Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil ako zdroj 230V AC.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Elektromobil ako zdroj 230V AC.

    Uz davnejsie som kupil menic 12VDC/230VAC. Dnes som ho otestoval na i-MiEVe.
    Pouzil som cisto odporovu 230V zataz (ohrievac a odporove spajkovacky rozneho prikonu.)
    i-MiEV ma pri beziacom menici na baterii 14,4V, to je pri zapnutom aute pripravenom na jazdu (svieti zelene "Ready".
    V prvych polohach klucika menic nebezi a auto je napajane len z 12V baterie, pri poklese jej napetia sa nedobija z 400V baterie. Pri vypnutom aute sa 12V bateria dobija len pocas nabijania 400V baterie.

    Menic som pripojil priamo na svorky 12V baterie kablami 16mm2 dlzky 1,5mm s nalisovanymi ockami 8-16.
    Na svorky baterie som pripojil aj druhe tenke kable urcene na meranie napetia baterie.
    Na stranu za menicom som dal klestovy ampermeter a voltmeter na 230V AC.
    Najprv som zapojil menic bez zataze. Potom som postupne pridaval zataz: Prvych 300W, potom druhych 300W a dalej 100, 90 a este 90W. Spolu 880W pri prude 4A a napeti 220VAC Meranie vystupneho napetia ukazalo, ze menic nedava 230VAC, ale len 220AC - no 220VAC je stabilnych prakticky nezavislych od zataze. Pri zatazi 880W sa DC napetie znizilo z 14.4V na 14V. T.j. vsetka energia isla z menica400VDC/12VDC. Pri pokuse o zvysenie zatazenia o dalsich 90W zacalo DC napetie klesat t.j. menic auta 400VDC/12VDC uz nedokazal vyrobit dostatok energie a cast energie zacal menic 12VDC/230VAC odoberat z 12V baterie. Zaroven som aplikaciou canion sledoval tok energie z 400V baterie. Pri zatazi 880W Menic auta odoberal z 400V baterie 1,7kW. Odber zapnuteho auta je cca 0.5kW. Cize zataz 880W sposobila zvysenie z 0,5 na 1,7 kW. Ucinnost celeho retazca dvojitej konverzie 400VDC->12VDC->220VAC aj s zapocitanim spotreby zapnuteho auta je teda cca 50%.
    Nechal som zataz 880W tri hodiny a potom som nechal auto zapnute este hodinu. Vyzera to tak, ze zapnutie auta bez jazdenia nema timeout.
    Kvoli rezerve by sa podla mna z staruckych mitsu-trojciat nemalo odoberat viac ako 800W, radsej este menej.
    Nebudem tu rozoberat okrajove situacie, pretoze taketo zalezitosti by mal robit len ten, co presne vie co robi.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2
    Ta nova Honda E ma klasicku Schuko zastrcku 230V a vie davat az 1500W. Zeby ucinnejsi menic tym ze to je priamo zabudovane v aute? Bjorn s tym bez problemov nabijal aj svoju TM3 a varil mikrovlnkou v aute dake instantne jedlo

