Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    eNiro 10.25" má od 23.9.2020 nový softvér infotainmentu DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.200923
    • Neupdatovali mi to automaticky na garančke, musel som si vypýtať Čakal som na auto neskutočné 2 hodiny :-D
    • Pridané uživateľské profily - 2 vodiči si vedia prepínať + guest. Hneď po zapnutí auta sa dá spraviť výber pri confirm screen , resp. ikonou v rohu
    • Home screen - čas a vpravo decentná mapa
    • Prefackané farby, ikony, hlavne je to celé preštýlované
    • Map update, už tam je rýchlostná cesta na Michalovce, ale R7 nie
    • Pribudla sekcia relaxačné zvuky, podporu multimédií otestujem neskor
    • Hľadanie cieľa je fulltext po novom, a pekný výber POI - všetko v ikonách
    • Pri hľadaní nabíjačiek sa dá filtrovať konečne AC/DC a filter sa dá tiež podľa providera nabíjačiek
    Nie je zlé, ale stále mi chýba
    • Predhrev baterky na trase (skúsim ešte navigovať ku cieľu, či to nezapne samo)
    • Android Auto je stále na 2/3 obrazovky
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	infotainment.jpg Videní:	0 Veľkosť:75,8 KB ID:	62258

    Naposledy upravené nick81; 05-10-2020, 14:23.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      R7 nepozna ani navigacia na Kone z júla 2020.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Snaď nebude treba čakať rok na nový update a spravili konečne inkrementálny update, keď to tak pekne prekopali

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      ta fialova farba mi nie celkom pasuje, snad sa to bude dat zmenit na nieco krajsie. Ale inak celkom pekne, ze aj v Kia uz pracuju na vylepseniach systemu aj pre existujuce auta, a nie len pre nove ako doteraz. Tesla ich naucila

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future Idem o chvíľu na Beladice, tak sa s tým pohram viac. Nejaké veci ohľadom farby sa mi zdá tam boli.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future milan84 Ta farba sa neda menit. Je tam nejaky nocny Blue light filter, ale je to vtedy este viac ruzove Inak dobre spravili navigaciu, casto sa ukazu krizovatky, kruhace vo velkom detaile (sede a oranzova ciara kade pojde auto). Pekne je to prehladne, co som v min verzii riesil custom zoomom uz to netreba. Smutne je, ze v chargeroch chyba napr Beladice HUB S UI sa pekne vyhrali, dufam ze aj tu EV cast si este viac podaju.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 dik za info. Skoda tej farby, ale nic nemoze byt dokonale. Celkovo je to dobry update.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Ten update je dost fajn.. hladanie... fulltext zobrazuje offline a enter vyrazu robi rychly lookup cez online... Najde tak veci co offline nezameral (lebo preklep a pod). Tiez fajn je ze po vybere zobrazi alternativy a nenaviguje hned, cize sa ta vizualne hned prepnut trasa (pod ako waze).

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Uz mam ten update aj ja a som nestastny, ze som si ho vypytal Este musim spomenut, ze som bol v servise v decembri na 1 garancnej prehliadke po 15000 a prekvapili ma, ze su dve servisne kontroly doporucene vyrobcom - prvy som zabudol ale druhy je ohladom 11kW palubnej nabijacky...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 Preco nestastny? 11kW mi updatli pred mesiacom ked mi instalovali LEDky, ale vyzera ze nie je u nas zvolavacka. Updatuju len tak. Inak sa chysta dalsi update, uvidime co zas pomenia. Lebo ohlasy na tento posledny su od niektorych dost negativne. Snad ich vypocuju, lebo rollback na predchadzajuci nie je mozny.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      To nie je zvolavacka. Servisy maju informaciu, ze to maju skontrolovat a maju na to deadline radovo v desiatkach mesiacov. Nestastny som kvoli tomu dizajnu toho infotainmentu. Ved ani baterka na EV zalozke nie je cervena Okrem toho telefon sa stale zapina ako primarne BT zariadenie pre handsfree a aj audio. A tym padom iPod nefunguje musim to po kazdom zapnuti nastavit manualne...No ved v marci by mal byt dalsi update...
      Naposledy upravené Joe79; 05-02-2021, 00:30.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Joe79 Treba hlavne reportovat servisu, ak su tam bugy. Aby poslali feedback cez import do Korei.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    KiaCharge... konečne. Snáď sa im to podarí do Q1/21 spojazdniť aj pre SR.

