Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výzvy (chalenges) / porovnávanie / testovanie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 432
    •   

    #31
    Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
    5500km
    Vrátili sme sa živý. Musím ešte spracovať dáta, ceny nabíjania. Nejaký report, kým to mám v hlave.

    Vyrazili sme v piatok o 17:30.. samozrejme na D1 nehoda, upchaté po Voderady. Obchádzali sme po okreske do TT, ale aj tam bolo plno.
    PL štandard GW 50kW, trajekt bol kúpený na sobotu 22:30 (-1hod) cca 20:45 nášho sme mali koniec checkin-u. V obave, že nestihneme som naplánoval v Litve Ionity namiesto free nabiek. ABRP nás nehodilo cez Suwalki, ale cez druhý vstup Hołny Majera. Chyba.. tak rozmlatené niektoré celé úseky, že chúďa auto.. Treba vždy cez Suwalki.
    Ionity v Litve 2x ABB,, 1 pokazené a druhé pípam ZSE roaming a nič .. Musel som aktivovať Ionity Apkou 0,79 .. 34eur :-( Nakoniec sme trajekt stihli ešte s hod rezervou, tak sme Litvu radšej mohli nabiť na free štátnych. Lotyšsko sme preskočili.
    Estónsko má 2x úplne nové ionity. 1 bola free v plugshare.. a to druhé nebolo ani na mape. Zbadali sme pri ceste, tak sme tam ešte pred trajektom dotlačili max.
    Trajekt pohoda, vyzeral staro a keď naštaroval tie dieslové motory a z 2 obrovských komínov vybehla tona dymu/smradu, všetky CO2 úspory s BEV za 90tis km sa v sekunde vynulovali..
    00:30 sme prišli do Helsinki. Noci šoféroval Maroš. Aj keď som ho vystriedal, do hodky som bol K.O. a musel som od volantu. Fínsko sme začali free nabkami cez plugshare. Lidl v nedelu bol až od 11, tak sa nám ušla iba 1 free Virta, potom jedna cez Fortum platená a ešte jedna free 40kW. Ceny okolo 0.23-0.25e/min. Hore majú väčšinou minútovky. Fínske cesty fajn, 100ka striedaná spomalením na 80. Slnko bolo cez deň len nižšie, ale svetla dosť po celý deň aj v tej najhornejšej časti tripy.

    Švédsko, hneď od hraníc tankodrom na veľa km - prerabali cestu. Maroš len nadával. A ako bol na free vlne, tak si naplánoval free lidl. Lenže.. prišli sme tam a broken .. V tej hornej časti bieda. Mestá od seba desiatky KM.. v tomto sme mali pár %.. Cez plugshare sme tam nejakú zamerali a podľa inštrukcií na nej nainštalovali InCharge apku. Ceny podobne v minútovke. Fúkal studený vietor, apka prispatá. 10 min som tam mrzol, kým to nabehlo. Hneď na to prišiel etron, tak som mu oznámil že sme empty a potrebujeme ešte 40 minút.

    Mali sme dohodnuté stretko ráno pri Stockholme vo Västerås s jedným naším EVčkárom. Tak sme leteli dole. Celú noc lialo a fúkal silný vietor. Dávali sme tam nejaké ionity cez ZSE roaming, a ešte UFC incharge. Tá mala byť free .. Švédi úplne kašlú na plugshare .. takže záznamy free/nefree sú tam dosť neaktuálne. Aj tá lidl pokazena tam nebola zapísaná.

    Počasie nám skomplikovalo postup. Stretko o 8 bolo nakoniec až 11:30. Ponúkol nám, že nám požičia na Ionity WeCharge, že tam má výhodnú cenu a RFID kartu mu pošleme poštou. Najskôr sme nevedeli aká bude cena, lebo na karte bol napísaný nižší paušál. Až neskôr potvrdil Wecharge Plus, ale ceny hovoril okolo 0.35-0.44.. Ešte medzi tym sa ponúkol iny clovek, ze nam bude nadialku aktivovat ionity za 0.29 e (ioniq5). Rozhodli sme sa pre wecharge, aby sme aktivaciou v noci neotravovali ..Nakoniec ten wecharge bol len 0.3 eur.

