Zaujímalo by ma z fyzikálnej stránky prečo 20 palcové pneumatiky sa zoderú rýchlejšie ako 18 palcové keď priemer je vlastne rovnaký len 18tky majú vyšiu bočnicu a druhá otázka z podobného súdka prečo 20tky majú vyššiu spotrebu ako 18tky. Je to všetko v tom že vyššia bočnica lepšie pruží???
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Pneumatiky
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Vacsi priemer = vacsia neodpruzena hmotnost = vacsie opotrebenie. To je jeden z dovodov.
Dalsi faktor je ze vacsia pneu ma trosku maksiu zmes ako mensia aby lepsie tlmila nerovnosti.
Tiez treba pozriet rychlostny index. Pises o rovnakej sirke a roznom priemere. Maju vsetky pneu rovnaky index? Cim vyssi index tym zas maksia zmes.
Komentár
-
Wilo vďaka. Obe tieto veci sú pre mňa novinka. Že trochu iná neodpružená hmotnosť by mala až takýto vplyv... Niekto plánuje dávať motory do kolies. Čo potom?
A že by priemer pneu a rýchlostný index mal vplyv na zmes ma až šokuje. Som myslel že keď som spokojný s nejakou gumou a kúpim tú istú v inom rozmere na druhé auto tak dostanem tú istú kvalitu.
Vie to ešte niekto iný potvrdiť?
-
A este jeden mindfuck - aj ked mas totoznu pneu v totoznom rozmere a s totoznym rychlostnym indexom tak kazda pneu obsahuje este OEM marking - a moze sa stat ze este aj v ramci tohto bude uplne ina zmes. Je to pneu navrhnuta priamo pre konkretneho vyrobcu. Audi ma kod AO alebo AOE. Mercedes MO alebo MOE a specialne pre AMG modely kod MO1. BMW ma hviezdicku (*). Tesla ma myslim kody T0-Tx. Kazda pneu odlisna zmes a pritom vsetko ostatne navlad rovnake
-
ivan32 Veru, asi by si nechcel, aby pneu na rychlost do 300km/h ktoru davas na svoje Ferrari mala rovnaku prilnavost (vyplyvajucu aj zo zmesi) ako ma ta na 140km/h ktoru davas na svoju Fobiu. Pocitaju s tym, ze velky rozmer davas na faro s ktorym jazdis dravo a potrebujes aby dobre sedelo a nejaka ta kratsia zivotnost nehra rolu. Mas na faro mas aj na pneusky.
-
By sa inac mohla Tesla podujat na nejaku revoluciu aj na poli pneumatik lebo menit celu sadu pneu kazdych menej ako 20tis km tiez nie je zrovna eko. Ja nam na letnych odjazdene uz cca 65tis km a teraz su na 5mm. Aj ked hmotnostny rozdiel je priepastny Nejake levitujuce auta alebo take cosi. A vyriesi sa aj hluk aj pevne mikrocastice z odierania pneumatik. Kto iny by taketo nieco dotiahol do seriovej podoby 🙈
-
Wilo Fyziku neokasles. ak chces aby auto zvladalo 250km/h s vykonom motorov na urovni pol megawatu, tak pneumatiky musia byt velke a velmi mekke - teda sa musia solidne odierat.
Tvrde gumy by boli nebezpecne a nedokazali by preniest vykon.
Gumy s takymi vlastnostami ako pises by mohli byt mozno pre mestske auticko s rychlostou do 100km/h a vykonom do 30kW.
Ak mas dostatocne stare gumy, tak tie su uz tak tvdre, ze sa odieraju ovela menej - no prenos vykonu a bezpecnost je v haji.
-
jux to netvrdim Ale zas prichadza otazka ze na co su nam 2.5 tonove kolosy so 400kW vykonu. Najma ked vacsina z nich stravi vacsinu svojho zivota v meste pri rychlosti 50-70kmh alebo v zapche. Hrame sa na ekologiu len aby sme odobrali emisie z jedneho pohara a preliali to do ineho Preto si myslim ze uz by aj mohol byt cas aby sa ludstvo posunulo od gum niekam dalej. Chapem ze to asi nebude lahka uloha ale na to mame mudre hlavy vedcov aby s tym pohli spravnym smerom
-
Wilo preto mam na jazdenie po meste a blizkom okoli maly mestsky elektromobil a na dialnicne jazdy velky silny a bezpecny 7 miestny EV s vlastnou hmornostou 2543 kg a celkovou 3071 kg, pritom jazdna suprava s privesom ma az 5321kg.
Elektromobily nikdy nebudu lahke, baterie vazia svoje. Aj moj maly mestsky EV vazi celkom dost: prazdny 1169kg, celkovo max 1450kg.
e-Niro tiez nie je nejake tintitko, prazny vazi 1812kg, nalozeny max. 2230kg. Spalovaky tiez maju svoju vahu.. Kde su tie casy ked embecka vazila 800kg.
-
U mna to Fiatka isti . Problem je, ze tento debilny stat ma nuti platit dvoje znacky, dve poistky etc. Ked to ide na zapad od Dunaja preco nie tu?
-
Myslím, že veľa vecí v tejto diskusii o pneumatikách nie je založená na faktoch. Napríklad zhoršenie brzdných vlatností pneumatiky opotrebenej na zákonný limit. Michelin robil merania a z nich vyplynulo, že ojazdená pneu na suchu brzdí lepśie ako nová. Vyzyva aby automobilisti príliš skoro nemenili pneu. Nespomína ale jazdu v prudkom daždi. Vtedy ojazdená pneu má omnoho nižšiu hranicu aquaplaningu.
Aj keď Michelin neuvádza či ojazdená pneu bola aj dostatočne stará (skôr bola ojazdená umele) ale z jednoznačnej výzvy dojazdievať pneu do konca mi vyplýva, že časová stabilita súčasných zmesí je zrejme hodne vysoká.
Obávam sa, že ani úvahy o tvrdých a mäkkých zmesiach neodpovedajú realite dnešnych moderných zmesi.
-
Komentár