Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #76
    Ja, skusim zo svojho pohľadu sa vyjadriť a opäť aj so snahou pochopiť aj druhú stranu.

    Ad.1 Vystavba- Ja som bol pred rokmi milo prekvapený, že niekto na Slovensku sa rozhodol vystavať sieť DC rýchlonabíjačiek a byť si vedomý toho, že ešte pár rokov z toho nebude prakticky nič. Spojenie GW+Nissan+fondy EÚ vyriešili prvotnú investíciu v prospech všetkých zúčastnených a riziko rovnomerne rozložilo na niekoľko subjektov. Za to všetko palec hore. A zrejme vďaka EÚ aj 5 rokov nabíjania zadarmo.

    Ad.2 Minutová tarifikácia vs kWh- GW to poňal celé ako službu DC nabíjania s minutovou tarifikáciou. Otazkou je či sa im vôbec čudovať. Ak by predávali kWh museli by spĺňať obrovské množstvo zákonných podmienok a podrobiť sa regulácii.dodávajú nam službu nabíjania, ktorá sa skladá z dvoch zložiek: (i) cena za kWh v rovnakej výške ako ju nakupujú, (ii) DC nabíjania vrátane státia. Za mňa logické a zrejme jediné rozumné riešenie.

    Ad.3 Možnosť výberu dodávateľa- ak si väzmem mapu Slovenska z východu na západ jediným dodávateľom služby DC nabíjania je na tejto trase práve GW. Vzhľadom na terajšiu penetráciu na trhu iných dodávateľov tejto služby je možné konštatovať, že sa nám tu potencionálne črtá Monopol GW, čo môže deformovať správanie sa GW. Dokiaľ nebude penetrácia na trhu vyššia, tak s týmto asi nič nespravíme, až do času kedy by nastúpila štátna regulácia.

    Ad.4 Náklady- každá firma sa snaží optimalizovať ako sa len dá. V dnešnej dobe je obrovské množstvo možností či už vlastná lacná pracovná sila alebo outsorcing. To už je ale úloha na GW nájsť možnosť, či je možné náklady optimalizovať. tu sa možno viem vyjadriť práve k spomínaným nákladom na právnikov. Dnes je trh s právom tak zdeformovaný, že nie je nezvyklé na Slovensku nájsť túto službu v rozmedzí 16,50€ až 200€ s DPH/hod. Záleží čo preferujete. v Bratislave je možné nájsť kvalitnú právnu službu od 30-60€ s DPH. Fancy medzonárodné kancelárie makajú za 150-200€ na hodinu-prestíž niečo stojí. Na východe vám ju ponúknu aj za 16,50€ s DPH. Vlastný právnik s 5 ročnou praxou stojí zhruba 1600€ v hrubom, čo je v superhrubom zhruba 2200€+200 iné náklady, teda 2400€ pri 160 hodinách a sme na 15€ na hodinu pre zamestnávateľa (zamestnanec dostane 7,50€/hodina v čistom). Asi nie je o čom, že. A takto je to asi pri všetkom. Freelancerov na trhu IT je na celom svete neúrekom, rovnako technikou, ktorí na základe outsorcingovej zmluvy budú "opatrovať" DC nabíjacie stojany.

    Ad.5 Reakcia GW- tu sa chcem poďakovať manažmentu GW, ktorí napriek hlavne negatívnym reakciám nestrkajú hlavu do piesku, ale snažia sa vysvetľovať. Len tak ďalej.

    Ad.6 Vzťah s klientom - osobne tu vidím priestor na zlepšenie. Dnes si všetky väčšie a niektoré menšie firmy uvedomujú, že spokojný klient je hlavnou devízou spoločnosti. Iba spokojný klient sa vráti a je ochotný zaplatiť aj niečo navyše, aby služba pokračovala a firma mala prostriedky na jej ďalšie zlepšovanie. Naozaj v dnešnej dobe treba počúvať hlas klienta. A práve na tomto fore kde sú vaši terajší klienti, ba dokonca budúci klienti treba brat inšpiráciu ako službu nastaviť a následne komunikovať na zákazníkov. Ako príklad uvediem práve Teslu: zákazníci sú plní nadšenia a eufórie, nie len preto, že je to niečo nové ale aj preto akým spôsobom sa na nich product a služba komunikuje. môžem vám potvrdiť, že keby zajtra Elon vystúpil a povedal, že musí ukončiť výrobu elektromobilov, lebo...., tak ja prvý mu napíšem kam mu mám poslať svoje peniaze, aby vývoj a produkcia v elektromobilite pokračovali. a takých by boli státisíce (dobrovoľné príspevkové financovanie je toho príkladom). Ba dokonca nemusím ísť ani do USA a odvolávať sa na Teslu, za mňa aj keby sa tvorcovia či prevádzkovateľ tohto fóra vyjadril, že na prevádzku môžme prispieť, neváham a peniaze podľa svojho budgetu pošlem. Ľudia radi podporia niečo čo má zmysel. príkladov vo svete je vela hudba zadarmo a napriektomu kapela zarába milióny.... Naozaj skúste prehodnotiť komunikáciu s klientami.

    Ad.7 Cena- tarifikáciu sme si rozobrali vyššie. Naozaj je ťažké zhodnotiť, nakoľko človek nepozná reálne čísla. možno by nebolo zlé si zozbierať od klientov a potencionálnych klientov ich názor na cenu. Za mňa by bola fajn cena 0,20€/minúta nabíjania, prežil by som so super prístupom a dobrou službou aj 0,30€/minúta (to skôr do budúcna). Za mňa je 0,50€/minúta neprijateľná cena, čo vedie len k jedinému M3 bude s najvyšším dojazdom.

    Ad.8 Kvalita služby- verím, že ste stavali a službu sa snažíte poskytovať najlepšie ako viete, ale: pri terajsom nastavení práve minútová tarifikácia spôsobuje to, že zaplatím stale inú sumu za rovnaký čas nabíjania nakoľko asi neviete garantovať službu napr. na 95%, t.z. 95% času potečie do auta rovnaké množstvo (nerátam posledných 20% capacity batérie kedy sa výkon znižuje). Takže z 0,50€/minúta môže byť na konci dňa kľudne aj 1€/minúta a to je podľa môjho názoru už naozaj priveľa.



