      Pracuje...
      X