Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Raza
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 19

    herki môžeš tie otvory zaslepiť.mam auto od februára a zaslepil som ich po dvoch mesiacoch a už tam bol po zime bordel a kamienky keď som to zaslepil párkrát som skontroloval či sa tam netvorí kondenzat a vždy to bolo suché. Tie diery sú určené na montovaciu stolicu pri montáži auta.pri iných modeloch sa tam potom tie zátky dávajú.tu možno súdruhovia možno zabudli alebo šetrili

    Komentár

    • Ondrej Hluchý
      Member
      • May 2020
      • 30

      Ahojte. Už som potreboval nabiť auto, tak som tie moje nabíjacie potiaže nafotil. Odfotil som všetky nabíjacie možnosti v aplikácií+ aktuálny nabíjací výkon na stojane. Samozrejme vždy som tú voľbu potvrdil, aby sa mi nestalo, že na to zabudnem. Ale podľa mňa bude adi obmedzený výkon na nabíjačke Ejoin, lebo keby som mal poruchu v aute, snáď by naňa vyskočilo nejaké výstražné hlásenie na palubovke. Musím to však v budúcnosti overiť aj na inej nabíjacej stanici. Prípadne skúste Tí, ktorí máte Ejoin niekde nablízku vyskúšať, akým výkonom Vám bude nabíjať Vaše Citigo, či Up... Prikladám fotky...
      Pripojené súbory

      Komentár


      • jojac84
        jojac84 komentoval
        Upraviť komentár
        Nevedel som že v aplikácii Move and fun funguje nastavenie na určitú úroveň maximálneho nabitia batérie ako máte nastavené v screene. Aj to normálne funguje? Dlhšie som tú aplikáciu nemal spustenú lebo mi nikdy poriadne nefungovala a vždy po nej som musel navyše reštartovať telefón

      • xxc
        xxc komentoval
        Upraviť komentár
        Konečne máme ejoin v meste a chcel som to overiť, ale mne pre zmenu písalo chybu karty a ani nepustilo nabíjanie :-( kartu mam už asi pol roka

      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        Zhodou okolností som bol pred týždňom prvý krát na ejoin a bol som milo prekvapený výkonom Citigo fičalo ok: https://ibb.co/Df9rmtM
    • Ondrej Hluchý
      Member
      • May 2020
      • 30

      Hej, dá sa to tam nastaviť, aj to normálne funguje. Treba to len nastaviť... Funguje to však len pri zapnutom plánovači nabíjania. Ak je plánovač vypnutý, batéria sa automaticky nabíja na 100%. Je to dobrá pomoc, aspoň nemusím sledovať, kedy sa batéria nabije na požadovanú hodnotu a nabíjanie sa vypne....

      Komentár


      • jojac84
        jojac84 komentoval
        Upraviť komentár
        Škoda že to ide len pri zapnutom plánovači nabíjania. Tak to ide aj v aplikácii Škoda connect
    • Ondrej Hluchý
      Member
      • May 2020
      • 30

      Ahojte. Dnes som zo zvedavosti vyskúšal inú AC nabíjaciu stanicu a tá nabíja normálnym výkonom 7,4kW. Som rád, lebo už som mal obavy, či nemám niečo s autom. Želám pokojnú nedeľu... Ondrej Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20201227_150756.jpg
Videní:	919
Veľkosť:110,8 KB
ID:	66064

      Komentár

      • Ondrej Hluchý
        Member
        • May 2020
        • 30

        XXC- skús pripojiť nabíjačku k autu ale neprikladaj kartu k tej čítačke a keď sa Ti na displeji objaví "voľba jazyka: Slovenský, potvrď to OK. Potom by to malo nabíjať... Vyskúšaj a uvidíš...

