Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ZSE

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Zaujimave. Relativne vysoka cena na jednodnovy pausal. Ako bolo pisane, nie je to moc vhodne pre castych cestovatelov. Tiez to nie je asi moc vhodne pre velkobaterkace, ktorym staci mozno jedno kratsie nabitie a vedia prejst tych 400-500km. Tam zbytocne preplatia. Ale pre dovolenkarov s malobaterkacmi alebo pre ucely nejakeho dlhsieho road-tripu to nie je zle.

    Toto sa mozno bude akurat hodit pre Teq na ten jeho Benatsky trip v lete

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Ked pojdes malobaterkacom len do Viedne a tam sa nabijes a vyda ti to naspat do SR, tak to vyhodne nieje. Cesta do Chorvatska ci Grecka by uz mohla byt vyhodna.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ale tuto ZSE zabija elektromobilitu.
      zober si, ze ides v lete niekde na juh s autom. Ak si pozicias nejaky spalovak v rodine, peniaze ta to vacsinou nestoji, platis len co tankujes. Aj keby si si bral auto z pozicovne a staci ti nieco male, tak to stoji povedzme od 30e/den. Ak ale zoberies napr. Leafa,i od ZSE pouzijes nabijanie len na dva dni, tak si na 80€ (cesta tam a spat). Ak mas dovolenku, ze chces spoznavat vnutrozemie, alebo zajst do ineho mesta na plaz, musis zas za trochu energie platit 40e ?! V takomto pripade sa neoplati ani najmenej ist elektromobilom-malobaterkacom.
      Tie velke masiny si vedia nabit za noc v hotely viac energie a staci im na behanie hore dole.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK Vieden som raz dal tak, ze som do ciela v nej prisiel s 51 percentami )) nechcel som ale riskovat jeden poriadny protivietor a vyuzil som 2h na 220v ponuknutej zastrcke

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      pani, vo viedni mame 2 lidle s nabijackami, vyuzivam celkom casto, zatial ma nesklamali.
      Ten roaming je ok na cestu tam, musim sa nabijat cca 3 hodiny dokopy, smatrics ma stoji 45 na minutu, kelag 35 a enel tiez cca 45 za minutu, cize by sa oplatilo ZSE keby ma vsade pokrytie, obzvlast ked bude rapidgate a budem muset nabijat dlhsie. Pochybujem ale o tom, ze ZSE bude mat roaming pre vsetkych poskytovatelov, ani nextcharge a plugsurfing nemaju vsetkych a budem muset nejake stanice obchadzat, napr. energie steyermark.
      Necham sa prekvapit a potom si budem nadavat ze som dal uz 30 eur za karty.
      Co sa tyka nabijania v cieli tak mam dohodnutu zasuvku v kempe plus radsej vyuzijem lokalnu appku / kartu.
      Naposledy upravené Teq; 16-04-2019, 02:42.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Ja som po prečítaní ceny 39€ a 24 hodín si premietol moje nabíjania a spotreby pri dlhých cestách, či už do Chorvátska alebo na Balt a musím povedať, že to nie je ani pre malobaterkáče.

    Dovolenka nie je len dovoz na miesto a tam auto stojí, dovolenka je aj cestovanie tam na mieste. Takže netreba brať len 2 dni po 39€ ale napr. pri ceste na Balt by som platil 5 dní a to by vyšlo ešte o 80% drahšie ako nabíjať u Greenway po 44 centov za kWh. Chorvátsko to isté, tam som potreboval v Slovinsku nabiť dvakrát, na čo majú dva kupóny po 10€ tam a dva späť a teda spolu 40€. Cez ZSE raz toľko, cez drahý roaming Greenway 65 centov za kWh by to bolo 89€.

    Buď mám mať komfort, že mám jednu kartu, kde draho platím a mám pokoj, alebo rovno si môžem vybaviť lokálne karty alebo hľadať zdarma nabíjačky. Ale kombinácia, že jeden deň 39€ a namieste hľadať iné riešenie, lebo za jedno nabitie v dni dám ďalších 39€ - to nič nerieši - aj tak musím hľadať lokálne riešenia a karty.