    https://fdrive.cz/clanky/kia-take-sp...ou-kartou-5921

    Komentár


    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      V spanielsku je cena na ionity 0.79€/kWh podla francuzskeho fora ... uvidime ake budu ceny

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      JJ.. tiez ziram .. https://kiacharge.com/web/kia-global da sa registrovat aj s country slovakia. Len jazyk je zatial iba span, ale google prelozi, po prihlaseni su tam baliky,, Najdrahsi advanced za 7 eur/mes.. Radsej nech daju 20eur a normalne ceny Treba to asi nechat vykvasit, resp. potom iba na zahranicie, namiesto milion appiek sa to mozno hodi (mimo ionity .

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Bez mesačných platieb je cena 0,79 €/kWh? To je celkom zaujímavé pri občasných cestách. Len ja nemám Kia ale Hyundai..​​​​​​​ Komu to bude vadiť?

    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      Na obcasne cesty do zahranicia to moze fungovat, ale tie karty od "vyrobcov" som chapal ako riesenie toho chosu co je v nabijacom svete.. mas auto znacky, rfid kartu znacky, jasne ceny, mesacnu fakturu a pokoj na dusi..

      bude je to tym, ze je to vsetko v prudkom raste, alebo ma to nejaky skryty dovod?..

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      cetan Myslím si že táto karta by mala spĺňať to, čo si napísal: jedna karta pre celú Európu, prehľadná appka, rozumné paušály a jedna mesačná faktúra..

    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      tak s cenou 0.79€/kWh by ma ale nepresvedcili
      ... pri "spotrebe" 20kWh na 100km a tejto cene nabijania je to 15,8€ na 100km
      ... moje benzinove auto "zerie" 12€ na 100km (9l na dialnici)

      podla mna rozumna cena je max 0.5€/kWh pre DC fast charging pri dlhych cestach

      este ze si priemerne naklady vieme znizit nabijanim doma ...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Presne to co si napisal nikdy nebude mozne. Obzvlast tie rozumne pausaly.

    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      Problem je v nakladoch na siet a v navratnosti?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Akože nie.. VW/škoda/Etron má na ionity podstatne lepšie ceny/paušaly (wecharge 0.3eur na ionity). Jedna vec je, že si kia vybavila KiaCharge podobne ako VW/Škoda/etron prístup k nabkám cez DCS .. A ako nový člen Ionity zjavne musí ešte viac participovať ... aby mali také dobré Ionity ceny ako má VW group. Treba tomu nechať čas. A tie VW group ceny sú síce možno o kúsok pár cent vyššie ako SCH, ale vďaka DCS má majiteľ auta prístup k oveľa väčšiemu počtu nabiek. Pre mňa osobne je toto zaujímavejšie ako Tesla & SCH bez DCS.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Uz ma s tymi skratkami stves. Co si amik?
      Co je to DCS?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Prepac, myslel som si, ze si cital prvu vetu pod napisom clanku .. To je ten peering
      "Nová služba vzešlá z partnerské spolupráce s Digital Charging Solutions (DCS) zpřístupňuje největší síť veřejných nabíjecích stanic v Evropě"
      Inak toto by nemuselo byt zle aj pre Teslu .. Superchargery a napojit sa na ostatne cez to DCS.. Priamo z auta by mal Tesla owner pristup ku vsetkym nabkam tiez bez pausalov a karticiek + extra vyhodu Superchargery.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka je ci to pre teslu spristupnia ked tesla nechce spristupnit SC ostatnym

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash To je jedno, tak cez hocikoho ineho ... Ved su aj ine "velke ryby" s ktorymi sa da dohodnut - Chargemap/plugsurfing... A pri planovani tras, niekedy je lepsie nacerpat 2x menej za 2x viac ... a usetrit napr. hodinu. Ale nemam Teslu, mozno to vobec netreba ... a si to len idealizujem

