Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Aupark BA
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Novy surodenec iPacu. Volam na ZSE ze im tu blokuje nabijacku a nemozem nabit. Ze ci by s tym nahodou nemali nieco robit. Ze by som ako zakaznik platiaci mesacny pausal celkom rad vyuzil sluzbu ktoru si platim. “Prepacte ale to musite kontaktovat SBS Auparku. My s tym nic nemame.” Idem na recepciu a po pol hodine v rozhlase ani zmienka. Auto stale tam. To je normalne privilegium pouzit nabijacku za ktoru zakaznik plati. Kazdy to ma zjavne hlboko v anale.
-
-
cast odpovede: "V Auparku by to mal ale riesit Aupark a jeho sprava."
nemaju to plosne vyriesene napr. mestskou policiou. v podzemi platia ine pravidla, kedze je to za rampami atd. Navrhol som im aspon riesenie vyvesit k nabijacke nejaky tel.kontakt na zodpovedne oddelenie v Auparku.
-
ak si to myslel ako kritiku ZSE, tak tu sa ich musim zastat. ako bezni navstevnici netusime ake su a nie su podmienky na "ustrazenie si svojho majetku".
Je to aupark, vo vlastnictve firmy/firiem zo zahranicia. ZSE a dalsie prevadzky tam maju prenajaty nejaky priestor. Pochybujem, ze maju pravo dat odtahovat auta, alebo inak radikalne to riesit. Samozrejme, myslim ze mozu podat nejaky podnet, staznost...nevidime do toho, ale take easy to nebude. Inak by sa take veci riesili lusknutim prstom.
V tomto bude mat GW obrovsku vyhodu s ich BA UFC pri Avione. Vonkajsie parkovisko, bez ramp. Jednak vzdy pristupne a po druhe vztahuje sa na tu plochu zakon o cestnych komunikaciach. Mestska policia si moze zgustut na takomto nedonosenom cloveku ako na fotke vyssie.
-
milan84 Dovolim si s pravomocou policie oponovat lebo v podzemi Auparku priebezne vidam klasickych statnych policajtov a pokutuju za statie na invalidoch. Takze urcite tu maju co povedat. Skor na to kazdy kasle a nikomu sa s tym nechce nic robit. A pritom by bohato stacilo keby Aupark zdvihol telefon a ako vlastnik garaze poziadal policiu o riesenie. Maximalne 60 sekund ich casu...
-
no to je uplne opacny nazor ako som pocul ja. Ze prave tou rampou alebo inym mechanickym oddelenim sa lisi verejna komunikacia a toto.
Je mozne,ze na invalidov aupark policajtov moze zavolat a vyuziva to. AK by to tak bolo, treba na objekt tlacit viac, aby riesili aj toto.
Ale myslim, ze ZSE je dost velka a mudra firma, aby aj oni na toto tlacili a nenechali si takto kazit povest blokovanych,nepouzitelnych miest.
-
Rampa s tym nema nic. Kazdy vlastnik pozemku ma moznost poziadat o zaclenenie do siete verejnych komunikacii. Cim sa tam stava vymahatelne dodrziavanie platnych pravidiel cestnej premavky. Moze sa zaclenit aj nemusi. Ak sa nezacleni tak je to sukromny pozemok bez pravidiel. Imho Aupark zacleneny je a platia tam vsetky pravidla tak ako aj vonku pred rampou.
-
ZSE urcite plati nemale peniaze za prenajommiest v garazi a v zaujme AP je zase zabezpecit maximalne pohodlie svojho klienta (ZSE). AK by si sa postavil do vstupu akejkolvek predajni a nedovolil zakaznikom vojst dnu, do minuty by si bol vyvedeny SBS. Rovnake pravidlo by malo platit aj pri nabijacke ZSE v garazi
-
Wilo ked som to minule zazil a tiez nedociahol kabel, tak som bol nuteny ostat rovno pred pezinskou fiflenou na nejakej fiatke 500 (spalovacej 😉) lebo kua pruser zrovna vtedy mi uplne dosla baterka a nevedel som sa napojit. No povedz nie je to smola 😜 dosiel som po chvili, uz tam nervozne postavala, este ma aj zacala zdrbavat, no tak som sa vratil este do DMky lebo som zistil ze nutne potrebujem tusim servitky. Ano viem nemusi sa to takto riesit, ale bolo to take nahle nutkanie😂
-
Co sa tyka toho riesenia s policiou, verte uz x krat sa im to povedalo, pri invalidnych miestach to riesia nehladiac na to ci je to za rampou, pred rampou, verejna ci neverejna komunikacia. Pri EV parkovacich miestach sa k tomu fakt nemaju, stale boli odpovede typu ze tie EV vyhradzovacky vlastne nemaju presnu oporu v zakone a teda oni nic nemozu v podstate urobit a blabla a daju ruky od toho prec. A potom sa alibisticky k tomu postavi aj SBSkar ze ked policia povedala ze do toho rypat nebude, tak teda ani oni radsej nie
-
-
Tak dnes som mal chvíľku voľno, tak som bol pozrieť tie nové nabíjačky. Nabíjalo max 52 kW (ale väčšinu času iba 33kW) (Kona 64kW). Prístup kartou ZSE ale asi zatiaľ zadarmo, lebo mi v aplikácii píše nulové nabíjanie a neprišla mi ani žiadna notifikácia počas nabíjania. Tak ešte počkám ale ZSE má údaje o nabíjaní v aplikácii On-Line a okamžite.
