Oznámenie

Zložiť

Prihlásenie sa do mobilného Tesla servisu pre SK

Návod ako sa prihlásiť do Tesla servisu je v tejto téme: https://teslaclub.sk/node/68211. Ak tu tému ešte nevidíte, znamená, že nie ste ešte v danej skupine pre Tesly prihlásení. Na prihlásenie sa do danej skupiny je potrebné vypísať tento formulár: https://docs.google.com/forms/d/1v2X...requested=true
Zobraziť viac
Zobraziť menej

Zelené značky (ŠPZ)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1266
    •      

    #61
    Ako vo vsetkom, aj pri online sluzbach vela veci stroskotava na ludoch, na ich neschopnosti prisposobit sa novym technologiam a velakrat odmieranim vsetkeho co sa moze urobit automatizovane pre obavu, ze by stratili pracu. Ked som si pred rokmi bol pre obciansky, pani sa velmi cudovala, ze chcem aktivovat aj schranku, ze naco, doslova ma odhovarala. Nechcem tym ospravedlnovat bandu oligarchov, ktori podojili stat a nadalej ho budu dojit predrazenymi informacnymi systemami. Stat ma uz len minimum kvalitnych ludi, ktori dokazu posudit co a ako sa ma urobit a vsetko si objednava. Vsetci kvalitni ludia su uz na druhej strane. Politici pri kazdej zmene vlady vymenia niekolko vrstiev vrchnych riadiacich pracovnikov za este neschopnejsich. Takze dodavatelia systemov krochtaju blahom, pretoze oni a ich kamarati robia audity, studie uskutocnitelnosti, navrhuju systemy aj ich ceny, potom ich dodaju a servisuju za ceny, ktore si de-facto sami urcia.
    Chyba je aj na strane pouzivatelov... povedia si, ze nieco nefunguje tak ako ma a systemy nepouzivaju.
    Pri takomto pristupe nepouzivania oligarchovia krochtaju blahom este viac, lebo system, co sa nepouziva je na kseft ten najlepsi, netreba ho udrzovat, servisovat ale peniazky sa sypu.

    Komentár

    • Roman-ba
      Member
      • Sep 2019
      • 86
      •   

      #62
      Už len treba dúfať že možno raz príde deň, kedy aj na Slovensku bude pre zelené značky platiť nejaké zvýhodnenie. Zatiaľ je to dobré len na rozlíšenie v dave..

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 922
        •      

        #63
        Nie všetci to nepoužívajú. Ja mám práve prístup, že čo ide online, doťahujem to do konca online aj napriek problémom, často sa stretávam s nepochopením úradníkov ale aj na piaty pokus to dám. Som taký školiteľ, alfa tester, aj obeť digitalizácie zároveň.

        A veci sa zlepšujú a zlepšujú. Najviac času teraz zaberá, že asi dva roky nové firmy už nemôžu odosielať finančnej správe použitím ich podpisu ale podpisu z občianskeho. Predstavte si podávanie jedného DPH za zákazníka, čo sú obvykle tri výkazy (kontrolný, súhrnný a priznanie), zakaždým čakať na spustenie pomalej javovej aplikácie na podpisovanie a potom stále zadávať šesťmiestny PIN a to dokola. Pre 30 zákazníkov to manželka robí len pre dph dlhé hodiny a to sa opakuje každý mesiac. Už len taká banalita, aby si ich skvelý softvér zapamätal PIN a nepýtal ho každých pár sekúnd ale napr. po uplynutí pár minút od posledného zadania - ani to za dlhé roky neurobili.

