Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Billa

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #31
    Stanley citam tu o Bille v rovinke?? kde to ?
    To bude uplne perfektne lebo na trase z luznej je teraz najblizsia nabijacka McDonalds na prievozskej.
    Aj ked to bude len AC, na tejto trase vas obchod casto navstivim Predcastom ste robili nejaky prieskum, kde by ludia ocenili nabijacku a som rad, ze aj moj podnet na juzny smer k satelitom BA, sa podari zrealizovat aspon nieco.

    Komentár


    • stanley
      stanley komentoval
      Upraviť komentár
      V Rovinke som veru chcel aj ja nabijacku, sam byvam v Dunajskej Luznej, ale bohuzial stavia to developer a bude tam obchodne centrum s viacerymi prevadzkami...jedine teda,ze by sa developer hecol (skusim sa opytat). Inak tymto smerom je najblizsia mozna lokalita pre nabijacku asi Samorin.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      aaa no skoda. okrem mna je z toho okolia este minimalne dalsich 4-5 elektromobilistov o ktorych viem.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #32
    Vytvoril som filter na našej mape aj pre Billa nabíjačky a do úvodného príspevku som pridal aj Billa mapu a aj na webe má teraz Billa vlastnú mapu: http://nabky.com/billa.php Už len dúfam, že sa tá mapa skoro zaplní. Dočasne, len "experimentálne", som dal na piny logo Billy.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #33
      Západné Slovensko..., svet končí na východe v Žiari nad Hronom? Preboha ľudia, Slovensko nie je len Bratislava, Trnava, Nitra.....

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ty aby si nebrblal...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mozes sa stat akcionarom Billy a presadit si svoje zaujmy... kazdy podnikatel niekde zacina, nikto neotvori hned 30 pobociek po celom Slovensku. Zacali v BA, pomaly rozsiruju siet do satelitov, casom pridu aj dalsie mesta a regiony SK. Vobec nechapem toto tvoje vecne frflanie a stazovanie na vsetko. Keby som bol zodpovedna osoba v Bille a dostavam takyto feedback, tak sa na to rovno vyserem a necham, nech si tu siet vybuduju frflosi sami.

      • stanley
        stanley komentoval
        Upraviť komentár
        Niektorym ludom nevysvetlis ...a vlastne aj skoda vysvetlovat. Nechce sa mi to hladat,ale nepisal si nieco take, ze aj tak by si nesiel do billy nakupovat? Tak ako s nakupovanim, tak aj s nabijacimi stanicami mas moznost volby (GW, ZSE, alebo Lidl v SNV
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #34
      Vám, čo žijete v Bratislave sa ľahko hovorí, ale niekto od Sabinova by mal asi iný názor. Neviem, prečo musí byť BA stále pupok sveta. Tak nech sa Bratislava osamostatní ako štát a basta. Stále len BA, BA....fakt hrozné. Ani platy nie sú na východe také ako v BA. To sú ale známe veci. Kašlem na to, už sa k tejto téme nebudem vyjadrovať, nemá to zmysel.
      Ale raz si dám tú námahu a nafotím ako debilne spravili to parkovisko na Nešporovej. To musel byť fakt umelec. Stanley za to nemôže, ospravedlňujem sa.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        lebo zial v BA je najvacsia kupyschopna sila a najviac elektromobilov. Ty ani ja s tym nic nespravime, nezmenime to. A je logicke, ze sa skoro vsetko v pripade elektromobility zacina teda tu.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tak tuto temu sme tu ešte nemali. Nechceš s nou ist diskutovať radšej na Modrého Koníka?

      • Komat44
        Komat44 komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko mody konik je vyborny 😂😂😂 a ja chcem samostantu bratislavu a chcem a chcem a chcem! A este poprosim aspon o 5 stupnov viac lebo sa nam tu poniektorym zacinaju prehrievat gebule 😜

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Sranda musí byť aj keď sa ti baterka vybije....

