Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Peto02
    Member
    • Mar 2016
    • 86
    • peter83511
    •   

    #61
    Dnes od obeda je prezentacia WV ID.3 v Porsche na Vajnorskej v Bratislave. Cestou do nakupneho cesntra som si vsimol zaparkovany Leaf 2, Kona a Corsa-e na ich parkovisku a pri ceste spet boli uz pri nabijacke zaparkovane tieto ID.3. Tak som sa zastavil, popozeral, trocha pokecal s prezentujucim... Par kusov by na Slovensku mali predat este koncom roka a ze ta zakladna verzia od 30tis eur by mala prist v Juni 2021 (7 vybav?!).
    Inak za mna obycajne auto, nieco ako kedysi Fabia, neviem ci vobec na urovni noveho Golfa...
    Naposledy upravené Peto02; 27-08-2020, 12:35.

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Porovnavat fabiu s golfom chce dost odvahu podla mna Cena ma byt od 30 s DPH?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tiez som to bol obzriet... rozmerovo je to na europske pomery tak akurat. Zvonka kompaktne, vnutri viac miesta ako v Golfe, skvely pristup do kufra s tak akurat objemom. Dizajn typicky VW. Neohuri, relativne nudny a nenapadny. Na druhu stranu bude zrejme dobre dozrievat casom ako vacsina Nemcov, narozdiel od Korejcov ktori robia dizajn na 3-4 roky ked uz auto zacne vyzerat staro. Skoda ze sa to auto neda zobrat na par hodin poskusat Osobne ma sklamal interier. Snazili sa inspirovat strohym riesenim ala Model3 ale je to take dake nedovarene. Skladba, vzhlad a farba materialov cista Korea. Ergonomicky to chce asi dlhodobo vyskusat ale minimalne to ovladanie svetiel je dost neintuitivne akoby to robili Francuzi. Stredovy tunel mi tam prisiel uplne zbytocny. Mohli ho kludne vyhodit a urobit to otvorenejsie. Drziaky na pohare mohli integrovat s vysuvnym mechanizmom do palubovky. A ten vycnievajuci tablet prilepeny na vrch palubovky je dalsim vykrikom moderneho nevkusu. Keby ho dali nizsie po vzore Modelu S, Renaultu a dalsich tak by to bolo elegantnejsie a viac uhladene.

      Osobne som cakal trosku viac vzhladom na to akym dolezitym modelom ID.3 je pre VW a ako dlho sa s nim bavili. Rozmery dokonale, dizajn nudny, interier skor zly, cena vyssia. Kupa srdcom by to u mna nebola ale ako taxik alebo firemna flotila super Jedna z mala veci co drzi toto auto na spici je pohon zadnej napravy a uz to samotne z neho robi lepsie auto ako 90% aktualnej EV produkcie. Skoda toho zbytku...

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka za info a postrehy, ja som sa mailovo objednal na predvadzaciu jazdu. Koniec septembra/zaciatok oktobra by mali mat auto aj na zakaznicke jazdy

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som tiez objednany. Som zvedavy ci sem stihnu dodat predvadzacku v slubovanom termine. Este to uplne nezavrhujem. Interier by sa mohol dat poriesit nejakym priplatkovym paketom s inou farbou. Tieto svetle sede plasty z prelomu 80./90.rokov ja nemusim. Je ako stary Citroen alebo Daewoo 😂 Skor som zvedavy na jazdu. Ten zadok ma stale laka len aby tam zas nebola nejaka habadura v podobe coldgate/rapidgate alebo sialena spotreba. A nabijanie slubuju slusne rychle. V mainstreame v podstate nikto take nema, vsetci stracaju dych okolo 70kW. Pre 110+ treba uz siahnut do premia za trosku ine ceny.
  • melko
    Junior Member
    • Feb 2020
    • 11

    #62
    Na akcii v BA nebola moznost skusobnej jazdy? Vo Zvolene bola jazda mozna uplne bez problemov. Interier sa ani mne nepaci, ale ake lepsie BEV je mozne kupit za 36 tis. EUR? ID.3 som zatial neobjednal, ale naozaj nic porovnatelne za tu cenu neviem najst.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Mne povedali ze aktualne nie. Ale bavime sa o 1-2 hodinovej skusobnej jazde alebo pozicani auta na vikend ano? to ze predajca zoberie niekoho na 3 minutovu jazdu okolo predajne velmi vypovedne nebude.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    #63
    Kto kazdy tu ma zavaznu objednavku a teda caka na dorucenie? Je tu aj niekto, kto silne zvazuje objednat? Vraj este 1st su dostupne, aj ked to je asi jedno...

    Komentár

    • melko
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 11

      #64
      Mam objednanu ID.3 1st, mal by som ju dostat v najblizsich dnoch. Podla mojich informacii su nejake este k dispozicii, ale asi len vybavy plus a max.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #65
        ID.3 vyzerá veľmi dobre, Bjornove testy ukazujú aj celkom prijateľnú spotrebu, oproti eGolfu dobrý skok k lepšiemu. Sranda je, že kvôli menšej spotrebe je na 1000 km trase s UFC rýchlejší ako e-Tron s jeho 150kW nabíjaním.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Stredna baterka a stredna vybava vychadza o tisicku lacnejsie, ako korejci po fleet zlave. A po 1000km testoch to fakt vyzera na lepsiu volbu

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Jam som od ID3 upustil a vzal eNIRo 64kWh a nelutujem. Pojazdim par rokov a potom Tesla alebo ID4.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Co sa tyka toho testu, v podstate prisli rovnako. a to ma etron o 50% vacsiu baterku, o 50% vacsi nabijaci vykon a o 50% vacsiu spotrebu

        • melko
          melko komentoval
          Upraviť komentár
          Mna prekvapilo, ze ID.3 v Bjornovom 1000km teste dopadlo ovela lepsie ako Hyundai Kona 64kWh

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Rychle nabijanie je klucove a ma na rychlost cestovania vacsi vplyv ako efektivita/spotreba. Ukazal to uz eTron. Aspon za predpokladu ze je dostupna infrastruktura. Co tu na SK stale pokrivkava s tymi UFC.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          melko Pozri teploty. Kona mala podstatne zimšie. Dosť vysoká spotreba - či mala čerpadlo.. Dosť spraví aj doprava a počasie. Viď 1000 km okolo SR 15:20, 15:50, 16:15, 17:15 - jedno auto a vždy sa išlo na max.. Pokiaľ nejdú 2 autá naraz za rovnakých podmienok, ťažko posudzovať.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 teplota urcite hra rolu ale ID3 malo aj trosku vyssiu priemernu rychlost, a tu je to jednoduchy fakt, ze Nemci postavili naozaj dobre auto a zosadili Korejcov z dlhorocneho tronu dostupnych EV. Proste urobili vsetko lepsie - platforma je cisto elektricka a nie je to kompromisne 3in1 riesenie. Maju lepsie efektivitu a vyssiu rychlost nabijania. Nabijanie ma krasnu linearnu krivku bez skokov a drzi naozaj slusny vykon az do 100%. Pri tolkych rozdieloch nie je dovod spochybnovat lepsi cas a urcite by dosiahli lepsi vysledok keby isli v jeden cas s Konou. Uz len zostava dufat ze budu auta aj dodavat v potrebnych mnozstvach, aj ked zjavne maju navyrabanu slusnu zasobu co caka na software. Este som zvedavy na test tej verzie s vacsou baterkou a rychlejsim nabijanim a ci budeme podobne vysledky vidiet aj pri koncernovom Enyaqu (- aerodynamika). Zatial to vyzera na slusny rozbeh konkurencie z coho mozeme mat len radost

