Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    Trosku sa nam oteplilo. Za posledne 3 dni zhoreli dalsie 2 Kony - jedna v Norsku a druha v Korei. Obe boli odparkovane a nenabijali sa. Korejska bola podla predbeznych informacii vyrobena s uz updatovanou bateriou a nebola dotknuta zvolavackou. O norskej zatial nepisu 🤷‍♂️
    A Hyundai Kona Electric appears to have suffered a battery fire in Oslo, Norway, quite possibly the first occurrence in that country.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nórsku som preberal s Nórom na FB, má VIN 90000, čo je výroba leto 2020 a teda nepodliehala zvolávacej akcii na výmenu batérie. Ale nevedia sa podrobnosti, bol to nejaký šedý dovoz, nebola kúpená oficiálne cez Hyundai, asi to bola nejaká oprava havárie dovezená z Pobaltia, takže zatiaľ náhle súdy z nórskeho prípadu sa nedajú robiť.
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    Nájdi rozdiel

    Pripojené súbory

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd napravo je na ukludnenie spolujazdca, ze dojdeme. Dojazd nalavo pre vodica, aby zacal rozmyslat ako to vysvetli, ze zabudol nabit 🙈

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Zamrzol infotainment?

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Presne tak ale reštart auta pomohol
      Zaujímavé ale, že zamrzlo iba info o batérií a nezobrazoval nastavenie HVAC. Ostatné všetko na tom displeji fungovalo (rádio, navi,...)
  • Pavol
    Member
    • Nov 2018
    • 61
    •   

    Idem s Konou vo štvrtok do Švajčiarska. Trip cca 2000km, Trochu prevetrám roaming GW.

    Komentár

  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Išiel som minulý týždeň s deťmi do zábavného parku do Katowíc z LM cez Námestovo a pozrite aká spotreba vyšla, keď bolo diaľnic len tretina cesty.

    Z LM som vyrážal nabitý na 89% a rozmýšľaľ, či Kona dá tam a späť (203 + 203 km) keď nemám 100% nabité. Ale keď som prišiel do Katovíc a po 203 km mal ešte 55% (na 34% baterky som urobil vyše 200 km), tak to začalo byť v pohode.
    Ale čo čert nechcel, naša vláda si zmyslela zavrieť prechody a keď som sa večer vracal, tak na mňa 5 km pred prechodom v Poľsku kýval nejaký vodič SK auta a keď som zastavil, oznámil mi, že prechod je zatarasený a treba ísť na Čadcu. Keďže som to nečakal (na výletoch okrem teslaclub.sk nič nečítam a aj tak dto dali na net len deň večer predtým), tak nás to dosť rozladilo ale neostávalo nič iné ako sa vybrať na Čadcu a cestu do LM si predĺžiť cez Žilinu. Ale do Čadce to bolo dole kopcom, aj potom do Žiliny a nechcelo sa nám odbočovať 2 km k hubu pri Dubeň, tak že nabijeme v RK na 90 kW GW. No a keď sme prišli do RK, mali sme dojazd ešte 40 km, do LM treba 25 ale nechcel som nechávať celú noc baterku na 1-2%, tak som 5 kWh nabil.
    A čo som chcel povedať ? Že aj keby som nedobil a aj napriek tomu, že si naša vláda zmyslela zo dňa na deň zatarasiť prechody, Kona na 88% baterky zvládla 483 km.

    Mimochodom s takýmto prípadom som nerátal a je to ďalšia vec,ktorú bude treba zvažovať do ďalšieho plánovania ciest - nielen vždy mať rezervu na ďalšiu nabíjačku keby bola nefunkčná ale aj mať rezervu na obchádzku prechodu, keby si ho nejaký tajtrlík zmyslel zatarasiť.

    Nešiel som svojim štýlom ale predpisovo podľa značiek a hľa, auto sa odmení prekonaním WLTP dojazdu o 10%.

    P.S. keď som sa vracal z LM do NM, hovorím mám nabité, načo šetriť a tých 19,3 kWh/100km dala Kona pri diaľničnej stále 160 km/h keď som sa vracal - ani vtedy sa mi nepodarilo prekročiť 20kWh/100km. Čo to auto chytilo na druhé narodeniny druhý dych a nechce aby som sa ho zbavil ako obyčajne po druhom výročí ?

    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Pavol
      Pavol komentoval
      Upraviť komentár
      To je KONA

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      prave som na dovolenke eNirom. Dnes 400km z domu, cez bb, lipt.mikulas, poprad do telgartu. Tam, kde sa dalo ist 130, tak som tolko isiel. Ani raz spotreba nesla nad 20 a den som ukoncil tusim s 18,5. To co pises je realita, tie auta su vynikajuce. Radost cestovat.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 ano s Konou a Nirom v jari a v lete radost cestovat, v zime to zabija coldgate. Ak by dvihli nabijanie v lete na 100kW a urobili nieco s tym coldgatom tam by to boli vynikajuce auta aj na dlhe trasy. Tiez teraz pravidelnejsie robim BA-HE s jednou zastavkou na nabijanie.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Ukazuje sa ze za idealnych podmienok su tieto auta pouzitelne bez obmedzeni. Radost citat (a vozit sa tiez). :-)

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      V zime to riesim parkovanim auto v mierne vykurovanej garazi pod domom a vacsinu Coltgate tym obmedzim.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Pavol priemerka 92km/h pri blaznivej jazde na dialnici ked ho obmedzovala maximalka 178??? Ved to robievam pri mojej pokojnej konstantnej ekodialnicnej rychlosti 106km/h. Ste niekde stali?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Na Slovensku 178 km/hod? Ľudia vy ste sa fakt už zbláznili. Fakt nerozumiem načo je toto dobré. Objednajte si letisko a tam si robte blboviny, nie na cestách medzi ľuďmi.!!!!!

