Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    Ahojte,

    akým spôsobom bez OBD diagnostiky si viem zistiť na VW e-up! kapacitu akumulátora? Akosi mi výraznejšie klesol dojazd, kapacita podľa základného výpočtu mi vychádza na 25,5 kWh.

    Komentár


    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja použivam v Car Scanner PID “Disponibilná kacita baterie”. PID je potrebne si soplnit´ ako “Customl” podla Wiki na webe www.Going electric.de.
      Je to parameter ktorý si generuje priamo riadiaca jednotka HV baterie a je k dispozícii cez zásuvku OBDIi. Ak má byť ako tak smerodajná, tak je potrebné urobiť čim hlbšie vybitie a následné dobitie na 100% ( nedáva hodnoverné umdajevak sa často vybíja/ nabija len málo, napr pri každodennom nočnom dobíjani). Parameter uvažuje aj s poklesom kapacity vplyvom teploty.
  • palo47
    Member
    • Jan 2020
    • 66

    Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
    Ahojte,

    akým spôsobom bez OBD diagnostiky si viem zistiť na VW e-up! kapacitu akumulátora? Akosi mi výraznejšie klesol dojazd, kapacita podľa základného výpočtu mi vychádza na 25,5 kWh.
    Cez OBD nejde vyčitať SoH (kapacitu) e-up žiadnou aplikáciou. Existuje síce jedna (zabudol som názov) ale tá SoH odhaduje na základe vlastného algoritmu v aplikácii.
    Pri -10 deg C klesne kapacita baterie e-up (LG Chem e-61) na cca 85 % tj cca 27 kWh.
    Pri reklamácii baterie sa meria kapacita vybíjaním cca 8 hod pri 25 deg C. Údajne ak je to nad garantovaných 70% tak si to platí zákaznik.
    Údajne VW diagnistikou cez jednorazové heslo je možné vyčítať SoH, tak ako ju odhadla riadiaca jednotka baterie.

    Ja by som počkal do jara a zatial bateriu len sledoval. Niečo by mohlo napovedať vyčitanie max rozdielu napätia člankov ( typicky cca 10 mV). Je minimálna pravdepodobnosť že je poškodenych viacčlánkov u tak novéj batérie.

    Komentár

    • E-Up!
      Member
      • May 2020
      • 87
      •   

      Skúšal som vypočítať kapacitu rovnakým spôsobom ako to realizuje TeslaBjorn. Pri priemernej spotrebe 12,2 kWh som na plnú baterku zvládol len 215 km. Pri teplote + 3 stupne Celzia mi vychádza kapacita 26,23 kWh. Pokles kapacity o cca. 19 % po 20.000 km mi pripadá dosť veľa.

      V servise mi vykonali základnú kontrolu trakčnej batérie, pomer AC/DC nabíjaní je 77 % vs. 23 %., akumulátor má kapacitu vyššiu ako 70 %.

      Pri tomto akumulátora sa nevykonáva určitý druh kalibrácie? Ten pokles je dosť výrazný.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Nemôže len BMS blokovať časť kapacity, kvôli chladu? Skús potom na jar keď bude teplejšie zmerať.

      • stopo
        stopo komentoval
        Upraviť komentár
        Mam pocit ze tieto auta pocitaju zle tu priemernu spotrebu, ako keby ju pocitali az po tom co je DC z baterie cez elektroniku premenene na AC. Mam pocit ze to meria tu spotrebu az ako AC cize bez strat na elektronike. Aspon mne v lete na citigu ukazovalo priemernu spotrebu 9.7kwh co by malo znamenat dojazd cca 330km avsak realne som presiel max 270km.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        ja si to nepamatam uplne presne ale viem ze ked mi ukazovalo vyse 300 dojazd a nabijal som zhruba po 240km este som tam tych 60-80 dojazd mal (tiez spotreby medzi 9-10 v lete).

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Teslu sme diskutovali tu .. https://teslaclub.sk/node/1256?p=68450#post68450 (posl.pár príspevkov)
        Nezdá sa mi tá metodika úplne presná. A vyzerá, že Tesla si v zime pri studenej baterke chráni časť kapacity.
        Iné čo mi napadá môže byť prípad, ak je nejaký článok divný, ako mám napr. ja jeden. Tak pri studenej baterke (7C) a -12C mi v podstate zablokoval prístup cca ku 4% kapacity. Pri -1C vonku (10-12C) už sa dostanem ku plnej kapacite.
        Cez OBD2 a nejakú appku sa nedostanete na čítače celkové charged/discharged v BMS ? Cez to by to išlo odmerať veľmi presne.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        V lete som kapacitu akumulátora takýmto spôsobom nezisťoval. Tiež má podozrenie, že ten ukazovateľ spotreby nie je presný, v lete po nabití na 80 % mi dojazd v meste zobrazoval 350 km, čo asi nebude reálny údaj.

        Budem si asi musieť počkať na teplejšie počasie a potom to opätovne spočítať.
    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 66

      Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
      Skúšal som vypočítať kapacitu rovnakým spôsobom ako to realizuje TeslaBjorn. Pri priemernej spotrebe 12,2 kWh som na plnú baterku zvládol len 215 km. Pri teplote + 3 stupne Celzia mi vychádza kapacita 26,23 kWh. Pokles kapacity o cca. 19 % po 20.000 km mi pripadá dosť veľa.

