Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    Ešte sa vraciam k zimným pneu. Prave som našiel test letných pneu kde zaradili aj celoročne Michelin CrossClimate + . A napodiv sa umiestnili na výbornom 3 mieste. Takže doporučujem https://www.testy-pneumatik.sk/adac-...19-185-65-r15/.
    Z testu je zrejmé, že majú výrazne lepšiu životnost ako ktorékoľvek iné. Samozrejme preto tratia za mokra.
    Ja mám na e-up 165/65 R 15 prave tu vedene Crossclimate už cca 5.000 km a jazdí sa na nich subjektivne dobre. Hustim ich o cca 0,2 kPa menej (2,3) je to citelne pohodovejšie, jazdím sám bez nákladu.

    Komentár


    • Zzz
      Zzz komentoval
      Upraviť komentár
      Skoda, ze na Slovenske/Ceske Citigo sa nedaju zohnat. Citigo sa predava na 16" diskoch s pneu: 185/50 R16. Moc sa mi nechce menit aj disky koli celorockam ...

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som prave vcera kupil zimne ale test si urcite pozriem v BA a okoli to nemusi byt zla volba.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja ich mam na Fiatke a su ozaj dobre. Ako v lete tak aj v zime. Aj ked drahe..

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Žiaľ rozmer pre citygo 185/50 R16 Michelin v modeli Crossclimate nevyrába a nevyrába sa ani rozmer, ktorý by sa dal pouźit na 16’ disk a pneu mala rovnaký obvod.
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    Isto sú drahšie ale závisí aj od rozmeru. Ak vydržia len 3 rok, tak tých 6 návštev pneuservidu bude určite stáť viac ako rozdiel v cene. A je tu jedna nezaplatitelná výhoda. Ak nasneží v októbri alebo ak bude 20 deg C vo februári, tak si stále v bezpečí.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      citigo nemá snímače tlaku vo ventiloch, takže aj pri zimných pneu neplatíš 6 návštev servisu ale len jednu, keď si ich nahodil na disky, najlepšie o palec menšie ako letné

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Vy si prehadzujete kompletné kolesá 2x ročne svojpomocne na parkovisku pred panelákom? A čo 4 x nákup disku?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja si prehadzujem a ked sa mi daco nezda alebo raz za cas to dam spravit aj s vyvazenim (to si sam spravit neviem )

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, túto na dnešnú dobu náročnú operáciu zvládam, dokonca ju poslednú zimu zvláda aj moja dcéra, ktorá neštuduje žiadny technický obor na škole. Trvá to ¾ hodinku, čo je o dosť menej ako trvá cesta do servisu, objednávanie a čakanie. Na Citigo je len 16 a matíc, takže je to ešte jednoduchšie ako pri autách s 5 šróbmi na koleso.
      A disky sa po predaji auta vždy dobre predajú, takže to by som ako vyhodené peniaze, ako keď zaplatím pneuservisu, nepovažoval.
      Síce to robím na svojom parkovisku pred svojím domom, ale myslím, že pred panelákom býva väčšinou rovnako pevná plocha.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ja to robim u mamy pred domom kde ich mam aj uskladnene a mam tam aj kompresor, pistol a hydraulicky zdvihak (taky ten maly ale lepsie ako krutit a cele hanky mad odrate)
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 43

    Ja už mám prezuté. Na letných som dostal defekt, 1cm veľká diera v lavej zadnej gume tak som to dal rovno pezuť za Nokian WR Snowproof 185 55 R15. Plus som na jednej stránke zohnal nové elektróny po 56 eur/ks

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      s tými defektami je to na 16" diskoch Citigo nejaké časté, ja som mal za posledných 10 rokov možno dva defekty na rôznych autách ale na Citigo po pár týždňoch už defekt a navyše som čítal aspoň 5 ľudí na Citigo čo písali o defekte

      myslím, že to súvisí s nízkoprofilovými preu

      aspoň vidím disky CONAN 15" naživo, ja už ich mám obuté ale na auto som ich ešte nehádzal

    • Ivan91
      Ivan91 komentoval
      Upraviť komentár
      ja som pichol zadnu gumu po 4 dnoch...

