Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Toyota Prius Plug-in Hybrid

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_36.jpg
Videní:	397
Veľkosť:16,1 KB
ID:	176
    Kapacita akumulátorov 4,45 kWh.
    Prius je rodinne orientovaný automobil strednej triedy. Hlavnou pohonnou jednotkou je 1,8 litrový benzínový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov a výkonom 73 kW. Cez planetovú prevodovku s ním spolupracuje elektromotor s výkonom 60 kW. Maximálna rýchlosť na elektrický pohon je 50 km/h a dojaz približne 20 km. Elektrický režim je automaticky prerušený, ak to vozidlo vyhodnotí podľa stavu batérie a zaťaženia. Cena je od 36000 €.
    zdroj
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #2
    Toyota Prius Plug-in Hybrid

     

    Komentár

    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #3
      takze americki zlodeji si nasli novy zdroj prijmov:

      http://www.autoforum.cz/bleskovky/zl...ich-aut-videa/

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #4
        https://www.zilinak.sk/prispevky/730...o-je-buducnost
        Toyote držím palce, mal som Prius druhej generácie a bol som s ním veľmi spokojný. Potom prišiel prvý Prius plug-in hybrid, ale mal elektrický dojazd len 20 km. To bolo málo, teraz je to 50-60 km, to už lepšie, ale optimálne by bolo okolo 80-100 km.

        Som fanúšikom plug-in hybridov, je to dobrá alternatíva pred prechodom na plne elektrické autá. Bohužiaľ cena je stále dosť vysoká aj po odpočítaní dotácie 3000 eur.


        Komentár

        • Priusák
          Junior Member
          • Jul 2020
          • 27

          #5
          Pre oživenie...
          Porovnanie Prius PHV so Superb iV z pohľadu majiteľa. by Electro Dad.
          https://www.youtube.com/watch?v=PAQuLJUDCBM

          Inak, pozerám, že v ČR PHV tiež jazdia na "EL" značkách. Ktovie či aj tam kvôli tomu majitelia BEV penia...

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            minimalne prazaci penia kvoli parkovaniu v meste...
        • Priusák
          Junior Member
          • Jul 2020
          • 27

          #6
          Pre tých, ktorých to zaujíma, prikladám spotrebu PHEV v EV režime, teda v kWh/100 km za ostatných 8 mesiacov.
          Doma nabíjam na DD1 a teda za cca 0,18 €/kWh s DPH. Tým pádom sa pri spotrebe 11,2 - 15,2 kWh/100 km dá s týmto autom v EV režime jazdiť v priemere medzi 2 - 2,74 €/100 km.
          Bez nabitia, resp. v hybridnom režime, nech to žerie v priemere 4 l/100 km, čo je rovnaká su v € bez DPH. Je teda vidieť, že to má zmysel dobíjať a to až do nejakých 0,26, resp. 0,35 €/kWh.

          Čo sa týka emisií, tak pri jazde na elektrinu to podľa aktuálnej intenzity uhlíka (269g CO2/kWh) vychádza na 30 - 40 g CO2/km; samozrejme pokiaľ človek nenabíja v ostrovnej prevádzke s jediným výrobným zdrojom z OZE. Pre porovnanie v ČR by to bolo 54 - 73g CO2/km a napríklad v PL 77 - 105 g CO2/km
          Pri jazde v hybridnom režime a uvedenej spotrebe >> 4*2 333 = 93,3g CO2/km.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210114_131334.jpg
Videní:	412
Veľkosť:65,7 KB
ID:	66978 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210114_131319.jpg
Videní:	337
Veľkosť:62,4 KB
ID:	66979

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Toto su velmi zaujimave a relevantne informacie. Este mam otazku - vedel by si povedat, aky teda dopad na uhlikovu stopu tvojho auta ma jazda v elektro rezime? T.j. kolko v % si chodil na elektrinu a kolko na benzin/hybrid?

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Co znamena to A/C load ratio?

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa - podla palubaku je z cca 17 000 km za tých 8 mesiacov 46% v EV režime. Celkom to sedí lebo cesta do práce je 40kmEV a 160km HV, všetko diaľnica. Cesta na chalupu zasa 45 km EV a 10km HV.
            Ak teda dobre počítam tak to bude niekde okolo 68 g CO2/km. To je ekvivalent BEV so spotrebou na úrovni cca 25 kWh/100km (250Wh/km), ktorý je nabíjaný z verejnej siete na Slovensku.