Komentár
-
to bude chladnou bateriou, Korejci maju velmi ucinne chladenie, ale zohrievanie som nezazil na testovacich autach ani pri teplotach okolo nuly.
Maco7 s Konou minulu zimu skusal budcu a ked tam prisiel so zohriatou baterkou, islo mu to este trochu viac.
-
tak tak, Kona ma takzvany "coldgate" musis to nahanat poriadne po dialnici aby sa to zohrialo, Kona si nevie inak bateriu zohriat na idealnu teplotu, len ju vie udrzat nezamrznutu v extremnej zime.
To je cela veda ked idem s EV na dlhu trasu v zime, poriadne to zo zaciatku rozbehnem nech sa to zahreje, potom napichnem na DC a zachvilu je bateria v idealnej teplote ako aj lete, spotrebu zvysuje len odpor vzduchu (pokial ma clovek tepelne cerpadlo a von nie je zima ako v ruskom filme)
-
S poslednou vetou a hlavne slovom nemozem suhlasit. Z beznej ZSE rychhlonabijacky sa mi informacia o nabijani zobrazuje do par hodin, ale napr. zo ZSE nabijackach na Zeleznej studnicke nemam ziadne info az na zaciatkok dalsieho mesiaca, resp. ked pride faktura. Tam tie udaje asi nejak zbieraju na konci mesiaca a naraz to nahraju do systemu pred tym ako ludom poslu faktury.
-
Roman-ba pls. Mas v menu tkzv wintermode? Po svete sa potuluje niekolko verzii 64kWh baterii pre konu a eniro. Jedna verzia ma aj 2kW ohrev chladiacej kvapaliny do baterie. Ak tam tento doohrev nieje tak sa bateria iba prihrieva od zvysnych dielov ktore su aktivne chladene.
-
ani Bjornove zimne testovanie nedokazalo dat bateriu do teploty vhodnej pre rychlejsie nabijanie. A to mal zapnuty "winter mode":
https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc
-
-
Peto02 Ráno mi v aplikácii už ukázalo včerajšie nabíjanie, tak to nebolo grátis... Len sa mi stalo prvý krát, že to nebolo Online. Vždy keď som nabíjal doteraz na ZSE, hneď po začatí nabíjania mi prišla Flash notifikácia že nabíjam, a keď som skončil, okamžite mi vypísalo ako dlho a za koľko som nabil. Zda sa že urobili nejaký Update tej appky a už sa to zobrazí až na druhý deň.
Teq Nevedel som že Kona to má tak urobené, aj som stále čakal, že spozorujem nejaké zahrievanie batérie, ale ešte asi nemrzlo..
Komentár
-
dango čo je vlastne ten winter môd a čo robí? Má význam to niekedy zapínať? V manuáli o tom len píšu že v Kone je ale nikde nepíšu čo to robí..
Komentár
-
Okrem toho ze 2 miesta obsadene neelektro autami, som sa pri nabijani nedostal nad 32kw/h... bezna situacia? Nabil som cca 22kwh za 45 min... zacal som.pri cca 20% kapacity. Nasledne nabijanie na Delitrans GW TN a tlacilo stale cez 86kwh. EQC ma ist do 110.
Co sa tyka Ejoin su tam ale boli obsadene spalovakmi1 Bild
Komentár
-
posli to prosim ta na elektromobilita@zsedrive.sk ...alebo tak nrjak je ten mail. je v zaujme zse nech si toto vyriesi !!
-
A obmedzovanie slobody nabijania EV nieje tretsny cin?
ZSE uctuje EV parkovane nad casove limity nabijania 3e/h, dokonca aj ked sa EV este stale nabija a plati im eura za odoberane kwh, a to im fakt nevadi, ze spalovak tam parkuje zdarma a nic z neho nemaju?
Vyrobme si karticku za stierac, alebo nalepku na okno s textom s dobrosrdecnou radou/varovanim, ze pri natrafeni na netolerantneho, alebo zufaleho majitela EV z UA tuziaceho nabijat by sa mohla pritrafit nevhodne zaparkovanemu spalovaciemu autu zla nepekna vec napr. obidenie klucom, sfuknutie pneu, blokovanie atd.