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      "Po 152 kilometroch sa bláznivá jazda skončila za 99 minút" to nemam citat ze 152km trvalo 99min?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker To hadam zartujes, 178 na dialnici ma byt problem? Ved testovali 160 ze povolia. Ta 130ka je smiesna. 200+ uznam ze nieje bezpecne, lebo vraj clovek nestiha reagovat v tej rychlosti na pripadnu staticku prekazku.
      Udajne 78% vodicov nedodrziava rychlost, keby bola ta rychlost vsetkemu na vine tak ako sa demonizuje tak vacsina aut na ceste je vyburanych.
      Zaklad je zdravy rozum, dobry sofer, sustredeny, s dobry autom v dobrom technickom stave na dialnici za optimalnych podmienok kludne nech ide aj 190. A su situacie ked idem aj tretinou povolenej rychlosti ked sa mi ta zda nebezpecna. Kazdy by mal moct chodit podla svojich schopnosti, stavu auta, cesty a vsetkeho suvisiaceho.
      Nechapem preco pokutuju sofera za rychlost ktory za 40rokov nabehal milion km bez nehody, ale takeho co uz x-krat bural po tom co mu zoberu vodicak na par mesiacov ho nechaju zasa behat po ceste.
      Niekto ohrozuje druhych aj ked ide 70 a niekto nie ani pri 180.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur s tymi rychlostami opatrne, na liptovskej (a aj na kazdej inej) dialnici moze vybehnut na cestu zver, netreba ocakavat len staticke prekazky. Brzdna draha sa predlzuje z rychlostou geometrickym radom. Treba sa spravat zodpovedne a v ramci dohodnutych noriem. Ked jeden zacne porusovat rychlost, druhy moze jazdit na cervenu. Kazdy si najde priklad kde to nebude mat ziadne nasledky a bude argumentovat svoju pravdu. Raz su dane nejake pravidla, tak ich treba respektovat, pripadne bojovat za to aby sa zmenili, ale nie porusovat lebo ja si myslim ze je to inak. Zakruty, najazdy/zjazdy, odstavne pruhy, vsetko je dimenzovane na urcite rychlosti.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Som pisal ze najdolezitejsie je jazdit s rozumom zodpovedne. Ale zakon/pravidlo ktore nedodrziava 78% ludi asi nieje vporiadku. Som si isty ze z tych istych 78% 99% respektuje cervenu, zel. priecestie a vacsine aj da prednost chodcom na prechode. Ruku na srdce kolko krat za zivot si prekrocil rychlost a kolko krat si siel na cervenu? Homo Sapiens vie rozlisit.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur vedome som rýchlosť neprekročil nikdy viac ako o 10km/h. Vždy si skalibrujem tachometer podľa GPS a jazdím tak aby som bol vždy v limite povolenej rýchlosti. Príklad z jazdou na červenú som dal preto že napríklad v USA je povolené odbočovať na červenú vpravo. U nás nie. Napriek tomu to ľudia dodržujú. Prečo by malo byť iné pre rýchlosť? Neuplatňuj svoje myslenie na iných. Sú tu stále takí čo sa snažia žiť podľa pravidiel.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Uplne suhlasim s SKolja Ak raz su pravidla, treba ich dodrziavat. Hladat si vyhovorky sam pre seba, aby som si ospravedlnil, ze to rubem po dialnici 160 namiesto 130 nie je v poriadku. Taur ked sa ti nepaci, mozes ist byvat do Nemecka.
      Treba jazdit v pohode, s casovou rezervou. Vies ake su reakcne casy bezneho vodica? Vies o tom, ze aj okolo teba mozu byt horsi vodici, ktori ti vbehnu do laveho pruhu? Vtedy si mozes mysliet o sebe, ze si najlepsi vodic (co mam trochu z tvojho prispevku aj tak pocit) a nic ti to nepomoze. Pred mesiacom som videl pred TT (110kmh max) napikovanu fabiu do privesu kamionu. Vies ako by to vyzeralo, keby siel o 30kmh viac ?

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Ano viem ze reakcne casy vodicov su rozne, dokonca na exaktne meranej baze. Len ma to utvrdilo v nazore ze kazdy by mal jazdit podla svojich schopnosti.
      Zle si ma pochopil, nemyslim si ze som najlpesi vodic, no schopny urcite. A ja po dialnici 160 nechodim, Zoe neda , naopak vacsinou idem 106, lebo sa mi neoplati rozbiehat ani na 130 ked kazdu chviliu treba spomalovat na 100 a menej. Ani ked som jazdil s V8 som nechodil 160, dokonca som ani raz neotestoval nad 200 lebo to povazujem uz za neubrzditelnu rychlost za akychkolvek okolnosti.
      Dolezite je poznat seba, svoje auto a prisposobit jazdu pocasiu, stavu vozovky, premavke ... proste vsetkemu aby jazda bola bezpecna pravidla nepravidla.
      Na tu fabiu a toho vodica asi aj 110 bolo vela, mal ist 80.
      Podla mna nez rychlost ma viac na svedomi nepozornost a rozne rozptylovanie. Vodic co v 80tke pise sms, alebo riesi deti na zadnom sedale je nebezpecnejsi ako iny plne koncentrovany na jazdu v 160tke. Ved zrejme kvoli nim pchaju line asistentov snad uz ako seriovu vybavu, aby aspon nebocili z pruhu

      PS: predpisy sa tiez snazim dodrziavat, ale nemusia sa mi pacit a smiem ich kritizovat, ci?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Treba ísť tak ako každý považuje za bezpečné. Ja pri zákonných limitoch zaspávam, takže bezpečnejšie je trocha pridať, aby som videl okolo seba aj ubiehať veci normálnym tempom. Chvaľabohu nemáme generála Packu, len vtedy sa brali vodičáky za rýchlosť, pár mesiacov som musel mať šoféra, keď som si v dvestovke pri Dubnici nevšimol hliadku. Ale odvtedy doba pokročila, Waze alebo iné online aplikácie pomôžu viac ako antiradary.

      Každý by mal prispôsobiť jazdu stavu autu, vozovky a podmienkam okolo - ak je rovná a prázdna diaľnica, oplotená, tak si človek aj v maximálnej rýchlosti akurát trocha viac zašpiní masku od múch, inak sa nič nemôže stať.

