Včera sa mi konečne podarilo zajazdiť si Teslou M3. Chcel som si vyskúšať Teslu - celkovo, nikdy som ju neriadil a chcel som vedieť ako sa chová AP vs OP. Nebudem tu nijako porovnávať tie autá ako to také. Každé z nich je stvorené na iný účel a bolo by to nefér po 1 jazde. Či Kona, Niro alebo Tesla, ani jedno sa nemá za čo hambiť. Ono je jedno aké máte auto, ak máte kľudne aj spaľovaciu Toyotu s automatom pridaním Openpilotu začne iný svet.

OP a AP sa chovajú dosť podobne. Oba, keď sú zapnuté robia skvelý lane centering.
  • AP má obmedzenia kvôli nariadeniam EÚ - sú tam vraj zapnuté limity v točení volantu a OP tiež tým, že auto nie je stavané na budúce FSD, tak takisto sú tam nejaké limity v točení. Snáď bude FSD raz prístupné v EU v plnej kráse. Tí čo máte v Kone/Niro LKAS,, ten limit čo máte sa dá podstatne viac posunúť s OP
  • Plus pre Teslu je, že si spomaluje do zákrut, len zdalo sa mi na okreske trochu neskoro pribrzdilo, keď už bolo v zákrute. Ale oba systémy dávajú aj bez spomalenia dosť prudké zákruty.
  • Ďalšie Tesla plus. Prestavuje si tempomat podľa obce/mimo obce.
  • Páčilo sa mi ako Tesla sama zišla z diaľnice podľa navigovanej trasy. Žiadne zaváhanie, blinker a spoľahlivo, keď bol čas.
  • Plus pre OP je sleduje vodiča cez kameru, netreba chytať volant, pohodlne sa usadiť, sledovať cestu, volant si dať príp. do spodnej polohy na dosah rúk a užívať si jazdu. D1 BA do ZA, či Budča ide celá sama, len si strážite auto. Okresky to isté s min. zásahmi.
  • Oba systémy stabilné a dajú jasne vedieť, keď je problém. Veľké plus pre oba.
  • Zmena pruhu na diaľnici.. Oba fungujú podobne, blinker, jemne pohnúť z volantom. Pekné je, že Tesla sama indikuje, ak je voľné, že by chcela ísť ak sa auto začne flákať. V OP sa dá zapnúť ALC (auto lane change) a potom ide samo len po vyhodení blinkra.
Čo mi úplne najviac robilo problém, že pohnutie volantu v Tesle vždy vypne autopilot. S LKAS alebo OP sa nevypína. Ak som v obci, obieham bike, alebo niekto vystupuje zo stojacích aut a chcem odstup, tak len zasiahnem do riadenia a potom len pustím volant a už ide OP a docentruje si. Takže "pretlačenie" volantu, alebo blinker v nižšej rýchlosti dočasne odstaví OP, aby mal šofér mohol robiť bez boja manéver, po pustení do sekundy automaticky zas preberie riadenie. Na tomto by mala Tesla určite zapracovať, to vypínanie nie je dobré. Buď sa úplne odovzdáte autu, alebo musíte stále zapínať.