-
Odporúčam trošku naštudovať obmedzovanie OSOBNEJ slobody a potom písať pri blokovaní PRÁZDNEHO auta o tom, aké priestupky kto spáchal, ale určite to nie je žiadny trestný čin. Maximálne moc snaživý policajt dá 60€ za zlé parkovanie.
-
Mne sa asi vzdy bude kompletne vybijat bateria presne za nimi a bohuzial sa auto uz nebude dat vobec pohnut, kym nenabije aspon 20%. Ak aj pride sofer, tak budeme musiet pockat na odtahovku, lebo s vybitym autom jednoducho nemozem pohnut. Ale ta indulona je tiez dobry napad.
Ale asi najlepsie by bolo pripravit nejaku peknu A4 s informaciami, dat to sem na stiahnutie ako PDF. A kazdy majitel EV si to moze vytlacit a davat takto parkujucim autam za stierac. Podla mna takato pozitivna informacna kampan z dlhodobeho hladiska pomoze.Naposledy upravené Savi; 10-02-2020, 12:11.
-
Pozitívna akcia by bola niečo ako spravili v HR: https://www.carscoops.com/2019/12/cr...protest-icing/
-
btw toto by ZSE neriešilo ani v prípade, že mám u nich Flat? Starostlivosť o zákazníka nič?
O UFC v nákupákoch si myslím svoje a táto situácia mi môj názor len potvrdzuje. Keď si predstavím, koľko miest tam z tej kapacity mohlo byť osadenými 3x16A WB tak by som 3 spalováky nejak prekúsol.
-
Ale scenar by bol rovnaky. Ked tam ostatni ludia uvidia stat smradochy tak sa tam nabuduce postavia aj oni lebo to maju blizko vchodu a nikomu sa nic nestalo doteraz. Toto treba prisne riesit hned v zarodku lebo raz ti nepomoze ani 20 AC wallboxov ked budu vsetky blokovane spalovakmi. Ako zakaznikom nam moze byt sumafuk ci to ma na starosti ZSE alebo Aupark. Tie auta tam nemaju co robit a kazdy dava od toho ruky prec a hadze vinu na tu druhu stranu. Riesenie ala Slovak style...
Ak ma niekto dosah na niekoho kompetentneho v ZSE alebo v sprave Auparku tak by bolo mozno fajn iniciovat nejaku diskusiu ze co s tym a skusit najst riesenie. Lebo je absurdne aby som ja pobehoval po infopultoch a vyvolaval na infolinky a vsade ma odbiju ze oni s tym nic nemaju. A pritom Aupark tam ma priamo kamery tak tam nemusi ani pajac chodit kontrolovat. Staci na kamere pozriet kto nabija/nenabija a zavolat policiu. Robota na 10 sekund v 30min intervaloch.
-
Polícia na súkromnom parkovisko OP nemá čo riešiť žiadne dopravné priestupky pokial nejde o skodu na majetku alebo zdravotnu ujmu.
Najjednouchšie je dávat nejakú dobu na autá papuču. Na to stači to dať do štatútu súkromneho parkoviska a k nabíjačke dať výrazné upozornenie a tel čislo na SBS ktorá na výzvu a overení že to nie je elektromobil papuču založí a následná pokuta pri zložení papuče.
-
Raz som sa v nejakom parkovacom poriadku OC na Slovensku dočítal, že pokiaľ hrubo poruším jeho ustanovenia, tak mi bude prostredníctvom špz odopretý akýkoľvek ďalší vjazd do parkovacieho domu. Proste moja ŠPZ sa dostane na blacklist a som skončil. Dôležité je aby sa takéto parkovanie považovalo za spomínané hrubé porušenie pravidiel.
-
Ak je nabíjanie v OP pre Vás dôležité, tak doporučujem ist na dopravné oddelenie prislušnej mestkej časti a vyžiadať si stanovisko. Je to uzavretý súkromný priestor kde môže byť odmietnutý prístup verejnosti. Aky to bola verejná komunikácia musel by OP odovzdať vnútorné parkovisko mestu.
Skutočne ste videl policajtov prechadzať autom poschodiami parkoviska, zastavovať a kontrolovať či každý kto parkuje na invalidoch má platný preukaz a vypisovať pokutu?
Ak to aj skutočne robia tak to ešte neznamená, že na to majú právo.
S nešvárom obsadzovať nabíjacky sa tak ľahko SK nevysporiada, skôr to bude horšie.
-
-
Kým na parkovacie miesto bude voľný prístup tak to bude stále tak. Myslím si že pomôže len mechanická zabrana, ktora sa otvorí len nabijacou kartou. Mohol by to byť nejaký elektricky sklápaci stľpik z podlahy. Nemuselo by to byť až take zložité a nakladne vzhľadom na cenu rýchlej nabíjačky a jej inštalácie.