      Nehrajte sa teraz všetci na neviem akých, keď sa Pavol pochválil spotrebou, priestupky robíme všetci či vedomky alebo nevedomky, ale nikto úmyselne nechce druhých v premávke ohroziť. Hrozbou sú skôr pomalí vodiči, ktorí robia kolóny a potom ich x ďalších vodičov musí nebezpečne obiehať a to je príčina veľkého počtu nehôd - to by mali pokutovať, nie niekoho, kto trocha stupí na akcelerátor.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko trochu by som polemizoval s tvojim nazorom (aj ked to do tejto diskusie nepatri) nech si kazdy chodi tak ako uzna za bezpecne. Dovolim si tvrdit ze 99% vodicov (vcitane mna) nema kapacity na to aby mohli vyhodnotit ci ich jazda je v danom momente bezpecna alebo nie, pretoze na to vplyva tolko externych parametrov ze normalny clovek nema sancu poznat a vyhodnotit vsetky pravdepodobne a nepravdepodobne scenare toho co od daneho momentu az po okamzik zastavenia nastane. Pravidla su aj na to aby sa eliminovali extremne situacie. Uvediem priklad, zvodidla su dimenzovane aby zachytili urcitu kineticku energiu, myslis ze by mali byt nadimenzovane tak aby pocitali s tym ze automobily pojdu 130km/h alebo 250km/h? Aj na rovnej ceste mozes dostat defekt...
      Podla mna by sa celkom osvedcil koncept doporucenej maximalnej rychlosti (samozrejme len tam kde su na to vhodne podmienky) a pokial niekto pojde viac, nech poistovna krati plnenie v pripade nehody a nech sud prihliada na rychlost tiez. Zvycajne rychlost ako taka nie je pricinou nehody, ale vyrazne vplyva na vysku nasledkov (nezalezi na tom ci rychlejsie jazdiaci vodic nehodu sposobil, alebo nie)
      A este na zaver, mam 2 kamaratov ktori sa tiez pri jazde v limite nudia/zaspavaju, Musia jazdit rychlejsie aby boli ostrazity a vedia super predvidat. Ale ked som ich zobral na okruh, tak ich soferske umenie ich nechalo po par zakrutach daleko za mnou (nie som ziaden profi jazdec).
      Naposledy upravené SKolja; 22-07-2021, 09:32.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Sorry, ale ked niekto zaspava pri rychlosti na limite tak nech ide vlakom alebo busom. To co su za argumenty?
      Pocet idiotov za volantom je v tejto krajine taky extremny, ze sa pravidelne ocitnem na hranici nehody pocas kazdej jazdy v tejto bohom zabudnutej krajine. A kebyze nereagujem a nepredvidam za tie hovada tak havarujem pravidelne minimalne 2x do roka.
      To co zazivam na cestach v okoli Bratislavy za tyzden sa mi vo Svajci alebo v Rakusku stane za rok.
      Samozrejme, ze nejde primarne o rychlost ale o sposob, akym tu ludia soferuju.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Vidis Jirko, ja tiez stretam plno idiotov a nie je to o rychlosti. Obiehanie kde nie je vidiet, vybocenie bez smerovky atd. ale nema to nic spolocne s tym, ked si niekto na prehladnej ceste prida plyn ked predvadza kamaratovi elektromobil. A co zazivame pri BA, nema s rychlostou nic. Da sa ist rychle a ohladuplne ( pomaly jediny sa uhybam protiiducim obiehajucim autam na sirokych cestach, co kedysi bola samozrejmost, dnes to uz nikto nevie-nerobi) a da sa ist pomaly, nebezpecne a hlavne arogantne ako je to zvykom pri hlavnom meste.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Cintoriny mame plne hrdinov, ktori zdielali nazor ako mas ty Miro (a dalsi). Ved rychlost nie je problem.... Mozno ano, mozno nie. Ale ako uz bolo napisane, nasledky rychlosti rastu exponecialne. Jednoducho je nas na ceste tak vela, ze vplyvov je viac ako dokaze clovek spracovat. A ked sa ti nepacia zakony, pod kandidovat a skusit ich zmenit. Ak su vsetci pretekari, co sa nudia pri 130ke na dialnici, tak si jasne zvoleny
      Ked sa niekto nudi, naozaj ma ist vlakom. Tam je aj wifi zadarmo, moze pozerat do telefonu.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Pani uz sa nemusite bat rychlych vodicov. EU vraj schvalila ISA, od 6.7.22 budu musiet nove modeli mat inteligentneho asistenta rychlosti ktory bude neustule strazit aktualnu rychlost auta v kombinacii s maximálnou povolenou rychlostou. Ked bude vodic prekracovat bude auto kvakat, vibrovat eventulene znizi rychlost. Tiez sa budu vsetky data o rychlosti logovat a zbierat, bud online, alebo sa stiahnu pri ser. prehliadkach, STK ...
      Som zvedavy ci len pre vyskum, alebo system bude aj automaticky generovat pokuty. OMG
      Naposledy upravené Taur; 22-07-2021, 23:17.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur este to nie je schvalene, chvilu to bude blikat, potom piskat alebo zavibruje pedal a potom to prestane. O ziadnom zaznamenavani rychlosti tam nie je ani zmienka. 5 sec hladania na webe: https://ec.europa.eu/info/law/better...-assistance_en
      Obratte sa na svojich poslancov aby hlasovali proti ked sa to bude prejednavat ak sa Vam to nepaci. Ja mam vizualne varovanie nastavene na Head up displayi a zvukove o 10km/h viac (na neelektro Mazde, Ioniq to nema). Nastavil som si sam a ani ma EU nemusela k tomu nutit ;-).

    • denial
      denial komentoval
      Upraviť komentár
      aky som rad, ze mam citigo.
      ked idem po dialnici, auto to pozna same a pri 130 prestane zrychlovat, nech robim cokolvek.
      zda sa, ze tu uz je zapracovana ta nova europska norma z buducnosti a chrani ostatnych aj mna pred pripadnymi pokutami.

      ak niekto dodrzuje rychlostne limity, je to urcite spravne.
      vadia mi napr vodici, ktori chodia mimo obce 70 (a nedaju sa predbehnut lebo je plna ciara alebo same auta oproti) a v obci tiez 70 (a nedaju sa predbehnut, lebo limit je 50 a za dedinou ich zase dobehnem a ... nedaju sa predbehnut)
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    Dnes po absolvovaní zvolávačky som si prvýkrát všimol, že počas jazdy od DC nabky beží Battery care. Nikdy predtým som si to nevšimol a mal som za to, že je to hlavne o ohreve batérie v zime. Mohlo by to mať súvis práve so spomínanou zvolávačkou? Vyzerá to, že auto sa viac "stará" o udržanie nižšej teploty batérie ako pred servisom.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20210726_165605.jpg Videní:	0 Veľkosť:74,7 KB ID:	74750

