Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

nabijacka Alza BA

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    nabijacka Alza BA

    v prevadzke

    K dispozícii budú pri kamenných predajniach. Do konca roka má fungovať zhruba 5 nabíjacích staníc.
    Naposledy upravené Juro; 02-10-2022, 20:13.
  • Hody
    Junior Member
    • Jul 2017
    • 15

    #2
    Len este upresnim - vcera sa dalo nabijat len s kartickou. Hovorili ale, ze to urychlene zmenia, aby to bolo dostupne bez nej. Fungovat (pre uplne kazdeho) by to teda malo dnes/zajtra aspon tak slubili...

    Komentár

    • Komat44
      Member
      • Jan 2018
      • 87

      #3
      Dnes som siel vyzdvihnut nejake drobnosti tak si vravim ze nejdem do drivein ale otestujem nabijacku kym si vybehnem hore po tovar. Vsetko v pohode, ukazuje aj rychlost- mne davalo nieco vyse 40kwh, bez identifikacie, proste pohoda. Ale az do momentu kedy som sa vratil naspat, pozeram auto nabite na 79% parada, stopnem to a padam. No ani nahodou- displej na nabijacke nereagoval, konektor v aute zamknuty, nepomoholo ani klucom odomknut. Na nabijacke ziadny gombik emergency stop alebo nieco podobne 😳 tak som tam musel sediet dalsiu stvrt hodinu kym to auto nevyplo pri 94%, kedze som nechcel vypinat aktivne nabijanie manualnym tiahlom z kufra ktory ak som pochopil spravne je na emergency pripady fyzickeho zaseknutia kablu v aute, nie ked sa tlaci stava do baterky..

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        To je nejaky trik, aby si isiel ten cas stravit do Alzy a nieco kupil, alebo navstivil nejaky bufet na docasnej autobusovej stanici

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        to je celkom problem, niektore auta sa nabijaju na 100%, nie ako Kia len do 94% a to trva cele veky.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A to nemozes zastavit nabijanie v aute? A odomknut konektor? To ma fakt iba ta Tesla promyslene do najmensieho detailu? Lebo v Tesle to viem spravit.
        "Přitom je to taková blbost" jak praví klasik (klasička).

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq nevie zastavit DC nabijanie, iba ak ma 94% SoC. AC nabijanie pri odomknuti auta na chvilu prerusi a odomkne konektor. Emergency stop by ale mala mat kazda nabijacka...

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Mi to zblblo tak este raz, tu v navode pisu, ze by malo byt emergency tlacitko na lavom panely nabijacky, opacnom ako je AC konektor. Tak skus mrknut ked tam budes

        http://circontrol.com/wp-content/upl...n%20Manual.pdf

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Veru nemozem...aspon o tom neviem

      • Vratislav
        Vratislav komentoval
        Upraviť komentár
        Zdravím, mohu se zeptat o přesný postup, jaký byl použit pro stopnutí nabíjení? to prvotní? probíhalo to na nabíječce nebo v autě? Děkuji
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #4
      Je smutne, ze Ioniq - iinak perfektne EV ma takuto nedomyslenu zalezitost. A tych 94% si vycucali z prsta? Preco to nemoze byt nastavitelne? Aaa, uz vieem, predsa chcu aby tesla ostala vynimocna.
      Emergency Stop tlacidlo sa ma pouzivat pri Emergency. Je nemyslitelne aby EV nemalo moznost ukoncit nabijanie standardne hocikedy. Ak to nevie, treba to reklamovat ako poruchu.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tak. Ukončovať nabijanie zhodením nabíjačky natvrdo je cesta ako ju po...t. To nerobí dobre žiadnej elektronike. Robil som dlho servisaka dosť zložitých medicínskych zariadení a zhruba 60% všetkých porúch nastáva pri náhlej strate napájania alebo pri zapínaní.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        To je zas nejaky boj medzi US a EU. Americka verzia to zastavit vie, aj odomknut kabel cez BlueLink appku. Europska ochudobnena sa len smutne prizera. Fakt netusim, o com to vsetko je, ci su v EU az o tolko prisnejsie regulacie.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Mne to robilo v Poluse na GW, tiez nabijala ako hlupa az do plna a nedala sa vypnut niekolkokrat. Chcelo by to nejake vypinanie ale skor je to ojedinela zalezitost a aj ine auta to nemaju, tak to treba riesit na nabijacke. Piste im tam, ze to maju zle nastavene. Po Cechach maju AC stlpiky, tak s tym asi este nemaju skusenost.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq - aka regulacia? To by potom ani EU Tesly nemali. Inak k tomu, co pise Komat44, ze nechcel vytiahnut konektor pocas nabijania - kludne to mohol spravit. Komunikacne piny v CCS, CHAdeMO alebo Typ2 konektoroch su zamerne kratsie ako piny cez ktore tecie nabijaci prud. Takze pri vytiahnuti "natvrdo" dojde k preruseniu toku vykonu skor ako sa prerusi fyzicky kontakt vykonovych pinov. Obluk to nehodi IMHO nikdy.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Co ma inac napada, ked sa da DC nabijanie cez aplikaciu vypnut, to znamena, ze auto ma tuto funkciu nakodovanu, a preto je este viac na zamyslenie, preco ju spristupnili len aplikacii a nie infotainmentu. Logicky by to malo ist lahko spristupnit niekomu, kto vie rozobrat kod a prirobit softwarove tlacitko alebo to sparovat cez BT s nejakym vypinacom, co by simuloval appku. Alebo dufat, ze to fixne nejaky software update :-/

