Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

IONITY

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    IONITY

    Teraz máme jednotnú cenu nabíjania 8€ za jedno nabitie a nezáleží na výkone.

    Ale kam to pôjde ďalej ? V USA prevádzkuje Volkswagen (hlavný akcionár Ionity) tiež svoju sieť a takto majú stanovené ceny :

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	67431264_10218277816675465_8056749324580683776_o.jpg
Videní:	1859
Veľkosť:44,0 KB
ID:	40291

    Nielen minutové, ale dokonca aj pri DC ešte odstupňované podľa výkonu. A to najlepšie - výkon sa berie maximálny, nie priemerný. Takže stačí aby prišlo bežné EV, čo na pár minút prekročí 50 kW a už celé nabíjanie (až po pomalý koniec) je účtované trojnásobnou sadzbou.
    [priezvisko]@me.com
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    #2
    Sorry, otázka neznalého. Dá sa v aute obmedziť DC nabíjanie napríklad na 45kW aby sa nestalo to čo píšeš?

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      neda
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 240
    •   

    #3
    Pri tych vykonoch ti nie je taka zla cena, v podstate sa to nasobi s vykonom, pokial tam clovek nebude "hnit" ked to uz ide pomaly, co je dobra vec tak je to podla mna fer

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tarifikacia podla casu je nefer. Viac netreba hovorit.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      asi si este necakal na nabijacku kde sa nabijal taxikar na 100% rychlostou mensiou akou by siel na AC. Kokretne sa mi to stalo ZSE v Piestanoch.
      Neurobil by to keby ho to stalo 5x tolko tak dlho nabijat

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Mne tiez na ZSE v piestanoch...

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      tak nejak, minutova tarifikacia riesi takychto spekulantov, aj tesla ma platenie za "hnitie" na nabijacke

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To sa predsa ľahko rieši “parkovacím” príplatkom za čas nad 1 hod ako to má ZSE aj GW.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Presne tak, GW po 45 minutách ráta poplatok.
  • EV_Future
    Member
    • Mar 2018
    • 74
    •      

    #4
    maju rozdielne ceny v kazdom state USA, na ich stranke sa da prepnut vybrany stat a pozriet cenu:
    https://www.electrifyamerica.com/pricing

    Napr. v New Yorku je to lacnejsie ako v Californii, pre vykon 1-125 kW je v NY cena $0.42/min, zatialco v CA je to $0.50/min

    Inak tych 8 EUR za session v Europe je sialene malo, myslim ze dlho to takto nevydrzi. Akonahle sa vyraznejsie zvysi pocet EV, tak to pojde zakonite hore.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Preco tam davaju cenu za minuty? Nabijas kWh nie minuty.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      z pohladu majitela auta je to pravda, ze by som chcel platit za kWh. Ale ked sa na to pozriem z pohladu prevadzkovatela nabijacej stanice, tak je rozdiel, ked tam dojde napr. Model 3 alebo E-Tron, ktory sa dobije za nejakych 30-45 minut, alebo "uvareny" najnovsi Nissan Leaf 62kWh s rapidgate-om a obmedzenou rychlostou nabijania 15 kW, ktory tam teoreticky moze pobudnut aj 4 hodiny, pocas ktorych bude blokovat stojan. Za ten cas sa mohlo obsluzit 6-8 normalnych aut a zarobit niekolkonasobne viac penazi. Minutova tarifikacia je teda pre prevadzkovatela omnoho vyhodnejsia, a je zaroven prospesna v tom, ze motivuje majitela auta zbytocne nezaberat miesto, a po dosiahnuti 80% opustit stanicu (viac aj tak nema zmysel nabijat, jednak je to uz pomale a jednak to baterii velmi neprospieva). Zrychli to teda fluktuaciu aut na nabijacej stanici, viac zakaznikov = viac penazi. Takisto to moze motivovat ludi kupit si poriadne auto s rychlym nabijanim a teplotnym manazmentom baterie, a nie napr. Leafa so svojim rapidgate, cim sa svet elektromobilov zbavi svojich ciernych oviec, take auta budu pre ludi robiacich dlhsie trasy prakticky nepredajne a konecne to donuti aj vyrobcov predavat kvalitnejsi produkt.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      V aute ako aj na nabijacke je vidiet kolko sa nabijas a kolko percent je auto nabite. Tak co brani prevadzkovatelovi obmedzit to na nabitie 80%. Proste dosiahne to 80% a vypne sa to a ide dalsi. Nik tam nebude tvrdnut 4 hodiny na rychlonabijacke. Pri minutovej tarifikacii budu mat zakaznici pocit, ze ich prevadzkovatel okrada, ze tam obmedzuje vykon, lebo chce aby tam boli co najdlhsie a zalatili mu co najviac. Pri kWh bude mat zaujem aby sa nabili co najrychlejsie a ked sa nabiju co najrychlejsie, tak sa tam vystrieda viac zakaznikov, ktory budu platit.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 14
    •   

    #5
    Minútová tarifikacia je poriadna hlúposť, pretože rýchlosť nabíjania nieje konstantna. Ovplyvňuje ju viacero faktorov.

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna to az taka hlupost nie je, hlavne pre prevadzkovatela. Presne pre dovody co opisuje EV_Future hore.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      presne tak...kWh tarifikacia moze ostat na AC nabijackach, tam to dava zmysel, ale na DC je minutova tarifikacia opodstatnena

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Takze my ako platiaci budeme preferovať niečo, čo je výhodné pre prevádzkovateľa a nie pre zákazníka? To je mi novinka...

