Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Te Sla na Youtube videa.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pôvodne zverejnené od Ľuboš Geleta Pozrieť príspevky
    Inak skúšal to na druhý deň jeden pán na Kia E-Niro a nedošli.
    Ľuboš Geleta Môžeme trochu rozobrať baterku TM3? V cieli zostavajúci dojazd 1km, auto písalo 66kWh spotrebované z baterky. Písali ste (vykám, lebo ste jediný EVčkár, ktorý stále všetkým vyká) na YT, že je to vrátane rekuperácie. Berme nepresnosti - číslo na displeji zaokrúhlené, 1km dojazd môže mať ešte zálohu.

    Extrahoval som dáta z logov Nirovej BMS (presnosť 0.1kWh)
    Štart: cecKwh:1108.3, cedKwh:987. kWh cec (charged) ced (discharged) - celkové čítače
    Cieľ: cecKwh:1111.1, cedKwh:1054.5
    Čiže auto spotrebovalo 67.5kWh (vrátane toho čo si narekuperovalo), rekuperácia bola 2.8 kWh (spotrebovalo sa to vzápätí všetko, kedze sme ostali visieť s 0.5% na pumpe). Dostupná kapacita batérie bola 64,7kWh, 2 testy kapacity pred pár týždňami pri 6 a -12C boli testy kapacity (110kmh D1 bez reku) okolo 64.8kWh. Jarné - Jesenné boli 66.3, 66.4 (medzi 15000 - 45000km). Tvári sa to ako degradácia 2.6% po 60 tis km. Závery nerobím, lebo auto má len 1 zimu, ale nakladal som mu riadne na cestách. Na druhú stranu nemá tak rýchle nabíjanie a výkon motorov ako M3.

    Čo ma desí, že Teslu som mal v hľadáčiku ako možného nasledovníka. Len tu to vyzerá po 2 rokoch na dosť veľký pokles, detto Bjornov terajší test 8% dole, detto DriveTesla.sk Jairo spomínal 8-9% pri 100k. Okej, obaja prenajímate. Ale Bjorn nie. Chalani čo predávali S a pod písali o 200-250 tis a degradácií 5-8%.
    Vrtá mi to hlavou čo Tesla pokazila na M3, keď je tak veľká degradácia. Nie je to zrovna lacné auto a dojazdy EV nie sú ešte také aké by mali byť.
    Seknúť dojazd o 50 km dole za 2 roky je celkom mazec.

    Niro budem sledovať naďalej (mám ešte 2r leasing). Ak vidím tieto čísla pri 2r LR, som rád že som nevolil M3SR+ namiesto Nira.
    LR/P 66kWh vrátane rekuperácie, toto mi vôbec nepríde normálne.

    Vám áno. Aký máte názor? Čím to je?
    Naposledy upravené nick81; 11-02-2021, 09:05.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tiez som si vsimol tu relativne vacsiu degradaciu. ALe vsetky tri pripady su performance. Tam je zlozenie a typ baterie rovnaky ako LR ?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Hlavne degradacia nie je linearna, najvacsia je na zaciatku (prvy rok - dva) a v podstate ani tak nezavisi od veku ale od poctu nabijania/vybijania, teda kilometrov. Nasledne sa degradacia temer zastavi. Tu je nahodny clanok z Google, podobnych obrazkov ale najdes kopec:

      https://electrek.co/2018/04/14/tesla...radation-data/

      Nepamatam si ake su povodne dojazy aut, kedze to je v konecnom dosledku nepodstatne (jazdim s nastavenim zobrazenia na % a nie km), ale Teslamate mi momentalne ukazuje:

      TM3LR (kupa maj 2019) 27.000 km: min: 468.95 max: 489.53 avg: 478.39
      S85D (kupa marec 2016) 110.000 km: min: 404.77 max: 419.67 avg: 413.60

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff avg: 478.39 sa myslia okresky, ci nejaky mix? Toto som nikdy nepochopil ako sa da urcovat degradacia na zaklade %, alebo dojazdu. Ved to sa len teplotou musi dost menit. Tie grafy S/X som videl, tam podla toho by ta M3 mala mat 5 a nie az 8.