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ak som spravne pochopil stanleyho, Billa vedenie chce vyhodnotit doterajsie nabijacky pri predajniach. A tomu rozumiem spatna vazba je pri investovani dolezita. No a tu mozu ostatnemu Slovensku pomoct zapadniari a aj Blavaci, Ked budu nabijat a nakupovat a nabijat a nakupovat, tak sa to odrazi na vysledkoch, ktore chce teraz vedenie Billy vidiet. To potrva nejaky ten pol rok a mozno dlhsie.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Boze, to si fakt tak natvrdly, ze nevies pochopit, ze socik tu uz 30 rokov nemame? A kazdy podnikatelsky subjekt sa sprava trhovo? Frfles takto aj na HOTEL HILTON? Ze preco ho nepostavili v Trstenej alebo Oscadnici, pripadne Lucenci?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Este ti pridam dar prikladov z "vychodu", kde naratas pocet EV na jednej ruke. "Syncek" velkopodnikatela s potravinovym retazcom sice vlastni / otecko / jeho firma mu kupila - vlastni TMS a velmi rad sockuje na pomalom AC stlpiku. Ved ked uz ma drahe auto, tak nech jazdi zadarmo, aj ked v tatkovych peniazoch sa moze kupat a moze si dovolit kludne spalovaci 3liter a tankovat tam 100oktan. Dalsi priklad podobneho sockarskeho spravania je jeden riaditel regionalnej pobocky banky s TMS. O fesakovi, co kempuje v PP s Leafom aj 3 dni na nabijacke ani nehovorim....
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #35
      stanley - vcera som bol v SC, kedze mate nabijacku chcel som to aj vyuzit a spravit teda vacsi nakup. Zaparkoval som, vybral kabel a zasunul do stlpika. Kedze auto vedla zeleneho miesta parkovalo arogantne, bol som aj ja sikmo a nerad parkujem na debila, tak som auto posunul na vedlajsie zelene miesto. Chcel som prehodit aj kabel na stlpiku na druhej strane, nesiel uz ale vytiahnut. Nechal som ho teda na debila z druhej strany a zapojil do auta a odcupital rychlo do Billy za manzelkou. Ked som sa vratil auto hlasilo nieco ako "No power from..." a nic sa nenabilo.

      Odpojit kabel uz islo standardne, najskor auto, potom stlpik, ten zablikal, zapipal ako som testoval aj pred tym.

      Predpokladam, ze stlpik ma nejaku ochranu, ze po zasunuti kabla caka isty interval na signal a potom spusti nabijanie, kedze to ale trvalo dajme tomu 2 minuty, tak sa to neudialo. Ak sa da, kukni niekde v dohladovom SW, ze kvoli comu sa toto udialo.

      Znova sa prihovaram za to, aby ste do buducna montovali type 2 stlpik vzdy aspon s jednym kablom, pretoze Billa je tak mala, ze aj velky nakup tam spravim za 30 minut a k takemuto casu sa mi fakt nechce s kablom natahovat. Potom to pre mna straca vyznam a otvorene poviem, ze radsej pojdem do Kauflandu ;-)

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A v Kauflande nabijes?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff V tvojom aute sa neda niekde na ledkach ci displeji skontrolovat, ci realne nabija?
        Ja nikdy neodidem od auta dokedy nevidim, ze nabija. Ze to potom o chvilu pre istotu este skontrolujem aj cez mobil je ina .... :-)))

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Stracate obaja pointu. Ako zakaznik sa rozhodujem medzi Billa a Kaufland. Radsej mam Kaufland (vyznam sa tam, je to vacsie, mam to blizsie). Pre Billu som sa rozhodol kvoli nabijacke. Zaroven ale jej pouzitie je zlozite (musim vytahovat kabel z kufra, rozmotat ho, zapojit, potom ho znova zmotat) a zaroven, som v Bille pomerne kratko. Za tych 20-30 minut nabijem 3-5 kw elektriny (11 kw nabijacka), co nie je pre mna az tak vyznamne.

        Predpokladam, ze toto je argument pre management v Billa a na ten chcem aby stanley upozornil pri rozhodovani sa, ake stlpiky sa pouziju (hladam pre neho argument, ktory aj management pochopi).

        Proste ak to nie je pre mna dostatocne komfortne, tak to pre mna nie je rozhodovacie kriterium pre ktory obchod sa rozhodnem. Byvam v SC, takze by som tam mohol na prasaka vecer zaparkovat a do rana nabit do plna, to ale asi nie je to, preco tie stlpiky Billa stavia, takze to neurobim. Stavia ich preto, ze veri, ze jej to pritiahne zakaznikov.