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Bavime sa o tom co preferuje zakaznik, alebo o tom co je lepsie pre vsetkych? A mimochodom, elektromobilov je malo, ale ak by nastala situacia, ze nabijacky budu dlhodobo obsadzovane pomaly sa nabijajucimi autami, tak aj ja uprednostnim platenie za minuty a nie kWh, alebo niejaky mix co bude ludi odradovat od dlheho DC nabijania.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Čo je lepšie pre všetkých je subjektívna vec. Môj názor je, že je pre všetkých “lepšie” (čítaj spravodlivejšie ) účtovanie za kWh. Aby ľudia netrčali dlho na kabli sa dá zariadiť príplatkom za minuty nad limit ako to ma GW.
      Ale rešpektujem aj tvoj názor. Budúcnosť ukáže.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Hore som to napisal, ak prevadzkovatel v buducnosti zabezpeci dostatocny nabijaci vykon pre nabijanie akym kolvek sposobom. Ci len zo sieti, alebo aj pomocou fotovoltaiky ci bateriovych ulozisk alebo kombinaciou vsetkych a zabezpeci miesto teda riadne ho vyznaci zvyslim a vodorovnym znacenim a da to na trebarz nabitie 80% kapacity baterky, tak je to OK. A zaplatis za rychlonabijanie + kWh. Co je na tom nespravodlive pre prevadzkovatela a pre zakaznika? Je jasne ze sa plati aj za rychlost nabitia, plati sa aj za nabite kWh a je zabezpeceny co navacsi vykon, ktory zvladne nabijacka aj auto. Cim rychlejsie sa nabijem, tym tam moze nabijat dalsi zakaznik. Napojene a nabijatelne auto znamena platiaci zakaznik. Ked sa urci hranica, ze 80% kapacity baterky a platba za kWh + rychlonabijanie tak je to ferove pre vsetkych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 14
    •   

    #6
    Bolo by to vpohode keby bola cena minútovej tarifikacie dynamická vzhľadom na dodávaný výkon.
    Nie každý elektromobil dokáže nabíjať plnym výkonom do 80%. Môj ide naplno do 40% potom začne spomaľovať a pri 80% automaticky nabíjanie ukončí.

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      dodavatel ti ale dava plny vykon nabijacky, bezohladu na to ci ho auto vie alebo nevie vyuzit

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Garantuje dodavatel plny vykon? Ako ma zakaznik vediet, ze je nizsi vykon naozaj autom? Vyhovorit sa na auto je take jednoduche, ale je to skutocne tak? Ako to moze prevadzkovatel tvrdit a ako sa to da overit, kto ma pravdu. A toto je dalsi kamen urazu, preco do EV vela ludi nepojde a brani to masovejsiemu rozsireniu EV. Proste prilis vela otaznikov a neznamych.
  • awlo
    Junior Member
    • Oct 2017
    • 14
    •   

    #7
    Len potom je to pre mňa malobaterkáča diskriminačné a nikdy tam nabíjať nepôjdem, pretože by som prakticky platil nabíjanie velkobaterkáčom, ktorý môžú rýchlejšie nabíjať.

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      ciel IONITY nie su malobaterkace

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      IONITY bude rado za kazdeho zakaznika, tak ako hocikto iny co prevadzkuje nabijacie stanice.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      my s chademo sa aj tak na inoity nenabijeme...to je ale ina tema ktora ma tiez dost irituje

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      CHADEMO <---> CCS je nepriamy boj Japonských automobiliek s EÚ výrobcami. Japonci už sú vopred odsúdení na prehru.
      Očakávam že najneskôr pre modelové roky 2021 budú mať ich vozidlá na trh EÚ CCS konektor. Do vtedy budú čeliť masívnemu prepadu predajov.
      Myslím si že počin HYUNDAI/KIA dal za celou témou definitívnu bodku.
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #8
    Prva v CR ale zatial nema el. pripojku.
     

    Komentár

    • TM3Perf
      Member
      • Jun 2015
      • 83

      #9
      Dnes som sa bavil so zástupcami IONITY na IAA vo Frankfurte. Majú v pláne stanicu aj na SVK a v priebehu budúceho roka príde nabíjanie platené podľa spotreby. Flat už nebude.

      Komentár


      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        FLAT budú dávať k novým vozidlám na nejaký čas. (VW, AUDI, PORSCHE, atď...) ale samozrejme, dlhodobo je to neudržateľné.
        Skôr či neskôr to skončí pri KWh. Je to jediný seriózny spôsob merania.
        Keď sa pozrie napríklad ŠOI, alebo metrologický ústav prísnejším okom na minútový systém (ako má príklad GreenWay), tak ich s tým zhasnú ako fakľu.
        Ale zatiaľ na to každý kašle, EV sú u nás bohužiaľ iba v zárodku

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevky
        Keď sa pozrie napríklad ŠOI, alebo metrologický ústav prísnejším okom na minútový systém (ako má príklad GreenWay), tak ich s tým zhasnú ako fakľu.
        Môžem vedieť čo tam je (vidíte) za problém?
        (ako je mi jasné, že kWh je lepšie, pretože závisí od auta/teploty/fázy mesiaca koľko sa nabije za 10min)

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Problémom je zavádzanie zákazníka. Rôzne auto dokáže za rovnaký čas prijať rôznu energiu. Viete si predstaviť že by na pumpe niekto meral benzín alebo naftu na počet sekúnd kým načerpáte ?
        Podľa jednotiek SI sa tekutiny merajú v litroch a elektrická energia v KWh. https://sk.wikipedia.org/wiki/SI
        Ja rozumiem že sa niekto snaží v rámci obchodného modelu nájsť nejakú inú cestu, ale toto nie je dobrá cesta.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale v com je cas zavadzajuci? Nikto z prevadzkovatelov nikde negarantuje mnozstvo dodanej elektriny. Kupujes si cas rovnako ako na parkovisku. Prevadzkovatel akurat uvadza maximalny mozny vykon. Nie ze tolko to pojde aj tebe alebo ze odoberies XY kWh. Mne pride tarifikacia podla minut uplne v poriadku.