        Komentár

        • denial
          Member
          • Jun 2014
          • 322

          Ahojte, mate aspon odhad za kolko chodite teraz?
          Vonku je sice zima, ale nemrzne.
          Jedna kWh ma vyjde 12 centov a cena na 100 km aj so stratami mi vychadza skoro 3 a pol eura.
          Chodim sam a kurenie zvycajne na 20 oC.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	citigo spotreba 2020 12.png
Videní:	834
Veľkosť:82,9 KB
ID:	66219
          Pripojené súbory

          Komentár


          • stopo
            stopo komentoval
            Upraviť komentár
            tak na kratke jazdy po meste cca 7km jazdim na eko+ a priemernu spotrebu mam 11.5kw
            na dlhsie jazdy mesto a okreska vzdialenost cca 20km na rezim normal a kurenie na 22st mam priemernu spotrebu 13.5-14kw
            a na dlhe trasy na jeden zatah 270km z toho cca 200km dialnica a zvysok okresky (na dialnici 110km/h) na rezim normal a kurenie na 22st. mam priemernu spotrebu cca 16kw

            vsetko pri teplotach pod +5st.

            v lete som mal to iste (vzdy zapnuta klimatizacia na 22st.) so spotrebami 9.5 / 10 / 13

          • jozefSk
            jozefSk komentoval
            Upraviť komentár
            Takisto, zima ani nie je, a spotreba je vyššia.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Asi mas ťažkú nohu . Inak tie spotreby sú ako u TM3. A to kurim na 23 st.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            U Enira bez TP Silver verzia mam priemernú spotrebu pri kúrení 23C režim Normál 21kW

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja teraz mávam spotrebu okolo 17kwh, hodne to záleží od rýchlosti jazdy, rekuperáciu mám vypnutú a využívam plachtenie, pokiaľ potrebujem spomaliť rekuperujem jemným stlačením brzdového pedálu. Ale mám zimné gumy s palivovou efektivitou C, dosť to pomáha. Doma mám aj wallbox a keď použijem aj predhrev auta tak mám aj nižšiu spotrebu. Moje jazdy sú zväčša okolo 25km do práce a 25km späť. Pokiaľ jazdí niekto veľa krátkych trás tak mu spotreba hodne stúpa častým rozkurovaním.
        • Ondrej Hluchý
          Member
          • May 2020
          • 30

          Ahojte. Mne sa samozrejme v tomto období tiež zvýšila spotreba a klesol reálny dojazd, ale proste primerane kúriť treba. Ja mám kúrenie nastavené 18,5⁰C a teraz v decembri som väčšinou zapínal aj režim eco, aby to kúrenie nebralo toľko energie. Prikladám spotreby z aplikácie MySkoda. Všetkým želám pekný Silvester a veľa zdravia, šťastia a v Novom roku 2021 veľa spokojných kilometrov s našími elektromašinami... Ondrej Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20201231-095031.jpg
Videní:	839
Veľkosť:39,7 KB
ID:	66232 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20201231-095037.jpg
Videní:	767
Veľkosť:39,4 KB
ID:	66233 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20201231-095045.jpg
Videní:	768
Veľkosť:38,0 KB
ID:	66234

          Komentár


          • xxc
            xxc komentoval
            Upraviť komentár
            hehe, to su co za spotreby? ja kurim iba na 18,0 C a mam dlhodobo od leta 12 kWh/100km jul, 11,8 kWh/100km august, 13,1 kWh/100km oktober, 14,6 kWh/100km november,16,3 kWh/100km december

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            podstatné je nerozkurovať auto na krátkych pár kilometrových trasách po meste, ktoré kazia priemer

          • xxc
            xxc komentoval
            Upraviť komentár
            To je jasne, kratke trasy do obchodu jazdim v eko+ rezime bez kurenia a dlhsie trasy si vyhrejem auto dopredu na nabijacke.
        • Ondrej Hluchý
          Member
          • May 2020
          • 30

          Samozrejme záleží, ako človek využíva dynamiku a rýchlosť vozidla. Ja som skôr defenzívny jazdec, rýchlosť na diaľnici 100km/h, mimo mesta 80-90km/h. Ak ma chce niekto obehnúť, uhnem sa, veď aj tak ho o chvíľu v obci doženiem. Plachtenie a rekuperáciu sa snažím využívať na maximum. Ale to asi všetci jazdci na elektromobiloch. Proste pohoda... Kúrenie som skúsil v eco režime, podľa skúseností jedného kolegu z tunajšieho fóra a tá spotreba sa mi zdá lepšia, aj keď samozrejme to kúrenie kúri len tretinovým výkonom. Je to určitý kompromis medzi spotrebou a komfortom. Ja chodím v aute oblečený, takže mi to nevadí. Samozrejme to nechcem nikomu vnucovať, to je len čisto moja skúsenosť a môj spôsob používania tohto auta. Ak niekto preferuje dynamiku, rýchlosť, teplo, niekde sa to zákonite musí odraziť. A samozrejme záleží na profile trasy a poveternostných podmienkach v ktorých sa pohybujete, atď...

