Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektrika v garazi

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 192
    • jozef21601
    •   

    Elektrika v garazi

    Ahojte, potreboval by som poradit. Idem si dat natiahnut elektriku do garaze. Rozmyslam o 3x400V 16A a rad by som vedel aku rozvodovu skrinu pouzit aby som mohol nabijat buduci elektromobil (Tesla). Nieco taketo: ?
    https://www.cbelektro.sk/eshop/rozvo...-3548991.xhtml

    Pokial viem UMC ma cervenu redukciu na 3X400V nie ?

    Popripade prosim poradte nieco vhodnejsie napr s Mennekes type 2 ? Neviem ako dlho garaz budem mat a investovat do Tesla Wall Connectora sa mi zda zbytocne.

    Dakujem.
    Naposledy upravené Jozefr; 04-06-2019, 19:11.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    #2
    k takemuto "beznemu" stavebnemu antonicku budes potrebovat aj kabel s elektronikou za par stovak eur.
    Lepsie by ti bolo antonicka s typ2 zasuvkou od inchanetu

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #3
      Nove UMC co davaju k teraz k vsetkym teslam je jednofazove 32A. Uz sme tu o tom diskutovali. Je to velky fail tesly. Dufam, ze to tesle EU zakaznici daju dostatocne najavo a Tesla sa vrati k povodnemu 3f/16A/11kW UMC.
      Ta skrinka je fajn, no doporucujem komplet vybavenu - ma lepsiu cenu a netreba montovat komponenty. Mapriklad takuto:
      https://www.gme.sk/zasuvkova-skrina-...im-a-chranicom
      Aj ja si myslim, ze skrinka zo zasuvkami a povodny UMC, ci iny vhodny nabijaci kabel je lepsie riesenie ako wallbox.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No lenze kedze on povodny UMC nema tak je najlesie kupit Wallbox od Tesly. Vieden ti ho k Tesle preda bez DPH (pokial kupujes na firmu) za 430 EUR. Jednoznacne najlepsia volba, mas 22 kW system pre buducnost. Alebo potom Walbe alebo inChanet.
    • Jozefr
      Member
      • Feb 2015
      • 192
      • jozef21601
      •   

      #4
      Ok super diky taketo nieco som potreboval vediet, tiez som skor za klasicku zasuvku ako wallbox. Takze nieco taketo by to malo by u mna v CB elektro tym, ze som z KE a mam ich na skok.
      https://www.cbelektro.sk/eshop/rozvodnica-16a-400v-5p2x250v-fafi-istena-ip44-ros-fi-1603-sez-dk/p-3549188.xhtml

      Naposledy upravené Jozefr; 04-06-2019, 21:44.

      Komentár

      • jaron
        Member
        • May 2019
        • 94

        #5
        Zdravim
        Ta klasicka 400V zasuvka musi byt aj nejako specialne istena ,specialne upravena?Mam ju v garazi ,stara ,este komunisticka..Bezala na nej miesacka ,cirkularka a proste tie klasicke "domace spotrebice",samostatny istic,myslim na 21A.
        dakujem


        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno ma tu niektori ukamenuju, ale kludne mozes pouzivat aj tu staru zasuvku, aj ked je len stvorvodic. Len si musis vyrobit prislusnu redukciu.
          Ja som cca rok pouzival na nabijanie tesly v garazi staru bakelitovu 4-vodicovu 16A zasuvku, redukcnu predlzovacku a UMC. Az neskor som pridal na vhodne miesto v garazi novu 5-vodicovu rozvodnicu a nabijam z nej. Ta nova rozvodnica je v mojej elektroinstalacii jediny 5vodicovy komponent, vsetko ostatne v garazi aj dome mam 4/2 vodic - instalacia je stara 35 rokov.
          Na nabijanie mozno pouzit hociaku zasuvku, ktora bola v case svojej montaze legalna, no treba skontrolovat istic/poistky, vodice aj spoje. Najlepsie je skontrolovat trasu vedenia termokamerou. Ked nabijam u niekoho 1.krat, vzdy celu trasu az po hlavny rozvadzac skontrolujem infrakamerkou k mobilu (Flir-1). Pocas dlhsieho nabijania sa aj kabel spravneho prierezu zohreje natolko, ze termokamerou vidno jeho trasu aj pod omietkou.

