Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zábeh elektromobilu

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    Zábeh elektromobilu

    Ahojte,

    prehľadával som témy, nenašiel som žiadnu zmienku ako zabiehať elektromobil. Ako budúceho majiteľa prvého elektromobilu ma to vcelku zaujíma. 😊
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2
    Tam nemas co velmi zabiehat... zo skusenosti viem ze sa moje EV stalo po case tissim takze nieco asi casom trosku povoli. Zo zaciatku som pocul taky jemny “elektrickovy” zvuk pri prudkej rekuperacii a jemne zavyjanie pri rychlosti 60-70kmh ale to po cca 10tis km zmizlo a teraz je ticho. Toto neni spalovak

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #3
      Zabiehat sa musi majitel aby sa naucil ako sa zije a jazdi s EV, nie auto

      Komentár

      • E-Up!
        Member
        • May 2020
        • 87
        •   

        #4
        A čo akumulátor? Prospeje mu ak napríklad prvých 5000 km nebudem vyžívať DC nabíjanie?

        Čo je lepšie pre životnosť akumulátora nabíjať na 230 V alebo na AC stojanoch?

        Komentár

        • Taur
          Member
          • Dec 2019
          • 296
          •   

          #5
          A neexistuje v ramci "zabehu" nieco ako formatovanie baterie, ako spravne urobit uvodne nabiajcie cykly ...? Aspon pri mobiloch tusim zvykly take nieco v navodoch pisat a tam su tiez litiovky.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Nie. To uz za teba spravil vyrobca baterii pri vyrobe clankov.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ja neviem ale toto formatovanie som naposledy videl dakedy davno na starej Nokii. Na novych mobiloch to uz nikto ani nespomina. Teraz ma uz mobil svoj vlastny primitivny BMS (teda aspon Apple) ked riesi optimalne nabijanie a sleduje aj tvoje spravanie (odchod do prace atd) aby nabil sposobom ze nebude mobil dlhodobo cez noc nabity na 100% atd. Myslim ze tie EV baterie a elektronika okolo toho je na trosku inej urovni ako bezne baterky v mobiloch a laptopoch

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Myslim, ze na telefonoch uz neriesia. lebo mobil skor vymenis, nez stihnes mat problem s baterkou. Prinajhorsom o 2 roky dostanes novy od operatota, ale pravdepodobnejsie je ze ho vymenis koli prasknutemu displeju. alebo ze je zastaraly. Nikto nema smrtfon 5+rokov. Uz sa ani neda bateria vymenit....

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Moj mobil bude mat v lete 3 roky a cuduj sa svete funguje stale nemam ziadne problemy s nabijanim. Dokonca mam aj cely display a je to Android... Nechapem co s tymi telefonmi robia ti ludia

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Ja mam sukromny skoro 3 rocny a “firemny” 5 rocny a stale funguju obe jablka bez problemov. Stary iPhone 6s je dokonca stale na povodnej baterii. Nikdy som nic neformatoval ani sa ziadno specialne nestaral o bateriu. Naozaj netusim preco by som mal menit telefon kazde 2 roky. Telefonuje rovnako ako stara Nokia 3310. Spravy to pise. Fotky robi. Mobilny internet aj vsetky potrebne appky takisto. To ze tam nespustim nejaku brutalne najnovsiu hru ma absolutne netrapi - to prenecham tinedzerom Ak by som nahodou cosi potreboval mam ten novsi. Ale ani pri nom som zatial za 3 roky nenasiel jediny dovod vymenit ho za novy lebo by mi nieco neslo alebo sekalo. Nic tym neziskam len zasvinim planetu dalsim elektrosrotom 🤷‍♂️

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Sukromny smrtfon tiez som mal Sony experiu zo 5r a bateria v pohode kedze ho nabijam raz za tyzden. Ale sluzobny som menil kazdych 18 mesiacov cca, z dovodu smrti displeja. Ked ho mas v ruke 100x za den, za pochodu, tak ti neraz padne na zem, a za svoje nebudem kupovat ochranny obal ked firma nieje ochotna kupit a je im lahsie od operatora dostat dalsi mobil. A tie nizsie triedy smrtfonov sa ani nedali rozobrat, o vymene displeja ci baterie ani reci. Vyrobene ako jednorazovky, pokazi sa vhyod, lebo cas servisaka drahsi ako mobil, co tam po ekologii . A ked niekto nabija 2-3x denne tak mu asi bateria 5r nevydrzi.