          Komentár

          • Roman-ba
            Member
            • Sep 2019
            • 104
            •   

            Ja mám s Konou 16.5 kWh mix. Po meste 14,7 a to všetko bez obmedzení s komfortom, 23 stupňov a režim pol na pol komfort/Eco.. Diaľnica 125 km/h, mesto koľko sa dá a posledné dva mesiace sa mi moc nedarilo jazdiť opatrne na spotrebu.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              mesto a dochadzanie do BA okreskami za december 14,8. Kurim, jazdim pohodovo. Vozim cca 1,6t aj so mnou. Citigo je o 400 ? lahsie.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              to len ja mam spotrebu 250 wh / km? niekedy aj viac, ale chodim len velmi kratke trasy po dzedzine

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              fuu, to mas cisla ako SUV. vykurujes auto naplno? vtedy to berie tie 3kW hociako.

            • Teq
              Teq komentoval
              Upraviť komentár
              jj kurim ako delo..a idem fakt kratucke trasy, a ked idem dlhsie tak to je zas po dialnici a idem 130 km/h podla GPS (144 na tacho)a spotreba je fakt obrovska. Za pricinu to ma aj studena bateria lebo auto stoji von. Nejak extra ma to ale netrapi, na dlhej trase by som vedel ist ako vy za 160 wh/hm

            • curgali
              curgali komentoval
              Upraviť komentár
              Mne sa za december pohybuje spotreba v mestskej a mimomestskej prevádzke rýchlostami do 90 km/hod a klimou nastavenou na 20 st.C medzi 15 a 16 kWh/10km. Nissan Leaf 40 kWh.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              spotreba je tak špecifická vec, že to medzi nami šoférmi rôznych štýlov a dĺžky trás nie je porovnateľné, ani keby sme išli na rovnakom aute

              ja mám na Kone medzi 18 a 19 kWh/100km ale na nej jazdím len dlhé diaľničné trasy diaľničnou rýchlosťou, lebo všetky krátke robím na Citigo

              na Citigo mám v po meste okolo 11-12 v Eco+ keď nekúrim len ohrievam sedadlo na krátke trasy, keď prikúrim, je to nad 15 na danú krátku jazdu

              veď stačí urobiť ten test ako robili Nemci - sadnúť do studeného auta a začať kúriť, ja to sledujem na nabíjačke, Citigo ťahá pri stojacom aute do 5 kW výkon prvých 5 až 10 minút na kúrenie, potom po rozkúrení to klesá a je to tak do 2 kW pri stojacom aute - pri jazde to môže byť troška viac, lebo je auto jazdou ochladzované vonkajším vzduchom viac ako keď stojí

            • jozefSk
              jozefSk komentoval
              Upraviť komentár
              Na Citigu chodí moja manželka do práce každý deň 55km jedným smerom. Všimol som si, že keď má priemernú rýchlosť vyššiu (jazdí trochu agresívnejšie), tak má nižšiu priemernú spotrebu motora. Čím to môže byť?

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              jozefSk Ktovie, mozno ak ide 2x rychlejsie, tak kuri polovicny cas ako ked ide pomaly a cesta trva dlhsie. Alebo ked pises, ze chodi jednym smerom, tak ak je to z kopca a rozgula na vyssiu rychlost tak potom mozno viac narekuperuje.
          • Roman-ba
            Member
            • Sep 2019
            • 104
            •   

            23.12.kamarát prevzal svoje nové Aiways U5. Tam bude zimná spotreba asi veselšia, zatiaľ mu vychádza dojazd okolo 240 km... Škoda že to nemá TČ. Ú nich je momentálne niečo pod nulou takže chladnejšie ako u nás.