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nie je 79 centov cena na Ionity pre neregistrovaných zákazníkov ? Čo vlastne KIA priniesla ? To je pre nás lepší 39€ denný ZSE roaming a nemusíme si vybavovať ďalšiu kartu. Trápne.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Ved jasne ked nechodis na dovolenky pripadne do zahranicia na dlhe trasy kazdy tyzden/mesiac tak kludne za tu cestu zaplatis aj tolko co by si povedzme platil so spalovakom pripadne kusok viac len nech je to pohodlne Ak niekto chodi casto tak potom asi bude musiet mat milion karticiek a hladat a planovat kde su najlepsie sadzby

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Chlapci vy to stale nechapete.
      Siet Tesla SCH je tak velka komparativna vyhoda pre uzivatelov Tesiel ze silne pochybujem, ze to Tesla niekedy spravi.
      Tu na fore aj na FB kazdy druhy den niekto reportuje, ze tam alebo onam nenabil lebo nabijacka nesla, support nedvihal apod. Za 3.5 roka a 130'000 km co jazdim Teslou po Europe cez SCH sa mi stalo RAZ, ze nesiel stojan, nevadi preparkoval som k druhemu, problem solved.
      Az budu dosahovat takuto spolahlivost ine nabijacie siete potom mozno budem uvazovat, ze na nu pojdem, ale ja skutocne nemam potrebu ist nabijat inam ako na SCH. Ani na Slovensku kde ich je ako safranu.
      Hovorime to o rychlonabijani na ceste, cokolvek pod 100 kW neuvazujem, samozrejme, ze vacsina mojich nabijani je na AC a ano, aj Tesly urcite vyuzivaju AC nabijacky vsade kde sa auto zdrzi zopar hodin, ale to je ina tema.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      VW/škoda/Etron má na ionity podstatne lepšie ceny/paušaly (wecharge 0.3eur na ionity).
      A potom vypytaju 300EUR za povinnu "prehliadku" auta a uplne zbytocnu vymenu kvapalin.
      Tomu nehovorim lacne jazdenie.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Veď ja ani nechcem SCH. Som s tým ok, že je to výhoda Tesly. Ak niekde niečo nejde, ťahám ďalej Nie je to také časté na to koľko nabíjam a som si vedomý tejto "nevýhody", že nemám Teslu.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa ja tomu tiez rozumiem preco to nechcu urobit a je mi to jedno (aspon zatial kym mam citigo ). Len konstatujem ze ako "protiopatrenie" mozno druha siet nebude podporovat Teslu na "oplatku" to je vsetko. Alebo im pojde mozno cisto o zarobok a kludne to tak moze byt. Len som sa zamyslel to je vsetko

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa "A potom vypytaju 300EUR za povinnu "prehliadku" auta a uplne zbytocnu vymenu kvapalin. Tomu nehovorim lacne jazdenie. "
      45 tis km .. 300eur výmena kvapaliny a 1100 eur elektrika a paušály + zahr.cesty :-D Čo tam nejaká kvapalina.. Ak by stála 900 ako začiatkom roka, to by bolelo. 2.5eur / 100km mám priemer od kúpy auta (ak rátam aj free nabky) .. Čiže myslím v "norme" = lacnejšie ako fosil .. A tam sú kiksy ako prvý mesiac 250eur za ZSE a GW, lebo som nemal paušál ..

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tak samozrejme, preto sme si kupili EV, nie ? Neber moje komentare ako nejaky antagonisticky postoj, my uzivatelia by sme mali by happy, ze existuje Tesle dostojna konkurencia. Ale automobilky samozrejme proti sebe bojovat o zakaznika musia, to je business. Bohuzial tu v Europe konkurencia este stale Teslu nijako neboli, inak by sa nespravali k zakaznikom ako sa spravaju.
      Snad to VW skutocne rozbehne masove, inak sa to nezmeni (z pohladu Tesly nemusi).

