Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Danovy doklad po nabiti/uctovanie nakladov elektromobilu

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    Danovy doklad po nabiti/uctovanie nakladov elektromobilu

    Poskytuje niektory operator okamzity doklad po nabiti? Tak ako na pumpe, natankujem a dostanem blocek. Ide mi o jednorazove nabitie, nie suhrnu mesacnu fakturu, vypis z mojho uctu a podobne.
  • ToMiLeaf
    Member
    • Jul 2019
    • 38
    •   

    #2
    Taur mám za to, že ako neregistrovaný užívateľ napríklad v ZSEDrive dostaneš doklad obratom po skončení nabíjania na mail...

    VOP ZSEDrive pre FO:

    3.29. Po ukončení nabíjania Elektrického vozidla:
    • sa zašle na Zákazníkom uvedenú emailovú adresu (i) zjednodušená faktúra a (ii) potvrdenie o uzavretí Zmluvy v zmysle § 6 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji.
    Tiež tam je ale toto:

    6.2. Faktúru podľa čl. 6.1. písm. a) týchto OP vyššie, Poskytovateľ štandardne vystaví v písomnej (tlačenej) podobe a doručuje ju na korešpondenčnú adresu Zákazníka špecifikovanú v Zmluve, a to do 15 (slovom: pätnástich) kalendárnych dní od skončenia kalendárneho mesiaca, v ktorom bola Zákazníkovi Služba,prípadne iné plnenia v zmysle Cenníka poskytnuté.

    A teraz sa v tom vyznaj

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Zeby podla toho ci zadas email, alebo postovu adresu ...
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #3
    A co mate pri BEV v TP uvedene v kolonke spotreba?

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #4
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:338,0 KB
ID:	46834

      Spotreba elektriny je uvedena v poznamke.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #5
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:509,4 KB
ID:	46836

        Komentár


        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Ja v TP k Ioniqu nemam nikde o spotrebe ani zmienku. Zrejme ju vyrobca/importer Hyundai na rozdiel od Tesly neuvadza, alebo Jux natrafil na policajta, ktory si s tym dal namahu..

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Spartakus mi pisal, ze pri starom eup ma uvedene v TP spotreba 4,2L paliva , takze je v tom bordel. Treba asi pri zapise do TP si na to dohliadnut.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Auta kupene na SK dostavaju velky technicak od dovozcu, individualne dovezene auta dostavaju velky technicak na okr. urade dopravy. Ked to dovozca do technicaku nedal, tak policajt pri zapise majitela nema sancu to tam pridat. Obv. urad dopravy pri individualnom dovoze berie udaje do velkeho technicaku co vystavuje pre auto na Slovensku z originalu CoC (alebo ak auto uz bolo prihlasene v inom state EU aj z povodneho harmonizovaneho technicaku vydaneho v inom state EU )
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #6
        Ak to nemas vo velkom technicaku, tak to budes mat v CoC. CoC je najdolezitejsi dokument k autu. Original CoC patri k autu pocas celej jeho zivotnosti. Velke a male technicaky sa menia, no CoC ostava stale ten isty.

        Komentár

        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          #7
          Mas pravdu, je tam.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	CoC_Ioniq.jpg
Videní:	1785
Veľkosť:27,3 KB
ID:	46845

          Komentár

          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 337
            •      

            #8
            Ja na i3 tiez nemam v TP v sekcii poznamky nic o spotrebe alebo dojazde. Len v COC ale ten danovy urad nikdy nepyta (resp mozem povedat ze je strateny) tak mi mozu fukat V tomto ma EV vyhodu ze ked si uctuje podnikatel vydaje na PHM/nabijanie v plnej vyske podla knihy jazd tak sa to stale da osidit lebo danovaci to nemaju odkial zistit. Na spalovaku zoberu len do vysky uvedenej podla spotreby v TP. Pri pausalnych vydavkoch je to uz jedno.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              V zakone su jasne uvedene moznosti: (podla knihy jazd len 80%)

              podla aktualizovaneho znenia zakona č. 595/2003 Z. z.
              v § 19 odst. 2 pism. l

              l) výdavky (náklady) na spotrebované pohonné látky
              1. podľa cien platných v čase ich nákupu, prepočítané podľa spotreby uvedenej v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze, pričom ak táto spotreba v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze sa nezhoduje so skutočnou spotrebou pohonných látok alebo sa tam neuvádza, vychádza sa zo spotreby preukázanej dokladom vydaným osobou, ktorej bolo udelené oprávnenie autorizácie podľa osobitného predpisu,88a) alebo doplňujúcimi údajmi výrobcu alebo predajcu preukazujúce inú spotrebu pohonných látok; ak ide o nákladné automobily alebo pracovné mechanizmy, pri ktorých sa táto spotreba v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze nezhoduje so skutočnou spotrebou pohonných látok alebo sa tam neuvádza, podľa preukázanej spotreby vrátane spotreby preukázanej vlastným vnútorným aktom riadenia, ktorý preukázateľným spôsobom určuje a odôvodňuje spôsob výpočtu spotreby pohonných látok, alebo
              2. na základe dokladov o nákupe pohonných látok najviac do výšky vykázanej z prístrojov satelitného systému sledovania prevádzky vozidiel, alebo
              3. vo forme paušálnych výdavkov do výšky 80 % z celkového preukázateľného nákupu pohonných látok za príslušné zdaňovacie obdobie primeraného počtu najazdených kilometrov podľa stavu tachometra na začiatku a na konci príslušného zdaňovacieho obdobia pre každé motorové vozidlo samostatne,