      Tu na tych KE je to tragedia. 75kWh baterka. 66kWh - cca 2.5-3 kWh rekuperacie. Je mozne, ze by Tesla v -1C ukazala 1km dojazd zablokovala napr. par % baterky ? Ale auto bolo v pohybe. Ja som mal napr. 12C na baterke aj bez PTC (Niro nezohrieva na ceste vobec).

      Zatial mam lepsi pocit z bateriek SkInnovation. Uvidime co to spravi v novych 800V kiach s 200kW+ nabijanim. Skoda, ze na vysledky treba cakat roky. Aj to moje Niro by som rad videl uz po 3r...
      Naposledy upravené nick81; 11-02-2021, 08:31.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla pouziva FIXNY koeficient pre zobrazenie km, cize fixnu hodnotu wh/km, preto podla tohto sa hrubo da odhadnut degradacia na zaklade SOC a km co ukazuje auto. Tusim S85D to ma ako 191 wh/km. Teslamate to zobrazuje v case a aj podla teplot (rozne grafy).

      Teba vyplo pretoze mas jeden clanok vadny, ma nizsie napatie a BMS bateriu odstavilo.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Aha, keď je to takto, potom ok. Ale záhadu prečo M3P degraduje rýchlejšie ako S/X asi nevyriešime.
      "Vadný" článok, nie je úplne vadný. Len je "vadnejší" ako ostatné Obmedzilo výkon 1-2kW pri 3.5% a 7C baterke. Teraz keď sme išli tie Košice mala 12°C a išla úplne do 0.5% s bežným 35kW obmedzením.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam podobnu zostavu ako jeef, len obidve o pol rok mladsie.
      Zmena dojazdu pri 100% u TM3 - zo 498 na 473 -> 5.3% po 35'000 km
      u TMS75D - zo 385 na 355 po 100'000 km -> 8.5%.

      LENZE som si nedavno vsimol, ze Tesla mi zmenila kalibracnu spotrebu zo 189 Wh/km na 193 Wh/km a takisto aj u TM3 sa zmenila zo 155 na 159 - to je v obidvoch oripadoch nieco ce 2%. Zrejme kvoli presnejsiemu ukazovatelovi dojazdu.
      ZAVER - je to uplne jedno, aj tak sa pri dlhsich cestach planuje nabijanie. Ja na doraz nikdy nejazdim.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som na tom rovnako, prakticky ma to nezaujima, zadam ciel v navigacii a Tesla to prepocita na zastavky a nabijania. To ukoncujem na istotu ked ukazuje v cieli dojazd aspon 15%. Ked pocas jazdy klesne dojazd pod 15% tak jednoducho o 5km spomalim a pockam kym sa to vrati nad a potom pokracujem normalnou rychlostou. Tesla vie, kadial ide, rata prevysenia a vsetko a odhad je pomerne presny. Jedine s cim nerata je silny vietor/dazd/sneh, vtedy je potrebne si davat vacsiu rezervu (aj 20%), ale zas v takom pocasi sa nejazdi nad 130, takze sa to ciastocne kompenzuje nizsou rychlostou.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Toto chápem. Tiež bežne nejazdím na doraz, ale tak ako vy. Akurát ja si robím výpočet medzi skokmi ručne . Pri takomto štýle jazdy dojazd nehrá rolu. Len tým, že nemám kde nabíjať a kúpim si 450km dojazd, tak ho chcem mať viac ako 2 roky. Auto v lete dá 480+, tak je tam u mňa zatiaľ celkom rezerva. Nejaká 5-10-15% degradácia pri 700km + dojazde by nehrala rolu. Len 80 tis. km či 2 roky je myslím pomerne ešte nové auto a tie dojazdy sú smiešne aj pri tých lepších značkách. Super sa to po 3 rokoch bude predávať, tu máte auto, ale v lete max. 380 km okresky a zima 280km, ale háčik vozíte si masu baterky, ktorá na novom dá 500km. Čo také iné značky, ktoré majú vôbec WLTP problém dosiahnúť aj ako nové. No nič, budem sledovať SKinnovation, nech majú ostatní aspoň dáta.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Dobra sprava je, ze Tesla kazdym rokom ten dojazd o takych 50 km zvysi. Takze dnesne Sko ma dojazd v lete cez 600 a TM3 cez 550. A s tepelnym cerpadlom daju obidve v zime tych 400 lavou zadnou.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      MaShe Ja nabíjam od 15000km... 99.5% iba DC. Ok len do 75kW. Ale oproti Tesle ma Niro uplne nanic manezment. Celu zimu (december/januar/februar) baterka 0, teraz -5C a nic s nou auto nerobi, ziadny ohrev a ziadne obmedzenie rekuperacie ani vykonu. Rve to tam na ceste co to da. Niro nema problem rekuperovat 150kW+ na -2C baterke. Cele zle. Z teplej baterky LTR vyhodi vsetko teplo na 50km cez -9C motor, lebo summer logic a pod. Ak sa mi na jar nevrati kapacita na 66.3 a ostane 64.8, tak by som povedal, ze ta zima a chybny menezment sa podpisali. 150kW plus nabijanie .. Ja som dlhodobo robil kazdy ch par dni polhodinove JO-JO na Beladice .. -150kW +170kW, na 5-10C baterke. Nechoval som sa ku autu idealne.

