Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
OMV plánuje budovať nové nabíjačky pre elektromobily.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Zdravím Vás
Ak dovolite oživim tuto tému po dvoch rokoch.
Nerozumiem tomu preco klasické čerpacie stanice nepridajú na svoje odstavne parkoviska dobíjacie stanice?Ved plochy na to majú ,nikto po nich nechce aby to bolo za free a v podstate bol by ti začínajúci ,rozbiehajúci sa biznis hlavne pre koncern pod ktorý cerpacka patrí aj pre nájomcov čerpacej stanice keďže v podstate žijú z toho co predaju s doplnkového predaja,z tých palív asi veľkú ryžu nemajú.Ten co by tam nabíjal by tam nechal nejaké to euro aj za kávičku,obed a aj by sa lepšie žilo jazdilo keby sa nemuselo všetko vopred “strategicky “plánovať..ked sa vyberieme mimo náš km dosah.
Ale mozno k tomu niekedy pride.Aj tomu LPG sa urputne bránili a nakoniec sa to ako tak rozšírilo...Naposledy upravené jaron; 10-06-2019, 17:40.
- Likes 1
Komentár
-
Komentár
-
Cize cisto hypoteticky, keby sa tam nabiju 2 auta s vacsou baterkou sucasne a vycucli by celu LFP baterku, ten treti co by prisiel hned po nich by nabijal uz len tych 40kW? Dobre chapem? V kazdom pripade zaujimavy koncept na menej vytazene lokality alebo tam, kde je problem s rezervovanou kapcitou.
-
Je to vyborne riesenie, az sa mi na jazyk tlacia pripomienky k nasim dvom velkym hracom. Nic inovativne, zrazu pride OMV, co s e-mobilitou doteraz nic nemala a dokazu poskytnut taketo super riesenia.
Stale cakam na ofic. spustenie, v mojom videu sa potom dozviete viac, je nachystane.
-
Otazne je, kedy cena toho LFP ekonomicky prekona poplatky za vyssiu rezervovanu kapacitu. Ja si myslim, ze nikdy. Ak sa na DC nabijacke ma nieco ekonomicky zarobit, tak musi byt vysoko vytazena, vtedy potrebujes aj tak rezervovanu kapacitu. Ak bude malo vytazena, tak navratnost toho LFP bude v nedohladne.
Kazdopadne co ja na OMV kvitujem je, ze sa tam da platit priamo kartou, to by dnes mal byt standard.
-
Keď dajú takýto stojan do každej dediny kde majú čerpačku, tak je to super. Cena bude niekde okolo 20k€, 2000 nabíjaní a je to splatené. Životnosť LFP minimálne 3000 cyklov, minimálne 6000 nabití. Počítam že je to nastavené tak že berie primárne zo siete a dopĺňa z batérie. V takom prípade to môže mať aj 2 násobnú životnosťNaposledy upravené SKolja; 06-12-2023, 20:39.
-
-
zoznam staníc OMV s možnosťou dobíjania elektromobilov: https://www.omv.sk/sk-sk/cerpacie-st...omv/e-mobilita
- Likes 1
Komentár
-
1fisker takto to dopadne, ked ludia ako ty pochopia zle pochopia elektormobilitu. Potom tu denne citame, ze cakate UFC nabijacky zadarmo, pripadne za cenu AC, chcete ich mat pomaly u seba na dvore a ine snivania.
EV je zatial alternativa k ICE. Ma nespocetne vela vyhod voci ICE a pri primarnom nabijani doma je celkovy priemer jazdenia vyrazne lacnejsi.
Ano, ceny sa budu musiet trochu upratat a konkurencia by uz mohla zacat fungovat. Cena je vsak riesitela a upravitelna. Ak by sme ziadnu nabijacku a hub nemali, tak je to vacsi problem, nemyslis?
