Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Výber nového EV alebo čo všetko brať do úvahy

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Výber nového EV alebo čo všetko brať do úvahy

    Tak sme sa pustili do hľadania nového EV a so skúseností s malobaterkáčom BMW i3 nám vzišli nasledovné kritéria:
    1. Auto pre 4 člennú rodinu, dostatok priestoru pre pasažierov aj batožinu (400l staci).
    2. Aerodynamika EV aj pre diaľničnú rýchlosť 120km/h- čo najnižšia spotreba.
    3. Nabíjanie na úrovni 80kW+ čo najdlhšie.
    4. Cena
    Nasledoval výber a vzišlo nasledovné:

    Tesla M3 SR+
    Pekný dizajn, veľa features, cena po odrátaní dotácie prijateľná resp. max čo môžeme a chcem dať za auto.
    Dojazd: cca 340km v priemere, Mesto 320-500km (Zima/Leto), Diaľnica 250-320km (Zima/Leto).
    Kapacita batérie: 55kWh/50kwh využiteľných.
    Nabíjanie: 11kW AC/ 100kW DC (priemer 82kW).
    Krivka nabíjania: do 50% kapacity 100kW, do 70% kapacity 100kW-50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%
    Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 175-220km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
    Údaje o spotrebe z : ev-database.org


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	TM3 nabijanie krivka.PNG
Videní:	611
Veľkosť:38,8 KB
ID:	44105





    KIA eNIRO 64kWh
    Dizajn celkom fajn viac neutrálny. Predošlá veľmi pozitívna skúsenosť s hybridným modelom. Cena po odrátaní dotácia viac ako prijateľná.
    Dojazd: cca 375km v priemere, Mesto 375-565km (Zima/Leto), Diaľnica 265-345km (Zima/Leto)
    Kapacita batérie: 67kWh/64kWh využiteľných
    Nabíjanie: 7,2kW AC/ 80kW DC (priemer 64kW)
    Krivka nabíjania: do 55% kapacity 80kW (priemer 75kW), 53-70% kapacity 50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%.
    Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 185-240km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
    Údaje o spotrebe z : ev-database.org

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	NIRo nabíjanie krivka.PNG
Videní:	538
Veľkosť:51,7 KB
ID:	44106

    Dostali sme sa tak k dvom vozidlám a zrejme aj k tomu najpodstatnejšiemu čo v prípade kúpi EV podľa mojich skúseností zaváži a má zmysel sledovať:
    1. Spotreba EV mesto a diaľnica, aerodynamika vozidla pri rýchlostiach nad 80km/h je dôležitá,
    2. Veľkosť batérie, čím viac tým lepšie (pár kWh vykompenzuje aerodynamika),
    3. Teplotný manažment batérie,
    4. Rýchlosť nabíjania ale aj dĺžka trvania čo najvyššieho výkonu nabíjania.

    Tesla je víťazom vzhľadom na: dizajn, features, aerodynamiku, spotrebu, rýchlosť nabíjania (30% úspora času oproti eNiro).
    eNiro však nijako nezaostáva a je zdatným súperom vzhadom na cenu a výkon (50k Tesla 42k eNiro).

    Záver: používanie i3 ma naučilo veľmi veľa o EV a ich používaní. Dnes viem, že okrem kapacity batérie treba pozerať aj na spotrebu samotnú a rýchlosť DC rýchlo nabíjania, ušetrí to nervy a hlavne čas. Dúfam, že štátne dotácie sa budú dať uplatniť aj na Teslu a o 2-3 mesiace zaparkujeme v našej garáži M3 SR+. Ak nie pôjdeme do eNira a budeme sa tešiť rovnako.
    P.S.:
    Najbližšie nechcem kupovať auto aspoň 6-10rokov, mam toho dosť. Predávať dve autá je záhul. Niro sa predalo do 1,5mesiaca, i3 2,5 mesiaca.