Určite by pomohlo ak by mohla SBS dávat na takéto autá papuču. Parkovisko OP je súkromný priestor, nie verejná komunikácia, stačí aby si OP dal do podmienok využivanie parkoviska klauzulu o zákaze zaberania nabíjacich miest klasickými vozidlami a upozornenie, že klasickému autu bude namontovaná papuča. Dalo by sa to ešte vylepšit ak by nabijacka mala priestorový senzor obsadenia a ak do istej krátkej doby nebol zapojený kabel tak by to signalizovala SSB. Možno by to stačilo robiť istú dobu aby sa ludia naučili a potom by možno stačila len tabula že klasike bude daná papuča. Tych papuč by SBS nemusela mať veľa staćili by 2-3.
Druhé riešenie je predať elektromobil a kupit klasiku a veselo parkovať na miestach s nabíjačkou a ešte by ti zostali peniaze na x mesiacov/rokov na palivo.Naposledy upravené palo47; 10-02-2020, 16:54.
Komentár
-
Nechapem co sa stazujete ze kedytedy Vam tam pred nabkou zaparkuju ICE. V Presove sa s tym neparali a miesta pred nabijackou vyhradili invalidom. Takze BEV bez ZTP nenabije nikdy
palo47 Ak policia na sukromnom parkovisku nema co riesit dopravne priestupky, tak tvrdis ze v OC, pri supermarketoch, sukromnych parkoviskach verejnych platenych ci firemnych atd. mozem veselo pakovat na miestach vyhradenych pre ZTP a policia nema kompetenciu ma riesit ???
Komentár
-
No neviem ci sukromny pozemok poskytnuty na uzivanie pre verejnost, nie je tym padom verejnym priestranstvom a tak tam zakony platia, aj dopravne a aj statna policia ma kompetencie. Chce to erudovane vyjadremie najlepsie sudcu.Bo co pravnik to nazor/vyklad a vzdy jeden z pravnikov na sude vyhra a druhy prehra.
-
Ja to nemám z vlastnej hlavy, čital som dávnejšie info k tejto problematike konkretne išlo o vonkajšie parkovisko pred nákupným strediskom či tam platia pravidlá cestnej premávky napr pravidlo pravej ruky a pod.. Detaily si nepamätám ale záver ano, že neplatia. Hodil by sa záväzný právny výklad, stačil by od polície SR - najlepšie od Sakovej. Inak je velky rozdiel medzi verejný priestor a verejná komunikácia.Naposledy upravené palo47; 10-02-2020, 21:04.
-
dango Otazku staviame tak, ze ak by si odmietol zaplatit s protestom, ze na sukromnom pozemku, cize neverejnej komunikacii nemaju vykonavacie pravomoci, ak ich nepoziadal vlastnik o asistenciu pri hajeni jeho prav, tak komu by dal za pravdu sud.To ze sa nieco zvykne robit (alebo ze to da zdravy rozum) este neznamena ze to je v sulade so vsetkymi zakonmi. To ze jeden zakon prikazuje vyhradit 4% parkovacich miest pre ZTP este mozno nemusi znamenat ze iny zakon nezakazuje policii zasahovat na sukromnom pozemku svojvolne bez ziadosti zo strany jeho majitela ak niesu ohrozene zivoty. Moze tam byt nejaka nelogicka diera, nebolo by to nic nove pod slnkom.
Ktovie ako to je ked policajti raz iniciativne zasahuju a inokedy sa vyhovoria ze to nie je ich vec resp. ze nemaju kompetencie ked je to sukromny pozemok... ako sa im chce ...
-
Zmysel mojej poznámky bol v tom, že aj keby existoval v zákone o cestnej premávke zákaz parkovania klasických aut na nabijačkach, tak s velkou pravdepodobnostou by policia odmietla zasahovat v sukromnom parkovisku, ktoré nie je súčasťou verejnej komunikacie.
Takze v sučasnej situacii je asi najpragmatickejšie tam dávat výstrazny kuzel a bola by niekolkrát vyššia šanca ze to neobsadí auto so spalovacím motorom.
-
no neviem no, 135/1961 - §4b Miestne komunikácie
(1) Miestnymi komunikáciami sú všeobecne prístupné a užívané ulice, parkoviská vo vlastníctve obcí a verejné priestranstvá, ktoré slúžia miestnej doprave a sú zaradené do siete miestnych komunikácií.
Takže dve otázky: Je verejne prístupné? Je zaradené do siete miestnych komunikácií?
-
Vzhladom na fakt ze tam bezne policajti pokutuju statie na invalidoch tak urcite je Aupark zaradeny do cestnej siete. Ak by nebol tak moze nastat aj problem s poistnym plnenim pri nehodach a tukancoch nakolko by sa nehoda stala na “sukromnej ceste”.
