Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

€/min alebo €/kWh ?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    €/min alebo €/kWh ?

    Ako chcete platiť za nabitie elektromobilu?

    Pridal som verejné hlasovanie k príspevku od elektro .

    Ako chcete byť účtovaní za nabite elektromobilu? Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?
    26
    Cena za min.
    0%
    0
    Cena za kWh
    96,15%
    25
    Rovnaká cena za akokoľvek dlhé nabíjanie
    0%
    0
    Je mi to jedno
    3,85%
    1
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • elektro
    Junior Member
    • Jan 2019
    • 13

    #2
    Ahoj vospolok,

    podľa zmeny zákona č. 251/2012 Z. z.Zákon o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov
    DRUHÁ ČASŤ
    PRVÁ HLAVA PODNIKANIE V ENERGETIKE
    § 4
    Podnikanie v energetike
    (5) Podnikaním v energetike nie je prevádzkovanie nabíjacej stanice a poskytovanie nabíjania elektrických vozidiel.

    sa už môže predávať kWh miesto minút nabíjania.

    Moja otázka : Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?

    Vďaka

    Komentár


    • elektro
      elektro komentoval
      Upraviť komentár
      To sedí, vďaka. Ako by to bolo pri DC nabíjačkách do 50kW?
      Povedzme 0,49€/min pri 50kW to vychádza 0,59€/kWh ale pri 28kW(náš piemer na stanici obmedzený len samotnými autami) je to 1,05€ za kWh.
      Pre 0,3€/min by to bolo 50kW 0,36€/kWh a 28kW by to bolo 0,64€/kWh.

      Ďalej má zmysel deliť AC a DC tarify v prípade že sa platí za kWh? Podľa mňa nie...
      Naposledy upravené elektro; 21-01-2019, 08:46. Dôvod: vďaka Jiri GrandPa to h som mal samozrejme úplne naopak!

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Ma... plati sa za rychlost. Mozes byt filantrop a robit to pre dobro veci, ale DC nabijanie je v podstate “premiova sluzba”. A DC stanica potrebuje zaplatit aj udrzbu. Zase 0.59€/kWh ti za AC nikto neda
      Naposledy upravené Ioniq; 18-01-2019, 16:44.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      @electro - Nechcem byt “hnidopich” ale to “h” za kW máš presne na opačnom mieste.
      Výkon sa udáva v kWattoch a energia z kWatt hodinách.
      Čiže platí sa za kWh a nabijas výkonom vyjadreným v kW.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      podla mna je najlepsia kombinacia, najprv za kWh a potom penale za straveny cas, ak tam auto ostane visiet po napr. 90%...(ako nase oblubene Kia taxiky)
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #3
    Samozrejme záleží na tom, aká je cena pre kazdy typ ale jednoznačne ferovejsie je účtovať za dodanú energiu, teda kWh.
    Problém je totiž v tom, že každé auto má iný príkon vstavanej nabíjačky, Tesla ma zvycajne 16.5 kW, ale napr. Hyundai IONIQ aj Kona majú len 7.4 kW a staršie Nissany aj len 3.6 kW.
    Čiže pri účtovaní za minútu sú títo vo veľkej nevýhode.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      V provom rade napisem, ze nevlastnim zatial EV. Ale ked idem na CS kde kolvek aj ked najradsej mam jednu znacku, kde mam aj kartu dobre skusenosti, ze netankujem nejaku vodu, ale riaden benzin a registracia tam bola o niecom inom ako je to pri spolocnostiach poskytujucich nabijanie. Proste pridem natankujem, pri pokladni davam dve karty, jedna na ktoru mi idu body a druha debetna, tou platim. Cize pridem, natankujem, zaplatim a idem dalej. Hlavne vidim na stojane kolko stoji cena paliva za 1 liter a viem aku mam nadrz, plus ked tankujem do plna tlacim palivo do hrdla, kim mi to pistol dovoli. Jednoducho neprestanem tankovat, hned po prvom raze, ked mi pistol vypne. Takze si viem hned spocitat, kolko ma to vide a kolko asi z tym prejdem.

      Rovnako by som to bral aj pri nabijani EV. Ak by som si teraz pozical EV asi by som ho mohol nabijat len doma. Registracia pri prevadzkovateloch je na meno a chcu aj udaje o aute a neviem co vsetko. Jednoducho nemam sancu sa zaregistrovat, kedze niesom vlastnik auta. Tym padom je kopec ludi co si nemozu auto trebarz v buducnosti v pozicovne si pozicat a stravit snim nejaky cas a povedat si OK, beriem lebo mi vyhovuje, alebo nie a hladam dalej.Teda pre ferovost nabijanie aj pre rozsirenie pre masy je dolezite, aby bola cena za kWh. Kazdy je nauceny pri palive na CZK, €/ za 1 liter. Ked viem kolko, tak si pekne zracem naklady na dlhu trasu na jedno napriklad 100% nabitie, ked ides trebarz na dlhu trasu.