            Komentár


            • 1fisker
              1fisker komentoval
              Upraviť komentár
              U nich?

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              hlavne to chce "zžiť sa s autom". potom budu realne hodnoty.

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              1fisker zabudol som upresniť v Bavorsku..
          • Ondrej Hluchý
            Member
            • May 2020
            • 30

            Spotreba, ako taká, je daná technickými parametrami auta, ktoré výrobca dá autu do vienka, aj keď tá uvádzaná v TP je často dosť vzdialená od reálnej premávky. Aerodinamický odpor karosérie, účinnosť motora, veľkosť a kvalita termomanažmentu batérie, systém kúrenia, váha, použité technológie, výbava, atď.... Určite by aj CITIGOe s aerodinamikou "Rubikovej kocky", s rozšafným kúrením na princípe odporovej špirály, bez aktívneho termomanažmentu batérie a s technológiou motora v podstate z roku 2013 (koncept 2011), jazdilo bez problémov aj za 20kW. Ale je tu jeden "medzičlen" medzi volantom a sedadlom... A tak tú "nepriaznivú prognózu" vysokej spotreby šofér dokáže do určitej miery ovplyvniť šoférskou technikou a skúsenosťami, ako sa spomínal milan84- určitým "zžitím sa s autom". Keď som auto kupoval, vedel som, že to nebude žiadna technologická hitparáda... Ja sa len snažím zdokonalovať techniku svojej jazdy, ktorou dokážem spotrebu ovplyvniť. Proste ma to baví... Veľmi som sa tešil, že aspoň troškou môžem aj ja prispieť k zníženiu znečistenia ovzdušia v mojom okolí ale hlavne pre tých, ktorí prídu "po nás". A myslím si, že práve toto je poslaním elektromobility.... Ondrej

            Komentár


            • Zzz
              Zzz komentoval
              Upraviť komentár
              neskusite pouzivat komentare pod prispevkami? bude to tu prehladnejsie

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Vďaka Zzz za upozornenie. Budem si dávať pozor, aby príspevky boli prehľadnejšie a budem používať aj komentáre. Nikdy som si to nevšimol, lebo píšem z mobilu nastojato. Až teraz som ho otočil na ležato a ukázala sa možnosť pridať "komentár". Vďaka, už budem vedieť...👍

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Keď klikneš nastojato na mobile na tie 3 bodky vedľa Like tak sa ti objaví aj komentár.
              Písané na stojaka

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Super! Vďaka, funguje to!!!👍
          • Ondrej Hluchý
            Member
            • May 2020
            • 30

            Ahojte. Ak by si ešte niekto chcel dodatočne dopriať tohoto elektrického mrňúsa pod stromček...

            https://skoda-citigo.noveauto.sk/sko...kw-152849.html

            Komentár


            • xxc
              xxc komentoval
              Upraviť komentár
              a este aj cena je celkom v pohode

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Náhodou som to našiel pripozeraní internetu... Tiež ma tá cena celkom zaujala. Ja som kupoval naše CITIGOe v marci a bolo v presne tejto istej cene... Potom už ten bonus 3600€
              od výrobcu znížili tuším na 1200€. Takže cena tohto CITIGAe je tam pre potencionálneho záujemcu naozaj zaujimavá...😀

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ale bavime sa o cene 18000 ako v pohode? ci po odratani dotacie?

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              A myslite ze sa da objednat cez internet, potom si ponho pridete na vydajne miesto a podaju vam ho cez vydajne okineko? Lebo inak nevie ako by ho mohli predat do 24.

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Tá cena je podľa mňa je bez dotácie. Ja som tiež dotáciu nedostal a mal som presne tú istú predajnú cenu. Takže ak by sa ešte niekto dostal k dotacií, bolo by to preňho naozaj veľmi zaujimavé... Myslím, že zarezervovať si to auto online (formou zálohy) v dnešnej dobe nie je žiadny problém a keď táto zlá situácia pominie, potom nebude problém si auto vyzdvihnúť....

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              no ja sa pytam len preto, ze kym toto auto za 10k je cista vyhra v loto, za 18000 nema jediny dovod, aby ho niekto kupil. Vzhladom na technologiu, priestor, dizajn a dalsie parametre je to bieda.