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash praveze k tomu nedojde. Ostatne siete musia a vzdy budu musiet podporovat aj Teslu, nakolko sa jedna o nabijacky vybudovane za verejne zdroje z EU fondov a tym padom musia byt pristupne pre vsetku verejnost bez diskriminacie znacky. Tesla si to vybudovala za sukromne zdroje a tym padom si s tym mozu robit co chcu a nemusia na nikoho brat ohlad. A tu uz pomaly zacina docvakavat aj odporcom a pisalkom co 6 rokov predpovedali bankrot, ze ta financna strata co sa roky tvorila investovanim do infrastruktury bola len dobre premyslenym planom do buducnosti, ktory zabezpecil Tesle nezavislost od externych vplyvov a s pribudajucim casom, poctom EV na cestach a moznou regulaciou tohto odvetvia a sluzieb EU to bude este vacsia a dolezitejsia vyhoda. Pockajme este par rokov ked sa vystavba nabijaciek prestane dotovat z fondov, firmy to budu musiet cvakat vsetko zo svojho a budu si musiet zacat uctovat ekonomicky zmysluplne ceny aby uzivili vsetky naklady a mali nejaku navratnost... aby sa este sentimentalne nespominalo na tie dnesne “absurdity” na urovni 0,80€/kWh

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ono, ano SCH je obrovska vyhoda, ale: ak by nahodou nastala situacia zeby sa Tesla stala so svojim SCH dominantnou na trhu UFC v Europe alebo krajinach EU (aj takyto trh nam uz pomalicky vznika) bude nutena spristupnit svoju siet aspon na velkoobchodnom trhu. Hospodarska sutaz nepusti. Verim vsak ze to v Tesle sleduju a davaju si na to sakra pozor. :-)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Realne brani nieco Tesle navrhnut konektor sposobom, aby ho mohla pouzivat len Tesla? Vsak siet spristupnia, to ze ostatni vyrobcovia nemaju kompatibilny konektor uz je smola no

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg "SCH je obrovska vyhoda" No pokým si taxikári nezačnú kupovať Tesly :-)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 myslim, ze rozmiestnenie SCH je na takych miestach, ze poskytuju benefit cestujucim, ale taxikar sa tam zvacsa trepat nebude Oni si radsej budu spokojne kempit na autobusovej stanici. Aupark je aktualne jedina vynimka.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Druhe zle umiestnenie SC je vo Viedni v meste pri servise. Su tam 4 stojany a 3 su takmer stale obsadene taxikarmi - len stvrty nechavaju volny pre inych. Preto tento SC aj vyhodili zo systemu, ked postavili velky 12 stojanovy SC na dialnici pri Wiener Neustadt. Da sa tam nabijat no nie je o nom ziadne info v aute ani v aplikacii. Takych malych SC co nie su v systeme je viac, nabijal som na takom (len dvojstojanovom) raz neskoro vecer pri teslackom servise v Berline.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo to si hovoril aj Apple a ten ma iny vytlak. A hla USB C na svete.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg ale Apple by som sem netahal, tam to urobili z inych dovodov. Novy iPhone12 ma stale Lightning port. USB-C maju len na iPade a to kvoli kompatibilite s periferiami, ktoru so vyziadali profesionalni pouzivatelia, aby si mohol pripojit externy display, projektory atd existujucimi kablami, pripadne vies nabijat iPhone z iPadu. Za normalnych okolnosti by stale ficali na Lightningu. Dalsia generacia iPhonu (12S/13) uz ma vraj prist o nabijaci konektor uplne a dostane nejaku MagSafe obdobu. Takze prdia na to stale a idu si svojou cestou
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    Čo vlastne KIA priniesla ?
    Žeby mimo Ionity kopec staníc? Veď UFC nie je len Ionity .. 0,37 eur v zahraničí DC bez toho aby sa muselo nosiť milión kariet..
    Ako začiatok ok. Lepšie ako nič :-D