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme pokial je to z fabriky tak nejdú cez 12V ale priamo 400V DC na 230 AC. Tam nemôžu byt straty väčšie ako 10-15%.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      V prípade VAG trojičiek doporučujem preštudovať si záručné podmienky na bateriu. Matne si spomínam, že je tam bod ktorý vylučuje záruku v prípade, že sa bateria vozidla využiva ako zdroj energie pre externé zariadenie. Ak je využivanie ako zdroj rozsiahlejšie, tak sa to objaví ako nesúlad medzi čitačom vydaných kWh z baterie (cez OBD je prístupný čitač vydaných kWh z batérie od začiatku používania vozidla) a prejdenými km. Ale možno, že v riadiadej jednotke baterie sa ukladá aj nejaky špecialny parameter pre externý výdaj energie.
      Stratiť 8 ročnú záruku na bateriu by bola škoda. Treba ale preštudovať záručné podmienky.
      Naposledy upravené palo47; 09-07-2020, 09:09.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Len velmi tazko by sa definovalo, co je neumerny externy vydaj energie a ako by to odlisili od standardnej spotreby na 12V.
      Ved staci nechat zapnute auto so zapnutymi svetlami, huciacim radiom, ohrievanim sedaciek a podobne. Vtedy vydaj energie z 12V bude na urovni odoberanej energie externym menicom. Neverim, ze meraju a zaznamenavaju osobitne spotrebu kazdeho 12V spotrebica a sumuju ci niekde nieco neutieklo.
      Ked porovnavaju len nabite kWh a odjazdene kWh, tak je velmi velky priestor na odoberanie energie z 12V mimo jazdenia. Zapnuty elektromobil bez akychkolvek zapnutych 12V spotrebicov berie 300 az 500W... Takze raz za cas nechat tiect cez 12V aj dvoj az 4-nasobnu uroven prikonu len zapnuteho auta nemoze nikto odhalit.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nevidím problém aby riadiaca jednotka odlíšila každu spotrebu z baterie či je spotrebou palubných systémov alebo alebo nie.
      Ale aj ak si nedal VAG prácu s identifikáciou externej spotreby, tak masivnejšie a veľmi časté využívanie baterie pre externý spotrebič sa jednoznačne prejaví ako neštandartný nesúlad v čitači medzi vydanými kWh z baterie a medzi najazdenými km. Svietenie, ventilacia a zčasti aj klima má nevýznamnú spotrebu. Jedine dlhe kúrenie v stojacom aute by mohlo spôsobiť výraznejši legálny nesúlad. Ale v našich podmienkach kúrenie ide na plný výkon cca 5 kW len krátko, nikto nekúri v aute na 28 deg C. Nie je problém aby kúrenie, klima a vykonová elektronika mala svoj vlastný čitač spotrebovaných kWh. Napriklad aj 12 V aku má snímač nabíjacieho a vybíjacieho prúdu. Takže ak sa odoberá 800 W z 12 V systému, tak to nemá šancu spotrebovávať žiadny palubný prvok
      Takže je to na Vás riskovať prípadnú stratu záruky.
      Naposledy upravené palo47; 09-07-2020, 10:57.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #3
    Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
    Takže ak sa odoberá 800 W z 12 V systému, tak to nemá šancu spotrebovávať žiadny palubný prvok
    Vyhrievanie vsetkych sedadiel odobera +- tych 800W

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Trojicky o ktorych pise maju iba predne sedadla vyhrievane ale verim tomu ked k tomu zapnes kurenie a radio tak to bude celkom dost ale asi nie dlhodobo ked sa uz raz vykuri tak potom to nema taky velky odber...

      Na druhej strane mi skuste niekto vysvetlit naco komu je auto ako zdroj energie? Aspon momentalne ked sa neda pripojit na siet nejako normalne cez konektor aby vyrovnaval kolisanie spotreby pocas dna v tom extra zmysel nevidim. Ale mozno som iba slepy

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Jux nemal na mysli pripojenie auta na rozvodnú sieť ale použitie auta ako izolovaný zdroj 235 V AC napriklad pri kempovaní, na chate na pohon náradia a podobne. To sa môže celkom často hodiť. 800 W dokáže e-up dodávať 25 hod a ešte zostane dojazd cca 100 km.
      Pripojenia kábla k svorkám 12 V aku je bez problému (ale cez vhodnú poistku). Menič 12V DC / 235 V AC by nemusel byť drahý, zvlášť ak niekomu stačí aj menši výkon ako 800 W.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      palo47 ja som pochopil ako to myslel ale prave v tomto nevidim ziadne realne vyuzitie. Ak idem niekde elektroautom kde nieje elektrina nebudem z neho este brat aby som sa nedostal domov a ak tam elektrina je nepotrebujem auto ako zdroj Ale to je asi len moja logika verim tomu ze niekomu sa to niekedy moze hodit

      Neberte to ako rypanie len ma to zaujalo
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #4
    Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
    akže je to na Vás riskovať prípadnú stratu záruky.
    Moj i-MiEV ma 7 rokov, zaruka na 400V komponenty bola 5 rokov.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #5
      Pôvodne zverejnené od Catchcash Pozrieť príspevky
      Na druhej strane mi skuste niekto vysvetlit naco komu je auto ako zdroj energie?
      Napriklad potrebujes na party v lese cca pol kW pre svetla a muziku. Mozes zobrat huciacu a smradiacu elektrocentralu, alebo zoberies elektrinu z elektromobilu.