    • Zzz
      Zzz komentoval
      Upraviť komentár
      Vies dat link na tie disky? Dakujem.
  • Ivan91
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 22

    Ako by som mal auto najlepsie nabijat (AC nabijanie)? nechat to na 7,2kW alebo to redukovat na 3,6kW (mam pri byte 6 nabijaciek, ktore su 99% prazdne, takze blokovat nebudem nikoho)
    Ako riesit klimu ked sedim v aute a nabijam? Zapalovanie mozem mat zapnute alebo to vypnut a ovladat iba cez skoda connect app?

    FYI: riesil som Skoda Connect pristup cez browser. Podla vyjadrenia Skoda, Citigo neni podporovane, takze ho stale bude ukazovat ako offline. Applikacia funguje relativne dobre.

    Komentár


    • jojac84
      jojac84 komentoval
      Upraviť komentár
      Podľa štúdií čo som čítal by tých 7,2 kw malo mať úplne zanedbateľný vplyv na nabíjanie batérie takže tam môžeš v pohode nabíjať. Nakoniec aj palubná nabíjačka podporuje na AC 7,2 kw ktoré jej dokáže dodať domáci wallbox. Všeobecne pre nabíjanie Li-Ion batérií by malo platiť že by sa mali nabíjať nabíjacím prúdom do 0,5C. Vypočítaš ho tak, že vydelíš rýchlosť nabíjania kapacitou batérie, čiže 7,2:32,3=0,2229, takže by to malo byť úplne v pohode. Na ďalšie otázky ti neviem odpovedať
      Naposledy upravené jojac84; 21-10-2020, 05:09.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ivan91 slnecnice? Ja nabijam iba tam tak mozno sa stretneme aku mas farbu? Inac nedavno som mal zaujimavu komunikaciu so ZSE. Parkrat tam uz uplne skapal stlpik a povedali mi ze maju podozrenie ze im niekto naschval vyhadzuje poistky. Auto ti prestane nabijat, stlpik je vypnuty - ziadna LED nesvieti ani nic a odomknuty. V appke ti stale ukazuje ze nabijas (mne minule aj 3 dni). Potom mi omylom nahodilo aj parkovanie za 84€ ale odstranili mi to manualne. Vzdy ked sa nieco taketo stane im radsej pisem je to trochu otravne...
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 43

    K nabíjaniu som ešte našiel takéto niečo:

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      K rýchlosti pomalého nabíjania sledujem príspevky už dlhšie a väčšina sa prikláňa k názoru, že pomalé nabíjanie by malo byť čo najrýchlejšie. Ja doma nabíjam podľa výroby zo slnka, takže v lete idem väčšinu času naplno 7,2 kW, teraz v sychravom období pomalšie.

      Argumentom je hlavne, že pri každom nabíjaní v batérií prebiehajú procesy, ktoré ju degradujú, ale pri pomalom pomalom nabíjaní (napr. 2 - 3 kW) tieto procesy prebiehajú trojnásobok času ako pri rýchlom pomalom nabíjaní ( 7 - 11 kW) - otázka je či tieto procesy nie sú trikrát menej silné. Navyše niektorí uvádzajú, že pri pomalom pomalom sú v batérií dokonca nejaké vedľajšie chemické reakcie navyše oproti rýchlemu pomalému, ktoré ničia batériu. Ale naopak napr. na košickom esalóne pani docentka ohľadom batérií nič takéto nepotvrdila a hovorila, že čím pomalšie sa nabíja, tým lepšie.