      Nechcem robit nejake zavery SkInno vs Tesla, lebo kazde auto je ine. A Kiaci mohli spravit buffer na 70kW a zakryt pokles do buffera.
      Len ma to na M3 zaskocilo, ze Ľuboš Geleta s M3P a 75kW bat. na tej ceste vyzmykal z auta iba 66kW vratane rekuperacie. 11-12kWh dole je velmi vela. Lubos mi nepride ako cestny pirat a ze by sa o svoje auto nestaral.
      Naposledy upravené nick81; 12-02-2021, 08:56.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - TM3 LR nema vyuzitelnu kapacitu 75 kWh. Ani nahodou. Vyuzitelna kapacita je aj u uplne noveho auta okolo 71-72 kWh. A pri jeho najazde nema viac ako 69 kWh k dispozicii (to mam teraz ja).
      Jedna doleza vec - pokial Tesla STOJI (aj na cervenej na semafore) tak sa spotrebovana energia nezaratava do cekovej spotreby vyratanej palubnym pocitacom. Co ma logiku, lebo vtedy nemoze ratat Wh/km ale mala by Wh/hod ale takyto udaj neposkytuje.
      Samozrejme ten ubytok energie berie do uvahy pri vypocte SOC s ktorym dorazis do ciela.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To zdovodnenie je ako od škôlkara (pardon od Tesly). Veď mám určitú spotrebu kWh na trase a tu delím počtom prejdenych kilometrov. Keď budem stáť hodinu na križovatke, tak sa mi bude navyšovať spotreba kWh/100km ale nebudem sa vyhovárať že ju nemám ako rátať. Ako to ráta 99% iných áut ? Proste väčšie a väčšie kWh delím rovnakými kilometrami. Na displeji nech pri státí okamžitú spotrebu ukazuje v kW/h ale priemernú má rátať ako píšem. Lebo ak auto prejde čo i len 100m, tak sa deliť dá.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No neviem ci to funguje tak jednoducho. Ked som na Ioniqu zresetoval spotrebu a nechal som ho nastartovany s kurenim, spotrebu mi ukazoval najprv cez 20kWh, potom 30kWh a stale to stupalo, lebo som minal energiu a stale som nikam nesiel. Po hodine statia mi ukazoval dojazd 70km pri takmer plnej baterke. Ked som nasledne presiel cca 160km a nabil som do plna, dojazd mi ukazoval cosi okolo 130km, co je uplny nonsens. Este ani po dalsich 400km to nebolo normalizovane a stale mi ukazoval <150km. A to som minul minimum energie pri tom stati, ta spotreba bola dakych smiesnych 400Wh-600Wh, ale uplne to zblblo cely system. Normalizovalo sa to az vtedy, ked som to zresetoval nanovo a odjazdil som par stovak km, potom sa to zacalo uz ako-tak rozumne priemerovat. Keby som to neurobil, tak by sa fixlo mozno po 2000km. Neviem ci to je nejaky bug, ale statie plus reset spotreby robilo slusny bordel. Celkovo mi pocitanie spotreby na zaklade minuleho priemeru pride ako blbost lebo to nezohladnuje realne dianie.