    ZÁVER: držím palce GW, aby mali z trhu pozitívnu väzbu na ich ceny a služby, rovnako držim prsty novým dodávateľom a možno raz sa dostaneme k tomu, že sa el. mobilisti na slovensku a v čechách spoja a založia vlastnú Akciovku s vlastných peňazí a vystavajú si "vlastnú" sieť DC/AC nabíjania . Prvý takémuto nápadu poskytnem svoje právne služby a poskytnem založenie A.S. za 1€ a ak bude vedenie a akcionári chcieť aj právne služby s 30-50% zľavou. Verím, že sa pridajú další a podporia svojimi peniazmi za nákup akcií, službami alebo tovarom tento nápad. Všetko chce však čas. Verím, že trh to celé rozlúskne.
    Naposledy upravené mozeg; 12-05-2016, 18:44.

    Komentár


    • ozana
      ozana komentoval
      Upraviť komentár
      Ad2) IMHO na prodej stejnosměrného proudu není potřeba splňovat nějaké speciální regulace.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som napisal inde, ak by bolo treba specialne povolenie na poskytovanie sluzby, ktorej sucastou je poskytnutie elektrickej energie, potom, by musel mat povolenie na predaj elektriny aj kazdy, kto prenajima bytovy, ci nebytovy priestor v ktorom je privedena elektrina a dodavatelovi elektriny za nu plati najomca (napr. majitel nehnutelnosti). Ci je konecna spotrebovana elektrina AC alebo DC je logicky jedno. Ved, ak najomca necha v prenajimanom byte svoju nabijacku mobilu, v skutocnosti by najomnikovi na nabijanie mobilu poskytod DC energiu. Podobne prevadzkovatelia datacentier poskytuju svojim klientom DC napajanie a aj AC napajanie, ktore poskytuju je na mieste vyrobene menicmi z DC napajania ktore je zalohovane bateriami.
      Navyse pri vypadku primarnej elektrickej siete poskytuju majitelia ci prevadzkovatelia datacentier (aj inych budov) vlastnu, z nafty vyrobenu elektrinu ale urcite nie su preto oficialnimi vyrobcami elektriny.
      Ked maju fotovoltaiku su vlastne vyrobcami, distributormi aj predajcami DC elektriny vo svojej budove.
      Tesla nabijacka v Sielnici je napajana z plynovej kogeneracnej jednotky - preto este hotel Kaskady nemusi byt oficialnym vyrobcom elektriny.
      Naposledy upravené jux; 16-06-2016, 18:24.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #77
    Klucovy je bod 2 - sposob vypoctu platby za nabijanie

    Vy sami ste naznacili ako sa da cena na nabijanie rozlozit na cenu energie (refakturaciu dodanej elektrickej energie v rovnakej vyske ako ju nakupili) plus casovu cenu za pobyt na nabijacke, ktora by pokryvala naklady na zriadenie a prevadzku nabijacky. Na poskytovanie elektrickej energie ako sucast inej sluzby netreba ziadne povolenie. Predsa kazdy vacsi najomca obchodnych, alebo kancelarskych priestorov plati prenajimatelovi spotrebovanu elektricku energiu meranu podruznymi elektromermi a pritom prenajimatel priestorov nie je oficialnym dodavatelom elektrickej energie a nemusi mat na to ziadne specialne povolenie.

    Komentár

    • Marekk
      Member
      • Feb 2015
      • 83

      #78
      Neviem co na tom celom nechapete snad nikto z vas nezije na Slovensku ? Podla mna to je cele iba o tom ze niekto chcel zarobit dostal od EU dotacie samozrejme vybudovat sa nieco muselo podmienka bola splnena. Teraz je idealny stav nastavit ceny tak aby o sluzbu nebol zaujem a tym padom minimum starosti lebo o zisku aj uz pri vybudovanej sieti sa tu hovorit urcite neda.

      Komentár

      • GreenWay Rasto
        Junior Member
        • Apr 2016
        • 4

        #79

        Pekny vecer prajem,

        Najprv by som sa rad podakoval za konstruktivne komentare. Rad by som reagoval na niekolko zaujimavych otazok resp. opakujucich sa podnetov, ktore vyzaduju vysvetlenie, aj ked opakovane
        Klienti a ich feedback. Nechcem aby to znelo ako klise, ale prvoradym cielom GreenWay je mat co mozno najvacsi pocet spokojnych zakaznikov. Napriek tomu, ze nam v GreenWay sa niektore prispevky tejto diskusie necitaju uplne lahko, je urcite cennym zdrojom inspiracie do nasej buducej prace. Aby sme neostali iba pri niecom, co by sa mohlo podobat prazdnym frazam, chcem preukazat ze GreenWay sa zaujimalo, pernamentne zaujima a bude zaujimat o nazory sucasnych resp. buducich klientov. Zorganizovali sme diskusne forum community.greenway.sk, o ktorom sme informovali vsetkych ktori pred spustenim komercnej prevadzky vyuzivali nase sluzby s cielom zbierat feedback na zverejnene ceny a zaroven poskytnut priestor pre nas v GreenWay vysvetlovat vsetkym, ktori maju o to zaujem, potrebu zavedenia platenych sluzieb. Dokonca sme vsetkych na ktorych sme mali kontakt pozvali na osobne stretnutie (pozvanie na pivoJ) aby sme mohli face to face diskutovat a vysvetlovat nove podmienky vyuzivania nasich sluzieb. (Skoda, ze na avizovane stretnutie prisiel iba p. Medek, napriek tomu verim , ze sme mali zaujimavu a podnetnu diskusiu.)
        Som osobne presvedceny, ze teraz je prave potreba VYSVETLOVAT preco nabijanie na nasej sieti uz nemoze byt nadalej poskytovane zadarmo, vysku cien i podmienky komercnej prevadzky. Asi spolocne uzname, ze 10 dni od zavedenia platenych sluzieb, nie je priestor na ich okamzitu zmenu, len preto ze si precitame nie uplne pozitivny prispevok na diskusnom fore. Vase reakcie vsak pozorne sledujeme, za niektore z nich sme vdacni a budeme ich zohladnovat pri dalsom rozsirovani a skvalitnovani nasich sluzieb.

