Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Buducnost elektromobility na Slovensku

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Buducnost elektromobility na Slovensku

    Ako tu sledujem prispevky, a vidim problemy s nabijanim - hlavne v zime, cim dalej tym viac klobuk dole pred elektromobilistami, co jazdia na elektromobile, ale nemaju moznost nabijat doma, v praci a podobne.
    Som fanusik elektromobility, mame doma tri elektromobily, a dva elektricke skutre, nikdy sa k fosilu nevratime, no ak by sme nemali moznost nabijat doma, tak by to nebolo tak jednoznacne,
    V pripade nemoznosti domaceho nabijania by som urcite zvazil, ci vobec ist do elektromobility. Takze za necudujem, ze mnohi este stale elektromobilitu odmietaju.
    Navyse na Slovensku je rozdiel v cene DC nabijania oproti cene domacej elektriny podstatne vecsi ako v zapadnych krajinach. Bez instalacie nizkovykonnych wallboxov na kazdom parkovacom mieste za cenu blizku domacemu odberu a znizenia ceny DC nabijacej energie plosny rozvoj elektromobility nepojde ako by sme si predstavovali.
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 240
    •   

    #2
    Na druhej strane mat taku konu, alebo e-niro s dojazdom 350-400 km a flat rate od ZSE tiez nie je vobec zle, s malobaterkacom by to ale bolo velmi neprakticke

    Komentár


    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      jux - dakujem(e)
      Teq - ano presne touto cestou som sa vybral, aj ked zatial len s Ioniqom

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      flat rate od ZSE je už veľa, koľko tisíc km mesačne musí človek nabehať aby sa mu to oplatilo, keď väčšinou nabíja najrýchlejšie doma, kde nečaká

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - ved toto, ze nie vsetci maju to stastie nabijat doma. Od 4.12. som najazdil s Ioniqom 2080km... Nabijam v Alza Bottova, Lidl Trencianska a potom ZSE...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      ja by som si to vedel predstavit, aj keby som nenabijal doma. Lebo je extrem byvat v petrzke na 12-tom a ine v nejakom bytovom dome s par jednotkami, kde napr na prvom poschodi mas auto pod oknom a naozaj to vies riesit 3m predlzovackou. Druha vec je v praci-aj za cenu platenia normalnej sadzby je to vyhodne, ale velakrat by zamestnavatel mavol rukou.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Miro asi treba spravit jazdu so spalovakom za cenu programu ZSE tych 69€. No a ked nabijanim na ZSE prejazdis vacsiu vzdialenost na EV ako to bolo ci by bolo keby si mal spalovak, tak sa ti to uz vyplaca.

    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      No, ja som isiel vcera na otocku BA - RK - BA. Isiel som spalovakom lebo bola kalamita a potreboval som to otocit naozaj rychlo, nemal som cas cakat niekde na nabitie. Minul som plnu nadrz benzinu, 62€. Za jeden den, na jednu cestu Tych 69€ na Flat Rate ZSE nie je v tomto kontexte vobec vela, kedze je to “palivo” na mesiac.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      co takto si poctit aj elektromobilistov ktori nemaju ine auto, len elektricke a chodia na nom vsade

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Musel by som si poctit aj sam seba... Pri tesle nie je ziadne hrdinstvo nemat fosila. Hlavne pri cestach zapadnym smerom.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      jux ano tesla alebo niektore nove velkobaterkace, mal som na mysli mat len jedneho malobaterkaca

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      tak tak Teq mna maju aj v rodine za fanatika s nasim Leafom 24.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 podobne aj mna...a to sme rodina s malym dietatom, ist niekde sam je uplne ina vec ako s rodinou

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      to je o mentalite a planovani. Moje male deti uz vedia, ze auto potrebuje nabit baterku a tak maju v aute rozpravky na CD a knizku a tych 20minut na dobitie vacsiny vydrzia, resp. v Lidli idu so mnou alebo zenou do obchodu. Na dovolenku s tym nejdem a ostatne dokazem pokryt 1-2 nabitiami, dlhsie uz aj tak deti nevedia obsediet v aute bez vacsej prestavky. To len ludia su nauceni a maju nazor, ze aby sa dostali do 10km vzdialenej roboty potrebuju Octaviu FTDIčku s dojazdom 1000km

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 no toto leto chceme ist do Talianska..takze to bude zaujmave, ale nejako to dame :-)

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Teq myslim ze to nebude nejaky strasny horor (teda pokial planujes sever talianska ako napr. Lignano a pod, a nie neapol alebo kalabriu 😉). My sme isli cez jesenne prazdniny na prelome oktober/november (kedy uz spotreba isla oproti letu hore) s tromi detmi na 4 dni na katschberg, cca 350 km. Plan podla plugshare, 1 prestavka cestou tam cca v polke lidl kapfenberg, cestou naspat smatrics bruck/mur. Na hoteli kde sme byvali bol tesla destination charger. Uvazujem tiez nad talianskom v lete, lignano je cca 550 km cize na 2 zastavky by to malo ist naplanovat, mozno s leafom na 3 max. Co pri malych deckach je v podstate aj tak nutnost. Ak ovsem zobereme aj babku, tak potom multivan..

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Komat44 no kamo pridaj tych zastavok v nasich pripadoch. Ja spravim na dialnici 100km pri pomalsej jazde, Teq o kusok viac. Aj ja uvazujem tento rok nad Bibione a ak by sme sli, tak beriem rodicovsky Fiat. S Konou by som bol macher aj ja

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 tak nejak, alebo aj s ioniqom by sa mi marchovalo, ten mozem nahanat 130 a nic sa nestane, s LEAFom treba v rukavickach

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      No vidíte to moc zložito (a hrdinne), ja a aj manzelka jazdime stale len EV denno denne a aj dlhsie trasy a nie je to nejako znatelne obmedzujuce.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro ale ty mas obe auta s raz takym dojazdom ako ja a neviem ci mas deti, ak nie tak je to zasa uplne ina situacia. Cital som tvoje putovanie do PL a s ioniqom to bolo celkom v pohode.