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Ak má baterka 25C a viac tak vždy prejde to COOLING režimu (uzatvoria sa ventily na krátky okruh a cez chiller sa chladí klímou). Možno to zintenzívnili. Lebo teraz napr. ako sme boli v Tatrách, tak už po pár min rapid gate (35C a viac). Aj zajazdy chladil, ale prvý modul dal na 32 a posledný mal 37.. takže rapid už potom stále (137kmh). Vyzerá, že sa chladí do série a na posledný modul toho veľa nezostane, tak možno išli s teplotou ešte viac dole. Lebo 0.56kW je celkom dosť na 22C.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      si stazujte, chudak Teq dnes poslal screen z leaf spy.....56 na najteplejsom cidle :-O
      Ja som teda vela s 64-korejcami nenajazdil, ale zazil som to raz na jesen po nabijani pri dialnicnom tempte. Nejaky cas to hlasilo starostlivost o baterku a chladilo, chladilo.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Nestažujem si. 180A je stále dosť. Len mi to príde ako pekný podraz po 6 mes meniť kvapalinu za 300 a BMS je zabugovaná. Aspoň mali dať update, aby mal človek pocit, že to stojí za to.. Takto mi uniká význam tej výmeny skôr ako v 3r intevale.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Inak toto je dobre, ze teplotu sa auto snazi drzat pod 40C, aj za cenu obmedzeni. Malokedy ide na 41-42.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Podľa EVNotify bolo myslím max na baterke 35C.
  • juris
    Member
    • Dec 2015
    • 42

    Tak som dojazdil. Dnes po nabijani na 50kw DC pri lidli som prisiel domov a po napojeni na nabijacku ma cakalo toto. Podla info na nete je to na vymenu baterie...

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Auto je úplne tuhé? Mne tú hlášku vyhazdovalo niro od prvých kilometrov. Riešili to asi pol roka. Nakoniec chyba bola vo ventile chl.okruhu baterky. Vyskočilo mi to dosť náhodne pri brzdení. U mňa to nemalo na nič vplyv. Medzitým som robil také veci, že som odpojil tu slučku pod kapotou na high voltage battery a všetky konektory čo som uvidel som odpojil/pripojil. Lebo mohol byť len nejaký uvoľnený.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      mne sa to na Nire ukazalo raz pocas jazdy, asi pred rokom. Stacilo zastavit, vypnut auto, zapnut a uz ta hlaska zmizla. Odvtedy sa zatial neobjavila.

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Jedine co sa dalo spravit bolo zaradit neutral. Restart odpojenim 12V baterie nepomohol. Auto odtiahli do Autopolisu, nahradne vozidlo som nedostal a vraj jedine za poplatok...prijmaci technik nemal ani sajnu, ze na tychto autach je zvolavacka na bateriu. Tvrdil mi ze okrem reklamacie mi musia spravit iba nejaky "update" ale ked som sa spytal ze aky, tak ze nevie. Ked som to nasledne podpisoval tak tam bolo jasne napisane "update BMS a vymena HV baterie".....katastrofa, zatial pri kazdej navsteve servisu hyundai ma iba na*rali......dalsie info mam cakat do konca tyzdna.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      ono to asi bude dost vseobecna hlaska, ktora sa moze vskytnut pri mnohych roznych druhoch problemov. V mojom pripade to napriklad nemalo absolutne ziadny vplyv na jazdu - vsetko fungovalo normalne, akurat ze svietila vystrazna kontrolka aj s chybovou hlaskou. Po zastaveni a restartovani auta hned zmizla. Ale ocividne sa tato chyba moze objavit aj pri ovela zavaznejsom probleme.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      náhradné auto máš nárok, ak je oprava dlhšie ako 30 dní - ak sa bude na niečo čakať a povedia Ti, že je to za mesiac, je to dôvod nárokovať si podľa podmienok záruky mobility zdarma náhradné vozidlo

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko vdaka za info, dobre vediet. Uvidime co povedia ked to napoja na diagnostiku...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      juris Už je neskoro, ešte mi napadlo, že v dealer mode infotainmentu je diagnostika, ktorá z jednotiek prečíta chyby. Možno tam by bolo viac. Snaď ti to čo najskôr opravia. Tvoja nabíjačka to nemohla nejako zložiť? Niro malo pre pár mes. fix OBC, kvôli nejakým typom AC čo odpaľovali OBC.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      juris mas uz info?, inak taka blbost nemal si vybitu 12V bateriu?...

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Ano mam nove info. Je to vadna bateria tak ako som predpokladal. V pondelok mi povedali, ze vobec nevedia ci to bude trvat tyzdne alebo mesiace ale ze dostanem nahradnu elektricku Konu. Dnes mi volali ze nahradne auto bude pripravene zajtra ale ze to bude Ioniq. Tak uvidime. Ale to ze davaju nahradny elektromobil je pozitivne.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      juris Ale asi nie Ioniq5, ci ?

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Bohuzial nie. Dali mi obycajny ioniq najnovsiu generaciu. Ioniq 5 som dnes prvy krat videl na zivo v Autopolise, komplet v ciernej. Vyzeral luxusne.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      juris ako sa ti jazdi starym Ioniqom ?, a posunula sa uz niekam vymena baterie? Som zvedavy ako rychlo tieto veci vedia riesit...

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Nebyt slabsieho dojazdu a chybajuceho vykonu tak ho rad vymenim za Konu. Viac miesta vzadu pre detsku sedacku, viac miesta v kufri, super spotreba, krajsi interier. Inak ohladom mojej kony ziadne nove info. Ioniq mam predbezne zapozicany do konca septembra, ale vraj sa to moze predlzovat...

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ja som istu dobu nad nim uvazoval. do mesta idealne auto, a ked potrebujem dialnicu 400km tak na 1 nabitie (aj ked dlhsie) to dam tiez...+ ma appku to je pre mna dolezite. v CR boli za 22-23 tis. bez DPH ale uz nie su.

    • juris
      juris komentoval
      Upraviť komentár
      Ja uvazujem nad starsim modelom s 28kwh baterkou a rychlym nabijanim. Za 15tis bez DPH z nemecka s nejakymi 40-60tis kilometrami. Akurat potrebujem spravit 130km po dialnici denne a niesom si isty ci by to bolo v zime bez obmedzovania sa.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      130 da aj zime, ale u 38kWh to das s prstom....
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    Možno som objavil Ameriku a možno sa to tu už x krát písalo ale chcem sa podeliť o skúsenosť.
    Po pripojení 1f 32Amp prenosnej nabky na Konu s 3x16 Amp si auto potiahlo v 1 fáze 20 Amp (cca 4,3 kW).
    Možno by šlo aj viac no bol to strop nastavený na kábli kvôli ističu. Máte niekto skúsenosť či by to dalo cez 1 fázu aj viac?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Viacere auta to maju urobene tak, ze aj ked maju aute oficialne 3f/16/11kW nabijacku, tak pri pripojeni 1f/32A nabijacieho kabla nabijaju 1f/32A/7.2kW.... napriklad TM3.
      TMS a X tiez vedia nabijat pri 3x16A/11kW nabijacke jednofazovo 32A, no len s pouzitim teslackeho 3f gen1UMC s 32A 1f adapterom, ktory vonku auta prepoji vsetky 3fazy.
      TM3 to ma urobene tak, ze do auta prichadza jedna faza a bud sa v aute napajaju 2, pripadne vsetky 3 nabijacky, alebo je trojfazova nabijacka v TM3 urobena tak, ze pokial je pouzita len prva z troch nabijaciek, tak zvladne 32A.
      Vonku sa prepojenie faz da urobit vzdy.