      Z finančného hľadiska pri rýchlom pomalom nabíjaní sú menšie straty ako pri pomalom pomalom nabíjaní a teda pri nabíjaní 7,2 kW sa na nabitie rovnakých % do batérie spotrebuje menej elektriny zo siete, samozrejme plusom je aj časová úspora.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ak si dobre spomínam, tak tak tabulka, ktorú uverejnil jocac84 bola ziskana, meranim kde 0% znamená vybitie zo 4,2 na 2,5 V na článok. Trojičky maju 0% pri cca 3,45 V takže s vplyvom hĺbky vybijania na degradáciu je to u nich inak. Určite má vplyv aj technológia (chémia) baterie. Ale vplyv maximálnej úrovne nabíjania má na degradaciu platí všeobecne. (100% je u trojičiek cca 4,19 V)
        Naposledy upravené palo47; 21-10-2020, 08:29.

      • LuboG
        LuboG komentoval
        Upraviť komentár
        V e-up/city go iv sú 2 meniče AC/DC s výkonom 3,6kW - každý na jednu fázu. Oba budú mať isto rovnakú efektivitu :-), takže otázka je aké sú straty pri rôznych výkonoch nabíjania - 16A, 13A, 10A...

        Pri nabíjaní rozdielnym výkonom sú straty samotnej batérie oproti meničom predpokladám výrazne menšie, to bude mať minimálny vplyv.

        Takže nabíjanie 1f 16A je tak isto neefektívne ako 2f 16, ale 2x pomalšie.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ale mobilným konektorom k autu sa nabíja 10A - 2,3kW, nie 16A
        a za ďalšie ako tu už bolo niekoľkokrát preberané, pri nabíjaní je aj fixná spotreba elektroniky auta okrem straty meničov a tá čím vyšší nabíjací výkon, tým tvorí menšie % z neho

      • LuboG
        LuboG komentoval
        Upraviť komentár
        Áno o rozdieloch pri rôznych prúdoch som písal 16, 13, 10A, to je jasné, chcel som len vysvetliť, že sú tam dva meniče a ich straty sa budú sčítavať. S nižším prúdom budú straty pravdepodobne väčšie, možno ale nie až tak výrazne (v rozsahu 10-16A) - meniče majú slušnú účinnosť vo veľkom rozsahu.

        Zatiaľ som ale nevidel porovnanie účinnosti pri rôznych výkonoch (ale nejak som to nevyhľadával), ani meranie “fixnej spotreby”, 200W ako niekto písal mi pripadá veľa ale možno chodenie meničov? Tie by zas pri nízkych prúdoch nemali veľkú spotreb. Zbytočne to asi rozoberať pre obyčajného užívateľa. Stačila by informácia o stratách pri jednotlivých prúdoch, aby vedel reálne spotrebovanú energiu pri nabití.

        Tedo Nash na YouTube mal odhad straty 12,5% pri nabití 4kWh priemerne. Asi to bolo skôr 2x 10A. Ak by bola účinnosť pri 16A nabíjaní vyššia, tak by to bolo podľa mňa slušné.

        https://youtu.be/YFj58cjTg8U

        Ak máte ďaľšie info na porovnanie rád si ich pozriem.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ako som tu už raz uviedol, ja som pri nabíjani 230 V 10A (zásuvkový kábel) namersl účnnosť zabudovanej AC nabíjačky 84,9 %. Merané ako energia odobrata z 230 V a energia dodaná do baterie (vyčitané cez OBDj.
        Fixnú spotrebu pri nabíjaní tvorí podľa mna hlavne vodný chladiaci okruh nabíjačky (aj motora a invertora). . Má samostatné obehové elektrické čerpadlo, odhad odberu cca 50 W. Fixný odber bude možno iný pri 30 deg C a iný pri -10deg C a iný pri 2,3 a 7,2 kW (musí uchladit možno az 1 kW tepla).
        Účinnost vlastnej AC nabíjačky (usmerňovač, regulovaný impulzny DC/DC menič) by nemala mať pri použití moderných komponentov výraznejjśi rozdiel pri výkone 2,3 a 3,6 kW.
        Riadiaca jednotka nabíjania by nemala mať väčší prikon ako jednotky W.