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Silná káva nazývať to zosadzovaním. Porovnaj si grafy id3/korea. Jeden natlačí 32kWh a druhý 30kWh. Naoko to vyzerá ako má ID3 navrh, ale kŕmí len 58kWh čo HK cez 66kWh.. a plynulo ide graf, ale vo chvíľach predbehne v klesaní ten skokový, resp. sa dosť kopírujú.. Uvidíme ako si povedie ID3 v zime, aké tam budú cold gates. Inak 1000km okolo SR ma naučilo jedinu vec. Je úplne jedno či más Ioniq 28, e208 s 50kWh.. alebo Teslu.. Tie časy sú podobne a doprava/počasie robí rozdiely. Komfortne sa dá ísť s hocičím od 50kWh aj to nabíja aspoň 50kW. Akurát pri veľkých skokoch ako sme išli Estónsko je to viac s prehľadom pri väčšej baterke, že niečo nepôjde. Ak sa chceme precikávať a porovnávať presnejšie, treba zobrať 2 autá a v rovnakých podmienkach ich prevetráme. Som inak tomuto naklonený, nech vidia ľudia rozdiely, kde čo o koľko valcuje.
          ID.3/4, Enyaqu inak veľmi fandím. Konečne pribúda ďalšia poriadna konkurencia. Uvidime co prinesie este Ioniq 5 :-)

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Tesim sa na akukolvek konkurenciu, zatial to z publikovanych dat vyzera ze ID.3 sa priblizilo na par s tym co Korejci maju uz 2-3 roky. Uvidime s cim pridu nove Ioniqy, necham sa prekvapit. 1000km test by bol relevantny keby boli vzdy rovnake podmienky, co sa na cestach neda dosiahnut, ale aku-taku vypovednu hodnotu to ma.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ej ale sa tu zatalo do ziveho korejskym fanusikom jedno vycitaju Teslakom a sami su na tom rovnako

          nick81 1000km okolo Slovenska je zbytocne sem tahat, ma to presne nulovu vypovednu hodnotu prave kvoli urovni nasej siete, vacsina nabijaciek je tu 50kW a tam sa rozdiely dorovnavaju a prichadza na rad efektivita a velkost baterky. Urob ten challenge niekde kde maju siet uz na lepsej urovni a UFC je tam standard v rozumnych vzdialenostiach a zacnu sa prejavovat rozdiely. To ze niekto ma zimu a dazd ok. Ale pocasie ovplyvni kazdeho +/- rovnako. Nemozes spochybnit fakt, ze ked by ID3 vyrazalo naraz s Nirom tak by ID3 bolo rychlejsie.

          Nehovoriac o tom, ze tu porovnavame ID3 v zakladnej vybave s najpomalsim nabijanim a najmensou baterkou proti aktualne vlajkovej lodi Korejcov, ktora uz vybavou ani vykonmi dalej ist nemoze. Ako hovorim, pockajme na testy vrcholnej verzie a zas to bude inac vyzerat.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Ale no, ake zatinanie.. Len to zosadzovanie, bolo moc huste slovo. Kona tiez nezosadzuje TM3 .. Porovnavame tu aktualnu spicku VW s 3 rocnou koreou A aj to sa neda povedat, ze by ID3 nieco valcovalo.
          Naposledy upravené nick81; 29-09-2020, 11:47.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo - čítajú to tu aj rôzni ľudia čo nemajú prehľad a preto opravujeme Tvoje mylné a predčasné závery, v každom Tvojom príspevku sú ohýbané a prispôsobené fakty, preto tu reagujeme, nie kvôli Tebe, keď si presvedčený, choď do toho, aspoňostane viac kórejcom tým, čo si im vyhovujú

          "ID3 v zakladnej vybave s najpomalsim nabijanim a najmensou baterkou proti aktualne vlajkovej lodi Korejcov"

          ID.3 sa predáva v strednej verzii s použiteľnou 58kWh kapacitou, nie najmenšou batériou a porovnávame ho s kórejcami, ktorí boli takto uedení na trh pred 3 rokmi - keď ani VW nechyrovalo kedy bude ID.3 a predávali 24kWh eGolfa so štvrtinovým dojazdom bez výbavy za podobnú cenu

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Valcovat sa ani neda, aktualna technologia uz nedovoluje prilisnu revoluciu (zatial), takze vsetko su viac menej evolucne zlepsenia. Ide o ten finalny produkt co dostane zakaznik a ako su tie jednotlive detaily dotiahnute. A tu zial hraju Nemci vzdy prim, lebo Korejec urobi auto, ale vzdy tam nieco nedotiahne, aj keby to mohol urobit lepsie uz od zaciatku. Ale proste neurobi lebo ma na haku. To je ta cinsko-korejska mentalita. Ak sa to predava, neries, neopravuj, nezlepsuj. Oni to kupia aj tak. Ked sa prestane predavat, urobis nove auto, ale zas len tak aby to nebolo prilis. Schvalne, kolko softwarovych vylepseni dostalo akekolvek korejske EV od svojho uvedenia? Vsetci dinosauri sa maximalne tak hraju s buffermi aby potom vitazne vyhlasili ako zlepsili dojazd o 15km, ale najprv musis na pol dna do servisu. A pritom priestor na zlepsenie tam je. Ale oni uz radsej riesia nove Ioniqy. Nebudu predsa stracat cas s aktualnymi lojalnymi zakaznikmi, ti uz predsa zaplatili, takze nejaky coldgate alebo optimalizacia nabijania je len strata casu

          A to zosadzovanie som myslel ze chapes viac Vies bola tu Tesla ktora stale vsetkym utekala. Potom na druhom mieste trojcata Kona/Niro/Soul. Potom zas dlho dlho nic. A potom zbytok. A teraz pricupital VW, ktoreho ID sice nie je dokonale, ale stacilo to na to, aby sa vtesnal do tej medzierky medzi Teslu a H/K To ze portfolio je 3 roky stare nie je ospravedlnenie. To je len dosledok toho, ze seru na modernizaciu a updaty. Taky ModelS je podstatne starsi a predsa dokaze drzat krok s novymi modelmi a vo vacsine disciplin ich stale prekonava. Ale to je ten zasadny rozdiel medzi chciet predavat a musiet predavat z donutenia.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Nechcem sa tu do toho miesat celkom dobre sa bavim ale podla mna VW to tiez nerobi preto lebo chce, ale pretoze musi z donutenia

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko máš pravdu, ale zase ked opravovat tak opravovat, Kona aj eNiro pokial viem boli uvedene v roku 2018, a VW mal vtedy uz e-Golfa s 38kWh bateriou, takze polovicny dojazd....

          Konkurenciu vitam, je priestor na mierne tlacenie cien dole

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash samozrejme, dostali par slusnych po papuli v ramci Dieselgatu tak zachranuju co zostalo z reputacie. ALE narozdiel od ostatnych to zobrali od podlahy a zacali prerabat komplet linky a fabriky tak, ze z nich uz ziadny spalovak nevylezie. To chce tiez celkom gule hrat takto all-in a ukazuje to, ze tomu veria a ze sa chcu do buducna na to sustredit. Ostatni sa drzia stareho remesla a nadalej produkuju kadejake zmiesane riesenia ked mas v jednej kasni aj spalovak aj hybrid aj elektro, co neukazuje zrovna na presvedcenie o tej elektrickej ceste 🤷‍♂️ Ja som VW nikdy nemusel a ciastocne som ho vzdy povazoval za nutne zlo. Ale aktualne maju asi najvacsie nasadenie po Tesle ohladne elektrifikacie a kompletneho prechodu na vyrobu EV. Nikto iny nerobi take skrty a zmeny vo vyrobe. Aj ked ich donutili okolnosti...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Myslím, že mohli pekne valcovať.. Napr. sľubovali podstatne ľudovejšiu cenu. Lepšia efektivita, aťd. Nevyužili zatiaľ nič.. Snáď aspoň tým SW VW ukáže ako sa to má robiť.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ďalšie nepravdy od Wilo:

          "To je ta cinsko-korejska mentalita. Ak sa to predava, neries, neopravuj, nezlepsuj." - kórejec nemá nič s číňanom, kórea je ako japonsko, všetko robia poctivo a nekvlitnú prácu berú ako svoje osobné zlyhanie, nájdi si na wikipedii priemerné IQ jednotlivých krajín, budeš prekvapený že kórea je o dosť vyššie, na svete pomaly najlepšie a ďaleko od nás, nemcov aj celej európy

          "Schvalne, kolko softwarovych vylepseni dostalo akekolvek korejske EV od svojho uvedenia? Vsetci dinosauri sa maximalne tak hraju s buffermi aby potom vitazne vyhlasili ako zlepsili dojazd o 15km, ale najprv musis na pol dna do servisu." - na Kone dostávam updaty každý raz ako som na pravidelnej prehliadke a budem ich dostávať 10 rokov. Pozri si do cenníka ID.3 aké majú lehoty - koľko Ti dajú aktualizáciu máp, koľko je záruka a bezplatné updaty (VW 2 roky vs 5 rokov záruky kórejci). Čo píšeš o hraní sa s buffermi, to je práve záležitosť VW - ich značky Audi, ktorá takto zvyšovala dojazd \e-trona. Kórejci na Kone upravili podvozok, pohon a pridali tým 30 km v modeli 2020.

          "A teraz pricupital VW, ktoreho ID sice nie je dokonale, ale stacilo to na to, aby sa vtesnal do tej medzierky medzi Teslu a H/K " - nechápem kedy sa VW vtesnal alebo čo vlastne VW dosiahol. Nošovická Kona je v objeme za 9 mesiacov tohto roka 30000 áut, k tomu kórejci, Kia a Hyundai v 64kWh verzii predali už 150000 áut. Koľko sa predalo ID.3 ? Som zvedavý, keď stopli eUp,Citigo po pár tisíc kusoch, koľko ich len predajú. Príchod Ioniq v 2016 - nič lepšie nebolo. Príchod Kony 2017 - zasa špica. O čom vlastne hovoríš ? Veď VW len 10 rokov maľovalo skice.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          hudino - máš pravdu, eGolf mal v 2018 už 32 kWh použiteľnú baterku, teda presne polovicu ako Kona/eNiro. Celková kapacita vrátane nepoužiteľných bufrov bola 35,8 kWh. POLOVICU bez chladenia ale aspoň už dali CCS konektor bez príplatku.

          https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Miro kecas dve na tri. Aspon si over fakty. Korejci su mentalitou daleko za Japoncami, a Japonca by si urazil, keby si ho dal na uroven Korejcana. Ale to by si musel byt s nimi dlhodobo v kontakte aby si pochopil, to ti wikipedia nepovie. To s osobnym zlyhanim pri praci neplatilo v Korei ani pred 20 rokmi, ani teraz. Je to skresleny pohlad europana formovany japonskou kulturou ako ju prezentuju media. V Japonsku to stale ciastocne plati, ale tiez sa to uz s mladou generaciou vytraca. Korea je aj vzdy bola kulturne blizsie Cine ako Japonsku. Zijes v mylnej predstave nejakej poctivej prace, ale to su zial uz len pocity. Korea si uz na vsetky technicke aj dizajnove zalezitosti najima Nemcov. V ramci vsetkych manualnych prac v automotive priemysle je absolutna vacsina robotnikov z Mongolska a Nepalu. Juzna Korea je krajina, kde je najviac Mongolov na celom svete mimo Mongolska. Vsetko robotnici. Nasleduje Nepal, Banglades a Filipiny. Casto sa jedna dokonca o otrokov a opakovane tam dochadza k porusovaniu zakladnych ludskych prav. Korejcan robi maximalne tak manazera co na nich dozera. Takto vyzera tvoj pohlad na zodpovednu pracu? Dostuduj si pomery.

          V Nosoviciach predpokladam ze to bude podobne ako u nas... Srbi, Ukrajinci a par Cechov a Slovakov.

          To ze dostavas kazdu prehliadku updaty je super. Tak napis co konkretne ti zlepsili alebo zmenili, ze ti to citelne zmenilo zitie s autom. Lebo predpokladam ze si nedostal novy podvozok ani ti neupravili rychlost nabijania. Na to by si si, ooops, musel kupit nove auto, ze jo? To je to o com hovorim. Updaty Hyundaiu velmi dobre poznam, mali sme 4 roky vo firme Ioniq a tie zmeny typu “zlepsili sme navigovanie v krizovatke” su fakt trapne, a pevne verim, ze to nechces porovnavat s updatmi v rozsahu Tesly. Ale tak niekomu staci aj vyssie cislo verzie v info screene palubneho pocitaca bez toho aby si vsimol akukolvek zmenu. Zas nehrajme tu tragikomediu

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A zasa odveci, čo je zlé na tom, že v Kórei pracujú zahraniční pracovníci ? V Nemecku robí BMW samý Turek, VW jak by dal, inžinierov majú z východného bloku a čo. Má to byť známka zlej kvality ? Nemecké autá tu veľa ľudí uznáva ako špičku kvality. Keď na Mongola dozerá Kórejec (ak je to s mongolmi pravda čo hovoríš), prečo by nemohol manuálne robiť kvalitne ?

          A áno, na Kone ma každá aktualizácia poteší a prinesie niečo nové. Nie sú to také skoky ako na Tesle ale teraz porovnávame VW a Kiu/Hyundai. A niekedy sa ani Tesle aktualizácia nepodarí alebo kvôli ochrane hardvéru obmedzí parametre vozidla, ale robí to lebo je to potrebné.

          Taktiež neviem akého Ioniqa ste mali 4 roky vo firme, keď prvé kusy (ešte len predvádzačky predajcov) sa začali predávať v decembri 2016 ? Úplne prvé boli môžu mať 3 a trištvrte roka ako najstarší predaný kus je aktuálne e-join Ioniq (pôvodom Ľuboša Geletu). Všetky ostatné sú ešte o čosi mladšie.

          Čo sa týka výroby v Nošoviciach, electrodad urobil pred týždňom video priamo z fabriky, kde hovorili áno, mali agentúrnych pracovníkov, ktorí sú ale aj teraz prví preč a boli používaní na spaľovacie autá, EV robia českí vyškololení zamestnanci na TPP. Alebo myslíš, že vrcholný model Hyundai dajú robiť nádenníkovi dovezenému z Poľska ?

          Akú tému ešte popri mongoloch otvoríš ďalej na to, že sme sa bavili o porovnaní ID.3 vs Kona a Tvojom osočovaní Kony a vyzdvihovaní zatiaľ neprevereného ID.3 ? Zachádza to už ďalej ako je dobré, takže už nebudem na Teba reagovať.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Wilo chalani, nechajte tej Korejsko/Japonsko/Cinsko/Nemeckej prestrelky, riesite tu generalizovane tvrdenia, sam som v Azii par rokov pobudol a v kazdej z tychto krajin som stravil pracovne nejaky cas, ale takto jednoducho by som tu nepisal. Zbytocne sa tu tym zaoberat.
          Ked uz by sa mali riesit rozdiely tak z mojho pohladu:
          H/K riesia elektromobily presne rovnakym sposobom ako normalne auta, vsetko decentralizovane, kazdy kompoment je vyvyjany samostatne a na zaver sa to posklada
          Tesla riesi vela HW funkcii cez SW z centralizovanym riadenim, preto ta velka flexibilita v dalsom upgradovani
          VW vyzera ze je niekde uprostred, ale z toho minima informacii nie je mozne zatial povedat ziadne podrobnosti

          Podla mna z hladiska uzivatela je pristup Tesly najlepsi, ale povedie to k modelu pay per use a budeme si v buducnosti platit za pouzivanie funkcii v aute pausal ;-)

          Kto bude lepsi ukaze cas.
          Naposledy upravené SKolja; 29-09-2020, 17:32.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko prepac ale ty si zacal s montaznikmi a nejakou tebou vymyslenou pravovnou ctou a azisjkym principom zodpovednosti za vykonanu pracu. Ja som ti len kontroval, ze tam uz nic take nie je, a aj keby bolo, tak Mongol ma v pecku takuto cest. Ze nemoze byt zlym pracovnikom netvrdim. Ale urcite nezastava tebou vymyslene atributy, ktore ani netusim odkial mas. Jasne ze BMW skladaju Turci. Ale maju aspon korektne pracovne podmienky v zmysle EU legislativy. Narozdiel od tych Mongolov a Nepalcov, ktorych tam casto zotrocuju a ludske prava im nic nehovoria. Ozaj skvely vzor. Ale nie kazdemu vadia krvave paprce...