    • LAMA
      LAMA komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, KONA s 3F nabíječkou umí na jedné fázi nabíjet až 32A.
      Elektromobily určené pro USA, UK, Asii bývají vybavené palubními nabíječkami (OBC), které v případě 1F nabíjení dokážou sosat až 32A, tedy cca 7kW. Buď mají vyloženě 1F OBC, nebo mají auto-sensing OBC, která se dokáže chytře přepínat tak, aby sosala vždy co nejvyšší výkon. Rychle se takto umí nabíjet například TM3, Hyundai Ioniq a Kona či RangeRover hybrid. Většina aut pro EU, včetně Škoda Enyaq, má bohužel 3F nabíječky, které umí pouze 16A na fázi. Při nabíjení z třífázové zásuvky tak Enyaq sosá 11kW, ale při nabíjení z jednofázové FVE bude sosat jen cca 3600W.
  • LAMA
    Junior Member
    • Jan 2021
    • 2

    Ano, umí to na jedné fázi nabíjet až 32A.

    Komentár

    • LAMA
      Junior Member
      • Jan 2021
      • 2

      Elektromobily určené pro USA, UK, Asii bývají vybavené palubními nabíječkami (OBC), které v případě 1F nabíjení dokážou sosat až 32A, tedy cca 7kW. Buď mají vyloženě 1F OBC, nebo mají auto-sensing OBC, která se dokáže chytře přepínat tak, aby sosala vždy co nejvyšší výkon. Rychle se takto umí nabíjet například TM3, Hyundai Ioniq a Kona či RangeRover hybrid. Většina aut pro EU, včetně Škoda Enyaq, má bohužel 3F nabíječky, které umí pouze 16A na fázi. Při nabíjení z třífázové zásuvky tak Enyaq sosá 11kW, ale při nabíjení z jednofázové FVE bude sosat jen cca 3600W.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Dnes som mal rekord nabijani ja osobne na UFC, KONA mi davala stabilne cez 80kW, poslednych par percent do 53% išla 81kW, potom tahala do 57% este 73kW a 61kW do 73%.
        Nad 76kW som nikdy na vlastne oci nevidel, tak sa s Vami podelim o screenshot, mam to aj na videu.


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	CEFD9A5C-C6D4-49A8-932A-3610EABF0320.jpeg
Videní:	720
Veľkosť:28,9 KB
ID:	76095
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm🙂 ktorá to bola stanica ?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          175kW EVTronic

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ten novy GW Avion?

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Ty tiez si doatal odporucanie nabijat len max na 90% , aj tebe budu ment bateriu? A nevies kedy to asi bude ?

        • LAMA
          LAMA komentoval
          Upraviť komentár
          Už jsem viděl obrázek Kony, kde to nabíjelo více než 100 kW. Osobně jsem na svém Ioniqu na DC_50kW viděl nabíjet přes 60 kW.
          Pravděpodobně jde pouze o chybu výpočtu. Pokud by měl být údaj pravdivý, musel by odpovídat i kratší čas nabíjení...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ano obrazok Kony nabijajucej 108 kW som dal na predchadzajucej strane. Aky cas ma zodpovedat ? Pisem ze nabijalo do 53% takze este jedno percento a islo to dole na 73kW - to by sa ako prejavilo na case do 80 alebo 90% ?

        • LAMA
          LAMA komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko - Jde o čas od začátku nabíjení do těch 51%. Tedy, zda rychlosti nabíjení odpovídala skutečná doba nabíjení. Pokud to opravdu nabíjí 80 nebo dokonce přes 100 kW, tak musí být nabito na 51% za kratší čas.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, ide o ten cas a ten na obrazku nie je, takze Vasa pochybovacna poznamka nemala podklad v nicom inom, len vo Vasom pesimizme. Ked si stiahnem videa do pocitaca o par dni, kde je presna casova stopa, bude informacii viac.

        • LAMA
          LAMA komentoval
          Upraviť komentár
          Děkuji, bude to cenná informace.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Ano, aj ja dostanem novu baterku. Banujem ze som ju setril, lebo nabijal som aj predtym len do 70-80% mozno raz mesacne pred dlhsou cestou do 100%.

        bol som v tyzdni v servise sa nieco pytat a technik hovoril, ze tak skoro nie, nemaju este baterky vyrobene a tiez spomenul ze jedna pokazena uz v BA stoji dva tyzdne (asi ta jurisova) ale ze tak skoro nebudu baterky. V amerike uz par ludom pritom menili, co sa chvalil v Fb skupine.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 26-08-2021, 19:31.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          no moja kona 64+ bude mat v decembri 3roky , zatial mam bateriu SOH 98% a 45tis km... Auto som nabijal asi 2roky len na rychlonabijackach 50kW a to max na 80% , sem tam na dlhsej trase na 100%. S autom som max spokojny , no dufam ze sa mi nepokazi bateria , ale ked hej , ze tie prve odchadzaju , urcite by som na nich tlacil vratenie peniazi za auto... alebo vymena za nove !

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          V Amerike im robia spatne vykupy ale to tam odratavaju podla km a davaju im menej ako platili, takze sa to neoplati. Ja mam teda o nejaky ten mesiac dva mladsiu aj km mam podobne 48 tis. a nic som nemusel este menit, riesit ale to ani pri prvom Ioniqu. U mna su Hyundai spolahlive auta.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Dik za info , to som vedel ze v USA im vyplacaju spat peniaze ale nevedel som ze odratavaju podla km.... jasne ze sa to neoplati. Ja tiez bez zavady zatial , vsetko ok, som max spokojny, je to zihadlo a ma celkom super dojazd... Len prednedavnom niekto na parkovisku do mna nacuval a ohol mi ten radar a nefunguje mi adaptivny tempomat , ale ze to sa opravi cez poistku a vsetko pojde ako ma...

