Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Akú konkrétnu nabíjaciu stanicu kúpit?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Habo
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 2
    •   

    Akú konkrétnu nabíjaciu stanicu kúpit?

    Ahojte. Rozmýšlame kúpiť nabíjaciu stanicu pre elektrobomily. Bolo by to pre aparmány, ktoré budeme prenajímať a hostia by mali možnosť si nabiť svoje auto zadarmo. Stačilo by pre jedno maximálne dve autá.
    Otázka znie akú nabíjaciu stanicu kúpiť? Vie mi niekto poradiť? Akú značku? Ďakujem za každú odpoveď
  • TM3Perf
    Member
    • Jun 2015
    • 83

    #2
    Skúsil by som Tesla Destination Charger

    Komentár


    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ako vravi ivuso. Za pokus to stoji, Tesla to po schvaleni dava zadarmo a ty platis len elektrinu. Viac info najdes napriklad tu: https://www.mojelektromobil.sk/hotel/

      A ak by to neschvalili, tak by som tak ci tak asi kupil Tesla Wall Connector (ja ho mam doma). Tesla ho preda len na VIN, ale to by ti stym niekto z fora urcite pomohol ak by stym bol problem.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #3
    Bohužiaľ Tesla wallbox sa ukazuje často ako nespoľahlivý. Je to z praxe. Nerád to píšem, ale je to tak. Okrem toho mi to vravel aj odborník, ktorý sa tomu rozumie, že je to zariadenie veľmi jednoduché, v podstate takmer prázdna krabica , nič veľmi sofistikované.
    Ale faktom je, že v programe TDC to Tesla môže dať zadarmo.
    Ale aj tak by som sa poobezeral po iných výrobcoch.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Práveže elektricky je to úplne v pohode, vie aj automatické zdieľanie výkonu. Ale kábel ma na nekvalitný VŽDY keď “blbne” je to káblom. Viem o čom hovorím, mám ho doma.
      Ale zadarmo je to dobrá kúpa, lebo kábel je nejzranitelnejsie miesto každého wall boxu.
      ,