        A to sa aj realne deje, bezne som v Bille kupoval len blbosti typu 2 rozky, teraz som sa rozhodol pre vacsi nakup, kedy uz ma zmysel sa pripojit na nabijanie.

        jux - mam Teslu, samozrejme ze v aute vidim, ze ci sa nabija, kedze som tam ale preparkovaval a ondial sa s kablom, tak som sa potom uz ponahlal za manzelkou do obchodu a nekontroloval to (necakal kym na displayi napise, ze nabija).

        A prosim neberte to ako frflanie, ale ako konstruktivnu kritiku realnej situacie ;-)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze stlpiky su 22 kW. Aspon ten na Bajkalskej urcite a myslim, ze aj ten v Senci.
    • stanley
      Junior Member
      • Mar 2017
      • 17

      #36
      Prikladam obrazok zo Senca. Pravdupovediac, neviem co presne sa tam udialo - predpokladam, ze to zblblo tym, ze si asi neskoro pripojil kabel do auta od momentu kedy si ho pripojil do stlpika. To ci nabija stanica, si vies overit aj na ledkovom podsvieteni vo vrchnej casti stanici. Ak je na stanici nejaky problem, tak svieti nacerveno, ked sa snazi spojit s autom tak svieti modra, a ked nabija tak svieti nazeleno (vid prilozeny obrazok).

      Co sa tyka nabijacich stanic s kablom, uz som sa bavil s dodavatelom, ze ked sa schvalia dalsie nabijacie stanice, tak ich vybavime jednym kablom a druha strana zostane so zasuvkovym slotom. Toto nie je problem, preverim este ci by sme na existujuce nabijacky vedeli doplnit kabel. Vdaka za pripomienky a neberiem to ako frflanie

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	NS_Senec.jpg
Videní:	478
Veľkosť:303,5 KB
ID:	27136Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	NS_Malacky.jpg
Videní:	595
Veľkosť:197,8 KB
ID:	27135
      Pripojené súbory

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Dakujem, toto je to co ma zaujimalo. Kedze som platil kartou o 18:54, tak toto je ono, zjavne sa tam nieco zacyklilo. Priznam sa, ze si nepamatam ako svietil stlpik (prichadzal som k autu a rovno som siel dnu tuknut na display na odpojenie nabijania), potom ked som odpajal kabel ale blikal na zeleno. Tusim ze blikal na zeleno aj ked som do neho zasunul kabel (ked este nebol pripojeny k autu). Budem si teda na to davat pozor, ze ked zapojim kabel do stlpika, tak co najskor treba pripojit auto a overit, ze nabija.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        stanley perfektna praca, kolbuk dole.
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #37
      Ked uz sa tu teda riesi pohodlnost a absencia kablov, myslim si, ze nic nepomoze 100 percentne.
      Napr. v BA na Bajkalskej som od doby co mam EV nenakupoval. Jednak preto, ze kilometer odtial mam robotu, (o 1,2km je GW QC,) kde sa nabijam, ale aj keby som mal prazdne auto, uprimne radsej zahnem do Lidlu na Trenčiansku. Okrem debaty o cenach, ked moj nazor je, ze Lidl je lacnejsi, je tu predsa QC, Nielen ze nemusim tahat kabel z auta, ale mam za polhodinovy velky nakup nabite doplna Iste - je tu rastuca hrozba, ze nabijacka je obsadena.
      Tym chcem povedat, ze tahat kabel nemusi byt problem pre vsetkych. Urcite je to plus, ale mozno by stalo za zvazenie do buducna na tak velku pobocku s touto situaciou osadit aj QC.
      Ja som vdacny kazdemu retazcu, co umozuje bezplatne nabijanie a skor ocenujem QC, lebo mam stareho Leafa s 3,3 palubnou takze v mojom pripade mi tie stlpiky az tak nepomozu.

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        #38
        stanley Ako vyzeral rok 2018 v statistikach nabijania? Spokojnost z vasej strany? Bude BILLA budovat dalsie nabijacie miesta?

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          V Žiline nemáme ani jednu
      • stanley
        Junior Member
        • Mar 2017
        • 17

        #39
        Statistiky dodam v priebehu buduceho tyzdna(pripadne mi to pripomente).
        Zatial vam mozem prezradit, ze na tento rok mame predschvalenych 10 novych nabijaciek. Lokality nie su zatial presne dane, ale priorita budu krajske mesta. Kick off predpokladam az v druhom polroku.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          no ja som si zacal zvykat na Billu v Rovinke, mam to uplne cestou a zastavim sa tam pravidelne. To je ozaj smer, kde ani dalej nic nie je a akakolvek forma "stlpika" by sa hodila.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #40
        Prečo je to v téme Billa?