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Tak ja mám práve po garančke, 90 tis. Km. Batéria 98,2 %. Drvivá väčšina nabíjania doma v garáži.. Aj keď mi už dva razy menili nejaké ložisko v stĺpiky riadenia a raz volant (kvôli nadmernému odieraniu farebnej kože- a už je to opäť na výmenu) za mňa je Kona jedno z najlepších áut čo som mal. A to som mal už cez 30 vlastných áut a rukami mi prešli kvôli práci tisíce áut všetkých áut. Info zo servisu: batérie sa budú meniť niekedy na jar 2022.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba To sa da vymenit na zaruku ten volant? Lebo aj ja ho mam dost osupany , taky ako keby bolo na aute 200tis km... a to mam najazdene len 45tis..
          Naposledy upravené Maco7; 26-08-2021, 21:54.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Hyundai ma uz volant pripraveny na autopilota, neratali s tym ze budete po nom tolko smatrat.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Maco7 mas bledy interier ? Lebo ja na tmavom nemam s volantom nic. Ani skrabancek alebo naznak osuchania.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Hej mam bledy interier , bielu Konu s ciernou strechou .

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Maco7 prvý krát mi ho vymenili (, cca19 tis. Km) na záruku, ale to bola importéra ka predvádza ia Kona, ktorú jazdili snáď všetci slovenskí novinári. Druhý krát už odmietli (cca 75 tis. Km). Tak som z Číny objednal poťah, len kdesi blúdi po svete, zatiaľ nedorazil. Je to podľa mňa nafatbená koža a to sa proste ošúcha. Keď som pozeral volant v tmavom interiéri (Miro Rojko) ten je ako nový..

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba ked citam tie cisla o degradacii, to je ako z rise rozpravok. Tesla majitelia mozu zavidiet hlavne teda "trojkari".

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Neboj Milan, Tesla zacala davat do cinskych Long Range LG a tam ta degradacia bude podobna ako u Kony. Smutne ze cinsky robotnik musi ucit americkeho ako poctivo skladat auta, kam ta amerika dospela.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          to nie je o amerike. tam sa niekde musela stat fatalna chyba. ved stare baterie boli tie panasonic nie? a Ska maju perfekne,nizke degradacie. Na tie cinske SR+ si este pockajme. Aj o tych americkych degradaciach sa predsa dozvedame postupne.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          LG maju cisnke long range, SR+ maju CATL a tam je to tiez o moc lepsie ako Panasonic, okrem hmotnosti. Ved aj do americkych SR+ idu vozit CATL LFP a Panasonic ostane len do Long Range, nakolko SR+ s mensou kapacitou ma dost miesta na pouzitie CATL s mensou hustotou-vacsim objemom a v zasade mu nevadi ani nabijanie do 100%.
      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 96
        •   

        Ahojte, vraciam sa práve z HR a auto je offline. Mobil cez Bluelink sa nevie s autom spojiť a neukazuje ani dopravné info v navi. Cestou dole bolo všetko OK. Neviete čo s tým? Ešte som v HR...

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Reštart si skúsil?

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          alebo odpojit a pripojit 12V bateriu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik My sme sa dnes vrátili cez HR domov. UVO nemal žiadny výpadok. Skús príp reaktivovať v aute službu Bluelink a live ( u Kia UVO a Kia Live). Oni tam stále niečo menia, resp. aj treba odsúhlasiť nové podmienky služby. Možno len niečo zblblo v tomto smere.
      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 96
        •   

        Skúsim sa s tým zajtra pohrať. Teraz som BA a stále nič aj po vypnutí /zapnutí auta. Prinajhoršom tá 12V bateria. Ďakujem za FB.

        Komentár


        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Nakoniec pomohol zrejme reštart systému cez ten prťavý čudlík v pravo dole na centrálnom displeji, ktorý sa dá stlačiť iba nejakým ostrím predmetom. 😉
      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 96
        •   

        Včra som si všimol, že Bluelink appka ostala po spustení na modrej obrazovke. Pomohlo až jej odinštalovanie a inštalácia Bluelink Europe. Našťastie účet zostal zachovaný.
        Chválim ale nové štatistiky, kde vidieť napríklad za aktuálny deň objemy spotreby a rekuperácie detto za posledný mesiac. Zatiaľ som však neprišiel na to, ako toto obdobie zmeniť.
        Inak ma zaujal "Daily average" za ostatných 30 dní na úrovni 20 kWh. Vyzerá ale, že to počíta iba z dní, kedy sa auto hýbalo keďže total je 402 kWh.

        Komentár

        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          Garančka po 1. 15tis km 144€ s dph,
          Položky:
          - kontrola stavu karoserie 34€
          - servisna prehliadka 75€
          - vzduchový filter 35€

          Všeho všudy teda cca 1€/100km tvorí servis.

          Jo a bud. týždeň ma čaká ďalšia zvolávačka, ktorá vyšla pred pár dňami.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            vzduchový filter je nepovinný, každých 30 tis. treba, to nemuselo byť

          • Etheriel
            Etheriel komentoval
            Upraviť komentár
            Mozem sa opytat kde? Aspon okres v ktorom je servis, ak nechcete prezradit meno servisu.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            34€ kontrola karoserie.....to je tak do neba volajuca **** ze az clovek nechce verit.
            Uz chyba iba "dobry den" a "dakujeme za navstevu". Kazde tak po 15€.

          • Etheriel
            Etheriel komentoval
            Upraviť komentár
            len pre informaciu, normohodina od Hyundaiu hovori ze prva garancka po 15,000 alebo jednom roku je 0,9 hodiny takze chlapci maju vlastne asi 80 eciek cenu za hodinu roboty, nehovoriac teda o tom ze kontrola karoserie je sucastou servisnej prehliadky "podla zarucnych podmienok" cize vlastne vyuctovali jeden ukon zo servisnej prehliadky zvlast aj ked nemali....