-
milan84 normálne ma zarazilo, ako Ťa už myšlienkovo dostali "neviditeľné sponzorstvá" od firiem objavujúcich sa v Tvojich videách. Takže Ty dokážeš nazvať 1fisker -a ako zle chápajúceho elektromobilitu, keď presne odzrkadľuje väčšinového zákazníka (ktorý k elektromobilite pričuchol a mal EV ešte pred Tebou) ? Práve takýchto zákazníkov budú musieť firmy oslovovať pri ešte väčšom rozšírení elektromobility - takých, ktorí im narovinu povedia, že sú drahí alebo nanič a nie že chyba je v zákazníkovi a zle pochopil. Tí s tými klapkami na očiach sa pomaly míňajú a nabíjačky a elektroautá treba brať ako produkt každý iný. Keď je OMV drahé, tak tam ľudia chodiť nebudú.
Produkt sa má robiť na mieru zákazníkovi a nie že zákazník bude prosiť, aby si produkt mohol kúpiť alebo používať. To je rozdiel socializmu a kapitalizmu. A elektromobilný socializmus, kedy si automobilky volili ceny a dodacie termíny a nabíjacie siete taktiež, pomaly končí. Tvoj obľúbený VW už výrobnú linku zastavil, lebo tiež má zlých zákazníkov, ktorí si neuvedomujú, že tie ich autá sú za tú cenu najlepšia ponuka (čo si myslí VW s ich manažérmi).
-
Vynimocne je komentar 1fiskera vystizny. Treba si uvedomit, ze nie kazdy byva v dome a moze lacno nabijat, pripadne "zdarma" cez FVE. Ak ma bytovkar jazdit 100km za rovnako alebo drahsie ako na benzine a kupit si auto za 2 a viac nasobok spalovaku, v tom pripade si treba poklepat na celo a dristy o ekologii a Putinovej rope si treba nechat pre svojich sektarov
-
Suhlasim s Miroslav Rojko a dango, ale treba si uvedomit 2 podstatne veci. MIlan tu rozprava o ultrarychlych nabijackach, kde pociatocna investicia je vysoka a je strategickym rozhodnutim kazdej firmy aku cenovu politiku si nastavi.
Co by malo mat vysoku prioritu su verejne L2 nabijacky, kde investicia je relativne nizka a cenotvorba by sa nemala velmi rozchadzat z aktualnou cenou energii. Tam s Vami uplne suhlasim.
milan84 to mohol urcite napisat inak, lebo to vyznelo velmi arogantne.
-
SKolja pod videom si sám odhalil, že sa mapa budovania OMV UFC prelína s EU dotovaným programom (teda ako u väčšiny hráčov na trhu) a teda počiatočná investícia je z veľkej miery ponížená socialistickými peniazmi, nie peniazmi OMV celá pokrytá a ako vďaka daňovým poplatníkom prispievajúcim na toto huncútctvo dajú ceny také aké dajú. Nie nedávno za toto boli kritizované všetky siete - vybudovať z väčšiny dotáciou ale spoplatňovať a hovoriť o veľkej investícií ako zo svojho.
-
Tie ceny u kazdeho poskytovatela ine, su jeden velky gulas. Kto sa v tom ma vyznat. Ked budete potrebovat nabijat asi budete hladat vsetci nabijacku, aby ste nabili a nie hladat free nabijacku ci co najlacnesiu. Ano mate uz skusenosti a viete, kde su a mate svoje oblubene a zatial tych EVciek nieje tak vela, tak su lokality, ktore su plne a ine co su prazdnejsie. Zatial. Mimochodom ty co obvinovali poskytovatelov, ze free nabijanie spoplatnili a zabili to cenou a ze to bolo z dotacii a podobne. Tak je podobna situacia a teda skoro rovnake ako to ze kolky z vas si kupili a nie jedno EVcko z dotacii. Aj to vybudovanie nabijacky aj to auto stalo nejaku sumu a nie cela bola pokryta z dotacii. Ty co ste vyuzili dotaciu viete kolko ste este doplatili. Kolko stoji taka nabijacka a povolenia a praca na vybudovani + kupa pozemku ci prenajom a rezervovana kapacita. To vsetko dotacia nepokryje. Je to kapacita 350kW a tak je aj cena vyssia. Mate oproti nam co stale jazdime na spalovakoch vyhodu. OK, nie vsetci mozete nabijat doma z FVE. Mne osobne pride jednotna cena pre vsetkych ferovnejsia ako to, ze mas pausal, ci uz nemas kde nabijat, alebo jadzis viac ako ostatny a tim platis menej za 1kWh neferovy. Pri CS je cena pre vsetkych jednotna a ano su tam zase ine programy za body, ktore skor vyuziju ty co maju bodov viac a nieco si zato kupia. Ale jazdi viac tankuje viac a to mi pride ferovejsie ako ten gulas okolo cien nabijania. SKolja co je to prosim ta termin verejna L2 nabijacka.Naposledy upravené ICE666SVK; 18-12-2023, 16:44.