        Keď spomínaš tých neschopákov v štátnej správe - veď to by mala byť výhoda. Mali by ich to nechať skúšať a až keď niečo dokáže elektronicky vykomunikovať neschopák prvý krát ako to chce robiť bez prípravy len s krokmi zobrazenými na obrazovke, tak až potom to riešenie pustiť medzi ľudí. Keby takto fungovali súkromné firmy, nikto o nich nevie, dávno by skrachovali, lebo by nikto nepoužíval ich softvér. Ale štát náš IT-čkarov takto týra a trízni dlhé roky.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Miro, ano je to pracne, no je to jedina cesta ako cez robotnikov podpory prinutit prevadzkovatelov systemov ako ich dat do poriadku.
          Jeden usmevny: pri podpisovani kep-om nemali podporu 64bitovej javy, no system na to nijako neupozornil, len dokument nepodpisal. Po debate s podporou bolo treba bud vyhodit 64bit javu a nainstalovat 32bitovu, alebo pouzitie javy rucne zrusit. Ked som im nadal, ze je to smiesne, ked sa nevie ich aplikacia prisposobit, hoci ma kompletne info co je v pocitaci nainstalovane, len mi napisali, ze zadali poziadavku na riesenie... Onedlho to fungovalo korektne. Dodavatel si zrejme za kazdu smiesnu upravu zapyta majland (lebo to tak bolo v zmluve sikovne definovane) a schvalovaci proces trva enormne dlho...
      • SIGIMOON
        Junior Member
        • Sep 2020
        • 11
        •   

        #64
        Pred pár minútami mi došli značky a veľký techničák. Takže celkovo to tak dlho netrvalo, pokiaľ nerátam zádrhel z prvou žiadosťou.
        ​​​​​​

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          u mna tiez nakoniec velmi hladky priebeh pri druhej ziadosti. V utorok minuly tyzden podana a v dnes v pondelok uz mam zelene znacky na aute. Aj tych 16 EUR je velmi prijatelna cena, oplati sa. Len treba vediet dopredu, ze ak nepride spolu so ziadostou aj vyzva k platbe, tak treba spravit novu ziadost - inak sa clovek znaciek asi nikdy nedocka

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          16 eur za čo?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          EV_Future ked si to klikal, dali sa zaklikat tri zelene znacky? jedna na tazne.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          jux nespominam si, ze by bola taka moznost. Formular overoval podla aktualnej SPZ, ci ta pusti dalej (ak zadas SPZ pre spalovak, tak napise ze nesplnas podmienky). Ale ziadna zmienka o taznom zariadeni sa mi nevybavuje. Mozno ak mas v aktualnom technickom zapisane tazne, tak sa to tam objavi.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Ak máš na vozidle namontované ťažné zariadenie a máš ho zapísané v TP, môžeš si objednať tretiu tabuľku s EČ na nsič bicyklov.
      • SIGIMOON
        Junior Member
        • Sep 2020
        • 11
        •   

        #65
        1fisker za výmenu ŠPZ za zelené a veľký a malý techničák. Skús najprv čítať. Aspoň názov...z toho by si mohol pochopiť za čo tých 16€...

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Výmenu považujem za zbytočnú, toto vôbec neriešim

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Vymena za zelene je sice ekomicky zbytocna, no vyklikat, zaplatit 16euro a pockat na kuriera podla mna stoji uz len za reklamu elektromobilite... Aj ked pri pohlade na niekolkolitrove spalovacie SUV (PHEV) so zelenou znackou sa mi vo vrecku otvara nozik.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          mám to rovnako, je to hanba, keď tie smrady majú zelené značky - ale nato, že plugin má v reále väčšiu spotrebu ako obyčajné, sa zasa príde o 10 rokov, ako keď sa prichádzalo na to aký je čistý diesel vlastne špinavý

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Cely PHEV je podvod na emisie. Počítaju to na 100 km jazdy. Mercedes teraz chysta nove PHEV s vačšou baterkou. Tie vydrzia jazdit 100 km cisto na batériu. Ja sa pýtam....bude to auto ZERO emision?..!!!
          Naposledy upravené curgali; 04-11-2020, 08:05.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          curgali ja PHEV tiez nemam rad, ale vidim kolko ich je v BA. Ak to ma "slecna" voziaca deti do skoly a na kruzky a SKUTOCNE to doma kazdy vecer zapoji na nabijanie, tak to moze zasadne pomoct, lebo jej ten 100km dojazd postacuje. Otazne je, kolko ludi skutocne PHEV denne nabija.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Dalsi problem PHEV je, ze maloktore kuri na elektrinu, takze musi bezat spalovak kvoli kureniu... len ojedinele maju nezavisle spalovacie kurenie.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          jux Co sa tyka kurenia, tento argument som pouzival aj ja, ale v nejakej debate mi kolega v praci tvrdil, ze to tak uz nie je a vela aut uz kuri aj na elektriku. Asi kvoli emisiam, kedze testy sa robia za nizkej teploty. Sameho by ma zaujimal aktualny stav, ako su na tom dnes predavane PHEV, ale tuto info bezne nenajdes.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Velke phev audiny maju kurenie elektrinou, ako hovoris, tazko sa to hlada, no da sa priblizne povedat, ze na inych znackach a mensich modeloch je kurenie elektrinou zriedkave. Na phev (aj hev) casto seriovo montuju nezavisle benzinove/naftove kurenie aby nemuseli kurit motorom.

