Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabijanie z auta do auta?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    Nabijanie z auta do auta?

    Tej by som ho tam vsunul aj ja. Ale ako ? Co k tomu treba? Podla fotky maju nejak spojene dva kable. A ako sa urci z ktoreho do ktoreho ma prud tiect?
    https://elektrickevozy.cz/clanky/cin...-teslu-model-s
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 698
    •   

    #2
    Cinsky BYD ma 3.6kW zasuvku na napajanie externych zariadeni, cize da sa...

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jj zasuvka... alebo musi auto podporovat vehicle-2-grid.

      Ale stale mam nejaky divny pocit ze to je cele zinscenovane v ramci nejakej marketingovej propagacie BYD. Lokalny vyrobca zachrani so svojim PHEV americkeho lidra v oblasti elektromobility. Snad niet krajsej rozpravky pre propagandu tamojsieho rezimu

    • ToMiLeaf
      ToMiLeaf komentoval
      Upraviť komentár
      Toto predsa nemôže byť pravda. Predsa nemôže byť Čína (zlý režim) lepšia ako Amerika (správny režim), Nemôže byť PHEV v danej situácii nad BEV. Ta to už kde by sme boli... A navyše to kompletne narúša životnú filozofiu slovenského liberála.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Aká praktická vec na kemping, chatu bez prúdu..

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem kolko stoji taka funkcionalita (ak to vobec automobilika dovoluje) ale na chatu a do kempu je riesenie DC/AC menic.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Ak to auto nemá, podľa mna zabité. Lebo treba ísť na 400V, všetky kompomenty s highvoltage majú tesnenia IPxx. Autá dnes nepodporujú ani V2G/V2V a nieto ešte toto .. nie je ten striedač kam priamo pripojiť. Tradičné automobilky by museli zmeniť konečne prístup a ponúkať upgrady za peniaze. DC/AC menič mám v aute, ale len 200W lebo ide z 12V okruhu, nič to neutiahne... 3.6kW by musel ísť na 400V.
      Naposledy upravené nick81; 30-04-2020, 09:02.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam 2kW true-sine menic z 12V DC na 230V AC, pripajam ho priamo na 12V bateriu hociakeho auta. Niektore EV musia byt pri pouzivani menica zapnute, u niektorych menic 400V/12V nabehne aj pri vypnutom aute. Teoreticky by sa tak dal nabijat z jedneho elektromobilu druhy elektromobil, no trojita konverzia 400VDC->12VDC->230VAC->400VDC a spotreba oboch aut pri nabijani jedneho z druheho bude mat urcite velke straty. Odhadujem mozno aj 50%.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jux Stíha ti potom pri 2kW dobíjať DC/DC baterku?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla stiha... menic 400V/12V ma na vystupe 250A poistku.
      No dlhodobo som to neskusal. Ani som neskusal plny vykon 2kW.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    #3
    A to je technicky zlozite/nemozne prepojit auta kablom aby si jedno z druheho potiahlo DC-DC? Taka moznost by bola super a pomohla by eliminovat EVfobiu zo zostatia stat na ceste, keby si mohli motoristi sami pomoct. Nieco ako ked si vycucnes benzin z nadrze do bandasky alebo druheho auta na ceste. DC z bat do bat bez konverzie by mohlo byt aj celkom rychle a s minimom strat. Zastavi ti iny EVmotorista, alebo privolany kamos a da ti par kwh, aby si dosiel na nabku. Take nieco keby podporili vyrobcovia, tak by to urcite pomohlo rozvoju elektromobility. Odpadla by ta uzkost z dojazdu, ason ciastocne.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Napojit sa na 400V nie je trivialne, studoval som to na I-MiEV-e.
      Ak aj zanedbam vyslovene nebezpecnu manipulaciu z 400VDC aj tak je to problem.
      Pri zapnutom aute je samozrejme 400V k dispozicii na viacerych miestach v aute, no nemoze sa nikde zacat odoberat vykon, lebo kontrolne merania prudu vyhlasia chybu a 400V sa odpoji rovno v baterii. Mozno by sa dalo ziskat 400V priamo rozkuchanim baterie - dostat sa priamo na clanky, no to je uz ina kategoria zasahov do elektriny.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jux Ja som myslel riesenie z vyroby, normalne prepojit typ2 kablom auta cez nabijacie porty tak ako pri nabke, urcit master-slave a presuvat DC, proste jedno auto by robilo nabku/ulozisko. Nemyslel som kutilske riesenie, ale podporu toho od vyrobcov.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      @Taur: tak ako funguju 5V powerbanky

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Prvé čo by som skúsil je nabiť charger :-DDD
  • Marcel Pavlík
    Member
    • Apr 2016
    • 138

    #4
    oslovte Radovan - a, v Ostrave sa zaoberali s využitím trakčnej batérie ako zdroja. zdá sa mi, že akurát IoN odolával.

    Komentár

    • jozefSk
      Junior Member
      • Apr 2020
      • 21
      •   

      #5
      https://www.youtube.com/watch?v=FxPIp7YSj5k

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tam budu straty minimalne 30%. Funkcne ale nie velmi optimalne riesenie.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Vo videu hovori, ze straty su cca 40%. Problem s kontrolou zemnenia, ktory nastava, ked ma nabijaci kabel kontrolu (ako ma originalny kabel k citigoe - preto pouzil cinsky bez kontroly) sa da lahko obist prepojenim nulaka so zemou pred nabijacim kablom. Podobne sa to riesi pri nabijani generatorom.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Typek vo videu vravi,ze straty 40%. Ale ako nudzova "bandaska" pre nabitie v lese na dojazd k nabke/zasuvke je to napad. Predpokladam, ze ta 12V sa priebezne dobija z trakcnej. Bude to tak fungovat na vsetkych EV?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Malo by to ist na kazdom EV, no su jednoduchsie a bezpecnejsie sposoby ako nabit.
        Nechat sa potiahnut nejakym autom a pocas tahania nabit rekuperaciou.
        (12V ani hlavna bateria nesmu byt uplne vybite - auto sa musi dat zapnut a musi sa dat zaradit D)
        Alebo (neukamenujte ma) dobit benzinovym generatorom. Mam vyskusane, ze honda 20i da 9A trvalo. Testoval som s nou dobijanie i-MiEV-a aj tesly.
    Pracuje...
    X