          Wallbox od tesly je super, ma najlepsiu cenu na trhu, no pre TM3 je zbytocnych 22kW a jeho 6mm2 kabel je zbytocne tazky a neflexibilny. Ja preferujem pre pouzitie v garazi stary teslacky UMC, 16A verziu od inchanet-u alebo nejaky podobny nabijaci kabel s EVSE elektronikou.
          No.keby tesla ponukla 16A wallbox s 2,5mm2 kablom, tak by som zvazil jeho kupu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Podľa tých otázok hore si nie som istý, či si páni uvedomujú, že do 3f zásuvky Tesla momentálne nedodáva ŽIADNY mobilný konektor (zvyčajne nesprávne nazývaný prenosná nabíjačka). Takze budú odkázaní na nabíjanie na normálnej zásuvke 13timi A.
          A takisto kábel Typ2, ktorý väčšinou automobilky dodávajú s autom tam nejde strčiť. EV potrebuje k tomu aby sa dalo nabíjať malú elektroniku ktorá zaistí, že nabíjanie je bezpečné a pripne/odopne fázové vodiče podľa signálu z auta.
          jux - ano, máš oravdu a 4 kolíková zásuvka sa da použiť. Ale súčiastky na výrobu redukcie sú drahšie ako výmena
          zásuvky za 5 kolikovu a odpadá nutnosť
          redukciu používať a nutnosť ju vyrobiť.

          A ešte jedna vec - jaron - ak je to veľmi stará inštalácia tak je treba ju v každom prípade nechať skontrolovať elektrikárom! Ak sú to napr. hliníkové vodiče môže byt rozvod v dezolátnom stave. A naviac môže byt na vodičoch o príliš malom priemere pre TRVALÉ zaťaženie prúdom na hranici hodnoty istica. Ide o to, že pri nabijani auta tečie ten veľký prúd počas niekoľkých hodín a teda cela inštalácia od elektromera až po auto sa zohreje a ľahko sa môže prehriať pokial nie je správne dimenzované na daný odber.
          Každý rok ľahne popolom zopar domov kvôli prehrievaniu a skratom v kábloch elektroinštalácie. Nechcem vás strašiť samozrejme ale treba si vedomiť že strčiť do zásuvky EV nie je ako strčiť tam chladničku.
          Pozrite aj môj tepelný experiment tu:

          https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...%A1cej-zasuvky
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-06-2019, 07:51.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Cinan ponuka teslacky gen1 UMC:
          https://www.ebay.com/itm/OEM-UMC-Cha....c100005.m1851

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Za tu cenu už by som to kúpil od Tesly a mám istotu že to nie je šmejd.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Pardon.Neviem ci nie som mimo ,ale nechcem nabijat Teslu [zatial] ,ale Leafa.Da sa k tomu uz kupit niekde hotovy kabel?alebo redukcia?Alebo tu redukciu [aj ked neviem z coho na co] mi vyrobi ktorykolvek sikovny a precizny elektrikar??Mozte ma prosim nejakymi linkami,odkazmi nasmerovat?
          Je to sice starsi dom ,ale vsade je poctiva komunisticka med z dostatocne [pre]dimenzovanym prierezom, ale samozrejme ze to dam este radsej skontrolovat termokamerou.Dik

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Az na to, ze tesla uz gen 1 UMC neponuka a je to nedostatkovy tovar. Zrejme preto ho cinan ponuka za takmer rovnaku cenu ako bola cena u tesly. Myslis, ze ten ponukany cinsky OEM gen1 tesla UMC bol vyrobeny inde ako ten originalny gen 1 tesla UMC?
          Dufam, ze aj to, ze cinan ho ponuka, prinuti teslu obnovit predaj povodneho 3f UMC.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          jaron otazka aku nabijacku bude mat ten tvoj LEAF, niektore mali len 3,5kW nabijacku, niektore 7kW.
          Ak bude mat 3,5kW staci obycajna 16A zasuvka a prislusny jednofazovy 16A mobilny konektor.
          Starsie LEAFy maju na AC typ1 konektor, novsie typ2. takze ak budes mat starsieho, tak typ2 wallbox ti je uplne nanic a kupovat typ1 wallbox je hlupost, lebo v EU ten konektor maju len stare LEAFy a trojcata.
          kup si pre typ1 nejaky takyto
          https://www.jpson.com/product/j1772-...ing_p1175.html
          alebo pre typ2 nejaky takyto
          https://www.jpson.com/product/62196-...ing_p1108.html
          Ak nevyjazdis auto do nuly, tak ti na noc mozno staci aj nabiajci kabel co daju k autu - pre LEAF tusim byva dodavany 10A/ 2,3kW.
          Ak budes mat v LEAFe 7kW nabijacku, tak najprv zisti, ci vobec mozes doma nabijat 32amperami - aky mas hlavny istic?