        • Priusák
          Priusák komentoval
          Upraviť komentár
          K hŕbe domnienok pridám pár faktov. Mal som v živote to šťastie, že som v priebehu 8 rokov VLASTNIL HEV, PHEV aj EV.
          Začínal som s HEV a reálna spotreba po 5 rokoch 4,8 l/100 km bola na 1,8 benzín s automatom viac ako uspokojivá.
          Následne prišlo EV (rok jazdenia) a hneď po ňom PHEV v podobnej cenovej úrovni. K týmto dvom len dodám, že prechodom z EV na PHEV sa mi cesta do práce skrátila o celú hodinu. O znížení nákladov na diaľničné presuny ani nehovorím. 4ciferný dojazd je samozrejmosťou. Žiadne obmedzovanie sa.

          Napriek všetkému sa stále považujem za EV nadšenca ba až fanatika, no aby som si s EV vyrovnal cestovný komfort aký v súčasnosti mám, stálo by ma to minimálne dvojnásobok len na vstupnom obstaraní auta. Bohužiaľ

          Jo a pokiaľ má moje PHEV aspoň trocha nabitú hlavnú batériu, kúri cez tepelné čerpadlo/špirálu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ako si mohol mat menšie náklady na jazdu z PHEV vs. EV?
          A aku máš dlhodobu spotrebu s PHEV?
          A aká by bola s porovnateľnými vozidlom normálnym?
          To posledné je asi tá hlavná dilema. Ma PHEV skutočne menšiu uhlíkovú stopu ako porovnateľný voz bez batérii.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-11-2020, 12:42.

        • Priusák
          Priusák komentoval
          Upraviť komentár
          @Jiri GrandPa
          Ako si mohol mat menšie náklady na jazdu z PHEV vs. EV?
          EV som nabíjal na diaľničných nabíjačkach v priemere za 0,40 €/kWh a auto mi na diaľnici bralo 25 kWh/100km => 25*0,4 = 10€/100km.
          Ak nenabijem PHEV, idem diaľnicu v rovnakom tempe za 4 l/100 km => 4*1,25/ liter N95 = 5€/100km. Obnovenie dojazdu z 0 > 1 000 km za 5 minút radšej nespomínam

          A aku máš dlhodobu spotrebu s PHEV?
          3,04 l/100km po 11 500 km a 3 mesiacoch jazdenia. Auto je na firmu čiže krát 1 €/liter.
          https://www.spritmonitor.de/en/detail/1151605.html

          A aká by bola s porovnateľnými vozidlom normálnym?
          Atmo benzín s objemom 1800 ccm a automatom podľa spritmonitoru 8 a viac litrov

          PHEV som vyberal asi ako jediný na svete podľa očakávanej spotreby benzínu po vybití trakčnej batérie. Zvyšok zemegule sa sústredí na dojazd v EV režime, na čo mám svoj názor.