        Keď budem mať príležitosť, tak zmerám účinnost nabijania aj pri 2x16 A. Pre toho kto nabíja doma je finančný rozdiel mezi nabíjaním 2,3 kW a 7,2 kW nepodstatný a z tohto pohľadu návratnosť wallboxu výjde určite desiatky rokov.

      • LuboG
        LuboG komentoval
        Upraviť komentár
        Vďaka za info meraní.
        Tých 15% som tiež odhadoval, veľmi sa to nelíši od tých 12,5%.
        Ak by ste vedeli zmerať pri 2x 16A to by bolo fajn porovnanie.
        Ak ste mysleli fixnou časťou chladenie, rozumiem, teoreticky pri 7,2kWh môže byť aj väčšia. To som bral ako súčasť strát pri nabíjaní.



        Keď využívam fotovoltaiku, nabijam 10A 1F aby z 3kWp bolo čo najviac energie panelov.
        Takto za slnečný víkend je auto nabité z maximom využitia fotovoltaiky.



        Wallbox nie je ale odveci - mať možnosť nabiť rýchlejšie, keď je to potrebné sa hodí.
        Stavba jednoduchého EVSE vyjde pod 200 euro, takže to je vpoho.
    • Zzz
      Zzz
      Junior Member
      • Mar 2020
      • 5
      •   

      Zdravim, ako to je so zimnymi pneu na Citigo? Planoval som celorocky 16", ale v CoC som si vsimol, ze M+S su iba do 15". Mozem na Citigo obut 16" M+S?

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Citigo Pneu.png
Videní:	848
Veľkosť:160,2 KB
ID:	62965
      Pripojené súbory

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pôvodne zverejnené od LuboG Pozrieť príspevky
        meranie “fixnej spotreby”, 200W ako niekto písal mi pripadá veľa
        200W je podla mna spodna hodnota, myslim, ze na vecsine aut je to viac.
        Meral som to na dvoch autach - na tesle a imieve - na oboch to bolo medzi 400 a 500W
        Samozrejme sa to mierne meni, vyssie hodnoty su, ked musi auto viac chladit elektroniku nabijacky t.j. ked je vonkajsia teplota vysoka, alebo tesne po zaparkovani, ked su chladene komponenty auta este teple.
        Treba si uvedomit, ze pri nabijani je zapnuty okrem podstatnej casti elektroniky auta a nabijacky aj DC/DC menic.
        Straty DC/DC menica mozu byt pri malom zatazeni precentualne dost velke a jeho straty, ktore sa tiez premenmia na teplo treba ochladit.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Súhlasím jux, tie čísla sú vyššie ako tu optimisti píšu. Nechcem tu hádzať čísla medzi toľko presných meraní čo tu uvádzate rôznymi obd diagnostickými nástrojmi, ale ja som si to meral veľmi jednoducho - Ioniq mal 28kWh použiteľných, pár krát som nabil čo najviac %, napr. od 5 do 100% a celkovú spotrebu pomerného elektromeru vydelil týmito 95%-tami z 28. Pri 10A nabíjaní to bolo cez 20% strát, pri 7,2kW nabíjaní to bolo pod 15%. Z toho usudzujem fixnú spotrebu elektroniky (nezávisle od nab.prúdu) na úrovni 200 - 300W a ostatné sú straty nabíjačky.

          Že by Citigo nabíjala s 12% stratou, je nezmysel.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
        Merané ako energia odobrata z 230 V a energia dodaná do baterie (vyčitané cez OBDj.
        Otazne je, co je "energia dodaná do baterie". Ak je to energia dodana nabijackou do baterie, potom to vypocitane% nie je celkova ucinnost, na stranu strat treba este pripocitat energiu odobratu z baterie na cinnost vsetkych 400V komponentov - teda prakticky spotrebu menica DC400V/DC12V.