      V servise mi vykonali základnú kontrolu trakčnej batérie, pomer AC/DC nabíjaní je 77 % vs. 23 %., akumulátor má kapacitu vyššiu ako 70 %.

      Pri tomto akumulátora sa nevykonáva určitý druh kalibrácie? Ten pokles je dosť výrazný.
      Dojazd 215 km v sučasnej zime je podľa mňa normálny aj ak sa to meralo bez kúrenia.
      Vyzerá to tak, že že VW zakazuje servisom oznamovať zákazníkovi skutočnú kapacitu baterie ale len údaj, že je viac ako garantovaných 70%.

      Cez OBD sa dá napr pomocou appky Car Scanner vyčitať PID “Battery History” kde sú celkové kWh ktoré boli dodané do baterie a ktore bateria dodala. S toho sa dá stanoviť presne spotrebovaná energia.
      Dá sa postupovať napr nasledovne:

      - nabiť na 100% zaznamenat čitač histórie nabijania
      - jazdiť do 0%
      - nabiť do 100% a zaznamenat čitač histórie nabíjania
      - rozdiel čitačov je kapacita baterie

      Alebo asi správnejšie výjsť z čítača vybíjania pri 100% a pri 0%. Z nabíjania by mala výjsť o cca 4% vyšsia kapacita (účinnosť baterie).

      Ako uvádza Nick81 môže byť 0% SOC v zime iné ako v lete tak kapacita môže vyjsť nižšia. Naviac treba brať do úvahy, že s poklesom teploty klesá kapacita. 32,3 kWh platí pre 25 deg C.
      Ja by som sa s tým teraz netrápil (pokial ma znížený dojazd 215 km v zime neobmedzuje). Na 99% sa v lete dojazd obnoví.

      Komentár


      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Ten dojazd bol s kúrením pri jazde mimo mesta.

        Nemyslím si, že by zakazovalo, ak by som chcel presnú kapacitu trvá to viac ako 8 hodín a pravdepodobne je to platená služba.

        Nižší dojazd mi nevadí, je pre mňa postačujúci aj v zime, len ma zaujíma, kde sa stratila tá kapacita

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Len pre zaujímavosť, koľko zistil servis kapacitu akumulátoru cez diagnostiku?

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Servis mi dal len všeobecný výstup, kapacita je vyššia ako 70 %, celkové množstvo kWh, čas státia a % maximálneho nabitia akumulátora.
    • E-Up!
      Member
      • May 2020
      • 87
      •   

      Ahojte,

      výrobca zapracoval na probléme spojenom s hlukom pri brzdení počas cúvania a v rámci záruky montuje opravnú sadu pre strmene predných bŕzd.
      Mám to namontované asi 3. týždeň a tento problém je definitívne vyriešený.

      Komentár


      • Ivo Redaj
        Ivo Redaj komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj, máš k tomu aj nejakú oficiálnu informáciu? Aby som vedel kontaktovať servis..

      • R82
        R82 komentoval
        Upraviť komentár
        Myslíš odstránenie zvuku ktorý znie ako keby boli hrdzavé/ zanesené brzdy, alebo to kopanie každý meter pri cúvaní?

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Myslím to kopanie pri cúvaní

        V servise by o tom mali vedieť, myslím, že sa stačí len informovať, alebo objednať na zákrok.

      • Ivo Redaj
        Ivo Redaj komentoval
        Upraviť komentár
        Tak volal som so servisu Auto Gabriel KE a nevedeli mi nič povedať o tom, že by bola k tomu nejaká reklamačná zvolávačka alebo niečo podobné. Síce o probléme vedia, ale vraj sa to aktuálne nijak nerieši. Tak teda neviem...

      • Pisi69
        Pisi69 komentoval
        Upraviť komentár
        Ahoj, mohu také poprosit o nějaký detail. Snažil jsem se hluk (bouchnuti při couvani reklamovat u citigo iv a neuznali mi to). Dekuji

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Pisi69

        V ktorom servise ste sa informovali, bolo to na Slovensku, alebo v ČR?

      • Pisi69
        Pisi69 komentoval
        Upraviť komentár
        @E-Up!

        V ČR, bohužel ne přímo v Auto Jarov co by za Prahu mělo mít jako jediné oprávněni na EV. Ale v Auto Spořilov

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        nemate k tomu to TSB - technical service bulltetin alebo ako tomu nadavaju tzv. cislo internej zvolavacky / servisnej akcie. Lebo aspon moj predajca sa bude snazit ma co najrychlejsie odbit/ zbavit. tiez chcem riesit klopkavy zvuk od zadnej napravy, nech sa to naraz vsetko poriesi

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Na tento zásah zatiaľ nie je žiadna servisná informácia, ide o odporúčaný pracovný postup zo strany výrobcu.
        Možno pomôže kontaktovať servis, v ktorom som mal vykonanú opravu.

        To klopkanie zadnej nápravy zaujíma aj mňa. Zatiaľ jediné riešenie je asi výmena zadnného tlmiča.

      • Ivo Redaj
        Ivo Redaj komentoval
        Upraviť komentár
        E-Up! a skusis to zistit v tom tvojom servise? Resp. kde ti to robili?

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Ahojte kolegovia,

        ak je to pre Vás ešte aktuálne mám nové informácie k hluku od predných bŕzd pri cúvaní.
        Pri tomto servisnom zásahu sa aplikujú nálepky na povrch trecích segmentov, číslo dielu je 4G0615359 a zároveň sa aplikuje mazací tuk s lítiom číslo dielu G 052150A2.