          Ja zastavam nazor, ze nabijaci kabel patri k autu aj ked sa auto preda, tak kabel/kable pojdu s nim prec a nove auto bude mat take kable, ako prisluchaju k nemu. Kupovat ten najsilnejsi wallbox "pre buducnost" je podla mna nerozumne, navyse ked budes mat na aute zrejme typ1 konektor.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tie linky co dal jux su na cinsku stranku, takze dodacia lehota tak mesiac, ale tie produkty su OK. Ja mam ten s Typ1 konektorom. A ta cena je suverenne najnizsia.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          No neviem presne,neviem po “rakúsky”🙁 ale je tu napísané toto....
          Kein Ladekabel
          Auto hat Typ1 und Chademo
          Typ2 - Typ1 Adapter ist mit dabei
          A chcel som to občas ked bude nevyhnutne nabiť aj tou 400 v zásuvkou...a rýchlejšie...

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja viem "po rakusky" a znamena to:
          Ziaden nabijaci kabel.
          Auto ma nabijaci port Typ1 a CHAdeMO (pre rychlonabijanie)
          Je k tomu adapter Typ2 -> Typ2, tzn. ze ked prides k hociakej pomalej nabijacke u nas (vsetky maju Typ 2) tak vies tam auto dobit ale len jednofazovo.
          Pre rozhodnutie aky prenosny kabel kupit je dolezita jedna vec co uz pisal jux - aky vykon ma palubna nabijacka auta - 3.5 kW (tj. staci 16A zasuvka) alebo 7 kW (treba 32A zasuvku). To je dolezite a to si zisti od predajcu.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          jaron ako prve sa opytaj aku nabijacku ma ten LEAF. 400V ti je nanic ak ma len 3,5kW nabiajcku.
          Kedze k autu nebude ziadny mobilny konektor, len typ2/typ1 kabel, tak si musi kupit nejaky mobilny konektor - asi najlepsie ten typ1 co som dal linku.
          Mozes si sice teoreticky kupit aj wallbox - ale len taky bez kabla, t.j. taky co ma typ2 zasuvku a pouzit na na nabijanie kabel typ2/ty1 co ti daju k autu.
          Ale podla mna kazde auto ma mat nejaky prenosny nabijaci kabel s EVSE elektronikou. Typ2/typ1 kabel co ti daju k autu je len kabel bez elektroniky a je pouzitelny len na typ2 stlpiky/wallboxy s typ2 zasuvkou (evse elektronika je v stlpiku/wallboxe)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          g211 - myslim, ze je cas na clanok na "znamej stranke" o nabijacich portoch, kabloch a ich pouziti...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          jaron na "rychlejsie nabijanie" LEAFa ako 3,5 kW musi abyt splnene nasledovne podmienky:
          - LEAF musi mat silnejsiu 7kW nabijacku - no aj ta je jednofazova 32A/230V.
          - musis mat k dispozicii tych 32A, t,j, vstupny istic do domu musis mat silnejsi ako 32A, aby na tej faze kde sa bude nabiajt LEAF este nieco ostalo pre ine spotrebice v dome, inak ti hned po zapnuti nabijania LEAFa 7kW vyleti hlabvny istic domu.
          - musis mat zasuvku 32A istenu 32A isticom a pripojenu 6mm2 vodicmi
          - nabijaci kabel 32A - jednofazovy, alebo trojfazovy, no vyuzivat sa bude len jedna faza

          cize "rychlejsie" nabijat doma auto s 32A jednofazovou nabijackou nie je jednoduche.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Tak uz som stratený...Ziadny kábel...
          To znamená že kábel k autu nedáva ?Alebo že ma kable a nemusím nic riesit?
          A čiže ak ma vstavanu 3,6 kW tak mozem v garazi v klasickej zásuvke iba 220 V a 10 hodín a ak ma 7 kw tak mozem aj 4 hodiny 400 V ?
          Tak to bude pruser,polovička ma zje...ak to nebude mat aj 4 hodinové nabíjanie...