        Komentár


        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Tomu nerozumiem. Podľa mna je úlohou nabíjačky je dodať energiu do baterie, čo je cieľ nabijacky. K činnosti nabíjacky ś potrebne okrem primárnej premeny AC na DC prúd potrebné iste režijnné činnosti ( napr chladenie nabíjačky) ale len tie, ktoré sú potrebné pre funkciu nabíjačky. Tieto uvedené režijné činnosti sú súčastou účinnosti nabíjačky. Do režie nabíjanie nie je správne zahrnút energiu na nabijanie 12 V akumulátoru, nesuvisí s nabíjanim HV baterie.
          Istá čast z energie dodanej do baterie (daná účinnosťou nabíjania, cca 97%) je použitá prostredníctvom invertora a synchronneho motora vyuźitá na pohyb, čo je požadovaný cieľ. Okrem toho je časť energie z baterie použitá na rôzne režijnné činnosti, tie ale treba zahrnúť do celkovej účinnosti motora.
          Takže podľa mna je účinnosť nabíjacky definovaná ako podiel čistej energie dodanej do bateriie k celkovej energii odobratej na vstupe AC zabudovanej nabíjačky.
          Samozrejme pri nabijaní má vozidlo vypnuté zapaľovanie , 12 V akumulátor je plne nabitý ( to treba pri meraní účinnosti zabezpečiť) a system vozidla si aktivuje len tie komponenty, ktoré sú potrebné pre nabíjanie.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pocas celej doby nabijania kazdeho elektromobilu bezi jeho 400/12V DC/DC menic a napaja 12V komponenty auta. Keby nebezal, pri nabijani by vsetko napajala 12V bateria a velmi rychlo by sa vybila. Preto do strat pri nabijani 400V baterie treba urcite zapocitat vsetky straty, ktore vznikaju pri nabijani, t.j. nielen straty v samotnej nabijacke. Menic 400/12V sa spusta pri akejkolvek aktivite auta, ked stupnu naroky na 12V odber. Navyse u vecsiny elektromobilov elektronika sleduje uroven napetia 12V baterie aj pri uplnej necinnosti auta a ak napetie 12V baterie klesne pod urcitu hodnotu, dobije ju menicom z 400V baterie.

          Napr. tesla zapina 400/12V menic aj pri kazdom prihlaseni do auta cez internet. Tiez ked su zapnute kamery sentry mode musi casto dobijat 12V bateriu.

          No ak je tesla bez aktivity, auto je v uspornom rezime, nikto sa do neho neprihlasuje a nikto nebeha okolo auta s dialkovym ovladacom, potom menic zapina len raz za 4 dni.

          Meral som to na TMX, pocas tych 4dni skonzumuje cca 10% kapacity 12V baterie, pricom napetie 12V baterie poklesne len na 12.3V. No elektronika nedovoli dalsi pokles napetia 12V baterie a hned ju dobije. No dobija ju velmi jemne, dobitie trva cca 4 hodiny konstantnym napetim 13.9V, pricom maximalny nabijaci prud je 2.2A a postupne klesa.
          Naposledy upravené jux; 23-10-2020, 06:06.
      • Zzz
        Zzz
        Junior Member
        • Mar 2020
        • 5
        •   

        Zdravim, vcera som bol skusit nabijat na Next-e Senec Slovnaft a bez uspechu. Nabijanie sa ani nezaplo a LED pasik svietil na oranazovo. Nejaky tip, kde som robil chybu? Skocil som na AC do Senca k uradu a tam to islo v poriadku. Dakujem.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20201022_183759_1024x768.jpg
Videní:	795
Veľkosť:91,6 KB
ID:	63106 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20201022_183816_1024x768.jpg
Videní:	758
Veľkosť:95,6 KB
ID:	63107
        Pripojené súbory

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Bolo to prvé CCS nabíjanie ? Lebo na každej mojej citigo to pri prvom nabíjaní dvakrát vyplo a išlo až na tretí pokus a písali to už aj iní, že naprv pár krát zastavilo - tak asi nejaká vlastnosť áut.