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Daj konkretny priklad co znamena nespolahlivy. U mna doma funguje bezproblemovo. A mas pravdu ze ten box je jednoduchy a vdaka tomu je aj podstatne lacnejsi ako ine. Ja v tej jednoduchosti nevidim nic zle.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri hmm, co konkretne mas s kablom? Musel si ho menit, alebo? U mna je to zatial dobre, tak dufam, ze to dlho vydrzi 🤞.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Fisker, urcite to nie je prazdna krabica. Mal si to otvorene? Instaloval si to?
      Ma funkcionality navyse voci inym wallboxom. Jedine co nema je meranie a konektivita.
      Vie radiom otvarat dvierka nabijacieho portu tesiel a ako pise Jirko, vie zdielat vykon az styroch wallboxov. Nedavno som ciernu verziu s podpisom Elona dostal za referral.
      Samozrejme som ho hned rozkuchal. Je to urobene pekne a je tam dost elektroniky.
      No ani mne sa nepaci ako je urobeny kabel. Signalne zily (su 4) su velmi slabe oproti silovym (5) a su zaliate nie v strede, ale na povrchu kabla, takze pri surovsej manipulacii tie slabe zily dostavaju zabrat. Necudujem sa, ze v Auparku kable museli menit. Jednak je kabel dost tazky, malo flexibilny a ked viaceri s kablami manipuluju ako hlupaci, vela nevydrzia. Nechavaju kable rozhadzane po zemi a videl som aj blbca, co presiel kabel autom.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Presne, elektronika je v tom veľmi dobrá. Ešte dodám, že ma aj termistor v nabijacom konektore a teda vie zastaviť nabíjanie pri prehriatí kábla za extrémnych podmienok.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      U nás v Žiline to nepracuje správne v Miragi ani v Auparku. A podľa komentov užívateľov z iných miest sú problémy aj inde.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #4
    head - Citaj od tohto príspevku ďalej.
    https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...5089#post35089
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-08-2019, 18:50.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Zohnal si k HPWC nahradny tesla kabel s T2 konektorom?
      Cena?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ani som nezhanal. Opravil som to. Ked som pochopil, ze tie signalne vodice su prerusene na viacerych miestach (lenze som medzitym uz odrezal konektor zhruba 30 cm od rukovete lebo tam bolo problematicke miesto), tak som z konektora vysparal tesniacu hmotu, to bolo najviac roboty lebo oni tam pod tlakom fuknu nejake dielektrikum zrejme. Potom som odstrihol piny, odvrtal zvysok vodica (boli krimpovane) aby som ho tam mohol zasunut znovu a zapajkoval (treba velku pajkovacku).
      A prerobil som tie signalove vodice. Je tam jedna krutena dvojlinka 1.5 mm2 ktora ide k termistoru, ten som odstavil (nahradil fixne odporom) lebo nabijam vzdy v tieni takze nejake prehriatie IMHO nehrozi.
      Tie tenke 0.75 mm2 co boli na PP a CP som dal na 12V napajanie BT a tlacitko pre otvorenie nabijacich dvierok, niekedy to ide, niekedy nie, to ma az tak netrapi. Ale odvtedy nemam jediny problem s nabijanim.
      Ale bolo to tak pracne, ze lepsie by bolo kupit Typ2 konektor a napajkovat kable do neho bez BT otvaranie dvierok. Problem je ta dielektricka hmota v nom. To som odstranoval asi pol dna (mozno je nejaka chemikalia co to rozpusti, neviem).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka za info, Len chcem mat pripravenu strategiu, ked mi pripadne odide kabel na 16A/11kW/3f mobilnom konektore co som dostal k tesle. 32A/22kW/3f HPWC zatial nemam nainstalovany.
      Problem s kablom som riesil na 10A/2,3kW/1f nabijacom kabli, originalnom Mitsubishi. Po par mesiacoch mi zacal zablbavat, tak som ho pozrel infrakamerou a zistil som, ze pri krabicke s elektronikou sa na strane privodu zahrieva vela a na strane vystupu z krabicky je tiez teplejsi ako by mal byt.
      Strana privodu bola uplne ulamana, ze niekedy mala nekontakt.
      Z vyroby boli priechodky extremne utiahnute, co urychlilo znicenie kablov.
      Nastastie krabicka sa dala rozobrat relativne nedestruktivne - aj ked bola statocne zlepena gumou. Pripojenie kablov je na grimpovacie ocka, tak nebol problem.
      Stranu privodu som vymenil za novy kabel - dal som gumenny 2,5mm2 trojvodic a gumennu rozoberatelnu shuko vidlicu, povodne tam bol 1,5mm2 trojvodic s zaliatou shuko vidlicou.
      Na strane vystupu na typ1 som zatial nechal povodny kabel - len som ho skratil cca o pol metra.
      Ked bude problem aj s vystupnym kablom, tak ho vymenim za 4x2,5mm2.
      Typ1 tam mam rozoberaci, tak to nebude az taky problem - len budem musiet tak ako ty odvrtat grimpovanie a novy kabel nacinovat.
      Kable su problemom vsetkych nabijacich kablov, skor ci neskor sa amortizuju.
      Nie je dovod aby odisla elektronika, skor je u vecsiny novsich problem rozobrat krabicku elektroniky.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #5
    Pôvodne zverejnené od Habo Pozrieť príspevky
    Ahojte. Rozmýšlame kúpiť nabíjaciu stanicu pre elektrobomily. Bolo by to pre aparmány, ktoré budeme prenajímať a hostia by mali možnosť si nabiť svoje auto zadarmo. Stačilo by pre jedno maximálne dve autá.
    Otázka znie akú nabíjaciu stanicu kúpiť? Vie mi niekto poradiť? Akú značku? Ďakujem za každú odpoveď
    Aj zásuvky postačia. Najlacnejšie riešenie.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, že v súčasnej dobe už by Tesla klub mal pýtať Typ 2 riešenie, či už s káblom alebo bez. Masová elektromobilita na 3 fázovych zásuvkách nepofrčí.
  • Habo
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 2
    •   

    #6
    Ďakujem pekne za každú radu, volačo vymyslíme...

    Komentár

    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #7
      Načo trocháriť. ABB Terra 53 a máš vystarané.

      Komentár

      • romiix
        Member
        • Oct 2015
        • 82

        #8
        Trochu by som to tu oživil. V dohľadnej dobe plánujem dokúpiť E-UP! 2020.

        1. Potreboval by som wallbox, ktorý je aspoň 3f x 16A a je možné dávať mu spätnú väzbu o maximálnom prúde. Chcel by som riadiacou jednotkou domu ovládať príkon nabíjačky podla výroby FV alebo tarify. Je mi jedno, či by sa to ovládalo cez REST, bluetooth, napätím nejakého vstupu a pod.
        2. Teoreticky by som vedel dať wallbox zvonka plotu. Myslíte, že je šanca, že by to niekto aspoň núdzovo využil? Malo by to zmysel poskytnúť free? Ide o dom na okraji dediny, takže pochybujem, ale niekto tu možno bude mať nejakú skúsenosť. (lokalita)

        Komentár


        • leo
          leo komentoval
          Upraviť komentár
          Akú máš riadiacu jednotku domu ?
          Má to isto zmysel aj free, prípadne to môžeš skúsiť integrovať napr. do evmapa alebo polyfazer alebo cojaviem chargemap atd.

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          U nás v práci používame pár rokov tieto a je s nimi spokojnosť: elexim.net/wp-content/uploads/2018/11/Circontrol-WB_eNext_2018_CZ_esalon.pdf

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          leo Riadiaciu jednotku vyrábam sám. Zatiaľ mám len senzory, riadenie mám práve teraz odpojené, ale mám odskúšané riešenie s relé doskami a raspberry pi.
          ToMiLeaf Nepoznal som, vďaka. Minimálne na Alze nie sú zrovna lacné..
          Savi Vyzerajú fajn, poslal som im email nech pošlú CP, ale zatiaľ sú ticho.
          Jo, ak sa k tej kúpe wallboxu teda dokopem, skúsim to hodiť asi von.