        Tento zákrok nie je obsiahnutý v zvolávacej akcii, alebo v servisnej informácii. Na základe uvedených dielov by nemal byť problém opravu zrealizovať v autorizovanom servise. Mám informáciu z autorizovaného servisu Škoda, kde to dokázali vyšpecifikovať pre Citigo iV.
    • Ivo Redaj
      Junior Member
      • Apr 2020
      • 13

      Ahojte
      Riesil uz niekto OVMS (Open Vehicke Monitoring System) na VW e-Up, pripadne niektore ine auto z koncernu?
      Nasiel som to na nemeckom fore, ale po Nemecky neviem, a ten google preklad je tazke studovat
      https://www.goingelectric.de/forum/v...p?f=50&t=54620
      Zaujima ma hlavne toto riesenie (automaticky google preklad)
      OBD a T26A (pod sedadlom spolujazdca)
      Perfektné riešenie, ale veľa inštalačného úsilia. Systém OVMS sa nachádza pod sedadlom spolujazdca. Musia byť vyrobené adaptéry
      a káble sú ťahané. Tu je možné použiť vlastné antény GSM a GPS vozidla. Toto úsilie však stojí za to, pretože s týmto riešením sa zobrazia všetky možné hodnoty a funguje diaľkové ovládanie klimatizácie (a prebudenie)
      Ked po troch rokoch skoncí predplatne na VW Connect, tak by to mohla byt alternativa

      Komentár


      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        vacsinu funkcii ma uz we connect. zaruku na auto mam 5 rokov, na bateriu 8 rokov, vieme vobec nejako zasadne ovplyvnit zivotnost baterie ? ked to raz ma niekto pred blokom, tak si myslim ze to nijako zasadne nezmeni zivotnost. najma nabijanie do 80% dokaze predzlit zivotnost, ale to stale viem vsetko cez we connect. Mimochodom, snad za 2-3 roky vydaju nieco nove a e-up urcite poslem do sveta

        PS: este mozno treba pouvazovat co stoji we connect po expiracii

      • Ivo Redaj
        Ivo Redaj komentoval
        Upraviť komentár
        We Connect je na 3 roky zdarma, potom chcú 100€ na rok..

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Skoda davala na 10r connect nastastie aspon toto nemusim riesit

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        Volkswagen jde tvrdě do softwaru
        Klíčovými kompetencemi se podle koncernu stanou digitální zážitky pro zákazníky
        Jasný plán pro zvýšení ziskovosti
        Do roku 2023 bude dosaženo cíle provozní marže minimálně 6 % a na této výši má být udržována i v dalších letech.
        Realizace plánu vyrábět elektromobil se základní cenou od 20 000 eur, který zaujme v nabídce místo pod modelem ID.3,
        Volkswagen maximálně využije své rozsáhlé a bezkonkurenční zkušenosti s platformami
        Trinity nabídne autonomní jízdu širokým vrstvám zákazníků
        Volkswagen začne jako vedoucí značka v koncernu Volkswagen vytvářet s modelem Trinity od roku 2026 neuronovou síť v rámci své flotily zcela síťově propojených automobilů. Vozidla si budou prostřednictvím této neuronové sítě nepřetržitě vyměňovat data, například o dopravní situaci, překážkách nebo nehodách. Volkswagen tím vytvoří systém čítající miliony vozidel a disponující schopností učit se.

        celý pýár článok na http://www.hybrid.cz/volkswagen-jde-...-elektromobily

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som OVMS zvažoval ale nevidím prínos pre bežné využivanie. Keď skoncí za dva roky predplatné We Connect tak asi ho nepredľžim, za 100 €/rok to určite nestojí. Jediná zaujímava funkcia je plánovanie klimatizácie/vyhrievania. Je to však rovnako možne aj cez appku Maps&More. Nevyhoda je že plánovanie musím urobiť v aute (BT pripojenie).
        Naviac ja parkujem 20 krokov od stola obyvačky a nie je problém klimu/vyhrievanie zapnúť pred raňajkami priamo v aute.
    • BEVirgin
      Junior Member
      • Mar 2020
      • 9

      Zdravicko. Tak aj ja sa hlasim do klubu pokazenych e-up. Dnes, otec mal auto, cca 15 km jazda. vypol na cca 10 min. po starte prilozena hlaska.
      auto nabite na cca 80%. Dali sme na 12v nabijkacku pretoze obdeleven hlasilo 11.8v, no ani po 30 min co prisla odtahovka nic.
      V RJ motora bola nejaka chyba s HV systemom, no nesfotil som si ju.
      Auto ma 5 mesiacov a 6400km.
      Rovno som im nahlasil klepacuje dosky a tlmice + vypadla mi parkovacia kamera asi 5x.
      Zajtra ma termin na diagnostiku som zvedavy.
      tak sa odmeni, za to ze som mu doprial UPSILON disky
      Este ze mam nahradny ICE, som zvedavy ci bude nejake nahradne.
      Pripojené súbory

      Komentár


      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Má už auto urobený upgrade SW riadiacej jednotky HV baterie (myslím ten na zvolávačku)?