-
Jeden mudry pan Pociatek raz na kavicke u neboheho Dobrosa povedal, ze nie je dolezite co robis, je dolezite len to, co povies 😉 a preto nie je dolezite, ze nabijacky OMV su z velkej casti kryte EU peniazmi. Dolezite je to, ze OMV povie pred ovcami ake mali velke investicie a preto to tak vela stoji… a caka sa, ze ludia budu uznanlivo prikyvovat. Tak kyvte tymi hlavami jelita lenive ☝️
-
Ceny elektriny na trhu nie sú ako predchádzajúcu zimu. Veľa firiem, ktoré sa o ceny zaujímajú, má spot a tam priemerná cena je okolo 13,5 centa tento rok, teda hlboko aj pod cenový strop určený štátom.
Opýtam sa, je predaj s 400% prirážkou normálna cenovotvorba ? Je taká prirážka potrebná na pokrytie nabíjačky z väčšiny platenej EU a vybudovanej na existujúcej elektrickej prípojke pri pumpe ?
-
SKolja mne sa uz neda inak reagovat. Mame tu par ludi, co stale idu to iste dookola.
Spravim video o novej Ionity lokalite. Reakcia? Fuuuj, ved to je drahe, tam nikdy nepojdem.
Spravim video o novej sluzbe ZSE Drive vs. VB pre EV. Reakcia? Fuuuj, ved to je drahe, to nikdy nevyuzijem. Nech si to nechaju.
Spravim video o novej sluzbe OMV. Reakcia? Za tu cenu sa na to mozem vys....... NO ANO, fisker, MOZES, ked ti to v niecom pomoze.
Mam pripravene video o novom GW hub-e, pojde o par dni. Uz teraz viem, ze reakcia bude: Fuuuj, ved to je drahe, tam nikdy nepojdem.
A prave tato skupina ludi tu trvalo riesi kaufland nabijacky a miesta, kde vedia nabijat zadarmo. Pripadne sa tu vedu debaty o nejakej nefunkcnej 50kW nabijacke, co obcas funguje, obcas nie (aj ked ich auto je schopne prijimat nasobky tohto vykonu), lebo je to o 0,20€ lacnejsie.
Cize co nova sluzba, co nova nabijacka, co snaha nieco spravit, to hejt. Pritom bolo v OMV videu jasne povedane, ze do buducna sa rata s roznymi vecami a sluzba je aktivna teraz asi dva tyzdne.
Ked sa tam nikto nebude nabijat a vsetci sa na to vys..... tak to OMV bude musiet riesit.
Kto nema moznost nabijat doma, ma teraz zle obdobie pre kupu EV. To je verejne znama vec po minulom roku, kedy sa dovrzalo s cenami vela veci. A opat, pre ludi z panelaku nie su tieto sluzby OMV a nie je ani Ionity. Preto trvam na tom, ze takato skupina ludi to uplne zle uchopila a pochopila.
Pre ludi, ktori sa seriozne o tieto sluzby zaujimaju (pre nich, pretoze druha skupina ludi to zasa poprie) dodam, ze dotacie na vystavbu su jedna vec. Ale MRK na 2x300kW su ak nie tisice € mesacne, tak aspon horne stovky. Rozpocitajte si to na nabijania po 0,69€.Naposledy upravené milan84; 18-12-2023, 18:06.
