Skúste vyhladat česky zdroj kde analyzovali rekuperáciu na e-up (zrejme to bol starý model) a dať link.
Podla mna však úcinnosť rekupracie (% spotrebovanej mechanickej energie - jazda z kopca ku enegii, ktorou sa dobila bateria , nie koľko ukazuje ručička merača výkonu) musi byt lepšia ako 90% Inak by mi nemohla výjst na trati s celkovým stúpaním 1200 m na 110 km trase spotreba 11,3kWh/100km. Stúpania majú celkovú dĺžku cca 30 km a spotreba dosahuje v stúpaniach aj viac ako 35 kWh/100km. Ak by bola uvedená trasa úplná rovina tak by som pri rýchlosti cca 60 km/h určite nemal lepšiu spotrebu ako 10kWh/100km co zhruba dáva účinnosť rekuperácie 87% a to aj s účinnostou pohonu pri opätovnom využití energie v baterii, ktorá sa uložila počas rekuperácie. Urcite je absolútne nereálne dosiahnut na rovine pri 60km/h spotrebu 8,3 kWh/100km čo by potom dávalo celkovú účinnosť rekuperácie 70%. takže 70% URČITE NIE.
Nevylučujem, že jazda na dlhom miernom klesaní na “D” (len minimálna rekuperacia) je výhodná. Tu sa ale rekuperovsť ani nedá lebo by veľmi klesla rychlosť. Na strmśich klesaniach zase by sa len na “D” sa rýchlosť velmi zvyšovala a na strmšich klesaniach sú časte aj zátačky kde sa musi aj vyrazne spomaliť. A práve tu sa získava rekuperácioou výrazne viac energie ako úsporená energia získaná plactením na “D”
Je veľký rozdiel v štýle jazdy na “dolnej zemi” kde sa ani rekuperovať nedá a štyle na hornatom strednom Slovensku kde sa dá plachtiť len vynímočne s veľmi malou ušetrenou energiou.
Ja som s rekuperáciou e-up 32,3 kwh VEĽMi spokojný. Priznám sa mal som dosť veľké obavy koľko bude realny dojazd e-up na hoských cestách v mojom okolí a či vôbec urobim na otočku trasu BB-RK-BB bez dobijania. Realita ma veľmi prijjemne prekvapila. BB-RK-BB urobím na jedno nabitie až dva krát. A dokonca na otočku aj BB -Štrbské- BB s rezervou 90 km dojazdu.A to len vďaka vysokej účinnosti rekuperácie. Takže opakujem, v žiadnom prípade nie 70%.
Ešte doplňujem, že celková účinnosť rekuperácie je zjednodušene súčin troch účinností: účinnost premeny mechanickej energie pohybu na elektrickú energiu v motore, účinnosť nabijania baterie a účinnosť premeny energie z baterie v motore na mechanický pohyb. Stanoviť presnejšie jednotlivé zložky nie je možné bez
ristupu k materiálom VW. Je ale možné, že konštruktéri dokázali maximalizovať jednotlivé účinnosti. Že by to u tak mohlo byť napovedá moje meranie účinosti batérie. Kedže mám prístup k čitacom kWh nabíjania a čitačom vybijania tak som porovnal energiu vybitia baterie zo 100% nabitia do vybitia pri dojazde 1 km s energiou dodanou do baterie pri následnom 100% nabití a vyšla účinnosť nabíjania/vybíjania 99,8 %. Asi to treba zopakovať lebo je to neuveriteľne vysoká účinnost aj keď išlo o pomalé nabijanie 2,3 kW.