        Komentár

        • Juro
          Administrator
          Gold Member
          • Mar 2014
          • 2208
          • juraj1702
          •   

          #41
          Mod. poznámka: niektoré príspevky presťahované do LauTech s.r.o..
          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

          Komentár

          • Jaro
            Junior Member
            • Apr 2017
            • 9

            #42
            Ďakujem Juraj

            Komentár

            • stanley
              Junior Member
              • Mar 2017
              • 17

              #43
              Ahojte,
              ako som vam slubil, tak pripajam par statistik z nabijania. Celkovy sumar je v obrazku v prilohe.

              Co sa tyka jednotlivych lokalit:
              - Senec - 126 nabiti - 811 kWh
              - Galanta - 63 nabiti - 205 kWh
              - Malacky - 34 nabiti - 308 kWh
              - Zahorska Bystrica - 69 nabiti - 1391 kWh
              - Velky Meder - 21 nabiti - 100 kWh

              No a prave kvoli specialistovi/specialistom, ktori sa nabijaju v zahorskej bystrici chceme zaviest obmedzenie nabijania po 1,5hodine. Mozno nie celoplosne, ale minimalne ak budu taketo problematicke lokality, najma bez parkovacich ramp. Na dovysvetlenie prikladam este jeden obrazok prave zo zahorskej bystrice. Rovnako pocas sviatkov, kedy bola filialka zatvorena, tak sa tam nabijali elektromobily denne 5-7 hodin.

              Komentár


              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                To je co? Nejaky koleno-vrtac co byva v Zahorskej a vyuziva nabijanie gratis kazdy den?

              • stanley
                stanley komentoval
                Upraviť komentár
                bol jeden sviatok, kedy sa tam stretli cez den (subezne) asi dvaja teslaci a nabijali 6 a 8 hodin (kazdy po 11 kW)

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                A co Bratislava Bajkalska?

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                stanley taketo pripady budu pribudat. Uz to nebude 1-2 ale ich bude viac. Lebo si poviedia, Billa je blizsko a je to zadarmo a byva v panelaku z ktoreho vidi na parkovisko, tak si to tam cez noc nabije.

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                u nas na dedine jedna firma co predava solarne systemy / tepelne cepradla ma na parkovisku 230V zasuvky pre zakaznikov a jeden BL 2018 LEAF sa tam pravidelne cez vecere nabija, aj ked som ho videl parkovat pri dome. Keby este mal len byt tak to pochopim, ale preco sa majitel domu potrebuje nabijat zadarmo cez celu dedinu (3 km cca) to nepochopim

              • Radkovanko
                Radkovanko komentoval
                Upraviť komentár
                tak to ja som asi iny pripad niekolko krat som zabudol auto na nabijacke na bajkalskej a platil som za parking 20-30 eur a k tomu nechame v bille polku vyplaty za nakup

              • stanley
                stanley komentoval
                Upraviť komentár
                @radkovanko: uff 20-30 € za parkovanie - to mas drahu zabudlivost na druhej strane nabil si aspon doplna, uz len dufam, ze mas dostatocnu kapacitu baterky. Inak, kto nabijate na Bajkalskej a zvyknete platit parkovne, mozete mi poslat Vasu SPZ do spravy? Dal by som si vytiahnut statistiku z parkovneho systemu, ze kolko ste zaplatili za parkovne.

                @Jiri GrandPa: bajkalsku tam bohuzial nemame este dopojenu, mam to od realizacnej firmy prislubene uz dlho, ale stale to zastavi na nejakych drobnostiach a hlavne nestiham sa tomu venovat tolko ako by som si zelal.