          A ano mas pravdu, nemal 4 roky, mal len skoro 4 roky. Technicak som tu btw posielal dakedy vo februari tak si mozes overit. Bol to podla mojich info 3. prihlaseny Ioniq v SR a dosiel v prvej varke, takze asi rovnaka seria ako toho Lubosa.

          Obhajujete tu Konu ze je 3 roky stara a porovnava sa s novym ID3, ktory neprinasa nic nove. A? Tesla ma 7 rokov a stale je vo vacsine oblasti lepsia a akoze co? Rovnakou logikou ako sa smejete VW ze priniesol po 3 rokoch to co Hyundai by ste sa mali smiat aj Hyundaiu, ze po 4 rokoch od Tesly konecne doniesol co Tesla, akurat ze na nizsej urovni. Nechapem tejto logike s vekom vozidla. Vsetci dinosauri len dobiehaju to co niekto priniesol a rozvinul uz davno. A bez ktoreho by este nadalej predavali chrochtaky.

          Kecy kecy a stale plati, ze vyrabaju len preto lebo musia, aby predali spalovaky. A inovacie minimalne lebo ved naco. Vsak ludia platia Ale pravda, kaslat na to. Hyundai zostane Hyundaiom, VW bude VW, a niekto iny sa bude zhora bavit na ich vzajomnom boji so sparadlami
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #66
        ID.3 nebude úplny prepadák ako sme zvyknutí od VW, ale vyvodzovať z toho nejaké zosádzanie z trónu ...

        "Nemci postavili naozaj dobre auto a zosadili Korejcov z dlhorocneho tronu dostupnych EV" Naozaj ? Už sú ich tu plné ulice alebo aspoň nejaký sme videli na Slovensku na niekoľkých zrazoch elektromobilov ? Takéto závery sú veľmi predčasné. Lepšiu spotrebu ID by som aj tak trocha čakal, nakoľko je to obyčajný nízky hatchback, nie mini-SUV ako kórejci, to je povinnosť, nie nejaké predbehnutie.

        Keď tu dango písal o tisícku lacnejšie, aj som si dal tú prácu nahliadnuť do cenníka. Nie, nie je o tisícku lacnejší, je drahší ale každý asi máme iné fleetové ceny. A pri každej výbave pridaná jedna, dve podstatné vecí a o 5000€ drahšie ?

        Výbava PLus oproti sérii = + 5700€ a čo tam máme od vývojárov dieselgate ? Matrix LED a veci čo majú byť už v základe ako cúvacia kamera a zadná striedová opierka a jeden palček na diskoch ? No to ma podrž ...

        Výbava Max oproti Plus = + 4700 € a čo pridali ? Masážne sedadlá, head-up, a za pár € dali pár repro navyše, bezdrôtovú nabíjačku a zasa jeden palec na diskoch.

        Kolesá ako bonus pre vyššiu spotrebu pridanú za každý príplatok, koža, nebodaj ventilácia nikde, aha keď chcem aby som nemusel stále zapínať adaptívny tempomat ako na základnom Leafe ale aby sa auto posúvalo samo v kolóne, tak potrebujem najvyššiu výbavu ID.3 za 46320€ a to je už po 3000€ zľave - čo len umelo zablokovali v software aby sa tempomat vypol keď klesne rýchlosť auta, nestojí ich to ani €. Side assist - aby videlo autá prichádzajúce zboku - zasa len softwareová záležitosť, nakoľko zadné park.senzory sú v základe ale treba najvyššiu výbavu na to.

        To len také krátke porovnanie cien kórejcov a dlhoročne skicovaného ID.3 a patrične odstáteho ID.3. Slivovica vekom vyzraje, je lahodnejšia a jemnejšia, neviem či státie ID.3 na parkoviskách kvôli nedorobenému softwaru (ktorý doteraz nie je a na displeji píše "na funkciu sa čaká" je tiež lepšie aj pre baterku ID.3.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zas tych Korejcov tu tiez nie su plne ulice, povedzme si na rovinu. Stale sa bavime o storinach az tisicinach percent predajov. ID3 uz v Norsku jazdi, rovnako ako tam jazdilo kazde ine EV skor ako sa dostalo do konzervativneho zbytku EU.
          Tie cenove rozdiely budu pre absolutnu vacsinu ludi nepodstatne kedze vacsina aut sa aj tak preda na lizingy a tam sa to v tych splatkach strati. Myslim ze nejeden clovek si s kludnym svedomim priplati 50€ k mesacnej splatke lizingu ak moze mat napriklad kvalitne matrix svetla. A pritom dobre svietiace svetla povazujem za jednu z najdolezitejsich bezpecnostnych prvkov vybavy. Tu maju Korejci vecnu slabinu, ze im to svieti ako ziarovka na vianocnom stromceku, slabo. Osobne radsej svetla s ktorymi vidim a ktore pouzivam pravidelne ako adaptivny tempomat, ktory aj tak nikdy nezapinam, lebo je neefektivny. Ak to vie este aj orezavat svetelny kuzel tak dovi. Ale ako hovorim, Korejci mali moznost 4 roky studovat svoje vozidla v premavke a sledovat konkurenciu. Teraz maju sancu s IONIQmi doniest konecne dopeceny produkt a vratit sa na druhe miesto za Teslu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo S tymi ziarovkami... Ja mam LEDky na Nirovi a ziari to ako prasa, do siroka vsetko pekne osvetlene.. :-) Jedine co mi chyba je automaticke nastavenie vysky svetiel ako maju verzie na niektorych inych trhoch. Lebo na dialnici to svieti len kusok pred auto. Mesto a okresky su ok. Samozrejme matrixy by boli najlepsie.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          cenovo som to porovnal podla seba, co chcem aby mali oba porovnavane auta (eNiro/ID.3) a k eNiru by som dostal 8% zlavu. Cize mi tam vysla ~tisicka v prospech ID3. Ono pri tak drahych autach tisicka samozrejme nehra ziadnu rolu, len je to zaujimave, ze VW sa v podstate len teraz dotiahlo na uroven Korejca

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 vsak ziarit to ziari, ale nakratko, len do sirky, ako stromcek porovnaj so starymi xenonmi na BMW napriklad a to je rozdiel svetov. Minimalne na Hyundaioch to je dost bieda, Kiu som popravde v noci neskusal, ale technologia bude asi totozna. Pri Ioniqu aj Kone som dvakrat overoval ci to ma LED stretavacky a nie dake slabe ziarovky.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 mas overene, ze na inych trhoch su LEDky na Nire s automatickou regulaciou? Lebo ja som videl len obe Kie s manualnym nastavenim, zato Kona ma automatiku.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Tušim US/CA má. Len už neviem presne kto mi to písal.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          aha, cize mimo EU. Ano, tam je to mozne. Ved oni maju casto uplne ine svetla - s tym ich podsvietenim po obvode, resp. nejakej pozicnej casti z boku.
          Iny svet
      • melko
        Junior Member
        • Feb 2020
        • 11

        #67
        VW už má na stránke nový cenník a konfigurár aj pre štandardné verzie ID.3...
        Naposledy upravené melko; 30-09-2020, 19:07.