        Minuty vs kWh. Verte mi, tato diskusia bola velmi dlha aj v GreenWay. Jej vysledok je spredmetneny v nasom samotnom cenniku. Par zaujimavych a relevantnych argumentov odznelo i v diskusii na tomto fore. Skusim este zopakovat niekolko dolezitych argumentov preco variabilna sadzaba nasich programov vychazda z doby nabijania. Poskytujeme v prvom rade sluzby nabijania, nie dodavku el. energie. Principialne je dolezite, aby nas klient mohol vyuzivat co mozno najpohodlnejsie nase sluzby, aj preto sme vytvorili inherentny motivacny mechanizmus, ktory ma za ciel zabezpecit, aby klient nase sluzby vyuzival prave na nevyhnutnu dobu predlzenia dojazdu. To vsetko z jedineho dovodu, a to, aby sa pred GreenWay rychlonabijackami nevytvarali kolony dalsich klientov, ktori budu cakat na to, kym sa ich kolega elektromobilista, ktory prisiel na nabijacku ako prvy nenabije na nim zelanu uroven kapacity baterie (ktora vsak mozno nie je nevyhnutna. Asi vacsina z nas pozna charakteristiku nabijania elektromobilu, kde prave dobitie poslednych 20% kapacity batérie trva dlhsie a kWh „pritekaju“ velmi pomaly). Samozrejme, ze sme si vedomi i nevyhod nasho pristupu (zima vs leto a pod), ale beruc v ohlad aj napr. technologicky vyvoj v oblasti termal battery managementu, zvysovanie kapacit baterii a pod., sme presvedceni, ze pre KOMFORT nasich klientov je nami zvoleny pristup ten spravny.

        Mimochodom, pre tych, ktori maju „velku“ kapacitu baterie a maximalny cas nabijania 45 minut je z akychkolvek dovodov pre nich nepostacujuci, odporucame postupovat nasledovne. Pred koncom 45 minutoveho nabijacieho session prist ku svojmu vozidlu a ukoncit nabijanie. Ak nikto necaka v rade, tak moze zacat dalsiu 45 min charging session. Ak vsak niekto stoji v rade na nabijanie, potom ziadame elektromobilistu, ktory prave ukoncil svoj 45 minutove nabijanie, aby cakajuceho kolegu na nabijacku pustil a postavil sa do radu.

        Eurofondy. Tu spomeniem iba niekolko faktov. Nabijanie zadarmo sme poskytovali viac ako 2 roky, nie 5 rokov. Nemuseli sme, nebola to ziadna podmienka eurofondu (mohli sme vyznamnu cast tejto doby nasledovat pristup napr. CEZ. Ale neurobili sme to a nelutujeme to) Sme presvedceni, ze aj vdaka nasmu rozhodnutiu pribudlo min. v SK niekolko elektromobilov navyse. Zdoraznujem, ze napriklad 40 000 EUR, ktore sme zaplatili za vsetkych, ktori spotebovavali nsu elektricku energiu pocas bezplatnej prevadzky, boli sukromne zdroje GreenWay. Zaroven napriek ziskanym zdrojom z EU, vyznamnu vacsinu nakladov na budovanie infrastruktury znasal a znasa GreenWay.

        Vyska ceny. Posielam Vam link na jeden velmi zaujiamvy clanok, i ked mozno mnoho zapalenych TESLA obdivovatelov ho uz pozna. Ospravedlnujem sa za fakt, ze je v ENG, na jeho docitanie sa budete musiet zaregistrovat a nejedna sa uplne o citanie na dobru noc (uctovnictvo a pod.). Spomeniem iba dva ciastkove vystupy. Siet Superchargers male PREVADZKOVE naklady v roku 2013 na 1 kWh 80 centov. Priemerna uztilizacia siete Superchargers bola 5,6%.
        http://seekingalpha.com/article/3973...igniter-widget
        Mozno este jeden priklad. Niekto v tejto diskusii spominal, ze 50 centov za minutu je vela, 20 je fajn. Pri nasom programe FULL, ak by ste kazdy pracovny den 1 x vyuzivali nasu siet na v priemere 30 minutove nabijanie, k tej fajn cene za 1 minutu sa velmi priblizite.
        Prajem Vam prijemne citanie a pekny den.

        Rasto Lauko
        GreenWay

        Komentár

        • leo
          leo
          Member
          • Jan 2016
          • 93

          #80
          Len odkaz bez komentara

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #81
            K tomu rakúskemu cenníku ešte asi treba dodať, že to je nový cenník. Vyšiel trošku skorej ako Greenway cenník, zrejme po vzájomnej dohode medzi Greenway a Smatrics. Starý cenník stál 12,40 mesačne bez ohľadu na počet nabíjaní. A keď som bol pred nedávnom vo Viedni v Tesla servise tam som si zas vypočul rozhorčené ohlasy od Rakúšanov, aj keď u nich to je lacnejšie.

