Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabíjanie doma - WallBox s dynamickým riadením výkonu

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Nabíjanie doma - WallBox s dynamickým riadením výkonu

    Dám sem pre všetkých, čo rozmýšľajú o kúpe komerčných wallboxov s pekným dizajnom aj inú možnosť. Po dlhom hľadaní a zvažovaní wallboxu za najmenej € a zároveň najmenej "dorob si sám" som niečo našiel, na čo stačí skrutkovač, žiadne nastavovanie alebo programovanie a tu je článok ako si to postaviť:
    Wallboxy - domáce zásuvky pre nabíjanie elektromobilov sú pohodlným spôsobom nabitia Vášho elektrického vozidla.
    [priezvisko]@me.com
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #2
    A nejaký úvod, prečo je to dobré:
    Základné nabíjanie  Kúpil som si elektromobil. Práve na ňom idem od predajcu, je plne nabitý a užívam si tichú jazdu. Som ohúrený ľahkosťou šoférovania ale v podvedomí už rozmýšľam ako ho doma nabijem. To je častá myšlienka nového majiteľa auta. Nie je problém  – ku každému elektromobilu je tzv. mobilný konektor – kábel na nabíjanie […]
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #3
      Ak niekto uvažoval o tomto wallboxe a chcel by, idem tento týždeň objednávať niekoľko kusov z Holandska (elektroniku, ochranu, stykače, cievky, konektory Typ2), môže sa pridať a ušetriť nejakú časť poštovného a dph, mať to výhodnejšie ako keby objednával sám.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ak sa da, vydrz do soboty - hodime rec

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        necakaj na mna, nemal som casu si to premysliet aj tak som uz prepasol termin
    • Martin7462
      Junior Member
      • Aug 2021
      • 23

      #4
      Zdravím, podarilo sa to niekomu urobiť a používate to doma? Ak áno podelíte sa o skúsenosti.? Podarilo sa Vám to bezproblémovo zmontovať?
      Je potrebné nejaké nastavenie. chcel by som si objednať a zmontovať všetko v rátane modul Solár nakoľko mám doma fotovoltaliku.
      Vďaka

      Komentár


      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez prave nad tym uvazujem... Ma to niekto pojazdne ? Rad by som si to chcel zakupit a pouzit aj na solar , nakolko ho mam k dispozicii...
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #5
      Samozrejme to ma niekto pojazdne, ved aj ten clanok je o pojazdnom funkcnom mojom, pred dvoma tyzdnami mi prisli veci, objednaval som znova hromadne tri wallboxy pre znamych komplet pre solar, objavil som aj pekny obal na to s IP66 (nie vyrez ale pekne odklapacie sklo) aby to mohlo byť aj na daždi.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Maco7
        Maco7 komentoval
        Upraviť komentár
        Super, tak si to chcem objednat , aj so solarom, ale nemaju tu hlavnu jednotku skladom... musim pockat . Kazdopadne si to chcem zostrojit a pouzivat aj so solarom..
    • Martin7462
      Junior Member
      • Aug 2021
      • 23

      #6
      Od dnes sa da znova objednať SMART EVSE V2.2 CONTROLLER . Už ho mám na ceste.