      Komentár


      • havo
        havo komentoval
        Upraviť komentár
        V krajinach kde su bezne monzuny a nasledne vypadky dodavky elektriny to ma tiez vyznam. Toyota npar. v Japonsku dodava k Prius PHV aj Mennekes konektor, ktory ma na druhej strane klasicku Schuko (u nich zrejme 110/120V). Videl som zabavne videjko, kde dvaja pani zaparkuju, vytiahnu si stolcek a s plnou vaznostou si spravia japonsky caj.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        do lesa sa chodí na huby, nie robiť kravál

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Alebo ste partia modelarov a cely den budete lietat na luke a nabijat leitadla. Beznu 12V bateriu v ICE vystavis a uz neodides. Z trakcnej EV par km menej dojazdu ta nezabije. A prikladov moze byt kopa.
        Napr. mas stanok niekde na trhu, resp. hocikde a napajas trabrs stroj na cukrovu vatu, popcorn, fotobudku ... .
        Alebo s kockou na luke vytiahnes platno, projektor a mate intimco autokino v prirode.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker A ked najdes v lese spravne hubicky, tak tancjes na luke na diskohudbu z EV.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #6
      Pôvodne zverejnené od palo47 Pozrieť príspevky
      Menič 12V DC / 235 V AC by nemusel byť drahý, zvlášť ak niekomu stačí aj menši výkon ako 800 W.
      Ja som kupil tento 1kW nominal, 2kW peak sinusovy.
      https://www.aliexpress.com/item/5195...chweb201603_55

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #7
        jux cize ako nudzove riesenie by tieto nase veterany mohli zvladnut +-1000W ? konkretne mat to ako zalohu pre chladnicku/mraznicku keby bol dlhodobejsi vypadok na pol dna/den.
        Dlho sa pohravam s touto myslienkou, ale nie som si isty vyuzitia a zaroven "nekazenia si" auta, resp. baterie.

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Ale ved chlad/mraz ti podrzi teplotu 12h, niektore aj 24h pri vypadku, ak ju nebudes otvarat, aby si skontroloval teplotu. Pozri do navodu kolko tvoja.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Leaf je urcite modernejsi elektromobil ako mitsu trojcata, ma aj vecsiu bateriu a aj najstarsie verzie maju zrejme bohatsiu vybavu a teda zrejme aj silnejsi menic 400/12V.
          Niekde v diskusiach o leafoch pohladaj aky vykonny menic ma tvoj leaf.
          Vcera som nameral, ze menic 400/12 mitsu trojciat da 1,7 kW (ma 150A poistku) a konverziou na 220VAC dal 880W, tak mozem povedat, ze ak ma elektromobil 2kW alebo silnejsi menic, tak pouzitim horeuvedeneho alebo podobneho invertora da bezpecne 1kW 230VAC.
          Tesly S a X maju 2,5kW menic s 250A poistkou, cize daju 1kW s bohatou rezervou.

          Ked chces, mozem ti na tvoju zodpovednost :-) zmerat kolko da menic v tvojom leafe.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          doba vzniku trojciat aj leafa je +-rovnaka. Ano, vybavy mal /ma leaf viac takze tvoj predpoklad moze byt spravny. Nie je to vsak podmienene aj 12V bateriou? nissan dava 50Ah.
          Taur, ide mi len o nejake nudzove riesenie, pripadne riesenie mimo civilizaciu. Nikdy nevies kedy sa moze hodit

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mitsu trojcata maju mensiu 12V bateriu, ako nova ma kapacitu 33Ah, no na kapacite 12V baterie nezalezi, ta sa pri zapojeni invertora na 230V AC nepouziva, resp nesmie pouzivat, lebo by sa po par minutach vybila. Moja 12V bateria v i-MiEV-e je povodna teraz uz sedemrocna, takze jej kapacita bude teraz uz mozno len polovicna - pri pokuse napajat invertor len z nej, kleslo na nej napetie po par sekundach na 11V.
          Testoval som to hlavne preto aby som si overil, ze to funguje a je to dalsia moznost nahrady spalovacich motorov - o nam tu na fore ide...
      • romiix
        Member
        • Oct 2015
        • 82

        #8
        Skusal niekto pripojit menic k Citigu-iV? Tusite kedy sa dobija? Staci ze je auto "nastartovane"?
        Vadi kratkodobe cucnutie vacsieho vykonu, ktore DC-DC doplni neskor?

        cc jux

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ja som to skusal ku ID3, DC/DC menic fungoval aj pri "vypnutom " aute. Nebol problem 1500W, nasledne sa 12V baterka dobila
      Pracuje...
      X