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          super už len chyba cenník skrytých servisných výdajov za garančnú opravu aby bola uznaná záruka

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ale no kazda automobilka chce dohnat zlavy na servise. Nehovorim, ze s tym suhlasim ale ked raz maju predpisane dake ukony od vyrobcu tak ich proste robit budu aj ked to netreba lebo keby to neurobili a nahodou by vznikol nejaky problem tak by za to mohol ten chudak co sa nechal prehovorit aby to nerobil. Nechapte ma zle, tiez som na to nadaval zo zaciatku, ale uz som sa s tym asi zmieril

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Ja som sa už som sa zmieril aj s tým že elektrika pre EV raz bude zdanená, aby sme platili rovnako ako fosil.. Nejako kašlem na to, treba si užiť EV pokiaľ sa teraz dá.. Ono zas či sa bude platiť nejaká (kia kvapalina), alebo to skryjú za mapové updaty, či online access.. Je to jedno. Pokiaľ to bude v rozumnej miere ..

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno v buducnosti prinutia vyrobcov BEV aby zabudovali do aut nejake certifikovane meranie spotreby, to by malo vyznam az ked bude percento BEV podstatne vyssie ako v nasledujucich mozno 10-tich rokoch. Takze casu dost a keby aj chceli, tak na uz kupenych autach to majitelia jednoducho nedovolia prirobit...

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ešte to ale stále nie je úplné, lebo všetky verzie sú s tým performance balíkom. Asi preto, aby tam nemali lacnejšie autá ako tie 1st, lebo by ich nepredali.
          A majú tam chyby, napr. všetky štandardné majú výkon 70kW/204koní. Teda majú tam K, čo je Kelvin, ale myslím, že chceli povedať koní.

        • melko
          melko komentoval
          Upraviť komentár
          Su to tzv. fast lane verzie, na ktore by sa nemalo dlho cakat. Tusim, ze v nemecku ich zacali ponukat uz 20.7. Uplne konfigurovatelne verzie budu v ponuke asi az na dalsi rok. Z 1st verzii maju dealeri k dispozicii asi este 12 ks. Su to tie, ktore si rezervovali priamo dealeri, ine volne 1st uz nie su.
      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 328
        •   

        #68
        Môj úlovok zo včera na Vajnorskej.

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Prvý reálny platiaci betatester 😁

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          od 12.10 zacinaju hromadne zapozicky novinarom a maju to uz byt auta na SK znackach. Tak mozno jedno z nich.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Skusim v KE oslovit Skodu, snad sa mozno dostanem k autu aspon na pol hodinku
      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 113

        #69
        Tak som v ňom sedel nemá ešte značky skúšobná jazda do 2 týždňov
        Pripojené súbory

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Nehovorilo sa, ze bude len 4-miestne? toto vyzera byt podla pasov 5-miestne.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          4 Miestna bude ta verzia s najvacsou baterkou iba, ostatne budu 5.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Tie dotykove tlacidla na volante budu podla mna vybavou roka (po roku zmiznu ;-))

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Vyzerá slušne len jedno veľké sklamanie interiér je taký lacný,plasty ako u Pola zpred 10 rokov keď porovnám z Kiou ENiro v kozi tak to wolswagen riadne posral proste cena nezodpovedá vnútornému prevedeniu auta

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tipujem ze vo vyssich vybavach bude asi aj interier vyzerat inac nie?

        • melko
          melko komentoval
          Upraviť komentár
          Interier je aj pre mna dost velke sklamanie, na druhej strane toto je zakladna 1st verzia s cenou 36.000,- a eNiro v kozi stoji o dost viac.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Typicky Nemec, zakladna vybava a auto vyzera zvnutra ako zigulik. Ak chces viac tak musis priplatit. Aj ked zrovna tu si nie som isty ci priplatky pomozu... celkovo to ponali dost minimalisticky vnutri.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Keby si jazdil s Teslou tak by ti v tom interiari pripadalo tych gombikov este prilis .

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ja uz spokojne jazdim 2 dni a sice tiez nepovazujem interier TM3 za zazrak, vyber materialov je vsak o maly kusok lepsi a pohladnejsi ako v ID.3.
      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 113

        #70
        moje eNiro bolo drahšie o 2000 eur,podľa predajcu ktorý videl aj vyššie verzie bude mať interiér iba iné farby takže bohužiaľ...

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          2000 viac oproti comu? tomu zakladu za 37 ci tour verzii za 47? Len aby sme vedeli s cim porovnavas A neviem veru ci ina farba pomoze...asi treba len vyskusat ja osobne budem mat radsej takyto interier ktory bude kvalitne spracovany ako daky krasny co sa mi zacne po chvili rozpdavat.

          Samozrejme neviem ci VW bude mat kvalitny ale tak trosku predpokladam ze by mohol A neporovnaval som to so ziadnym autom to bola cisto hypoteza - aby tu na mna nevybehli majitelia inych aut s tym ze klamem

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Takze fotena verzia je 1ST Pro Perfomance v cene 38 620 eur s DPH, moje eNiro vo výbave Silver vyšlo presne na 37860 eur s DPH, bol v nej príplatok za farbu Blue metalíza, ale je plne v koži, interiér je o 2 triedy vyššie (hlavne materiál , design neriešim ten je individuálny, každému sa páči niečo iné) a môžem povedať že je veľmi kvalitne spracovaný, bohužiaľ u presne tohto kusu je ten materiál proste lacný aj na pocit pri kontakte, ale treba si ísť osobne pozrieť a hneď človek uvidí rozdiel a pochopý.
          Naposledy upravené jurajsun; 01-10-2020, 11:15.

        • Vilo
          Vilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nerozumiem ako môžete porovnávať auto, ktoré má kasňu stavanú pre spaľovák s autom, ktoré má kasňu navrhnutú čisto pre EV. eNiro o 2k€ lacnejšie ako ID.3? Nie ďakujem, radšej skutočné EV.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Jasne že áno, ma to 4 kolesá , má. Funguje to na el. enregiu, funguje, má to elektormotor má, tak nebudem predsa porovnávať eNiro s motorkou. To že výrobca napíše a výraba že má iba platformu pre elektroauto neznamená že teraz iná platforma je nepoužiteľná (samozrejem aj VW platforma má veľa rovnakých vecí ako ich predchádzajúce spaľovacie verzie), rozdiely aj tak nie sú také veľké, skôr ide o proces optimalizácie a výroby v budúcnosti, čo najmenej investovať a všetko sekať na rovnakej platforme a meniť iba vrch čiže kasňu a design a podojiť to čo najdlhšie s minimálnymi úpravami a najvyšším ziskom a predať to zákazníkom , zvyšok otestujú platiaci zákazníci , proste kapitalizmus.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun to mas aku verziu e-Nira ze vravis ze je plne v kozi? Kozeny interier je k dispozicii len pre verziu Platinum (zahrna aj ventilaciu sedadiel, elektricky nastavitelne sedadlo vodica a bedrovu opierku) a cena s nim vyjde na vyse 47-tisic. Ostatne verzie maju iba latkovy potah kombinovany s umelou kozou, ktora ma od nejakej premiovej kvality veeelmi daleko. Nehovorim ze je to nejaky vysloveny smejd, ale v porovnani s takym Modelom 3 (ktory ma asi najlepsiu umelu kozu, aku som mal moznost vyskusat), je to v e-Nire slabota.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Ano beriem to , ako ekokoza je u Silver verzii , ale skor som porovnaval ID3 interier a sedacky takze tak, je to kombinacia ekokoza a latka spravne, ale vyzorovo to vyzera ako skoro prava koža, ide hlavne o to že to pôsobí oveľa prémiovejšie ako poťah použitý v ID3 a celkove prevedenie v ID3, materiál je príjemný na dotyk a celkovo na pocit

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Umela koza v Kia aj Hyundai sice vyzera ok, problemom je skor ako dlho vydrzi. Je to skor take riesenie na oko a nie na kvalitu. Na Ioniqu v celokozennom interieri po 90tis km a dennom pouzivani zacala uz pomaly zliezat a presivanie vo farbe medi straca farbu, co som teda u Nemca este nevidel ani pri najazde 140tis km. Faktom zostava, ze ten interier ID.3 vyzera strasne lacno. Ale mozno sa to po 100tis km preklopi a napriek zlemu vzhladu bude ten interier VW vyzerat lepsie (alebo este horsie). Ukaze cas Ale nie je vsetko zlato...