      Komentár

      • Maco7
        Member
        • Nov 2018
        • 84
        •      

        #7
        Konecne som sa dostal k zapojeniu toho Smart EVSE , zapajal som 3F , aj tie modre CT cievky na privodne fazy. Najskor mi to vyhadzovalo istic.. az potom som si vsimol ze su CT cievky naopak a ukazovali na smart evse minusove A . Potom som cievky otocil , su na nich take male sipky , smer privodu prudu. Uz to funguje dobre , nabijam auticko Nabijal som Konu EV 64+ , berie len jednu fazu a teraz skusam Ioniq 5 , ten berie 3 fazy .. Skusal som zapojit v sieti aj kavovar, pekne to stiahne ampere nabijania... nevyhodi istic. Avsak ked to klesne na to minimum 6A , tak nabijanie odpoji a caka na stavu ... inak zatial provizorne , testuje sa ale zda sa ze to bude OK.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Nechyba ti tam este DC ochrana, A a/alebo B.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Aspon to A by som tam dal. A aj B je drahy ako slak.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ocharana A aj B sa kupuje za 69€, ja som ju dal zatiaľ do každého wallboxu ktorý som montoval a aj Maco7 ju tam mohol dať, na fotke by ste videli len štvoržilový káblik na spodnej strane, nedáva sa na DIN lištu. le nevidím ani káblik, tak možno ju nedal.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tak to je super cena. Ja som kupoval samostatný na DIN listu od Doepke za takmer 300 EUR.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          mysslite tuto ? - DC/AC RESIDUAL CURRENT SENSOR ? .. zatial to mam len tak v krabici na odskusanie, ale objednal som tu original z cz , co bol link vyssie a prehodim to do toho. Tu dc ochranu tam nemam , myslim ze ju maju za 59€ na tej NL stranke, ak to prehodim do toho noveho boxu , ktory chcem dat potom na stenu , tak tam by som to chcel pouzit , aj ked neviem presne ako to funguje.. viete mi to popisat? Miroslav Rojko

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mna nehovorime o tom istom. Prudovy chranic B sttoji od 170eur vyssie, prudovy A stoji menej. Myslite ze preco stoja tak vela wallboxy ktore maju ochranu integrovanu.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          inak pozor - revizak mi spominal, ze pouzitie 2x FI (A) sposobuje obcas galibu. Ak je pod ochranou vodic, co ide do tohoto minirozvadzaca, nie je potrebne do neho davat dalsie FIcko

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ja to chapem tak, ze ked sa kupi tento senzor:

          https://www.stegen.com/nl/ev-product...nt-sensor.html

          a pripoji k EVSE tak to plni funkciu prudoveho chranica. Proste to detekuje DC aj AC prud, vid popis:

          It will protect against DC (6mA) and AC (30mA) residual currents, and will signal to the SmartEVSE if a fault occurs.

          a nasledne to da EVSE pokym na rozopnutie stykaca. Tym plni funkciu ochrany A aj B (AC aj DC chranic).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Presne tak to je, pisem to v tom clanku o ktorom je tato tema. A keby sa nahodou ochrana pokazila, wallbox sa nespustí musi mat vzdy status od ochrany (v menu Smartevse sa aktivuje ochrana).
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #8
        Otazka je, ci pri 6A odpoji nabijanie EVSE alebo auto. Vies to zistit? Vecsina aut nedovoli nabijat menej ako 5 ci 6A. Straty su vtedy velmi velke, u niektorych aut sa mozu blizit k polovici.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nabijanie odpoji - ukonci EVSE - ak kapacita istica po odratani spotrebicov klesne pod 6A. Chybovy stav na aute to nevyhodi, po vrateni kapacity nad 6A pokracuje nabijanie dalej - korektne sa spusti.

        • Maco7
          Maco7 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko - ano mozem potvrdit .. nabijanie mi ukoncilo EVSE pri 6A , aj tam napise hlasku ze caka na power , a ak sa uvolnila faza a prud stupol, cvakol ten istic a nabijalo sa dalej...
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #9
        Obal na wallbox IP66 som videl už aj u výrobcu komponentov stegen, ale dosť drahý za 34€, jeho dvojník v CZ je tu po 12€, objednával som naposledy tam:
        Inštalačná krabica pre dodatočnú montáž zásuviek 3518 Krabice sú určené pre dodatočnú montáž priemyselných zásuviek. A pre osadenie modulárnych
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #10
          Zásuvky Typ2 na aliexpress zdraželi, tak som objednvál naposledy na Slovensku, taktiež má za dobrú cenu kvalitné Typ2 káble, za 118€ bez dph má Typ2 - Typ2 3F 20A. Doprava odtiaľto nad 50€ zdarma. Vystavovali na letnom e-salone v Bory Mall.