-
Btw stacila by len politicka vola a zrovnopravnit znacku “parkovanie pre EV pocas nabijania” s invalidnou cedulou. Potom by to islo hned natvrdo 150€ s rizikom odobratia vodicaku do 2 rokov. Dovi dopo bolo by vycistene. A toto nikto neodrbe ani falosnou modrou kartickou lebo je zjavne ci nabija alebo nie.
-
Taur tak to uz je malickost. Je kazdeho zodpovednostou neblokovat zbytocne nabijacku ak mam nabite uz aj teraz bez akejkolvek legislativnej upravy. Zakladna slusnost. Naplanujem si nabijanie tak aby mi to vychadzalo. Ak nevychadza alebo nemam istotu ze sa stihnem vratit tak nejdem nabijat ale zastavim na normalnom mieste. Robim to tak uz teraz a nic by sa u mna nezmenilo. Ludia si uz musia uvedomit ze nabijacie miesto sluzi na nabijanie a nie parkovanie. To je sekundarny vyznam.
-
Wilo Samozrejme, ze som nemal na mysli campovanie pol dna po nabiti, ale trebars pol hodiny, hodinku, ked napr. sa pretiahne cakanie na holica kym prides na rad a skonci nabijanie uprostred strihu, tak neuteciem spod britvy napoly oholeny, aby som rychlo uvolnil miesto.
-
To znie ako námet na nejaký Challenge. Stihnúť sa ostrihať počas nabíjania na ULTRA FAST nabíjačke))
Toto ak číta niekto, kto je na diaľkovej trase a práve čaká v zápche aby sa dostal z diaľnice (hlavného ťahu) k UFC, ktorá je zašitá v nejakom nákupnom centre tak si to asi hodí.
-
Taur chapem ale ja v takychto neistych pripadoch tak ci tak zaparkujem bud na klasickom mieste alebo si obmedzim v aute nabijaci vykon aby to autu trvalo dlhsie. Proste ak hrozi ze sa to pretiahne a budem bezdovodne blokovat tak tam nejdem.
Da sa polemizovat ze obmedzenie nabijacieho vykonu je v zasade to iste ako stat tam plne nabity ale aspon to neni take okate a nemusis sa nasledne s nikym natahovat. Uz je na kazdom ako sa k tomu postavi. Tak ci tak si vsak operatori uctuju “parkovne” (a rovnako aj nakupne centra po 3 hodinach) takze az tak velmi sa taketo pomale nabijanie zneuzivat neda aby si to tam blokoval pol dna. A nabitie po vsetkych poplatkoch by ta vyslo drahsie ako doma zo zasuvky.
-
Wilo Prave preto som (sice ako absolutny like a EV panic, ale s gazdovskym rozumom) nazoru, ze v OC centrach je viac k uzitku mrte AC nez UFC-HUB. 1-2 UFC by mali stacit pre tych co sa potrebuju surne nabit, ale Ti co travia v OC viac casu by ocenili 15x AC namiesto tretej UFC navyse o ktoru sa budu bit a cakat na jej uvolnenie.
A mozno som naivny, ale si myslim, ze sa da aj kombinovat, ze pichnem na 15-20min. pockajuc pri aute na UFC a potom sa posuniem o miesto vedla na AC nech sa pomaly nabije zvysok a uvolnim UFC/DC, ked viem ze sa zdrzim, ved aj tak sa ku koncu nabijanie spomaluje. Pride mi to lepsie ako obmedzit nabijanie, aby mi to vyslo na dlho.
Nehovorim to koli sebe, lebo ja niesom typ co travi cas v OC. Ani nabky pri Kauflande a pod. mi nepomozu velmi, lebo ja tam nemam co robit hodinu, ja nahadzem do kosika co potrtebujem a za 15-20min odchadzam. Keby som tam mal travit hodinu+, tak z nudy nahadzem plny vozik a nabka zdarma ma vyjde poriadne draho. Ale ved o to im ide...
-
Catchcash Tak Ti treba s Vasou Blavackou kupnou silou, u nas prazdno.Treba vediet kedy ist, ak ides v spicke necudujem sa, aj mne sa pritrafi spicka a potom nadavam ked sa mi cely nakup natiahne na pol hodinu. Kauf ma viacmenej unifikovane usporiadanie oddeleni v kazdej prevadzke, takze nemam problem sa orientovat v ziadnom.
-
Taur kupna sila dochodcov? To mi nejako nevychadzaa chodim tam ked dceru zaveziem na kruzok cize zrovna ked vsetci idu z roboty asi... A unifikovane to maju ale nelogicky, resp. mam pocit ze uplne inac ako ostatne obchody
ale hovorim po par razoch sa uz orientujem ale na zaciatku som strasne nadaval
-
Catchcash To vies, Kauf je obchod pre inteligentov.Tvoj problem, ze donho lezies
. Mas to multifunkcne, nakup+hlavolam+bludisko+orientacny beh.