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            a to tú kontrolu vedia urobiť aj na úplne špinavej karosérií, ešte sa nestalo, že by aspoň trocha umyli auto, aby dobre videli

            kontrola karosérie je 1 x za rok, takže ak človek nabehá 30000 km a má dve prehliadky, platí sa len pri jednej
            pri 30 tis. je ešte výmena brzdovej, takže tam to je cez 160€

            preto som si aj rozmyslel nový Ioniq5, servis zdražel o 100% odkedy som začal chodiť ešte s prvým Ioniq v 2017-tom roku a tiež je unavujúci ten interval 15000 km, prehliadka s nahratím máp už trvá od 8:00 keď pristavím auto aj do pol druhej, všetko sa zhoršilo aj časovo aj finančne, medzitým pár zvolávačiek ďalší čas, staré zlaté časy

          • Etheriel
            Etheriel komentoval
            Upraviť komentár
            neviem kam chodis ale mna stala druha servisna 170 aj s prezutim, takze ja sa nestazujem. Dokonca mi slubili ze pri tretej mi preveria s importerom aj vymenu chladiacej (kedze stare info hovorili ze pri korejskych sa robi az po 200,000km prva a potom kazdych tusim 30.000). Taktiez som dostala komplet informacie o ukonoch ktore idu robit, mala som moznost nahliadnut do vsetkych vysledkov bateriovych testov (na poziadanie by mi ich aj vytlacili ale nechcelo sa mi nosit kopec papierov). Ja praveze seriozne riesim ze druhe auto bude prave Ioniq 5, ak sa nieco vyrazne nezmeni na trhu kym dostaviam dom :'D

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            S tym suhlasim, ale hodinova sadzba sa zvysila z 33€ na 60€ a tomu zodpovedaju tie ceny prehliadok a v BA uz nenajdes servis pod 60. Niektore maju na EV aj 90€ (uvadzam ceny bez dph). Na Konu sa meni kvapalina tak ako uvadzas, na Ioniq 5 zatial pisu o 45000 km alebo 3 roky. Mna este minuly rok tiez stala 30000km prehliadka velka aj s prezutim 158€ (hodinovku mi dali 40€-5% zlava) ale to bejvavalo.
            Ako tu zhrnul tommik, 1€ na 100 km je len servis. Pre mna to znamena viac ako dam za domace nabijanie a pri Ioniq5 to nebude menej (aj ked interval predlzili na 30 ale zasa je tam kvapalina). A ten nespocet zvolavaciek a neustaleho nahravania softwaru zacina byt otravny.
            Ked priratam na dnesnu dobu uz pomalsie nabijanie, vyzera to ze Konu necham manzelke z tych istych dovodov ako kedysi Leaf ( co znamena len domace nabijanie, kedze chodi okolo domu), lebo so sucasnymi modernejsimi EV usetrim dve tretiny nabijacieho casu. Zbavovat sa jej nebudem, aktualne ju mam uz 10 dni v servise a caka na novy motor, potom dostane novu baterku, takze bude z nej nove auto. Ale pachut servisnych nakladov ostava a preto uz Hyundai nie.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko A co sa jej stalo s motorom a bat? Ved ju nemas dlho myslim...

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Kia ma porovnatelne ceny servisu ako Hyundai?

            Inac tiez pamatam tie casy, ked stala prehliadka na Ioniq do 40€ 😅 bejvavalo…

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Etheriel Servis robili v AutoPola BA
            Je fakt, že auto neumývajú tak ako som zvyknutý, keď idem s Priusom ale zasa na druhej strane mi aspoň povysávali
            Ono je to ťažko s tými servismi ale som rád, že nemusím jazdiť servisovať mimo republiku.
            Miroslav Rojko čo teda, keď IONIQ5 nie?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Motor bol troska viac pocut, tak som chcel novy a na baterku je zvolavacka. Obe budu z aktualnej generacie Kony - takze aj lepsia efektivita motora, bohuzial baterky davaju uz SK Inno s povinnou vymenou kvapaliny 60000 km.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            tommik nieco nizke s dobrou spotrebou pri dialnicnych rychlostiach

            Dojazd je pre mna podstatny pri vysokej rychlosti, kedy clovek cestuje dalej a nie pri mestskych trasach a po okoli, kedy clovek doma nabije a je mu v podstate casovo jedno, kolko to spotrebuje.

            A dnesne EV - vsetko SUV ide uplne opacne. WLTP ma len tretinu merania na dialnici a preto su rozdiely v spotrebe -dojazde na dialnici este vyrazne vacsie ako papierove podla wltp.

            Takze davam sancu sedanu.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            EQS?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Ja myslim ze pocka na ten elektricky Rolls

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            A koľko elektrických EQS alebo Rolls je vidieť na cestách ?
            Napovedá : Sú auta, ktoré sa dajú kúpiť bez dlhého čakania, sú rokmi overené (nie nový model pre betatesterov), v poslednej dobe sa vylepšili a spĺňajú vysokú efektívnosť aj na diaľnici. Netreba ani veľa rozmýšľať.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Kazdy raz skonci pri Tesle 🙈

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Pokiaľ potrebuješ AWD a nemusíš celú 5000 cestu stále počúvať vety ako "na toto sa Tesla s AP ani náhodou nechytá" od človeka čo nosí Tesla t-shirt... To som už začal Tesle robiť obhajcu aj ja :-) Kúpim si auto, ktoré ma baví a uplatím. A neriešim každé euro/km..

            Ja sa trochu čudujem.. Pri aute za 40-60 tis riešiť +euro na 100km náklad. Za 500-600 eur mám dodatočne len LED osvetlenie dverí, pod nohami a kufra... To už som na +1.5e/100 :-) A tým že nemám dom/FVE a nabíjam kade tade dalšie.. Hocijaký servis po 100 tis,,, odíde motor za 5000 a už sa
            nedopočítam...

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tak… nemusi to byt dnes, ani za mesiac, ani za rok. A nech uz je motivacia akakolvek. Kazdy raz do tej diery menom Tesla spadne 😉 a leze sa z nej dost na figu

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            A práve dnes som si bol objednať zelene značky. Auto som mal skorej ako by som mal vystavené Ioniq5-ky, ktoré nechceli predajcovia dať z predajne, lebo sa ľudia chodia pozerať.
            Je dnes paradoxom, že “zložitá” kúpa zo zahraničia trvá menej ako neschopní spaľovací výrobcovia alebo importéri vedia zabezpečiť ich auta.

            nick81 každý rozmýšľame inak ale každé ušetrené a aj priemerne investované euro Ti prinesie v budúcnosti násobky jeho terajšej hodnoty, preto každá položka má v čase vysokú cenu. Ja som bol tak vychovany a aj som studoval ekonómicku a proste už dlhé roky môžem ísť kľudne na dôchodok a nic nerobiť - dosiahol som FIRE. Takze aj blbých 100€ zaplatenych za prehliadku je v budúcnosti niekoľkonásobok tejto sumy aj po zarátaní inflácie.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Veru, kazde euri kere zozere motor a nemozes ho prepic su vyrucene penezi.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko, ano presne ako pises, nemozu naklady na servis zacat presahovat naklady na jazdu. Avsak podla tvojej teorie (s ktorou suhlasim) by si mal ist do SR21 tak som zvedavy ci SR alebo LR si zvolil

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            S tymi nakladmi na servis velka pravda, Hyundai isiel cestou zmykania zakaznikov.

