Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Poraďte samospráve - výrobca nabíjačiekprevádzka, eRoaming

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • PatrikZak
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 1
    •   

    Poraďte samospráve - výrobca nabíjačiekprevádzka, eRoaming

    Ahojte,

    určite ste si všimli dotačnú schému na budovanie nabíjačiek pre mestá do 5.000€. Do príloh dávam výber z požiadaviek na nabíjačky.

    https://www.mhsr.sk/aktuality/vyzva-...ijacich-stanic

    Som zástupca primátora Trenčína, o elektromobilite čo-to viem (TM3 preorder), ale o výrobcoch a dodávateľoch KVALITNÝCH nabíjačiek konkrétne informácie nemám.

    Potrebujeme nájsť kvalitného dodávateľa, s ktorým už máte aj tu niekto skúsenosti.

    Druhý problém je prevádzka. Dotačná schéma vôbec neupravuje kto by mal nabíjačku prevádzkovať a za akých podmienok. Ja by som videl reálne, že by sme to mali aj pod Mestom, ale netušíme aké sa na to vzťahujú regulácie a právne predpisy, či by sme zrazu neboli dodávateľ energie a pod...

    Takže otázky:
    Viete nám poradiť kvalitných dodávateľov a inštalatérov 22kW AC nabíjačiek?
    Viete kto má najlepšiu a najprívetivejšiu platformu a appku pre verejnosť (iOS + Android)?
    Prihlasovali ste niekto naíjačku do nejakej eRoamingovej siete pomocou OCPP (nap Hubjet, Ladenetz, Gireve)?

    Vrelá vďaka.
    Pripojené súbory
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #2
    ahoj.
    najjednoduchsie bude zistit odpovede (hlavne k druhej casti prispevku) u jedneho z nasich poskytovatelov. GW je tu uz dlho a ma rozne vedomosti k sprave, co to obnasa atd.
    Ak mas zaujem, mozem ta nakontaktovat na konkretnu osobu-oddelenie. Verim, ze radi poradia a v pripade zaujmu aj pomozu.

    Komentár

    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      #3
      Nerozumiem, preco by tieto dotovane nabijacky (AC 22kW) mali byt roumingove. Taketo by mali poskytovat energiu zdarma a bez autentifikacie. Plug & Play

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Lebo to nejaky debil vymyslel tak, aby to bolo co najdrahsie. Na lacnych veciach sa predsa neda tak dobre nabalit, nie? Priprava na Plug&CHarge!! WTF? Na AC stlpiku? Ktory takuto funkciu ma? Ved to je nonsense.

      • PatrikZak
        PatrikZak komentoval
        Upraviť komentár
        Vdaka za odpoved. Nerozumiem ale preco by malo byt dobijanie zadarmo? Na pumpe tiez benzin nie je zadarmo. Podla mna je dlhodoby ciel znizit motorizaciu obyvatelstva ako celok, znizit pocet aut na cestach. Len v Trenčíne nám medziročne počet prihlásených vozidiel rastie o 4%. Naviac, vsetci co sa vozia v autach chcu v noci parkovat na sidliskach a tie nevieme nafuknut, aby sa tam vosli pribudajuce pocty aut.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Co sa tyka prevadzky preco nevyuzit uz existujuce riesenie, ktore ponuka evmapa.sk?
        Lenze tie podmienky su tam napisane tak (roaming, super drahy stlpik) ze vam neostane nic ine ako ist s velkymi (drahymi) ako GreenWay anebo ZSE Drive (https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...3%ADja%C4%8Dky) uz pri zariadovani technologie.
        Mimochodom normalna cena za dobre vybaveny walbox s autentikaciou (rfid=blbost pre verejnost, pripojenie do GSM) iba okolo 1000 EUR (napriklad ta dolu zmienena Keba P30).
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-07-2019, 11:31.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ak je dlhodoby ciel znizit pocet aut, tak nabijacku ani nerobte. Naco ked auta su skodna. Lebo znizovanie aut sa robi fungujucou a ekologickou MHD, aby sa obyvatel s nou dopravil pohodlnsie ako autom a sam v tom videl vyhodu. V Trencine na to idete opacne, obmedzovanim obcanov pri parkovani.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Keby na to kraj nechcel cerpat dotaciu, nepoviem ani ň. Nech si z toho urobi biznis model premna-zamna. Ale dostat nieco do daru a nasledne to spoplatnit este s megadrahym roamingom, to uz zavana tunelom

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tu Patrik Zak zastupuje mesto Trencin, nie kraj. S tym krajom je to pravda a zdielam Tvoj nazor, ale za to mozu ini ludia.