-
Rezervovaná kapacita MRK alebo ľudsky "výška ističa" sa spoplatňuje podľa distribučného územia, napríklad ZSDIS (západoslovenská) má v cenníku 0,1775€/kW/mesiac, čo pri 2x300kW je náklad 106,5€ ale pochybujem, že je jedna nabíjačka pripojená 600kW do siete, skôr polovicu a delí si výkon. A ako som uviedol vyššie, nabíjačky stavajú na existujúcich pumpách a teda nejakú kapacitu tam už majú, ktorá je na pumpe väčšinu času okrem špičiek nevyužitá a dá sa použiť. Argument o MRK by možno platil na opustenej diaľničnej nabíjačke v strede ničoho.
A áno, je to nabíjanie drahé. Keď Tesla dokáže ponúknuť 40 centov za 250kW stojany a to ich budovala sama bez dotácií, jej sa to ako oplatí ? No normálne, oplatí ale má primeraný zisk v desiatkoch %, nie stovkách ako nenažranci z ropných firiem, ktorý hľadajú pre budúcnosť ďalší biznis na zdieranie motoristov.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 18-12-2023, 18:47.
-
áno, to je podnikanie na dnešný spôsob, pri vhodnom "lobingu" sa veľké investície a straty socializujú zo štátneho/spoločného a zisky samozrejme naopak rozdeľujú len medzi akcionárov
kedysi boli štátne pomoci vo forme pôžičiek, kedy mali firme pomôcť sa dostať z najhoršieho a potom to z nasledujúcich ziskov splácala alebo vlastníctvo preberal štát, teraz máme dotácie, kde sa súkromným firmám platia výdavky ale príjmy sú už ich, nanajvýš zdaňované ako u ostatných, ktorí nič nedostali, ak si nevylobujú aj daňové prázdniny a zisky nezdania vo výhodnejších krajinách
-
@Miroslav Rojko ano, je velmi pravdepodobne ze OMV buduje nabijacky s pomocou dotacneho programu EU. Bohuzial EU nestanovila ani cenu ani maximalnu prirazku (v €/%) na cenu, ale stanovila pravidla ze cena musi byt jednotna pre vsetkych uzivatelov a priamo zobrazena pred zacatim nabijania a uzivatel moze platit kartou a nemusi sa registrovat do ziadneho pausalneho programu.
S tymito podmienkami sa EU spolieha hlavne na trh, ktory by mal cenu zregulovat, pretoze uz nebudu ziadne restrikcie, ktore by uzivatelovi branili vybrat si siet z najlepsou cenou.
Nehovorim ze 400% prirazka je OK, ale nepozname detaily a ako milan84 hovori, platby za pripojku a rezervovanu kapacitu mozu byt znacne.
Ale napriek tomu si myslim, ze cenotvorba ma byt vysadnym pravom poskytovatela, a trh urci smer kam sa bude cena uberat (minimalne u DC UFC nabijaciek). Pri AC a DC 50kW by som kludne bol za nejaku formu regulacie, podme sa bavit ako si to predstavujes (pripadne aj @1fisker). Ved si pocul ze minimalne OMV buduje nabijacky podla poziadaviek zakaznikov :-).
Komentár
-
Ja si regulaciu nepredstavujem nijak inak, iba že to určí trh. Samozrejme ako libertarián nie som za žiadne regulácie, trh ukáže správnu cenu ale neznášam kecy o tom, ako je cena primeraná od toho, kto ju vytovirl alebo je od tvorcu ceny zaplatený. Ako milan84 uvádzal, keď budú nabíjačky prázdne, cenu znížia (ibaže by ich šetrili pre budúcnosť, keď im ich už zaplatili).
Ale som za to, že si potenciálny zákazník ako 1fisker môže vyjadriť svoj názor,s ktorým aj ja súhlasím. A aj ho vyjadril, že sa im na to ... a presne to by mali urobiť aj ďalší.
MRK je ďalšia hlúposť, čo argumentujú, lebo sa to bežnému človeku ťažšie hľadá v cenníku distribučky, majú to dobre schované. Treba to hľadať cez Podpora, tam užitočné linky, podtým Dokumenty a v nich sú až cenníky., Proste sa to niektoré firmy naučili schovávať tak, že to väčšina ľudí nenájde.