                @Ice: bohuzial kvoli takymto pripadom na to doplatia aj ostatni, lebo potom to zacneme obmedzovat (casovo alebo vykonovo)...alebo doplnat rampy, tam kde nie su.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                stanley myslim, ze v dnesnej dobe je automaticke mat parkovisko obchodu za rampami a nikto to nemoze zazlievat. Jednak kvoli zneuzivaniu parkoviska a teraz uz aj zneuzivaniu nabijania. Nikto nestravi v potravinach viac ako 1,5h,takze vam to problem vyriesi na vsetkych pobockach a stale zostanete fer voci zakaznikom.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                V Lidli mi cca o 9-tej prazak s Teslou odpojil nabijanie pri 50% na MiEVe, ked som bol na nom bol jediny krat otestova DC nabijanie. Hovoril som mu nech ide na SC do Auparku... tvaril sa, ze nechape, ze vraj nevie ako to funguje. No nevedel ze za parkovanie nad limit sa plati. Navyse kludne blokoval nabijacku este ked som Isiel okolo cca o 15-tej. Kamarat tam cca o 16tej nabijal - ked chcel odist a nepustilo ho bez platenia, zablokoval vyjazd a este sa rozculoval.
                Rampy a obmedzenie na hodinu alebo hodinu a pol je nutnost.

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                Dobre mu tak, chcel usetrit a spraval sa ako hulvat, tak si za to aj zaplatil SC by mal gratis, komu niet rady, tomu niet pomoci...

                Mam taky pocit, ze sa tu zacinaju rozmahat socialni majitelia EV, ktori sa nestitia "ukradnut" akukolvek zasuvku pre vlastne potreby, len aby usetrili kazdy cent. Ono sa to dalo asi cakat, ze to takto dopadne... ale toto je presne to, preco su takmer vsade nabijacky zamknute klucom z recepcie/od vratnika, zablokovane na kartu, za rampami atd, lebo ludia su sedlaci. A potom na to zbytocne doplacaju normalni ludia, ktori by tu nabijacku radi vyuzili ako zakaznici, ale ked vidia ake su opletacky s aktivaciou, vratnik nic nevie, a musia telefonovat na 4 miesta aby to niekto kompetentny odblokoval, tak sa na to rovno vyprdnu a zaparkuju radsej rovno pred vchodom na lepsom mieste bez vybalovania kablov. A prevadzka potom po roku na zaklade statistiky nabijania vyhodnoti, ze o nabijacku nie je zaujem... A ti, co to risknu s volne pristupnou zasuvkou/nabijackou, potom riesia takychto koleno-vrtacov, co byvaju 200m odtial, ale preco by sa nabijali doma ked tu to maju na cudzom gratis. Este majitela Leafa akotak pochopim (aj ked nepodporim), ale ten co vygrca 100tis EUR za Teslu a potom vyciciava verejnu zasuvku 8 hodin? To uz je psychiatria, mali si kupit bicykel ked uz aj na elektrine potrebuju setrit...
            • jeeff
              Member
              • Nov 2015
              • 192
              • lubos1519
              •   

              #44
              Pôvodne zverejnené od Ioniq Pozrieť príspevky
              ale ten co vygrca 100tis EUR za Teslu a potom vyciciava verejnu zasuvku 8 hodin? To uz je psychiatria, mali si kupit bicykel ked uz aj na elektrine potrebuju setrit...
              Tak taketo hlasky ma fakt vytacaju. Ak si myslis, ze ked vygrcam 100k za auto tak mozem rozhadzovat peniaze? Ja s Teslou nabijam pravidelne na verejnej nabijacke pred MFSR, je zdarma. Ty si dostal 5k "dotaciu" na auto, ja som nedostal nic, tak preco ked mam nabijacku kusok od prace ju nemozem vyuzivat?

              Stale tu riesite, ci moze existovat niekto kto byva v panelaku a kde bude nabijat. Ja byvam sice v dome, ale v radovke a stojim na ulici. Ak chcem nabijat, musim natahat predlzovak. Vyuzivam teda moznosti ktore mam a to je napr. nabijanie na verejnej stanici. Da sa teda tak zit, ze bezne doma nenabijam a vyuzivam verejne stanice.

              Nevyuzivam takto napr. Bilu v Senci, aj ked by som mohol ale je to sukromna firma a chapem, ze ked tam nabijem, mal by som nieco kupit a nie stat tam 8h. Ale MFSR je statny podnik, platim nemale dane, nedostal som ziadnu dotaciu na auto ako ty, takze si rad odkusnem z kolaca ked mozem a aspon cast financii si takto vratim.

              Jedna sa o AC nabijaci stlpik, neocakavam, ze tam bude niekto nabijat pri cestovani, je to jednoznacne miesto urcene na pomale nabijanie.
              Naposledy upravené jeeff; 28-01-2019, 11:12.