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        nie, pisal som aj som volal do servisu cca 2 mesiace dozadu. zevraj na moje nieje ziadny upgrade nutny.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        To je dosť divné. To máte tak nové auto? Kedy bolo vyrobené?
        Skuste pre istotu si vyhľadať sám “zvolavačku” podľa VIN. Ja som si to pred cca 3 mesiacmi našiel len na portáli Škoda, VW mi myslím vôbec nerozpoznal VIN. Predpokladá sa , že práve táto zvolávačka mala súvisieť s uvedeným “zomretím” auta. Ale dôvodov môže byť určite viac.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        vyrobene 1.12.2021 (montovat sa zacalo max 2 tyzdne dozadu, mam to overene vdaka clenovi z tohto fora).
        nic mi nezostava len cakat do zajtra.
        este ma zaujima, ci vazne daju nahradne auto len 3 dni - podla garancii mobility (heh, 3 dni, potom asi nastane koniec sveta) . dnes som sa este nepytal.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ak je vyrobené 1. 12. 2021 tak to mate stroj času?

        Zrejme to má byť 1.12.2020 a potom na 99,9 % máte už nový FW z výroby a skutočne sa Vás zvolávačka netýka.

        Som zvedavý čo to bude za závada .

        Obávam sa, že oficiálny nárok na nahradné vozidlo nemáte. Garancia mobility sa týka poruchy na ceste, odtiahnutie do najbližšieho servisu, nocľah v hoteli a cestovné výdavky na cestu do bydliska.
        Ale niektoré seriózne servisy náhradné vozidlo podkytujú na vlastné trovy.
        Naposledy upravené palo47; 26-04-2021, 14:58.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        Auto uz mam od piatka, plne funkcne.
        v skratke:
        - auto po prvej jazde zvysok pondelka neslo, ani ked ho davali dole z odtahovky
        - na druhy den, potom ako sa auto poriadne vyspalo, sa zazracne opravilo samo
        - pan servisak nechcel davat auto s tym, ze sa opravilo "samo", takze "hhladali riesnia"
        - nieje tajne, ze na RJ batt je zvolavacia akcia, no na moje auto sa nevztahovala. Vzhladom na to ze som im to spominal viackrat, tak aby mali v servise lepsi pocit, ze nieco pre to spravili, zvolavacku a teda SW update vykonali napriek tomu, ze to nebolo nutne. spominal, ze mozno "zabudli" v tovarni zvolavacku na moje auto
        - auto odtiahli v pondelok a v piatok som ho mal, takze nebolo to az take strasne
        - servis vie o tom, ze som si cez obdeleven zrusil upozronenie pasov, lane assist memory, klimapanel memory a vobec tomu nedaval ziadnu vahu. uz som to rozoberal s inymi, ja som nezasahoval do zaheslovanej casti RJ, takze nevidim problem
        - zial, reklamacia este nieje ukoncena, takze neviem povedat coho update robili. dam update, az podpisem ukoncenie reklamacie, snad tam bude nejaka detailnejsia info
        - dal som preverit aj dosky + tlmice. servisak sa bol povozit na inom novom a zevraj robi to iste, takze v tomto smere ziaden help
        Naposledy upravené BEVirgin; 05-05-2021, 09:41.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Gratulujem k rýchlemu spojazdneniu.
        Ale nebol by som prílišný optimista v prípade, že servis nenašiel konkrétnu príčinu a neodstránil ju. Podľa mňa nie je FW dostatočne odladený a generuje aj falošné chybové kódy (DTC). Ak je to náhodne krátkodobé prekročenie kritického parametra, (stači minimálne voči hranici vo FW), tak sa to môže zopakovať.
        Ja vozím kĺuč 10 aby som mohol skúsit´ takútoto závadu vyriešiť odpojením 12 V akumulátora. Nerád by som zostal vidieť na ceste a čakal na odťah.
        Som zvedavý ako to uzavrie servis.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        dnes som dostal call, ze auto v priebehu 3-4 tyzdnov pojde do BA na vymenu SX6 HV prepinaca. trvat to ma 1-2 tyzdne, prepravu si maju zabezpecit oni, ak dostanem nahradne auto, bude to celkom ok

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Dajte prosím vedieť, ktorý servis to robil.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        gabriel kosice som kupoval. ale oni jasne povedali, ze robit to nebudu. ze auto sa nesie priamo do BA, tam kde sa vyraba predpokladam

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som myslel ten v Bratislave. Dosť pochybujem, že VW BA mal nejaký servis pre externé e-up. Ale každopádne dajte vedieť.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        spominal tam nieco s autami z linky a nariadil to importer, takze ja by som to bral tak, ze asi fakt ide naspat tam, kde sa narodil

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ako tu citam servisnu cinnost koncernu, tak mi prichadza komicke, ked tu ludia placu nad "nekvalitnym" servisom tesly. Mal som po takmerr piatich rokoch prvu realnu poruchu na TMX - zacala v predu slzit chladica kvapalina - modra kaluzka pod autom. Termin do servisu bol bud na druhy den do Linz-u alebo o dva dni do Viedne. Dali sme vieden. Kedze to nevedeli urobit na pockanie (nemali nahr diel) tak ako obycajne poskytli nahradnu (tentokrat presne rovnaku, len novsiu TMX). Auto je v servise od minulej stredy poobedia, predpokladane odovzdanie malo byt dnes, no bude asi az zajtra... Nevadi nech si ho este nechaju, nahradne je novsie. Hnevaju sa, ze ludia im nechcu vracat nahradne auta, lebo spravidla ako nahradne dostanu lepsie ako je ich.
        Plakali, ze na Slovensku maju teraz 8 nahradnych tesiel a ludia ich nechcu vratit, hoci ich auta su hotove - vyhovaraju sa na covid.