            • xxc
              xxc komentoval
              Upraviť komentár
              A ja som to objednaval naslepo este v oktobri 2019, ani som v tom nesedel a nikto nevedel co to bude. Tiez za podobnu cenu so zlavou 3600 €. A odovzdavali to v aprili pocas prveho lockdownu (vtedy sa to volalo zatvorenie obchodov) a dali len kluce od auta, nieco som asi podpisal a dovidenia. Asi by to vedeli urobit aj teraz, zeby nechali kluce v "servise".

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Najlepšie asi kontaktovať predajcu a spýtať sa tam... Ako som písal, ten inzerát som objavil len náhodou a keďže už CITIGOe vlastním, nejako bližšie som sa o to nezaujímal... 🙂

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              na webke maju "z dôvodu mimoriadnej situácie počas zákazu vychádzania v čase od 21.12.2020 do 10.1 2021 je naša prevádzka zatvorená. " zrejme celozavodna dovolenka. Isiel so dnes okolo, tak som sa zastavil a nikde nikto. Uvidime ci predlzia do 24.

            • xxc
              xxc komentoval
              Upraviť komentár
              Ja to mam za 10k a ten priestor je dobry, ani parametre nie su marne. Casto to pouzivame ako rodinne auto, len musim ist na 2x, lebo sme piati a je to stvormiestne :-) Ale plnohodnotne rodinne auto snad asi ani neexistuje zatial. Mozno Tesla Y.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              xxc ved pisem, ze za 10 super. Ale za 18 hociake ine jazdene, lepsie vo vsetkych parametroch. Nic viac

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              xxc - Tesla Model S aj X sú viac ako plnohodnotne rodinne auta. Len na to musíš mat.

            • xxc
              xxc komentoval
              Upraviť komentár
              Ja na Teslu S ani X asi nemam. A neviem, ci vobec maju 3 isofix uchyty na detske sedacky. Lebo 2 dam aj do Citiga, ale potrebujem 3 + zenu.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Bohužiaľ iba 2 Isofixy vzadu u Modelu S.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-01-2021, 20:40.

            • head
              head komentoval
              Upraviť komentár
              6 miestny Model X ma 4 isofixy. 7 miestny asi tiez, 5 miestny predpokladam, ze ma len dva.
          • Zzz
            Zzz
            Junior Member
            • Mar 2020
            • 5
            •   

            Mate este niekto tento problem na HPC nabijackach? Mne to robi napr Slovnaft v Senci. Tuto metodu som zatial neskusal...
            https://youtu.be/qVPaHCi8REk

            Komentár


            • stopo
              stopo komentoval
              Upraviť komentár
              Ja na slovnafte v senci (na oboch) nabijam dost casto a nemal som ziaden problem.

            • Zzz
              Zzz komentoval
              Upraviť komentár
              stopo kedy mas vyrobene auto? zevraj je to od Jul/August 2020

            • stopo
              stopo komentoval
              Upraviť komentár
              Auto je vyrobene koncom juna. Ak si dobre pamatam tak bolo vyrobene 26.06.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Zzz - akože s týmto autom na HPC? A to už načo? Ved aj 50 kW je nad jeho sily.
          • jojac84
            Member
            • Feb 2020
            • 43

            Zdravím, neviete mi niekto poradiť čo sa týka tarify na nabíjanie elktromobilov od ZSE? Podmienky získania tarify viem, ale zaujímali by ma aj ďalšie informácie keďže som od ZSE Drive nedostal mailom ami telefonicky žiadne informácie na ktoré som sa pýtal, nechápem, načo tam zamestnávajú ženy ktoré o tom vôbec nič nevedia.
            Moje otázky sú:
            1. Mám tarifu DD2 a platím za istič 3x25A, potrebujem teda tarifu DD4, platí sa niečo za výmenu elektromera za 2 elektromery, to znamená za elektromer na denný a nočný prúd?
            2. Kedy platí vysoká a kedy nízka tarifa?
            Neviem kde to hľadať, som z Nového Mesta nad Váhom, neviem či sa to rozdeľuje podĺa kraja alebo podľa čoho sa zadeľujú časy.
            3. Platí táto tarifa pre všetku odobranú elektrinu alebo len pre elektrinu odobranú z wallboxu? Mám k nemu aj vlasný elektromer.
            4. Kde nájdem komplet cenník elektriny od ZSE vrátane ceny elektriny a distribúcie pre rok 2021.
            Pre rok 2021 som našiel len cenníky za distribúciu.
            5. Chcel by som vedieť, či sa podľa Vás oplatí robiť túto zmenu. Predpokladám že ročne miniem 1500kwh spotrebou v dome a 3500kwh nabíjaním aita, čiže spolu 5000 kwh. Nabíjanie by som tomu vedel čiastočne prispôsobiť.