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pani, auto je spotrebic elektriny, ktory sa musi dat legalne vypnut hocikedy na spotrebici. Vypinat nabijanie na nabijacke akokolvek by malo byt len doplnkove. To je ako keby sa televizor dal vypnut len hlavnym isticom baraku.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A je to v nejakom predpise (zakone, norme) stanovene ? Ak ano, to by sa mohlo reklamovat Hyundaju.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        No auto ma v kufri to tiahlo, ktore odomkne zamok kabla, a nasledne mozes kabel vytiahnut. Takze vypnut sa tento spotrebic da, len je to take zbytocne zlozite riesenie, ked staci obycajne tlacitko na palubovke dakde

        @Jiri Tou regulaciou som myslel, ze Hyundai asi nemal doteraz homologovany ich 3G system pre pouzitie v EU. Ci uz je to lajdactvo alebo nevola, to necham na Hyundai, ale buduci rok to uz bude mat aj EU verzia. Som zvedavy, ci bude mozny nejaky retrofit pre majitelov starsich verzii.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Opravte ma, ale to tiahlo zrejme len "emergency" odomyka zamok konektora v aute, cize zrejme sa potom vytahuje konektor z auta pod prudom, co nebude velmi koser. Je sice pravda, ze CP je kratsi ako ostatne, takze obluk by pri pomalom vytahovani na DC kontaktoch nemal byt, ale aj tak s ami to veeelmi nepaci.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Spravne to chapes a ano velmi koser to nie je, ale asi staci na to, aby splnili legislativnu poziadavku. Je to skoda.
    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 135

      #5
      Dnes som nabijal s Ioniqom a kus mi zredlo, ked som otvoril forum, ze to nepojde vypnut...

      Nastastie vsetko fungovalo ako malo a nabijanie som vedel vypnut priamo na nabijacke:

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #6
        Rychlonabíjačka na parkovisku ALZA, Bottova 7, ALZADRIVE cast.

        CHADEMO 50kW, CCS 50kW, TYPE 2.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #7
          Vyzerá to, že ju obmedzili len na otváracie hodiny predajne, dnes večer sa nedalo aktivovať nabíjanie ani zobudiť displej aj keď svietil screen saverom.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ona aj tak casto nejde...ked naprsi na nu, alebo pece slnko tak displej nereaguje
        • Peterka
          Member
          • May 2017
          • 196
          •      

          #8
          Dnes som sa tu zastavil, na moje prekvapenie davala na CCS iba 100A, cize cca 36kW. Predo mnou nabijal LubosG, ale nenapadlo mi sa ho opytat, kolko mu to islo. Neprsalo ani slnko na nu nepieklo :-D

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            tak jej mozno bola zima
        • Maco7
          Member
          • Nov 2018
          • 84
          •      

          #9
          Prave na nabijacke Alza. Zatial ide tlaci 45kW.

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            super...ale dnes som sa na tej nabijacke neskutocne nasral, parkovali tam smradlave spalovaky na vsetkych troch miestach, v ratane toho pre vizockarov...Zenska to tam zapichla predomnou a ked som na nu zatrubil ze hej, tak iba odkracala do prdele...siel som po dlhej ceste a mal som 5%, tak som to tam musel proste nabit, ked odislo auto z miesta pre vozickarov tak som to tam zadrbal na travnik a nabial tak....

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nechcel si to riesit nejakym vyhlasovanim cez rozhlas (na busovej stanici to hadam maju) a minimalne stieracmi hore + ja by som asi este kolesam trochu vzduchu pomohol von. Lebo ak ta vidi, ze tam ides a vie co robi tak je to chrapunstvo.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Si mal zaparkovat priamo za nu a zablokovat ju, a nech caka kym sa dobijes )

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ten kabel tak daleko nedociahne, pekne som si tam pockal a pekne "pochvalil" dotycnych.

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            Hej ,ked som tam dnes krmil Konu , tak vedla zaparkobal typek s fosilakom... na zelenom vedla mna . Ked som mu ukazal ze preco tam parkuje... no pokrcil plecom , hodil ksicht a adosiel si nakupit... bol som tam hodinku a zatial som si pokupil v alze drobnosti aj to OBDII a potom prec ..

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Aj mne sa pár krát stalo, že tam bol nejaký fosil, ale bohužiaľ nie je tam zvislá značka s vyhradeným parkovaním, takže nič tie autá neporušujú. Chcelo by to, aby ste písali viacerí Alze, nech tam dajú zvislú značku s vyhradením parkovaním. Potom už môžu zasahovať aj mestskí, dobré slovo dnes väčšinou nepomôže.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Bohuzial.

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            Ten rozhlas na stanici by bol dobre riesenie. Najlepsie takto: "Prosime majitelku vozidla s spz xxyyyxx aby sa urychlene dostavila k svojmu horiacemu vozidlu! Opakujem ..." :-)
        • Joe79
          Member
          • Sep 2018
          • 71
          •   

          #10
          Ahojte, dnes nabijanie nefungovalo ani Leaf-u a ani Ioniqu. Nabijanie sa spusti na niekolko sekund a potom sa automaticky ukonci s chybou. PS: Kupim elektrickovy zvonec

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ešte včera večer som Leaf-a nabíjal v pohode, teda okrem smradlavej čiernej vokcáfky, čo tam prznila miesto, tak sa to muselo dnes pokaziť

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            heeeeeeej, ja uz dlho zhanam zvonec z električky, nepredbiehaj sa :-D

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Potvrdzujem problem, nabijanie sa ukonci po niekolkych sekundach, nejde ani DC ani AC nabijanie.

