Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ZSE cenník

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    ZSE cenník

    Zo ZSE ma oslovili aby som otvoril tému ohľadom spoplatnenia ZSE nabíjačiek. ZSE chce ešte pred zverejnením svojho cenníka, usporiadať stretnutie majiteľov elektromobilov a osobne sa s nimi dohodnúť na cene. Ak máte teda nejaké návrhy na cenník, napíšte sem.

    Pre mňa osobne je hlavná požiadavka mať možnosť nabiť elektromobil aspoň na 90% bez prerušenia.

    Aktuálne info:

    Cenník https://zsedrive.sk/documents/cennik...-zse-drive.pdf
    Naposledy upravené Juro; 07-07-2019, 22:53.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Radovan
    Member
    • Aug 2014
    • 304
    •      

    #2
    Osobně mám od ZSE kartu teprve 2 týdny. Navrhoval bych jim po zkušenostech z ČR, SK a AT počkat, až budou mít síť kompletní a hlavně odzkoušenou, protože platící zákazník je právně i marketingově něco jiného, než když si stěžuje někdo na službu zdarma.
    Pak se zamyslet, zda síť koncipovat pro domácí uživatele nebo všechny elektromobilisty. To znamená mít možnost plateb přímo u nabíjecí stanice formou SMS, placeného volání, kreditní karty, Paypal atp.. Pokud to bude jen pro majitele karet,zadělávají si do budoucna na problém.
    Co se ceny týče, tak nabíjení by určitě nemělo překročit cenu benzínu či nafty, to je nonsens. Podle průzkumů je akceptovatelná cena nejdražšího domácího nabíjení (například v ČR zhruba 5,- Kč / 1 kWh, když existuje i domácí tarif pro majitele elektromobilů za polovic 8 hodin denně),případně mírně nad ní, do zhruba 8,- Kč. Dále hraje roli cenová citlivost a elektromobilisté tyto stojany škrtají ze svých cest. Hezky je to vidět v Brně a Vyškově - 3 rychlonabíječky za 10,- Kč / 1 kWh versus 1 za 6,- Kč a 1 za paušál 182,- Kč měsíčně bez ohledu na odběr. Fronty se tvoří u té poslední, sem tam u té za 6,- Kč.
    Radovan

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #3
      Dufam, ze uvazuju o kWh tarifikacii. Rozhodne sa to lepsie spocitat aj tomu kto nema este elektromobil a uvazuje o nom, ci sa mu to oplati alebo nie. Ako pri palive do auta je cena za litre.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #4
        Platba cisto za kWh by bola idealna, no akceptoval by som aj nejaku primeranu casovu zlozku za vyuzivanie infrastruktury nabijaciek. Nepaci sa mi system roznych "pausalov" - je neprehladny a v podstate cudzincom neumoznuje pouzivanie nabijaciek v inych statoch. Rozne registracne karty roznych prevadzkovatelov su nocna mora a mozno ich akceptovat len docasne. Zakladnou vlastnostou kazdej nabijacky by mala byt moznost nabijat na kazdej nabijacke na ktorej je to technologicky mozne bez osobitnej byrokracie. Ved existuje mnozstvo zarucenych identifikacnych metod bez vydavania kvanta kariet kazdou spolocnostou poskytujucou nabijanie. Cim skor treba pouzit na vsetkych nabijackach vsetkych prevadzkovatelov nejaku standardnu vseobecne pouzivanu platobnu technologiu (mobil, debetna alebo kreditna platobna karta, identifikacna karta s zarucenym elektronickym podpisom alebo nieco ine co funguje standardne), ale hlavne pouzivanu na vsetkych nabijackach. Tiez dokedy bude na jednom mieste len jedna nabijacka, o realnom platenom pouzivani sa neda uvazovat. Radsej menej nabijacich miest s viacerymi nabijackami (hoci aj viacerych prevadzkovatelov), ako mnozstvo nabijacich miest s jednou ci dvoma nabijackami. Minimum by podla mna mali byt styri nabijacie stojany na jednom nabijacom mieste, tak ako to ma Tesla. Pri viacerych nabijacich stojanoch na jednom mieste by odpadlo aj nutenie nabijat len v nejakom casovom limite.
        Naposledy upravené jux; 13-06-2016, 07:53. Dôvod: doplnenie

        Komentár

        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1542
          •   

          #5
          Ako som už písal viackrát inde - žiadne karty. Nabíjanie musí byť užívateľsky prívetivé, tak ako čerpám benzín na pumpe, zaplatím a idem. Nechceme žiadne nezmyselné karty. Chceme nabíjať bez obmedzení na hocakej nabíjacej stanici, nech patrí komukoľvek. Žiadne paušály! Nech si môže nabiť bez problémov aj ten, kto tadiaľ prechádza hoc len 1x za rok.
          Každá nabíjacia stanica by mala mať okrem rýchlonabíjania aj klasickú zásuvku 230V/16A.