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	kiacharge.jpg Videní:	0 Veľkosť:144,4 KB ID:	62310
    Naposledy upravené nick81; 06-10-2020, 10:00.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Uz bezi okrem Spanielska aj Taliansko .. vyzera podla url ze DE/AT/PL robia (pyta password https://kiacharge.com/web/kia-at).. CZ/SK zatial 404 ani ine krajiny.
      Naposledy upravené nick81; 22-10-2020, 20:43.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Už v piatich krajinách https://kiacharge.com/web/kia-global Ale ceny čím ďalej horšie.. Nemecko za 5eur / mes paušál .. AC-Laden
      0,29 EUR / kWh + 0,08 EUR / min (nach 120 Min.) DC-Laden ² 0,47 EUR / kWh + 0,20 EUR / min (nach 90 Min.) IONITY HPC 0,79 EUR / kWh

    • demo
      demo komentoval
      Upraviť komentár
      V Poľsku bez paušálu

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Odpoveď z Kia "Spustenie zákazníckeho programu Kia Charge na Slovensku je plánovaný na august 2021. Do programu sa ako zákazník budete mať možnosť zaradiť prostredníctvom Vášho dílera Kia."
  • Rafo
    Member
    • Nov 2019
    • 68

    Na bazosi kia e niro najvyssia vybava 33 tisic z CZ a v Ba 36 predvadzacka pekne nam to leti dolu🙃

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Tak, ked fleet mas Platinum za 43 .. za drahsie by si pouzite/predvadzacku ani nekupil.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nie každý má firmu a dostane fleet. Je to niečo za niečo.

      Taktiež nezabúdaj, že pri kúpe na fleet ako firma nemáš také postavenie ako súkromná osoba, ktorá síce priplatí ale kryje ju ako spotrebiteľa SOI, ktorej odporúčania berú súdy pri odstúpení od zmluvy a vrátení auta dosť vážne a má inú vyjednávaciu pozíciu. Pri tvojom nájazde to sám zbadáš pri riešení prípadných problémov v budúcnosti s autom.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      pri kupeni na firmu som ziskal 4k fleet zlavu a takmer 8k odpocet DPH, navyse si uplatnim odpis auta za 2 roky a vsetky vydavky (servis, nabijanie, prezutie atd) si davam do nakladov. Nema zmysel kupovat ako fyzicka osoba, ak je moznost kupy na firmu. Kvoli nejakemu imaginarnemu rieseniu sporu.. co som este nikdy v zivote neriesil, a som si takmer isty, ze ani nebudem.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Bol som v tom, že súkromná osoba ak má koncernové staré auto má tiež nárok na fleet? Ale aj bez to nie je o moc viac (46.5 za Platinum).. Za staršie modely 33/36k mi príde ta cena ešte zaujímavá.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 koncernove myslis Kia/Hyundai? Mne v hyundai ponukli 23% zlavu na nove auto ked som mal predtym hyundai. Plati to aj na kiu nevie niekto?

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash ja som dostal v Kii standardnu fleet zlavu, a mal som uz predtym Kiu. Podla predajcu neberu do uvahy znacku auta, ide im iba o pocet existujucich aut vo firme. Neviem uz presne tie cisla, ale zacina to na 7% zlave, ak ma firma 1 vozidlo, 8% pri 2 autach atd.. Postupne to rastie az do nejakych 15% myslim. Ale ak ti nukali v Hyundai az 23% zlavu, tak to znie uz velmi zaujimavo.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future to som zabudol povedat ze som nekupoval na firmu ale ako sukromnik Ked som sa asi 2r. dozadu informoval tak stale mi ako sukromnikovi ponukali (ako stalemu zakaznikovi kedze to uz by bolo tretie auto od nich) 15% na benzinove motorizacie (na diesel som sa vtedy nepytal ale tipujem ze to by bolo este o cosi viac).