            Teraz vyberám z článku čo poslal leo

            Na fóre teslaclub.sk avizoval používateľ s prezývkou “enfko”, že jeho Tesla vydrží po 45 minútach nabíjania na nabíjačkách Greenway cca. 172 kilometrov. 170 kilometrov teda odjazdíš za 22,50 eur. Pri aute s priemernou spotrebou 6,0 litra na 100 kilometrov a predpokladanou cenou 1,2 eur za liter pohonnej hmoty ťa rovnaká vzdialenosť vyjde približne na 12,3 eura. Čistá jazda je pekná vec, ale za dvojnásobok?
            enfko to spomína tu a určite to počítal podľa nabíjačiek Efacec, čo sú najrýchlejšie a sú len 3 funkčné na celom Slovensku: Sekule, Zeleneč, Avion. Zvyšok Slovenska má staré DBT nabíjačky (viď greenaway mapu) a tie nabíjajú oveľa pomalšie. Na nich budem rád, keď dobijem okolo 150 km dojazdu za 45 min.. Ale to je dojazd čo ukazuje Tesla displej! Reálny dojazd je menši (záleží od typu jazdy a verzie Modelu S, Modelu X). Na 100 reálnych km ja počítam vždy aby som mal aspoň 150 km dojazdu v baterke. Je bežné (aspoň u mňa P85D) minúť na reálnych 100 km okolo 120-150 km dojazdu a v zime to môže byť kľudne aj okolo 170 km Tesla dojazdu na 100 km.

            Takže 45 min. nabíjania (22,50) je približne na 100-120km A to ešte netreba zabúdať na roaming (nabíjačky od ZSE by sa tiež považovali za roaming). V roamingu bude stáť minúta myslím, vyše 70, možno 80 centov.

            Nabiť prázdnu Teslu trvá okolo 2,5 hodiny na starých DBT nabíjačkách. 3 krát by som musel dať nabíjať po 45 min. (Aj Teslu ku koncu spomaľuje) Čiže jedno nabitie Tesly do plna by ma vyšlo na 67,50 eur. Keď napr. pôjdem z Oravy do BA, tak do BA dorazím s prázdnou baterkou. Ak chcem ísť naspäť, budem potrebovať nabiť na maximum. Dva krát by som musel vstať od stola a ísť znova zapnúť nabíjanie, a to v cenníku ani nie je, že či to vôbec môžem spraviť. GreenWay Rasto píše iba o jednej takej možnosti. A ak náhodou bude čakať ďalšia Tesla, tiež s prázdnou baterkou, tak ju budem musieť pustiť a budeme sa tam striedať ako šaškovia. Alebo pôjdem ďalej s tým, že sa budem musieť zastaviť hneď na najbližšej nabíjačke, ktorá môže byť akurát obsadená. (aj keď si cením aspoň to, že pristúpili na môj návrh a dovolili znova nabiť po 45 min., aspoň ako núdzové riešenie)
            Alebo pôjdem na 32A nabíjačku, kde za niečo vyše 3 hodiny auto dobijem tiež (zadarmo momentálne) a bez prerušenia nabíjania. Za ten čas si pokojne môžem vybaviť čo treba. A ak by som sa moc ponáhľal, pôjdem na fosílnom aute.

            Obmedzené nabíjanie (prerušenie nabíjania po 45 min.) na DC nabíjačkách znižuje hodnotu DC nabíjania na úroveň AC (22kW) nabíjania a preto by nabíjanie na takýchto obmedzených DC nabíjačkách nemalo stáť viac ako by sa malo platiť na AC (22kW) nabíjačkách.

            Podľa mňa, cenník nebol robený s Teslami na mysli. Tesly ale na šťastie sa môžu spoľahnúť na veľké baterky, výkonnú palubnú nabíjačku (aspoň donedávna to tak bolo) Supernabíjačky a Destination Charging. Kto nemá ešte Dual Charger, odporúčam rýchlo dať namontovať, ak sa ešte dá.

            Keď sa v cenníku nepočítalo s Teslami, možno sa spoliehajú na malé mestské autá.
            Ale zas od užívateľov takýchto áut dostávam podobné správy ako som spomenul tu a to je že ich to tiež vyjde draho, približne na 1,47 eur za 1 kWh. Lebo táto informácia z Greenway stránky "Za 20 minút nabíjania klient zaplatí 10 €. Za túto dobu načerpá približne 14 kWh energie..." je podľa nich dosť nepravdivá, zavádzajúca informácia. Dobiť také množstvo energie v realite im trvá skoro 45 minút. Elektromobily s malým dojazdom sa (vo väčšine prípadov) zrejme budú musieť obmedziť len na tak dlhé jazdenie, na aké im vydrží baterka a dobíjať len v noci doma. Alebo auto predať a používať fosílne autá, alebo počkať na Model 3.

            Takže pre koho bol vlastne určený ten cenník, kto je cieľová skupina užívateľov? Robili si vôbec takéto analýzy? Ak aj nejaká taká skupina je, predpokladám že bude veľmi malá.

            Na jednej strane sa snažím pochopiť aj ich stranu, určite nebolo lacné vybudovať takú sieť staníc, veľa byrokracie, vybavovačiek atď... Ale zas keď sa na to pozriem zo strany užívateľa, pripadá mi to ako, ani nie facka, ale skôr riadny kopanec s oceľovou špičkou elektromobilite rovno medzi nohy. Možno radšej keby začali s nižšou cenou bez časového obmedzovania a postupne to upravovali podľa potreby, bolo by to asi menej bolestivé. A nie začať hneď s najvyššími cenami hádam v celej EU a ešte aj s obmedzovaným nabíjaním - odrovnávajúca kombinácia, "knock‑out". Elektromobilita je v červenom:
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	knockout.gif
Videní:	133
Veľkosť:1,28 MB
ID:	15186
            Len rozmýšľam nahlas. V každom prípade vďaka aspoň za dočasnú možnosť nabíjania zadarmo. Aj keď ja osobne som sa vyjadril vďačne pred zverejnením cenníka v mnohých príspevkoch tu na fóre.
            A to som vážne chcel platiť Greenwayu, podporiť, cítil som sa blbo nabíjať zadarmo, ale pri tejto cene s obmedzovaním.... už som sa vyjadril.

            Mier.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 503
              • lubos98970
              •   

              #82
              Ja za minútu nabíjať nebudem no za 1kWh už by som uvažoval pokial to tak nebude vždy si nájdem inú cestu a robia to tak všetci okrem tých ktorým sa oplatí platiť 69€ mesačne napríklad www.natesle.sk jemu sa to vyplatí on nabíja nonstop.