-
Miroslav Rojko tak sa minimalne v oblasti cenotvorby UFC nabijaciek zhodneme. Akurat neviem ci tebou spominana cena za kWh u Tesly je pre vsetkych (aj ine auta ako Tesla). Ceny sa neda dopatrat, musis si nainstalovat appku a zaregistrovat sa aby si videl ceny (a tomuto chce EU zabranit).
Take Ionity ma 0,79€/kWh pre neregistrovanych a OMV tu jednoznacne vychadza lepsie...
-
Neviem či majú iné eny pre neTesla autá, to mi je jedno ale pre Teslu je cena jednotná, či sa jedná o jedno nabíjanie v roku alebo dvadsiate. Žiadna potreba paušálu, prídeš a nabiješ za rovnakú (a výhodnú) cenu. Aktuálne menené a stavané V4 nabíjačky, majú už intergorvaný platobný terminál a teda hocikto, kto príde, zaplatí kartou aj bez APP.
-
-
Pôvodne zverejnené od ntruchsess Pozrieť príspevkyzoznam staníc OMV s možnosťou dobíjania elektromobilov: https://www.omv.sk/sk-sk/cerpacie-st...omv/e-mobilita
preco Slovenske nabijacky OMV eMotion nie su normalne zobrazene v mape OMV? https://omv.smatrics.com/en/
strasne amaterske mi to pride, uchopene zase za ten nespravny koniec a znovu ideme vynaliezat teplu vodu. na plac.
Komentár
-
pockaj chvilku. Poprad a Hricov funguju uz nejaky ten piatok (rozhodne viac ako 2 tyzdne). da sa tam nabit, pytaju za to aj zaplatit.... takze kde sa vzali 2 tyzdne netusim.
navyse patria pod medzinarodny koncern, ktory toto ma uz davno vyriesene (a automatizovane) a tiez maju aj lokator klasickych cerpacich stanic (ked uz nic ine, tak mozu upravit ten, predsalen by to mohlo byt jednoduchsie ako na zelenej luke robit mapu nabijaciek
ale co by..? my sa tu ideme seriozne tvarit, ze tu prave u nas v tejto malebnej krajine musime spravit vsetko od nuly a este za dva tyzdne?
sa necudujme, ze skoncime ako cierna diera europskej unie s takymto pristupom
sa pozri na hociktoru krpatu firmicku co vesia wallboxy po obecnych uradoch - kazda z nich vie, ze musi dat zakaznikovi do ruky pouzitelne informacie aby si tu ich nabijacku nasiel. To ze to nezvladne Lidl sa da ludsky pochopit. u OMV je to sokujuce.
-
Lidl mas v mapach roamingovych partnerov uz nejaky ten cas.
Oficialne je to spustene dva tyzdne, cakal som na potrebne papierovacky a povolenia. Preto vravim o dvoch tyzdnoch, vtedy islo video.
Prve dve lokality boli testovacia prevadzka a boli tam rozne problemy, ktore museli vyriesit a az teraz sluzbu komunikuju oficialne.
Vsetko bude, vydrz. Ak je toto najvacsi problem, tak sme na tom dobre
-
to ano, v roamingovych sluzbach Lidl nabijacky su. vlastnu mapku nemaju. ale oni fakt pecu rozky a predavaju mrkvu ako svoj core biznis...