        Rovnako ako aj mobilny operator. Po zdvihnuti ti niekedy zacne pocitat sekundy ale nikoho nezaujima ze si sa dovolal len do odkazovky. Pripadne niekedy dotycny aj zdvihne ale nepocuje ta lebo nastane chyba. Ale sekundy ti idu.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Bjorn nedavno porovnaval rozne alternativy nastavenia cien nabijania, pre neho je najlepsia urcita forma kombinacie ceny za kWh + casova jednotka. Cielom by malo byt jednak dosiahnutie priblizne rovnakej ceny nabitia pre rozne typy aut (aby to bolo ferove pre kazdeho), a tiez musi byt cielom aj predist blokovaniu nabijaciek - co sa lahko moze stat, ak je cena dana iba od poctu kWh bez ohladu na dobu nabijania. Vtedy moze nastat situacia, ze niekto si bude kludne nabijat nad 80% a tlacit to na fullku 100%, cim moze aj na hodinu blokovat nabijacku pre ostatnych.

        https://www.youtube.com/watch?v=-hnDKBx0Qz0

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo
        jednotkou spotreby elektriny je jednoznacne kWh, ako komodita by sa mala predavat v kWh aj na nabijackach. Casom mozno tarifikovat len parkovanie na nabijacke. Akceptovatelne by bolo kombinovane energia + casove parkovne. No cista tarifikacia len casom je urcite zle riesenie.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        jux ja netvrdim ze som zastanca casovej tarifikacie. Len tvrdim ze casova tarifikcia je uplne v poriadku co sa tyka legislativy a SOI tam nema co riesit ako tu niekto tvrdi.

        Idealne je samozrejme platba podla kWh ale musi byt nejaka casova hranica aby sa neblokovali nabijacky ked ma niekto velku bateriu a pomaly nabija. Bjorn to myslim vystihol fajn ze najlepsia je kombinacia tych dvoch v rozumnom pomere aby to bolo ferove pre zakaznika a zaroven nech sa len tak neparkuje na nabijackach.

      • cio
        cio komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa mňa sa tomu nevyhneme aby sa neoprávnené parkovanie na nabíjačke riešilo novelou vyhlášky a pokutami
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #10
      Tento tyzden do IONITY vstupil aj korejsky koncern Hyundai-Kia a planuju urychlit vystavbu.

      Pomimo Korejci spomenuli ze od roku 2021 prechadzaju pri BEV na 800V sustavu aby mohli naplno vyuzit kapacitu IONITY siete. Takze 350kW nabijanie dostupne uz aj v ludovych autach? Mozno odpoved na VW ID3 s ich 125kW nabijackou.

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        #11
        Zeby Ionity uz preslo na platbu za kwh?

        Komentár


        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Na stranke Ionity jasne pisu, ze pre svoje nabijacky pouzivaju cislo 8, teda 8 EUR/GBP/CHF alebo 80 NOK/SEK/DKK. Jedine pri platbach tretich stran mozu byt individualne sadzby.
          Tipujem teda ze to v tomto pripade vyzera na nabijacku cerpacky Naeste v Dansku, ktora si zrejme nastavila taketo ceny

          https://ionity.eu/en/where-and-how.html

          Pozrel som tu mapu Ionity, v Dansku je 6 tychto nabijaciek a vsetky pri staniciach Circle K, takze ta Naeste bude nejaka neoficialna.
          Naposledy upravené Peto02; 29-10-2019, 07:04.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #12
        S takýmito cenami sa jazdenie EV stáva luxusom. Ceny pre bežné nežravé EV raz také ako spaľovákom.

        Ak je to pravda, tak vstup Hyundai-Kia dáva väčší zmysel a to z dôvodu, že musia spraviť nejaké výhodné ponuky pre majiteľov áut od značiek, ktoré sú podielníkmi v Ionity a ostatní aby neobsádzali stojany, budú cvakať takéto ceny. Neverím, že VW, Audi budú mať takéto ceny pre svojich zákazníkov, to by ten žravý eTron jazdil za štvornásobok ceny naftového.

        Chápem, že za rýchlosť nabíjania chcú priplácať, ale netreba zabúdať, že tankovanie fosílnych palív je stále najrýchlejšia možnosť dotankovania kilometrov, ržchlejšia ako aj 350kW nabíjanie, takže tie ceny nemôžu byť takto uletené.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 337
          •      

          #13
          To je trosku extremne 0,79 / 1.29 za kWh... Snad to bude len daka chyba alebo roamingovy poplatok alebo cosi. Takto im tam nebude nabijat nikto. Nakoniec to predsa len vsetko zhrabne Tesla s ich ludovymi cenami zatial co ostatni budu rukojemnikmi nenazranych koncernov.

          Len taka konspiracia. Ale ake by to bolo terno keby zrazu vsetci celoplosne zdvihli ceny nabijania na 1EUR/kWh. EV by zostali na behanie po meste a vsetci by na cestovanie presedlali spat na spalovaky? Zostala by len Tesla. A dinosauri by veselo mohli predavat dalej svoje smradlaky. V konecnom dosledku to je presne to co chcu nie?