          Vďaka
      • Savi
        Gold Member
        • Dec 2019
        • 141
        • peter68691
        •   

        #9
        1. Posledne som pozeral po tychto http://www.ejoin.sk/produkty/nabijac...join-do-22-kw/ ale nemam s nimi ziadnu skusenost zatial.
        2. V okoli nie su skoro ziadne nabijacky, takze by to mohlo byt zaujmave na doplnenie siete nabijaciek. Na druhej strane pre nudzove vyuzitie sa da dat na nabky.com telefonne cislo...

        Komentár


        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Savi Dostal som od ejoin cenovú ponuku a nevyzerá to úplne zle, vzhľadom na to, že poskytujú aspoň nejakú automatizáciu ovládania prúdu. Takže vďaka, zatiaľ vyhrávajú.

        • Savi
          Savi komentoval
          Upraviť komentár
          Super, daj potom prosim vediet, co si vybral, za kolko a ked vyskusas, aj ako si spokojny. Ja to budem riesit asi az o par mesiacov.
      • Catchcash
        Member
        • Dec 2019
        • 170
        •   

        #10
        Savi , romiix uz ste to poriesili? Kolko vychadza ten ejoin cca? Dik

        Komentár


        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Nakoniec som kúpil Smart EVSE a vyrobil wallbox sám. Všetko fičí super. Riadenie výkonu sa dá doplniť, ale neriešil som to zatiaľ, lebo som to ešte nepotreboval (nemám rozbehanú FVE).

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          romiix daval si aj istenie A a/alebo B?

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg B, ale asi by malo byť A.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Prudovy chranic typu B (pre jednosmerne prudy) by mal mat zabudovane aj A (moje je taky, drahy jak svina). Ak nie tak daj k nemu do serie este A, ten nie je drahy.

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Ako to presne myslíš? Pridaj prosím schému/nákres. Mám priamo k smartEVSE prudovy chránič AC aj DC, cez ktorý ide 3f+N. Zrovna včera som premýšľal, načo je v tom aj DC, keď je v kábloch len AC. Napadlo mi, či by tam rovnako dobre nefungoval štandardný AC 30mA ako sa dáva do kúpeľky.

          Ak som dobre pochopil, mozeg sa asi pýtal na istenie vstupu do wallboxu.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Aj DC je potrebny, keby z auta prerazilo DC do AC rozvodov, by si videl ten ohnostroj v dome. Ale samozrejme ak si objednal ten 59€ v mojom clanku, tak mas DC aj AC.
          Teslaci su zvyknuti na Tesla Wallbox a ten nema ziadnu ochranu, tak musia pridavat a riesit individualne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Miro, daj zdroj, ze teslacke wallboxy a nabijacie kable nemaju prudovy chranic.
          Vsetky co som rozoberal, maju suctove meranie prudu, takze urcite maju prudovy chranic, ci maju aj DC sice nevidno na prvy pohlad, no kludne mozu mat, lebo je to otazka par suciatok a softveru. V navode na tesla wallbox je uvedene, ze ma GFCI ground fault current interrupter co je prudovy chranic.
          GFCI mavaju mnohe krajiny priamo v zasuvkach, maju rozne normy, niekedy ovela tvrdsie ako u nas, napr maju hranicu vypnutia 5mA namiesto u nas 30mA.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ked som sa tym pred rokom a pol zapodieval, nasiel som taky nemecky zoznam u nich predavanych wallboxov, kde Tesla bol vymenovany ako bez AC aj DC ochrany. Teraz narychlo to nenajdem ale v manuali na Tesla Wallbox sa pise:

          Use protective devices. The circuit protection device chosen must incorporate a suitable residual-current device (RCD) and overcurrent protection in relation to the electrical load selected.

          Preco by to odporucali, keby to mal wallbox ? Teda okrem toho, ze tam nie je ani zmienka o tom, ze to wallbox ma.

          https://www.tesla.com/sites/default/...l-en-EU-v1.pdf

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Doplnam o Gen 3 Wallbox - tato nova generacia to uz podla nemeckeho navodu ma, informaciunsom mal rok a pol staru, kedy este bol Gen 2 wallbox a ten to nemal.

          Im Wall Connector ist ein Fehlerstrom-Schutzschalter (RCD) Typ A + DC 6 mA verbaut.

          https://www.tesla.com/sites/default/...ual_German.pdf

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          GEN 1 aj Gen 2 wallbox ma meranie rozdieloveho prudu, rovnako gen 1 UMC ma meranie rozdieloveho prudu, takze minimalne AC prudovy chranic maju. Mozno nie podla nemeckej normy ale maju. Nie vsetko co sa pise na internete je pravda.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          ADAC robil dalsie testy wallboxov. vyhoda je ze sa clovek naozaj pokope dozvie co potrebuje vratane ci to ma alebo nema DC ochranu.

          https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...aet/wallboxen/

          https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...obile-charger/

          https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...astmanagement/
      Pracuje...
      X