Ako to vidi Waymo Video je 360°
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Waymo 360 ° Skúsenosť: Plne autonomne riadenie
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
Pokiaľ to nikoho nezrazilo/nehavarovalo, tak je to taký detail. Ak to dali takto produkcie, že ľudia nemajú ani možnosť prebrať riadenie, musia to mať pekne vychytané. To FSD Beta už v prvých videách nevytočila križovatku. Ale zas tam snáď nikto nečaká plnú autonómiu.. Ako spoľahlivý co-pilot to bude bomba aj takto ako to je. Uvidíme aké budú ešte videa o ľudí čo nebudú viazaní NDA.
-
Predpokladám, že Waymo má možnosť zasiahnuť a prebrať riadenie vzdialeným operátorom. Prípadnej kolízii tak nezabránia, ale viem si predstaviť, že nejakú chaotickú situáciu na prepchanej križovatke, s ktorou si SW nebude vedieť poradiť, takto vyriešia a nenechajú zákazníkov uväznených v aute.
Tiež mám dojem z videa, že používajú extrémne presné mapy. Zrejme si tých 50 sqm, čo momentálne pokrývajú, veľmi dôkladne odskenovali. A v neposlednom rade, tie Chryslery sú ICE cars.
Ale držím im palce, hlavne nech nemajú nejakú fatálnu nehodu ako mal Uber.
-
Hoci nie som expert na senzorickú techniku, podľa mňa v daždi, hmle či pri snežení ma lidar väčší handikep ako kamera. U kamery si viem predstaviť, že pri zníženej viditeľnosti sa pomocou SW dá dopracovať k reálnemu stavu situácie na ceste. Lidar podľa mňa od istej hustoty dažďa, snehu či hmly úlne zlyhá. Keď šoférujem v hmle, musím prirodzene znížiť rýchlosť. Podobne bude musieť znížiť rýchlosť FSD computer v Tesle. Ak mi ale niekto zakryje oči, musím okamžite zastaviť.
Viem si predstaviť, že Tesla bude raz schopná autonómnej jazdy aj pri veľmi zlej viditeľnosti, podobne ako som schopný v takej situácii šoférovať ja. Len tomu musím prispôsobiť rýchlosť. A na streche jej nebude strašiť klobúk s lidarom, vystačí si s kamerami podobne ako ja si vystačím so svojím zrakom. Elon dostal pri poslednom konferečnom hovore k výsledom Q3/2020 otázku od analytika, či by nasadil v autách lidar, ak by zlacnel na nulu. Odpovedal, že nie ("I think even if it was free, we wouldn't put it on.").
-
Zdielam rovnaky nazor. kamera nema problem v noci / v dazdi.. Problematicka je kombinacia noc a prietrz, resp. protislnko pri rovnodennosti (slnko tesne nad vozovkou) .. Vtedy to robi celkom haluze. Riesenie ako pises prisposobit rychlost. Ak pouziju este ten 4D 300m 100 stup. radar by to mohlo byt dost na istotu. Vtedy je Lidar asi aj zbytocny. (https://electrek.co/2020/10/22/tesla...-self-driving/)
-
-
Waymo pouziva tzv. HD mapy, kde je vsetko zmerane na cm presne a kazde auto sleduje operator (ak si dobre pamatam tak v pomere 1 operator na 5 aut, postupne by sa pocet aut na operatora mal zvysovat). Operator vidi data ako su v aute a aj zive video a vie zasiahnut (vzdialene soferovat).
Waymo auto v kazdom momente presne vie kde sa nachadza, v akej je pozici oproti vopred zmapovanej ploche a kam ma namierene. Nehrozi, ze nevidi dobre obrubnik ako Tesla a podobne, pretoze presne vie, ze tam ten obrubnik je. Detto zakryt inych aut pri odbocovani a podobne. Vie riesit prekazky na ceste (obchadzat ich). Ak by ste auto ale zobrali a preniesli mimo zmapovanej oblasti, tak sa ani nepohne.
Naproti tomu Tesla nechcela pouzit HD mapy, auto sa riadi s tym co skutocne vidi, takze ak nevidi dobre obrubnik, nevie, ze tam je. K datam co vidi samozrejme pridava aj mapy, takze vie, ze tam je semafor aj ked ho este nevidi, vie, ze tam je krizovatka atd., ale v danej ploche sa neriadi presne mapou ale videnim z kamier.
Su to zasadne rozdielne systemy (nielen z pohladu HW ale aj s pohladu SW) a kazdy ma svoje vyhody/nevyhody a hlavne cenu. Z videi Tesly vidno, ze sa skutocne vie pohybovat v neznamom priestore. Ano dnes jazdi ako 15 rocny teenager, ale verim, ze za rok bude jazdit ako 20 rocny vodic a postupne sa to bude zlepsovat.
- Likes 1
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevkyWaymo pouziva tzv. HD mapy
Obr1. posledná generácia Waymo .. Nepoužíva iba Lidary, ale aj kamery a radary. Dobre to zabetonovali, kompletná trojica je aj na stranách auta. Toto musí dobre ďaleko vidieť aj do strán na križovatke, kruháči.
Naposledy upravené nick81; 28-10-2020, 09:03.
Komentár
-
Takze v realnom svete, kde je na ceste kazdu chvilu nejaka rozkopavka, obchadzka, obmedzenie atd Waymo zlyha, lebo to nema zaznacene v HD mapach?
Komentár
-
Nemyslim si.. Tak ako Tesla, HD mapy su len pomocka. Zas google by sme nemali podcenovat...
A kludne mozu byt dynamicke HD mapy, a auta si medzi sebou daju vediet kde co cakat ( nova obchadzka a pod).Naposledy upravené nick81; 28-10-2020, 15:28.
-
Wilo Aha 1000+ miles chalenge.. Vyzera to bez problemu ..
https://www.youtube.com/playlist?lis...FvMv7j-qmxZVsr
Dost posobive ako to chodi neznacenymi residential a obieha to ludi z jednej/druhej strany.Naposledy upravené nick81; 28-10-2020, 19:22.
-
Waymo skutocne potrebuje velmi presne mapy, preto nie je dostupne kdekolvek, ale len v uzkom uzemi. Neznamena to, ze sa nepohybuje podla lidaru/kamery, takze samozrejme vie obchadzat stojace auta a urcite aj nejake necakana objekty (ako oprava cesty a podobne). Priamo v blogu na ich stranke sa pise, co obsahuje HD mapa:
https://blog.waymo.com/2019/09/build...iving-car.html
A map for self-driving cars has a lot more detail than conventional maps (e.g. the height of a curb, width of an intersection, and the exact location of a traffic light or stop sign), so we’ve had to develop a whole new way of mapping the world.
Zaroven tam je aj napisane, ze podla HD map sa skutocne auto umiestnuje v priestore na uroven 10 cm:
This level of detail helps our car know exactly where it is in the world. As our cars drive autonomously on the road, our software matches what the car sees in real-time with the maps we’ve already built, allowing the car to know its position on the road to within 10cm of accuracy.
To je to co pisem ako hlavny rozdiel voci Tesle. Waymo teda potrebuje HD mapu (kde ma udaje ako vyska obrubnika, co Tesla urcite nema, ta len vie, ze tam je asi obrubnik z kamery) aby sa na zaklade aktualnych merani vzdialenosti presne umiestnil na mape.
-
Komentár