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 dobre dobre, ja len ze sa mi ten napad velmi paci. Ked budes vediet ako ziskat zvonec, tak rovno zdielaj...
        • Maco7
          Member
          • Nov 2018
          • 84
          •      

          #11
          Dnes 17.12.o 15tej - dnes nabijanie nefungovalo. Nabijanie sa spusti na niekolko sekund a potom sa automaticky ukonci s chybou. Takto som 3x skusil a potom som to vzdal... inak zapchy na milu ...

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            no idu vianoce, teraz sa treba alze vyhnut. okrem toho ze nabijacka nefunguje je silne pravdepodobne, ze k nej pojdete pol hodinu a ze aj tak bude zapratana inym autom.

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            Veru hej a v ziadnom nakupnom centre to lepsie nebude... Az 27.12.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Ani vtedy to nebude lepsie. Vaginy vtedy vyrazia na povianocne vypredaje

          • ivan.grund@gmail.com
            ivan.grund@gmail.com komentoval
            Upraviť komentár
            Aj dnes je stanica mimo prevadzky.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #12
          dnes som sa tiez stavil v alze pre nejake povianocne veci a nabijacka vypnuta s oznamom, ze ma poruchu.
          Co ma prekvapilo este viac boli prazdne obe miesta pred nou aj napriek takmer uplne plnemu parkovisku
          Nemate pocit, ze to alza proste vypla, lebo im tam zacalo chodit vela ludi a obdobi najvacsieho navalu proste nechcel riesit akekolvek starosti navyse? Verim tomu, ze ak sa tam chodili pravidelne nabijat taxikary a ich zakaznici nemali kde parkovat, tak by to kludne takto mohli vyhodnotit...

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Bol som sa tam zopar razy nabit cez najvacsi vianocny pretlak ked este nabijacka sla...bola to katastrofa a ludia totalne ignorovali ze tam je a parkovali hlava nehlava aj ked som ich upozornil...vidim toto na Slovensku cim dalej tym viac, ICE-holes su vsade a zneuzivaju vyhradene parkovacie miesta...Bolo by lepsie keby sa zacali nabijacky davat mimo oblubene / zadarmo casti parkovisk lebo takto sa to len tazko vyuzije.
            A ano, tiez mam pocit ze to Alza vypla naschval aby tam ludia mohli spokojne parkovat.
        • Joe79
          Member
          • Sep 2018
          • 71
          •   

          #13
          Alza stale nefunguje...

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ano, ani lidl, v BA sa teraz clovek zadarmo nabije len na Slovnafte kde musi pytat kartu...

          • Joe79
            Joe79 komentoval
            Upraviť komentár
            A ja tlk som odtial odisiel...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Alza to ma urcite vypnute naschval. Porucha nemoze trvat tak dlho, resp. taka firma nemoze kaslat na poruchu ak by aj bola. Ktovie co tym sleduju...ci cakali, ze tam nikto nebude chodit a bude to len vystavna skrina...

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Nerokuju z niekym, aby sa im o to staral a spoplatnia to. A zatial to bude off. Zrejme bol ucet mastny, ked to bolo free a preto je to teraz off.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            dnes som im napisal ze co s tym dalej, ze uz dva tyzdne tvrdia, ze je pokazena. som zvedavy, aka odpoved pride.

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Podla toho, ako sa nabijacka spravala, to vyzeralo na chybu, nie zablokovanie. Alza sa s opravou ponahlat nemusi, ked to nie je komercna prevadzka a naviac boli sviatky. Myslim, ze pri velkosti obratu v Alze poplatok za odobratu energiu na nabijanie nikoho z vedenia trapit nebude.

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Kolko sa tam realne denne nabilo aut? Povedzme prezeniem 20, prezeniem kazdy da v priemere 30 kwh, to je pri cene 20c za kwh denne 120 eur. Cize povedzme 3-4 tisic mesacne. Cisty zisk alza SK mesacne je nejakych cca 70K, CZ dokonca v roku 2016 cca 2M mesacne. Spominam aj CZ lebo urcite velky pocet slovenskych klientov nakupuje kvoli dph cez CZ pobocku. Cize slusnu cast zisku alzy urobia SK firmy tam. Ak pri tychto ziskoch budu chciet spoplatnit nabijacku, tak je to dost nepochopitelne. Mimochodom rovnaka matematika (dokonca aj s vyssimi cislami zisku) plati napr. pri McDonalds, podla mna by ich automaticky malo trknut ze by spotrebovanu elektriku na nabijacke mali ZSE preplacat. A to nehovorim o bory, centrali atd.. ano viem, snivam si dalej 😉

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Komat44, a preco by mal sukromny obchodnik preplacat cudzie vydaje, len preto ze ma zisk ? Taketo zmyslanie nas uz stalo par desatroci . Celkovo, preco tu nahaneme a chceme nieco zadarmo ?, len to deformuje vsetko okolo. Niekto z Vas pracuje zadarmo ?

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Reklama? Nalakanie potencialnych novych klientov? Mozno nejake to eko-promo? Nie nepracujem zadarmo, ale cast zisku pouzivam aj na marketing. Presne preto by to sukromna firma ktora to doslova nepociti na hosp. vysledku bez problemov mohla urobit

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Komat44 Ty naozaj podnikas? Nehnevaj sa, ale niesme male deti. Nic nieje zadarmo nikde. To je blbost. Vsetko sa musi zaplatit aj toaletny papier na WC niekde v kancli dakej firmy. Vsetky reklamne predmety zaplatia zakaznici a to vzdy. To len pekne znie a dobre sa to pocuva, ale nieje to tak.