    Od Švédska sme dávali už len Ionity a diaľnice cca 2000 km az domov. Všetky po ceste bez komplikácií, často sme 2-3 ionity preskočili lebo dojazd bol lepší stačilo nám to cca na 200-250 km diaľnice. Zapojili sme do akcie ABRP live -- tj. auto posiela SOC a iné údaje do ABRP API. A to potom ako Tesla vypočítava nabíjania, a v reálnom čase sa to všetko mení.

    Do Dánska vstupujeme po tme, prešli sme oba mosty. Ionity dostávali postupne viac ako 4 stojany. Bežne bolo aj 10-12. Kolízie žiadne.
    Ja som ťahal do polnoci, potom mal ísť brat. Ale zobudil som sa 2.30.. a pozerám, že sme ešte v Dánsku kúsok od miesta, kde sme sa vymenili. Skolila ho únava, tak to odstavil. Túto poslednú noc som už pokračoval ja. Nemecko, ČR - 130+. ABRP sme využili tak, aby sme išli na max. rýchlosť. V tomto live móde to má nenormálne presný odhad.
    Domov sme prišli v utorok 18:00 (presne 4 dni a polhodina).
    Prešli sme 5555 km. Auto písalo priemerku 18.4kWh/100 (tie diaľnice to pokazili :-)
    Auto bolo v pohybe 70:00 hod. Spracujem video z diagnostiky, tam to vysype ešte viac dát.

    Ak môžem zhodnotiť cestovanie s Nirom
    1. po starom. Tj. x appiek, plugshare
    2. po novom - koncernové karty ...
    3. preskakovanie po Ionity s cenou 0.29-0.3 eur/kWh

    Už bod 2 odbúra dosť trápenia a prinesie nejaký komfort. Ale 3. Ionity ma dorazilo .. Myslel som si, že viem skákať po ne-Ionity UFC komfortne a že Ionity nemá význam. Ale nie je to tak. Sú miesta ako vypnutý celý HUB v IT a redšie Ionity, ktoré to tam skomplikuje. Či to nefunkčné v Litve + nefunkčný ZSE roaming. Ale ak bude stredná EU/pobaltie pokrytá ako západ po ČR, tak to bude radosť cestovať.
    Človek vypne hlavu a len valí a za tých 0.29e/kWH. Všetko kúsok pri diaľnici, resp. na odpočívadlách diaľnice... Ionity má 3 typy stojanov. Staré austrálske Tritium, ABB a ešte novšie Tritium. Tie posledné sú top. Stojany úplne tiché, majú led bary na skrini podľa SOC %, usmerňovače a chladenie zaberá oveľa menej miesta ako pri ABB. Napr. v tom est, boli osadené po 2, ale je to tam priamo celé pripravené na rozšírenie rovno do 6ks.
    Naposledy upravené nick81; 07-10-2021, 05:37.

    Komentár


    • Pavol
      Pavol komentoval
      Upraviť komentár
      Sledoval so Vás po ceste a ukazoval manželke, kde by som práve bol. Obdivujem Vás.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Pavol Bola to magorina... Kvôli tým 4 dňom a tej dlžke najťažší trip aký som kedy išiel. Horšie už nemám v pláne.
      Ako ho nazval Martin -- this should become ultra version of Bjorn's 1000km challenge "Nick's 5555 European Nordics challenge"

      Nick's 5555 European Nordics challenge :-D --- žeby štandard? Rád by som to išiel s Ioniq5/EV6. Na tých Ionity.. sme stáli 70 min (10-90%).. medzi tým prišli Ioniq5, ID4 atď a všetci vždy odišli výrazne skôr

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Este raz gratulacia aj tu na fore. Tento trip plne pokryva moznosti cestovania elektromobilmi v krajinach kde je infrastruktura zatial len v plienkach a zaroven aj v krajinach kde to uz na slusnej urovni. Ako sa ukazuje, Ionity na dlhe trasy ma zmysel, ale len v pripade ze podobny pausal bude dostupny pre vsetky elektromobily. Zo zozbieranych dat sa budu dat robit uz celkom slusne zavery.
      Vo 2 ludoch je to riadny zatah, v trojici uz by to nemuselo byt take zle. Keby som nemal rodinne povinnosti, urcite by som sa rad aspon raz pridal ako clen posadky, ale momentalne to vidim pesimisticky.
      Tesim sa na vizualizaciu dat.
      Zatial zelam prijemu rekonvalescenciu v horizontalnej polohe.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Skoro celé odriadila Comma3. Neboli sme na to iba 2 :-). Ionity = dôležitá je cena.. Do 0.4 je taká ešte ok, na úrovni ICE. Ale ak máš ísť 130kmh 200km za 34 eur... tak to je už nenormálna pálka. Odmietam to platiť aj keď je to len raz za rok. Ide o princíp :-)
      Naposledy upravené nick81; 07-10-2021, 11:13.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Napadlo ma ze na trajektoch by mohli byt nabky. Na tomto ste stravili 3,5h a aj len na AC by sa dobiilo auto slusne (6-7kw/24kwh. 11kw/38kwh, 16-17kw/59kwh. 22kw/77kwh=doplna). Pre tie lodne motory generovat potrebny prud by bolo popri palci, ci nie? Cez den mozno aj FVE, alebo vrtulka.