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Pri spalovaku poznam kolko sa mi vmesti do nadrze paliva. Ak idem na dlhu trasu, tak tankujem aj do hrdla nadrze. Cize poznam svoj stil jazdy, Poznam dalsie udaje ako je plna nadrz, spotreba na plnu nadrz, alebo litre na 100km. Poznam cenu v € na 1L paliva. Takze si viem vyratat naklady co ma bude cesta stat.

                Podobne udaje by clovek mal poznat aj pri elektromobile. Ale ako pise Lubos, chce to poznat cenu za 1kWh kedze nabijanie v minutach je velmi otazne. Aspon podla toho co pisete vsetci.
            • Ľuboš Geleta
              Senior Member
              • May 2014
              • 503
              • lubos98970
              •   

              #83
              Tak som práve teraz volal do Nissanu v Žiline oni tam majú Chademo a majú tam paušál 0,3€ za 1kwh bez časového obmedzenia - pravdepodobne. Čiže nabíjam 10kWh za 3€ to mi stačí na 75-100 km to už sa dá samozrejme. Treba si cez evmapa zriadiť účet vložiť naň peniaze a následne na nabíjačke vraj stačí zavolať na číslo ktoré je uvedené na nabíjačke - spustí sa nabíjanie a Vám stiahne peniaze podla nabitých kWh. Takto si to predstavujem aj cez Greenway

              Komentár

              • GreenWay Rasto
                Junior Member
                • Apr 2016
                • 4

                #84
                Pekny den prajem.

                Dovolte mi 3 komentare:
                Cena za nabijanie. Castokrat diskutujuci v prispevkoch zohladnuju iba cenu nasho ZERO program, pri ktorom je nulova fixna sadzba a 1 minuta stoji 0,50 Eur. Tento pausal je z hladiska variabilnej sazdby najdrahsi a v skutocnosti sa oplati iba klientom, ktori planuju vyuzivat nasu siet obcasne, konkretne menej ako 4 x do mesiaca. Ak klient bude vyuzivat nase sluzby intenzivnejsie, napriklad 20 x do mesiaca, je pre neho vyrazne vyhodnejsie vybrat si napr FULL program, kde PRIEMERNA cena za 1 minutu nabijania (zapocitavajuc i fixny poplatok) vyjde priblizne 0,21 EUR za minutu. Samozrejme, intenzivnejsie vyuzivanie nasich sluzieb sposobi este dalsie zlacnenie jednotkovej ceny.
                Minuty vs kWh. Uz v svojom minulom prispevku som vysvetloval dovody preco sme s v GreenWay rozhodli naviazat variabilnu sadzbu za nabijanie na jednotku casu. Teraz by som chcel zvyraznit, ze to nie je vymysel GreenWay, ale standard, ktory sa vyuziva v odvetvi poskytovatelov sluzieb nabijania v Europe (predovsetkym v tych statoch, kde existuje rozvinuta infrastruktura, poskytujuca elektromobilistom PLNOHODNOTNE sluzby). Nielen rakusky SMATRICS ale mnoho inych poskytovatelov sluzieb nabijania spoplatnutju svoje sluzby v zavislosti od straveneho casu na nabijacke.
                Posielam Vam link na blog jedneho popredneho europskeho poskytovatel sluzieb nabijania, ktory vysvetluje dovody, preco cenotvorba zalozena na minutach je pre elektromobilistov najoptimalnejsia. Nizsie aj kratky extrakt
                https://www.chargedrive.com/?p=8

                „Podľa skúseností , ktoré sme získali z Nórska , cenová báza závislá od minút nabíjania je v skutočnosti najlepším spôsobom , ako zabezpečiť dostupnosť a efektívne využitie rýchlych nabíjačiek. Nórski vodiči elektromobilov sú spokojní s cenovou minútovou bázou rýchleho nabíjania . Je dôležité, aby boli schopní používať nabíjačku tak rýchlo , ako je to možné a pokračovať v ceste.“

                Alebo

                „Navrhnuté alternatívy k oceňovaniu na báze minút zahŕňajú jednorazový poplatok alebo ceny na báze kWh. Jednorazový poplatok nemotivuje vodiča , aby sa uvoľnil nabíjačku pre ďalších užívateľov , pretože užívateľ si kladie za cieľ získať najväčšiu návratnosť už zaplatených nákladov . S cenou na báze kWh, priemerné náklady pre klienta s rastúcim časom obsadenia nabíjačky klesajú . Zároveň tak klesá aj motivácia uvoľniť nabíjačku , pretože náklady na využívanie klesajú smerom ku koncu nabíjania.“

                AC nabijanie. Pernametne komunikujeme, že primarne sa ma elektromobil nabijat na pomalom AC nabijani. V GreenWay planujeme rozsirit nase sluzby aj do tohto segmentu. Prirodzene, cena nabijania na AC strednom/pomalom nabijani bude vyrazne nizsia oproti cenam rychlonabijania. Chceme vsak tuto ponuku zodpovedne pripravit tak, aby bola pre nasich klientov maximalne komfortna a dokazala nastartovat rast infrastruktury minimalne na Slovensku v segmente stredneho/pomaleho nabijania.

                Mozno este jeden dovetok k jednemu z predchadzucich prispevkov. Asi presnejsie by bolo vyjadrenie ohladom podakovania „za tých pár rokov“ ako za „tých pár mesiacov“. Najlepsiu vdaku nam mozete vsak vyjadrit tak, ze sa stanete nasimi klientmi a my sa budeme snazit Vas nesklamat.