          Ak v tom prvom bode niečo zle počítam tak mi dajte prosím vedieť lebo už fakt neviem
          Naposledy upravené Priusák; 05-11-2020, 13:20.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Cisto matematicky to vyzera dobre ale chcem vidiet benzinove auto co ma na dialnici 4l/100km. Ved to nemas ani keby si isiel konstantne 80km/h...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To ktory PHEV s nenabitou bateriou ide po dialnici za 4 litre /100km? Nekecas nahodou tak trochu? Taku spotrebu nemaju na dialnici ani najmensie diesle a to nenosia so sebou vybitych 200kg.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Priusák - moj nazor s cenou jazdenia EV po dialnici je rovnaky. Myslim ze to neplati pre TM3, ktora je na dialnici relativne usporna a na SC nabijas celkom lacno. Inak uvazujem presne ako ty, ze prejdem z EV na PHEV... ale nevedel som ze Prius PHEV vie kurit aj z baterie... a kolko je mestsky dojazd resp. primestsky a mestsky v zime? potrebujem 50-60km... v lete nebude problem ale zima? Vykurovanie appkou tam je?
          Naposledy upravené hudino; 05-11-2020, 17:27.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          4l na nafťáku nie je problém pri 100 km/h na tempomat (netreba ani 90 za kamiónom ako na EV), chodil som tak na bmw 318d BA-NM a späť veľa krát, priemerná bola 3,9 - 4,1 l/100 km zakaždým, pri diaľničnej 140 km/h tam a späť to bývalo 5,6 l/100 km

          predpokladám, že priusák má prius plugin, tam to okolo 4l dlhodobý priemer bývalo na dvojkovom priuse, tento novší by mal byť ešte lepší, takže mu verím

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          páni, ste totál mimo témy, toto je téma o zelených značkách, píšte si tieto veci inde

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          nápodobne

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ale 100kmh nie je dialnicna rychlost, a pise, ze na PHEV ma 4L pri rovnakom tempe ako na EV, ktore zerie 25kWh/100km. To nemoze byt 100kmh. Ake EV je take uzrane? eTron a iPace? Aj tie by sa pri 100kmh asi dostali nizsie. Len sa pytam, lebo teritorium 25kWh olizujem pri 140kmh. A podobne na tom bol aj Ioniq a i3. A pri takej rychlosti urcite nebude plugin cuckat 4 litre.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq si bral 25kWh/100 km pri 140-tke do riadneho kopca, mne brával priemerne pod 20 kWh/100 km.
      • Priusák
        Junior Member
        • Jul 2020
        • 22

        #66
        Tak už len zorganizovať zraz zelených značiek

        Komentár


        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Ja sa rád pridám..​​​​​​​😊

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          čo to? čože? ideme pred klientske centrum so zelenymi SPZ protestovat proti nezmyslu menom hybrid?
      • Rasto6
        Member
        • May 2019
        • 33
        •   

        #67
        Pár faktov Q7 PEHV. Každé ráno odchádza nabitá a v priebehu dňa sa väčšinou ešte raz nabije. Pomer elektrickej jazdy je dlhodobo 40%, dlhodobá priemerná spotreba 6-7l / 100km. za 2 roky 150 tis. km., teda veľa dlhších diaľničných trás. Pre porovnanie, dávnejšie som jazdil Q7 4,2 TDI dlhodobá priemerka bola 11-12l/100 km, pri rovnakom spôsobe jazdy. Myslím že absolútna väčšina vlastníkov PEHV investovala do nich vyššiu sumu preto aby ich nabíjala, inak nemajú žiadny zmysel. Pre mnohých, vrátane mňa je to oboznámenie sa z "elektrikou" a ďalšie auto je už EV.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Ak ide o ludi sukromnikov, alebo zivnostnikov, tak mas zrejme pravdu. Otazka je ci to tak je aj u sluzobnych aut, kde majitel firmy sa rozhodol podobne ako ty a vidi to rovnako a inac to vidia jeho radovy zamestnanci, ktory co to odjazdili na naftakoch a nabijat sa im zrovna nechce a nemusia byt odporci EV. Tazko povedat, ci tito soferi len tankuju a jazdia, alebo aj tankuju aj nabijaju. Tot otazka.........????