          Komentár


          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            No asi to nieje to čo chcú pri hroziacich pokutách od EU. Preto sa začínajú preberať.
        • Roman-ba
          Member
          • Sep 2019
          • 104
          •   

          #14
          Ionity v Maďarsku.

          Včera som bol v Budapešti a zastavili sme na parkovisku Bábolna na diaľnici kúsok za mestom Gyor. A tu zrazu pozerám, krásna nová nabíjacia stanica IONITY so štyrmi stojanmi a výkonom do 175kW.. Krásny pohľad elektromobilistu na štyri prázdne parkovacie miesta, kiež by aj u nás boli priamo na diaľničných odpočívadlách takéto nabíjačky..
          Mimochodom : v Budapešti som mal pocit že je min. každé dvadsiate auto elektromobil alebo Plug-in hybrid. Pravdepodobne maďari majú na tieto autá automaticky zelené evidenčné čísla, lebo ich tam bolo naozaj veľa a boli tak viditeľné. A čo ma ešte prekvapilo, videl som tam za 4 hodiny trikrát Opel Ampera. To som na slovensku myslím ešte nevidel. U nás sa to nepredáva? Neviete niekto?

          Komentár


          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Madari sú brutal po predu. My sme za opicami. Legislatíva a aj všeobecná mienka nula... ľudia o veciach nič nevedia
            Už dlhšie sa fičí na akomsi pomýlenom názore že elektromobily ohrozujú naše fabriky. Totálne pomýlený názor.
            Aj keby sme EV u nás úplne zakázali, celosvetový a európsky trend nie je možné zastaviť.
            Naposledy upravené cio; 15-12-2019, 19:28.

          • juris
            juris komentoval
            Upraviť komentár
            Byval som posledny rok v Budapesti a aj bez vlastneho nabijacieho miesta som nemal problem. Mesto je plne bezplatnych DC nabijaciek, pravdepodobne zadotovanych statom a k tomu dasie nabijacky pri LIDLoch. Jazdenie po Budapesti a aj cesta domov na Slovensko ma teda vysla vzdy 0,00EUR/HUF.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Veď to! Boli sme v centre na vianočných trhoch, odtiaľ sme išli ulicami asi 20 min. pešo na vlakovú stanicu a len tam som videl tri nabíjačky DC.. no tichá závisť..

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Zase treba to brat aj tak ze Budapest ma 4x vacsiu populaciu ako Bratislava (430tis vs 1.7mil podla Wiki) a vsetko ostatne ide ruka v ruke s touto zakladnou velicinou. Vacsi prijem z dani pre mesto. Viac turistov a penazi pre miestnych podnikatelov. Viac prostriedkov MHD. Viac nabijaciek... a cim vacsia krajina celkovo tym je aj vacsia motivacia pre medzinarodne spolocnosti investovat. Doplacame ma svoju malost. Aj ked prave v Bratislave by som o nabijackovej nudzi nehovoril. Tu uz je tolko DCciek (aj ked platenych)... 2 roky dozadu sme si podavali kable pri Freshmarkete a LIDLi a teraz je uz pomaly v kazdej mestskej stvrti taky vyber ze si ozaj vyberie kazdy.

          • VladoTA3
            VladoTA3 komentoval
            Upraviť komentár
            Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevky
            Ionity v Maďarsku.
            ... videl som tam za 4 hodiny trikrát Opel Ampera. To som na slovensku myslím ešte nevidel. U nás sa to nepredáva? Neviete niekto?
            Často vidím po Poprade premávať sa jeden v bielej farbe.
            Naposledy upravené VladoTA3; 16-12-2019, 09:17.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Ampery na Slovensku sú. Predávali sa málo, lebo boli veľmi drahé, niečo sa doviezlo zo zahraničia, takže dá sa vidieť. Špecialista z Púchova prerobil Amperu na plyn, takže má hybrid plyn-elektrika.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Opel ampera su vlastne dve auta: povodny hybrid, ktory sa predaval pred rokmi a ekvivalent Bolta, ktroych sa v EU predalo len velmi malo a zrejme len v Norsku. Takze ste mozno videli hybridne Ampery, ktore sa u nas predavali od r. 2012.
            https://www.topspeed.sk/opel-ampera-...asom-trhu/3497
            Ampera e je uplne ine auto.
            https://www.mojelektromobil.sk/opel-...-europsky-trh/
        • kayle
          Member
          • Nov 2017
          • 57

          #15
          Nové ceny na ionity od konca januára - bez paušálu 0,79€/kWh
          https://edison.media/verkehr/es-war-...ehen/25199411/
          automatický preklad: https://translate.google.com/transla...%2F25199411%2F

          Komentár


          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Tie EU automobilky si sami rezu konár pod nohami....

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Co tak tie automobilky premenovat na fosidebilky

          • ivan32
            ivan32 komentoval
            Upraviť komentár
            Zabúdate že oni to nerobia z presvedčenia ale z donútenia a nejde im o to aby sa elektromobilita moc rozširovala, len trošku, len tolko aby splnili emisné limity. A kto bude potrebovať nabije. Nejaký paušál nemajú?

          • head
            head komentoval
            Upraviť komentár
            What the heck. Dufam, ze tesla bude dalej budovat superchargre, lebo alternativy su predrazene.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            jednoduche... bud TESLA -> dokial u neodstavia distributorske siete elektriny..., alebo novy TDI EVO, a jazdim kolko chcem a 3x lacnejsie

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Pogratulujme BMW, Mercedesu, Fordu, VW, Hyundaiu a Kii ako hlavnym akcionarom siete IONITY ku skvelemu pocinu na poli rozsirovania nabijacej infrastruktury. Alebo aj nie...