                Pekny vikend prajem,

                Rasto Lauko
                GreenWay

                Komentár

                • Ľuboš Geleta
                  Senior Member
                  • May 2014
                  • 503
                  • lubos98970
                  •   

                  #85
                  Pán Lauko ja osobne ďakujem že som mal možnosť cez vás Greenway pár krát nabiť - auto mám niečo cez 3 mesiace.
                  No trvám na tom že vaše spoplatnenie bez paušálu nieje správne nastavené - viď reakciu všetkých užívateľov !
                  Keď to tak má Nissan asi to tak ide - vy nám vysvetľujete prečo to nejde.
                  Preto si drtivá väčšina asi u vás neobjednala kartu potrebú na platené nabíjanie - na pár jedincov.
                  Je na vás ako budete postupovať bude to mať silný vývoj a budúcnosť spoločnosti Greenway

                  Komentár

                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #86
                    K tomu balíku FULL čo stojí 828,- eur ročne PLUS .10e za nabíjanie. Už aj keby som dokázal prehltnúť ten fakt, že je to u nás o 228,- eur ročne drahšie ako v bohatom Rakúsku, kde majú skoro o 200 rýchlo nabíjačiek viac ako Greenway, sa mi neoplatí za takú sumu strpčovať si život pri nabíjaní. Vážim si síce fakt, že bolo umožnené znovu zapnúť nabíjanie, namiesto riskovania pokuty a odtiahnutiu auta, (v cenníku to však vôbec nie je spomenuté a ani koľkokrát, čo by malo) ale je to aj tak dosť komplikované na to aby som za to toľko platil mesačne. Asi nikto si nevie predstaviť keby Shell prišiel s paušálom 828,- eur ročne PLUS cena za tankovanie s tým, že môžem naraz natankovať len 10 litrov, a po 45 min. môžem natankovať ďalších 10 litrov, ak nebude nikto v rade.
                    Plus sa nemôžem zaručiť, že sa mi podarí každých 45 min. dostaviť k nabíjačke, aby som mohol znova zapnúť nabíjanie. Uvediem reálny príklad. Prídem do Prešova s vybitou baterkou. Potrebujem nabiť skoro do plna aby som sa dostal ešte v ten deň do Topoľčian. Viem že na tej starej DBT nabíjačke na to treba minimálne 2 hodiny. Dám nabíjať, okolo 30-40 min. bude trvať kým sa dostanem do Tesca, nájdem miesto kde si sadnem, niečo objednám na jedenie a kým mi to donesú. Kým čakám na jedlo mám už rozložený notebook a vybavujem si veci cez internet, atď. Zrovna keď začnem jesť, mi vypne nabíjanie. Teraz čo? Mám pobaliť notebook, jedlo tam nechať, utekať rýchlo k nabíjačke aby som to mohol znova zapnúť? Proste tých 45 min, keď potrebujem vyše dvoch hodín, mi nedovolí optimálne využiť ten čas keď nabíjam. A ešte mám za to platiť 828,- eur ročne plus cena za nabíjanie?

                    Ďalej, dajme tomu, že tá nabíjačka bude obsadená (Greenway tam má iba jednu DC nabíjačku) a že tam bude ďalšia nabíjačka od ZSE. Ak by som ju chcel použiť, musel by som platiť roaming okolo 70-80 centov za minútu (dajme tomu, že ZSE je spoplatnené ako Greenway), čo je tak veľa, že to nemá zmysel ani len na jedno nabitie Tesly. Takže si budem musieť vybaviť paušál aj u ZSE. Príde ďalšia firma, aj tam si vybavím paušál. Do Česka, chodím často tiež, tam si tiež vybavím paušál, dajme tomu, že aj tam bude paušál ako má Greenway (lebo Greenway tvrdí, že iba tak sa to im oplatí). Nakoniec zistím, že platím okolo 200,- eur mesačne (2400,-eur ročne) len na paušáloch plus cenu za nabíjanie a si uvedomím, že fosílne auto by ma vyšlo oveľa menej. Kto plánuje kúpiť iné EV ako Teslu a nabíjať mimo domu, tak mu odporúčam nech na to rýchlo zabudne. Nech si ešte užije rýchle tankovanie na pumpách a bez mesačného paušálu. EV sa mu neoplatí.
                    Preto som sa hore tak snažil zdôrazniť, že elektromobilita dostala riadny úder s tým cenníkom lebo sa nedá použiť ani tak, ani tak, patová situácia. Aspoň pre mňa nie. A platiť 240e ročne plus cenu za nabíjanie každému prevádzkovateľovi len ako núdzové riešenie na občasné prerušované nabíjanie sa mi tiež neoplatí.
                    A to že paušál momentálne nie je viazaný, faktom že stojí o 228,- eur ročne viac, vlastne túto výhodu eliminoval. Viazanosť nie je len preto, lebo nie je kam prestúpiť. Keď príde aj konkurencia, príde aj viazanosť.
                    Písať tu môžem koľko chcem, ale keď sa mi nejaký produkt nepáči, najlepšie vyjadrím svoj nesúhlas, keď si ho nekúpim, hlavne keď je cena taká, že sa to ani neoplatí.
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár


                    • TVRDEX
                      TVRDEX komentoval
                      Upraviť komentár
                      Juraj, veru hovoríš mi z duše a to keď som komentoval ja som vôbec nevedel, že GW dostalo 15 nabíjačiek zadarmo od Nissanu a zato mali nechať nabíjanie 2 roky zadarmo. Nech sa na mňa nehnevajú, no nabijete u nich iba v sebaobrane. Už mám kartu aj od ZSE (doteraz som ju nepotreboval) a ako si písal, keď pôjdem ďalej radšej vytiahnem druhé auto (ešte že som nepredal) ;-) ...

                      ... ešte že mi sa raz dočkáme Tesla nabíjačiek, no je mi ľúto ostatných (!)
                      Naposledy upravené TVRDEX; 27-05-2016, 17:14.

                    • GreenWay Rasto
                      GreenWay Rasto komentoval
                      Upraviť komentár
                      Dobry den,

                      rád by som vyvrátil informáciu, ktorá tu už niekoľko krát zaznela, konkrétne, že GreenWay dostal zadarmo 15 ks nabíjačiek zadarmo. Predmetná informácia je NEPRAVDIVÁ. Naše partnerstvo s Nissanom si vážime a sme radi, že naša spolupráca v minulosti (a dúfame, že aj v budúcnosti prinesie) resultovala do projektov, prospešných pre celú komunitu elektromobilistov na Slovensku.

