Sem si budem spisovať všetky hacky enira a tipy. Resp. aj ostatní nech to majú na jednom mieste.

Dojazdová pneu / Spare tire
V servise mi tam napasovali čínsku GITI T125/80R17 99M. Ak máte napr. Konu a chcete testnúť u vás, dajte vedieť.
Fullres foto v albume https://photos.app.goo.gl/yD6jJZnWPquDFDPT9

Predný box / Frunk box
Buď si spraviť s lacného boxu, alebo kúpiť z frunk.at
Fullres foto v albume https://photos.app.goo.gl/6fRB5UaVDaNkMRbJ9
Kona EV https://photos.app.goo.gl/qvWtTde3qrf4GufG6

Open pilot od Comma AI
Tu to bude podrobne. https://teslaclub.sk/kia-eniro/53196...-pre-kia-eniro

OBD eNiro Dashboard
Vytvoril som ho ako odpoveď na https://evobd2.com/, ktorý mi neposkytol údaje, ktoré som potreboval (kwh/100 v real.čase, ai.). Základom je doska s jednočipom ESP32, ktorý má BLE4+WIFI2.4 + nejaký display. Pre prvú verziu som použil hotovú LILYGO TTGO T4 v1.13 (esp+display) vyhodil som odtiaľ LION. Projekt je opensource a pokračuje sa v ďalšom vývoji. Adresa projektu / zdrojáky tu https://github.com/nickn17/enirodashboard

12V Napájanie pre dashcameru
Otvorením auta sa zapne + a vypne sa zamknutím auta. Pôvodne som hľadal nonstop 12V v svetle pri stredovom spätnom zrkadle. Vzniklo toto video.. https://www.youtube.com/watch?v=I6JgLRT7xx4
Akurát potom som zistil, že zamknutím auta sa mi dashboard vypol. Zatiaľ som tam hocil dashkameru. Vo videu je odkiaľ si treba zobrať šťavu, plochy treba dobre spájkovačkou nahriať (cca 400C) potom sa tam po chvíly pekne chytí cín. A cez DC-DC 12V->5V 3A si spravit USB. Celý modul aj s konektorom USB (samica) sa dá kúpiť napr. cez ebay.

Pod kapotou / under hood
Pre zvedavých.. foto tu https://photos.app.goo.gl/yQBYNU1XRkrAvAVB6

Nabíjanie notebooku cez USB-C
Tento 65W adaptér https://www.alza.sk/dell-adapter-65w-usb-c-d5526065.htm v pohode nakŕmi cez notebook ASUS ZenBook S (má aj dedikovanú nvidiu). Vyššie modely enira majú v zadnej časti stredovej konzoly menič. Kúpil som adaptér ešte predým, keď som mal objednanú Konu :-) Ale aspoň netreba meniť na 220 a potom späť. Ak by ste potrebovali pred kúpou vyskúšať s vaším NTB, dajte vedieť.

Aktívny držiak na mobil s jednoduchým vkladaním / vyberaním
Video tu https://www.youtube.com/watch?v=vYdrSNUOQpw

Plochý nákladný priestor
Vybratím sedacej časti zadných sedadiel sa dá po zložení sedadiel vytvoriť rovná plocha. Na starom Ceed SW 2009 som mal sedaciu časť ľahko vyberateľnú. Takže v tomto duchu som si upravil eniro. V enirovi je sedák v zadnej časti (od kufra) zafixovaný dvomi skrutkami. Tie som dal trvalo preč. Sedák fixuje predná časť, ktorá zacvaknutá v dvoch štrbinách. Takže teraz, stačí len prednú časť trhnúť trochu smerom hore. Sedák sa uvoľní. Je nutné odpojiť 1 široký konektor (vyhrievanie sedadiel + pásy) a je to.
Viac foto https://photos.app.goo.gl/yD6jJZnWPquDFDPT9 a video https://www.youtube.com/watch?v=_y6LAWM3BNM
Vznikne tak rovná plocha 180 aj pár cm. Šírku limitujú bočné plasty v kufri na 104cm.
Vybratím prednej sedačky spolujazdca (4 skrutky. a kábel so štyrmi konektormi) vznikne 2.4m x 0.5m. Výška pri dverách kufra je cca 65cm, v strede auta okolo 80cm (ak sú zadné sedačky v rovine.