            Dalsi klinec do rakvy tradicnym automobilkam. Tesla to takymto tempom onedlho prevalcuje uplne V zasade sa vlastne nestazujem. Menej schopni retro hraci sa pekne sami odstavia a prenechaju trh schopnejsiemu.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ono to nie je tak ako to vyzerá. Toto je pomsta Tesle a jej klientom. Pretože majitelia Audi, Mercedesov a ostatných platia úplne iné ceny. Okolo 0.3€/kWh.
            A to už je znesiteľné.
            Na druhej strane môžeme podotknúť, že majitelia týchto značiek si u SC ani neskrtnu.

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            áno, síce som to nespomínal, ale priamo v článku bolo spomenuté, že partnerské ceny budú iné. (kartičky od automobiliek) Len nebolo spomenuté koľko.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            A neboli Ionity nabijacky postavene za eurofondy? Ak ano, domievam sa ze maju sluzit vsetkym obyvatelom EU za rovnakych podmienok.
            Ak si chceli fosidebilky urobit nabijanie pre svojich zakaznikov, tak si mali nabijacky postavit za svoje.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Ak si to stavajú za vlastne peniaze, je to v poriadku.....ale ak na to dostali peniaze z EU, teda od nás všetkých, t.j. aj od majiteľov iných značiek....tak to v poriadku nie je, a mala by si na to EU komisia posvietiť a adekvátne zareagovať...

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            No hlavne je potom nefer, ze Nemec dostava k Hyundaiu karticku a Slovak nie. Takze oni nabiju za 0.3€/kWh a my za 2.5-nasobok?? Akoze preco? Tak isto BMW. Ja som na SK nedostal nic. V Nemecku maju.

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Tak aj na https://ionity.eu/en/where-and-how.html píšu, že majú rôzne dohody a že treba konkrétne zistiť u toho ktorého poskytovateľa, od ktorého máte kartu/app koľko to vlastne bude stáť.
            Len "direct customers" platia (ako aj u iných) vyššiu sumu.

            A mimochodom je to tak že aj zopár € dostali z EU fondov
            https://www.electrive.com/2019/04/25...rging-network/
            doplnené: A keďže je tam prístup/platba aj bez potreby registrácie, tak určite spĺňajú podmienky EU. Tam sa jedná len o možnosť nabiť a zaplatiť, o cene sa nehovorí.
            Naposledy upravené kayle; 17-01-2020, 10:43. Dôvod: zabudnutá veta

          • ToMiLeaf
            ToMiLeaf komentoval
            Upraviť komentár
            Jedna vec je postaviť nabky za fondy a druhá je ich prevádzkovať a hlavne dodávať do nich šťavu. Fondy sa totiž už nemusia vzťahovať na prevádzku nonstop dispečingu, resp. cenu EE v nákupe.
            To je ako očakávať v hoteloch a aquaparkoch postavených za fondy, že budú mať nižšie ceny ako tie, ktoré neboli takto zadotované.

            Bude super ak automobilky z konzorcia IONITY budú dávať majiteľom svojich EV spomenuté kartičky na zľavy. To, že v DE to už takto funguje a u nás nie je asi dané počtom týchto nabíjačiek v danej krajine.

            Ceny sú aké sú. Ja si tiež zvykám na nový cenník GW a od Nového roka jazdím po diaľnici za 10€/100km, čo je obdoba benálu so spotrebou 7,5 litra. Ale tak asi to stojí za to...

          • kayle
            kayle komentoval
            Upraviť komentár
            Vraj s "audi kartičkou" to je v Nemecku 0,33€/kWh, ale kartička je 20€/mesiac.
            viď komentáre na https://www.teslarati.com/tesla-supe...per-vs-ionity/

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            kayle Nie je to zopar eur .... Ionity dostali cca 40 milionov eur z EU fondov, pricom cely projekt je cca 200mil. Je to najvyssia dotacia EU na projekt nabijaciek - a je len pre 13 krajin EU.
            Podmienku prist a nabit maju vsetky verejne nabijacky.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            https://www.youtube.com/watch?v=08WW9r1pEEo

          • TM3Perf
            TM3Perf komentoval
            Upraviť komentár
            IONITY to posralo. Kto tam teraz bude pri takých cenách nabíjať? To bude len zasa tunel na zarábanie peňazí, na ktorý prispela ešte aj EU.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Keď máš AUDI kartičku tak nabíjaš za 0,33€ s DPH.
            Paušál je na prvý rok zadarmo a po roku sa má platiť paušál 17,95 € s DPH
            Mimochodom, najprv mal byť rok zadarmo len do konca 2020 a už to predĺžili do konca roka 2021, takže sa to vyvíja.
            Celý projekt je zatiaľ iba v rozvojovej fáze a samozrejme sú v manažmente aj fosílni jastrabi, čo chcú aby sa to rýchlo vrátilo, a neuvedomujú si že tými mesačnými paušálmi to celé zabijú. Treba počkať. Rok zadarmo nie je zlý.
            Problém je že rok zadarmo dostanú iba majitelia vozidiel AUDI, ale niet sa čo čudovať.
            TESLA na svoje SUPERCHARGERY nikoho nepustí vôbec. Sú situácie kedy by som aj ochotne zaplatil aj 0,79€ za kWh ... ale nemám ako
            Takže kto je tu ten zlý ?