                      Rasťo Lauko
                      GreenWay

                    • TVRDEX
                      TVRDEX komentoval
                      Upraviť komentár
                      Je to pravda a nesnažte sa tu klamať prosím. - za podmienky, že ponecháte 2 roky nabíjanie zadarmo. Nemám pravdu?
                  • Ľuboš Geleta
                    Senior Member
                    • May 2014
                    • 503
                    • lubos98970
                    •   

                    #87
                    Zdravým spoločnosť Greenway máte už pripravený nový cenník a nové podmienky nabíjania ? Je jasné že tak ako je to nastavené to nemôže zostať. Samozrejme záleží čo Vám vyhovuje či je pre vás výhodnejšie aby tam nikto nenabíjal alebo aby ich nabíjalo veľa - užívateľov elektromobilov.
                    Prosím len k téme

                    Komentár


                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Podla mna to tak skoro nebude. Teraz zbieraju data a testuju ako to je po spoplatneni a nasledne k tomu zaujmu stanovisko. Ale to pride podla mna o par mesiacov.
                      Fakt je, ze je to narozsirenejsia siet a je po dolezitych trasach ako je D1, D2 a R1. Defakto po celom Slovensku.
                      Dalej poskytuju roaming zatial v Rakusku a Slovinsku a dalsie krajiny casom asi tiez pridaju.
                      Maju komletne rychlonabijacky pre Combo, ChaDeMo aj Typ2.

                    • GreenWay Rasto
                      GreenWay Rasto komentoval
                      Upraviť komentár
                      Dobrý deň pán Geleta,

                      v súčasnosti nevidíme dôvod, aby sme ani nie po 1 mesiaci komerčnej prevádzky zásadným spôsobom prehodnocovali podmienky jej poskytovania. Určite ale môžem potvrdiť, že skúsenosti, ktoré získavame z podnetov našich zákazníkov budeme podrobne analyzovať a v prípade, že prispejú k zvyšovaniu kvality nami poskytovaných služieb, jej udržateľnému rozvoju resp. celkovo k rozvoju elektromobility, radi ich zapracujeme do našich obchodných podmienok. Napriek tomu, že je ešte asi priskoro hodnotiť v súčasnosti začiatok komerčnej prevádzky, môžem prezradiť, že napríklad nárast počtu našich zákazníkov sa vyvíja podľa očakávaní.

                      S pozdravom,

                      Rasťo Lauko
                      GreenWay
                  • Ľuboš Geleta
                    Senior Member
                    • May 2014
                    • 503
                    • lubos98970
                    •   

                    #88
                    Ďakujem za odpoveď ešte sa k tomu vrátim

                    Komentár

                    • 1fisker
                      Senior Member
                      • Aug 2014
                      • 1543
                      •   

                      #89
                      Pôvodne zverejnené od Marekk Pozrieť príspevky
                      Neviem co na tom celom nechapete snad nikto z vas nezije na Slovensku ? Podla mna to je cele iba o tom ze niekto chcel zarobit dostal od EU dotacie samozrejme vybudovat sa nieco muselo podmienka bola splnena. Teraz je idealny stav nastavit ceny tak aby o sluzbu nebol zaujem a tym padom minimum starosti lebo o zisku aj uz pri vybudovanej sieti sa tu hovorit urcite neda.
                      Presne tak to je!
                      Doteraz som sa k tejto téme nevyjadroval, mal som na to svoje dôvody, ale asi naozaj začnem.

                      Komentár

                      • 1fisker
                        Senior Member
                        • Aug 2014
                        • 1543
                        •   

                        #90
                        Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
                        Ja, skusim zo svojho pohľadu sa vyjadriť a opäť aj so snahou pochopiť aj druhú stranu.

                        Ad.1 Vystavba- Ja som bol pred rokmi milo prekvapený, že niekto na Slovensku sa rozhodol vystavať sieť DC rýchlonabíjačiek a byť si vedomý toho, že ešte pár rokov z toho nebude prakticky nič. Spojenie GW+Nissan+fondy EÚ vyriešili prvotnú investíciu v prospech všetkých zúčastnených a riziko rovnomerne rozložilo na niekoľko subjektov. Za to všetko palec hore. A zrejme vďaka EÚ aj 5 rokov nabíjania zadarmo.

                        Ad.2 Minutová tarifikácia vs kWh- GW to poňal celé ako službu DC nabíjania s minutovou tarifikáciou. Otazkou je či sa im vôbec čudovať. Ak by predávali kWh museli by spĺňať obrovské množstvo zákonných podmienok a podrobiť sa regulácii.dodávajú nam službu nabíjania, ktorá sa skladá z dvoch zložiek: (i) cena za kWh v rovnakej výške ako ju nakupujú, (ii) DC nabíjania vrátane státia. Za mňa logické a zrejme jediné rozumné riešenie.

                        Ad.3 Možnosť výberu dodávateľa- ak si väzmem mapu Slovenska z východu na západ jediným dodávateľom služby DC nabíjania je na tejto trase práve GW. Vzhľadom na terajšiu penetráciu na trhu iných dodávateľov tejto služby je možné konštatovať, že sa nám tu potencionálne črtá Monopol GW, čo môže deformovať správanie sa GW. Dokiaľ nebude penetrácia na trhu vyššia, tak s týmto asi nič nespravíme, až do času kedy by nastúpila štátna regulácia.