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Nechapem trocha co chces povedat. Samozrejme ze to zaplatia zakaznici. Ja ked sa v alze napichnem na nabijacku, tak bud idem nieco vyzdvihnut alebo ked zrovna nemam ziadnu objednavku tak si vybehnem aspon hore na kavu. To iste v lidli- idem si vzdy nieco kupit, aj ked niekedy mozno ani nic nepotrebujem, ale ked uz sa nabijam, tak im reciprocne aspon nieco necham. Samozrejme, ked niekto dojde a sedi v aute s donesenou kolou a pod ( a stretavam mnoho takych pri lidli aj pri alze) tak to je ina story.
            Naposledy upravené Komat44; 04-01-2019, 12:42.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            No v tomto pripade sa zastanem Komat44 . Toto nie je o ziadnom socialistickom zmyslani, mat nabijaciu stanicu je len obycajna marketingova vyhoda.

            Nazorny priklad: Kedysi som chodil v 95% do Eurovea, ked som mal ist do nakupaku po cokolvek. Akonahle som kupil EV, stale som chodil do Eurovea, ale uz len cca 20% pripadov, lebo ta nabijacka raz isla raz nesla. Zacal som chodit do Centralu a Borov. Aupark okrajovo. A to byvam v Hainburgu takze Aupark by mala byt moja najblizsia logicka volba. Nebola. Potom Aupark nahodil Tesla wallboxy a hadajte co. V Eurovei som nebol rok a pol. V Centrali som nebol asi rok. V Boroch som bol po roku prvy krat medzi sviatkami 28.12. Chodim uz len do Auparku, na vsetko. Papiernictvo, oblecenie, elektro, na kavu... po spoplatneni ZSE nabijaciek uz dvojnasobne. To, ze maju gratis nabijanie a maju najvyssi pocet vyhradenych miest pre EV znamena, ze vsetky svoje nakupne peniaze necham prave v Auparku.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            taka investicia do 20-30kW DC nabijacky by sa oplatila aj roznym motorestom, kuriam,... pozdlz dialnic. Popri R1 je ich viac nez dost a radsej zajst sa najest a popritom ziskat 150km dojazdu a zaroven tam nechat 20eur (pri 2-3 osobach), ako cumiet v aute do blba vo vela pripadoch GW alebo spomalenej megahypergiga ultra rychlej Budci a z nudy slopat kaveja

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            dango presne toto!

            Inac vzdy ma udivovalo, ze na SK nema McDonalds ziadnu prevadzku pri dialnici, co je uplne bezne takmer vsade, vratane Ciech. Niezeby som bol vyznavacom fastfoodov, ale toto mi nikdy neslo do hlavy. Podla mna by nemali nudzu o zakaznikov. Ked tu ide cudzinec, pozdlz celej D1 nema okrem cerpaciek sa poriadne kde najest. To je smiesne...

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To suvisi s pristupom investorov zo Zapadu, ako aj povedali nas byvaly najsamlepsi priemer, "na vychode nic nie je...". Ako vies vychod zacina za Schwechatom.

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq napodobne, moje peniaze takisto koncia vacsinou v auparku, napr. v kine sme inde neboli ani nepamatam. Presne to plati aj o lidli, proste ked nieco potrebujem z potravin co maju obrazne povedane vsade, tak idem tam. Pre mna osobne napr. AC nabijacka v Bille nedava zmysel, aj ked inym samozrejme moze vyhovovat. Webshopov a la alza je tiez na vyber dost, a de facto za rovnake ceny mozem kupit veci aj inde, ale proste v alze je nabijacka, tak objednam prioritne tam. To je ten marketing a nema to nic spolocne so socikovskym zmyslanim “vsetko je zadarmo”
            dango naprosto suhlasim, zse este povedzme ale umiestnovanie gw nabijaciek niekde na dialnicnej pumpe (popr. pomaly na poli ked fakt ze nic nie je) je castokrat uplne divne
            P.S. dango megahypergigaultra budca je top vyraz, macko moze pouzit v dalsej reportazi 😜
            Naposledy upravené Komat44; 04-01-2019, 17:20.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Preco nabijas EV v BA, ked taky Hainburg v Rakusko, smer BA Slovensko a spat a nieco po BA ti auto musi dat na jeden zatach aj v lete aj v zime. Je to zhruba tam 20 spat 20 a povedzme ze das este 20 po BA. Dialnica tam nieje. Naco nabijat auto , ktore to da na jeden sup? Nie je to uz zbytocne prenabijanie, ked na domacej nabijacke je to aj tak najlepsie pre baterku a stoji ta to najmenej? Ano Alza ma nabijacku zadara, alebo teda za utratu, ktoru spravis v obchode.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK

            1) preco by som mal nabijat doma ked nemusim?
            2) Ako sa lisi nabijanie na domacej nabijacke od tej v Auparku? Nie je jedno, ci nabijam 16A z domacej zasuvky alebo z Auparkovej? Ci rodinny dom ma nejaky setrnejsi prud?
            3) preco by to bolo prenabijanie? Bezne nabijam zhruba kazdy treti den, castejsie len ked potrebujem/cestujem dalej