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Jednoznacne Ionity. Tesla vystavala SC za svoje, Ionity dostalo tazke miliony z EU (cize aj z mojich dani).
            Ak skutocne dostanu 200 melonov tak pri predpokladanej cene jednoho stojanu 25 000EUR z toho postavia 8 000 nabijacich bodov. Takze kolko ich to vlastne realne stalo??
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 18-01-2020, 11:17.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Keby sa ELON nechoval ako debil, mohol dostať tiež
            Zlá je TESLA :-P

          • TM3Perf
            TM3Perf komentoval
            Upraviť komentár
            @ciao To vážne nevidíš ten rozdiel? Inak, kto sa sťažuje, že Elon nedostal prachy z EU? Nikto. Tesla postavila sieť nabíjačiek a nikoho s tým neotravovala. A potom EU začala vyplakávať, že prečo Elon nepustí ostatné autá. Tak EU prispeje na Tunel IONITY na ktorom aj tak nikto nabíjať nebude, pri tých cenách ktoré ponúkli. Či tebe vlastne nevadí, že je to tunel ako hrom?

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Nie, ja mám cenu 0,33€ ja som spokojný.
            A že izolacionalista a protekcionalista ELON nedostal nič je len a len jeho chyba. Mal sa včas pridať.
            Ja si myslím že by to malo byť tak že ak tam príde niekto na TESLA tak by mal dostať cenu 1,-€ až do vtedy kým sa nespamätajú a neotvoria svoju sieť pre ostatných. Pre mňa za mňa aj za 0,80€ ale majú ju otvoriť.
            Náklady na výstavbu IONITY tu rozoberať nejdem. Nejde predsa len o náklady na stojany, je tam aj kopa iných sprievodných nákladov na upgrady TR, projekciu a ostatné somariny.
            Už dávno nešli EÚ fondy na niečo tak ušľachtilé takže ja som spokojný
            To že niektorí z vás s tým nesúhlasia je znakom toho, že v rámci vášho TESLA videnia sveta nie ste ochotní pripustiť aj iné videnie sveta.
            Takže ak chcete mať uzavretú TESLA, majte si
            Naposledy upravené cio; 18-01-2020, 13:34.

          • TM3Perf
            TM3Perf komentoval
            Upraviť komentár
            cio Ok, tak ale netvárme sa potom že je IONITY pre všetkých. Resp. áno, budovala sa za peniaze nás všetkých, aj tých, ktorí zaplatili v EU za nákup Tesly daň. Akým právom IONITY zvýhodňuje majiteľov AUDI a ostatných značiek, ktoré za IONITY stoja? Toto ti príde fér?

            Pozri, obaja vieme, že IONITY bude musieť s cenami nadol, inak príde o všetkých majiteľov Tesiel. Ak jej to za to stojí, prosím. A ozaj, čo po tom roku ?? Budeš za kartičku platiť 20€ mesačne?
            Naposledy upravené TM3Perf; 18-01-2020, 13:49.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Predpokladam ze Ionity je z EU dotacii len z casti fianncovana a akcionari do toho vrazaju aj nejake vlastne peniaze, tak je logicke ze mozu zvyhodnit svojich zakaznikov. Da sa pozriet na vec aj tak, ze Ionity je pre vsetkych za tych EU dotovanych 0,79/kwh, pre svojich kazdy zucastneny akcionar posytuje dalsiu zlavu podla svojho uvazenia a keby bolo Ionity bez EU dotacii, tak pre ostatne neakcionarske EV by poskytovali sluzbu za 1,20/kwh a nie za "ludovych EU dotovanych" 0.79/kwh ako teraz.
            A pise sa ze to je cena bez pausalu, ale pausal u Ionity si moze zaplatit kazdy obcan EU aj majitel Tesly, aby mal vyhodnejsiu cenu za kwh, ci nie?
            Ked Audi preplaca Ionity pausal na rok majitelom ich aut, nic nebrani Elonovi urobit to iste pre EU majitelov Tesiel.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ved Tesla dava kazdemu nabijanie zadarmo: niektorim autam navzdy, niektorym len prvemu majitelovi, niektorim na pol roka a niektorim len urcite kW. Netreba pritom ziaden pausal, ziadnu kartu a ak treba platit, tak cena je podstatne lepsia ako s pausalom Ionity.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tu vladne normalne tvrdy komunizmus. Tesla si za svoje peniaze vybudovala vlastnu siet nabijaciek a teraz je zla lebo tam nepusti nikoho ineho? Nevidim sice do hlavy jednotlivych ludi ale ked si ako firma postavim svoj vlastny sklad tak musim podla cio logiky dovolit vsetkym ostatnym tam skladovat veci? Co to je za chory napad? Snad si ja poviem kto moze a kto nie a za akych podmienok pouzivat MOJ majetok.

            Tesla neziadala o podporu na budovanie svojej siete nie kvoli tomu ze je Musk hlupak ale prave kvoli tomu aby potom nemusela riesit kraviny ako IONITY. Ked som raz vylucny vlastnik tak si nastavim podmienky ake potrebujem a mozem srat vsetky nazory. Pri IONITY je tych spoluvlastnikov viac a do toho este verejne zdroje. Potom to dopadne tak ze kazde auto ma inu sadzbu a je v tom taky bordel ze dovidenia. Transparentnost a prehladnost nadovsetko Keby Tesla spristupnila nabijacky ostatnym tak akurat nastve svojich zakaznikov. Preco by to robili? Aby bol cio spokojny?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            jux: som mal na mysli ze Tesla moze svojim zakaznikom zaplatit pausal u Ionity, ked im chyba moznost lacneho nabijania na ich nabkach. Co si myslim ze nechyba.

