Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nemci obdivujú Slovensko za sieť nabíjačiek.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Nemci obdivujú Slovensko za sieť nabíjačiek.

    V Holandsku a Nórsku zažívajú elektromobily najväčší rozmach. Nemci čakali viac. Na Slovensku ich máme len dvesto. 
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • denial
    Member
    • Jun 2014
    • 322

    #2
    > Jedinou väčšou investíciou do elektromobilu je výmena batérie, ktorej životnosť je okolo 2000 nabíjacích cyklov. Vydrží teda približne 200 000 kilometrov. Nová batéria stojí aj 4000 eur.


    2011: Each battery pack cost Nissan an estimated US$18,000

    2012: The manufacturing cost of the Leaf's battery is around $15,000, so replacing the battery is half the cost of the car

    2014: The new 24 kilowatt-hour lithium-ion battery pack is the same one used in 2015 Leaf models and will cost $5,499 plus tax, installation and the $1,000 value of the car's original battery pack, which must be surrendered to Nissan for recycling as part of the swap.

    podla tohoto je rozdiel v leafe s a bez baterie 6000 eur - http://www.nissan.at/AT/de/vehicle/e...fications.html

    aj tak je to slusny pokles ceny ... tak ked beriem 6000 eur za bateriu do leafu a vydrzi teda 13 rokov (comu neverim), tak to by bolo 460 eur rocne ... to pri rocnom najazde 15000km zvysuje cenu za 100 kilometrov o 3 EUR !!!

    zaujimave su totalne rozdiely ceny za kilometer podla http://www.spritmonitor.de/de/uebers...ml?powerunit=2
    su tam hodnoty od 0,80 EUR/100km cez 2 eura az do 5,80 EUR/100km ...


    85 kWh Tesla bateria podla udajov z minuleho roka (2014):
    Yes the full price of the battery pack now is $45,000.
    iny zdroj: US$12,000 for the 85 kWh battery, ale toto je udaj mimo realitu
    Takze ked budeme velmi velmi velmi velki optimisti, ze sa Gigafactory co najskor rozbehne a bateria do tesly by potom stala povedzme 21000 EUR, to by bolo 1600 rocne (pri nerealnej zivotnosti 13 rokov), pri rocnom najazde 15000km nam to zvysuje cenu za 100 kilometrov jazdy o 11 EUR, ked k tomu priratame elektrinu, tak mame prevadzkove naklady (iba palivo+bateria) v porovnatelnej vyske ako 300+ konove Audi A7....

    Komentár

    • peco1
      Junior Member
      • Apr 2015
      • 13

      #3
      Cena vyroby baterii je momentalne na urovni 220-270dolarov za 1kW, po spusteni GGF by cena vyroby mala klesnut na cca 150 /1kW. Zivotnost baterie je cca 4000cyklov, tz 2000nabiti a 2000vybiti.....takze pri kazdodennom dobijani by mala bateria vydrzat tych 6-8rokov, teda tolko,kolko davaju zaruku. Ziadna veda. Je iba otazka, aku cenu bude mat jazdena 5rocna Tesla...?? A este by som ti poradil...ak ratas,resp. chces nabehat 15.000km za rok, tak si elektro ani nekupuj, kup si radsej M5, 63AMG atd

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        6 rokov je 365 x 6 = 2190 dni + 2 roky priestupne 366 x 2 = 732 dni. 2190 + 732 = 2922 dni co je tych 8 rokov, alebo cyklov, 1 nabijanie/1 den. Co v praxi nemam moznost porovnat. Kazdy den sice vsetci nejazdia, to je pravda a ako to maju vyratane vyrocovia aut ci baterii, tazko povedat. Mimochodom co je ten jeden cyklus 1 upne nabitie, alebo 1 cyklus je kazde pripojenie na nabijacku? Toto asi nik nevie. Pri mobiloch hovoria, ze mame nabijat prebezne, ze baterky nemaju pamat a toto im prospieva a pri elektromobiloch to bude asi podobne.
    • enfko
      Member
      • Dec 2014
      • 183

      #4
      85kWh bateria pre Model S stoji 25.000 USD + doprava a servisne naklady na vymenu. Tento udaj mozte povazovat za pomerne presny, pretoze ho mam na hlavickovom papieri Tesla Motors.
      Tento udaj som zhanal kvoli poisteniu vozidla. Poistovna ma totiz nuti poistit zvlast bateriu a zvlast samotne vozidlo...

      Komentár


      • Michal Šujan
        Michal Šujan komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujímalo by ma koľko sú tie náklady na výmenu, keď tá trvá 90 sekúnd

      • enfko
        enfko komentoval
        Upraviť komentár
        Mate asi namysli battery swap, kde je vymena riadena automatizovane robotickymi ramenami, podobnymi tym, ktore su vo vyrobnej fabrike.
        Zial, tento sposob asi v servisoch dostupny nebude :-)
        Navyse Elon Musk na poslednom share holder meetingu prezentoval, ze o battery swap je v pilotnom programe len velmi maly zaujem zo strany zakaznikov. Inymi slovami - vacsina zakaznikov je spokojna s nabijanim Tesly na Super Charger staniciach.
    • denial
      Member
      • Jun 2014
      • 322