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Uvidíme , dôležite je že sú ďalšie modely na trhu a vytvára sa konkurenčné prostredie, tak sa aspoň všetky automobilky budú viac snažiť a zákazníci z tohto súboja profitovať

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          dnes sa biele bez značiek nabíjalo na Vajnorskej okolo tretej, ale keď som išiel naspäť o trištvrte na päť aj som mal v pláne zastaviť a obzrieť ho ale už bolo skované, nech pozriem ten zázrak

          ale ako to tak vidím, v dnešnom nedostatku EV, keď si cenu (aj cez príplatky) diktujú automobilky do závratných výšin za menšie autá, tak ostatnem pri kórejcoch, tam si človek kúpi všetku výbavu za o moc lepšiu cenu ako zaškrtávať strany cenníkov
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #71
        Nech je ako chce. Ci posobi lacno alebo nie, v Norsku vystrelil hned ako FalconX:

        61,5% Elektroauto-Anteil in Norwegen im September!
        VW ID.3 aus dem Stand auf Platz 1 der Neuzulassungen.

        1. VW ID.3: 1.989
        2. Tesla Mode 3: 1.116
        3. Polestar 2: 937
        4. Toyota Rav4: 785

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          prvý mesiac neberme nejako smerodatne, veď na to ľudia čakali veľmi dlho, to sú skalní čakatelia, ďalšie mesiace ukážu

          ale keď tam prišiel e-tron alebo aj iné EV na dlhšie trasy, tak vždy to zamávalo predajmi Tesly, Akokeby Teslu kupovali Nóri len z donútenia

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ja viem, ze to su čakatelia, ale je to skoro dvojnasobok k druhemu a viac ako dvojnasobok k tretiemu.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Keby to bolo ze idu rovno z linky ku zakaznikom nepoviem, ale toto ked od predobjednavok je viac ako rok a pol roka minimalne vyrabali na sklad tak neviem ci to je hociakym sposobom smerodatne. Pockajme si na 2. a 3. mesiac a mozme porovnat z 2. a 3. mesiacom predaja M3 v Norsku.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          narazovo pribudali aj TM3 ked koncil kvartal, alebo prisla lod. A vysoke cisla zostali. Tak uvidime....Norsky trh prekvapuje s extra uspechom eTronu, ktory nie je nic vynimocne, mozno su na VW group zatazeni

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Realitu vystihuju az polrocne, mozno az rocne predaje, pricom novy typ na trhu sa vzdy na par mesiacov javi ako viac predavany, lebo mal vela cakatelov.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          jux ale plosne to urcite neplati. Pozri na SK. eTron, kie/hyundai ale aj obycajny Leaf. Vsetky predaje sa rozbiehali az postupne a aj z dovodu, ze ich bolo len malo na zaciatku.
          Uvidime ci cakatelia ID3 u nas spravia tiez mexicku vlnu alebo je ich tolko co prstov na ruke.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 v tom mas pravdu, no ja som uvazoval o tych EV, co vyrobca chce vyrabat a predajcovia chcu predavat podla zaujmu kupujucich. Verim, ze id.3 uz bude takym autom.
      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        #72
        Takze v BA na Vajnorskej je uz model dostupny na predvadzacie jazdy aj pre beznych ludi:

        Dobrý deň prajem,
        rada by som Vás informovala o dostupnosti vozidla VW ID.3.
        Vozidlo máme od dnes k dispozícií aj na predvádzaciu jazdu.
        Ak by ste mali záujem, dajte mi prosím vedieť kedy by ste sa vedeli zastaviť aby bolo vozidlo v daný čas k dispozícií.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #73
          S dango sme boli zajazdiť na id.3. Nech sa páči album s fotkami....

          https://photos.app.goo.gl/mmayhkcxtvXWo3nv6

          Môj pohľad v porovnaní s e-Nirom
          • Ako druhé auto do rodiny fajn
          • Slušne veľký kufor - keď obetovali rovnú podlahu a nakl.hranu zarovno, malý box na káble po ním (aspoň že tak). Kedže je motor vzadu, tak s väčším priestorom sa nedá rátať (aj keď TM3 sa vynašla a má). 12V v kufri ďalšie plus
          • Sedenie vzadu, slušne veľa miesta na tak malé auto, ale ja s 188cm som mal hlavu v streche. Toto mínus je kompenzované tým, že zadné sedačky sú vyššie položené, sedí sa fajn.
          • Svetlá v strope sú tvorené dvojicou LED pre každé sedadlo a ovláda sa dotykovo. Zaujímavé, pekne vyzerá, ale ľahko sa zacapkajú.
          • Interiér fajn spravený, plasty mi nejako nevadili. Tie opierky zo železničného vagóna rok 1995 na predných sedačkách veľmi inovatívne nepôsobia. Nemožnosť oprieť si pravú nohu na dlhých trasách. Ale chápem .. šetrí sa.. cena je prvoradá po novom pre automobilku
          • Stredová konzola je v celej dĺžke dosť nízko, opticky je miesto. Odkl.priestoru asi dosť, 1 veľká zaťahovacia roleta, super sú min. vpredu 2ks a vzadu 2ks USB-C .. Hmm vzadu nie sú vôbec výduchy klimatizácie. Hlavne, že auto má vpredu 2 zónovú klímu.
          • Malý pidi cluster - nevadí, že je malý, akurát mi tam chýba zobrazenie kWh/100 v reálnom čase. Inak stačí ako je.
          • Volant, infotainment, tie stropne svetlá, dvere. Všetko sa akurát dosť ucapkáva .. Tiež mám takto v Nire - predný panel + dvere... tak treba rátať s pravidelným leštením
          • Infotainment veľa nepredviedol.. dali sme navigovať do Prahy, žiadne nabky po ceste, aspoň pani sa ku tomu po veľa min. nevedela dosť, žiadny zostatkový dojazd.. Veľa toho ten infotainment nepredviedol. Nič čo by ma zaujalo na obrazovkách.. Radšej by som uvítal menšie písmená a viac info, grafy
          • Nastavenie klímy cez infotainment, asi mám radšej tlačidla po starom update sw v Nire - navyše má teraz peknú svižnú grafiku. Tak sa mi to páči viac. Ale účel plnia obe, je to vec vkusu.
          • Infotainment 3 slidy na widget, na výber je na každej obrazkovke jedno tuším zo 4/5 rozložení a do každého widgetu sa dá dať čo šofér chce.. Toto fajn. Nový infotainment v Nirovy dal widgety úplne preč Popravde mi stačí fullscreen mapa a na clustery aby boli všetky info.
          • Nabíjanie na pravej strane. Páči sa mi ako to robí VW/Škoda .. tj. je na nab.dvierkách zvnútra veľký kryt, ktorý po zatvorení prekryje celý konektor v aute.. Akurát je malá krytka na DC. Toto je super, že odpadá babranie s krytkami .. Prip. ak by sa dala tá DC časť odložiť (nedá).. ja napr nabíjam len CCS, a keď som raz za rok na AC,, by som si len dal krytku na DC časť aby nepršalo, nesnežilo.
          • Bubny vzadu nevadia
          • Vpredu kufor miesto 0.0 nič .. priestor ako na Sparku, žiadny priestor na frunk.. Daň za miesto pri zadných sedačkách.
          • To čo tam v tej výbave bolo ako Lane asistent, tak to nevedelo úplne nič.. Kupovať si extra travel asist aby to vedelo čo Niro.. Lateral o ničom hmm
          • Naopak to malo prediktívny adaptívny tempomat - že spomalí pred kruháčom, resp. podľa značiek .. to je fajn. Pani hovorila, že to spomaluje za autom aj bez tempomatu.. To bude asi to ide ako auto rekuperácia v Nirovi. Super vec.
          • Pekné je , že netreba štartovať engine .. Len sa otočí páčka so zatlač brzdou a ide sa.
          Inak normál.. Nedá sa povedať, že by VW robil lepšie, alebo Kia.. Kvalita spracovania mi príde rovnaká. Len ID3 je malé auto ... Niro je vysoké auto, o kúsok väčšie, a šofér má lepší komfort na diaľkové trasy - veľká opierka, pravá noha sa dá oprieť o prednú časť konzoly. Ale ako som písal na začiatku, viem si to predstaviť ako auto pre manželku.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	id3b.jpg Videní:	0 Veľkosť:93,0 KB ID:	62375
          Naposledy upravené nick81; 07-10-2020, 13:23.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Teraz este aby to stalo pod 30 000EUR a mozu ukoncit vyrobu Pola, Fabie, Ibizy aj Golfov.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            takze pocitovo je niro lepsie?
            halvna vyhoda ID.3 by mala byt oproti Nirovi nabijanie, a to na testovacej jazde nezistis...