            Osobne nemam problem ze Tesla funguje iba pre seba a Ionity pre svojich zas vyhodnejsie.
            Ale nebolo by zle keby sa dohodli na roamingu, aby sa mohli nabijat navzajom. Zakaznici oboch by snad ziskali viac nabijacich miest. Ani jeden "operator" na tom nieje tak aby mohol povedat ze ma pokryte vsetko a dlho ani este nebude.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Zdá sa že jediný kto pochopil čo sa snažím povedať je Taur
            -------------------------------
            TM3Perf - myslím si že tak ako to teraz predĺžili o rok, tak aj neskôr bude situácia taká, že sa paušál platiť nebude. Počet nabíjacích staníc neustále rastie IONITY nie je jediný poskytovateľ v EÚ. Ja si dokonca myslím že aj zabednenci z TESLA pochopia, že izolacionizmus nikam nevedie. Dokonca si myslím že im to zatrhne európska komisia (EK). Budú musieť zverejniť referenčný cenník, je to len otázka času.
            TESLA nebude nič v IONITY platiť. Oni sú egocetrici a kým im to EK nezatrhne tak sa budú hrať na svojom piesku
            -------------------------------
            Wilo ,prečo by mala TESLA otvorením nabíjaciej siete naštvať svojich zakošov ? Ak by aj náhodou boli niekde stojany zaplnené, tak predsa postavia druhé. Veď všetci mimo TESLA by nabíjali veľmi draho a práve o toľko by potom mohli zlacniť nabíjanie svojím TESLA originál zákazníkom. To ti nedochádza ?
            Veď ak má niekto AUDI alebo KIA, tak ak sa mu TESLA zapáči, tak si možno neskôr kúpi TESLA. Ale ak sa bude TESLA izolovať ... tak NEVIEM
            Naposledy upravené cio; 18-01-2020, 16:02.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Tak zas preco by im mala EK nieco nariadovat, akym pravom? Ked chcu byt ostrov nech budu, nutit niekoho do spolku este nikdy nic dobre neprinieslo.
            S rastucim poctom EV bude sa aj situacia vyvyjat. Siet nabiek sa bude zahustovat a budu stale vacsie problemy najst vhodne miesta na huby (tak ako teraz niekde uz niet priestorov na nove pumpy), tak pridu na to ze ich treba zdielat a dohodnut sa na roamingu.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Regulácia je potrebná. Netreba si slobodný trh zamieňať s anarchiou. Zjednotiť bolo treba konektory, TESLA mala iný typ konektora pokiaľ viem od 2021 bude aj povinný roaming. Tak to bolo aj s mobilmi. Kým operátorov nezregulovali, tak nás všetkých pekne oje ...
            Naposledy upravené cio; 18-01-2020, 18:49.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Čo príspevok, to perla.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            cio ej ale ti ide... stale tu trepes nieco o izolacii ale kto sa v skutocnosti izoluje? Dinousarie automobilky. Elon Musk dal opakovane do plena ponuku ze ak ma niekto zaujem tak nema problem otvorit spolupracu a prizvat k rozvoju SC siete partnerov. Ozval sa mu kto? Ohrdnuti Nemci si radsej zalozili vlastny podnik len aby nemuseli paktovat so svojim konkurentom ktoreho stale nevedia dobehnut a su nasrati ze ma taky naskok lebo oni na to roky kaslali. Nemci robia prieky a trucovito sa zacali izolovat. To je historicky fakt ktory si vies aj dohladat.

            Za druhe - zase sa vynara otazka preco by to Tesla robila? Vola by sice bola ale preco? Preco na svoje uzemia volat dalsich pouzivatelov ked si vystacim s tym co mam a davam svojim zakaznikom komfort dostupnosti a akceptovatelnej vytazenosti? Co ziska tym ze zahlti svoje stojany dalsimi autami? Jaaaj ano postavi dalsie stojany. Zo svojich penazi. Z tych par susnov co zarobia na nabijani. Skvely plan By ma naozaj zaujimalo ako rychlo by postupovala vystavba IONITY ak by to mali platit len zo svojho bez EU penazi. A preco by mala Tesla pristupovat na zastaraly kartickovy koncept? Mame rok 2020 a technologiu na to aby sa zakaznikovi nabijanie ulahcilo. Pridem a nabijam. Ziadne karticky a appky. Auta komunikuju a vedia poskytnut potrebne udaje nabijacke. Ten so starsim autom moze platit kreditkou. To ze IONITY to zas odflaklo a zaostavaju nie je problem Tesly. Oni to vedeli uz peknych par rokov dozadu urobit user-friendly. Co ma Tesla povedat svojim zakaznikom zvyknutym na jednoduche nabijanie? Tu mate karticku. Tu mate registraciu a zmluvu. Tu si mozete stiahnut aj appku. Majitel Tesly moze akurat tak zdvihnut obocie a opytat sa “Preco toto vsetko?”. Nech sa kludne spajaju lidri v oblasti na dosiahnutie najvacsieho potencialu. Ale co ziska lider ked sa spoji so zaostalym “konkurentom”? V tejto faze elektromobility akurat tak zbytocne problemy. Tesla nepotrebuje IONITY siet. Aj doteraz tam vacsina Tesiel chodila len kvoli flat poplatku co sa teraz zmeni.