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Co by si bol strateny. Len si lepsie informovany .
          Ziaden nabijaci kabel znamena, ze si ho proste predchadzajuci majitel nechal. Ak ma vozidlo len 3.5 kW nabijaku tak sa podla mna ani neoplati kupovat kabel Typ2 - Typ1 (dlzka 5 - 7 m) lebo napriek tomu, ze prides k nabijaciemu "stlpiku" alebo "wallboxu" tak aj tak z neho nebudes "tahat" viac ako tych 16A cez 1 fazu.
          To uz je lepsie investovat do to prenosneho konektoru co dal typ jux - https://www.jpson.com/product/j1772-...ing_p1175.html.
          Ten adapter co pise predajca Typ2 -> Typ 1 bude len kratky polmetrovy a ten ti dovoli nabijat na wall boxoch, ktore maju na sebe kabel s konektorom Typ2 (co su takmer vsetky na SK).
          Priklad tu: https://www.evchargeking.com/en/type...le-adapter-32a

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          To 400V je v kontexte LEAFa trosku zavadzajuce. Spravne sa trojfazova zasuvka ma popisovat ako 3x400V/230V. Pretoze v trojfazovej zasuvke je 230V faza oproti nulaku a 400V medzi fazami.
          Kedze LEAF ma len jednofazovu 230V nabijacku, (bud 230V/16A = 3,5kW, alebo 230V/32A - 7kW) 400V je pre LEAF nezaujimavych a nevie ich vyuzit.
          LEAF musi nahanat vykon zvysenym prudom.
          Cize na 7kW treba mat nejaku zasuvku co zvladne 32A - a ta spravidla v nasich koncinach byva prave trojfazova 32A 3x400V/230V.
          Jednofazova nabijacka v LEAFe (3,5kW aj 7kW) je len na 230V, cize vyuziva jednu fazu oproti nulaku bud na obycajnu 230V zasuvku 16A, alebo jednu fazu z 32A 3x400V/230V zasuvky (cerveny CEE 5-kolik)

          tu dalej je to trosku komplikovane ale je to tak:
          Aj "trojfazove" nabijacky elektromobilov su vecsinou jednofazove - ale su v aute tri, takze kazda sa zapoji na jednu fazu - ale vtedy tiez nevyuzivaju 400V medzi fazami ale len 230V vzdy oproti nulaku, no pre posunitie faz sa prudy v nulaku vykompenzuju este v aute a prud ide len troma fazovymi vodicmi a nulakom v trojfazovej zasuvke nejde ziaden priud
          . Zatial som videl len jednu trojfazovu nabijacku, co skutocne vyuziva medzigazovych 3x400V - 22kW nabiajcka SMART EV ma jeden z rezimov, ked pouziva medzifazove napetie 400V.
          Existuju aj auta s "dvojfazovou" nabijackou, aleto to su len dve jednofazove - kazda zapajena na jednu fazu - e-golf ma taku.
          Dve jednofazove 16A/230V nabijacky daju spolu tych cca 7kW ako jedna 32A/230V, no pre europu, kde mame vecsinou trojfazove rozvody je rozlozenie na viac faz ovela lepsie riesenie.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Ja si skor myslim, ze ten T2/T1 co davaju k tomu LEAF-u bude normalny dlhy kabel - nemci a rakusania ich mavaju v standardnej vybave. aut, lebo maju k dispozicii dost vela stlpikov T2 s zasuvkami.
          Kratka redukcia T2 na T1 je nelegalna, lebo ma skrateny T2 konektor bez zamku aby sa dala zasunut do kabloveho konektora T2 na T2 wallboxe s kablom. Nemec ani rakusak podla mna taku redukciu urcite nema. K obom i-MiEV-om, co som kupil v Nemecku som dostal standardne cca 5 metrove jednofrazove T2/T1 kable na 16A - cize presne take, ake pasuju k ich 1F 3,2kW nabiackam. No k obom som dostal aj originalne 10A nabijacie kable, co boli povodne dodane k autu.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          jux - s tymto "tu dalej je to trosku komplikovane ale je to tak: " odstavcom si ich zabil . S tym Typ2->Typ1 mas asi pravdu.

        • jaron
          jaron komentoval
          Upraviť komentár
          Ach boze..tie kable ..sodoma gomora,uz teraz ma z toho boli hlava,nie ze som len prekrocil rozpocet za auto a slubil polovicke skoro nemozne ,este aj + kupit drahy kabel,jaj to bude obligatny pruser :-)

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          jaron nestresuj, staci ti ten nabijaci kabel za 215USD, to nie je majland a nemusis prerabat instalaciu, staci ti obycajna zasuvka 230V.
          Neviem odkial si, ale ked budes potrebovat nabit rychlejsie, pojdes na nejaku blizku chademo nabijacku. V BA ich je kopa a styri z nich su stale zadarmo.
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 192
        • jozef21601
        •   

        #6
        Fuha ste sa tu teda rozbehli. Len aby som ujasnil moj pripad ide o garaz na sidlisku. Mam ju rovno 50m od brany do bytu. Je tu moznost, ze si byvanie v byte rozmyslim a pojdem do domu takze nechcem zbytocne do garaze kupit nieco co by som tam musel nechat alebo riesit demontaz. Kabelaz davam natiahnut uplne novu z uplne novej rozvodovej skryne pred panelakom. Samozrejme dam to spravit profikom takze by to malo byt ok. Auto je este trocha otazne pravdu povediac som zatial nakloneny najviac k jazdenemu Model S s AP1 teda koniec 2014/zaciatok 2015. Ale to uvidime az v ramci buduceho roka a mozno to zmenim podla ciem Modelu 3. Alebo mozno uplne podla toho ake budu prispevky na EV na Slovensku.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jozefr Das si zriadit nove odberne miesto s elektromerom na napojenie garaze pre nabijanie auta?