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Ziadat dotaciu ako obcan a potom uctovat pouzitie EV na sluzobky mi prislo ako najefektivnejsie riesenie, vzhladom na komplikovane vypocitavanie a dokladovanie spotrebovanych kwh z nabijania na roznych verejnych nabkach, hoteloch, obchodoch, doma, u znamych ... Zvlast ked prevadzkove naklady by mali byt na EV pri zaruke 5r/150k pocas odpisovej doby prakticky ziadne, este aj dan z motorovych vozidiel je nulova.
              A oductovavat sukromne jazdy z firemneho auta je tazsie ako vyuctovat pouzitie sukromneho na sluzobku.
              Naposledy upravené Taur; 01-01-2020, 20:57.

            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              Taur Tak ako píšeš to riešim aktuálne so svojim terajším autom (LPG). Pre istotu som volal pred ziadanim dotácie do SIEA a preveroval, či je to ok. Dostal som od zamestnanca informáciu, že ak zaziadam ako fyzická osoba mimo firmy a pri vypracovaní zmluvy zistia, že mám IČO, žiadosť zamietnu. Vraj ak mám IČO, nie je spôsob ako získať dotáciu inak ako naň. Vraj je na to nejaký zákon. Detaily som nezisťoval. Preto som nakoniec podával žiadosť ako živnostník a auto bude firemné.
              Elektrinu (z domáceho nabíjania) si neplánujem dávať do nákladov. To sa mi zdá príliš komplikované - asi to za to nestojí.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              romiix: to sa mi nechce verit, preco by nemohol zivnostnik ziadat dotaciu ako obcan, skoda ze si sa ho nespytal aky zakon, ked uz si koli tomu tam volal. Vidim ze vselijake dovody si mozu vymysliet na zamietnutie ziadosti. Tak mozno objednat auto by bolo fakt rozumne az po podpise dotacnej zmluvy.

            • g211
              g211 komentoval
              Upraviť komentár
              SIEA si evidentne viacero veci vyklada po svojom. Po dovolenkach bude k tym zaloham definitivne vyjadrenie.
          • Taur
            Member
            • Dec 2019
            • 296
            •   

            #9
            Fukat si budes ty, lebo ty musis preukazat opravnenost vydavkov, cize ty musis preukazat aku mas spotrebu, ked ziadnu neupreukazes technicakom (alebo inym dokladom, co je potvrdenie vyrobcu/importera o spotrebe, alebo zo skusobne tusim v Ziline), tak ti ziadnu neuznaju. Mozno aj ten COC ak bude uradne prelozeny, s papierom v anglictine ma posle vies kam.
            Tiez cenu paliva ktoru uctujes musis preukazat nakupnym blockom, alebo mozes pouzit priemernu hodnotu PHM statistickeho uradu k predmetnemu mesiacu. A statisticky urad zatial cenu kwh na nabijackach nespracuva, aspon som na ich webe nenasiel, len benzin, naftu,LPG,CNG.
            Mne sa jedna o vyuctovanie pouzitia sukromneho vozidla na sluzobne ucely. Preto by som potreboval analogicky ako pri spalovaku dolozit spotrebu technicakom a cenu kwh "blockom" z nabijacky.

