Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

rýchlo nabíjačky CHAdeMO a Combo

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    rýchlo nabíjačky CHAdeMO a Combo

    Rýchlo nabíjačky sú po Tesle Supernabíjačkach druhé najrýchlejšie nabíjačky s výkonom okolo 44 kW a viac. Dokážu nabiť Teslu Model S rýchlosťou vyše 200km za hodinu. Tu obrázok CHAdeMO rýchlo nabíjačky s AC konektorom. Click image for larger version  Name:	image_2.png Views:	1 Size:	33.6 KB ID:	72

    Firma greenway prvá postavila CHAdeMO nabíjačky na Slovensku, ktoré sú však staré 44kW DBT nabíjačky a preto momentálne je na nich obmedzený výkon po asi 20 min. na približne 25kW pri nabíjaní Tesly.

    Novší druh nabíjačiek sú napr. od firmy ABB a okrem CHAdeMO konektora ponúkajú aj nový DC konektor s názvom Combined Charging System alebo v skratke Combo, alebo CCS nakoľko je to vlastne kombinácia AC s DC. Používa ich napr. aj Lídl. Click image for larger version  Name:	combo.jpg Views:	1 Size:	23.3 KB ID:	12856
    Naposledy upravené Juro; 27-01-2017, 14:27.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Zelene Lietadlo
    Member
    • Apr 2014
    • 34

    #2
    Jayzkovedné okienko:
    Výraz CHAdeMO pochádza z Japonského
    お茶でもいかがですか 
    Oča demo ikaga desu ka?
    Čo v preklade znamená "Nedáte si čaj?" pretože za čas ktorý strávite posedením pri čaji sa vám auto nabije.

    Komentár

    • teslafan
      Member
      • Mar 2014
      • 102

      #3
      Hej, ale tiez je k tomu vytvorena slovna hracka "CHArge de MOve" co znamena nieco ako "poplatok za pohyb".

      Komentár

      • Zelene Lietadlo
        Member
        • Apr 2014
        • 34

        #4
        "Charge" v tomto príplade neznamená poplatok, ale nabíjanie. "de" je Japonská vetná častica, ktorá má pomerne vela významov, jedným z nich je niečo ako "pre". (Číta sa normálne "de", ako by to prečítal Slovák, čiže žiadne Francúzske ani podobné výslovnosti) Vysvetlenie z Japonskej wikipédie:
        CHArge de MOve = 動く,進むためのチャージ "nabíjanie pre pohyb" alebo "nabíjanie za účelom pohybu".

        Komentár

        • pierro_vo
          Junior Member
          • Apr 2014
          • 6

          #5
          Inak tieto greenway nabijacky su taktiez zadarmo? Kedze je to firma mimo Tesly?

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #6
            Momentálne by mali byť zadarmo, na prvý rok. Potom sa bude platiť. Pravdepodobne to bude na mesačný paušál.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=Z2GZV2qkdKs v Presove na nabijacke bolo ukazane co zadaval do nabijacky. Video ma 9:01 minut a volaco tam zadaval daky kod. Tak neviem nemam elektomobil, ze co treba k takej nabijacke, byt dade zaregistrovany, alebo.... Ze ci to naozaj je zadarmo.

            • Juro
              Juro komentoval
              Upraviť komentár
              Je to naozaj zadarmo.
          • Juro
            Administrator
            Gold Member
            • Mar 2014
            • 2208
            • juraj1702
            •   

            #7
            Dňa 14.5. 2014 sa bude konať slávnostné otvorenie celoslovenskej siete rýchlonabíjacích stojanov (CHAdeMO) pre elektromobily, jedinečnej svojho druhu v Európe.
            Program:
            9:00 Tlačová konferencia (účasť potvrdili významné osobnosti verejného života, o.i. primátori najväčších slovenských miest)
            9:30 Štart jazdy10 vozidiel Nissan Leaf z Bratislavy do Košíc (400km), počas ktorej sa budú nabíjať v novovybudovanej sieti rýchlonabíjacích stojanov GreenWay

            Miesto konania:
            GreenWay Stanica na výmenu batérií elektromobilov, Stará Vajnorská 39, Bratislava

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_87.jpg
Videní:	309
Veľkosť:75,6 KB
ID:	313

            Nenechajte si ujsť tento historický okamih. TeslaClub.SK (s Model S) plánuje účasť tiež.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #8
              Foto z otvorenia celoslovenskej siete rýchlonabíjacích stojanov (CHAdeMO):
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_90.jpg
Videní:	296
Veľkosť:919,9 KB
ID:	326
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_91.jpg
Videní:	300
Veľkosť:942,5 KB
ID:	327
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_92.jpg
Videní:	308
Veľkosť:977,3 KB
ID:	328
              Viac info tu: http://teslaclub.sk/forum/main-categ...-elektromobily
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár

              • ICE666SVK
                Senior Member
                • Jul 2014
                • 1997

                #9
                Televizia TA3 spravila test z Nissanom LEAF a isla z BA do KE cez BB - Donovaly - RK. A co Vam otom budem rozpravat, tu si pozrite video http://www.ta3.com/clanok/1043193/vy...et-nazivo.html. Akurat ma zaujimal dojazd z BB na Donovaly ale neukazali to. Skoda. Inac moderator vravel, ze momentalne sa okrem japonskych aut na tych staniciach neda dobijat iny elektomobil. Asi by to chcelo nejaku redukciu, alebo...? No neviem.
                Naposledy upravené ICE666SVK; 06-07-2014, 20:55.

                Komentár

                • teslafan
                  Member
                  • Mar 2014
                  • 102

                  #10
                  Tie male "bubliny" len zbytocne kazia meno skutocnym elektromobilom ako je Model S. Teraz si kazdy bude mysliet, ze elektromobil sa neda pouzit na dlhe trasy. Pritom Model S presiel z Kosic do Bratislavy na jedno nabitie za 5 hodin.

                  Redukcia pre Model S sa uz robi. Je to tu na fore spomenute, staci si precitat.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    OK vdaka za upozornenie, uricte si to najdem a precitam. Este som cele forum nepresiel. A co sa tika tej bubliny malej, tak vdaka nej je tych 15 nabijacich stanic. No a ludia si otom uz teraz myslia svoje. Spitaju sa na cenu a dojazd a uz povedia, ze sa im to nepolati. Pritom opak je pravda. Aby som spalovaci motor rozbehol do kopca, musia otacky ist hore, splodin je ovela viac v ovzdusi a je tam aj hluk od motora. Do dola kopca musi clovek brzdit, lebo aj ked brzdi motorom, tak auto huci a otacky idu hore, lebo sa chce rozbehnut dalej. Malo aut spalovacich ma aj rekuperaciu a aj tu davaju do aut len v daka technologii pri elektomobiloch.Ked si zoberiem elektomobil, zvuk skoro ziaden, emisie 0 a zaber hned ako sofer sliapne na pedal a brzdi si tiez setri rekuperaciou, ked da nohu dole z plynu. Dole kopcom sa len dobija.
                • curgali
                  Member
                  • Jul 2014
                  • 310
                  •   

                  #11
                  Prinášam pár poznatkov z CHAdeMO nabíjačky DBT pri mínus 14 st.C zo dňa 7.1.2017. Takže pri tejto nízkej teplote sa nám tieto 44kW rýchlonabíjačky menia na pomalonabíjačky. Nabíjal som Nissan Leaf 24kWh z 21% na 40% 1 hod a nabil som 5,1kWh. Kedže mi vypol stojan po hodine....zapol som ho opäť a pokračoval v nabíjaní do 50% ešte 30 min a nabil ďalších 1,9 kWh. Za hodinu a pol som nabil 7 kWh. Mal som nabité na 50¨% a prešiel som 50 km s vyhrievaním volantu a sedačky a ,,občasným kúrením" (30% jazdy) aby mi nezamrzlo čelné okno z pary čo išlo z úst dvoch pasažierov...inak by som neprešiel ani toľko km. Tak si to premietneme do cesty TN - BA so zastávkou na nabitie v TT s jedinou komplexnou sieťou od KILLERBEV.

                  trasa spotreba v kWh čas nabíjania cena ZERO
                  BA- TT 42km 5-4 = 9 2 hod 120min x 0,50 € = 60 €
                  TT - TN 85km 5-4-4-3 =16 4 hod 240min x 0,50 € = 120 €
                  Doba jazdy priem. rýchlosťou 65 km/hod = 2 hod/127km

                  Tak si to zhrnieme: Potrebujem isť z Bratislavy do Trenčína Nissanom Leaf 24kWh pri mínus 14st.C.
                  Pôjdem 8 hodín a firme KILLERBEV zaplatím za nabíjanie 180 € .
                  A keď to urobím aj opačne 16 hod a 360 € !!!
                  Z toho vyplýva že takto nízkodojazdové auto je pri takýchto podmienkach ďalej ako 50 km od domácej zásuvky nepoužiteľné...
                  Naposledy upravené curgali; 07-01-2017, 15:57.

                  Komentár


                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Preco tam nezobrazuje aj sumu za nabijanie?