            Dako nechapem tvojemu prispevku

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som myslel nabijacku Alza free. Ine je, ze ide do Auparku do kina ci na nakup a vyuzije Tesla free wallbox. Jednoducho nerozumiem preco niekto z BA ci blizkeho okolia, ktory si cez noc moze aj malobaterkac nabit natolko, ze mu to bude stacit cez den a dostane sa z domu aj naspat domov. Jasne baterka ma zaruku 8 rokov, tak nak to cuca aj na Alza nabijacke ved je to free. Defakto nepotrebujem to lebo domov by som zasiel, ale je to free, tak sa napojim. Ak by domov nedosiel OK. Ale ak dojde, tak nieje dovod nabijat sa. Preto som sa pytal konkretne jeho, lebo pisal z kade je. Aj milan84 sa dost casto pyta na tuto nabijacku a je tusim z blizkeho okolia. Ma LEAFa tusim 30kWh. Mne osobne to pripada, ze nabijate vkuse, aby ste vobec niekde dosli. OK momentalne je zima. Ty si mi teraz napisal (ioniq), ze nabijas zhruba kazdy 3 den. Neviem ako casto nabijaju ostatny, ale dost casto sa pytate na nabijacky ci idu samozejrme je to OK. pre ostatnych aby vedeli v akom stave to je. Sice cez net ci v apke, sa to da skontrolovat. Nie vsetky samozrejme. Ale dost casto sa fixujete na tie iste a to hlavne co su free. Pritom je tu uz dost dlha historia o nabijackach co su free a ich spolahlivosti a servis je tazko zohnatelny.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK ABC - Always Be Charging

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK mylis si ma s Teq-om. On ma 30 baterku, ja este mensiu. Ja do BA dochadzam. Ano. dosiel by som domov, ale ak som v meste a mam to cestou a je nabijacka volna a funkcna, nabijem sa a pritom nakupim (Lidl). Kazdy z nas vyuzije moznost zadarmo, ty nie? Mozno by som sa inak spraval s teslou a 100kwh bateriou. Tam by som siel raz za tyzden na SC alebo by som ju dobijal doma dve noci, nech dostanem vacsinu kapacity.
            Ked netreba, nenabijam auto cez noc do plna, ale v meste podla moznosti a potreby. Nic viac, nic menej. Kedze ale posledne dve free nabijacky v posl. dobe viac nejdu ako idu, vyuzivam obcas aj GW ked mam po ruke a potom hlavne domaci prud.
            A to ze tu spominame Alzu a Lidl je prave tym, ze su v idealnom sirsom centre....t.j aj pre ludi co idu z rakuska - zbehnu z dialnice, aj pre mna co chodim cez Slovnaft dolu k Luznej domov.
            Technicka info: v zime nasim Leafom QC ani trochu fakt neublizuje, ja mam odsledovane, ze vsetky parametre baterie su vyssie a ohreje ju to viac ako pomala jazda v meste.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Teq ABC - Always Be Charging Vzdy nabijaj. Tak toto ked uvidi fosilak, tak si povie, to racej ostanem pri spalovakoch.
            milan84 No ja som myslel Komat44. Cize aj Teq byva v Hainburgu. OK A napadlo ta niekedy, ze si na nabijacke ale nemusel si ist a niekto iny a mimo BA isiel okolo a potreboval nabit, aby sa dostal dalej a videl tam obsadenu nabijacku, tak siel dalej hladat nieco volne? Cize sami EVckari okupuju nabijacky hoci nemusia. A ani netusite, ci nahodou niekto nesiel okolo a on potreboval nabit. Ano tych EV zas az tak vela momentalne nieje. To ale neznamena, ze takato situacia nenastala, alebo nemoze nastat. Len sa o nej nevie. Je to samozrejme hypoteticke. Vy co sa poznate, tak si mozete zavolat trebarz, ale taky inostranec ma smolu. Ak by som bol v BA a pri nabijacke a je bez identifikacie a zadarmo, tak by som to vyuzil. Ako mimo Blavak so stredu slovneska a po tom co sa pri nabijackach pise, by som si asi nemohol dovolit jazdit po BA a hladat volnu nabijacku. Cize asi podla appky by som siel po takych nabijackach, ktore maju online servis, vidim, ze su online v prevadzke a su volne aj ked su platene. Proste ak ide niekto z mimo BA na EV, tak si asi nemoze velmi dovolit behat po pol BA, aby nasiel a aj sa nabil. Nepoznam situaciu aka je v BA, lebo tam tak casto nechodim, ale najst na nabijacke v BA, Blavaka by ma asi nepotesilo. Kazda minca ma dve strany.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK prevadzka a uzivanie EV bude vzdy ina ako spalovak, treba si uvedomit ci potrebujem auto natakantkovat raz na 1000 km, alebo mi staci za zapichnut idealne vzdy ked auto stoji - co sa cim dalej tym viac da.
            Co sa tyka nabijaciek zadarmo, tak je to podla mna len sposob / motivacia prilakat si zakaznika do obochodu - idem EV okolo, potrebujem tovar XY ale dany obchod ma nabijacku, tak idem tam, zatial co si nakupim sa mi auto nabije - nie je to urcene na cestovanie na dlhe trate, ale na bezne denne jazdenie.
            Plus ja mam na pristrojovke papierik - unplug me @ 90% SOC- moje auto sa nabije na 90% velmi rychlo a ked niekto dalsi pride moze ma potom spokojne odpojit a nabit sa on.
            Nabijacky na dlhe trate by mali v prvom rade byt pri dialniciach, take mame ale nanestasite na slovensku len dve. A ja nebyvam v Hainburgu, to je Ioniq, ja byvam v Zurndorfe
            Naposledy upravené Teq; 05-01-2019, 16:13.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Dobra debata sa tu vedie, sa mi to paci ,ze kazdy dava rozumne svoj nazor.
            ICE666SVK no ak mozem hovorit okrem seba aj za ostatnych, tak asi nikto tu nie je taky hulvat, aby do BA prisiel s 80 percentami a obsadil by DC aj ked vie, ze to ide pomalou rychlostou pri tych percentach. Takze ak niekto je napichnuty, tak verim, ze proste potreboval nabit. To, ze tieto dve-tri free nabijacky su skoro permanentne obsadene je pochopitelne tak ako bolo pisane - idem nakupit, tak si vyberiem obchod, kde mozem mat aj pridanu hodnotu. Preto nam sice moze niekedy "vadit" a mozme si zasomrat, ze ach, zas je tam tesla, to bude na dlho, ale ma na to rovnaky narok ako ja. Mozno kym sa dal nabijat, tak cakal na nabitie auta pred nim. Nevieme a nemozme to odsudzovat.