          • EV_Future
            EV_Future komentoval
            Upraviť komentár
            mna zaujima najma aky je rozdiel pri jazde - ci je tam citit ze je to RWD, kazdy vravi ze zadokolka je ideal pre EV. Ja zatial mam iba FWD a dost to obmedzuje ak chcem rychlejsie akcelerovat bez presmyku - niekedy takmer nemozna uloha

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Na jazdu - zadný náhon povie dango. Ja som nejazdil. S Nirom mám teraz Alpin 6 a ide to dobre. Letné idem dať Pirelli, ak to bude ok, nemusím kvôli tomu meniť auto . hudino Jediný problém Nira/Kony je silný coldgate.. Ale HW je 2020 predimezovaná. Akurát je stará logika v BMS.. Tj. skokový graf, silná ochrana pri teplotách. Môj názor - myslím, si že VW/Škoda dosť kašle na baterku. Na to že je tam NCM622, a perú do Enyaqa 125kW pri 10C bez predhrevu.. hmm no neviem čo na to baterka - životnosť + riziko dendritov.. Niro/Kona zas príliš strikné - zbytočne.. Pre mňa ako kódera je to len SW v BMS, technicky nevidím problém, aby výrobca nespravil v Nirovi predohrev, plynulý neskokový graf, resp. trochu aj vylepšiť krivku cez SW. Otázka či to výrobca spraví, alebo sa dostanem ku CAN kódom na uzatvorenie ventilov a zapnutie PTC+čerpadla. To isté infotainment.. MY20 Niro má display cca ako ID.3 a svižný. Je tam Linux jadro, takže nevidím problém aby SW robili ako VW + OTA .. Má to BT/Wifi/Esim, dobrý výkon. V ničom to nezaostáva. Tento posledný update bol celkom dosť zmena, na to ako sa to celé roky vlažne menilo, asi si uvedomujú, že treba držať krok.. Toto čaká v podstate všetkých aby sa starali o exist.modely = nechcem písať že boli ako Tesla ... Lebo smartfóny sa updatujú OTA už roky a to čo robí Tesla je pre IT samozrejmosť.. Len treba robiť tlak, na predajcu/výrobca.. viete ak im nič nepoviete, nič nebude = problém nie je.. Inak v engineering je po novom nejaké OTA enabled, default disable, . síce sa po vyskočení z menu vypne, ale to tam tuším nebolo. Sumár: Niro špičkový HW, výborne spravený rodinný crossover = hlavné auto. Žiaľ zatiaľ stále coldgate. A technicky NCM811/powertrain VW určite nedáva dole. Aj keď musím platiť super vodivú kvapalinu ID3 - u mňa som tam nevidel žiadne wau, také normál na čo som plus/mínus zvyknutý. Ale pre mňa 188cm je to malé auto. Ako hlavné auto pre mňa radšej Niro + hacknúť #coldgate a bude fajn.
            Naposledy upravené nick81; 07-10-2020, 15:06.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Ešte nejaké minutové video https://www.youtube.com/watch?v=ZdF1Fen6rhs s pohľadu sediaceho vzadu.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ono je to tazko takto prirovnavat maly hatchback s SUV. Skor ked bude ID.4 alebo Enyaq to bude viac zrovnatelne.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa SUV to nie je, iba crossover,, Kona napr. vzadu nemá vôbec miesto. V ID.3 je ho parádne veľa, len to tam nie je moc pre vysokých. Ako vravíš, zrovnávať skôr s ID.4, len ten štýl interiéru bude ako ID.3. Moc ma to neoslovuje, vôči tomu čo mám teraz. Enyaq hej, mám ako favorita zatiaľ. Ale výmena auta je zatiaľ v nedohľadne, ani netreba.
            Naposledy upravené nick81; 07-10-2020, 16:16.

          • Milo
            Milo komentoval
            Upraviť komentár
            Jazdil som tiež na testačnej ID.3 a nejazdím na Nire ako Nick81 (jazdil som len na testovacke), ale za mňa 2 podstatné veci (lebo auto nie je len o infotainmente a SW ) v čom je ID.3 lepšia:
            1. jazdné vlastnosti tým, že to je zadokolka a od začiatku stavané auto ako EV sú podstatne lepšie ako Niro, výborne to sedí v zatáčkach, trakcia zo zadného pohonu ako v starších BMW, tiež riadenie tým, že je hnaná zadná náprava iný level ako Niro, aj keď ako u väčšiny dnešných áut tam nie je až taká spätná väzba. Jazdil som na 19´ diskoch a auto bolo komfortné aj na BA cestách, na 18´diskoch to bude "žehlička".
            2. nabíjanie (toto len z testov na webe), nabíja to už použiteľne aj na dlhšie cesty a rýchlejšie ako Niro
            Ešte sú tam aj ďalšie menej podstatné veci v čom je to auto podľa mňa fajn (vnútorný priestor, nastupovanie .....). Ináč materiály interiéru nie sú až také zlé ako sa uvádza v niektorých testoch.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Milo Súhlas, prevedenie/materiály fajn. Zadnokolka, žiaľ neviem porovnať a oceniť výhody RWD. Celý život jazdím na FWD a nemám s tým problém. A po tom čo v zime v zákrute na ľade išlo BMW pred mojim Seicentom rovno, tak po zadnokolke ani veľmi netúžim.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ja tu prednu palubku ktora vyzera lacnk fakt nemusim. Sedadla tiez mohli byt lepsie, krajsie. ID4 ma udajne lepsi interier,uvidime.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Vďaka nick81 za postrehy, dobrý súhrn. Keďže nie som pretekár, nepocítil som pri bežnej jazde na obchvate (pár predbehnutí a hlboké zošliapnutie pedála) preklz, resp. výhodu / rozdiel proti FWD. Tá opierka nohy tam chýba, ale to zase ani v eNirovi nie je dokonalé
            Okamžitá spotreba v kWh/100km tam je. Trošku nepraktické nulovanie spotreby, treba prechádzať viac v menu, jednoducho chýba gombik resetovania na aktuálnej obrazovke. Prediktívny adaptívny tempomat fungoval skvele. Po pripojení kábla píše nabíjaciu rýchlosť v km/h, čo je škoda, ale snáď tam do budúcna doplnia kW. Po zatlačení reduce charging speed zníži výkon na polovicu (3f 11kW / 5.5kW)

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            naco je komu vediet rychlost nabijania v kmh ? uchylne... ked to je doplnenie ku kW tak ok, ale samotna informacia ma nulovu vypovednu hodnotu.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ano a taku istu <>vinu pise Polestar, Tesla, PSAcka...