    Toto vidím pre i Pace a eTron - žráčov, čo nemôžu použiť Superchargre ako Tesla X, jediné výhodné. Tie si potiahnu 30 kWh na 100 km a dá sa s nimi urobiť aj 800 km za deň. Prvých 300 km je nabitých doma a 500 km nabijem cez ZSE roaming a kWh stojí okolo 25 centov. Ale zasa - keď sa urobí v deň kratší výlet, je to 39€ za 90 kWh - plné nabitie alebo menej.

    Malobaterkáč má síce malú baterku ale má aj polovičnú spotrebu. Viac ako 700 - 800 km sa s ním neurobí, ak pravda sa nestredajú šoféri ako kórejci vo filme Taxi, že jeden spí v kufri, keď druhý jazdí. A dobiť 500 - 600 km pri 15 kWh / 100 km je cena cez 50 alebo 60 centov za kWh.

    ZSE proste strelil od buka cenu aby nejaký roaming mal a bude čakať. Ale jazdiť za výrazne drahšie ako spaľovákom a ešte navyše stáť 3 hodiny v dni na nabíjačkách, to je ekonomický nezmysel.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      Ja mam malobaterkaca i3/60Ah. Naozaj dufam ze co najskor postavia nabijacky na severnej D1 tak aby som z nej nemusel schadzat. Nabijanie mi monetalne trva do 10min/nabitie ale viac mi trva dostat sa k nabijacke a spat na dialnicu. Aj malobaterkacom sa da cestovat do 300km ale nabijacky musia byt na dialniciach a nie mimo.

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        S týmo sa dá jedine súhlasiť, ale nebude to jednoduché. Musia tam byť siete.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Ak je na odpocivadle cerpacia stanica, tak siet tam je. Navysit vykon to je ina vec, ale riesitelna.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Ale s takými výkonmi sa nemuselo počítať

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Priklad za vsetky odpocivadlo na R1ke Budca. Na oboch stranach boli aj su cerpacie stanice. Su tam aj nabijacky dokonca by mali byt 350kW a navysovali vykon teraz. Teda vykon, ktory tam bol v minulosti sa teraz navysil.
    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 196
      •      

      Za dcerou do francuzska chodim lietadlom, ale napadlo mi ked teraz ZSE ponuka nabijaci roaming za 39€/24h zadat trasu do abetterrouteplanner. S Ioniqom 12 nabijani... Skusil som Konu 64, vysledny cas cesty sa velmi nezmenil, akurat by som isiel rychlejsie a menej casto ale zato dlhsie nabijal. Do tretice TM3- tu sa vyrazne prejavil vyssi nabijaci vykon na SC a cas cesty vyrazne klesol. Platene nabijanie na SC by vsak bolo drahsie ako ZSE roaming. Parametre aut som nechal defaultne nastavene hodnoty v planneri.
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	StRaph.jpg
Videní:	943
Veľkosť:118,9 KB
ID:	36059

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pri Kone uvádza ten route planner dosť veľké spotreby, asi ešte nemá dostatočnú vzorku dát. Ešte by sa tam mohlo zarátať diaľničné mýto vo Francúzku (že vraj je dosť vysoké, uveďte tu niekto ak máte info) a lietadlo je určite lepší a možno lacnejší spôsob ako EV.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Aj pri Ioniqu pise viac. Teraz som absolvoval Hainburg - Salzburg - Hainburg, isiel som rovina a dole kopec 150kmh podla tacho, do kopca no stop 140kmh, takze ziadne slimacie tempo, k tomu klima na 22C a zimne gumy, na kazdu nabijacku som prisiel s o 10% vacsim SOC ako pisal ABRP. Som musel zakazdym upravovat plan cesty, a namiesto 3 nabijani co mi on naplanoval som to dal na 2. Je to len informacny vypocet, velmi spolahlive to nie je.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Spotreba sa da pred vypoctom trasy nastavit, nechcelo sa mi ale s tym hrat, lebo ist taku cestu autom som nechcel. Iba ma zaujimalo, ako cca by to vyslo

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pri Kone klesá nabíjací výkon od 73%.