        Ak chce mesto Trencin chce naozaj nieco urobit pre podporu elektromobilistov a nie len dat zarobit predrazenej firme na AC stlpiky, tak nebude riesit spoplatnenie, lebo na pomalu AC nabijacku sa nema zmysel castokrat ani pripajat, nieto este za to platit, ked v Trencine je niekolko vykonnych DC stanic a aj jedna zdarma.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        v Trenčíne nám medziročne počet prihlásených vozidiel rastie o 4%. Naviac, vsetci co sa vozia v autach chcu v noci parkovat na sidliskach a tie nevieme nafuknut, aby sa tam vosli pribudajuce pocty aut.
        pán Žák nemá pravdu - https://mytrencin.sme.sk/c/22120775/...-najmenej.html
        ale pre vyberanie parkovného sídlisko juh nafúknu. inde zasa vo vnmútroblokoch namiesto zelene budú parkoviská (pre "cudzích".
        Naposledy upravené Marcel Pavlík; 11-07-2019, 19:06.
    • voloda69
      Member
      • Mar 2016
      • 126

      #4
      Ja odporucam znacku KEBA, ma vsetko co je v popise, daju sa zapojit viacere za sebou, mozu ist na stenu alebo na stojan.

      Komentár

      • jabko
        Junior Member
        • Jun 2018
        • 11

        #5
        Skuste sa pozrieť na http://www.seakenergetics.com/sk/ev-nabijanie.html
        Je to Slovenska firma a podľa popisu na stránke by ich nabijačky mali vyhovovať požiadavkam.
        Myslim že kdesi v Ba maju inštalaciu na verejnom osvetlení aj v PO v centre maju nabijačku.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ano, o tejto firme tu uz bola rec v teme "nabijanie na zeleznej studnicke", kde integrovali zasuvky priamo do lamp
      • EVan
        Member
        • Dec 2017
        • 80
        • ivan455831
        •   

        #6
        Na Slovensku takto:

        http://icjk.sk/2019/07/03/stat-chcel...l-ako-obvykle/

        Môžme sa tešiť, ako "vymyslia" výzvu na čerpanie pri kúpe elektromobilov.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          je to na hlavu, suma 500 000 nie je nijak zavratna, hlavne ak sa jedna o strop 5000e/dotaciu - pri tejto politike to bude nieco cez 100 prvkov navyse s nezmyselnymi pravidlami, ako medzinarodny roaming.
          Pritom by stacilo, aby tato dotacia zasahovala miestnu cast a teda kludne by mohla byt pouzitelna mestskou RFID (kludne aj s fakturovanim) - a turisti nech si nabijaju po ceste na DC alebo v hoteloch

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          dango Plati EU nariadenie, ze na kazdej verejnej nabijacej stanici musi vediet nabit kazdy, kto tam pride len pomocou aplikacie, alebo bankomatovej karty, t.j. bez zmluvy, specialneho cipu, karty alebo niecoho podobneho. Ak to prevadzkovatel nabijania nedokaze, potom musi dat nabijanie zadarmo. Samozrejme nie vsetci to dodrzuju, no oficialny projekt to musi dodrzat.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          jux - a neplati to nahodou len pre skutecne nabijacky (DC)?
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #7
        Napíšte na Radoslav.Markus@zse.sk
        On má na starosti elektromobilitu v ZSE.

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #8
          Ja sa rovnako priklanam ku KEBA nabijackam-vsetko co potrebujete a uz su rokmi overeni.

          Na zamyslenie: Ak chce mesto Trencin namontovat viac nabijaciek a ist najjednoduchsou cestou a nabijacky "povesat" na verejne osvetlenie a spristupnit tak nabijanie obcanom aj turistom nevidim dovod davat len 22kW nabijacky. Jednak su drahsie a vacsina vyrabanych EV ma palubne nabijacky max 11kW 3faz, zvacsa 1F 32A/7,2KW.
          Inak povedane na sidliskach stacia 3,6-7,2kW nabijacky v hojnom pocte-nabija sa cez noc a namiesto jednej 22kW dam 6x3,6kW alebo 3x7,2kW a obsluzim tak viac aut a aj cena bude prijatelna. Nemusim tak zasahovat do verejneho osvetlenia radikalnym sposobom a vsetci budu spokojni. Rozmiestnim zopar 22kW pre turistov a je to.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            SEAK dokaze pichnut az 4 (mozno aj viac) 22kW na 1 pripojku s rozbalancovanim vykonu a prestriedanim faz

          • dzodzo
            dzodzo komentoval
            Upraviť komentár
            zalezi aky je zamer mesta, ci chcu nabijanie spristupnit obcanom, aby si mali cez noc kde nabit ak nemaju moznost garaze alebo ide o rychlonabijanie pre kratkodobe parkovanie, ak ide o overnight nabijacky tak 22kW je zbytocny overkill
        • juris
          Member
          • Dec 2015
          • 42

          #9
          Ja by som radsej videl stlpik s moznostou bezkontaktnej platby platobnou kartou namiesto eRoamingov, RFID chipov, aplikacii a podobnych hluposti. Verim ze v cene 5000eur sa to musi dat zariadit.

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Presne o tomto vždy točím už hádam 5 rokov s dodávateľmi nabíjacích staníc, už to niektorí pochopili, uvidíme v reáli, či to naozaj bude

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            alebo pri najhrsiom pouzit plugsrfing alebo nextcharge cip, ktore funguju po celej europe
        Pracuje...
        X