    Pridali by ste ešte ďalšie kritéria ak áno ake?
    Rasťo
    Naposledy upravené mozeg; 14-11-2019, 07:06. Dôvod: vlozene nabijacie krivky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #2
    Rasto dobre si vybral. Su to dvaja asi naj naj adepti pre rodinne auto. Ta tesla ma papierovo viac plusov aj ked ten SR nie je tak okuzlujuci dojazdom.
    Na dialnici bude jednoznacne uspornejsia ako Niro. Tam ale mas ovela pristupnejsi kufor a napr vyhrev volantu (ja som si na to fakt zvykol a nove auto bez neho nesmie byt).
    U Tesly ta moze aktualne trochu odradit aj ten pristup, fakturacia, servis. Ale pravdepodobne, ze sa aj to budci rok vyriesi ak tu konecne nieco otvoria.
    eNiro do dotacie bude spadat, tesla zatial stale nie je zname/jasne.
    A k eniro a jeho dostupnosti precitaj moje dnes ziskane info na konci testu: https://www.mojelektromobil.sk/test-kia-eniro/
    Urcite si ale obe auta vyskusaj vo vsetkych podmienkach. Chces za to dat tolko, co stoji mensia dedina na vychodnom Slovensku, tak aby si mal vsetko otestovane
    Naposledy upravené milan84; 13-11-2019, 21:46.

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Na eNire sa mi paci ze tiez je mozne vselico nastavit:

      Podrzis lavu packu a auto vie uplne zastavit regeneraciou-som si na to zvykol pri i3 a je to super.
      Podrzis pravu packu a auto sa zapne do auto regen modu-regeneracia sa automaticky bude upravovat podla dat s predneho radaru.
      Pri cuvani sa sklonia skla spatnych zrkadiel-ak nechas koliskovy prepinac v polohe L alebo R
      Pre jednotlive mody: eco, normal, sport je mozne nastavit uroven klimatizacie a uroven rekuperacie auto si to zapamata a do buducna pouziva tieto nastavenia.
      Mal som NIRO v HEV verzii a to auto je fakt super, su tam moznosti vylepsenia to ano a mozno aj v kvalite niektorych veci ale celkovo som bol velmi naozaj velmi spokojny. Preto verim ze aj v EV verzii ak teda nebude moznost cerpania dotacie na Teslu tak budem spokojny aj s eNirom a este aj cca 6 litrov usetrim.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Inak k tomu úplnému zastaveniu:
      Tesla v najnovšom SW pridala funkciu, kedy po pustení plynu auto rekuperuje až do 0 a zastaví a stojí.
      Volajú to funkcia “Hold” u autopilota.
      Dnes som s tým prvý krát išiel a je to kompletný “one pedal driving”. Paráda ale chce to si na to zvyknúť a vedieť odhadnúť kedy ten plyn pustiť.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #3
    eNiro je imho lepsie rodinne auto. Variabilny a velky kufor. Dobre vnutorne usporiadanie. Dostupny a rozsireny servis. Nizsie ceny nahradnych dielov aj spotrebneho materialu (pneu). Lepsia vybava tych “pouzitelnych” prvkov ako vyhrievanie volantu, odvetravanie sedaciek, moznost stresnych lyzin.

    TM3 je lepsie soferske auto pre teba ak si chces urobit radost. Na dialnici efektivnejsie. Lepsie technicke parametre. Rychlejsie nabijanie a hlavne siet Superchargerov co moze byt klucova vlastnost ako teraz tak aj v buducnosti.

    Ak ti nevadi horsia variabilita, nedostupny servis a vyssie ceny za pneu tak TM3 je lepsia volba. A tiez ak povazujes imitaciu krbu v aute za lepsi sposob zahriatia zmrznutych ruk ako vyhrievany volant

    Osobne by som este mozno pockal na ID3 ako zamiesa kartami. Z dostupnych info to zatial vyzera na jedno z najlepsich EV vobec a skutocne seriozny konkurent Tesle. Ale dostupnost bude otazna ak ta tlaci dotacia a stale nevieme ake to auto bude v skutocnosti. Ci vobec naplni ocakavania.

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      TM3 v SRplus verzii zas nie je az taka vyhra, ci uz dojazd alebo rzchlost nabijania, Long Range proste vo vsetkych parametroch vedie ale ta cenu je uz pre mna prilis.
      ID3 som zlozil zalohu ale je November a moznost konfiguracie pre nas trh nikde, slubovali moznost konfoguracie po oficialnom predstaveni a neda sa.

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      btw k tomu kufru...má už TM3 vyriešené to zatekanie po otvorení kufra?

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Videl som niekde video ze sa upravilo do vysky gumenne tesnenie ci gumenna lista na hrane kufra a skla,voda tak nestecie do kufra ale ide okolo.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Potvrdzujem. Voda do kufra netecie po otvoreni.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      V poslednom update malo by zvysenie vykonu nabijania aj u SR+ verzii na 170kW:
      https://twitter.com/tesletter/status...47814286983168
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #4
    Na budúci rok pride na trh aj Citroen C5 E-Aicross. A to je kus auta. Predajca mi nevedel povedať presné špecifikácie, ale dozvieme sa pri predstavení. Ak by som nechcel TM3, tak s tým výberom by som ešte chvílu počkal...