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ľudia, celý ten fleet je úplný nezmysel. To len predajca chce nalákať na nižšiu cenu. Autá sa zle predávajú, tak to takto riešia. Fleetovú zľavu môžu dať, nemusia. Nikto ani neoveruje, či naozaj máte iné auto alebo nie. Kľudne môžete povedať, že máte vo firme 5 áut, nikto to neoveruje. Je to úplne jedno. Vôbec tomu netreba pripisovať žiadnu váhu. Idem do predajne a zjednávam cenu. Buď chce predajca auto predať alebo nie. Z toho slova "FLEET" je mi zle, nerád to počúvam a nerád vyslovujem. Dúfam, že nebudeme o pár rokov všetci hovoriť anglicky.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Ked som objednaval Konu - mal som fosil Kiu. A nechcel mi dat fleet. Ale som mu povedal, ze chcem Konu, len plnu sumu nedam ci sa to nejako neda vybavit.. Ze skusi vybavit, neviem ci sa pytal, ale sam ponukol 10% (kona bola full za 48k).. opat final tych 43k vyslo, opat na uver .. Takze netreba sa dat odbit. Myslim, ze ak by si mal hotovost a nemal by si aj koncern auto tak to vybavis tiez.. Ved je rozdiel ci preda so zlavou, alebo nepreda nic..

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 jasne ved len blazon pride do prvej predajne a zaplati za auto cennikovu cenu

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker v mojom pripade predajca overoval, ci splnam podmienky pre fleet, musel som poslat scan technicaku druheho auta. Takze nie je pravda, ze sa to neoveruje.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      rovnako u mna ako u EV_Future - chceli technicaky. Aaaaale, poslal som im aj 2 technicaky aut, ktore boli uz davno predane (skeny TP som mal archivovane) a nezistovali nic Takze je to take proforma kontrolovane.
  • Catchcash
    Member
    • Dec 2019
    • 170
    •   

    Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
    Nikto ani neoveruje, či naozaj máte iné auto alebo nie.
    Ja som im musel dat kopiu stareho technicaku ako dokaz toho ze som mal uz od nich auto tak asi je to individualne od predajcu.

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      Fleet sa samozrejme vo väčšine prípadov overuje, nakoľko fleet priznáva importér a predajca mu musí zdokladovať záujem - budúce ďalšie nákupy atď. Predajca dáva v jednotkách, prípadne dá nejaké doplnky ktoré lacno kúpi ale na faktúre vykáže draho a dá na ne zľavu 100%). Taktiež fleet zľavy závisia od konkrétnych modelov danej značky, na rôzne skupiny áut sú rôzne %. Na poriadnu fleet som musel doložiť TP ďalších EV vo firme, nezáleží to od počtu áut ale aj akých. Napr. pri Hyudai boli najväčšie zľavy (aj 25% a viac) pre firmy s viac autami, ktoré majú záujem o škatule typu i30 (hatchback,kombi). SUV ako Santa FE je v jednotkách percent, EV tiež už sa nepredbiehajú v %.

      Čo sa týka otázky či kúpiť na firmu alebo osobu, nehovoril som že sa oplatí podnikateľovi plátcovi kupovať na osobu kvôli lepšej ochrane, len som predostrel, že fyzická osoba dostáva väčšiu ochranu, ktorá automobilku stojí viac a preto u FO nie sú fleet zľavy a zasa pre firmy je táto zľava v budúcnosti znižovaná menej uznávanými reklamáciami.

      Nie každý má firmu a nie každý čo má firmu je plátca DPH, takže nie každý má na výber, či kúpi na firmu lebo nie.

      Predajca dáva zľavy rádovo v jednotkách %, nepohybuje sa na úrovni fleet, takže ak dá väčšiu zľavu, väčšinou je to na nejakú skladovku, ktorú kúpil od importéra so zľavou na predvádzanie (buď musela niekoľko mesiacov stáť na showroome k dispozícií kupcom alebo ako predvádzačka jazdila).

      Niektoré automobilky majú aj zľavy podľa profesií, kde profesiám, ktoré sú viac na očiach a teda robia reklamu značke (napr. lekári, právnici,...) dáva o pár percent vyššie zvýhodnenie. Zasa sú to akcie importérov, predajca sa na tom nepodiela, len to dokladuje importérovi.