      Na Tesle sa toto nestane, tam mi to rata v realnom case podla koeficientu a nikdy sa to auto nepomylilo. Spotreba aj dojazd +/- sedia s odchylkou na urovni statistickej chyby, a je jedno ci idem ako dochodca alebo tomu nakladam 🤷‍♂️

    • DriveTesla.sk
      DriveTesla.sk komentoval
      Upraviť komentár
      nick81, je pravda, ze ta degradacia tam je, tak ako aj pri inych EV. Zatial neviem povedat, aka velka bude degradacia pri dalsich 100.000 km pri TM3, na druhej strane, ano, vdaka zazitkovym jazdam a 20" diskom jazdim na vyssej spotrebe a viac nabijacich cykloch, ako bezne EV. Dlhodobu spotrebu mi auto ukazuje cca 20 kWh. To moze byt jeden z dovodov. Dalsi moze byt aj relativne vysoky pomer DC a SuC oproti niekomu, kto to auto jazdi len do prace a spat. Ale to najdolezitejsie je presne to, co tu bolo spomenute (@jeeff), ze degradacia je najhorsia prvy rok, potom je stale mensia. Inak povedane, ked mi dnes moja TM3P ukazuje dojazd cca 470 km, predpokladam, ze takto o rok to mozno bude 450-460, o dalsich 5 rokov stale cez 400 km. A to uz bude 7rocne auto. Vobec by som sa toho nebal, pri rozumnom jazdeni bude spotreba aj opotrebenie nizsie.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      DriveTesla.sk nemas poznacene niekde ake percento malo tvoje Sko po roku? Tam mas tiez oficialne "horsiu 90kWh" bateriu.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Inak Miro asi si ma dostal. Ten typek čo testoval tu spotrebu s tým státím neuviedol, či ten test zahŕňal aj státie pri zaradenom D alebo len keď dal P.
      Skôr si myslim, že máš pravdu s tým zarátaním kWh od štartu do cieľa bez ohľadu na rýchlosť.

    • DriveTesla.sk
      DriveTesla.sk komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 myslim, ze tych 5% tam po prvom roku bolo urcite. free supercharging a vela jazdenia spravi svoje

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Vcera som bol na otocku Senec-Puchov, startoval som na TM3 LR (kupene maj 2019) so 100%, vratil som sa nazad s 5%. Trasa 278,2km, auto ukazalo spotrebu 64kwh, priemer 230wh/km. Teplota -2 az -4, kurenie na 23, po dialnici som pre istotu isiel 125 km/h. Pri takto nizkej teplote je teda vyuzitelna kapacita 67,36 kwh. Podla Google je celkova pouzitelna kapacita pri TM3 LR 73,5 kwh.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Dík za info. Podstatne lepšie číslo, tam ani rekuperácie prakticky neboli. TM3 ukazuje v zime menej a potom sa to v lete zvýši? Či vďaka manažmentu je to stále cca rovnaké?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Co myslis tym, ze v zime ukazuje menej a potom sa to v lete zvysi? Este som teraz pozeral Teslamate, cesta SC-PU ukazuje 35.7 kWh a 257wh/km a nazad 32.0 kWh a 230 wh/km (skrz prevysenie), rychlost 126 km/h. Rekuperacie temer ziadna, iba spomalenie pri vyjazde z dialnice.