      • BEVirgin
        BEVirgin komentoval
        Upraviť komentár
        , v podstate auto bolo odstavene 5 pracovnych dni, ale hned na druhy den sa mu venovali, takze nevidim to az tak strasne. a hlavne, odtahovali ho 15km a nie 500km ... a teraz vlastne kedze ho budu prevazat do ba, tak to mame 400km. no ked nad tym premyslam, az tak vela rozdielov tam nieje ... Ak ale nedostanem auto zdarma nahradne, budem velmi penit

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám konkretnu skusenosť, že poskytnutie nahradného vozidla závisi od konkrétneho VW servisu. V jednom mi priamo ponúkli primeranú náhradu až do doby kedy bolo moje vozidlo pripravené na prevzatie. V druhom keď som spomenul poskytnutie náhradného vozidla, tak sa len stroho odpovedali, že takú službu nie sú povinní poskytovať. Žial VW Záruka mobility sa vzťahuje len na návrat do miesta bydliska v prípade poruchy na ceste.
    • E-Up!
      Member
      • May 2020
      • 87
      •   

      Zdravím kolegovia,

      po zime som pripravil video návod základnej antikoróznej ochrany prednej nápravy Volkswagenu e-up!.

      Keďže je to moja komentátorská premiéra napíšte mi prosím ako sa Vám páči kvalita videa hlavne z hľadiska audio záznamu.

      Ďakujem a prajem príjemné sledovanie.

      Komentár

      • Sly
        Sly
        Junior Member
        • May 2020
        • 20
        •   

        Spozoroval ešte niekto okrem mňa na ukazovateli "Dostupného výkonu" po zime (alebo po update) že sa nenaplní ani pri Nabití do 100 % do plna. Tzn. že všetky paličky sú plné až po koniec. Minulý rok som to mával po nabití plné a tento rok som to ešte plné nevidel. Skúšal som už rôzne hodnoty nabitia až po 100% a stále je to len na predposlednom ukazovateli. Neviem či to je dôsledok update-u, alebo stále auto "cíti zimu". Nechám tomu ešte nejaký čas do pekných dní a uvidíme.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som to za minuly rok mal plne iba raz ked som bol nabity na 100% a bolo asi 30 stupnov. Teraz ked bolo uz okolo 20 a nabil som tak chybala jedna palicka a ked som pridal naplno tak sa objavila aj ta posledna. Nechapem ako to funguje (Citigo)

        • BEVirgin
          BEVirgin komentoval
          Upraviť komentár
          mam auto 6 mesiacov a este v zivote som tam nevidel 5 paliciek. Aj pri dnesnych 20+C aj pri 100% batt. co som si ale vsimol je, ze ked je pod 40%, stale ukazuje pri kickdowne 100% vykonu. dokonca aj pri 30%. az pri 25% som mal tak 95% vykonu. V zime to bolo odost horsie.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ukazovat moze ale realne aj mas pocit ze to ma plny vykon? Ja ked mam podla ukazovatela menej ako 25% baterky tak citelne je pomalsie to auto (nie nemam eco rezim).

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ukazovatel výkonu (= ľavý budík na palubke) podľa mňa ukazuje dobre a ukazuje dodávaný elektrický výkon do motora.
          Žial pocity človeka často klamú.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 tusim sa bavime o inych ukazovateloch ja som myslel tie palicky dole nie samotny "otackomer".

        • Sly
          Sly komentoval
          Upraviť komentár
          Áno myslím ten paličkový ukazovateľ na MFD, nie "otáčkomer". Tam je to aj definované ako Ukazovateľ výkonu, alebo dostupný výkon.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som dospel k názoru, že VW umelo obmedzuje výkon v závislosti od teploty, dĺžky zaťaženia, veľkosti zaťaženia a stupňa nabitia. Robí to pre udržanie degradácie batérie na prijateľnej úrovni. Hlavne preto aby nemusel meniť v záruke bateriu kvôli poklesu kapacity pod 70%.
          Ale v konečnom dôsledku je to aj v záujme uživateľa (pokial po 8 rokoch neklesne u 95% baterii kapacita na 71%)

        • Sly
          Sly komentoval
          Upraviť komentár
          palo47 Jasné že každý chce auto využívať maximálne, ale zároveň chce aby batérie vydržali čo najdlhšie v najlepšom stave.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        [QUOTE=Sly;n72488]Spozoroval ešte niekto okrem mňa na ukazovateli "Dostupného výkonu" po zime (alebo po update) že sa nenaplní ani pri Nabití do 100 % do plna. Tzn. že všetky paličky sú plné až po koniec. Minulý rok som )to mával po nabití plné a tento rok som to ešte plné nevidel. Skúšal som už rôzne hodnoty nabitia až po 100% a stále je to len na predposlednom ukazovateli. Neviem či to je dôsledok update-u, alebo stále auto "cíti zimu". Nechám tomu ešte nejaký čas do pekných dní a uvidíme. [/QUOTE

        Ja mám po roku s e-up skúsenosť, že posledná z 5 úsečiek zmizne pri poklese nabitia pod 50%. Plný počet úsečiek vidím len zriedka, pri teplote nad cca 15 deg C a len pár km po plnom nabití. Zistil som aj, že tento údaj “Dostupný výkon” nemá pri bežnom jazdení skoro žiadny praktický význam. Zmeral som zrýchlenie 0/100 km/h (skutočná, nie tachometer) pri nabiti len 14 % (tesne pred červeným poľom) a zrýchlenie sa zhoršilo len o cca 1, 5 sekundy voči 100% nabitiu.Ukazovateľ dostupného výkonu si nepamätám, mohlo byť cca v tretine ľavej dlhej úsečky, teda značne nízko.
        Auto dosiahlo aj plných 130 km/h ale o 4,5 s neskôr. Bolo to v lete (teplota baterie cca 25 deg C). Krútiaci moment pri 100 km/h klesol pri 14% o cca 10% voči 100% nabitiu. Prikladám grafy. Rýchlosť 130 km/h držalo vozidlo podstatne dlhšie ako je v grafe.