            A heslo nabijaj vzdy, ked mozes je zauzivane elektromobilisticke. Na rozdiel od spalovaku elektromobil moze produktivne vyuzivat cas, kedy parkuje. Samozrejme toto je verzia na pomale nabijania, nie ako pisem na zaciatku, ze sa stale budem strkat na QC
            A na zaver - ano, pre mimo BA uzivatelov sa neda spolahnut na free nabky v BA. Holt treba ratat skor s rezervou, ze nebude fungovat alebo bude obsadena a najst si blizku GW alebo ZSE nabku. Nastastie je ich uz kopa, takze ak neprides k nabke s nulou, bez problemov sa presunies.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK - to čo tým chceš povedať že “ ako mimo Blavak” si nemôžeš dovoliť behať po BA s hľadať nabíjačku. Šak ich je tu ako maku už.
            A že nie sú zadarmo? No a čo.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK melies trosku mimo misu, nechaj to tak chapeme co tym chces povedat, ale trosku ti unikaju suvislosti

            ABC - vacsina EVckarov to pouziva prave pri pomalych nabijackach a nikoho neblokuju. A tam je urcite aj cezpolnemu jedno, ci tam niekto stoji. On potrebuje DC aby sa co najskor dostal prec. Miestny bude DC pouzivat sporadicky, lebo to az tak nepotrebuje. A keby ho aj pouzival casto, za prve sa nabije rychlo, nebude tam parkovat 2 hodiny, a za druhe ma snad nan Bratislavcan mensi narok ako ktokolvek iny? Tesly tiez vyuzivaju ine nabijacky aj ked maju v BA svoj SC. Mozu? Mozu...

          • Peterka
            Peterka komentoval
            Upraviť komentár
            Ioniq Mimo misu sa nemelie :-D

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som si to uz vysvetlil hore a komentom od milana som to bral ako uzavrete. OK Blavak ma ronake pravo nabijat v BA ako mimo Blavak. Ale je to z rozpore z tym co sa vseobecne tvrdi, ze sa ma prioritne nabijat doma. Tie EV vyrazi ABC a podobne, kto si to vsetko ma pamatat a vkuse sa dozvie nieco nove. Ziaden slovnik na nete, kde by to bolo napisane nieje. Alebo som nenasiel. Mimo Blavak po BA si nemoze dovolit hladat s EV v BA nabijacky. Pri 3tej obsadenej uz bude asi zufali a v strese, ci mu ta rezerva co tam este ma vystaci ku tej, kde sa konecne nabije. Ak ma do BA cez 200km a z BA to iste + nieco v BA pobeha po ceste tam a spat bude musiet tiez nabit. Vsetko to moze trvat co ja viem 7 hod len cesta tam a spat + nabijanie a nieco vybavit v BA tiez nejaka hodka a nevyzna sa v BA, tak sa nato vys*rie a pojde spalovakom. To hovorim o EV trebarz LEAF, eGolf. Nie ziadna Tesla ci KONA alebo podobne EV z baterkami 64 a vysie. Snad je to uz uzavrete. Inac je dost velka pripast v tom co kto o EV problematike vie a ma skusenosti. Vidim to na reakciach od Vas na mna. Ale rozumiem tomu tak, ze vy mate skusenosti prakticke a tie ja nemam kde nadobudnut. Co uz potom ludia, ktory o tom vedia menej ako ja. A preto je rozvoj EV tam, kde je. Ale jux uz vytvoril nato vlakno, tak skor by som sa mal tam vyjadrit k tomu.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            Tak svet nie je ruzovy a dokonaly. Prioritne nabijanie doma je sice fajn idea, ale vela krat nerealizovatelna. Existuje cast majitelov, ktori byvaju v bytovke a nemaju moznost nabijat doma. Aj ked su z BA. Dalej su ludia, ktori cez den vela behaju. Ja chodim 2x tyzdenne do Viedne. Byvam v Hainburgu, dceru zaveziem do skoly tu v AT, syna vozim do skolky v BA. To mam 15km cestu. Potom idem do Viedne, par behaciek a spat do BA, co je dokopy asi 160-170km. K tomu si pripocitaj tych rannych 15km a som na najazde 175-185km. Do BA sa vratim s cca 5-20% baterie, v zavislosti od rocneho obdobia. Podla prioritneho nabijania doma by som mal ist s 5% baterkou po syna do skolky, vydat sa na 15km cestu domov a modlit sa ci dojdem do Hainburgu. Asi by som nedosiel. S 10% uz ano. Ale aj tak by som to neriskoval s dietatom, uz som bol nuteny kvoli nehode par krat obchadzat trasu. S 15% by som uz bol komfortny. Preto sa po navrate z Viedne pichnem v BA na nabijacku a idem si vybavit dalsie veci. Uvidis ma v BA na nabijacke s BL znackou. Som Blavak, ktory blokuje miesto cezpolnym? Potrebujem ju rovnako ako ten, co dosiel z Detvy, Martina alebo Kosic. Ale ano som “blavak” co blokuje nabijacku aj ked tu byva a moze nabijat doma. Netreba nalepkovat podla znacky, nevies kde ten clovek bol, aku dlhu cestu ma pred sebou a preco potrebuje nabit tam kde nabija. Idea nabijania doma je skvela v teorii, ale nie vzdy aplikovatelna v praxi
            Ked aplikujes ABC a pripajas sa kde prides, tymto sposobom udrzujes baterku nabitu a minimalizujes nutnost rychlonabijat a blokovat DC nabijacku dlhsiu dobu. Vsade si cvrknes a v konecnom dosledku aj odvsadial skor odides. A ked neocakavane potrebujes dakde vyrazit, si pripraveny. To potom ten cezpolny oceni viac, ako cakat tam 35 minut kym sa niekto dobije z prazdna aby sa tam mohol konecne napichnut

            PS: Blavak naozaj neznie dobre, preco ma velka cast SK potrebu toto slovo pouzivat?