      A v neposlednom rade sa objavujú zaujímavé zľavy ku koncu roka, keď chce byť nejaký predajca zaradený do lepšej bonusovej kategórie (ročné bonusy podľa objemu predaja), kedy ju chýba pár áut na to aby dostal bonus z celého objemu predaja a vtedy predávajú autá koľko razy naozaj bez marže alebo aj trocha pod cenu, lebo v konečnom dôsledku na tom zarobia viac ako keby auto nepredali.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Len taká nepodstatná info. V poslednom update je zmena v engineering. Je tam nové wifi menu, OTA test, OTA updates (enabled/disabled)... Možno sa raz dočkáme tiež OTA updatov.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	kia.jpg
Videní:	783
Veľkosť:79,9 KB
ID:	62490

        Komentár


        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Dost podstatna info
          Dufame 🤞
          A aj to ze to budu akotak udrzovat a doplnat.. ze pridaju nastavenia alebo upravia veci ktore uzivatelov trapia..

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Podstatne to bude, ked to bude fungovat. Uz mesiace zijem len v nadeji (ze sa updatne bms rom, navigacia ala abrp, ota, podpora video formatov, ci youtube cez wifi hotspot).. Ono ten infotainment maju aj vo fosiloch, tak kto vie co bude a hlavne kedy .. Snad to stihnu kym si kupim ine auto :-)
          Tu od 3:45 je preklikane to wifi menu, vyzera to dost nepouzitelne pre bezneho cloveka
          https://youtu.be/M4nxMotJDG0?t=225

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          cetan Kam nahlasujes, co ta trapi? Mas nejaky kanal ako dostat request ku vyrobcovi?

        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Vzdy som nahlasoval dealerovi a pokial viem tak oni to posuvaju dalej... mechanizmus nepoznam, ale podla vyjadreni dealera ako aj po skusenostiach s inymi znackami to akotak funguje
      • Rafo
        Member
        • Nov 2019
        • 68

        https://elektrowoz-pl.cdn.ampproject...sla-model-3%2F

        Komentár

        • Rafo
          Member
          • Nov 2019
          • 68

          Chalani vyhravame🤣

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Chyba mi tam M3 LR. Takto mi to pride dost nefer :-DDD

          • EV_Future
            EV_Future komentoval
            Upraviť komentár
            M3 LR je uz cenovo ina kategoria.
        • Rafo
          Member
          • Nov 2019
          • 68

          https://www.rte.ie/lifestyle/motors/...ter-fire-risk/

          Komentár

          • Rafo
            Member
            • Nov 2019
            • 68

            Pekny puser este stastie ze mame ine baterky🤔

            Komentár

            • Rafo
              Member
              • Nov 2019
              • 68

              Citam vsade ze vsetky kony od 2017 sa stahuju bezplatna vymena baterii.akcie huyndai klesli o 2%.to bude stat vela penazi 25000 aut....

              Komentár

              • cetan
                Junior Member
                • Jun 2020
                • 28
                •      

                tomu sa hovori zaruka
                Pripojené súbory

                Komentár

                • dango
                  Moderator
                  Gold Member
                  • Nov 2014
                  • 693
                  •   

                  Prezrel som novy cennik a od 1.10 stiahli dole 1200e zo vsetkych vybav. Zeby reakcia na ID3 ?

                  Komentár


                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Alebo nový 2021 model ?

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    Novy model nezvykne byt lacnejsi skor naopak.

                  • cetan
                    cetan komentoval
                    Upraviť komentár
                    To nieje novy cennik, ale "cennik skladovych aut" .. cize platne iba pre modely 2020

                    na novy cennik pre model 2021 sa caka

                    https://www.kia.com/sk/brozury.4339c...c29edf92dfa/#/

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    Asi sa toho chcu zbavit teda

                  • EV_Future
                    EV_Future komentoval
                    Upraviť komentár
                    zlava je ale aj v konfiguratore, takze to mozno oficialne zaobalili - akoze sa tyka len skladoviek, ale prevdepodobne to bude znizenie ceny aj pre nove objednavky. Konkurencia pre Korejcov zacina vystrkovat rozky, a to je dobre

                  • cetan
                    cetan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tak ci onak, do konca mesiaca ma byt moje niro u dealera a bude jasne za kolko ....

                    Dealer zhana uz 2 mesiace cennik pre my2021 a zatial bezuspesne.
                    Posledna informacia bola ze ma to byt drahsie o 500€ ako porovnatelna konfiguracia my2020.