            A v tych navodoch mozno pozostatky z ich predoslych verzii este z Nicd/mh baterii , ale cital som tusim este v navodoch aj novych mobilov ze po cca 10 nabijacich cykloch dosiahne bateria maximalnu kapacitu.
            Naposledy upravené Taur; 23-05-2020, 07:19.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Taur - spravne. Li-Ionky dosiahnu optimalny stav az po zhruba 10 nabiti/vybiti ale neznamena to, ze mas 10x urobit 0-100-0 . Normalne pouzivanie je uplne OK.
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #6
          Po prvých 1000 km na elektromobile ma zaujíma, či spôsob nabíjania, ktorý realizujem je šetrný voči akumulátoru.

          Nabíjam takmer každý deň na AC najčastejšie 4 - 10 kWh na jedno nabitie. Akumulátor udržiavam v rozmedzí 40 - 75 %, DC nabíjačku som zatiaľ nevyužil, to auto má tak malú spotrebu, že mi postačuje AC nabíjanie.

          Ako často je dobré nabiť akumulátor na 100 %, prípadne vybiť pod 20%?

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Vybijanie pod 20% je potrebne len ked chces softwaru elektromobilu "naucit" kde presne je bateria vybita a nabitie na 100% kde presne je nabita, setrenie akumulatoru to neovplivnuje, ale sem tam sa to hodi, aby si vedel vyuzivat celu kapacitu baterie. Degradacia baterie sa deje pri vysokej teplote krat cas nabijania. Bateria chce byt stale nabita na 50% v chladnicke, to jej skodi najmenej. Pomale nabijanie horucej baterie jej skodi najviac. Wv E-up nema chladenie baterie, cize nabijaj na AC ked bateria vychladne - v noci alebo rano. DC nabijanie by jej nemalo vela skodit, aj ked ju sice zohrieva ale aj velmi rychlo nabije. A ako aj dobre pises, vyhybaj sa extremom, bateria by nemala byt dlho ani vybita ani nabita, cyklovat ju medzi 30-70% jej skodi ovela menej ako 0-100%. Nikdy ju nenabi na 100% a nechaj auto zaparkovane. Pokial mozno, parkuj v chladnej garazi, alebo v tieni, chladnickova teplota je pre zivotnost akumulatoru najlepsia.
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #7
          Pôvodne zverejnené od Teq Pozrieť príspevky
          DC nabijanie by jej nemalo vela skodit, aj ked ju sice zohrieva ale aj velmi rychlo nabije
          Si si isty ze pises o e-UP?

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Plati to pre kazde auto s lion bateriami, ktore nemaju teplotny menezment
        • E-Up!
          Member
          • May 2020
          • 87
          •   

          #8
          Teq

          Pri jazdení v režime ECO+ predpokladám, že batériu veľmi nezohrejem. Čo znamená vysoká teplota? V práci parkujem na priamom slnku, v lete sa vyšším teplotám nevyhnem. Teploty vzduchu do 25 C - 30 C su vporiadku pre AC nabíjanie? Všade sa píše, že pre akumulátor je ideálna izbová teplota

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Podla mna to trochu prehanas tie baterie zase nieco vydrzia a na AC je uplne jedno ako nabijas to je tak pomale nabijanie...

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash ked je bateria zohriata, tak cim dlhsie nabijanie trva, tym viac to baterii skodi. Takze DC nabijanie pri vyssej teplote baterie skodi menej, lebo trva len kratky cas. Je lepsie hlavne pri baterii bez chladenia nabijat na AC az ked bateria vychladne. Teploty do 30 stupnov su podla mna v poriadku.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            jux tomu rozumiem ale zase kde zohrejes baterku najviac? Na dialnici a tam asi AC nebudes nabijat Po meste sa asi moc nezohreje na kratkych trasach pri malych vykonoch a tam je potom uplne jedno kedy to nabijes ak teda nie je na slnku 50 stupnov

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ano suhlas, do 30C by to malo byt OK.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Najväčší killer sú vysoké rýchlosti a striedať to z UFC - chorvátsko, košice. A prudké akcelerácie alebo rekuperácie (kde tečú vtedy veľké prúdy). Pri rýchlostiach do 120 neviem zohriať baterku a mám coldgate aj v júni . Vonku je 20 a bat. má 21 po trase, niro nechladí/nehreje bat. na trase. Pomalšie DC zohrieva pomaly. Aj keď sa mi vypne pri UFC chladiaci okruh, a teplota bat. narastie medzi 35-40, tak začne BMS zosekávať rýchlosť nabíjania, aby sa nezahrievala rýchlo. BMS teda chráni pred zohrievaním. Treba si cez OBD2 odsledovať eUp/Citigoe, či a kde tiež takto reaguje. Inak na YT mám kopec úsekov, kde je rýchlosť a teplota bat. pred a pod - vidno aké rýchlosti cca o koľko zohrejú pri akých vonk.teplotách, resp. komplet grafy vrátane teplot na moduloch, chladiacich zmesí (posledné) a aj na 50kW, pekne tam vidno keď nejde chl.okruh, ako rýchlo to rastie pri akých prúdoch. Aspon orientačne to pomôže, tie autá majú viac menej rovnaké články.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 citigo same o sebe nenabija vela takze asi ani spomalovat nemusi kedze je to dost pomale aj bez toho