        Podľa tohto sa potvrdzuje, že velkobaterkac má teda len výhodu prvého nabíjania a pre rýchlu jazdu je potrebný hlavne vysoký nabíjací výkon. Pri pomalých nabijackach by som na Kone išiel tak do 115 km/h a bolo by to rýchlejšie. Na Ioniqu zasa dalo viac km, lebo musel k nabkam. Podľa mna keď príde upgrade Ioniqu na 39kW, tak predbehne časovo aj 64kWh Konu, lebo najnižšia spotreba a rovnaká rýchlosť nabíjania.
    • jaron
      Member
      • May 2019
      • 94

      Dobry den
      Da sa prosim vzhladom na sialene ceny na verejnych [platenych] nabijackach fungovat dlhodobo na domace nabijanie?400 alebo 220V.Daju alebo ponukaju energetici nejake speci tarify aj k elektromobilom ?Nic som nenasiel v ich cenniku...Nejake tarify maju ak ked mate doma tepelne cerpadlo?Neviem ci im to treba dokladovat alebo sa to len nahlasi a oni to zmenia...Viete poradit?
      Naposledy upravené jaron; 05-06-2019, 05:13.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        zatial som nezachytil ani ja nic zvyhodnene pre elektromobilistov. Ale ZSE vraj takyto program chysta ako doplnok k ich wallboxu. Kedy to pride a ake tam budu podmienky je asi este skoro hovorit.
        ZSE ponuka len k ich klimatizaciam v jul,august lacnejsiu elektrinu vseobecne

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        A teda da sa dlhodobo fungovat iba na domacom garazovom nabijani??Bud klasicke 12 hodinove 220 V ak som dobre pochopil ,alebo 4hodinove na 3fazovych 400V??Alebo sa musi nejak pravidelnejsie pouzivat aj platena rychlonabijacka?Dik

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme. Platene rychlonabijacky su tu pre tych, ktori nepridu na otocku do ciela a naspat domov a pre tych co nemozu nabijat doma. Pokial ti staci dojazd nemas dovod preplacat zbytocne za rychlonabijanie.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-06-2019, 10:49.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Fungovanie len na domacom nabijani je najlacnejsie a zalezi podla tvojich dennych najazdov. Vseobecne sa da povedat ze pri 230V nabijani s kablom dodanym ku autu ti doda ~20km dojazdu za hodinu nabijania

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        OK,Dik
        Tak to super...Že si vystačíme zo šťavou z garáže.Dik

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Vybav si u ZSE tariff DD3 s tkz nocnym prudom a mozes nabijat v noci za 0,107 €....

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Bacha na to. Kvôli podstatne vyššiemu poplatku za istič sa oplatí DD3 až od zhruba 400 kW spotreby za mesiac. Mám urobenú Excel tabuľku s grafmi kde dosadis spotrebu NT, VT a v grafe vidíš od akej spotreby a kombinácie NT a VT je DD3 skutočne výhodná. Mne to napríklad vôbec nevychádza lepšie lebo dobíjam veľa zo slnka.
        PS: Ak to niekto chcete napíšte mi SS s e-mailom.

      • jaron
        jaron komentoval
        Upraviť komentár
        Videl som tu tarifu ale neviem ci nahodou to nepotrebuju nejako dokladovat.Presne aj v pripade ked si menis tarifu k tepelnemu cerpadlu...

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ja nevidim vyhodnost DD3, to uz rovno DD5 - ja mam DD5 , ale so spotrebou ~3,5-4MWh rocne som asi tak na hrane s DD2, co sa tyka platieb. V ZSE nechceli odomna ziadny doklad, ci mam "zrutov energie" (auto, TC, el.kurenie,...)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Aha, DD5 som neskusal. Myslel som ze ozaj treba dokladovat el. kurenie. Dam do grafu.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        mozno len ja som mal take stastie, ze som nedokladoval chalan/predavac sa ma opytal, ze aky chcem tarif. Hovorim DD5, hodil to do SAPu, vytlacil par papierov a hotovo

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        jaron jasne, ze vystacis so stavou z garaze, ak nepotrebujes cestovat po republike. Aj keby si jazdil len mesto, obcas autu treba dopriat stereoidnu porciu kW z rychlonabijacky - su tu o tom ine prispevky. A v niektorych mestach najdes DC aj zadarmo. Keby aj nie, parkrat do roka sa to da zvladnut, to sme si len my elektromobilisti odvykli tankovat za 50,- alebo aj za stovku a tak 8e za sto kilometrov sa zda byt vela

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        jaron - vidis a ja si naprilkad vystacim so stavou z rychlonabijaciek - 400kW DC a nekonecno AC u ZSE za 69,- s DPH mesacne

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        jaron 400kWh nie 400kW, opav to, potom toto vymazem.
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 84
      •      

      A co alternativny dodavatel elektriny? nemate skusenosti ? ponukaju lacnejsiu elektrinu , dodavka je ta ista ako od ZSE. Tiez rozmyslam co by sa viacej oplatilo , ratam tento rok spotrebu okolo 40 000 kWh az 50 000 kWh ...