                        Ad.4 Náklady- každá firma sa snaží optimalizovať ako sa len dá. V dnešnej dobe je obrovské množstvo možností či už vlastná lacná pracovná sila alebo outsorcing. To už je ale úloha na GW nájsť možnosť, či je možné náklady optimalizovať. tu sa možno viem vyjadriť práve k spomínaným nákladom na právnikov. Dnes je trh s právom tak zdeformovaný, že nie je nezvyklé na Slovensku nájsť túto službu v rozmedzí 16,50€ až 200€ s DPH/hod. Záleží čo preferujete. v Bratislave je možné nájsť kvalitnú právnu službu od 30-60€ s DPH. Fancy medzonárodné kancelárie makajú za 150-200€ na hodinu-prestíž niečo stojí. Na východe vám ju ponúknu aj za 16,50€ s DPH. Vlastný právnik s 5 ročnou praxou stojí zhruba 1600€ v hrubom, čo je v superhrubom zhruba 2200€+200 iné náklady, teda 2400€ pri 160 hodinách a sme na 15€ na hodinu pre zamestnávateľa (zamestnanec dostane 7,50€/hodina v čistom). Asi nie je o čom, že. A takto je to asi pri všetkom. Freelancerov na trhu IT je na celom svete neúrekom, rovnako technikou, ktorí na základe outsorcingovej zmluvy budú "opatrovať" DC nabíjacie stojany.

                        Ad.5 Reakcia GW- tu sa chcem poďakovať manažmentu GW, ktorí napriek hlavne negatívnym reakciám nestrkajú hlavu do piesku, ale snažia sa vysvetľovať. Len tak ďalej.

                        Ad.6 Vzťah s klientom - osobne tu vidím priestor na zlepšenie. Dnes si všetky väčšie a niektoré menšie firmy uvedomujú, že spokojný klient je hlavnou devízou spoločnosti. Iba spokojný klient sa vráti a je ochotný zaplatiť aj niečo navyše, aby služba pokračovala a firma mala prostriedky na jej ďalšie zlepšovanie. Naozaj v dnešnej dobe treba počúvať hlas klienta. A práve na tomto fore kde sú vaši terajší klienti, ba dokonca budúci klienti treba brat inšpiráciu ako službu nastaviť a následne komunikovať na zákazníkov. Ako príklad uvediem práve Teslu: zákazníci sú plní nadšenia a eufórie, nie len preto, že je to niečo nové ale aj preto akým spôsobom sa na nich product a služba komunikuje. môžem vám potvrdiť, že keby zajtra Elon vystúpil a povedal, že musí ukončiť výrobu elektromobilov, lebo...., tak ja prvý mu napíšem kam mu mám poslať svoje peniaze, aby vývoj a produkcia v elektromobilite pokračovali. a takých by boli státisíce (dobrovoľné príspevkové financovanie je toho príkladom). Ba dokonca nemusím ísť ani do USA a odvolávať sa na Teslu, za mňa aj keby sa tvorcovia či prevádzkovateľ tohto fóra vyjadril, že na prevádzku môžme prispieť, neváham a peniaze podľa svojho budgetu pošlem. Ľudia radi podporia niečo čo má zmysel. príkladov vo svete je vela hudba zadarmo a napriektomu kapela zarába milióny.... Naozaj skúste prehodnotiť komunikáciu s klientami.

                        Ad.7 Cena- tarifikáciu sme si rozobrali vyššie. Naozaj je ťažké zhodnotiť, nakoľko človek nepozná reálne čísla. možno by nebolo zlé si zozbierať od klientov a potencionálnych klientov ich názor na cenu. Za mňa by bola fajn cena 0,20€/minúta nabíjania, prežil by som so super prístupom a dobrou službou aj 0,30€/minúta (to skôr do budúcna). Za mňa je 0,50€/minúta neprijateľná cena, čo vedie len k jedinému M3 bude s najvyšším dojazdom.

                        Ad.8 Kvalita služby- verím, že ste stavali a službu sa snažíte poskytovať najlepšie ako viete, ale: pri terajsom nastavení práve minútová tarifikácia spôsobuje to, že zaplatím stale inú sumu za rovnaký čas nabíjania nakoľko asi neviete garantovať službu napr. na 95%, t.z. 95% času potečie do auta rovnaké množstvo (nerátam posledných 20% capacity batérie kedy sa výkon znižuje). Takže z 0,50€/minúta môže byť na konci dňa kľudne aj 1€/minúta a to je podľa môjho názoru už naozaj priveľa.



                        ZÁVER: držím palce GW, aby mali z trhu pozitívnu väzbu na ich ceny a služby, rovnako držim prsty novým dodávateľom a možno raz sa dostaneme k tomu, že sa el. mobilisti na slovensku a v čechách spoja a založia vlastnú Akciovku s vlastných peňazí a vystavajú si "vlastnú" sieť DC/AC nabíjania . Prvý takémuto nápadu poskytnem svoje právne služby a poskytnem založenie A.S. za 1€ a ak bude vedenie a akcionári chcieť aj právne služby s 30-50% zľavou. Verím, že sa pridajú další a podporia svojimi peniazmi za nákup akcií, službami alebo tovarom tento nápad. Všetko chce však čas. Verím, že trh to celé rozlúskne.
                        Tento pán to tu pekne popísal v 8 bodoch, ale podľa toho čo píše asi v živote nemal elektromobil, ani ho nikdy nevidel ani z diaľky, najmä podľa bodu 7.
                        Fajn cena 0,20 eur/min ??? To dúfam nemyslíte vážne!!!
                        Vysvetlím jednoducho prečo je to nezmysel. Predstavte si napr. Nissan Leaf, ktorý bude nabíjať cez Chademo rýchlonabíjačku. Kapacita batérie je asi 20 kWh. Na 80% nabitia, čo je asi 16 kWh sa nabije za 3/4 hod., t.j. 45 min. Ak by cena nabíjania bola 0,20 eur/min, tak zaplatí 45 x 0,2 = 9 eur, s tým spraví dojazd asi 100 km. Spotreba 9 eur/100 km je fajn? Asi ťažko! A to som nebral do úvahy, že reálna cena u Greenway nie je 0,20, ale 0,50 a ďaľšia vec, že niektoré autá budú nabíjať ešte pomalšie cez Mennekes typ 2, takže ich to vyjde ešte výrazne drahšie.
                        Jedným slovom cena za nabíjanie je astronomicky vysoká a vychádza z toho, že prevádzkovateľ chce podporiť smradľavé autá. Za týchto okolností tam žiadny rozumný človek nabíjať nebude.

                        Komentár

                        Pracuje...
                        X