            Ked si myslis, ze ked nemas v technicaku ziadnu spotrebu tak si mozes vynysliet aku chces si na omyle. Proste co nepreukazes ti neuznaju, to je modus operandy DU.
            Naposledy upravené Taur; 01-01-2020, 20:14.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              CoC je harmonizovany doklad, netreba ho prekladat, tiez technicaky vsetkych krajin EU su harmonizovane, teda ich netreba prekladat. A samozdejme plati, ze danova kontrola ma vzdy pravdu.
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #10
            Temou dokladovania spotreby elektromobilu sme sa zaoberali v nasej firme a nas danovy poradca pre nas vyrobil nasledovne usmernenie:
            ----------------------------------------------------
            Daňovými výdavkami podľa § 19 ods. 2 písm. l) bod 1 ZDP sú výdavky (náklady) na spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu, prepočítané podľa spotreby uvedenej v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze, pričom ak táto spotreba v osvedčení o evidencii alebo v technickom preukaze sa nezhoduje so skutočnou spotrebou pohonných látok alebo sa tam neuvádza, vychádza sa zo spotreby preukázanej dokladom vydaným osobou, ktorej bolo uvedené oprávnenie autorizácie podľa osobitného predpisu, alebo doplňujúcimi údajmi výrobcu alebo predajcu preukazujúce inú spotrebu pohonných látok.
            V prípade elektromobilov je pohonnou látkou elektrická energia a v technickom preukaze alebo osvedčení o evidencii elektromobilov nemusí byť uvedená spotreba. Spotreba je však vždy uvedená vo Vyhlásení o zhode od výrobcu elektromobilu.
            Elektromobil môže daňovník nabíjať:
            - v nabíjacej stanici, v ktorej získa doklad, ktorý si môže uplatniť ako daňový výdavok podľa § 19 ods. 2 písm. l) ZDP alebo
            - nabíjaním na báze striedavého prúdu (klasická zástrčka) – prostredníctvom faktúry za elektrickú energiu. V prípade, ak by bolo predmetné vozidlo zaradené do obchodného majetku, daňovník si môže uplatňovať daňový výdavok podľa § 2 písm. i) ZDP (elektrárne zatiaľ nemajú špeciálnu sadzbu pre odber elektrickej energie špeciálne pre tieto vozidlá).
            Daňovník môže preukazovať spotrebu elektrickej energie:
            • vlastným meraním (pri ktorom si daňovník musí viesť knihu jázd) – spotreba preukázaná na základe technického preukazu alebo Vyhlásenia o zhode od výrobcu elektromobilu
            • vlastným meraním (pri ktorom si daňovník musí viesť knihu jázd) – spotreba preukázaná na základe vlastnej internej smernice, ktorou sa preukáže skutočná spotreba a postup, akým bola táto spotreba zistená. Pri tomto spôsobe určenia spotreby elektrickej energie je potrebné na účely správneho zistenia výšky daňového výdavku sledovať skutočnú spotrebu elektrickej energie a viesť osobitné záznamy spotreby elektrickej energie v prepočte na 100 km jazdy. Pri vlastnom meraní spotreby elektrickej energie je možné primerane použiť aj postup stanovený v oznámení Ministerstva financií SR č. 8029/2000-72 o spôsobe stanovenia výšky daňového výdavku na spotrebu pohonných látok motorového vozidla určeného na nákladnú dopravu a špeciálne použitie (publikované vo Finančnom spravodajcovi č. 12/2000), v tomto prípade si daňovník môže uplatniť daňové výdavky podľa § 19 ods. 2 písm. l) zákona o dani z príjmov alebo
            • meračom (zabudovaným priamo vo vozidle), prostredníctvom ktorého by sa dalo zistiť presný odber kWh elektrickej energie.

            Komentár


            • ToMiLeaf
              ToMiLeaf komentoval
              Upraviť komentár
              V mojom prípade používam súkromného Leafa na služobné účely.
              V TP taktiež žiadna spotreba, tak vychádzame z cenníka/technických údajov predajcu/výrobcu, kde je uvedená priemerná spotreba 20,6 kWh/100km. Čo sa týka nákladov na nabíjanie, tie preukazujem výpisom jednotlivých nabíjaní (GW, ZSE) či už pred alebo počas pracovnej cesty. Urobí sa z toho vážený priemer v € na 1 kWh a týmto sa vynásobí výrobcom udávaná spotreba a samozrejme počet nabehaných km + amortizácia. Ak by som sa nabíjal doma, tak by chceli odomňa faktúru, resp. zmluvu s aktuálnou cenou dodávky elektriny.
              Tento postup doporučil firemný daňový poradca.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              ToMiLeaf : Mne uctovnicka povedala ze staci jeden doklad z pumpy v mesiaci pre zdokumentovanie ceny paliva pri nasobeni spotreby, ze netreba ten priemer vypocitavat. Lebo aj tak to vlastne nevypocitas presne ked cast natankovaneho prejazdis sukromne a cast sluzobne. Alebo pouzit udaj statistickeho uradu. A kedze tankujem lacnejsie ako je statisticky priemer SK, tak by nemal DU protestovat.
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 337
            •      

            #11
            Ale no pani. Odkedy mam EV som mal uz 2 kontroly. Tu poslednu akurat koncom oktobra a bola uzavreta ako v poriadku. Nechceli po mne ziadny COC ani ine doklady. Ked zistili ze TP o spotrebe mlci tak sa uspokojili s fotkou priemerky z palubaku. Vydavky si uplatnujem 100% podla knihy jazd. Doteraz mi nic nevratili ako neopravneny vydaj. Udaj z palubaku som im navrhol sam ked naznacili ze TP im nie je napomocny. Sam kontrolor povedal ze mu to takto staci. Zas nebudte taki rigidni. Tym ze tu citujete zakony skodite vsetkym ostatnym. Raz to tu najde nejaki aktivny financak a potom vam podakuje par majitelov EV. Uzivajte benefity (zatial) volneho systemu a nekazte to.

            Komentár

            • Taur
              Member
              • Dec 2019
              • 296
              •   

              #12
              Tak to mas stastie na prijemneho a rozumneho uradnika. Ver ze to nebyva zvykom. Vcasinou sa snazia chytit hocicoho, Aj ked v poslednom case idu skor po formalnych chybach a pokutuju za ne, lebo tam im nehrozi ze prehraju sud za to ze nieco neuznali ako vydavok.

              Komentár

              Pracuje...
              X