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ten problem s navigaciou je v tomto videu, bug cislo 3: https://youtu.be/tcjKnzwZfWY?t=731

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Taktiez pred jazdou som chytil bug cislo 8, chvilu som bojoval s nastaveniami zrkadiel. Kyval s tym joystickom, kym sa chytil

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Opravia .. Len skoda, ze zas je zakaznik betatester.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
            Keďže nie som pretekár, nepocítil som pri bežnej jazde na obchvate (pár predbehnutí a hlboké zošliapnutie pedála) preklz, resp. výhodu / rozdiel proti FWD.
            Pozitivny prinos zadneho nahonu poznas hlavne na mokrej, ci zasnezenej vozovke, alebo ked je na ceste strk ci piesok. Rozdiel je skutocne velky. S prednym nahonom BEV hrabe viac ako podobny spalovak, lebo BEV ma lahsi predok, pricom celkovo je bateriove auto tazsie. Preto je prirodzene, ze auto, ktore nie je prerabka spalovaka, ale od zaciatku bolo koncipovane len ako BEV ma zadny nahon (alebo primarne zadny nahon ak je to stvorkolka.) Navyse pri zadnom nahone sa da urobit podstatne mensi polomer otacania.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jux To znie akoby zadny nahon nemal ziadne nevyhody?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ani nema, zadny nahon je stale najlepsi pohon co bol v automobilizme vymysleny. Ani 4x4 uz nie je take fajn lebo prinasa viacero negativ (nedotacavost, vyssia spotreba, mensi polomer otacania, v zavislosti od typu pohonu aj nepredvidatelnost v krizovych situaciach kedze pripajanie naprav a presun vykonu na jednotlive kolesa riadi pocitac a vodic nie vzdy vie ako sa zachova system, vyssie servisne naklady, zlozitost systemu).

            Vsetky “nevyhody” zadneho pohonu pramenia viac-menej len z neskusenosti vodica, ale to je otazka motivacie ucit sa a poctu odjazdenych km

            milan84 rychlost nabijania v km/h ma obrovsku vypovednu hodnotu pre vacsinu laikov, teda pre drvivu vacsinu zakaznikov. Vela ludi ani netusi aku velku ma na aute nadrz alebo bateriu, kW je jednotka ktora je zlozita a bez hodnoty spotreby beznemu uzivatelovi tiez nic nepovie. Potom nastupuje kalkulacka a zbytocne zmatky. Pri km/h vodic vie ako daleko je dalsia nabijacka, a kolko musi nabit, odpadaju vypocty... to ze par ludi na fore sa rado bavi vo Wh, kWh a kW este neznamena, ze tomu vsetci rozumeju Je to take amaterske riesenie ale pre siroku verejnost je to dokonale. A EV musi byt jednoduchy aby sa presadil. Si zober kolko ludi ma dodnes zmatky v konektoroch a moznostiach nabijania, kW su uz iny level.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            este som zabudol spomenut, ze so zadnym nahonom a vypnutymi stabilizacnymi ficurinami je na snehu ci piesku podstatne vecsia zabava ako s prednym. Tiez odlietajuce kamienky od prednych kolies prednokolky pri hrabani poskodzuju vlastne auto viac ako pri zadnokolke.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo este doplnim, ze Tesla tiez pouziva jednu vlastnu a blbu jednotku a to je spotreba Wh/1km Cely svet pouziva MPG alebo litre (kWh) na 100km, len u Tesly je to na 1 kilometer, nepriseil som na to, ze preco. A co je uplne najhorsie, ze to preberaju aj youtuberi. Na displeji 20.8 a on precita 208 Wh na jeden kilometer. Nozik vo vrecku sa mi v tu ranu otvara

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            dango ale to uz je take hnidopichanie... ako keby si nadaval, ze preco ma nabytkova skrinka udany rozmer v mm a nie v cm proste si to vynasobis 10 (alebo 100 v pripade Wh) a hotovo a nikto da nad tym nepozastavuje

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ...v stavebnictve je vsetko v mm

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            dango nestresuj, mne sa 208 Wh/km paci, je uspornejsie ako 20.8kWh/100km. Usetrili kopu znakov - jedno "k" jednu "." a este "1" a dve nuly. :-))) a pochopi to aj clovek s malym iq. Mne sa chlpy jezia u mercedesa pri udavani vykonu v kWh/h .

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            hej to je tiez dobra jednotka

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            dango tak vela stastia pocitat vysku mrakodrapov, plochu nakupnych centier alebo dlzku dialnic v mm alebo mm^2. Stavbarina ako stavbarina nie? ta skrinka bola len priklad, ide o to, ze je to regulerna jednotka, a osobne mi to pride uplne jedno ci to je kWh/100km alebo Wh/km, v konecnom dosledku prides v hlave k rovnakemu cislu narozdiel od uvedeneho Mercedesu kde vskutku jeden nevie, co tym chceli povedat.
        • ivan32
          Member
          • Sep 2014
          • 178
          •   

          #74
          nick81 tvoj výrok: "Na to že je tam NCM622, a perú do Enyaqa 125kW pri 10C bez predhrevu.." ako to vieš? Kde si sa dopátral že Enyaq má NCM622 a prečo je to nevýhoda a ako vieš že bez predhrevu? V typoch článkov sa nevyznám a neviem že by boli dostupné informácie ako sa správa termálny management Enyaqu.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Martin Pultzner dával na FB skupine video Enyaqa, od prvého momentu to tam išlo 125kW, a bolo už bolo dosť chladno (cca 10C aj tu).
            "Nabíjecí výkon Enyaqu 80 na Ionity po zapojení se studenou baterkou hned vzorně 125 kW "
            Samozrejme nikto nemeral teplotu baterky, či bolo v noci v 25 stupňovej hale, alebo sa s tým naháňal predtým na diaľnici. Ale keď si pozrieš ale grafy aj VW, tak vidíš koľko v akej zime tam valia. A je otázka či tak malé baterky robia nejaký predohrev pred nabíjaní. Iba čas ukáže.. LGChem robí 811 len do TM3 v číne a do autobusov, do aut zatiaľ iba 622. Nie je 622 ako 622 a 811 ako 811 - kazdy ma iné zloženie a triky.. To ukážu len roky, koľko akých aut tu bude horieť/exploduje po 15-30 rokoch, resp. aká bude u koho degradácia. Vezmi si Nira 2020.. NCM811, špeciálna vysokovodivá kvapalina, prekopané chladenie baterky a graf úplne zhodný od Kona 2018 .. rozumej obmedzenie BMS stále min 2-3 roky staré. Nič im nebráni upraviť krivku a chovanie updatom BMS.
            Takže to len na úvahu.. Nezhadzujem nijako VW/MEB, len mám v hlave kopec otázok. Ako riešia starostlivosť o baterku v tých teplotách, lebo fyzika & LiPol
            Naposledy upravené nick81; 07-10-2020, 18:49.

          • EV_Future
            EV_Future komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 VW group pouziva vo svojich novych autach NCM712, rovnako ako PSA.
            https://pushevs.com/2020/08/20/serie...ns-in-zwickau/

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            https://cleantechnica.com/2020/06/11...-poland-in-q1/

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Dik za upresnenie, nevedel som
        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          #75
          / Zmenil som nazov temy, kedze Neo bol koncept, ktory prerastol do produkcneho nazvu ID.3 /

          Komentár

          Pracuje...
          X