      Pri platbe za minutu, ale vidim vela neznamych a veci co sa mi proste nepacia. Nedokazem si presne spocitat kolko ma bude stat jedno nabijanie a to je problem. Lebo nabijanie zavisi od nabijacky, od auta, od pocasia a kopec dalsich faktorov. Pri platbe za minutu, mam pocit, ze prevadzkovatel naschval obmedzi kapacitu nabijacky, aby nabijala co najpomalsi. Tym sa aj predlzi samotne nabijanie a zaplatis viac, lebo platis za minutu. Keby bola platba za kWh, nema dovod poskytovatel obmedzovat vykon nabijacky. Sprehladni sa nabijanie, teda aj cena a aj cas. Budem presne vediet pri vykone danej nabijacky a type daneho EV + cene, ze kolko zaplatim a kolko sa tam asi zdrzim. Sam si urcim kolko nabijem, trebarz z 20-80%, ci 30-70% alebo...

      Este je jedna moznost, ktorou ide Ionity a to 8€ za kazde nabijanie. Tak tam neprides s 70% ci 80% nabitou baterkou a nabijes do 100% ale trebarz s 20% ci 30% nabitou baterkou a nabijes sa trebarz do 80% a cvaknes 8€ pri nabijani z 20-80% za 60kWh ci z30-80% za 50kWh.

      Pausal ktory dava ZSE je sice fajn, ze nabijas kolko krat potrebujes z sumu momentalne 69€, ale je vhodny len pre tych co jazdia vkuse a potrebuju casto nabijat mimo domova. No tu je obmedzenie od ZSE mozne, lebo aby nam tam neboli vkuse na nabijackach. No a ked budes mat tento pausal a vsade natrafis na obsadenu ci blkovanu nabijacku asi rad nebudes.
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    #4
    Urcite uctovanie za odobraty kW. Presne viem kolko budem platit. Ked je minutova tarifa, moze sa prevadzkovatel hrat na “zleho” a zamerne priskrtit nabijacku. Pripadne tam ani zamer nemusi byt, vid GreenWay a ich problemove DBT, ktore isli ledva 35kW. Pocasie verzus stary Leaf radsej ani nejdem spominat

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tak tak. Zima a stary Leaf je pre mna 45minut na DC uplne bezne. V pripade platenia za minuty by to bolo ako zivit A8Long V12.
      Idealne nad 80 percent nabitia uctovat inu sumu, alebo zacat pocitat minuty, aby sa to ozaj neblokovalo.
  • Bejo
    Junior Member
    • Jun 2014
    • 27

    #5
    Jednoznačne kWh, tak ako píšu ostatný, minútové je pre milovníkov adrenalínu...

    Komentár

    • juris
      Member
      • Dec 2015
      • 42

      #6
      Do 30-40min za kWh, potom prirazka s minutovou tarifikaciou
      Naposledy upravené juris; 19-01-2019, 17:16.

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        to nestaci, ludia sa len znova zapoja a dalej blokuju nabijacku...treba mat "penale" za nabijanie cez 90% SOC, nieco podobne ako TESLA

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        To je blbost, kolko sa za dany cas nabije EV? Ked nabijacka sa z autom dohodne a nabija, tak kolko zvladne za 30-40minut nabit? Uz su tu EV aj z baterkami nad 64kWh+ a rychlosti su ani nie 40kW co pisete tu na fore. Kolko si nabije taky vodic pri terajsich vykonoch za 30-40minut, ked ma trebarz Konu 64kWh. Ziadna prirazka, ani ziadne poplatky za prvu hodinu ci 45minut ako je to teraz. Na to sa im mozem vykaslat.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        rozmyslal som aj nad tym, bolo by to viazane na tvoj ucet/kartu a napr. na dalsiu pol hodinu alebo hodinu ak by si sa napojil na tu istu nabijacku tak by ti isla ta minutova tarifikacia...ale "penale" za nabijanie nad 90% je mozno este lepsi napad