            Ak by mi niekto vedel poradiť, budem rád, možno to tu zaujíma viacero ľudí. O týchto tarifách sa toho vo všeobecnosti moc nepíše
            Ďakujem

            Komentár


            • jozefSk
              jozefSk komentoval
              Upraviť komentár
              Si v omyle. ZSE Drive sa týka verejných nabíjačiek. DD4 sa týka tarify doma


              Ja mám DD4 od SPP.
              1. Elektromer máš iba jeden, na displeji sa zobrazuje Nízka tarifa-spotreba a Vysoká tarifa-spotreba
              Cenu za zavedenie neviem
              2. Časy prepínania sa nastavujú asi podľa lokality, teraz mám 13:00-15:00 + 0:00-6:00 = 8 hodín (predtým sme mali 0:00-8:00)
              3. Tarifa platí na všetku odobratú elektrinu v dome
              5. Mne sa oplatí, nabíjam teraz od 21:00 do 6:15, či sa oplatí Tebe musíš spočítať sám, ja som poplatok za DD4 zaplatil už dávno a používal som to hlavne na boiler - oplatilo sa to veľmi, teraz sa to oplatí ešte viac

              Na zavedenie som potreboval nejakú revíznu správu, že mám zapojený napevno akumulačný prvok - boiler

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Bolo to tu preberané dva týždne dozadu aj pred rokom, veľa som tu o tom písal, hľadaj heslo Magna 4T, ak máš dd2 tak nič lepšie nie je.

            • jojac84
              jojac84 komentoval
              Upraviť komentár
              JozefSk

              Pozri tento link:

              https://zsedrive.sk/domacnosti

            • LuboG
              LuboG komentoval
              Upraviť komentár
              jozefSK: a čo tak DD5? Tam sú distribučné poplatky ešte nižšie ako DD2, tým pádom aj celková cena. Mesačný poplatok DD5 je oproti DD4 nižšší (aspoň u VSDS).
              Zvažujem magnu, hlavne kvôli FVE a ich “požičiavaniu” vyrobenej energie: z celkovej ceny energie ktorá sa odoberie, by sa mala odrátať cena silovej čast vyrobenej odovzdanej elektriny z FVE.
              Viete doporučiť, máte s magnou a ich požičovňou elektriny skúsenosti? Vopred vďaka!
              Naposledy upravené LuboG; 12-01-2021, 18:46.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              LuboG - a to kde? Pozri dole ceny z cennika 2020.

              Mes. Popl. VT NT Cena integrovana

              D1 2.47584 0.165242
              D2 5.99592 0.145461
              D3 9.56244 0.153261 0.117141
              3x25 istic D4 14.40000 0.146976 0.108576
              3x32 istic D4 18.18000 0.146976 0.108576
              3x25 istic D5 14.40000 0.150456 0.115776
              3x32 istic D5 18.18000 0.150456 0.115776

            • LuboG
              LuboG komentoval
              Upraviť komentár
              Áno pri zse je mesačný poplatok rovnaký ale pri vsds je rozdielny.
              Pri SPP aj VSE je DD5 20 hodín nízka tarifa, pri DD4 len 8. Pri Magne je to irelevantne. Oni majú časovú tarifikáciou.

              Ja rátam ročný odber 3,5MWh domácnosť a 3,2MWh nabíjanie elektromobilu (vrátane 15% strát) - väčšina v noci s najmizsiou cenou.
              Takto mi to vychádza po polroku jazdenia (celkovo odhad do 20 000km ročne).