      Komentár


      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        OMG, to plánuješ nájazd 250 000 km ročne? Ak skutočne áno, tak to už by som si dohadoval individuálne sadzby asi... Ak nie, skús pozrieť Magna Energia a SE-ES.
    • Maco7
      Member
      • Nov 2018
      • 84
      •      

      g211 no mam 4 ev auta , robim aj s bateriami pre elektrobicykle , ev skutre, atd... a planujem este nejaky EV pickup , RD dom na elektrinu , TC, (nemam plyn, nechcel som ) dielna na TC , elektrina vsade . . a to sa daju dohodnut indiviualne ceny??? aj ked som fyzicka osoba ?

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        Ja myslim, ze si individualne ceny ako FO nedohodnes. Ja som mal v casoch najvacsej tazobnej horucky rocnu spotrebu cez 50MWh a o cenach sa nedalo bavit. Podla vyjadreni viacerych alternativnych dodavatelov oni zarabaju na podnikateloch, pri FO maju regulovane ceny a ledva im to vyjde, takze nie je priestor na ine ako hladat najlepsiu cennikovu sadzbu. Aj minuly rok som mal este cez 40 MWh, mal som Magna stvortarif a bolo to vyrazne menej ako jednotarif D2, ale aj to padlo. Po zdrazeni stvortarifu tento rok sa mi uz mierne neoplati, platim o 2% viac ako pri D2 jednotarife. Bohuzial sa neda zmenit pocas roka.

        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • dzodzo
          Member
          • Oct 2016
          • 104

          zdravim, prosim vas ti poskytovatelia nabijaciek funguju na nejake cipove karty alebo maju vsetci aj mobilnu apku na qr kody? lebo ked si predstavim, ze mam so sebou nosit 10 kariet pre kazdeho poskytovatela, tak si pripadam, ze sa vraciam v case, dakujem za info

          Komentár


          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Vsetci dvaja (zse aj gw) maju moznost spustit nabijanie aj mobilom. Ak ale vypadne spojenie stojana, je potrebna karta.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            mal by im niekto co ich pozna (@milan84?) povedat nech sa pridaju do plugsurfing / nextcharge siete. Mat 10 a viac kariet zacina uz fakt byt trapne.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Ja tiež všade kritizujem tie karty, ale v prípade ZSE sa mi karta osvedčila. S ich aplikáciou som mal neustále problémy. A vlastne u GW tiež.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          tak realne tu vacsina z nas pouziva bud ZSE alebo GW, pripadne kombinaciu. Dalsi poskytovatelia su rozne appky - polyfazer a neviem este ake.
          GW aj ZSE maju ako RFID karty, tak aplikacie. S tou v GW som doteraz problem nemal, ta v ZSE mi od aktivacie firemneho uctu pred 2 tyzdnami viac nejde ako ide.
          Takze zatial stacia dve karty, aby bola istota, ze sa nabijes

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            no ano, na Slovensku len, ked clovek cestuje po europe ma kariet plne auto

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            aj sa ale postupne veci zlepsia.
            GW ma funkcny roaming v Smatrics, ZSE prislo s ich roamingom v celej eu so sialenym poplatkom za den. Cize da sa, len to nie je vyhodne. Vyhodne to bude vzdy len ked budes mat kartu alebo aplikaciu konkretnej firme aby si si mohol vyberat.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Teq - nemusí ich mat plne auto. Ja cestujem dosť a mam ich asi 5. No a čo? Čo to auto neuvezie?
            Za to, že ma nabíjanie stojí normálny peniaz to stojí. Neviem prečo by som mal platiť nejaké vypalne v podobe roamingu.
        • jaron
          Member
          • May 2019
          • 94

          Dúfam že to raz bude tak že budeme nabíjať tak ako ked sa tankuje na klasickej a ktorejkoľvek čerpačke ktorejkoľvek značky ,iba platobná karta...nic viac...