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK: Dobre tak povedzme 45minut. Spominana kona nabije pri 45kw vykone nabijania za 45minut asi 34kWh co cini 53% z kapacity baterky a dojazd asi 150km dialnicneho cestovania - to mi pride celkom rozumne. Pridem na nabijacku s 20%, odchadzam s 73%. Plus ta "prirazka" s minutovou tarifikaciou by nemusela byt az taka uplne zabijacka, len aby odradila nabijat dlho toho kto to nepotrebuje aby uvolnil miesto dalsiemu. Ked si pozries videa co robi Bjorn tak v Norsku je zvycajne len minutova tarifikacia a funguje to. Tarifikacia cisto len za kWh je podla mna dlhodobo neudrzatelna a bude dochadzat stale viac a viac k blokovaniu nabijaciek sebeckymi/neznalymi ludmi co odidu prec od auta a nechaju ho nabijat na DC do 100%.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem prečo zrovna 45 min. Keď prídem s Teslou s minimálnym nabitim, potrebujem cez CHAdeMO adaptérom, ktorý nepustí viac ako 35 kW (limit 120A) kľudne aj dve hodiny aby som nabil na 80-90%.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        No ved prave preto aby ten chudak co pride po tebe necakal tie dve hodiny na to ked si mozno potrebuje dobit 10kWh aby dosiel domov. Obsadenie DC nabijacky (hlavne ak je jedina v okoli) na hodinu-dve mi nepripada uplne idealne.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK kazde, ak nie vsetky EV nabijaju velmi pomaly nad 90% SOC a je to uz len zbytocne blokovanie DC nabijjacky, ak potrebuju ist na 100% tak nech sa presunu na AC. Jeden zo sposobov ako to dosiahnut je financne znevyhodnit "pomale" nabijanie a tym padom blokovanie nabijacky, ked niekto iny moze vyuzit plny vykon nabijacky

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        juris - tu si rochu nerozumieme. Prišiel som do Kosic prázdny. Potrebujem to otočiť spať na Žilinu. SC na východe nie je. Jediná šanca je ZSE alebo GW.
        Ale za 3/4 hodiny pridám dojazd len asi 150 km. Určite nebudem odpájať ale nechám to do tých 80%.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Nie je to uplne idealne riesenie (to ale ani nabijanie hodinu a pol v kuse a blokovanie nabijacky nie je) ale ja to vidim takto. Vydrzis teda o par minut na nabijacke dlhsie (s miernym poplatkom navyse) a budes to mat akurat do LM(170KM), tam dotlacis na ZSE pol hodinku na cestu do Ziliny...ak to naozaj chces z nejakeho dovodu nabit vsetko naraz v KE, zaplatis za tento "luxus" nejake eura naviac...Pevne vsak verim, ze to bude coskoro o mnoho jednoduchsie ked nam pribudnu nabijacky na viac miestach, vykonnejsie ako 50kw a snad aj viac ako jedna na jednom mieste. Nemusis samozrejme suhlasit, ale pri tych obmedzenych moznostiach ake teraz mame si myslim, ze sa to bez podobnych kompromisov nezaobide.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ked pride majitel naftaku na CS a stoji pred nim kamion, ktory tankuje co ja viem 700 litrov asi sa nepotesi, ale tiez musi urcity cas cakat, ak sa neuvolni miesto niekde inde. Ano nieje to hodina, ale ako priklad to nebol zly.
        Ked medzi LA a SF sa tvorili rady pri nabijackach co urobila Tesla? Navysila stavy. OK ani toto asi nebol dobry priklad lebo to je USA a nie SR.

        Ale preco by mal malobaterkac cakat koli trebarz Tesle na nabijacke je to rovnako nefer, ako preco by si Tesla nemohla nabit auto na 80%, aby presla trebarz naraz usek medzi trebarz KE a ZA. Majitel Tesly su kupil auto, aby mohol bez obmedzenia jazdit aj dlhe trasy. Ak je v KE nabijacka ktora mu neda vykon, ze auto na 80% nabije za trebarz 1 hodinu je to chyba majitela? Je to chyba malobaterkaca, ze si tam nemoze nabit auto a musi cakat koli tomu, ze Tesla sa nabija? NIE. Je to chyba prevadzkovatelov nabijaciek, ze nejdu z dobou a neinstalovali nabijacky z dostatocnym vykonom a dostatocnym mnozstvom na danom mieste. Preco by mali majitelia EV robit TOUR de CITY, aby nasli volne miesto, kde sa mozu nabit? Je jedno ake mate EV z akou baterkou. Ja nemam EV ani netusim, kolko casu a nervou Vas to stoji najst volnu a funkcnu nabijacku. Zrejme to je aj stresove a ak je blokovana spalovakmi, tak frustrujuce. Rozhodne by som to takto nechcel zazivat a pravidelne. Ja pridem na CS natankujem, zaplatim a idem. Rovnako by som to chcel a urcite aj k masovejsiemu rozvoju by to pomohlo, keby to tak bolo aj pri nabijani a cena za kWh bez dalsich poplatkov.
        V cene paliva je zaratane vsetko, servis, revizie atd. Ano mnozstvo aut co za mesiac natankuje to zaplati. Rovnako by to v buducnosti mohlo byt aj pri nabijani, ze to mnozstvo aut zaplati. Stat z prevadzkovatelmi by to mali riesit. Preco sa osadzaju nabijacky z vykonom len do 50kW, ked uz prichadzaju auta, ktore zvladnu viac? To je aka priprava do buducna? Preco stale nechcu osadzat ani v takych mestach ako je BA ci KE, alebo ostatne krajske mesta aj po viacerych kusoch nabijaciek na jedno miesto? A co take odpocivadla? Na D1, D2, alebo R1ke. Kde su na odpocivadlach a kde niesu? Je toho dost co treba vyriesit. Ano vsetko nieco stoji a zdroje su obmedzene.