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          dajte to do inej témy, toto je téma špeciálne pre zelené značky a problémy s tým spojené, ďakujem
      • Rasto6
        Member
        • May 2019
        • 33
        •   

        #68
        Ak ako majiteľ firmy investujem do PEHV, tak zamestnanci budú nabíjať, inak to uvidím na vysokej spotrebe PHM a bude zle.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1266
          •      

          #69
          Ak ma niekto stare technicaky, (alebo len jeden papierovy ako mam ja k 10 rocnemu e-skutriku) tak sa vymena neda urobit elektronicky.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            to je podmienka aj pri elektronickom odhlasovaní a prihlasovaní pri predaji - zmene majiteľa, mať kartičkový technický
        • Dus
          Dus
          Member
          • Sep 2020
          • 32
          •   

          #70
          Od dnes mám zelené EČV, o výmenu som požiadal elektronicky. Step-by-step:
          • Prihlásiť sa na slovensko.sk alebo priamo na portal.minv.sk pomocou eID
          • V katalógu služieb vyhľadať službu „Žiadosť o výmenu tabuliek za tabuľky určené pre elektromobily a plug-in hybridy“
            slovensko.sk: Doprava | Evidencia vozidla
            portal.minv.sk: Katalóg služieb | Vozidlá
          • V žiadosti vyplniť len pôvodné EČV a potvrdiť; nevyžaduje sa zaručený elektronický podpis, stačí mať eID a BOK
          • Do schránky na slovensko.sk sa doručí potvrdenie o podaní žiadosti a platobný príkaz so zoznamom možností úhrady; odporúča sa zaplatiť platobnou kartou cez priložený link na platobnú bránu, nakoľko vtedy sa začne žiadosť okamžite spracovávať a nečaká sa na úhradu
          • Po zaplatení 16€ platobnou kartou sa do schránky doručí doručí informácia o úhrade spolu s daňovým dokladom.
          • O dva dni sa do schránky doručí oznam, že zásielka s dokladmi a EČV bude doručená poštovým kuriérom do 7 dní.
          • Poštový kuriér dorazil na 6. deň. Odovzdal som mu staré EČV, malý a veľký TP, dostal som zelené EČV a nový veľký TP. Malý TP príde dodatočne.
          • Necelú polhodinu po prevzatí EČV došiel do schránky oznam, že žiadosť bola realizovaná.

          Na záver pár poznámok. Na prvý pokus mi žiadosť odmietlo s tým, že úkon s uvedeným vozidlom nie je možné zrealizovať prostredníctvom elektronickej služby a mám ísť osobne na príslušné pracovisko. Odchyt obrazovky som poslal na call centrum a na druhý deň mi odpísali, že technické údaje boli opravené a podanie mám zopakovať. Potom to už išlo. Okrem ušetrenia polovice správneho poplatku nevidím veľmi význam použiť elektronické služby pri takýchto zložitých úkonoch. Ak niekto nemusí na pracovisko cestovať ďaleko, asi je jednoduchšie tam zájsť ako čakať na kuriéra.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            no dík, to je návod na výmenu, ale ak človek žiada nové EČV, tak bude asi trochu iný postup

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Kurier vie dost presne povedat, kedy zasielku donesie - v ramci hodiny - vyskusane.
            Ked sa ti nechce cakat na kuriera, staci mu zavolat, nech ti zasielku nenosi a vrati ju na zberne miesto posty.
            Potom pride oznam kde si zasielku mozes vybrat.do 3 dni - tiez vyskusane.

          • Dus
            Dus komentoval
            Upraviť komentár
            Ak čítam správne, nové vozidlo môže pomocou elektronických služieb prihlásiť do evidencie iba autorizovaný predajca. Alebo môže o to požiadať aj nový vlastník vozidla, ak mu predajca nevystavil TP a zaznamenal to v elektronickej službe.