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            to DC nabijanie nie je praveze az taky strasiak, bateriu zohreje ano, ale cas ktory stravi pri nabijani tak zohriata je maly. Najhorsie je ked prides z toho chorvatska s bateriou co ma 50C a rovno ju zapichnes na AC

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Tiež si myslím, že DC na citigo je ok. A keď je zle tak BMS spomalí je to.. A na trase, ak sa to chová ako u mňa, že pri 120 kmh sa nezohrieva tak sa netreba čoho obávať.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Ak to zhrniem pri jazdení po meste ak nie sú extrémne vysoké teploty (35 C a viac) pri bežnom jazdení nemám šancu dostať batériu na vyššiu teplotu.
            Pri dlhších trasách (150 - 200 km medzi nabíjaním, e-up! viac nezvládne) ak budem jazdiť v rýchlostiach 100 - 110 km/h nemal by byť problém ani s AC dobijaním ak nebudem dobíjať dlhšie ako napr. 2 hodiny aj v letnom období?
            Možno to preháňam so starostlivosťou o batériu, chcem však aby vydržala čo najdlhšie v dobrej kondícii.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Pozri za 8 rokov ti pod 70% neklesne co by bolo stale akceptovatelne z hladiska dojazdu. Ale ked nabijas vacsinou na AC pri normalnej teplote baterky skor si myslim ze to bude niekde okolo 90%

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Pri mojom ročnom nájazde 35.000 km, to za 8 rokov bude 280.000 km, otázka je či si to auto ponechám tak dlho.

            Aký vplyv na degradáciu akumulátora má čas vs. kilometre? V ktorom prípade bude akumulátor v lepšej kondícii:

            - 5 rokov a nájazd 100.000 km alebo 100.000 km po 3 rokoch

            Ktorý spôsob zaobchádzania je pre akumulátor vhodnejší? Bavíme sa samozrejme len o AC nabíjaní.


            Nakoľko som v EV laik, otázka k životnosti akumulátora v e-upe!:

            - ak mám v normálnom režime dojazd napr. 200 km ale budem jazdiť v režime ECO, prípadne ECO+ kedy sa viem dostať na dojazd 300 km a vychádzam z dostupných informácií, ktoré hovoria, že lion akumulátor by mal zvládnuť 1500 dobíjacích cyklov dokážem takýmto spôsobom predĺžiť životnosť akumulátora napr. z 300.000 km na 450.000 km?

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            200km? To chodis primarne po dialniciach? V meste mas uplne v pohode 300km

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            To bol len príklad, neviem aká je spotreba v normálnom režime v meste, resp. na diaľnici. Jazdím len ECO alebo ECO+, ktoré mi postačujú. V meste mi občas pri 50 % batérie zobrazuje dojazd 190 km, podľa WeConnect mám dlhodobú spotrebu po 1300 km 10,0 kWh, neviem ako presne to meria.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mam za dakych 2000km 11.6 dlhodobu ale bol som uz aj na dialnici aj medzimesto nejake. V meste s lahkou nohou das aj vyse 300 (ak nemas zapnutu klimu ).

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Pri dlhych cestach by som to skor nabijal na DC ako na AC, baterii ublizis menej. Si zober ze to ma 36.8 kWh a co som videl bjornove videa tak malokedy to ide na viac ako 40 kW pri nabijani, ak vobec. Take vykony - okolo 1C bateri fakt neublizia, Skor jej ublizi ten cas nabijania telplej baterie na AC. Co sa tyka zivotnosti tak tazko povedat, ale doteraz to bolo tak ze elektromobili ktore pravidelne jazdili mali mensiu degradaciu ako tie co boli garazovane, baterie si radi ked ich pouzivas, isto to auto nesetri, skor naopak

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            To da malokedy nad 30 a k 40 sa neviem ci vobec priblizis ja som mal dakych 23 ked som nabijal...

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Teq

            Ak sa bavíme o teplej batérii, koľko stupňov má teplá batéria? Ako si viem skontrolovať teplotu, resp. pri dlhších jazdách nízkou rýchlosťou v lete hrozí prehrievanie batérie?

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            tepla je viac ako 30 C, vtedy by som radsej volil DC. Ak to auto neukazuje vies si to skontrolovat cez OBD, nech nejaky vlasnik E-upu poradi adapter / apku
        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1997

          #9
           

          Komentár

          Pracuje...
          X