            SKolja - A/C load ratio označuje koľko % z celkovej spotreby elektriny išlo na HVAC. Dá sa teda tvrdiť, že vypnutím HVAC by bola priemerná spotreba elektriny o toľko % nižšia.
            Naposledy upravené Priusák; 14-01-2021, 16:59.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák OK, uz som to pochopil. Ale mne sa zda ze Prius si pri kureni pomaha motorom, cize kilometre prejdene v zime na elektrinu nie su 100% elektricke, respektive ten A/C load nezohladnuje kompletnu spotrebu. A normovana spotreba na dialnici je niekde okolo 4,2L na 100km, naozaj jazdis za 4L? Je spocitane alebo odcitane z palubneho pocitaca?

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja Prius má špirálu, tepelné čerpadlo, motor a výmenník tepla na výfukovom potrubí. To sú všetko zdroje tepla na vykurovanie kabíny. Aj pri zapnutom kúrení vieš ísť v EV režime bez toho aby išiel motor.
            Na dlhších trasách, kedy vieš, že to celé na elektriku nedáš, stojí za uváženie začať jazdu v hybridnom režime a odpadovým teplom vykúriť kabínu a až následne prepnúť auto do EV a už len udržovať teplotu v aute.
            Netuším aká je normovaná spotreba Priusu na diaľnici ani to aká je skutočná priemerná spotreba iba v hybridnom režime nakoľko PP uvádza iba celkovú priemernú spotrebu benzínu ale je v tom aj jazda v EV režime.
            Podľa tankovania mám dlhodobú spotrebu rovné 3 litre a podľa PP zasa viem tú elektrickú (samozrejme bez strát pri nabíjaní). S 3. gen HEV Priusu som mal dlhodobý priemer podľa tankovania 4,9/100. (https://www.spritmonitor.de/en/detail/537079.html)
            Tu si ale priemernú spotrebu benzínu urobíš akú chceš...keď sa ti nechce nabíjať, je to viac, keď nabíjaš, je to menej. Doteraz som ale na nádž nemal viac ako niečo málo cez 4 l/100. V priemere chodím tankovať každých 1100 - 1200 km. Nádrž 43 litrov.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák OK, dik za vysvetlenie, 4l/100 kompletna spotreba aj s elektrikou mi pride uz OK. Ja som to pochopil ze mas 4l v HV mode, co mi prislo trochu malo ked udavas vacsinu km po dialnici. Tych udavanych 4,9l pre normalny hybrid je uz rozumnejsie cislo. ale ako hovoris u plug-in hybridu zalezi aka cast km je prejdena v cisto el. rezime, spotreba co som pozeral lieta od 0 do 11L/100km. Ale vsetko to zabijaju firmy ktore nakupuju plug-in hybridy pre zamestnancov koli zdanovaniu, ale nikto zo zamestnancov ani firma neinvestuje do nabijania auta a jazdi sa ako s cistym hybridom. Kazdy plugin by mal mat neresetovatelne pocidalo km prejdenych cisto na el. pohon a pokial majitel neprejde pocet km planovanych v priemernej spotrebe na elektrinu, mali by sa doplacat dane pri predaji. (To samozrejme nemieri na Teba)
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #7
          Pôvodne zverejnené od Priusák Pozrieť príspevky
          Čo sa týka emisií, tak pri jazde na elektrinu to podľa aktuálnej intenzity uhlíka (269g CO2/kWh) vychádza na 30 - 40 g CO2/km
          Nemal by si pri vypocte pouzivat aktualnu ale priemernu intenzitu uhlika za tych 8 mesiacov. Priemerna hodnota uhlika bude podstatne nizsia.