Oni vedeli, ze potrebujes zabit cas kym, dcera dokruzkuje a ze kupujes auto so slabou palubnou nabkou, tak Ti pripravili rozptylenie kym budes dlho nabijat.
-
Taur - vidno, že si zatiaľ elektromobilista teoretik, nič v zlom, tvoje argumenty majú logiky.
Ale - podľa mna jediny dôvod prečo ľudia dnes nabíjajú na AC v obchodných centrách je, že je to ZADARMO. Ano, je zopar majiteľov, čo bývajú v panelákoch a ti inú možnosť ako verejne nabíjačky nemajú, ale v našich podmienkach a pri súčasných cenách EV to ešte zopar rokov bude tak, že EV si dovolia len ti majetnejší, ktorí väčšinou urobili presun do RD.
Návštevníci OC sú väčšinou miestny ľudia, takze na to nabitie nie su odkázaní. Nabíjanie doma je a vzdy bude najlacnejšie. Ja ani moja žena sa už neobťažujeme vyťahovanim kábla a hľadaním nabíjačky zadarmo v Bratislave.
Lebo to zadarmo vôbec nie je zadarmo. Vzdy v tom obchode obuchas viac peňazí ako tie ušetrené 2-3€ za ktoré nabijes na AC. Takze ist cielene “zadarmo” nabíjať je blbosť, aj keď máš zadarmo supercharging.
Preto je pre mna UFC v košickom OC, ako návštevníka, oveľa príjemnejšou voľbou ako trčať na benzinke, aj ked len na pol hodinu.
-
Jiri GrandPa pises ze to je a vzdy bude doma lacnejsie. Myslis, ze doma nabijes lacnejsie ako za 9E ZSE pausal? Samozrejme to zavisi od mesacneho najazdu ale velmi o tom pochybujem. Ja napriklad planujem nabijat iba na AC a tiez si myslim ze UFC by mali byt skor na dialniciach ako niekde v OC. Par ich tam byt moze ale vacsina by mala byt AC. Treba pocitat aj s ludmi, ktori v tych nakupnych centrach robia - tych je tiez relativne vela podla mna a mozu si nabit pekne kym su v praci.
PS: Tiez som zatial iba "teoretik"
-
Teq no 25 kW staci pre nase tuzkove baterky. Ale pre nove EV to nestaci. Ved to nechajme na nich, nech tam su aj AC aj DC... a podla potreby. Ale vsetci sa zhodneme ze radsej chceme DC a idealne UFC na dialniciach a idealne na pumpach kde je zazemie... (a detske ihriska). Niekto rad stravi cas v OC, ja osobne velmi nerad, a s detmi uz vobec nie... pre mna je co i len hodina v OC proste velmi zle straveny cas... ale kazdy to ma inak, niekto to tam miluje
-
Catchcash - 9€ paušál je dlhodobo neudržateľný. Môže sa stať, že kým budeš mat svojho tátoša už nebude alebo bude výrazne drahší.
9€ je pri cene 0.15€/kWh 60 kWh, t. j. asi 350 km. Toľko na jazdení do roboty a spať nedám. A mimo BA je to k ničomu, lebo nebudem čakať 1.5 hodiny na nabitie do 80%. A čas sú peniaze.
EDIT: Včera som dobil 50 km doma “zadarmo”. Lebo mám na streche FVE. Ale viem že som na SK pomery netypicky prípad.
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-02-2020, 11:58.
-
Jiri GrandPa ano viem ze mas FVE (z diskusie), ale pisal si, ze doma je to vzdy lacnejsie tak som predpokladal ze neratas s FVE lebo nie kazdy to ma domaDufam ze som sa vyjadril tak ze to pochopi aj niekto iny okrem mna
A viem ze to casom zdrazie ale to moze velmi lahko aj elektricka energia v domacnosti. Keby to bolo aj raz tolko stale sa mi to oplati. Aj ked mozno nie voci nabijaniu doma ale oproti nafte urcite
A ano ked ides niekde dalej tak nebudes cakat na AC ale s e-up nepojdem nikde dalej a ked raz za cas tak urcite budem nabijat DC (ak vobec to budem potrebovat). Planujem chodit iba na chatu co je 150km a to by mal dat a tam to nabijem z domacej zasuvky. Tiez by som chcel FVE ale bohuzial sa to neda tak ze na jednom odbernom mieste si to namontujem a potom z virtualnej baterky vycerpam na inom odbernom mieste
-
Jiri GrandPa Budes sa musiet zmierit s tym, ze rozvoj elektromobility prinasa aj novy typ elektromobilistov.Uz to nebudu len zbhohatlici s Teslami vo vilach s FVE ktorych cas je drahy.