          • Dus
            Dus komentoval
            Upraviť komentár
            No, mne ráno kuriér vedel iba povedať, že príde niekedy poobede, potom som volal o druhej znova a vtedy to odhadol cca o hodinu, a nakoniec prišiel o štvrtej. Ak je človek doma na home office, je mu to dosť jedno, ale ak príde len kvôli kuriérovi a ten mešká vyše hodiny, možno je jednoduchšie ísť na okresný úrad. Samozrejme za predpokladu, že majú zásobu zelených EČV na sklade, čo vraj nemajú.
            Buďme ale pokrokoví a využívajme elektronické služby aj napriek istému diskomfortu :-)

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Dus Ja mam skusenost ze krurier pride za tebou tam kde si. Ked som mu dal vediet ze v case dorucenia nebudem doma asi, tak mi zavolal kde som, a prisiel za mnou (vramci mesta samozrejme), vybehol som z krcmy na parkovisko a prevzal som si zasielku. Prenho je asi jednoduchsie dorucit ako vypisovat papiere o nedoruceni a vraciat zasielku niekam. A mozno su aj hodnoteny od uspesnosti dorucenia. Nestretol som sa s neochotou.
            Ja ked som jeden cas rozvazal tovar, tiez som radsej presiel na druhy koniec mesta za zakaznikom, aby som vylozil tovar, ked som si predstavil tie vypisovacky s vratenim tovaru do skladu. Ved som to mal v ramci pracovnej doby, tak co.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            takže nové auto nejde...???

          • Ivan91
            Ivan91 komentoval
            Upraviť komentár
            ja som prihlasoval nove na Zelene znacky osobne:
            1) Najprv DI vytvorilo ziadost o znacky (33e), kedze znacky nemali skladom, prihlasit to v dany den nevedeli
            2) O 3 dni som isiel na DI opat prihlasit (33e)

            Kedze je korona, na DI som musel byt vzdy objednany, co bolo super, pretoze som tam nikdy necakal dlhsie ako 2-3 minuty.. Cela administrativa spolu max 30 min.
            Predpokladam, ze ak by som prihlasoval v okrese kde maju zelene skladom, nemusel by som cakal 3 dni na znacky.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            v poslednej dobe bol niekto v BA, či mávajú zelené už skladom ?

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            mal som na mysli vybavenie zelených značiek na nové auto elektronicky

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            myslim ze zelene nikde nemaju skladom na klientskom centre, pri vymene za zelene elektronicky bolo odosielatelom balicka s zelenymi znackami a velkym technicakom Min. vnutra SR Slovenská Ľupča.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            pýtam sa, či sa dá vybaviť zelené značky elektronicky na nové auto

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Zelené značky dopravné inšpektoráte skladom nemajú nikde a zatiaľ ani mat nebudú. Ja som preto musel ísť za posledné tri týždne 4x z BA do PU. Vždy najskôr značku objednať a následne o tri dni auto prihlásiť. BTW v PU bolo vydaných zatiaľ päť zelených značiek, z toho ja som bral tri.. 😁

          • Dus
            Dus komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker Nechcem dávať rady k tomu, s čím nemá osobnú skúsenosť.
            O prihlásení nového vozidla elektronicky viem len to, čo je uvedené na webe:

            Popis služby
            Služba umožňuje predajcovi dosiaľ neevidovaného dokončeného vozidla, ktoré nadobudol vlastník vozidla, požiadať o prihlásenie vozidla do evidencie, pričom je povinný žiadosť podpísať zaručeným elektronickým podpisom. Predajca vozidla je povinný vopred požiadať orgán Policajného zboru o zaevidovanie. Služba je pripravená na použitie iba v prípade, že občan koná v mene výrobcu alebo zástupcu výrobcu dosiaľ neevidovaného dokončeného vozidla alebo osoby, ktorej predmetom činnosti je predaj vozidiel.
            ZMENA: Od 1.12.2019 môže cez elektronickú službu požiadať o prihlásenie dosiaľ neevidovaného dokončeného vozidla do evidencie aj priamo vlastník vozidla. Uvedené je možné iba v prípade ak nebol predajcom nových vozidiel vystavený doklad osvedčenie o evidencii časť II (papierový technický preukaz – tento bude doručený kuriérom spolu s evidenčnými číslami na určenú adresu) a ak predajca nového vozidla vozidiel vyznačí túto skutočnosť v elektronickej službe. Až po splnení týchto podmienok môže vlastník vozidla požiadať o prihlásenie vozidla do evidencie prostredníctvom elektronickej služby. Na skutočnosť, že vlastník vozidla bude žiadať sám o prihlásenie dosiaľ neevidovaného vozidla do evidencie vozidiel prostredníctvom elektronickej služby zavedenej na tento účel, musí upozorniť predajcu nových vozidiel.