    • LacoJ
      LacoJ komentoval
      Upraviť komentár
      Parádna cesta na sever. Náhodou na Nordkapp sa nechystáte? Ja plánujem asi na jar a rozhodujem sa či pôjdem na BEV alebo motorke

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ Aj motorka aj BEV a porovnať ? :-) Predbežne 2 Nodkappy mám v pláne... S brachom na otočku 24/7 apríl-máj. A ešte s kamarátom v auguste (NordKapp+Tromso+Lofoty)-spanie v kempoch (chatky) bez naháňania. Ak sa nič nepo

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ Tak to skombinuj a chod BEM/ele-motorkou.

    • LacoJ
      LacoJ komentoval
      Upraviť komentár
      neviem či na tej motorke by nebolo viacej zastávok ako na aute. S autami prechádzame na elektriku ale e-motorka ma nenadchla zatiaľ, nechám si ešte poriadnu mašinu na benzín ale asi to aj tak spravím že jeden výlet na moto a jeden na BEV určite budem sledovať kedy pôjde a možno by som sa pridal ak by pasoval dátum

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      LacoJ A skusal si poriadne ele-masiny ci len cinske skutriky?
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 150
    •   

    #32
    Pôvodne zverejnené od Pavol Pozrieť príspevky
    Obdivujem Vás.
    ja obdivujem a ticho zavidim kolko na to mate casu

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      4dni toto, 2 dni taliansko.. a 4 dni estonsko .. Moj jediný relax za celý rok :-)
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 432
    •   

    #33
    Spracoval som náklady na 5555km výlet.

    29 nabijaní. 1 z toho bolo na 9 min len kvôli fastfoodu. Baterku sme zmýkali hlavne v rozsahu 15-20 do 70-80% tj. 55-65% baterky.
    Trajekt 80, mosty v DK cca 90 eur.

    Kde sa dalo uśetriť. Ionity Liva - ísť po free štátnych, ZSE roaming hlásil chybu, museli sme 0.79.
    Vo švédsku nám ZSE roaming naúčtoval 2x25 = 50 eur za 52 kWh .. prepískli sme hodinu o 9 minút. Ja som vtedy spal a nejako sme na to zabudli.

    Celkové nabíjanie 350 eur, cca tých 60 sa dalo zraziť dole..
    Priemerne 6 eur / 100... Tu vidíte, že cestovanie je vhodné mať v sume cca 0.3-0.4, eur/kwh inak prekračuje cenu nafty.
    Škoda, že Kia Charge prišla na náš trh až posledný deň výletu s Ionity za 0.29 by to bolo úplne iné cestovanie - suma aj čas.

    Švédsko aj Fínsko beží to na minútovej tarifikácií, je dobre si nainštalovať natívne apky.
    Fortum - mal som čip, ale väčšinou sa len nainštaluje apka a priradí karta bez objednania čipy.
    Tú Virta stanicu vo Fínsku sme aktivovali cez RFID na vchodové dvere. V plugshare sme mali FREE filter (fíni ok, ale švédi sú potom lajdaci, nezapisujú ak sa stanica už spoplatnila alebo nefunguje). Treba pozerať komentáre aby boli čerstvé a nabíjali.
    Švédsko som plánoval Fortum, ale kvôli broken LIDL sme skončili na nejakom incharge. Nakoniec sme zistili, že ten Incharge tam má pomerne veľa staníc a za dobrú cenu aj UFC.
    Tj. cca 0.23-0.25/min sú tam 50kW (aj iný poskytovatelia), a 0.5 eur/min majú UFC.
    Pozor na plugsurfingy a pod. Za niektoré si pýtali aj 1.2 eur/min kým native apka je 0.5eur/min.