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Prepac Ioniq nechcel som z nikoho vytahovat denny program ani z teba, ale zas viem nieco viac, takze tomu zase rozumiem o nieco viac. A co sa tika tohto neviem ako v Bratislave, ale mimo tohto uzemia sa pouziva dost casto skratka idem do Blavy, alebo zastal tam Blavak. A dost casto je, ale nie vkuse Blavak pouzite aj preto, ze dotycny spravil nejaku blbost z autom s EVC Bratislavy. To iste sa moze stat mne v Bratislave s EVC BR, ze sedliak prisiel do hlavneho mesta. To je take slovenske a nik to moc neriesi. Celkom dobre sme si to tu vysvetlili. Poznam aj ten Vas pohlad co ste tu pisali.

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK ale ked tu tak obhajujes ten vyraz blava a blavaci a ako by sme sa my bratislavcania nemali v Ba nabijat (potom ale chudak miro alebo lubos by sa nemali nabijat v lidl novej dubnici lebo to maju kusok domov, a ked tam dojdem ja tak chcem mat volnu nabijacku), potom sa nediv takymto videam 😜

            https://www.youtube.com/watch?v=5F2T...ature=youtu.be

            Neviem co sa ti porobilo cez sviatky, vzdy som rad cital tvoje prispevky, teraz si ale tusim na vsetkych nejaky nabruseny 😳
            Naposledy upravené Komat44; 06-01-2019, 16:34.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            Prehodme kartu. Potrebujem vediet ci mozem na Souly umyt podvozok zo spodu Wapkou, asi nie. Ale mam tam bahna.... umyt podbehy to bude ok. ale ako umyvat spodky EV-ciek, napriklad po zime?, dakujem za rady.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Vysvetlim preco. Tak je to hlavne z vasej strany taky podnet, ze som sa do Vas pustil. Ani nie, ze pustil ale chcelo to vysvetlenie a to sa mi chvalabohu dostalo. Tu na fore bolo povedane a este aj EM to tvrdil nabijajte hlavne doma. OK jasne preco bolokovat pocestnym nabijacku. Nemam EV nemam ako si overit, ze je to skor fraza, lebo realita je ina podla toho co pisete. Dalsia vec bola, najskor ste chceli viac nabijaciek. Tie sa vybudovali ale fungovalo to ako fungovalo. Vypadavalo, servis neodpovedal a blokovanie ci zneuzivanie xy ludmi. Potom ze keby sa to spoplatnilo a vedel som, ze realne nabijem aj k tomu doslo A ze racej budete platit, ale nech sa nabijete. Nasledne spoplatnenim vyslo najavo, ze to bude asi drahsie ako tankovat palivo. Dalej mi neslo do hlavy preco domaci a z blizskeho okolia nabijaju ked nemusia. Prisiel vyraz ABC a itinerar Ioniqa a uz som mal nato iny pohlad. Vies to co je pre majitela EV uplne jasne, nemusi byt jasne pre nemajitela. Ja sadnem do spalovaka natankujem auto, auto sa zahreje na prevadzkovu teplotu 90°C a ak sa to tam drzi a neprehrieva, tak viem, ze je vsetko OK. Udrzujem to v zelenom pasme na otackomery a pohodicka. Respektive uz podla zvuku motora ci reakcie auta viem ako idem a nemusim sa ani na displej hladiet. Pri EV pocuvam veci ako, potrebujes appku, alebo OBDI ak som nedoplietol skratku a ine veci. Planujes cestu cez dalsie stranky a dalsie appky ti povedia o nabijackach. Na identifikaciu potrebujes RFID, alebo kartu ci kod, alebo aplikaciu aby si sa mohol nabit. Tu kartu nedostanes, ked nemas EV, lebo registraciu ti treba a tam vyplnas udaje aj o EV. Cize kartu si nevybavis, auto si teda nepozicias, lebo by si ani rychlonabijacku nevyskusal. A este to vypadava, je to obsadene, alebo blokovane a ine. Proste problem za problemom, ktore treba riesit. Ja vazne neviem, ci sa da pri domacom nabijani a kratkych trasach, tak aby mi to domace nabijanie vydrzalo cez den fungovat bez appky, externych nabijaciek a ja neviem coho este. Povedzme ako sa vravi okolo komina. Proste vystacit si len z informaciami z auta. Raz je baterka horuca a auto ju nedokaze ochladit, inokedy ju treba ohriat, aby nabijala normalnou rychlostov. Proste si myslim, ze informacie o teplote mi musi poskytnut auto a nie appka. Za tu cenu to auto by malo mat teplotny menezment, teda aktivny nie pasivny. Ja by som sa o to nemal vobec starat. Dufam ze som to dobre napisal, alebo aspon rozumiete co som tym myslel. Ja mam v tom chaos a co taky clovek, ktory sa o tom chce nieco dozvediet a je novy. Chod na forum a ide, je tu a lovy v tom mnozsvte informacii a zrejme tape. Je toho tu dost a kopec veci clovek nepouziva, tak zabudne a potom to tu hladaj. Zisiel by sa tu spravit poriadok. Mne jux vysvetlil, ze ked je spotreba 135wh/1km znamena to 13,5km/100km. Dufam ze som to nepoplietol. Toto mi auto ukaze, podla tohto by som sa vedel orientovat, ale neviem ci je to dostatok informacii nato, aby som niekam v pohode bez stresov dosiel bez toho aby som niekde ostal visiet alebo sa nejak obmedzoval. Vid priklad Drohove video Tesla z BA do KE. Isiel v kratkom tricku nekuril a v strese na jedno nabitie. Pokial ide o rychlonabijacky, netusim kolko konkretne stravim casu na nabijacke a akou rychlostou by to malo ist a kolko ma to bude stat. Ked to zavisi od auta, konektora, pocasia, stavu baterky (teplota + %) typ nabijacky a co ja viem este coho. Tusim tu nik nedal priklad presiel som taku trasu, z bodu A do bodu B a na zaciatku kapacita ????, teplota vonku ??? trebarz baterky, po ceste som sa zastavil a dobijal na trebarz ZSE ZV, teplota vo ZV ???, stav baterky ??? nabijal som z % do % trvalo to tu ??? a stalo ma to ??? Viacery vo videach davali, ze nabijaju trebarz od 30-70% ale niesu to CR alebo SR podmienky. Kolko to trvalo a co ho to stalo? Proste nemam realnu predstavu prejdenia nejakej trasy trebarz 200km co to moze vyst z EV a je tam viacej faktorov co to ovplyvnuje. Ale z niekoho trasy co by napisal vsetky udaje by sa clovek vedel odrazit. Je jasne ze taka trasa a udaj o platbe mozu byt sukromne informacie a co koho do toho, ale taketo daco by pomohlo.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK s takou teslou ziadne problemy nemas...nabijacky mas v navigaci, kartu ti netreba lebo auto sa s nabijackou dohodne na platbe a auto sa stara samo o bateriu prikladne, este si mozes aj nastavit max% nabitia aby bateria netrpela ked je auto zaparkovane...My ale chudobni slovaci co nemame na tesly si musime pomahat ako vieme, obzvlast ked to vyrobca daneho auta odflakol a uvadza zavadzajuce / neuplne informacie. Na druhej strane kazda dhlsia trasa je adventura a cloveka to moze aj bavit, so spalovakom (a teslou) sa len ide z bodu A do bodu B a je to nuda