      Pozrel som teraz aj starsie zaznamy v Teslamate, rekord na jeden zatah mam SC Sormas-SC Otocac z 20.8.2020 (vonkajsia teplota 29-23, klima na 24, rychlost na dialnici 137). Jazda z 97% na 15%, energia 60,2 kwh, priemer 218 wh/km. Cize celkovo 82%, co pri prepocte na 100% je 73,41 kwh.

      Ja mam pocit, ze Tesla v zime nie je schopna dodat tolko energie co v lete, respektive tam niekde nerata kurenie baterie alebo nieco take.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Áno, toto som myslel. Toto je dosť zásadny rozdiel a dobrá info. Potom ako písal Bjorn, alebo DriveTesla.sk o 8% degradácií. Tak to vôbec nemusí byť degradácia, alebo minimálne tak veľká? Len jednoducho v zime je dostupných menej kWh. Sú tam aj faktory ako rýchlosť, terén aj štýl jazdy. Čím väčšie C je, tým je dostupných menej (aj keď nie výrazne), aspoň tak u mňa aj v lete. Preto ja mám od kúpy auta rovnakú kalibračnú trasu BA-D1-PB-otočka späť. Rýchlosť mením tak, aby z baterky išlo cca 20-30kW (cca 110kmh), pri točení v PB a väčších klesaniach dávam neutrál, aby sa nič nerekuperovalo. Každých pár mesiacov si spravím takto prechod. Je to mimoriadne presné (0.1-0.2kWh), prakticky bez "rušenia". Akurát so zimnými testami som skončil, lebo baterka dostáva vtedy <10% dobré pálky.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Súhlasím. Vyzerá to tak, že Tesla berie pri výpočte “kapacity” batérie (vyjadrenú ako maximálny dojazd pri použití fixného koeficientu) teplotu batérie aj predpokladanú teplotu ten deň.
      To je vyjadrené jednak snehovou vlockou a výrazne menším odjazdom keď je pod 0, to vidí každý, ale nie je jedno akú teplotu má batéria.
      Keď zapnem kúrenie v aute cez apku, začne zohrievať aj batériu a trvá aj hodinu kým to auto vypne. Počas tejto doby sa dojazd (pri identickom SOC, lebo je na kabli) pomaličky zväčšuje.
      Toto je nové zopár mesiacov.
      Myslím že toto je aj dôvod prečo Tesla tak presne dokáže vypočítať dojazd (finálne SOC) aj do 300 km vzdialeného
      cieľa bez ohľadu na vonkajšiu teplotu. Ten údaj sedí na +- 1%.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Len ako potom merať degradáciu baterky Tesly v bežných podmienkach. Nie sú tam žiadne postupy pre BFU? Lebo vyzerá to potom tak, že to ľudia počítajú zle a v neprospech svojho auta. Pri predaji 100tis. km auta by inak znelo napísať namiesto 8% len napr. 1-3% (porovnanie leto vs leto a nie leto vs zima).

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 Podla mna jediny mozny sposob je "ociachovat" bateriu pri kupe meranim a nasledne pri predaji. To co dava vyrobca ako buffer sa asi jednoducho zmerat neda.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja To nie je nutné. Myslím, že pre vodiča je dôležité, koľko z baterky vyžmýka nové vs použite a leto vs zima. Viac je zbytočné (nejaké bufery a pod).
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
    Vyuzitelna kapacita je aj u uplne noveho auta okolo 71-72 kWh.
    Pri nonstop prechode BA-KE asi veľa nestál. Aj tak je to celé divné tento EV svet... Škoda, že toto výrobcovia nemajú zjednotené.