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ono sa da aj cez CCS ako pre Teslu spravit komunikacia, kde auto odkomunikuje VIN kod na nejaky server, kde je pod VINom kreditna karta a automaticky sa odpocita cena za nabijanie, ako na superchargeroch

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            áno, niektorí noví výrobcovia nabíjacích staníc uvažujú robiť na platobné karty

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            tak ona platobna karta je uz dnes trochu archaicky nastroj, napr. v cine to v niektorych obchodoch ani nepoznaju, lebo tam vsade platia qr kodmi cez mobil

          • jaron
            jaron komentoval
            Upraviť komentár
            Ano to mi jasne ze casom bude aj u nas karta historicka zalezitost ale momentalne je karta stale najrozsirenejsia a este par rokov bude kym sa to posunie dalej.Ale myslel som to s tou kartou ako vseobecne,prides ku pultu na klasicku cerpacku a nahlasis stojan cislo xy ,prilozis a ides ,ziadne registracie...a faktury domov od elektrarni a inych poskytovatelov nabijania...

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Platí európska smernica pre všetky novo otvárané VEREJNE nabíjačky (to nie je napr Supercharger), myslim že dokonca od minulého roka, že KAŽDÁ nabíjačka musí umožniť nabiť pomocou kreditnej karty.
            Koľko to ma stat už nestanovili, potom máš take excesy ako Polyfazer ktorý pýta kľudne 0.8€ za kWh ( napr. na nabijackach CEZu v CR).

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            s rozvojom infrastruktury sa to urcite zlepsi, ked bude tych stanic vela a vela poskytovatelov, tak konkurencny boj stlaci ceny dolu
        • jaron
          Member
          • May 2019
          • 94

          Áno,stlačí ale hneď si na to štát prihodí extra spotrebnú daň a tí čo budú odkázaní iba tankovanie na verejných nabijačkach (panelákový vodiči)budú tam kde aj teraz a pevne verím že štat si nájde paku aj na to ako zdaniť domácich nabíjačov z verejnej el. siete...

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Bolo by nelogicke, ked stat horko tazko vygeneroval novy plan na podporu elektromobility a zabil ho dalsim zdanenim elektriny pre nabijanie. A na zdanenie domacich nabijacov by museli mat auta technicke vybavenie schvalene na urovni EU.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Zdanenie domacich nabijacov bude podla mna riesene ako v minulosti prispevky na RTVS. Proste mas elektromer, tak to budes platit a HOTOVO. Je jedno ci pozeras alebo pocuvas RTVS. Rovnako to spravia pre vsetkych vramci nabijania. Bude vyssia dan celoplosne pre vsetkych a je vymalovane. Ale to este potrva. Zatial si myslim, ze za daky cas pride uhlikova dan pre spalovacie auta.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            jaron - ta viera v zdanenie domacich nabijacov je myslim nespravna. V USA uz riesia ako dostat peniaze na opravu a vystavbu cestnej siete. A idu na to cez cestnu dan, ktoru E|V platia vyssiu ako spalovaky. Mimochodom to, ze u nas fyzicke osoby neplatia cestnu dan za vlastnictvo auta je len uchylka, ktora tiez pominie. Vsade na zapad od nas takuto dan platia. Nemylit s dialnicnou nalepkou.
            Ale faktom je, ze tie cesty na zapad od nas vyzeraju trochu inak takze ludia za tie peniaze aj ieco dostanu. Ten tankodorm po ktorom jazdime v BA a okoli je katastrofa.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Celoplosne extra zdanenie elektriny by bola politicka samovrazda. To by sa dotklo aj socialne slabsich ktorych hlas je stale velmi dolezity pre mnohe strany. Predsa len elektrinu ma doma takmer kazdy a potrebuje ju k zivotu. Ak sa budu chciet najst peniaze tak to pojde ako bolo vyssie spomenute. Zavedenie dane z vozidiel aj pre FO. Nasledne nejaka forma eko dane z emisii. EV budu zvyhodnene alebo gratis. Az sa v dalekej buducnosti vymeni vacsina spalovakov za EV/vodik alebo ine ciste alternativy tak sa to prekope a bude sa platit dan podla vykonu alebo hmotnosti auta. Alebo dostane kazdy krabicku do auta a budes platit podla realneho poctu najazdenych km. Co by bolo asi aj celkom spravodlive lebo by najviac platili ti ktori aj najviac jazdia. A mozno hodit do rovnice tu hmotnost lebo je tiez urcite rozdiel ci po ceste chodia 1500kg auta alebo 2500kg. Nevidim dovod preco by mal vlastnik maleho prditka platit rovnako ako majitel velkeho tazkeho SUV.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Uz dlhodobejsie sa pripravuje smernica v celej EU o zavedeni myta pre osobne vozidla namiesto ostatnych dani a to bude asi najpravdepodobnejsia cesta v buducnosti, mytne jednotky s celoeuropskou posobnostou, co bude spravidlive aj na pocet najazdenych kilometrov aj na rozdelenie myta medzi statmi.
            Este to nejake roky potrva, ale pri vypadkoch dani sa to stane aktualnou temou, pripravene to vraj je.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo - ta cestna dan je predsa pocitana podla vykonu motora, takze majitel maleho prditka plati vyrazne menej ako SUV.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Ale mas tu eru downsizingu. Takze mas Seat Ibizu s 1.4 turbom a ten isty motor najdes aj v Skode Kodiaq alebo Seate Ateca co su podstatne vacsie a tazsie auta prispievajuce k opotrebeniu ciest vacsou mierou. Zdanovanie len podla objemu alebo vykonu je blbost. Hmotnost by sa mala zohladnovat. O hybridnych SUV sa nebudeme ani bavit. Papierovo mensi a slabsi motor ale vaha ako 2 a pol mestskeho auticka.
        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          Dnes okolo 17tej na D1 pri Senci, Tatra mala na korbe nalozenu ABB nabijacku ZSE DRIVE nedalo sa mi odfotit, vybity telefon. Celkom usmevne, ako zasrata tatrovka, co chodi po stavbach a rozvaza makadam a hlinu si vezie nabijacku