    Komentár

    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      #5
      mozeg píšeš hore "Diaľnica 250-320km (Zima/Leto)." Ale podľa tejto bjornovej tabuľky je to optimistické pre SR+. To RWH 70% ma dosť desí.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_5210.jpg
Videní:	401
Veľkosť:102,8 KB
ID:	44094
      Naposledy upravené ivan32; 14-11-2019, 00:10.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Na ten jeho RWH (dojazd v zime po diaľnici na 70% batérie) sa kľudne vykašli. Prečo by si mal tak jazdiť? Bežne v zime jazdím medzi 90-10%, ak fakt treba aj 100-5%.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        To asi preto že na SC bude človek asi nabíjať len do 70% potom to už trvá dosť dlho nie?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        ivan32 Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 175-220km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť). To zhruba sedi s Bjornovou tabulkou.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        V tej tabulke pekne vidiet co spravi s dojazdom pocasie, zimne pneu a kurenie. Ta 50kWh bateria je tam len tak tak.Takze v zime tak 110km/h.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #6
      Skusil som este vypocitat realny odhad casu nabijania TM3 a eNIRO. vychadzal som z teoretickeho maximalneho prudu nabijania. TM3 100kWh a eNiro 75kWh. Nabíjame 35kWh co predstavuje 70% z hodnoty TM3 batérie a 53% z eNiro batérie.

      TM3 nabíja prvých 50% casu 100kWh takze 50% nabije za 15minut, dalsich 20% nabija priemerkou 75kWh co znamena dalsich 8 minut, vysledny cas nabijania 23minut.
      eNIRO nabija prvych 53% (34kWh) vykonom 75kWh co znamena 27 minut nabijania na kapacitu 35kWh.

      Ak to teda zaokruhlim tak mi to vychadza:

      TM3 .............25minut
      eNiro ............30minut

      A kolko na tych 35kWh prejdem:

      M3...............Leto 35kWh/13kWh ............ 269km (kombinovany cyklus)/zima 35kWh/18kWh.............194km (kombinovany cyklus)

      eNIRO ........Leto 35kWh/15kWh............. 233km (kombinovany cyklus)/Zima 35kWh/20kWh............. 175km (kombinovany cyklus) (aby som presiel tolko co na M3 potrebujem o 5,4kWh viac nabit s nabijanim o vykone 60kWh v priemere)


      Takze TM3 SR+ c/a eNIRO rovnaka vzdialenost:

      TM3.........25minut
      eNIRO.....35minut
      (a tu je to 30% rychlejsie nabijanie)


      Takze opat je na zvazenie ci to v pripade TM3 SR+ az tak zavazi nakolko sa opat ukazuje ze kapacita baterie je dost podstatna nakolko aj od nej sa odvija dlzka max. nabijania.
      Naposledy upravené mozeg; 14-11-2019, 09:57.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Mam cerstve skusenosti s 2x900 km road tripom. Sice mam LR AWD ale tu su (zhruba) udaje ako si ich pamatam:
        1. zacatie nabijania medzi 10-40% - vykon nabijania dosahuje az 150 kW (na sucasnych SC aj na Ionity).
        2. okolo 50% zacina spomalovat (asi tak na 120kW) ale este pri 70% dosahoval 90 (!!) kW.
        3. Pri 80% to bolo okolo 75 kW.
        4.Takze do 90% koncila na asi 60 kW.
        Celkovy cas nabijania z 10% na 90 % zhruba tych 35 minut. Ale u baterie 78 kWh! To je pridany dojazd 300 km u LR aj v zime.
        Cize SR+ sa musi v pohode vliezt do 30 minut az do do 90%.
        Musim povedat, ze s troch zastavok mi 2x vadilo, ze to bolo tak rychlo lebo este som nedojedol/nedopil/nedocikal . Lebo nie vzdy som nabijal z 10%.

        mozeg - v tom vypocte hore mas asi chybicku v tom porovnani casov - na kolko % a dojazdu nabijes to Niro za 30 minut?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Prepocitam este na dojazd.Jirko ma pravdu ale tam velky rozdiel nie je bude to mozno plus 3-4min.