              Komentár


              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                Mame tu bizarnu situaciu kde ludia byvajuci v panelakoch zacali kupovat EV a nemaju kde nabijat...takze dava zmysel ze to budu nabijat kde mozu, aj drahe tesly...v Norsku ludia tiez casto zneuzivaju SC lebo maju nabijanie zadarmo. Ked sa budu mat ludia kde nabijat - ako je to napr. vyriesene na zeleznej studienke - Type 2 z verejneho osvetlenia (a ak to bude za rozmnu cenu) bude situacia isto lepsia...

              • hudino
                hudino komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff mas pravdu, nerozculuj sa hned z rana

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Sorac, fakt ma vytacaju take vyjadrenia, upravil som horny prispevok a vyhodil expresivne slova...

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff Krot sa, predychaj sa a znova si precitaj co som napisal. Neviem odkial si prisiel, ale vyjadrovanim sa sam zaradujes to zaujimavej skupiny. Daj si to co som napisal do kontextu s predoslymi prispevkami, kde sa bavime o Leafe, ktory zneuziva sukromnu zasuvku a o Teslach, ktore parkuju 8 hodin pred Billou. Nemam nic proti tomu, ked niekto parkuje auto na verejnej nabijacke pocas toho, ked je v praci. Je to uplne normalne. Ale ked necha niekto auto odstavene cez noc pred cudzou firmou na cudzej zasuvke tak akoze prepac, to je vrchol arogancie a ciste zneuzivanie, a urcite nebude zakaznikom. Rovnako ako ked nechas Teslu pred Billou 8 hodin cez vikend. Ten clovek nebol ani v praci, a v Bille sa zdrzal mozno 15 minut. Ta nabijacka je pre zakaznikov pocas nakupu, potvrdil to sam Stanley, ktory to pisal za prevadzkovatela, t.j. Billu.

                Kludne si pochutnavaj na kolaci, objednaj si k nemu aj T-bone steak a celu svadobnu tortu a obzer sa do prasknutia. Ale rob to na miestach, ktore su k tomu urcene, t.j. na verejnych nabijackach, kde to nikomu neprekaza. Parkovat 8 hodin pred Billou je uplne mimo toho, co prevadzkovatel a investor tejto nabijacky zamyslal. Je to cista drzost. Tiez som absolutne nikde nepovedal, ze ked zaplatis 100k za Teslu, ze mas rozhadzovat peniaze. Citaj poriadne. Fakt je ten, ze rovnako ako ked si niekto kupi spalovak, musi ratat s nakladmi na PHM, aj majitel EV musi ratat s nakladmi na prevadzku. Ak si to zariadi lacnejsie, jeho sikovnost. Ale su urcite medze slusnosti. A su ludia, ktorym slusnost nic nehovori, a o tych bol aj moj prispevok. Podla tvojho vyjadrovania teraz neviem ci to mala byt trafena hus...? Ak nie, tak sa ospravedlnujem, ale spravajme sa ako dospeli ludia.

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                Ioniq mas recht...keby byvam v BA a potrebujem nabit svojho velkobaterkaca tak to necham v auparku, je tam cez vikend parkovanie zadara nie? aj ked neviem ci to plati aj v noci...tych 400 km na tyzden jazdenia po meste musi stacit a ked idem dalej tak nabijam na QC...kein problem

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Aupark BA cez tyzden parkovanie zadarmo 3 hodiny (spocitava sa v ramci dna aj ked odides a znova prides)
                Po 18. hodine, cez víkendy a sviatky je parkovanie zadarmo nonstop.

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                Nie tak uplne, spocitava sa len ked sa vratis do 2 hodin. Ak si prec viac ako 2 hodiny tak sa ti to zresetuje a znova mozes byt 3 hodiny gratis. Plus ak mas Aupark karticku (pripadne mobilnu appku zaregistrovanu) tak mas 4 hodiny gratis parkovania (treba si predlzit listok na informaciach).

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Teq - čo je prosím to zneužívanie SC? To keď som si to zaplatil v totálne premrštenej cene vozu tak je zneužívanie to využívať?

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa nabijanie aj ked nemusim a mozem sa nabijat doma...nemyslim si, ze Tesla mienila SC ako nahradu nabijania doma...ale chapem tvoju logiku, je to platena sluzba.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Aha. No, neviem koľko ľudí býva tak blízko SC, že sa im chce tam ísť len tak nabíjať. Myslim, že na SK je toto marginálny problém.

