eNiro/Kona zobrazuje iba dojazd, alebo ešte v infotainmente %SOC. Len dojazd sa mení podľa toho aké jazdy sa jazdia. Tj. niekto, kto chodí dlhšie miestne, môže mať 500, ten čo viac diaľnice 330. Problém je, keď sa potom ide to druhé. Napr. v zime mi zobrazovalo 420 a potom idem na diaľnice, tak sa dosť problematicky plánuje, koľko si dobíjať na nejakú vzdialenost ku ďalšiemu chargeru, či domov. Dojazd je teda lotéria, ostáva % SOC.

Používam takúto pomôcku.
  • 130-140kmh ... 10% SOC vydrží cca 23-27km
  • 110kmh ....10% SOC je na cca 31-35km
  • 90 .... 10%SOC okolo 40km
  • 70 ... 10% SOC okolo 50km
  • 60 ... 10% SOC okolo 60km
  • 40 ... 10% max. 80km (toto je pre mňa teoretické max na základe bjornovho hypermilingu s Konou)
Údaje sú cca, s nejakou rezervou. Ak som na diaľnici, tak pod 90 neviem ísť a keď mam 23% napr. a zostáva mi 60km do cieľa, viem že nemôžem valiť 130 a okamžite musím ísť na tu 85kmh.
Blbé je, že horných 10% dá 7.2 kWh, a dolných 10% okolo 6.2kWh (tj. nerovnomerne) + časom degradácia.

PS: Mal by zmysel spraviť display, ktorý bude ukazovať zostavajúcu kapacitu v kWh ? Príp. rovno aj s tabuľkou .. Taký asistent pre BFU a začínajúcich EV. Predpokladaného dojazdu pre rôzne rýchlosti v daný moment. Napr. ja si viem odchytávať prejdené km a čas po %, vypočítať priemer od celej trasy, po interval za posl. 5 alebo 15 min. Tým by to mohla byť tabuľka s 3 stĺpcami (5min / 15min / celá trasa) priemerka.

Alebo ako toto riešite vy? Tj. kedy viete že máte spomaliť lebo nedojdete, alebo keď nabíjate a za vami stojí ďalší EV v poradí, aby ste ho zbytočne nebrzdili?