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Ano to je plan a elektromobil zatial spominat nebudem.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          To bude prevadzkovo drahe, lepsie je urobit pripojenie do garaze k bytovemu odbernemu miestu - tak sa to robi standardne. Bytove elektromery byvaju zvonku budovy na prizemi, takze napojit odtial nie je ziaden problem - ani netreba ist pripojenim garaze cez dom. Mozno bude treba ist cez spolocne vlastnene priestory okolo domu, no to bude treba aj ked by sa islo z rozvadzaca pred domom, Ja mam na dome 25A trojfaz a nabijam niekedy ak tri elektromobily naraz. Samozrejme sa to da len vtedy ak nie je zapnuty velky spotrebic v dome. No da sa to automatizovat a meranim na vstupe domu obmedzit elektronikou nabijanie aut ak sa spusti nejaky velky spotrebic v dome. Zatial som to automatizovat nepotreboval.

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Rozmyslal som aj o tomto rieseni ale neviem ci sa to oplati. A poplatky mi nepridu az tak strasne. Napr VSE ma D1 tarif poplatok za hodiny do 1500kWh rocne 1,70 +0,90 za dodavku elektriky. Zbytok su uz len kWh. Ak by som prekrocil na D2 tak poplatok za hodiny je 6eur. Myslim, ze riesit to pripojenim z bytu by bolo zbytocne zlozite.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Hej ale kolko zaplatis za zriadenie odberneho miesta? Napr. ZSE chce okolo 240 EUR. Si zrataj ako dlho na to mozes jazdit .

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Chapem co myslis nastastie to tu v KE vyzera kusok lacnejsie. Priamo z cennika VSD:
          do 3x16 103,33 124,00
          a len pre zaujimavost klasickych 230V:
          do 1x25 53,33 64,00

          A je to pre mna takto jednoduchsie, v pripade predaja bytu alebo garaze ich nemam previazane.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ZSDIS pri 3x25 to bolo 209,70 s DPH, co je 2.796 za Amper

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Az taky velky rozdiel nieje VSDS: do 3x25 161,67 194,00
      • Jozefr
        Member
        • Feb 2015
        • 192
        • jozef21601
        •   

        #7
        Tak je to neuveritelne ale az dnes mam prvy krat elektriku v garazi, konecne... trocha to natiahla korona a trocha byrokracia a nakoniec z toho bol viac ako rok cakania. Kupil som si takyto uchyt na UMC:
        https://www.ebay.co.uk/itm/153880003067
        A je namontovany presne v mieste kde drzi UMC ci pouzijem 230V alebo 400V.
        Click image for larger version  Name:	20201027_192845.jpg Views:	0 Size:	76.8 KB ID:	64610

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Lepsi je drziak na hadicu https://www.obi.sk/voziky-na-zahradn...dicu/p/5250402

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Co som dnes skusal prevesit kabel tak uz som na tak vela krat nestocil ako na obrazku. To je pravdu povediac mesiac stare, kabelaz som si v garazi robil sam tak som si to fotil. Teraz som kabel prevesil len na 2x. Sice je az po zem ale ked chcem pripojit auto tak mi staci len jednu slucku dat dole a dosiahne az na druhu stranu k autu. Ale pojdem si pozriet do obi ten drziak ci by to nebolo lepsie. Dik za link...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          pozri aj tento: https://www.obi.sk/voziky-na-zahradn...AaAndgEALw_wcB

        • Jozefr
          Jozefr komentoval
          Upraviť komentár
          Ano tento by bol vhodnejsi tym, ze by siel rovno zasrubovat do mojej dosky na stene.
          Inac povodne som rozmyslal, ze rozvodnu krabicu pred 400V zasuvku nedam. Nakoniec som sa pre nu rozhodol v pripade, ze by som predsa len siel do Tesla Wall Connectora. Tak to to bude jednoduchsie namontovat staci sa uz len pripojit.
      Pracuje...
      X