      #5
      Pôvodne zverejnené od peco1 Pozrieť príspevky
      Cena vyroby baterii je momentalne na urovni 220-270dolarov za 1kW, po spusteni GGF by cena vyroby mala klesnut na cca 150 /1kW. Zivotnost baterie je cca 4000cyklov, tz 2000nabiti a 2000vybiti.....takze pri kazdodennom dobijani by mala bateria vydrzat tych 6-8rokov, teda tolko,kolko davaju zaruku. Ziadna veda. Je iba otazka, aku cenu bude mat jazdena 5rocna Tesla...?? A este by som ti poradil...ak ratas,resp. chces nabehat 15.000km za rok, tak si elektro ani nekupuj, kup si radsej M5, 63AMG atd

      teraz to mozu byt len same dohady, ked nevieme ako dlho bateria vydrzi, ani kolko bude stat, ked ten-kto bude potrebovat novu.

      ak by vydrzala 2000 nabiti, tak pri dojazde 350km na jedno vybitie by mala vydrzat 700 000km ... heh, ak by nedegradovala casom sama od seba, tak to by mala potom vydrzat 46 rokov ... to uz by bola ina parada.

      lenze su tam dalsie faktory ako ubytok kapacity baterie pouzivanim; potom ze sa neodporuca ju nabijat na 100%, ani prilis casto vybijat na minimum ...

      napr. tento chlapik uz ma 390 nabijani za sebou http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/607293.html
      a natocene ma 52000km za 1,6 roka .... a kto teraz vie, ze kolko mu este ostava?

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #6
        Pôvodne zverejnené od Juro Pozrieť príspevky
        Nemci obdivujú Slovensko za sieť nabíjačiek.
        ..... a to ešte nikto netuší aký mega projekt sa na Slovensku chystá. Už je to isté a do jesene by mal byť projekt hotový. Nemci padnú na zadok. Bude to doslova raj pre eautá na SK. Viac nemôžem povedať.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          A teraz byt v napati 3 mesiace, kedze leto zacalo vcera. Tak dakujem. No vydrzime.
      • drobco
        Member
        • Oct 2014
        • 64

        #7
        Tak na to sa teším.

        Komentár

        • peco1
          Junior Member
          • Apr 2015
          • 13

          #8
          Juro mohol by si aspon naznacit coho(koho) sa to ma tykat..

          Komentár

          • drobco
            Member
            • Oct 2014
            • 64

            #9
            Peco dá sa vytušiť že sa to týka nabíjačiek asi. Môj skromný názor. Uvidíme na jeseň.

            Komentár


            • ICE666SVK
              ICE666SVK komentoval
              Upraviť komentár
              Na Slovensku maju byt podla mapy do konca roka 2 superchargre a tim nemcov neohurime, kedze ty maju cez 35 tusim a nema to nic spolocne ani z prichodom Model X a zrejme ani z Teslou. Predpokladam, ze to bude suvisiet z Greenwayom a nie len jeho upgradeom, alej vystavbou dalsich stanic ci nabojacich alebo swapovacich, ale kedze aj toto bolo avizovane, tak tu sa asi mylim. Ved uvidime. Podla Jura to je mega projekt a ja som vymenoval vsetko co je defakto uz zname.
          • Richard Labaš
            Junior Member
            • Jun 2014
            • 12

            #10
            s tými baterkami ste, so všetkou úctou, kúsok mimo. 1 cyklus bateriek (pri všetkých typoch, od mobilov, notebookov, až po autá) je 100% nabitia. Tj ak nabíjate každý deň 20%, tak jeden cyklus máte za 5 dní. Preto je lepšie mať väčšiu baterku v elektromobiloch, lebo za rovnaký počet prejdených kilometrov spravíte menší počet cyklov.
            Okrem toho životnosť baterky sa ráta ako doba, kým baterka bude vedieť držať 80% originálnej kapacity, nie kým ju treba vymeniť. Čiže baterka sa dá využívať aj ďaleko po jej "životnosti"

            Ak to chceme na kilometre a použijeme Teslu S 85 a 15 000km ročne, tak to vyzerá nasledovne:
            jeden cyklus, tj 100% baterky je 400km. Buďme pesimistický a dajme životnosti baterky 1000 cyklov. 1000x400 je 400 000km - po 400 000km by mala mať 80% kapacity. pri 15 000km ročne je to takmer 27 rokov. Pri tak dlhej dobe ale už zohrávajú rolu aj iné faktory, ako napríklad teplota prostredia (kde máme oproti Afrike, alebo aj Californii značné výhody - chladnejšie je lepšie), alebo aj roky. Reálne by som však očakával zhruba 300 000km za 15 rokov = 60% pôvodnej kapacity a čas na výmenu. Keď bude mať moja Tesla viac rokov, dám vám konkrétnejšie údaje

            Nová batéria síce aktuálne stojí 25 000€, ale cena ide dole. Tesla garantuje, že po 8 rokoch (2020) bude cena 12 000€ za 85kWh. Stále však sa dá stará použiť na stacinárne účely - ako doplnok ku solárnym panelom a podobne. Ak by si starú predal za 4000€, tak ťa to výjde na 8000€ na 300 000km. To je zhruba cena za údržbu spaľovacieho motora pri podobnej audine alebo merecedese

            Samozrejme všetko sú to len špekulácie a odhady, reálne budeme niečo vedieť v 2020, keď prvé Tesly budú mať 8 rokov.

            Komentár

            Pracuje...
            X