        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ... prve ale skusal som to asi 10x. Najprv ma napadlo, ze to nejde koli scheduleru. Vypol som ho a aj tak to neslo. Skusim skocit na ZSE/GW.

        • Ivan91
          Ivan91 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som mal prve DC nabijanie v budci bez problemov, takze to nebude hromadny problem

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja takisto prve uplne bez problemov (beladice).

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ta nabijacka je funkcna. teraz sa tam prihlasil jeden clen z tohto fora na plugshare.

        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 vcera som to bol skusit znova a nic snad nebude nieco s autom. Chystam sa na ZSE nabijacku, ked skonci lockdown

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Na tej nabijacke som so Citigo par krat bol a stale bez problemov. Vlastne, este som s nabijanim na ziadnej stanici nemal problem. Skusil som ich zatial asi 10-15.
          Teda, problem som mal s dvomi nabijackami z EV mapy, ale to bol problem na ich strane.

        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          Bol som dnes na ZSE a DC fungovalo na prvy krat. Netusim preco tato pri Slovnafte nefunguje
      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        Vcera som nabijal z 0% na 100%
        (dojazd 1km, uz sa vypinal motor a musel som opakovane znova "nastartovat")
        dodanym 10A 230V kablom a odmeral som to (podla mna) presnejsim wattmetrom:

        dodana energia: 35.99 kWh

        Nabijanie trvalo 15 hodin..

        Predtym ten "lacny" ukazal 35 kWh, ale ten nema desatiny a mam dojem, ze teraz som auto vybil este viac, aj ked v oboch pripadoch bola bateria 0%.

        Pri vyuzitelnej kapacite baterie 32.3 VS dodana energia 36 je tam strana "len" nejakych 10%
        Pripojené súbory
        Naposledy upravené denial; 28-10-2020, 13:03.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          to vychadza tesne nad 11 percent ak berieme uzitocnu kapacitu 32,3.
          Teda vysledok, ktory som nameral aj ja na Leafe.

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte by ma zaujímalo porovnanie s wallboxom. Nominálne zaťaženie by mohlo mať pozitívny vplyv na efektivitu.
          ..ale za mňa super

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          veľmi dobrá efektívnosť, až sa mi nechce veriť, pri 10A kábli je to skvelé

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          To je tak skvele, ze tomu neverim.

        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          bolo by dobre, keby to niekto odmeral certifikovanym merakom

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ten tu asi nikto nemame a nechceme ho kupovat za drahy peniaz.
          Ale kedze tieto cisla potvrdili dokopy uz ako tak citam 4 rozne meraky, neverim, ze by vsetky boli zhodne tak mimo

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som meral účinnosť pri 10 A nabíjačke tak, ze som odčítal cez OBD energiu dodanú do baterie. Vyšli mi straty nabíjania 15%. Čo sa týkaka využiteľnej energie v baterii, tak tá je o cca 3 % nižšia (účinnosť samotnej baterie).

          Korešponduje to z meraniami spotreby, ktorú robil ADAC tak, že ju vzťahoval na energiu, ktorú odobrala nabijačka z energetickej sieťe. (keď by som bol ekológ-purista, tak vy som meral už energiu na výstupe generátora v elektrárni). U trojičiek im vyšla spotreba o cca 20% vysšia ako NECD. Mali ale vlastný ECO - cyklus a neviem ako nabíjali. Je to len indícia, že straty plus/mínus 15% sú reálne.

          Pri 7 kW nabijaní budu straty nižšie, tam 10% by mohlo byť. Koľko skutočne zmerám keď mi dôjde wallbox (objednal so VW -Elii ale ten má údajne chybu vo FW- neviem kedy dorazí)

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 podobne som to meral aj ja s nissan appkou a ta vysla este pozitivnejsie ako 11 percent na meraku.
      • jozefSk
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 21
        •   

        Viete o nejakej možnosti, ako vypnúť kúrenie úplne (okrem módu ECO+)?
        Ventilátor nechať pustený.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          citi nema tlacitko heat ? mne bez neho ide len ventilator a vonkajsi vzduch.