          • Komat44
            Komat44 komentoval
            Upraviť komentár
            Nooo, stary dobry ice je naspat 😉 ano mas pravdu, je v tom chaos, ja mam EV nieco vyse roka a takisto este niekedy zazmatkujem, takze aj preto klobul dole ze aj ako nemajitel vies to o EVs co vies. Myslim ze na internete su informacie, resp na YT je dost videi ktore odpovedaju na tu tvoju poziadavku opisu celej cesty od pociatocneho stavu barerky, cez kilometre, vonkajsiu teplotu, rychlost atd. Minimalne teda v anglictine by sa dali najst, neviem ci ti english ovsem smakuje.
            Povedzme si otvorene- stale nie je zivot s EV jednoduchsi ako so spalovakom, obzvlast nie tomto nasom bananistane. Bohuzial stale sa musis trapit s X kartami, aplikaciami, web strankami a neviem cim este.

          • Ioniq
            Ioniq komentoval
            Upraviť komentár
            No to nie je, moja posledna jazda v ICE ma utvrdila v tom, ze EV skutocne nie je pre masy (zatial). Treba istu davky sebazaprenia a obetavosti. Uprimne, ak by som nemal ekologicky zalozene svedomie a nevidel som realne financne uspory z jazdy elektromobilom, hned zajtra by som isiel hladat novy spalovak. Po dlhej dobe som mal komfortnu dlhu cestu. Nepozeral som na dojazd, pri pipnuti rezervy zostavajuceho dojazdu 70km som zaparkoval k jednemu z 8 stojanov na najblizsej cerpacke a za 3 minuty som isiel 160kmh dalej, bez akehokolvek sledovania cohokolvek Bratislava - Cadca za 2 hodiny 7 minut (ano viem, predpisy...). Za hodinu zase naspat. Prisiel som domov a nevedel som co s volnym casom, normalne som si uzil kludne nedelne poobedie. Na Ioniqu by som prisiel minimalne o 2-3 hodiny neskor, uz za tmy (za obojsmernu cestu dokopy).

            Ale bojujem
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #14
          V tuto chvilu nevieme co alza zamysla a tak je zbytocne sa dohadovat. Lidl to berie ako sluzbu zakaznikom a tak nabijacku dava (a zrejme aj bude v buducnosti) zadarmo. Asi si prepocitali, ze sa im to oplati ak vacsina tych ludi tam aj nakupi. Toto iste by som cakal aj od Alzy. Ked sa pozriete na tie skoro stale kolony v alzadrive, je nam vsetkym jasne, ze par stovak mesacne za elektrinu im nesposobia krach, ALE pri Alze je skor problem to, ze im to zacina robit zlu reklamu v tom zmysle, ze ak je to zadarmo ale maju takyto pristup, tak je to len sluzba na oko, ktora nefunguje. A ak by to chceli spoplatnit, mali by k tomu dat normalne stanovisko, resp. jasne podmienky a nabijacku tiez spojazdnit.

          Komentár

          • Teq
            Teq
            Member
            • Nov 2017
            • 240
            •   

            #15
            Poslusne hlasim, ze uz funguje ale bude velky problem so spalovakmi...nie je tam ani znacka takze bude casto krat "ICED" ja som mal to stastie ze odtial prave niekto isiel prec, ale druhe miesto bolo obsadene

            Komentár

            Pracuje...
            X