          Cez súkromnú správu som mal otázku, kde kúpiť, tak to dávam sem do témy pre všetkých.
          Zásuvka Typ 2 (IEC 62196-2) so štvorbodovým uchytením. Použitie na strane nabíjacej stanice. Certifikáty: CE, TUV, UL
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Majitel/Konatel (aj) sminnu je velmi zaujimavy clovek

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko vdaka za link , urcite objednam odtial, dobre ceny . Budem robit este dve tieto smart evse nabijacky , najskor vsak dokoncim prvu a potom sa pustim do dalsich dvoch .
        • Martin7462
          Junior Member
          • Aug 2021
          • 23

          #11
          Zdravim chalani. Kupil som vsetko zo shopu okrem stykaca kedze ten som mal nejaky doma. Uz som si zapojil EVSE a skusil som dat nabijat auto. Mam ale problem. V pripojeni Norml mod. Po pripojeni evse ukazuje prioravene na nabijanie. Zopne stikac a zacne nabijat ale okamzite sa na mojom aute Renult Zoe s rosvireti cervena kontrolka a vypne stikac. Po chvilke to sa opakuje. Mam niekde chybu.
          Zapojenie : napojil som stykac aj kable cp a pp. Zapojil som zatial vsetko len v mode normal. Nemam zapojene sensorbox. Neviete poradit co je problem??
          Dalej ak som ho prepol do modu smart a zapojil sensorbox a ciecky dal na fazy
          tak mi sensorbox blika oranzove svetlo 3x.
          Kupil som zle cievky? ja som si kupil tie cierne 80a
          Pripojené súbory
          Naposledy upravené Martin7462; 14-11-2021, 11:25.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            skontrolovat znova zapojenie, hlavne CP a PP ci nie je prehodene

            ked napríklad nezopne stykač (nie je zapojené zopnutie), auto sa chvíľu snaží a vypíše chybu až po desiatkach sekúnd

          • Martin7462
            Martin7462 komentoval
            Upraviť komentár
            Mne zopne stykac potom sa caka asi na auto ak auto chce nabijat potom mi vyhodi stykac a snazi sa znova nahodit zopne stykac a uˇznova ho vyhodi
            Naposledy upravené Martin7462; 15-11-2021, 09:05.

          • Martin7462
            Martin7462 komentoval
            Upraviť komentár
            Zdravím, podarilo sa mi to rozbehat. Chybu som mal asi v nastaveni počiatočnej hodnote prudu ističa. Mal som tam len 8A.
        • matchke
          Member
          • Apr 2015
          • 328
          •   

          #12
          Neviete mi niekto vysvetlit ako funguje to regulovanie odberu EVSE? Chapem, ze CT (current transformer) doda info o aktualnom odbere domacnosti, ale ako EVSE priskrti odber dajme tomu na 10A?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            EVSE odber nepriskrti, cez riadenie oznami autu, ze ma od daneho momentu pre auto k dispozicii len tych 10A, auto musi znizit nabijaci vykon onboard nabijacky na tych 10A.
            Na vykonovo nastavitelnych wallboxoch ci nabijacich kabloch s elektronikou to funguje rovnako, len sa to robi manualne prepinacom.

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            Aha. Dakujem.
        • Martin7462
          Junior Member
          • Aug 2021
          • 23

          #13
          Nebude niekto teraz v najbližšej dobe objednávať veci k wallboxu , že by som sa pripojil ? Chcel by som si len dokúpiť len DC/AC SNÍMAČ ZVYŠKOVÉHO PRÚDU https://www.stegen.com/en/ev-product...nt-sensor.html. Prípadne nemá niekto voľný na predaj?


          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Vyzera to tak, ze senzor predaju len s smartevse, samostatne nie. A funguje len s smartevse. Inde sa zrejme pouzit neda.
        • Martin7462
          Junior Member
          • Aug 2021
          • 23

          #14
          Zdravim Vas vsetkych. Som laik ale podla skveleho navodu som si zostavil tuto nabijacku.
          Momentalne mam nabijacku v rezime smart.
          Chcel by som sa spytat co vsetko mam nastavit v rezime solar aby mi nabijalo len z prebytkov? Teraz sice nesvieti tak slnko ale na leto by to bolo vhodne.
          Mam 3,6kw 1 fazovy , menic 12ks panelov- 275w.
          Dom mam napojeny len na 1f , 2a3f aa vyuziva len na nabijanie auta.