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                Nezacne nahodou Tesla sama obmedzovat rychlost nabijania, ked pouzivas SC prilis casto (udajne kvoli ochrane baterie)? Daco taka preletelo eterom, neviem ci to este plati. To trosku minimalizuje zneuzivanie, resp to po case bude odradzat ked zacne nabijanie trvat dlhsie ako inokedy. A hlavne ked pozries na vytazenost SC tak to asi problem nebude, vacsinou su prazdne alebo je tam ozaj len hrstka aut v pomere k poctu stojanov. Bude problem mozno v USA na niektorych dolezitych bodoch a mozno Norsko.
            • jeeff
              Member
              • Nov 2015
              • 192
              • lubos1519
              •   

              #45
              Pôvodne zverejnené od Ioniq Pozrieť príspevky
              Krot sa, predychaj sa a znova si precitaj co som napisal
              Sak som presne dal do quote na co som reagoval a to konkretne na:

              ale ten co vygrca 100tis EUR za Teslu a potom vyciciava verejnu zasuvku 8 hodin? To uz je psychiatria, mali si kupit bicykel ked uz aj na elektrine potrebuju setrit...
              vid prispevok hore (je tam jasna citacia). Jednoznac utocis na majitelov Tesly a ich pouzivanie VEREJNEJ nabijacej stanice, ktoru ja povazujem aj tu pred MHSR. Nie je to prve vyjadrenie na mna, vid hlasky typu "pred MHSR nabijala vsetkym znama cervena Tesla". Vzdy som sa k tomu jasne vyjadril a aj teraz jasne pisem, ze sa mi nepaci taketo vyjadrovanie. Ak mam Teslu mam na nabijanie na VEREJNEJ stanici rovnake pravo ako ty s Ioniquom. Zial, ano, mne to trva dlhsie, typicky od 8:00 do 13:00.

              Komentár


              • EVan
                EVan komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff máme to chápať tak, že každý pracovný deň od 8:00 do 13:00 tú nabíjačku pred MHSR obsadzuješ ty? Len aby sme vedeli. Že zbytočne tam my "cezpolní" pri návšteve BA budeme chodiť, keďže ty tam budeš skôr. Ty asi nepochopíš, že pre nás "menších" aj hodinka-dve na AC je veľkým prínosom, zvlášť, keď to je v centre.
                Akože, samozrejme, máš právo nabíjať na VEREJNEJ nabíjacej stanici, nikto ti to neberie, ale ja mám zas právo mať na to (aj na teba) svoj názor. Nechám si ho ale pre seba.

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Nabijam tam 1-2 krat tyzdenne, su tam 2 nabijacie miesta. Toto je presne to co myslim a nepaci sa mi - stale sa tu prezentuje, ze cezpolny maju na nabijacku vacsie pravo ako ja lokalny a to sa mi proste nepaci. Kazdy mame na nu rovnake pravo. Na cestovanie su DC nabijacky, na standardne nabijanie su AC nabijacky. Na MHSR je AC nabijacka s 2 vyhradenymi miestami a 2 zasuvkami (vyzaduje si vlastny Type 2 kabel). Preco ja mam mensie pravo ju vyuzit ako ty?

              • Ioniq
                Ioniq komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff Tak to mi je luto, ze si to tak pochopil. Billa je verejna nabijacka, ale je urcena zakaznikom Billy. Takisto ta zasuvka, ktora sa tu spominala bola kvazi verejna, ale bola urcena zakaznikom danej spolocnosti. Ako inac mam potom tie nabijacie miesta nazvat? Budem ich volat “verejna nabijacka specialneho urcenia”?