            Snáď sa ozve aj niekto, kto má s postupom osobnú skúsenosť. Jediný problém vidím v tom, že elektronická žiadosť nemusí obsahovať pole, kde by sa uviedlo, že žiadateľ žiada zelené EČV. Ale to by som sa možno dalo obísť tak, že po podaní žiadosť sa napíše na call centrum.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            o novom prihlásení platí všetko ako pred rokom tu:

            https://teslaclub.sk/node/45433?p=46790#post46790

            ani najväčší importér škoda ešte nevie zaznačiť do el.služieb že zákazník si auto prihlási elektronicky
        • Taur
          Member
          • Dec 2019
          • 177

          #71
          Dnes cakam na prechode a pozeram na cervenej prvy stoji nejaky Medas na zelenych znackach, reku elektricka, naskocila mu zelena a vyrazil za zvuku impozantne buracajuceho motora. Asi tolko k tomu vyuzivaniu hybridov na jazdu v EV mode. Zrusil by som zelene znacky pre phev,

          PS: Ale aby som nekrivdil neviete ci Mrdaky nemaju ten zvuk pre chodcov v podobe buracania V8?
          Naposledy upravené Taur; 08-12-2020, 22:05.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Na PHEV by zelené značky jednoznačne nemali byť

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            Páni, zelené značky predsa označujú akékoľvek vozidlo, ktoré je možné nabíjať zo siete. To, či je následne elektrický pohon kombinovaný aj s nejakým ďalším sa predsa už nikde nerieši. Zelená značka nehovorí nič o dosahovaných emisiách vozidla na ktorom je umiestnená. Čiže teoreticky môže dostať zelenú aj auto na parný pohon ale dobíjateľné
            btw...uhlie...v ČR je z neho vyrobených 50% elektriny a EV, ktoré následne túto elektrinu spotrebujú, majú vlastné značky. Otázka je, či je potom tá značka symbolom čistej mobility.

            Nerozumiem tomu nutkaniu majiteľov EV sa cez mrtvoly za každú cenu na tej ceste odlíšiť...

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák Nechapes to.
            1. hovorime o tom, ze je to nastavene zle, ze zelene znacky mali prisudit len ciste elektrickym resp. bezemisnym vozidlam (napr. vodikovym) v kazdej faze prevadzky. Hybridom ktore maju v sebe spalovak a su bezemisne len sem tam nech vymyslia trebars modre.
            2. To nie je snaha majitelov EV sa zviditelnovat, ale snaha legislativcov odlisit auta podla emisii, aby im mohli obmedzovat vstup do centier miest, rekreacnych zon, chranenych oblasti nejakeho stupna a neviem kde este. A tu je ta averzia voci hybridom na zelenych znackach, ze zakazu vstup normlanemu splaovaku, ale pustia do centra phev ktory tam moze chrochtat dym spalovakom V8 beztrestne, lebo majitel serie na jeho nabijanie zo siete a slape si prakticky na fosil.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Problém je že často majitelia PHEV svoje autá ani nenabíjajú, jazdia nonstop na benzín. Či už z lenivosti, z iných príčin, to je jedno. Takže v podstate sa ekologický zmysel takého auta stráca. Preto tvrdíme, že zelené značky majú mať len bezemisné autá. Píšem to ako bývalý majiteľ PHEV, ja som teda nabíjal často a snažil sa jazdiť max. na elektriku, ale mnohí to nerobia

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Rakusaci maju rozum: davaju zelene znacky len BEV, preto sa na cudzie zelene znacky rakuske vyhody zelenych znaciek nevztahuju. Cesi davaju zelene podla g/km, takze u nich aj niektore male HEV maju zelene znacky. Takze v zelenych znackach je bordel a preto sa netreba rakusakom cudovat, ze akceptuju len svoje.
            Naposledy upravené jux; 09-12-2020, 11:50.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            To, že u nás majú zelené aj PHEV je odkukané z iných krajín, alebo je to náš výmysel? čo myslíte?