              S FVE 3 kWp rátam priame využitie 1,2 MWh ročne (najmä klíma v lete a víkendové nabíjania počas dňa). Zvyšok energie ide do siete - cca 2,4 MWh. To by bol objem z ktorého by na mesiacnej báze znížila cena odobratého energie zo siete o silovú časť.
              Pri odhadne vyššej spotreby v lete a nižšie generovanej energie z FVE v zime mi to vychádza v magne pod 60 euro mesačne, čo je dosť rozdiel oproti aktuálnej SPP (odhad 85-90 euro v závislosti od efektívneho využitia FVE aj so zarátaním ich zľavy 11% na silovú časť).
              Rátal som ceny už za rok 2021.
              Naposledy upravené LuboG; 12-01-2021, 19:29.
          • Jiri GrandPa
            Senior Member
            • Dec 2016
            • 707
            • viera8131
            •      

            jojac84 - pokial chces drahe riesenie tak to urob s nimi, mas to bez roboty a rozmyslania.
            ALE:
            Zaplatis cca 100EUR za reviznu spravu elektromerovej skrinky + naklady na jej upravu tak, aby splnala poziadavky ZS Distribucia (to je ina firma ako ZSE Energia) pre 2 tarifne meranie = cca 100EUR.
            Musis od nich kupit predrazeny wall box (potrebujes ho?). A aj tak dostanes rovnaku sazdzbu D4 ako ktokolvek iny co splna podmienky.

            Pri tvojej planovanje spotrebe sa D4 absolutne neoplati. Tu mas tabulku cien pri mesacnej spotrebe pri pouziti lanskych cien (tohtorocne kombinovane este neracilo ZSE zverejnit). Ale pomer cien bude rovnaky. Miro ma pravdu, Magna to isti a nepotrebujes ani dvojtarifne meranie (= investicia NULA do upravy elektromera). Magna ma totiz rovnaku cenu pre vsetky tarify (tento rok).

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snap5.jpg
Videní:	620
Veľkosť:56,6 KB
ID:	66847
            EDIT: Opravena tabulka a pridany stlpec pre sadzbu D4 a 3x25A istic.
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-01-2021, 19:05.

            Komentár


            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              a pokial silou mocou chces ostat u ZSE a natahovat sa s peciatkarmi, tak potom zvol DD5 a nie "elektromobilnu DD4"

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Ta Magna 4T moze vychadzat trosku inac, zalezi podla osobnych preferencii a velka cast spotreby sa da presunut na "lacnejsie casy", ale v podstate suhlasim, ze prechod do Magny usetri kopa byrokracie a hlavne penazi

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Treba si spravit zoznam, kedy ake spotrebice pustas. V magne vdaka 4T nemusi byt ziadna vyhoda, lebo v krtickych rannych a vecernych casoch je od nich elektrina 5dni v tyzdni vyrazne drahsia. Ale to uz si musis vypocitat a napasovat na teba. A tiez ich ceny su bez DPH, co aj ja (ako tu uz bolo pisane od niekoho ineho) povazujem za zavadzajuce.
              Ale pri D2 a inom fungovani ti mozu vyjst uplne ine rozdiely. Neexistuje jednoznacna odpoved.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Milan - tie ceny v mojej tabulke su samozrejme s DPH.
              Pri takej malej mesacnej spotrebe je uplne jedno aku mas sadzbu u ZSE, jednotarifna Magna D2 je aj tak lacnejsia.
              Ta 4T je len odhad, samozrejme.
              Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-01-2021, 19:06.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa to nebolo k tvojej tabulke, ale len na margo reklamy magny, ze maju pre vsetky programy jeednodnu cenu 51,90 ale nikde sa nedocitas (kym sa nespytas) ci je to s dph alebo bez.

            • jojac84
              jojac84 komentoval
              Upraviť komentár
              Takže podľa vašich príspevkov som sa predbežne rozhodol pre Magnu a tarifu DD2. Podľa kalkulačiek na nete by som tým mohol ušetriť cca. 60 eur ročne.
          Pracuje...
          X