Prespatie v aute
V súvislosti s bodom vyššie Plochý nákladný priestor, som skúsil simulovať spanie v aute na long tripoch. Rovná plocha jednoznačné plus, ale s mojou výškou 188 by to chcelo ešte pár centi k dobru. Okrem toho sa dajú predné sedačky celkom slušne zložiť + ten komfort vyhrievanie nemusí byť zlý. Dám vedieť čo bolo pohodlnejšie, až na to príde... Foto tu https://photos.app.goo.gl/yD6jJZnWPquDFDPT9

UVO a KIA live
Len sa zapne v menu auta, aktivuje sa eSimka a napáruje na telefón. Apku som stiahol cez APKpure, lebo v google play bola nedostupná pre SR. Ja mám sparované na auto cez VIN, a bratovi som dal v apke "shared car" cez jeho mail/tel., nemusel teda párovať na VIN. Vykúrenie / vychladenie auta / rozmrazenie / vyhrievané sedačky a volant na diaľku paráda a rýchle. Dá sa spraviť štart / stop nabíjania. Občas som zabudol zamknúť auto, nemal som predtým bezkľúč. Apka pošle push notifikáciu doors open, na diaľku viem zamknúť. Zoznam trás s kalendárom a údajom (čas/vzdialenosť/avg.speed/top.speed). Ale dá sa žiť aj bez tohoto :-)

Obmedzenie nabíjania pri chladnej baterke (Cold gate)
BMS chráni baterku nielen podľa SOC% , ale aj podľa teploty baterky.. Treba mať na pamäťi zapojenie baterie (64kwh has 98 cells, nominal 352.8V (240-412.8), 180Ah, in 10 modules). Sú zapojené v sérií. BMS podľa kapacity. U môjho Nira cca takto SOC 0..46% = max.200A
SOC 46-53% = max 180A SOC 53-73% = max 150A SOC 73-76% = max 90A SOC 76%.. = max 60A
Lenže do 10 stupňovej baterky nemôžete rvať 180A.. takže BMS si vezme teplotu najslabšieho modulu (sú bloky v baterke 4ks 01 - 04). Ak je menej ako 15C. Dovolí max. 120A, Ak je pod 25C dovolí max 200A. Väčšinu roka je pod 25C v baterke, takže žiadne super rýchlosti.
Zatiaľ sme nenašli spôsob ako to zahriať. Možno navigovanie cez mapu auta spraví predohrev podľa typu nabky. Musíme to odsledovať.
https://www.youtube.com/watch?v=2PlY2f0jLkc
https://www.youtube.com/watch?v=KvVIndSB5lM

Zamknutie auta, ktoré beží
Keď som v utility režime, alebo nabíjam a mám pustené zariadenia. Kvôli napr. nejakému odskočeniu nechcem všetko vypínať, ale nechcem ani nechávať auto odomknuté. Auto nedovolí zamknúť diaľkovým, keď je spustené! Riešením je zamknutie celého auta, cez tlačidlo na dverách vodiča. Potom si vodič otvorí dvere manuálne. Kľúč k autu sa dá stlačením kombíka na ňom, rozobrať na 2 diely. 1 diel je potom klasický mechanický kľúč a ním sa zamknú dvere šoféra. Auto beží a je zamknuté zvonka.

ZATIAĽ NEVYRIEŠENÉ VECI
  • Android Auto - je len na 2/3.. vo zvyšku je logo. Toto by mala poriešiť Kia, Google na AA wide screen podporuje už vyšše roka.
  • Engineering mode na infotainmete.. Waze na AA je nanič,, zajazdy sa neda zadať cieľ ani spolujazdcom. Chcelo by waze nainštalovať natívne
  • Coldgate hotfix
  • HUD display z 1.2" segmentov (display na ceste)
  • V default navigácií chýbajú chargery
  • Keď je auto beží a vodič vystúpi a zatvorí dvere, spod kapoty sa spustí hlasný dlhý piskľavý tón .. (akože nie je kľúč v aute). Keď otváram bránu, alebo idem vypojiť/zapojiť charger, auto na seba zbytočne upozorňuje (nechcem ho vypínať).
  • V utility móde, resp. auto v P-ark režime, vypnuté svetlá .. Auto sa síce zvonka tvári vypnuté, ale display za volantom sa prepne na max.jas a nedá sa vypnúť ani stíšiť.