OMV sice moze byt spustene oficialne 2 tyzdne, no Poprad je onine uz pol roka. to mali malo casu sa pripravit na spustenie?
nedokazu stavat na tom a vyuzit to co uz ma korporat. nedokazu ohnut ani vlastnu existujucu mapku benziniek... lebo ved na to mali len asi pol roka...
no dokazu rozpravat o velkych planoch a prave o tom ako sa hrdo hlasia ku korporatu...
pre mna je to taky corporate bulshit bingo svet. nevadi ze nieco robim pomaly, lebo to aj tak asi robim zle. namiesto vyuzitia existujucich silnych stranok dame radsej novy projekt niekomu kto snad prisiel do firmy pred mesiacom a z temou sa doteraz asi nestretol... a potom mame taketo vysledky. za mna je to naozaj hanebne a znacky OMV nehodne - a teraz myslim doslovne na toto jedno: ukazat zoznam Ultra rychlych nabijaciek ako tabulku na web stranke...
ale asi som divny a zijem si vo svojej bubline a ked to ty sam pokladas za primerane a vlastne OK, tak akoby som nic nenapisalNaposledy upravené PistaTT; 19-12-2023, 21:24.
-
PistaTT rozculujes sa spravne, ale na nespravnom mieste. OMV centrala v Rakusku vobec neriesi umiestnenie nabijaciek na nejaku mapu a v AT dokonca nie je ani tabulka, jedina apka kde najdes eMotion chargery je goingelectric.de a aj tam to dali uzivatelia a nie OMV.
https://www.goingelectric.de/stromta...d/OMV-eMotion/
Samozrejme ze je to zle, ale predpokladam ze tam ide o nejaku strategiu aby sa mapa zacala zverejnovat vtedy ked bude dobre pokrytie. Momentalne je to voci ostatnym stale na smiech. Ale ako pisem pod originalnym prispevkom, OMV sa zobudila az ked zacitili podporu EU. Dovtedy to velmi neriesili a v AT tam kde bol zaujem a kapacita prenajimali miesto SMATRICSu na ich nabijacky.
Pre OMV bolo podstatne podchytit trh cez ich Routex fleetovy management paliva, tak existuje aj Routex karta pre elektricke auta, a za partnera si vybrali SMATRICS a tym to pre nich skoncilo.
Ale po palivovej krize sa EU dala dramaticky podporovat E-mobilitu a tak sa aj korporati v OMV rozhodli ze pojdu do toho, ale ako spravny korporat, stale este nie su rozbehnuty. Ale podstatne je ze maju strategiu schvalenu a zacinaju stavat. Ono od petrolejarskej firmy je to celkom zazrak, pozri sa na ostatnych hracov na trhu. Ti sa este nezobudili...
-
Vďaka za uvedenie do obrazu. Som si myslel, že toto je ofiko stránka OMV pre ich nabíjačky a z neznámeho dôvodu tam SK chýba. https://omv.smatrics.com/en/
Každopádne je to veľká firma, má nejaké meno a snad dokáže pritiahnuť aj nejaký talent čo by im vedel pomôcť. Mapu benziniek zvládajú a tak nevidím dôvod aby nezvládli mapu nabijaciek. Ale nezvládli a túto Milan hovorí o 2 týždňoch. Pritom ten projekt musí bežať už aspoň rok akurát sa na takú malú a nepodstatné vec ako je interakcia so zákazníkom nemyslelo dostatočne.
-
PistaTT SMATRICS je oficialny partner OVM pre elektromobilitu v AT (https://www.omv.at/de-at/unsere-stat...ffe/e-mobility). OMV zacala budovat vlastne nabijacky az po prijati smernice (https://ec.europa.eu/commission/pres.../en/IP_23_1867) (https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...LEX:32023R1804)
Petrolejarsky business vobec nie je dynamicky, tam vsetko trva. Rok/dva pre nich nehra ziadnu rolu. A vobec sa nemusia bat ze pridu a zisky, nic ich netlaci do inovacie.
Ale ako hovorim, lepsie neskoro ako nikdy a hlavne konecne idu s otvorenym systemom a su prvy zo vsetkych sieti benzinok v nasom regione ktory to beru priamo pod seba bez nejakeho partnerstva so zavedenou sietou.
-
SKolja prisla odpoved z OMV, ze celu infrastrukturu platili zo svojho, az buduci rok idu riesit nejaky EU projekt-pozri diskusiu na YT, doplnil som to tam.
Ako korporat nemaju dovolene vypisovat pod hlavickou OMV kade tade po internete, takze mi poslali odpovede mailom a ja som ich doplnil.
- Likes 1
Komentár
Komentár