                  • curgali
                    curgali komentoval
                    Upraviť komentár
                    Nie som klientom firmy Greenway (KILLERBEV), nepoužívam ich nabíjačky s minútovou tarifikáciou ZERO 0,50€ za min. nabíjania. Nabíjam na inej DBT nabíjačke. Ale pochybujem, že by boli rýchlejšie ako íné. Neviem o tom, žeby ich nabíjačky zobrazovali aj cenu pri skončení nabíjania. Ak sa tu nájde elektromobilista, ktorí je ochotný tie ich ceny platiť, nech sa odtajní a zverejní svoje skúsenoti a poznatky. Rád by som sa ho opýtal, čo ho k tomu vedie. Možno by za takúto cestu nezaplatil hore dolu 320 €..možno tie nabíjačky sú pri -14st.C rýchlejšie a zaplatí len 240 €...Ozvi sa prosím ťa klient Greenway-u
                    Naposledy upravené curgali; 08-01-2017, 03:57.

                  • jeeff
                    jeeff komentoval
                    Upraviť komentár
                    A teraz je otazka ci je to problem nabijacky alebou auta. To by chcelo preverit. Pokial si pamatam, tak LEAF nema manazment teploty baterie (vyhrievanie / chladenie) a je teda mozne, ze pri jej teplote -14 stuonov proste nedokazala bateria vacsi vykon akceptovat.

                  • Martin V
                    Martin V komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pomale nabijanie v Leafe je dane zimou pretoze baterie nemaju taky teplotny managemet ako v Tesle, Ioniqku. Toto podla mne Nissan znacne odflakol.
                    Ono to sam nisan aj v manuale priznava. Vid strana 61 manualu k Leafu ze rychlonabijanie moze byt znacne pomale. Ja mam napriklad v tychto dnoch 2 palicky teploty, ak necham auto dlhsie stat. Ked ho pouzivam a nabijam tak 3 ale zvaca pri teplote do - 5 a castom pouzivani 4 palicky.

                    http://www.electricvehiclewiki.com/i...ner-manual.pdf

                    Osobne ak by som siel do TN tak zvolim nabijanie v TN a PN pojdem rychlostou 110km a kureni , pri tejto rychlosti viac prehrejem baterku pri vyssom odbere a teda aj rychlejsie nabijam.

                    Ale myslim ze aj v GW toto dobre vedia preto dali akoze zimnu akciu co je vlastne len kompenzacia pomaleho nabijania.
                    Naposledy upravené Martin V; 08-01-2017, 13:41.

                  • curgali
                    curgali komentoval
                    Upraviť komentár
                    Martin V..to fakt by ste išiel za týchto podmienok Leafom cez GW sieť?...fakt by ste zapatil GW tú minútovú tarifikáciu?...

                  • Martin V
                    Martin V komentoval
                    Upraviť komentár
                    No neviem, skor zo zvedavosti ano , ale potom uz asi ani nie. To by som zvolil iny sposob dopravy.

                  • demo
                    demo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Je to definitivne sposobene autom a nie nabijackou. Normalne rychlonabijanie zacina az niekde pri 5 a viac paliciek. Ja mam to stastie, ze parkujem v garazi, takze auto ma vzdy 4 a viac paliciek. Ked bolo ale -16 a klesla teplota baterky, tak som stravil pri nabijani 17% -> 75% asi 46minut, nastastie nie na GW.
                    Co ma ale zaraza je fakt, ze LEAF ma vyhrievanie baterky, ale to sa zaplne az pri teplote baterky -25 a zohrieva ju na -10. Nerozumiem, preco sa ten ohrievac nemohol zapnut aj napriklad pri predohreve auta. Ale do buducej zimy vymyslim nejaky sposob, ako ho sfunkcnit
                • Karol
                  Member
                  • May 2015
                  • 161

                  #12
                  V Európe je aktuálne 3.013 nabíjacích staníc CCS Combo a stále pribúdajú nové:
                  http://insideevs.com/europe-reached-...fast-chargers/

                  Komentár

                  • matchke
                    Member
                    • Apr 2015
                    • 328
                    •   

                    #13
                    Otázka trocha mimo tému. Keď jeden nabíja cez CHAdeMO môže druhý cez CCS? Nezdieľajú tie dva konektory jednu nabíjačku?

                    Komentár

                    • curgali
                      Member
                      • Jul 2014
                      • 310
                      •   

                      #14
                      Dualne mozu spolu nabijat len AC s DC...nikdy nie DC s DC....uz to tu bolo v minulosti pisane..

                      Komentár

                      • Jiri GrandPa
                        Senior Member
                        • Dec 2016
                        • 707
                        • viera8131
                        •      

                        #15
                        Nemoze. Tie kombinovane stojany maju len jednu vykonovu elektroniku, ktora napaja jednosmernym prudom CHAdeMO alebo CCS. V tomto pripade mozes pouzit Typ2 konektor a nabijat striedavym prudom, ale pomalsie.

                        Komentár

                        Pracuje...
                        X