        Podľa mňa si netreba ukazovateľ dostupneho výkonu všimať. Je užitočné mať auto nabité vždy na viac ako cca 25% aby pri potrebe rýchleho predbiehania bol výkon blízky maximálnemu. Pri mestkom jazdeni- zrýchlenie 0-60 km/h je však vplyv nabitia v lete už len cca 0,5 s.

        Update FW riadiacej jednotky baterie podľa mňa nemá vplyv na výkon.
        Naposledy upravené palo47; 24-05-2021, 11:28.

        Komentár


        • BEVirgin
          BEVirgin komentoval
          Upraviť komentár
          je to celkom uzitocne ked sa ide cez kopec. napr. co ja jazdim TV- KE tak od obce dargov hore, dam plny kotol a ked mam menej baterie ( cca 60%) tak sa pred horizontom znizi vykon aj na 60%. a to je celkom blbe, ak treba obehnut napr. kamion co je dalej. Jedna sa o konstatne stupanie, nevedel som dohladat ake prevysenie, dlzka stupania je 4KM.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Z Klečenova na pamätnik je to 4,5 km s prevýšení 140 m tj priemerné stúpanie cca 3%. Tam podľa mňa s 1 osobou nie je potrebný plný vykon aj pre 100 km/h (jazdim cez Donovaly- 7%). Ale pri tak dlhom stúpaní už výkon určite klesá a ukazovateľ môže byť užitočný.
          Ak treba na konci takéhoto dlhého stúpania predbiehať , tak možno by pomohol “kickdown” tj plné prudké stlačenie plynu. Mám overené, že kickdown napr. zruší obmedzenie ECO módu. Len asi by to chcelo na okamih povoliť plyn.
      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        Je toto pre e-up/citygo normalne? Viem ze je teplo a trojicky nemaju TM, ale zeby az tak ze DC nabija na urovni ich AC? Nechcel som ho vypinat, aby nebrblal tak som cakal kym mu skonci limit 30min. Pre porovnanie kolko som ja zatial nabil na AC Zoe.
        Ja som prisiel z dialnice, on nie, pytal som sa ho ked prisiel, takze rychlou jazdou nemal prehriatu bat.
        Je to obvykle ci by nal reklamovat?

        Komentár


        • stopo
          stopo komentoval
          Upraviť komentár
          Uplne normalne ked niekto nabija DC a je na 93%. Inac nechpem preco niekto nabija na DC ked ma okolo90% baterie nabitej a zbytocne odsadzuje nabijacku.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          stopo Uplny laik, nevedel ani co je DC a co AC. Sme potom pokecali ked prisiel a trosku som ho poucil. Ale som netusil ze to je normalne u trojcat, lebo mne Zoe pri 90% nabija este 22kw, este aj pri 99% ide 10-12kw. Z 1na97% priemer mam 37kw. To som potom rad, ze sa mi trojicka neusla a musel som ist do Zoe.

        • stopo
          stopo komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ked nabijam 10-75% tak mam priemer 28-30kw. Pri 80% to uz ide len okolo 10-12kw. Pri 85% uz len okolo 7kw....
          Ale mne to dako nevadi DC potrebujem max 2x do mesiaca. A auto potrebujem nabit nad 70% tiez max 2x za mesiac

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Taur pozri ja som rad ze mam citigo. DC nepouzivam a stalo ma to 10k. Vsetko je to o tom na co to auto potrebujes a ako ho vyuzivas.

          Ale to ze nabijal na DC pri 93% je sila
      • R82
        R82
        Junior Member
        • Dec 2020
        • 21

        Ahojte,. Prepína sa aj vám na e-upe 2020 palubný pc do nemčiny? Mám odsledovane že sa to deje pri poklese trakčnej báť pod cca. 10%. A po opatovnom nabití je už v nemcine. Cca o deň sa to vráti opäť na cz. Nezmení sa len jazyk, ale zobrazí aj info ktoré mám bežné vybnute. Napríklad celková prejdena vzdialenosť. Našťastie mi vyhovuje štandardné nastavenie metrickych jednotiek, ale ak by som napr. využíval km/kw bola by to veľká zmena a chaos na ten jeden deň. Žiadne hodnoty sa neresetuju.

        V štvrtok som prišiel z prvej garancky po 30000km. Zvolavacka/Aktualizácia softvéru prebehla nastastie ok. Ale prekvapila ma položka 0.3l univerzálneho oleja. Viete niekto kam to naliali?