          • Marcel Pavlík
            Marcel Pavlík komentoval
            Upraviť komentár
            tu sa hneváte na plug in-y,
            predvčerom som šiel kus za traktorbagrom - brčálová značka a dym z "komína" ...

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Tazke pracovne stroje maju iny - podstatne tmavsi odtien zelenej, aj mna to na prvy pohlad prekvapilo. EV maju bledozelenu az modrozelenu.

          • Rasto6
            Rasto6 komentoval
            Upraviť komentár
            Zmysel by malo zjednotit pravidla a vzor zelenych znaciek v ramci EU, aby sme tu napr. nemuseli riesit rakusku diskriminaciu voci nam, ked vyssou rychlostou v obmedzeniach rychlosti IGL mozu ist le EV s rakuskymi evidencnymi cislami, alebo aktualne registrovanie sa v CR ak necheme platit dialnicne poplatky od 1.1.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Rasto6 A podarila sa ti tá registrácia v ČR, alebo niekomu? Ja som to čo chceli na posielal ešte minulý týždeň a zatiaľ sa nič nedeje..
        • Rasto6
          Member
          • May 2019
          • 33
          •   

          #72
          Zatiaľ žiadna odpoveď, posielal som to okolo 20.11. Dnes sme to "naháňali" a klasická úradnícka odpoveď máme čas do konca roka.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Treba asi písať celou vetou zrozumiteľne. Čo si posielal a kam.
        • Rasto6
          Member
          • May 2019
          • 33
          •   

          #73
          Ak chceme po 1.1. v CR jazdiť po dialnici aj nadalej zdarma s EV alebo PEHV a nemame cesku zelenu značku treba vyplnit prilozene tlacivo. Myslim ze by sme na to mali vytvorit osobitne vlakno, zda sa ze bude o com pisat
          Pripojené súbory

          Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 922
          •      

          #74
          Škoda že netipujem športku. Minuly týždeň som prihlasoval osobe v BA a koncom týždňa som požiadal o zelenú aj elektronicky. A pozrite, čo mi dnes za 16,50€ prišlo. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1A9D6CC5-FFD8-4E74-9FB6-5A965DC09DE9.jpeg
Videní:	195
Veľkosť:133,7 KB
ID:	65588 Kedysi to mali za 333€.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Moja znacka na Sku sa lisi iba v dvoch pismenach od tvojej hornej. Ale nie je zelena .

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            miro zas si nieco kupoval? Ci to niektore citigo?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            ja som si minuly vikend tiez poklikal a v piatok mi kurier priniesol dve za sebou (205 206) a na skutrik 166.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            páni to píšete o zelených značkách na nové auto alebo výmenu? elektronicky výmenu?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker u mna vymena elektronicky a dnes dorazily aj male technicaky.
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 620
          • viera8131
          •      

          #75
          Ked uz vsetci klikate ze by som aj ja poklikal? Ale mam otazku - ja nemam eID ale manzelka ma, auto je vsak napisane na mna. Moze to pre mna spravit alebo nie?

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nemôže, lebo aj splnomocnenie na úkony s vozidlom by si jej musel dať cez eID. Ale nemá to výhody len s vozidlom, keď si vybavis eID, väčšina úradov Ti pošle listy elektronicky (dane, smeti, poisťovne, ...) a šetríš chodenie na postu.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Tiez treba pozriet v technicaku, co je uvedene ako palivo/zdroj energie.
            Ak elektrina, tak klikanie nefunguje - treba aby to prepisali na BEV (PHEV)
            No prepisu to na pockanie ked zavolas/napises na callcentrum minv. Potom klikanie funguje a ide to rychle. najprv pride do el schranky oznam o prijati ziadosti a hned druhy s vyzvou na zaplatenie e-kolku. Da sa platit kartou alebo prevodom z uctu. Kartou to zareaguje hned dalsou spravou, ze bolo zaplatene, potom o cca den-dva dalsia sprava, ze posielaju cez sl. postu velky technicak a znacky, (kurierovi treba na vymenu odovzdat biele znacky a oba technicaky) maly pride o par dni.
        Pracuje...
        X