        • stopo
          stopo komentoval
          Upraviť komentár
          prepnut teplotu na L0 a vypnut klimatizaciu. toto by malo fungovat
      • jozefSk
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 21
        •   

        Pár dní jazdím iba krátke trasy a spotreba vyletela z 11,5-12,5 na 15-17kW/h.
        Samozrejme, veľký vplyv má na to kúrenie, ale aj rozjazdy.
        Citigo - mestské auto? Nižšia spotreba vychádza na prímestské cestoanie.

        Komentár


        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Nemyslím si, že má na spotrebu veľký vplyv to či jazdíš v meste alebo okolo neho. Proste len prichádza zima, kúriš a aj batérie sú chladnejšie. Mal som to tak aj na Leafe a mám to tak aj na Kone..

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          tak ja mam tuto sezonu zazracne auto. 12,2 dnes rano bola nula a uz som aj na zimnych
          jozefSk nejaky velky narast nie? nuloval si si spotrebu, alebo je to zvysenie toho lepsieho priemeru?

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Winter is coming... Kurenie,Zimne gumy,horsie pocasie. Ja na eNire priemerka v lete 14,5kWh, v zime 18,5kWh/100km.

        • Sly
          Sly komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som sa taktiež trochu nad tým pozastavil na e-upe, ale zase je pravda že zimné pneumatiky mám širšie o 2 cm. A fakt to kúrenie žerie na začiatku najviac, potom už len udržiava. Najviac to cítim na krátkych trasách, potom už sa to nejak utrasie. Takže treba auto nechať do rána na "kábli" načasovať kúrenie pred časom odchodu a auto ostane vykúrené a nabité na 100%

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Alebo nekurit Ja som zatial nekuril ked idem dakych 5km po meste sa to ani neoplati. Manzelke sa mi to zatial nepodarilo vysvetlit tak ked ide ona ma aj 20 spotrebu za taky kratky cas sa to aj tak nevykuri ked tak radsej vyhrievanie sedadla
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Je to tak ako píše jozefSk, ja mám spotrebu tiež nad 15 keď som mal pod 10 v lete. Keď pozerám mobilnú apku, kúrenie žere na prvých 10 km priemerne 6 kWh/100km, teda viac ako polovicu spotreby na pohon.

        Práve mesto je na kúrenie najhoršie, lebo veľa krátkych trás znamená stále maximálne vykurovanie. Zastaví auto na hodinu, ochladne a znova 5 km jazda na plný výkon kúrenia. Keď sa jazdí na dlhšiu trasu, auto rozkúri ale potom už len udržiava teplotu, čo ho stojí štvrtinu energie.

        Na Citigo treba v zime stále stláčať ECO (spotreba kúrenia klesne zo 6 na 2 kWh/100 km alebo na úplne krátke do 5 km stláčam Eco+, kedy je kúrenie úplne vypnuté - aj tak by sa nestihlo vykúriť. Kúrenie nejde nijako vypnúť, musí sa len dávať režim Eco alebo ECO+. Bohužiaľ tak ako si nepamätá Citigo nastavenie teploty, tak si po vypnutí a spustení nepamätá ani nastavenie režimu jazdy.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          Ako je to s Eco? Kuri aspon trochu alebo vobec? Ventilator urcite ide.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          áno, Eco kúri ale tretinovým výkonom

        • Zzz
          Zzz komentoval
          Upraviť komentár
          Ok dakujem.
      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43

        Mne tiež stúpla spotreba, ale ako sa tu už spomínalo, to kúrenie žerie okolo 6kw hlavne pri rozkurovaní. Keď bolo vonku 9 stupňov tak sa to potom ustálilo na 1,4kw. Zistil som to keď som prednedávnom dostal defekt a čakal som asi hodinu a štvrť na odťah. Pri nižších teplotách zatiaĺ nemám overené koľko to bude spotrebovávať energie, ale isto o niečo viac.

        Komentár

        Pracuje...
        X