          Komentár


          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            A máme niekde teda tú priemernú? Resp. z čoho usudzuješ, že dnes cez deň bola na Slovensku nadpriemerná intenzita uhlíka? Teda mimo toho, že nebol zrovna slnečný deň.
            Ak by som chcel byť korektný tak musím pri výpočte používať intenzitu uhlíka v čase nabíjanie. No a vzhľadom na to, že veľa BEV nabíja práve v noci, kedy je táto veličina najhoršia, nie som si úplne istý, že moje porovnanie by skončilo pre BEV lepšie.
            Vychádzam z https://www.electricitymap.org/zone/SK

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            A ak to chces mat este presnejsie, mala by sa merat spotreba elektriny pred autom, nie co je reportovane autom, pretoze straty pri nabijani nie su nezanedbatelne

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            To si netrúfnem odhadnúť. Každopádne ak, tak ich treba pripočítať aj k nákladom na jazdu v EV režime, čo ma nákladmi zasa o niečo priblíži k cene jazdy na benzín. Každopádne chcel by som nájsť ten milestone pri akej spotrebe sa už EV nedá považovať v oblasti vypusteného CO2 za ekologickejšie voči benzínu.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák raz som to hladal a tusim to bolo 3.3l... ale neviem ti povedat ako to bolo dpocitane, a hlavne zalezi ako sa BEV pouziva, ked budes BEV pouzivat na dialnicu pre rychlosti 140, tak mas 25kWh/100 + straty pri nabijani takze si urcite viac "eko". Avsak z PHEV to podla mna dokaze len tento Prius a Ioniq

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák je predsa zima, nakupujeme spinavu elektrinu z Ceska aj Polska, pretoze nasa nam v zime nestaci.
            Nasa vyroba je teraz cca 100g/kWh celorocny priemer. V lete nam +- staci nasa vyroba.
            Po spusteni 3. bloku v Mochovciach tento rok budeme sebestacni aj v zime a nas priemer klesne dost pod 100vku. Po spusteni 4. bloku cca o dva roky klesne znova, vtedy sa uz zrejme nebude pouzivat u nas na vyrobu elektriny takmer ziadne uhlie (teraz mame asi 7% elektriny z uhlia) Z fosilnych elektrarni ostanu len plynove, no tie mame a zrejme aj budeme mat na vykrytie spiciek.
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #8
          Plug in zmysel ma ak sa pravidelne nabija. Uz to tu bolo v inom fore spominane napr.: KIA Niro HEV rocny priemer 4,5l/100km, Niro PHEV 2,7l/100km.

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            plny suhlas

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            Presne tak. Ak nenabíjaš PHEV, tak máš len predražené HEV.
            Priemerná spotreba benzínu pri PHEV skôr odráža správanie vodiča ako nejakú vlastnosť auta. Preto som po BEV hľadal PHEV podľa jeho očakávanej spotreby benzínu po vybití batérie.

            Mne sa na tom aute páči, že si môžem vybrať, či budem robiť emisie z elektriny alebo z benzínu. Ak by som trebárs išiel nejaký trip smer PL, LT, EST, FIN, tak určite viem, že v PL a EST nemám na nabíjanie ani len pomyslieť, ak chcem byť ekologický...
            Naposledy upravené Priusák; 14-01-2021, 18:59.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Je dokázané, že aj v Poľsku, kde je výroba elektriny takmer cela z uhlia je CO2 stopa EV nižšie ako ICE auta. Nie tak výrazne ale je. Druha vec je presunutie lokálnych emisií z mesta preč do komína elektrárne kde by mal byt výrazne lepšie možnosti filtrácie exhalátov. Preto aj v Poľskú majú EV minimálne v mestách zmysel.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Suhlas. urcite je jednoduchsie dat ucinny filter vzdy ak nejaky novy vymyslia na par kpminov elektrarni ako na vyfuky milionov starych aut. Ak uz nie nahradit fosilne elektrarne ekologickymi...
        • Priusák
          Junior Member
          • Jul 2020
          • 27

          #9
          Update po 20 tis. km - celkové EV Driving Ratio 50% a od posledného tankovania pred cca 1 300 km dokonca 86%.
          Ide to keď sa chce
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210408_125023.jpg
Videní:	389
Veľkosť:77,2 KB
ID:	70591

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Gratulujem! Este 14% a sme tam :-)

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Vyborne. Skoda, ze si svetla vynimka v pouzivani plug-in hybridu. Vsetci zamestnanci co nafasovali take auto ho doma nenabijaju, lebo sak benzin hradi firma...

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            To je zaujímavé, že to takto ukazuje. Tak toto by malo byť povinné Ďakujeme
        Pracuje...
        X