        LR AWD M3 ma obrovsku vyhodu vo velkosti baterie aj v rychlosti nabijania. SR+je na to vyrazne horsie.
        Tu je krivka LR.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        Hm, a teraz poďme do našich reálií, kde 90% DC je 50 kW ABB alebo 50 kW Efacec. Alebo sa dá fakt dnes jazdiť medzi BA a Michalovcami s TM3 SR+ len prostredníctvom SC?
        Sám sa teším na Konu a 75 kW nabíjanie no stále častejšie sa zamýšľam, že vlastne kde na mojich trasách po SK toto využijem. Skôr ma láka 11 kW palubná nabka keďže tam, kde dnes ťahám 3,6 kW, s Konou to bude 11 kW a to už je celkom cítiť.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Da sa...
        Bratislava - Budca - Demanovska Dolina - Michalovce

        Malo by ti to vydat bez problemov a vacsieho obmedzovania.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Este jedna vec - SR+ ma maximum 170 kW najnovsie, uz nie 100 kW.
        https://insideevs.com/news/380519/te...charge-170-kw/

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa tak a vitaz je vlastny ak by to ficalo len povedzme 120-150kW tak uz nie je o com a SR+ je pouzitelna aj na dlhsie cesty. Opat well done Tesla. :-). este ale bude zaujimave aka je ta nabijacia krivka, ale urcite pojde v priemere o zrychlenie tak 20-30% oproti povodnemu 100kw nabijaniu.
        Naposledy upravené mozeg; 14-11-2019, 10:04.

      • MatejN
        MatejN komentoval
        Upraviť komentár
        Pozor navysienie rychlosti pri SR+ na 170kW bolo vo verziii 2019.36.1 vo 2019.36.2.1 zial uz nieje a je to vratene na 100kW

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Neboj v dalsom update dostanes screensaver s interaktivnym maciatkom aby ti vykompenzovali opatovne znizenu rychlost nabijania. Aby ti rychlejsie usiel cas na SC

      • MatejN
        MatejN komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo nastastie mam Long Range takze Maciatko nepotrebujem

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To malo byt mozgovi ale ospravedlnujem sa za offtopic. Nechal som sa uniest Ale bolo by to riesenie na urovni Elona

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Alebo si zahráš nejakú z tých hier čo tam furt propagujú.
        Elon dal, Elon vzal....

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Chlapci, zas netrepte, SW 36.1 bol Early Access build, nasledne sa rozhodli vydat 36.2 ktory sa distribuoval na vsetkych, takze tam asi este nieco musia poladit, som si isty, ze v najblizsich update sa to znova vrati.

      • MatejN
        MatejN komentoval
        Upraviť komentár
        Ano v najnovsej verzii 2019.40.1 ktora je uz v testovani je 170kW nabijanie zahrnute :-)
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #7
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Screenshot_20191114-085406_Chrome.jpg Videní:	0 Veľkosť:49,2 KB ID:	44113

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        To sedi s mojou skusenostou (aj ked som nerobil presny zaznam) ale mam za to, ze ten pokles nad 75% nebol az taky vyrazny. Ono totizto zalezi s akou verziou SW bol ten graf spraveny. Tesla posle OTA update a hned mas krivku (alebo vykon, alebo dojazd) iny...
    • Rasto6
      Member
      • May 2019
      • 45
      •      

      #8
      Ja som pred časom absolovoval velmi podobne rozhodovanie. Jazdim plug in hybrid, niečo o elektromobilite som sa uz aj vdaka tomu naucil. Vyberal som medzi TMX Audi e-tronom a okrem Tvojich kriterii je pre mna dolezity servis a prave toto kriterium rozhodlo v prospech e-tronu.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        etron nie je plug in. Ci to mas druhe auto?
    • Rasto6
      Member
      • May 2019
      • 45
      •      

      #9
      Teraz jazdím plug in hybrid Audi Q7 a objednal som čisto elektrický etron

      Komentár

      • denial
        Member
        • Jun 2014
        • 322

        #10
        mozeg, tak ako si sa napokon rozhodol, s vedomim, ze dotacia je na e-niro aj najlacnejsiu teslu?

        pri tesle sa musi ta dan platit 2x aj ked sa objednava v prahe?

        bol som sa skusobne previest na kone a ide to celkom dobre, ale je to dost male auto

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Popravde stale neviem. Jedine kedy Tesla vychadza je vlastne z Nemecka a iba s priplatkom vo farbe. K tomu pakaren s dovozom a prihlasovanim a s DPH. Takze tak.
      Pracuje...
      X