          • cio
            cio komentoval
            Upraviť komentár
            Kľudne si tu vypisujte tie svoje TESLA názory.
            Stav je taký že už aj v takej zaspatej krajine ako je SR je počet ostatných nabíjacích bodov väčší oproti TESLA a rozdiel sa bude len zväčšovať.
            Nabíjacie HUBy vznikajú ako HUBy po daždi a to s EÚ grantami a aj bez nich.
            Uznávam, dnes (rok 2020) už si TESLA svoju sieť nabíjacích bodov môže strčiť za klobúk, nie je potrebné aby ich otvárala
            Jazdím veľa a jazdím ďaleko a okrem regiónu južného Slovenska NO PROBLEM. Dole na juhu majú problém zatiaľ všetci. Vybrať sa na Košice cez Rožňavu je ťažké. Aspoň že v kolibe Ožďany varia výborné halušky
            Naposledy upravené cio; 19-01-2020, 11:36.

          • TM3Perf
            TM3Perf komentoval
            Upraviť komentár
            V našej zaspatej krajine máme našťastie ZSE. A všade na západe máme Tesla nabíjačky.

            Ja si dovolím rýpnuť trošku do Audinky
            https://www.facebook.com/Teslabjorn/...51337808392678
            Náskok vďaka.....hops

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            cio - píšeš tu totálne chobotiny a si JEDINÝ kto sa tu snaží vyvolávať konflikty.
            Bez teba toto fórum fakt bolo lepšie...
            Nebudem na teba už reagovať. Toto fórum nie je o tom kto ma pravdu.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tesla ma pokryte viac menej cele Slovensko na dolezitych tahoch. Na co by tu budovala dalsie nabijacky? Len preto aby sa mohli pochvalit ze maju viac nabijaciek ako GreenWay? Preco?
            Mas Bratislavu, Zvolen a LM. Coskoro pribudnu Trencin a Kosice. Co viac by majitel potreboval? S tymto pokrytim a dojazdom a efektivnostou Tesly sa dostane vsade. Kde treba. To nie je eTron alebo Leaf ze potrebujes nabijacku v kazdej dedine...

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Keď má Tesla tak dobré pokrytie ako tu píšete, tak je smutné, že hlavne v posledných týždňoch blokujú v Bratislave "neteslácke" nabíjačky, hlavne tie čo sú zadarmo. My ostatní potom po meste hľadáme voľné nabíjačky. By som bol zvedavý, ako by sa Teslákom páčilo, keby to bolo opačne. Vrámci kolegiálnosti voči ostatným elektromobilistom by mohli Tesláci uprednostňovať svoje SC Tesla..

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Kdeze ved citas, ze 5 Tesla SC na cele Slovensko stacia a na vychodnu polovicu Slovenska staci jedna v KE. Ved naco tam viac, ked tam aj tak nic nieje. Predsa Tesly mozu nabijat svoje velke baterie kdekolvek, sice budu dlho zaberat miesto ale co uz.
            A som zvedavy ci sa bude pacit Teslakom ked pojdu z LM do SK alebo ML a spat, robit zachadzku 70km na ich nabku do KE.
            A vychadza mi z toho ze Tesla je fakt len pre prachatych s vilou, lebo taky co byva v panelaku ju na vychode nebude mat kde rychle nabijat okrem KE. Vlastne bude, som zabudol ze moze okupovat nabijacky ostatnych providerov.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Fakt výborná diskusia. Taka podnetná. To sa tu fakt budeme deliť?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Co myslis tou “neteslackou” nabijackou? Akoze pri LIDLi je niekde cedulka ze Nissan Only? Verejna nabijacka je verejna a kazdy ma na nu rovnake pravo. Je uplne jedno ci mas eUP alebo Hyundai alebo Teslu. Rovnakou logikou sa mozem opytat preco tam chodis ty? Ak chces nabit mas tam kusok odtial napriklad ZSE v Centrali alebo v Eurovei... jaaaaaj pardon tie sa platia. Rovnako ako sa plati Supercharger pokial nemas starsiu Teslu s free SC. Jediny dovod preco sa tie nabijacky pri LIDL a Kauflande vyuzivaju su tie ze ludia chcu usetrit a nechcu dat par eur za nabitie. V tomto su uplne rovnaki bez ohladu na auto

          • head
            head komentoval
            Upraviť komentár
            Nabijaniu sa odkedy hovori blokovanie a okupovanie nabijacky? Ako tu uz bolo spomenute, tak tie nabijacky su pre vsetkych, nielen pre ne-tesly.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Mam tam malo ? Sa tu neberte vsetci tak vazne.
            Apropo, ked su pre vsetkych, preco sa tu nadava na taxikarov a podobne entity, oni niesu vsetci?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som reagoval na Romana. A taxikari su ini ano. Je to komercne vyuzitie za ucelom tvorby zisku. Vacsina veci sa deli na komercne vs sukromne vyuzitie. Dan z nehnutelnosti (bytovy vs komercny nebytovy priestor, poistenie motorovych vozidiel, licencie na pouzitie autorskych diel, sadzby odberne miesto elektriny atd atd). Nie je v poriadku ak sa na komercnu cinnosti pouzivaju verejne prostriedky (vacsinou).

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo a je v poriadku ked su verejne prostriedky pouzite na dotaciu kupi automobilu ?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Ale pod "komercne vyuzitie za ucelom tvorby zisku" spadaju aj vsetky auta firiem a zivnostnikov. By ma zaujimalo kolko EV je registrovanych na obcanov. Keby na free nabkach nabijali len obcnianske EV vcelku by bolo na nich asi pusto.
        Pracuje...
        X