    Tesla si predáva Performace ako 75kWh baterku, reálne dá 71-72, po 35tis km 69kWh, pri 80tis. 66kWh. Zákazník 75kWh nevidí ani náhodou.
    Niro predáva auto ako 64kWh baterku, a reálne do 50tis km dáva 66.5kWh a pri 60tis 64.8kWh. Po 60 tis Km je využiteľná kapacita väčšia ako "kupovaných" 64kWh.

    Rozdiel využiteľnej kapacity bat. nového auta nie je 11kWh, ako by sa mohlo zdať ale iba 5kWh? A vyzerá, že ešte degraduje rýchlejšie v dôsledku vysokých nabíjacích výkonov, či vyšieho výkonu motorov.

    A laik potom vyberaj si v tomto techno guláši najlepšie EVčko.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Kórejci nepreháňajú, ale davaju čísla pesimisticke. Zober aj zrýchlenie, tam Koná má 7,6 ale kde to novinári testovali, tam namerali pod 7 sekúnd. Lebo ostatní merajú pri 100% baterke a H/K to uvadza tak aby to dosiahol človek aj s pomaly vybitou baterkou.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Cesta pesimistickych cisiel je podla mna spravna... pretoze su blizsie realite ako tie maxima...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      @nick 81 - Places na nespravnym hrobom.
      Vyrobcovia spalovacich aut to maju zjednotene? Maju sice metodiku WLTP ale v reale klame kazde auto o spotrebe inak.
      Dokial nebudu EV mainstream a nebude im to prikazane zhora tak kazda automobilka to bude mat inak. To je normalne myslim.
      Preto su na svete take weby ako tento !

      Len tak mimochodom - presne kvoli tomuto prestala Tesla uvadzat kapacitu baterie pri oznaceni modelu. Uz nemas 75D alebo 100D ale standard range a long range. Tie cisla co tu hazeme su precitane z diagnostiky, ktora tiez nie je oficialne odobrena Teslou.
      Vyrobcovia taktiez neuvadzaju (ani jeden) aky vplyv ma nizka teplota na dojazd alebo vykon, podla mna sa to kvantifikovat seriozne ani neda lebo tie podmienky su take variabilne (teplota, smer vetra), ze kazdy uvedeny udaj moze byt lahko spochybneny.
      Ja jazdim tu istu trasu cca 200 km na chatu do kopcov a priemerna spotreba lieta od 200 do 280 Wh/km.
      Podstatne - mam taky dojazd, ze vzdy dojdem bez dobijania a that's it. Podla toho som kupoval EV .
      Prve auto ktore som takto otestoval pred 4.5 rokmi bol Leaf 1 a nabijal som po ceste v mrazoch 3x . Vtedy som vedel, ze jedine Tesla to da.
      Je dobre, ze je to dnes je inak.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Kórea je vlastne na vine. Istým spôsobom:-). Keby len pesimistické. 66.5kWh pri 100% je ešte o kus ďalej za uvádzanou 64. Ten čo si kupuje EV a ide z fosilu...Vidí prospekty Tesly LR 560km 75kWh, na papiery krása.. a Niro 455km 64kWh ... Leto? 455 Niro okresky 50/90 dáva 500, s trochou námahy 520km. Tesla s 560km, by mala dáva okresky v lete potom 620+
      Nie len pri baterke, ale WLTP z tohoto má podhodnotené. Človek by si chcel vybrať medzi Teslou, VW, Nirom, Polestar... Napozerá si tisíce videi, a aj tak zbytočne. Každý výrobca si ide svoje