                    Je mozne ze tlak konkurencie sposobi znizenie cien.. ja sa len potesim

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    cetan Nahodou nevies co bude mat MY21 vylepsene?

                  • cetan
                    cetan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Uz sme to tu pisali
                    * bude tazne zariadenie pre bicykle
                    * elektricke sedadlo spolujazdca ak ma vodic elektricke
                    * podpora DAB+ radio (toto vraj uz je teraz, ale videl som na nete vsade spominane ako "nove" tak neviem"

                  • 1fisker
                    1fisker komentoval
                    Upraviť komentár
                    cenník MY2021 bude koncom roka

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    cetan Dik za info. Asi som prehliadol.

                  • cetan
                    cetan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Inak na tom taznom je podla nemeckeho fora mozny "retrofit" .. keby niekto chcel dodatocne pridat, tak to bude mozne

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    cetan aktualne Niro podporuje len starsie DAB. Toto v MY2021 je DAB+. Takze v podstate to je novinka.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Je to oznacene ako cennik skladoviek, ale je to nejaka ich politika, ze dana cena plati aj pre auta zadane do vyroby.
                • mozeg
                  Member
                  • Dec 2015
                  • 439
                  •   

                  Ja idem este spravit jeden tuning. Utlmit hluk iduci z batozinoveho priestoru. Ked som videl rozobrane interiery TM3 a ako sa cele odhlucnovali/tlmili tak ma to nakoplo. Ked nalepim tak hodim info.

                  Komentár


                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    A moc ti to huci? Mas tam tu zvysenu podlahu v kufri (tie boxy s priehradkami), ci ten hlboky kufor?

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    vnick81 hlboky kufor. Oproti zvysku auta to je rozdiel.

                  • cetan
                    cetan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Niektori tam davali aj "deky", len aby to nehucalo
                    Urcite lepsie je oblepit.

                    Mas original hlboky kufor, alebo si vyhadzoval to medziposchodie?

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    cetan original hlboky. Nie je to nic strasne ale je to citit oproti zvysku auta. Najradsej by som dal vytlmit/odhlucnit cele auto, vratane strechy. Zlepsi sa nie len hluk ale aj regulovanie teploty auta-leto/zima. Take male zateplenie auta.

                  • Roman-ba
                    Roman-ba komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ja som z Kony vyhodil ten polystyrénový vylisok toho druhého poschodia a následne som priamo na holý plech v kufri nalepí tenký filc a mam pocit ze aj to už pomohlo znížiť hluk od zadnej nápravy. A minulý týždeň som namontoval plynové vzpery pod kapotu a je to tiež pecka..

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    Roman-ba poreferujem po nalepeni. Plynove vzpery uz mam, len ich namotovat.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    mozeg - prezradis co tam ides lepit a kde si kupil? Rozmyslam, ze nieco poriesim v mojej TM3 od podlahy tiez.

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jiri GrandPa, Jirko cela TM3 bude za cca 1200,-EUR. Link aj s konfiguratorom ti poslem do spravy aby to nebolo brane ako reklama. Ja si to spravim doma, kufor je pristupny tak to nebude take strasne. Pravda vsak je ze dvere, podlahu a strop bz som zveril panom v odkaze. Uz robili niekolko TM3 tak maju skill. Fotky maju aj na stranke. Vidiet holy interier TM3 stoji za to.

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    mozeg mohol by som tiez poprosit link?

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    asi myslel toto:

                    https://www.ahifi.cz/clanky/detail/t...odhlucneni.htm

                    ale niektorí čo si to dali, nevideli až taký prínos z celkového odhlučnenia, stále to nie je ono, skôr len čiastočné (kufor)

                    dosť pomôžu dvojité sklá, čo sa budú dávať na model 2021

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ja som spravil odhlučnenie s použitím tých gumových líšt nalepovanych na dvere a stĺpiky a rozdiel je veľmi veľký. Teraz už počuť najväčší hluk od podlahy. Podľa mna keď sa to spraví tak to musí byť paráda.
                Pracuje...
                X