          Komentár

          • jeeff
            Member
            • Nov 2015
            • 192
            • lubos1519
            •   

            #6
            Suhlasim s tym, ze mat kartu je neprakticke, nevadilo by ale, keby nabijanie s kartou bolo vyhodnejsie ako ked by som pouzil platbu cez PayPal alebo platobnou kartou (pre pokrytie nakladov na takuto platbu). Zasuvka na 230V/16A je podla mna nezmysel, neviem si predstavit tak auto nabijat.

            Urcite ale nechcem ziaden pausal, rychlo nabijaciu stanicu potrebujem zriedka a platenie pausalu je pre mna nevyhodne.

            Komentár

            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 1378
              •      

              #7
              Zasuvka 230V/16A je pre elektromobily nezaujimava, no pre elektricke motocykle, skutre, bicykle a podobne je to jedina moznost nabijania, takze aj ja si tiez myslim, ze je potrebna. No ak je na DC stojane, potom musi byt dost miesta okolo stojanu aby ten kto nabija z 230V/16A zasuvky neblokoval miesto pre DC nabijanie elektromobilu.
              Naposledy upravené jux; 13-06-2016, 15:58.

              Komentár

              • Martin V
                Member
                • Jun 2014
                • 46

                #8
                Mna by zaujimalo umiestnenie dalších staníc dúfam ze budú uz mimo BA ocenil by som MA,DS,TT,PECena za nabíjanie samozrejme za kWh a akceptovateľné by bolo ešte 0,3€ kWh + nejaké zvýhodnenie ak ma ten co nabija ďalšiu zmluvu o odbere elektriny od zse.

                Komentár

                • IgorMT
                  Junior Member
                  • Jun 2016
                  • 2

                  #9
                  Teraz nechcem písať o optimálnej cene za kWh. Za najväčší problém súčasnej elektromobility považujem neistotu či na najbližšej nabíjačke budem vedieť zaplatiť tak ako na každej pumpe. Nemôžem mať predsa zmluvy s každým poskytovateľom v Europe. Majitelia Tesla car majú tento problém čiastočne vyriešený (supercharger). Preto som pátral ako to funguje v Europe.
                  Tu funguje roaming skoro po celej Európe. Prostredníctvom http://www.intercharge.eu/ sú združení poskytovatelia nabíjacích staníc po celej EU. Len východná Európa chýba. Zmluvu nerobíte s Intercharge ale s niektorým poskytovateľom a tí sú prepojení na Intercharge. Najlepšie je asi spraviť zmluvu s http://www.thenewmotion.com/en/ alebo s https://www.plugsurfing.com/en/ a máte prístup k cca 25000 a viac nabíjacím miestam. Obidvaja poskytujú aj app. s mapou nabíjacích staníc. Bezplatne dostanete rfid chip alebo kartu ktorá funguje skoro všade po Európe. Stále sa pridávajú ďaľší poskytovatelia. Identifikujete sa chipom kartou alebo mobilnou aplikáciou.
                  Doporučujem preto ZSE, SSE, ČEZ a pod aby sa do toho zapojili a slúžili aj zahraničným motoristom ktorí prejdú cez Slovensko možno raz v živote.
                  Greenway buduje svoju vlastnú sieť-roaming. Ale to je chyba. Svet je už ďalej.
                  A ešte k cene nabíjania. Obvyklá cena v EU sa pohybuje cca od 0,20 do 0,35 Euro za kWh.
                  Prezrite si prosím stránky ktoré som uviedol. Ak má s tým niekto skúsenosť napíšte viac.

                  mapa nabíjacích staníc - https://my.thenewmotion.com/
                  https://www.plugsurfing.com/en/map

                  Do siete Intercharge je napr. zapojené aj BMW prostredníctvom ChargeNow - https://chargenow.com/
                  Naposledy upravené IgorMT; 24-06-2016, 14:50.

                  Komentár


                  • Vrso
                    Vrso komentoval
                    Upraviť komentár
                    Uzitocny a vyborne spracovany prispevok, dakujeme

                  • 1fisker
                    1fisker komentoval
                    Upraviť komentár
                    Výborný príspevok, toto by mali čítať zodpovední na Slovensku, však pán Badík....
                • IgorMT
                  Junior Member
                  • Jun 2016
                  • 2

                  #10
                  Do siete http://www.intercharge.eu/ sa pripojil Rakúsky Kelag a SMATRICS. So SMATRICSom spolupracuje aj Greenway.

                  https://smatrics.com/
                  http://haushalte.kelag.at/content/pa...-autostrom.jsp

                  Komentár

                  • mozeg
                    Member
                    • Dec 2015
                    • 439
                    •   

                    #11
                    Caute,
                    aktualne je mozne zaslat poziadavku na kartu na : elektromobilita@zse.sk

                    Udaje na zaslanie:

                    Pre vydanie nabíjacej karty od Vás potrebujeme nasledovné informácie:

                    1. V prípade, že je karta vydaná pre fyzickú osobu (TYP FO)
                    -Meno a priezvisko:
                    -dátum narodenia:
                    -Adresa trvalého bydliska:
                    -Adresa pre doručovanie:
                    -Telefonický kontakt:
                    -Email:
                    -Kontaktná osoba:
                    -Značka vozidla:
                    -Model vozidla
                    -Rok registrácie:
                    -EČV:

                    2. V prípade, že je karta vydaná pre právnickú osobu (TYP PO)
                    -Obchodné meno:
                    -Sídlo:
                    -IČO:
                    -Označenie registra:
                    -Adresa pre doručovanie:
                    - Telefonický kontakt:
                    -Email:
                    -Kontaktná osoba:
                    -Značka vozidla:
                    -Model vozidla
                    -Rok registrácie:
                    -EČV:

                    3. V prípade, že je karta vydaná pre samostatne zárobkovo činnú osobu (TYP SZČO)
                    -Obchodné meno:
                    -Miesto podnikania:
                    -IČO:
                    -Označenie registra:
                    -Adresa pre doručovanie:
                    - Telefonický kontakt:
                    -Email:
                    -Kontaktná osoba:
                    -Značka vozidla:
                    -Model vozidla
                    -Rok registrácie:
                    -EČV


                    (zdroj: e-mail od ZSE)

                    Komentár

                    • mozeg
                      Member
                      • Dec 2015
                      • 439
                      •   

                      #12
                      Este spat k teme za mna 0,20-0,25 € za kWh je O.K.

                      Komentár

                      • Jiri GrandPa
                        Senior Member
                        • Dec 2016
                        • 707
                        • viera8131
                        •      

                        #13
                        Pre informaciu: Minuly tyzden som si vybavil rakusku Smatrics "kartu" (jedine co treba je spristupnit inkaso z uctu - da sa to ak zo Slovenskeho - moja TB to podporuje) a ceny bez akohokolvek pausalu a RFID karty su: 1 EUR za kazdy zaciatok nabijania + 0.45 EUR/min na High-speed nabijackach (CSS & ChaDeMo). https://smatrics.com/en/private# Ale GreenWay chce 0.65 EUR za cenu v roamingu. Non sense... Suhlasim s mozegom - 0.25 EUR/kW je dobra cena. Doma ma dnes stoji kWh od ZSE 0.12 EUR (bez pausalnych poplatkov). 100% prirazka je za "luxus" rychlo nabit viac nez dost.

                        Komentár

                        • Juro
                          Administrator
                          Gold Member
                          • Mar 2014
                          • 2208
                          • juraj1702
                          •   

                          #14
                          Tuším už pridali aj Roaming.
                          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                          Komentár


                          • Teq
                            Teq komentoval
                            Upraviť komentár
                            hej, euro na minutu...dakujem neprosim

                          • Jiri GrandPa
                            Jiri GrandPa komentoval
                            Upraviť komentár
                            CHAdeMO nabijanie u Wien Energie stoji 9.60 EUR/h.
                            https://www.tanke-wienenergie.at/tarifuebersicht/

                            A ZSE pyta za to iste 57 EUR ????
                            No nech sa daju vypchat. Sa uplne zblaznili?

                          • Ioniq
                            Ioniq komentoval
                            Upraviť komentár
                            Tam je to zjavne delene podla odobratej energie. 0-25kWh je “len” 0.3472€/min, takze pol hodina nabijania Ioniqu bude do 10€. To by malo stacit na nabitie do 80-90% ak nebude stojan skrteny. Co je porovnatelna cena ako cez SK DC tarifu 0.5€/kWh. Velko-baterkace zaplacu, nad 25kWh je to fakt 1€/minuta a to uz je masaker. Tento roaming je vyhodny pre Ioniq, starsiu i3 alebo Soul.

                            Majitelia Tesly, Leaf2 a Kony zaplacu... alebo si strazit nabijanie a seknut to pri 24kWh.

                          • Jiri GrandPa
                            Jiri GrandPa komentoval
                            Upraviť komentár
                            Čo by plakali. Vybavia si inú kartu. Wien energie je ok, majú aj roaming s EVN a inými za rovnaku cenu.

                          • Ioniq
                            Ioniq komentoval
                            Upraviť komentár
                            Na EVN uz myslim ani kartu nepotrebujes, na vacsine stojanoch sa da uz platit priamo platobnou kartou.

                          • Jiri GrandPa
                            Jiri GrandPa komentoval
                            Upraviť komentár
                            Hej, ale je to drahsie.

                          • Ioniq
                            Ioniq komentoval
                            Upraviť komentár
                            To ano, ale pokial nenabijas pravidelne v AT, tak to nemusi kazdemu vadit. V kazdom pripade ukazka, ako sa to lahko da. U nas tie platby kartou dako spia...
                        Pracuje...
                        X