    Description EUR total From To % Minutes Kwh
    Ferry Tallinn - Helsinky (2 persons + car) 80,00
    WWW.EUROVIGNETTES.EU 12,00
    EDALNICE CZ highways 12,58
    Bridge OERESUNDSBROEN MOD DK 54,75
    Bridge Storebaeltsforbindelse 33,96
    Subtotal 193,29
    Chargers
    Greenway PL Gemini Park Tychy 50kw 13,56 9 74 58 44,6
    Greenway PL CH Echo Piotrków Trybunalski 50kw 7,61 22 58 33 23,9
    Greenway PL Atrium Reduta Warszawa 90kw 13,83 14 73 37 40,8
    Greenway PL Intermarche Grajewo 7,30 10 63 48 35,7
    Ionity LT Garliava Kaunas 33,79 12 72 38 42,7 0.79/kWh
    Chargemap LV Fitek AS/Fitek AS/Bauska/Uzvaras iela 1 - e-mobi 8,51 27 59 31 21,4
    Ionity EE Häädemeeste 0,00 12 92 64 56,3
    Ionity EE Märjamaa 0,00 72 94 33 15,8
    Free FI Lahti 0,00 49 100 96 36,4
    Fortum FI Juustoportti Karsamaki 5,75 57 83 44 18,9
    Free Virta FI Kotikeskus Jyväskylä, Kärkkäinen 0,00 29 50 24 14,7
    Free FI OSAO Haukipudas 0,00 10 79 69 47,2
    Incharge SW OKQ8 Robertsviksgatan Luleå 10,31 16 74 52 39,4 101,08 SEK
    Incharge SW Varugatan 9, 931 76 Skellefteå, Sweden 12,62 43 80 32 26,2 123,75 SEK
    Fortum SW McDonalds Örnsköldsvik 22,53 16 80 48 44,6 220,97 SEK
    ZSE roaming SW IONITY Hudiksvall 50,00 15 93 68 54,4 2x25/60min
    Incharge SW Traversgatan 4, 721 38 Västerås, Sverige DC 15,49 11 80 63 47,3 151,93 SEK
    Incharge SW Traversgatan 4, 721 38 Västerås, Sverige AC 1,44 80 87 26 5,5 14,1 SEK
    Fortum SW Badstrandsvägen 1, 591 32 Motala, Sweden 5,99 38 52 9 9,6 58,73 SEK
    Ionity SW Circle K E4 Gränna 13,80 29 54 14 17,2 103,05 DKK / wecharge plus
    Ionity SW Circle K Värnamo 15,37 25 72 30 32,7 114,77 DKK
    Ionity SW Circle K Ättekulla [Ionity] 13,80 24 64 26 27,4 103,05 DKK
    Ionity DK Roll 'n Eat - Greve 10,48 34 78 33 31,3 78,28 DKK
    Ionity DK Circle K Fredericia 13,52 22 81 42 40,9 100,99 DKK
    Ionity DE Schöner Rastplatz "Parkähnlich" 9,32 13 53 30 27,5
    Ionity DE Lüneburger Heide Ost 16,08 12 90 62 54,6
    Ionity DE Richtung Berlin Hohenwarsleben 13,15 22 86 50 44,5
    Ionity DE Dresdner Tor Süd 13,44 11 74 41 43,1
    Ionity CZ Dálnice D1, Smer Praha Nupaky 8,16 22 55 22 22,5 203,25 CZK
    Ionity CZ IONITY Pávov OMV (směr Praha) 15,13 19 85 51 46,2 376,71 CZK
    Charging sum 350,98 avg 6.3eur/100km
    Total (tolls, ferry, charging) 544,27

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Rekuperácia bola 70kWh a z nabiek sa nabila do baterky presne 1 megawatt hodina.
      Naposledy upravené nick81; 08-10-2021, 15:49.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      1mwh doslo do bat ci bolo vykazane/vyuctovane na nabkach? Mas aj info o tomto rozdiele/strate?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Čisto do baterky (BMS čítač). Spotreba bola percento vyššia, lebo bežalo auto, kúrenie/klíma Tie apky majú len jednu hodnotu - už bez strát.
      Naposledy upravené nick81; 08-10-2021, 16:52.
Pracuje...
X