        Komentár

        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          Pôvodne zverejnené od R82 Pozrieť príspevky
          Ale prekvapila ma položka 0.3l univerzálneho oleja. Viete niekto kam to naliali?
          sebe do oktavky

          Komentár


          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            olej je tam zrejme v prevodovke a klimatizacii
            isto nie univerzalny

          • R82
            R82 komentoval
            Upraviť komentár
            Ok tak to sú možnosti. Prevodovka, klimatizácia, ešte ma napadol posilovač riadenia. prečítal som celý uživatelský manuál. O oleji ani zmienka. Ak je bežne, že sa má čosi dolievať malo by to tam byť zmienené. Všetky tieto možnosti sú podľa mňa na reklamáciu ak tam po 12mesiacoch /30k km chýba 3dcl oleja. 8 € ma nezabije, to riešiť reklamáciou nechcem. V tejto chvíli by som bol najradšej ak by ma len oje..li, a reálne tam nič nedolievali.


            Inak teraz v lete super dojazd. TT-BA cez Blatné 80-20percent 4x45km s prehľadom. Popoludní s klimou.V zime je to o dosť horšie. Kombinovaný režim cca. 15+15+15km rovina, dobré cesty . Jazdím +/- 56km/h mesto, 97mimo, 105 dialnica podľa pp.

            Super autičko. Až na ten zimný dojazd a ešte to zhoršuje pomalá AC v zime.

            dalšia otázka: Dobíja sa 12V baterka pri dlhom státí trakčnej? Napríklad nechám na týždeň omylom svietiť interiérové 10W svetielko.

            Všimol som si, že pri vypnutom aute sa každých pár hodín aktivuje silová elektronkia a spustí nejaké česrpadlo ( podla sluchu) . To isté pri otvorení hociktorých dvier (aj nezamknutého auta). Príde mi to divné a zbytočné . Ale si to koli niečomu takto museli spraviť.

            Na to aby poslali cez net data o otvorených dverách nemusia aktivovať celý "motor"
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          V bežnej premávke mimo mesta pri priemernej rýchlosti 75 km/h sa mi podarilo dojazd zvýšiť na 300 km.
          Pripájam odkaz z jazdy. Podarilo sa niekomu prejsť mimo mesta viac ako 300 km? V meste by to nemal byť problém, ale mimo mesta už nevidím veľa priestoru na zlepšenie.

          Komentár


          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            Musím povedať, že som očakával podobný (~300 km) dojazd pri rozvoze pizzi, ale realita je úplne iná. Spotreba pri roznáške sa drží okolo 14 kWh/100 km.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Takú spotrebu mám v zime s kúrením, prípadne v lete na diaľnici.
            V meste max. do 10 kWh. S ID.4 som v meste jazdil za 13 kWh a to je raz tak veľké auto.
            Každý má ale iný jazdný štýl.

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Pozoruhodný dojazd a pekné video.
            Som ale presvedčený, že všetky skoro nové e-up, citygo, mii majú za rovnakých podmienok dojazdy rovnaké. Malé rozdiely môžu byt v dôsledku rôznych šarži baterii, niektoré by mohli mať o pár % viac ako 32,3 kWh netto. Všetko ostatné nemá dôvod sa líšit (okrem pneu).
            Podstatne sú podmienky jazdy, hlavne rýchlosť , výškový profil trasy, teplota batérie, použitý mód, sila a smer vetra užitočne zaťaženie a malý vplyv má hustenie pneu a typ povrchu vozovky.
            Moja skúsenosť je taká, že pokial sa vraciam na to isté miesto, tak výškový profil pri rekuperácii B má len veľmi malý vplyv a rovnako aj užitočné zaťaženie. Napr. na trase 222 km: BB- Štrbské pleso-BB cez Čertovicu, s celkovým stúpanim 2940 m, dve osoby, pri dodržiavaní predpisovej rýchlosti som mal spotrebu 9,6 kWh/100km. To pri vyjazdení batérie na 10% dáva pri teplote baterie cca 25 deg C, AC off, dojazd 303 km.
            Posledný údaj z mestkej jazdy je 8,5 kWh (16 km, celkove stúpanie cca 200m) čo dáva dojazd 340 km (AC off, 25 deg, vyjazdenie do 10%).

            Ja som experimentoval aj vyčitavanim radu údajov z riadiacich jednotiek cez OBD diagnostický konektor. Mám silné indície, že údaj palubného displeja údáva o cca 5% nižšiu spotrebu ako je reálna. Ale nie vždy, pravdepodobne algoritmus stanovenia spotreby na palubnom displeji nie je exaktný (SW je slabinou VW) a za istých podmienok je optimistický. Ale je to OK, údaj je len pre informáciu vodiča nie je to žiadny laboratórny kalibrovaný merák.
            Už som ale s experimentami skončil a jazdím a nabijam výlučne doma (4,6 kW), štandartne na 80% keď sa približim 25%, bez toho aby som sledoval spotrebu.

            Veľký vplyv má vietor, priemet smeru rýchlosti vetra do smeru jazdy sa pričitava/odčítava od rýchlosti jazdy. Rýchlosť vetra 30 km/h je dosť časta a ak je rýchlosť vozidla 90 km/h, tak ak je 30 km/h protivietor je to rovnaké ako by som išiel 120 km/h v bezvetrí.
            Môj záver, aj keď e-up 2020 má techniku (okrem batérie) 10 rokov starú, tak jeho užitková hodnota v meste a prímestke jazdy je vysoká a to aj v zime pokial môžem nabíjať doma. Nehodí sa na dialnicu, DC nabíjanie má. e-up len ako marketing, Viac užitku (aj úsporu financii)
            by priniesla plná trojfázová AC zabudovaná nabijacka 11 kW namiesto súčasných 7,3) hoci v mrazoch by bol určite citeľný coldgate aj pri AC 11 kW.
            Naposledy upravené palo47; 22-07-2021, 12:20.