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      EV to ma tazke. Jednak ludia tomu nerozumeju, rozdiel v dojazde lieta aj 100-150km pri velkobaterkacoch-teplo, zima, vietor, tepelne cerpadlo, rychlost, kto sa v tom ma vyznat je to prilis konplikovane. Rovnako som si auto vyberal Ja. Zobral som si pocet tras a ich percentualne zastupenie. Vedel som ze musim prejst 200km ci prsi, ci snezi, ci je plus 36 alebo minus 18. Dlhsie trasy o dlzke 350km + davam s jednym alebo dvoma zastavkami po 20min., to by som stal aj tak. Pre mna bolo jasne ze potrebujem tepelny manazment baterie-chladenie musi byt, clanky sa znicia ak im je prihoruce. Minusove teploty znasaju lepsie. Okrem toho H/K to baterii zenie 1,2 C takze baterka vydrzi fakt dlho, pri AC nabijani skor zhnije auto ako odide bateria.

      Velka sranda je skor s pocitanim dojazdu GOM:

      Tesla: berie svoju priemerku prednastavenu

      BMW i3: po zadani do navigacie berie spotrebu podla svojej najvyssej prednastvanej hodnoty. Je po ceste dialnica sup ho spotrebu nahodi 25kWh teda pre max 130km/h, voeb ho nezaujima ze pojdem 110km/h. Stale bude vypisovat nedojdes a Ja ze dojdem. Pocase Vas to prestane bavit a nepouzivate navigaciu v aute.

      H/K- spotrebu prepocitava podla predchadzajucich jazd a teda bud optimisticky alebo pesimisticky. ak jazdite dlhsie trasy denne po dialnici je pesimistickejsie ak mesto zasl prilis optimisticky.

      Kto sa v tom ma vyznat. :-)
      Naposledy upravené mozeg; 12-02-2021, 11:27.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Nevyplakávam tu. Len z hrôzou zistujem, aké veľké sú až diferencie medzi modelmi aut (všeobecne). Ako sa 2C+ nabíjanie či x sto kW výkony na motoroch podpisujú na životnosti baterky, či aké rozdiely sú medzi rôznymi baterkami. A smutné je, že okolo tohoto je taká hmla, že nikto z nás nemá ani predstavu. Toto sa netýka len H/K a Tesly, rovnako VW, PSA, a pod.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Tesla to má asi najlepšie. Statický prepočet na KWh/100km je myslím naj. Zadanie do navigácie prepočíta podľa prevýšení, počasia (teplota, vietor) a pod. To čo má Niro dojazd je absolútne nepoužiteľné lebo nikdy neviem či rátal, lepšie alebo horšie. A navigácia v Nirovi je na H To už pre začiatočníka je lepšie použiť ABRP a prepojiť ho s autom (posielať live soc%).

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 lenze realne prax v premavke ukazuje inak. Na YT je uz kopec videii porovnavania dojazdu podla toho co napise auto a toho co realne prejde H/K vyzera vynikajuco.

    • DriveTesla.sk
      DriveTesla.sk komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg celkom dobre to ma este nas Ioniq, ten pomerne dobre zobrazuje dojazd na zaklade zvoleneho jazdneho rezimu, rekuperacie, kurenia... Pridam kurenie, hned sa ukaze nizsi dojazd. Tesla to ma v tomto naozaj trosku zakerne, lebo moja TM3P stale na hlavnom displeji zobrazuje dojazd s tym, ze rata idealnu spotrebu okolo 16 kWh, pricom jazdim priemerne 20. Az ked si zobrazim graf, tak mi ukaze realistickejsi odhad.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    S3XY Light Show

     

    Komentár


    • DriveTesla.sk
      DriveTesla.sk komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes sme robili show sucasne s TM3 a s TMX, celkom zabava

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Aj nejako maju vyriesenu synchronizaciu v softe ked je viac aut alebo treba rovnako zabuchovat dvere ?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Nemaju, treba naraz zabuchnut dvere, co sa ti zial presne na ms nepodari :-(
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    Jazda z klasickym volantom.
     

    Komentár

    Pracuje...
    X