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            len koľko emisií CO2 Tatra vypustila prepravou tej nabíjačky, neviem či to za jej životnosť dokážu vyrovnať nabíjajúce sa elektromobily

            ... by už mohol písať anti EV novinár, keby to videl ...
        • dzodzo
          Member
          • Oct 2016
          • 104

          hm, mne toto nepride ako taka tragedia, vsak greenway ked chce, tak si moze prenajat miesto na stavajucich cerpacich staniciach a budovat infra tam, cim hustejsie tym lepsie alebo je v tom nejaky hacik?

          https://dennikn.sk/blog/1546900/ako-...-nds/?ref=list

          Komentár

        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          Novinky ZSE z dnesneho emailu:
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	ZSE1.gif
Videní:	420
Veľkosť:38,5 KB
ID:	42988 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	ZSE2.gif
Videní:	374
Veľkosť:32,8 KB
ID:	42989

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            No hlavne si treba pozriet novy cennik, kde je cena ultrarychleho nabijania 0,49 eur/kwh (program ECO). Ocakavam, ze podobne vysoku cenu po novom roku zavedie aj IONITY. Divne je, ze Tesla, ktora kupuje elektriku to dokaze za 0,25 eur/kwh a ZSE ktora elektrinu sama vyraba to nedokaze. A pritom nabijacie stanice si Tesla plati sama, tie od ZSE plati vo velkej miere EU.

            https://zsedrive.sk/documents/cennik...ve-11-2019.pdf

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Cena za ultra charging o 10c vyssia ako klasicke DC nabijanie. Myslim ze moze byt. Pre nemecke SUVcka a Teslu to znamena cca 8€ extra za plnu “nadrz” vymenou za usetreny cas. Akurat tym trosku obmedzili Hyundai skoda. Ten vie zobrat 60-70kW co vsak uz nebude tak velmi ekonomicka volba kedze ta uspora casu oproti 50kW uz nebude asi adekvatna vyssej cene pokial sa clovek fest neponahla. Ja s i3 uz duplom nemam dovod ist na tieto nabijacky. Skoda. Mohli tam urobit aspon 2 kable - jeden ultra a jeden klasicky 50kW nech aj plebs ma nieco z tychto novych lokalit
        Pracuje...
        X