                Opakujem, cely moj prispevok bol striktne viazany na prispevky Stanleyho a Teqa. A Stanley sam povedal, ze to boli Tesly, co tam nabijali. To, ze niekto je prilis vztahovacny a vidi sa v kazdej kritike, s tym mu uz zial nepomozem... najma ked moj prispevok asi ani nebol jemu urceny. Si zjavne jediny, co to zobral osobne. A tvoj slovnik tomu nepomaha. Mne je uplne jedno kde sa kto nabija, len nech zachovava ake-take zasady slusnosti (neblokuje viac miest ako vyuziva, nezneuziva dobru volu prevadzkovatelov, atd.), lebo arogantne a spekulativne vyuzivanie sluzieb potom vrha zle svetlo aj na vsetkych ostatnych.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                chalani uz to nechajte tak. kazdy ma kusok pravdy, ale je fakt, ze co je verejne - nabijacka na Mierovej atd, moze sa uzivat ako potrebujeme kedze tam nie je obmedzenie.
                Priklad s Leafom cez noc pred cudzou firmou je to iste, ako ked nemenovany prenajimatel jázd s teslou pred dvoma rokmi chodil obcas pocucat elektrinu v NR na Greenway zasuvku nacierno. Na inom fore sa k tomu priznal, dnes je free nabka v NR na Wilsonovom nabrezi, takze aj to je uz za nami.
                Billa to ma pre zakaznikov, a je na inteligencii ludi, ci patrime medzi vyspele staty, ktore vedia vyuzivat ale nebudu vzdy vsetko zneuzivat. Ta hranica je niekedy tenka, kazdy ma inak nastavene "merítko".
                BTW: do VSE som sa ozval kvoli rozdielnym vykonom pravej a lavej nabijacky a prislubili mi dnes, ze tam poslu v blizkej dobe technika na kontrolu. Ak to spojazdnia rovnako pre obe strany, nevidim ziadny problem v parkovani tesly hoci aj kazdy den na tom mieste, ak druhy stojan zostane free. Keby som mal co v tom okoli robit, tak tam chodim tiez pravidelne.

              • EVan
                EVan komentoval
                Upraviť komentár
                Myslel som, že fungujú určité nepísané pravidlá ohľadne používania verejných nabíjačiek, ale zdá sa, že to neplatí. Okrem toho, čo tu prezentuje jeeff (5 hodín na nabíjačke), mám aj nedávnu skúsenosť z Lidla v BA, kde mladý muž s i3 viac ako dve hodiny okupoval DC, pričom posledných pár percent mu išlo asi 50 minút (a trčal tam ešte aj dlho po nabití - dva Leafy medzitým prišli a keď videli že tam stojíme dvaja, tak odišli, pričom ja už som končil tiež, čiže mohli o chvíľu nabíjať)
                Predpokladal som (a aj som tu niekde na fóre také veci čítal), že si nebudeme navzájom na nabíjačkách zavadzať a dlhodobo ich obsadzovať. Čiže napr. ja, keď mám 80% nabité a zbytok ide už pomaly, tak vypadnem, alebo som pri aute a ak niekto príde, tak ho púšťam.
                Ale OK teda, kľudne to prehodnotím a budem nabíjať v pohodičke do plných, bez ohľadu na ostatných. Ak som teda dobre pochopil, že takto je to v poriadku. Alebo? Poučte ma.
                (pozn.: argumenty o dotáciách, alebo, že DC sú na cestovanie a AC na štandardné nabíjanie (čo je to?) sú úplne scestné...)

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                EVan biele i3 mohol byt kludne majitel, ktory byva pri Poluse v bytovke pri plavarni. Auto parkuje v okoli a nema sa kde nabijat. Viem, ze riesil s GW ich firemne statie, ale tam to bolo komplikovane. Tym to samozrejme neobhajujem, to co pises je extrem hlavne pri QC.Ak sa u ludskej rasy prejavuje sebeckost, tak pri takychto situaciach ju pocitujeme mimoriadne.
                Ked som v Lidli, spravidla idem nieco kupit. Ci je to uz drobnost alebo velky nakup, do pol hodiny som vzdy spat pri aute. Len moje krepe auto ma v zime tak pomale nabijanie, ze napr k tym 80 percentam sa nedostanem za rozumny cas. Ale prave preto som pri aute, ak zbadam niekoho ineho, automaticky vypinam.

                A som nazoru, ze nerob inym to, co nechces aby robili tebe. A este ze treba zacat od seba a necakat, co spravia ini.

              • Teq
                Teq komentoval
                Upraviť komentár
                co sa tyka nabijania na QC ked nie som dlhsie pri aute tak nie je problem dat si na pristrojovku podr..ny listok aby ma ludia odpojili ked mam cez 90% SOC...je to zakladna vzdelanost / slusnost ako aj uvolenenie nabijacky niekomu kto caka ked to uz mne ide pomaly...ako ja dnes rano pri lidli 40 kWh LEAFU s PK znackou ;-) slo mi to uz len 25 kW tak na co tam zbytocne zavadzat ked to mozem za pol eura dobit doma...
            Pracuje...
            X