Bezny panelakovy obcan bude odkazany na ZSE-AC, OC, Kauflandy a pod. kym nevybuduju nabky po sidliskach, co tak skoro nebude. Ja uplne chapem Catchcash tiez nemam kde doma nabijat. 9e pausal od ZSE mi tiez hra do karat kym bude trvat. 5min chodze odo mna stavaju OC Forum ak tam bude ZSE tak ako v PP, viem si predstavit ze pichnem auto na AC nabku odidem domov a o 3h sa vratim po nabite auto, nepotrebujem nutne travit ten cas v OC a oplieskat tam majetok zakazdym . Ak nie, tak 15min. chodze mam dalsiu ZSE a trocha prechadzky mojmu zdraviu len prospeje.
Pri dlhsej ceste tiez nemam problem pockat na AC aj hodinku dve a pracovat zatial na notebooku alebo vybavovat telefonaty. Mam jedno ci to budem robit v kancli, alebo v aute resp. v nejakom OC, tak naco by som platil drahsie kwh na UFC? A keby som aj nemal robotu, tak si precitam knihu, alebo pozriem film kym sa nabijem. Priam s tesim na to ako mi EV skludni hekticky rezim. Ale prax ukaze ci nebudem nakoniec naopak nervozne dupkat nohami na UFC.
-
Tak to mas dobre. Ano, EV ti zkludni zivot aj jazdne navyky.
Toho zbohatlika ti odpustam, lebo viem ze som si na Teslu zarobil poctivo.
-
Ja už som sa v živote vybláznil na cestách dosť. A bolo to v časoch, keď ísť po ceste prvej triedy bola zábava a nie utrpenie ako dnes.
Neviem ako iným majiteliom Tesiel ale stáva sa mi pravidelne, že ma spalovak za každú cenu musí predbehnúť ako by si chcel dokázať, že na to fakt má. Väčšinou to prechádzam zhovievavým úsmevom ale občas mi to nedá.
-
je to tak. elektromobil nauci (vacsinu) vodicov jazdit pokojne a predpisovo. Ja som v 9 z 10 pripavdov najpomalsi a je jedno, ze mam v obci 60na tacho a mimo obce 95. Potom sa len smejem, ked s rekuperaciou pekne dochadzam ku krizovatke, kde su ti sasovia zaradeny na cervenej.
-
zistoval som co na to ZSE a poslal som im fotku.
Aupark im vraj slubuje asap zavesenie cedul s cislom na SBS.
A k nabijaniu, lavy stojan vraj nedava vykon ako ma, info maju od dnes a ABB je uz informovane.
Mrzi ma, ze si ZSE veri s nejakym cislom SBS. Podla mna uz len plastovy kuzel pomoze a 8 z 10 ludi pojde dalej, lebo by museli vystupit aby ho dali nabok.
Komentár
-
Reportáž TA3 k téme blokovania nabíjacích miest: https://www.ta3.com/clanok/1175646/a...zi-pokuta.html
Komentár
-
dokopy nic tam nepovedali. Do 50e, policajte MOZE a nemusi dat pokutu...bla bla. Nic o konkretnych situaciach ako su obchodne domy za rampou a podobne.
- Likes 1
Komentár
-
mestská polícia tn pri lídli kontrolovala nielen invalidov, ale aj "rodičia+deti".
pri starom kauflande tt čakali policajti pri aute s parkovacím preukazom hodiny ...
ps - dávam k lepšiemu ako sa vie správať policajt - v nitre pri starom priore sa manželka chcela dostať na parkovisko - našla výjadz na chodník ... a prišiel za nami policajt a pýtal sa či vieme (položil to ako celej osádke) čo sa porušilo - vysvetlil, že tie osekané obrubníky ústia na "zebru" a tam sa nesmie zastaviť (zastabvila aby nerozsekla pneu). potom zasalutoval, zaželal pekný deň a s pozdravom "ruky boSkávam" odišiel.
-
Je v tych nasich zakonoch strasny bordel, to nie je vyhovorka ani obhajoba ap ale proste fakt. Najnovsie je vraj problem ze okrem visiacej znacky musi byt aj vodorovna (malba na zemi) potom “hadam snad uz konecne” bude moct dojst aj k papucovaniu spalovakov. Stale je otazka ci tuto pravomoc bude mat aj sbs z ap kedze je to sukr pozemok, standardni zeleni policajti by snad uz mali byt na to ready..
-
Nechcem nic hovorit ale moze vobec sukromna SBS dat papucu na cudzie auto (aj ked stoji na sukromnom pozemku)? Lebo kedysi davnejsie som cosi cital na tuto temu ohladne blokovania vyhradenych parkovacich miest ktore si kupil do osobneho vlastnictva stazovatel a chcel davat papuce cudzim ludom. Ale vyslovne mu to neodporucali lebo tuto pravomoc ma vraj len policia. A ma to riesit cez nich...