      • Bejo
        Bejo komentoval
        Upraviť komentár
        ICE666SVK je to preto, lebo aj za nevyťaženej nabíjačky sa plati... aj ked je to napr ZSE, tak plati miestnej distribúcii... a napr. v KE, tie nabíjačky 99% nikdo nepoužíva a 99,99% na nich nabíjame jedneho leafa... raz som dosiel k obsadenej nabijacke, to boli cestujúci z Maďarska a raz dávno som tam videl nabíjať Švajčiarsku teslu... Napriek tomu sa bude v KE stávať UFC 350kw + 4 stojany 50kw
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #7
      Takže sa chystá spoplatnenie na QPC v Nitre? Normálne DC nabíjanie býva drahšie ako AC nabíjanie, pretože aj tu platí "čas sú peniaze". Plus na DC nabíjanie treba drahé nabíjačky a na AC stačia aj zásuvky, alebo len oveľa lacnejšie AC konektory.

      Pri DC stojanoch, kde je možnosť nabiť aj cez AC, niektoré firmy aj na AC majú rozdelený poplatok: do 11kWh jedna cena, do 22kWh druhá cena, a do 43 kWh tretie cena.

      Čo sa týka cien, tak som tiež za "Cena za kWh". A hlavne nech mám dosť času na nabite bez extra poplatkov. Tu je ako to ZSE vyriešilo: ZSE cenník.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár

      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #8
        Pôvodne zverejnené od Bejo Pozrieť príspevky
        napr. v KE, tie nabíjačky 99% nikdo nepoužíva
        To by som netvrdil. Ktokolvek pride do Kosic musi niekde nabit. Tych hotelov s nabijackou, kde by som dobil cez noc je tam ako safranu.

        Komentár

        • curgali
          Member
          • Jul 2014
          • 310
          •   

          #9
          Nesúhlasim s tebou ICE666SVK, že sú zdroje obmedzené. Zdroje sú, len naša vláda ich nechce nájsť. Keby ich našla, nemali by plne vrecká, ale len polovičné. Pár príkladov:

          1/ Emisie: Slovensko pri škandále s emisiami prišlo vinou našej vlády na čele s tandemom SNS - Smer o 66-75 mil.eur. Ak zoberieme priem cenu 50kW nabíjačky 25.000 €, tak sme mohli mať 2.600 až 3.000 ks nabíjačiek. A to ich mohlo byť viac, pretože pri takom objeme by určite dostali veľku zľavu.
          2/ Stíhačky: Slovensko nakúpilo 14 stíhačiek F16 za 1,6 miliardy, t.j. 114 milionov jedna. Doteraz sme mali 4 MIGi aj to boli 3 neschopné letu..
          Ak by nakúpilo o jednu menej, čo by nemal byť problém, pretože nám nikto nediktoval koľko ich máme mať, tak by sme za tú jednu stíhačku mali 5.560 ks 50 kW nabíjačiek.
          A takto by som mohol pokračovať ešte veľmi dlho.

          Ak by týmto politikom na čele nominantom Smeru na prezidenta s p. Ševčovičom, tkz. priateľom elektromobility, záležalo skutočne na čistom prostredí a naštartovaní elektromobility aj pre málo solventných Slovákov, tak tu máme neziskový štátny podnik s vybudovanými nabíjacími parkami s min. 20 stojanmi v každom meste a pri diaľniciach stojí min 10 nabíjacích bodov a na každom z nich 10 ultrarýchlych stojanov.
          Nech mi tu prosím vás nikto netvrdí, že nemáme zdroje na vybudovanie infraštruktúry, na dotáciu drahých BEV a zásuviek na každom parkovisku na našich sídliskách.. Ďakujem.
          Naposledy upravené curgali; 22-01-2019, 05:55.

          Komentár


          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Tak tak, vsetko je to o prioritach... aj ked tam sa zase dostavame do roviny, ze keby sme minuli vsetko rozkradnute na nabijacky, ci to zase nie je viac eticke naliat do zdravotnictva a skolstva, ktore su chronicky podvyzivene a trpia svojimi problemami, ktore su imho vaznejsie ako elektromobilita. Ale rozumny kompromis sa da najst vzdy.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Stacilo by 10% z tej sumy a elektromobilisti by boli vysmiaty..

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            No aj takto sa to da vidiet.
        Pracuje...
        X