          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            E-Up! Mávam jazdy aj okolo 10-11 kWh, ale pri rozvoze je to hrozne veľa krátkych jázd - relatívne agresívne štart/stop. S autom sa vôbec neobmedzujeme, používame ho podla potreby. Klimatizácia, kúrenie... Plný komfort. Ešte tak mňa občas poteší keď sa podarí dostať na dobrú spotrebu, ale priateľka je menej trpezlivá a auto je proste dopravný prostriedok na dopravu z bodu A do bodu B v najvyššom možnom komforte za najkratší možný čas.

            Včera sme sa vrátili z Nemecka:
            - Priemerná spotreba bola na 2229 km 12,34 kWh (podla auta)
            - Priemerný dobíjací výkon na DC: 26,17 kW (iba dobíjania pri vybitom aute po najbližšie dobíjanie)
            - Priemerná dĺžka DC dobíjania: 17 min

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            palo47

            Skôr by som povedal, že ukazovateľ spotreby zobrazuje hodnoty o 15 % nižšie ako je realita.
            Podľa palubného PC som mal spotrebu 8,8 kWh. Prešiel som 301 km a zvyšný dojazd bol 11 km. Ak by som počítal s prejdenou vzdialenosťou 312 km a a s využiteľnou kapacitou 32 kWh (teplota vzduchu bola ideálna, dojazd mám rovnaký ako pri novom vozidle, nepredpokladám výrazný pokles kapacity akumulátora) dojazd pri spotrebe 8,8 kWh by mal byť 363 km. Reálne pri tejto jazde bola spotreba 10,3 kWh, čo je 15 % rozdiel.
            Nepredpokladám, že využiteľná kapacita akumulátora by bola len 27,5 kWh.

            Čo sa týka životnosti akumulátora je lepšie nabíjanie AC do 100 % alebo viac zaťažuje akumulátor nabíjanie DC ale len do 80 %. Zaujíma ma, čo je lepšie pre dlhšie jazdy - vyrážať na cesty s akumulátorom nabitým na AC do 100 %, alebo radšej po ceste častejšie nabíjať ale len DC. Samozrejme po nabití na 100 % sa kapacita jazdou ihneď spotrebuje, nehrozí dlhšie státie plne nabitého akumulátora.

            romix

            Áno, tiež som názoru, že auto má slúžiť na presun z bodu A do bodu B. Jednoducho toto auto nie je stavané na dlhé trasy ikeď ich zvládne.

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Môj názor na otazku “romiix” ako nabitý je lepšie vyrážať na dlhšiu cestu je: s e-up vyrážať len na tak dlhú cestu aby som nemusel cestou nabíjať.
            Ja sa tým často musím riadiť, lebo chodievam s e-up napr. trasu BB- Gelnica cez Horehronie (180 km) a cestou nie je žiadna nabíjačka (niekde v Beňuši by nejaká nová AC mala byť ale keď som prechadzal nič som nenašiel). Ja som ešte inak ako doma nenabíjal (s výnimkou Gelnice ale tam u kamarátov).
            Je to aj preto lebo mám staršieho TDI Tiguana. V ňom vydržim sedieť v jednom kuse aj 4 hodiny a v e-up ma už po hodine omína zadok. Asi kvôli vykurovanie (alebo výrobnej cene?) je sedadlo dosť tuhé a jazda v e-up slovenskými neudržiavanými okreskami človeka aj dosť vytrasie, hlavne na opakovaných nerovnostiach. Na opravených je to v pohode.

            Keby nie dotácie tak stále všade jazdim Tiguanom. Škoda, že na e-up nie možný nosič na bicykle na zadnú kapotu alebo gulu. Pre 23 kg elektrobicykle strešný nosič nepripadá v úvahu ani pre e-up. Na Tiguane mám nosič na zadnej kapote a spotreba nafty sa blíži pri beźnej jazde k 8 litrom!.
            Naposledy upravené palo47; 22-07-2021, 15:12.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            palo47 ta ejoin v Beňuš-i je hned pri hlavnej ceste, taka siroka velka odbocka -parkovisko pred skolkou. Ked ides smer na Brezzno z vychodu, po pravej strane mas detske ihrisko, budovu skolky a hned potom doprava. Tiez som si ju vsimol az ked som siel druhykrat okolo.

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Vďaka všetkým za podrobné info o nabíjačke v Beňuši.

            Funguje OK? Dá sa na ňu spoľahnúť?

            Možno niekedy by sa hodila aby som bezpečne dorazil do BB.

          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            @romiix
            >> - Priemerná spotreba bola na 2229 km 12,34 kWh
            to akoze na akom aute, na citigu??
            po kolkych km si nabijal?
        • Sly
          Sly
          Junior Member
          • May 2020
          • 20
          •   

          palo47 ak poznáte Beňuš tak je to na parkovisku pri škôlke v smere na "Horehronie" treba odbočiť do ľava. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20210722-211734_Maps.jpg
Videní:	624
Veľkosť:147,3 KB
ID:	74583 ibaže je to AC a človek tam veľmi nemá kde poblúdiť kým sa nabije na nejakú "normálnu" hodnotu.

          Komentár

        Pracuje...
        X