-
To je dalsi problem ze pokutu smie dat na slovensku len spravny organ pripadne organ na to urceny delegaciou pravomoci spravneho organu. Sukromnik nemoze. Resp nemoze sa to volat pokuta. Keby aj uctovali nejaky poplatok k parkovnemu za porusenie pravidiel parkovania tak si nie som uplne isty ci by neriskovali sudne dotahovacky... na Slovensku to vzdy bolo zlozite
-
Kto chce sposob si najde. Mozu stanovit v prevadzkovom poriadku, ze vyhradene miesta su spoplatnene parkovnym 5e/h, s tym, ze EV pocas nabijania sa poplatok odpusta. Alebo tam mozu mat ze v pripade porusenia prevadzkoveho poriadku parkujuci dava suhlas s odtiahnutim vozidla, zalozenim papuce na 24h, alebo co ja viem co. Sa ti nepaci nas prevadzkovy poriadok? Tak na nasom sukromnom parkovisku neparkuj.
-
Nehovorim ze to nejde. Len ze je to dost zlozite v nasom legislativnom systeme a nie je to uplne jednoduche urobit nenapadnutelne. Sposob dodatocneho spoplatnenia vyhradeneho miesta nad ramec bezneho parkovneho by cez zakon imho nepresiel. Rovnako tak aj sankcia v zmysle parkovacieho poriadku by bola zlozita. Musis tam mat potom vycapeny parkovaci poriadok ktory by si musel kazdy precitat a kazdy vyjadrit suhlas s nim. Po spravnosti ti musia byt pravidla vysvetlene este pred vstupom do Auparku takze sa mozes pripravit na osadenie velkej tabule pred rampy kde to bude mat kazdy navstevnik moznost precitat a budes mat kolonu az po Lafranconi. Poplatok za stratu parkovacieho listka 50€ ma trosku iny a jednoduchsi zaklad. Na to nepotrebujes parkovaci poriadok
Od stola sa lahko chrlia napady ale ak to ma byt nepriestrelne riesenie aby Aupark neriskoval potom nasledne tahanice s pravnikmi tak to je trosku zlozitejsie. Aktualne najjednoduchsia moznost je aktivne volat policiu zo strany Auparku ako vlastnika priestoru. Policajt ma respekt aj odstrasujuci precedens do buducna ked uvidia ostatni vodici ze sa tam riesia ludia co zle parkuju... alebo legislativna zmena a sprisnenie pokut a potom staci poslat fotku a objektivna zodpovednost to vyriesi.
-
Wilo To myslis vazne ze mi zakon zakazuje na sukromnom parkovisku si urobit zonaciu a roznymi sadzbami spoplatnovat rozne miesta? Napr. viac uctovat za miesta pri vchode, alebo za zastresene, alebo viac na prizemi ako na tretom poschodi atd? Mesta tiez maju v roznych zonach rozne parkovne. Nevidim v to rozdiel, len meritko. Ulica v meste je ako ulicka v parkovacom dome.
Ved staci mala alibisticka tabulka na budove, alebo drobne pismena na parkovacom listku a primerane velka tabula pri tych vyhrdenych miestach.
Staci pridat jeden riadok ku kecom, ze parkovisko nie je strazene a ze nezodpovedaju za veci v aute atd.Naposledy upravené Taur; 12-02-2020, 16:59.
-
Tu nejde o to co ti konkretny zakon zakazuje alebo povoluje. Predstavujes si to prilis jednoducho a uz len to porovnanie s mestskou parkovacou politikou to dokazujeVedz ze mala alibisticka tabulka ti nestaci a v aktualnej legislativnej situacii by si na svoj plan potreboval separatnu rampu a zvlast listok pred vjazdom do kazdej zony s rozdielnou tarifou. Ano dali by sa tam dat elektricke sklapacie koliky na RFID pred kazdy EV box alebo vyclenit cely sektor pre EV a oddelit to rampou... ale zas nemozes ocakavat od Auparku take investicie a zasahy kvoli par debilom. Policia je gratis a nevyjednava sa s nimi. Len sa ju musia zodpovedni naucit pouzivat
-
Komentár
-
Stále v tejto lokalite ostáva 7 AC nabíjacích staníc na stene a pribudla jedna DC stanica s výkonom 60 kW s konektormi CCS2 a CHAdeMO. Stanica je osadená, oficálne spustenie všad ešte neprebehlo. Je v testovacom móde. O oficálnom spustení budeme samozrejme informovať na sociálnych sieťach a aj tu
Autorizácia na DC bude pomocou našej karty, tak ako je zvykom.
Komentár