            U mna akurat dilema TMY LR za 68tis€, s tym, ze si musim pockat na tazne do neviem kedy, ale lacnejsia prevadzka, Tesla vyhody a ako minus Tesla servis. Plus moznost pockat este dlhsie na 7-seater verziu, co sa pri detoch vzdy zide.

            Alebo ID.4 GTX v uplne plnej vybave vratane tazneho s nosicom na 3 biky, servisom v kazdej druhej dedine ale bohvie akymi nakladmi s 27% zlavou za 46tis€ s danou.

            Hyundai je na zlavu lakomy a velmi sa cenovo nelisi od TMY. Kia sa bude zrejme spravat podobne.

            Vcul babo rad

            22tis€ asi na servise ani spotrebe tak rychlo neminiem

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Ak by som mal takto uvažovať BEV nemám nikdy :-) Nabíjam min 2-3x drahšie, tak u mňa je ten servis/kvapalina zanedbateľná. Takže ja to beriem tak aby to nebolo horšie ako spaľovák (obstaranie, prevádzka vs servis). Z pohľadu obstarávacej ceny. Ak mi stačí auto za 42 načo kupovať za 56. Ale chápem, ak potrebuješ ten výkon AWD nie je o čom. Každý má iné požiadavky.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            TMY je o 7,5 menej v DE aj po prirátaní 2,5 netto umweltbonusu. Gtx bude nejaká skladové pri 27% zľave, ktorá sa nemusí opakovať, veď si ju zober a najbližšieho pol roka ju za to predas ďalej keby si banoval. A dovtedy už bude ťažné na Y. Efektivitou sa GTX na Y nechytá ale veľmi nechyta, čo vidím tie spotreby od prvých majiteľov.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 a keby si rátal nie obstaranie, ale len priame náklady ako servis a palivo a potom rátal len stratu hodnoty auta po dalsi predaj (nie celú obstaravaciu cenu), zasa tie čísla ukazujú inak čo je a čo nie je viac alebo menej finančne náročné.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo pls. kde davaju na gtx taku zlavu. Za 46k je to paradna kupa. Mne vo VW nechceli nikdy dat vacsiu zlavu ako 5%. Ja chcem vymenit auto v januari buduci rok. TM3 LR je mimo moju cenovu ligu, takze kto mi da co najvacsiu baterku a najrychlejsie nabijanie za moju max. cenu idem do toho. EV6,ID3,I5. TM3 SR+ ma slaby dojazd na dlhe trasy.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Za tych usetrenych 22+ mas pol dalsieho ID4 na suciastky. Alebo inak, je Y o 50% lepsie ako ID4?

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg TM3 LR v DE stojí menej ako v konfigurátore pre SK alebo CZ, takze ak ju chceš, je lacnejšia ako GTX s 10% zľavou a čo sa týka diaľničného dojazdu, GTX sa nechytá na terajšiu updatovanú verziu.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko , miro ja chapem len ja mam max. cenu 45k s danou a za to chcem kupit to naj. A to pri tesle vychadza 2 rocna TM3 LR, da sa od 38-45k eur podla stavu a vybavy. Takze gtx ci ID4 so zlavou 27% je paradny kauf a clovek po roku alb roku a pol preda za cenu co kupil a ide dalej.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Áno, GTX s 27% je pre niekoho parádny Kauf ale nevideli sme ho. VW po známosti najviac 10%, preto si myslím, že to nie je aktuálne pre nás tu na SK. Uvidíme ako sa Wilo vyjadrí. M3 sa neoplatí kupovat starší, mali na tento rok dosť podstatných updatov (dvojité sklad, el.kufor, octovalve), mne uz prisla aj s vyhrievaným volantom a krajším tapacirom dverí. A to nehovorím o dojazde 2021. Proste väčšinu z toho, čo mi vadilo alebo sa dalo vyčítať autu za tu cenu, doplnili. A z vypracovania čínskej verzie človek padne na zadok, je to iné auto ako z Freemontu - lícovaním plechov, svetla, proste je to so všetkými vylepšeniami, čo dali do Y (okrem HEPA filtra, ten sa do 3 že nevošiel).

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko , bral si teda SR+ ci LR? No s tymi autami to zacina byt v celku pohroma,kazdy rok cosi vylepsia a ti co kupia na zaciatku tak ich to skrie.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg to nie je zial cena pre kazdeho. Jedna sa o uplne nove auto, bud vlastny konfig alebo skladovka, takze realne sa da vyskladat aj za 30tis€ ak ozelies vsetku vybavu jediny problem je ten, ze je to v Rakusku, a zlava spada pod “Sonderrabatt für bestimmte Berufsgruppen”, tak musis byt niektorym z vyvolenych povolani a aktivnym v AT s firmou alebo pobytom. 27% nukaju doktorom, co moja manzelka splna. Auto musi byt registrovane v AT a je tam aj nejaka doba urcena, takze kseftovat sa s tym neda. Cisto na vlastnu potrebu. Ak si cakal nejaky tutovy tip na vyhodnu kupu, tak zial sklamem zial Hyundai sa pohybuje okolo 4-6%, a Tesla vobec nic.

            TMY je uplne inde vo vsetkom, ale 22tis je sakra rozdiel. To neprejazdim a nepreservisujem ani za 5 rokov. Skusim este to Nemecko pozriet ako tam chodia TMY LR.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Samozrejme LR, SR+ by mi dojazdovo oproti Kone nič neprinieslo. O Performance som tiež uvažoval, ale aj LR na 18” kach je dosť tvrdé na našich cestách, hlavne rozbitých v BA a tiež mi kedysi jux hovoril, že sa to neoplatí kvôli väčšej námahe komponentov, aj ja si to myslím.

            Wilo Hyundai na I5 na SK mi núkal 13,5 a VW vie dať 10%. Aj Tesla dala 4%, treba zjednavat.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko SK Hyundai som neskusal, ale v zasade ani nemusim lebo viac ako 20% nedaju. Takze som to zuzil na vyhodny kauf alebo srdcovy kauf
        Pracuje...
        X