          V rezime solar co mam vsetko a ake hodnoty odporucate nastavit a pripojit/odpojit aby mi to slo len z prebytkov?
          Kedze na 2a 3f nemam v domacnosti nic napojene budem tam mat stale 16a volne zo siete.

          Ja by som chcel ak je to vobec mozne aby mi auto v lete nabijalo len z prebytkov na 1f.
          Mam odpojit 2 a 3f z istica? Alebo nechat zapojene.
          Ako by som mal nastavit solar mod?Budem vdacny za kazdy navrh nastavenia

          Priklad ak FVE bude davat prebytok viac ako 1,5kw aby sa zapla nabikjacka. a nabijala len z tychto prebytkov inac sa vypla.
          Da sa to ak ano ako nastavit solar mod
          Este raz vdaka

          Komentár

          • Pepo096
            Member
            • Dec 2018
            • 43
            •   

            #15
            Mozno sa blbo opytam, ale neskusali ste EVSE pripojit k original tesla wallboxu? Teoreticky by to malo byt len o tej komunikacii.

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Asi mas nejasnosti v nazvoslovi. Ved Tesla wallbox sam o sebe JE EVSE. Ako a preco spajat dva EVSE? Kazdy wallbox aj kazdy nabijaci kabel s nabijaccou elektronikou je EVSE

            • Pepo096
              Pepo096 komentoval
              Upraviť komentár
              jux ...mozno mas pravdu, len sa blbo pytam 😄
              Ide mi o dynamicke riadenie prebytkov z FVE a to podla mna Tesla wallbox nedokaze. Alebo?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Dokáže. S Raspbeery Pi a kódom z githubu cez RS485. Box dáš do slave módu. Len musíš doriešiť prenos informácie z FVE do Pi.
              https://github.com/dracoventions/TWC.../TWCManager.py

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Tesla HPWC nema taku funkcionalitu.
              Treba na to wallbox postaveny z komponentov smartevse, je to najlepsie komplexne riesenie. Pozri si kvalitny Mirov clanok z jula 2020.
              https://www.mojelektromobil.sk/nabij...m-vykonu-blog/
              Naposledy upravené jux; 22-03-2022, 22:11.

            • Pepo096
              Pepo096 komentoval
              Upraviť komentár
              Jiri GrandPa ...idem to mrknut, ale zatial som z toho jelen:P
              jux ...ten Mirov clanok mam nastudovany, dokonca uz mam aj v kosiku veci na to, len par dni nebol dostupny smartevse a teraz zase stykac.

              Ale ...aby som to trochu ozrejmil. Aktualne mam wallbox v predzahradke, napojeny z elektromerovej skrinke hned za meranim. V garazi, resp. dome uz dalsich 400V nemam. Mirove riesenie je super jednoduche a lacne, ale nie som uplne stotozneny s vizualom. Predsa len je to hned pri vstupe a nerad by som bol, aby mi to hyzdila nejaka priemyselna skrinka so zasuvkou. Rozmyslal som, ze natiahnem este jeden kabel a tesla wallbox necham ako rezervu, keby som musel rychlo nabit cez noc napriklad. Len ako to nejako elegantne ukoncit. tiez zrovna nechcem mat na stlpiku namotane dva kable.
              Lebo aj to Mirove riesenie sa da ukoncit zasuvkou, ale aj kablom. Preto mi napadlo to napojit na Tesla wallbox, kabel tam je
              A ak to spravne chapem, Smartevse meria prebytocnu energiu na vystupe z domu. Nasledne komunikacia da vediet cez zasuvku (kabel) autu, kolko A je v danom okamihu k dispozicii. A stykac to vypne v pripade, ze volna kapacita klesne pod zmysluplnych 6A.
              Naposledy upravené Pepo096; 23-03-2022, 15:49.
          Pracuje...
          X