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 s konou tazko, ja tak mozem ratat s dojazdom max ako ma moj ioniq 😉 priznam sa ze som ale myslel ze leaf da v lete viac ako 100, to potom uz je fakt na uvazenie ci ist na tolko zastavok do toho talianska 🤔

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      Komat44 v lete pri 100 km/h ma LEAF spotrebu okolo 140 - 150 wh/hm, stary ma kapacitu okolo 21-22 kWh, novsi 27-28 kWh, cize ja prejdem 150 km a potom sa nabijam kazdych 100-120 km po 20 minut, milan to ma tazsie, prejde menej km a nabija mu to pomalsie.
      Nemozeme si dovolit ist z 0 na 100% lebo by to jednak trvalo dlho a jednak je to obrovsky risk, kedze skoro nikde v europe, mimo norska nie je viac nabijaciek pri sebe, a keby je nejaka pokazena tak je pruser, musime mat zalohu....
      Naposledy upravené Teq; 05-01-2019, 07:42.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #3
    To nie je porovnatelne, palivo pre EV je opotrebenie baterky, ktoru sme si kupou predplatili.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Kazda jazda akymkolvek autom znamena opotrebenie. V spalovaku su to tiez sviecky, olej. Olej by sa mal menit kazdych 10-15.000km ak ti zalezi na aute.
      Vacsina EV ma zatial take zaruky, ze o baterku sa velmi netreba bat. 8 rokov je sakra dlha doba, rovnako ako aj najazd 200.000km. Uvidime co sa zmeni v buducnosti.

    • gamcik
      gamcik komentoval
      Upraviť komentár
      192 000 km Tesla S 85D 6/2015 bateria - 3,61 %.
      povodne brzdove obloženie na 60%

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      gamcik- ako si určil tých 3.61%?

    • gamcik
      gamcik komentoval
      Upraviť komentár
      pri kupe noveho auta plne nabitie 415 km teraz 400

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nechcem byt povrchny, ale asi vies, ze na dojazd resp. odhad dojazdu ma vplyv tolko faktorov ze az ....

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 - v prípade Tesly je “rated” dojazd jednoznačne definovaný spotrebou na 1 km. Čiže znížená hodnota dojazdu pri 100% nabití celkom dobre ukazuje degradáciu.
      gamcik - to máš super. Ja mám po 60 000 a dvoch rokoch pokles o 6%, ale pred 15000 km uz sa pokles zastavil a teraz drží.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Nie som si isty, ci ti rozumiem. Chces povedat, ze tesla nepocita poslednych xy kilometrov, teplotu ani ine vplyvy a vzdy ukaze max mozny dojazd, ktory sa v tomto pripade gamcik znizuje?

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 presne tak, tesa nema GOM ale pevne dane km

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla ma jednak standardnu hodnotu "rated" (pevna spotreba na km) aj "projected" (predpoklad podla toho ako sa jazdilo a hlavne pri naplanovani trasy berie do uvahy aj dalsie parametre - profil trasy, teplotu a rychlost podla maximalok v planovanej trase. Najdolezitejsie je, ze dynamicky stale koriguje vypocet v zavislosti podla realnych vplyvov pocas jazdy. Funguje to podla mna velmi dobre.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Cize sa da povedat, ze teslacky "GOM", je podstatne prepracovanejsi a dynamickejsi ako u ostatnych EV, takze "Guess" by bolo skor urazkou.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #4
    Chcem sa pridat k Juxovi s poklonou EVmobilistom bez moznosti nabijat doma. Vo svetle poslednych udalosti na trhu vidim ale buducnost elektromobility na SK dost blede. Entuziasti budu uspokojeni sucasnymi modelmi v priebehu 2019, ceny EV vobec neklesaju, a to ani jazdenych, cene elektriny isla vyznamne hore (a pojde), naopak cena ropy sa stale mota zhruba na mieste...
    Naviac trhy vo vychodnej europe zaplavia stare diesle z Nemecka, ktore tam budu mat problemy pouzivat, takze prechod na eletromobilitu je u nas IMHO veelmi daleko.
    Najviac ma sokoval Mirov zoznam - take zanedbatelne pocty EV v pomere k celkovemu autoparku nestoja ani za rec...

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Súhlas

    • Komat44
      Komat44 komentoval
      Upraviť komentár
      Jirko treba byt optimista, ved sme v zavese za norskom. Sice nie tesnom, ale v zavese😜 irony off, je to tragedia na tomto slovakistane, v podstate sa clovek ani nemoze divit ze nas tesla poslala do pr... do other europe 😳

      https://techbox.dennikn.sk/tretina-n...kych/?ref=impm
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #5
    Buducnost EV na Slovensku: No urcity posun tu je. Najskor tu neboli fora ani weby a teraz uz tu su. Robi sa aj osveta a ludia sa maju sancu dostat k informaciam vo svojom rodnom, alebo ceskom jazyku, trebarz na nejakch EV akciach u nas ci napriklad v CR. EV tu jazdia a je tu aj nejaka infrastruktura. Najskor tu bolo malo Eaut a malo nabijacich stanic, ktore, ale boli zadarmo. Teraz je tu na vyber viacej Eaut a to ako novych tak aj tych bazarovych. Ceny su take ake su. Pribudlo viacej nabijacich stanic od viacerych prevadzkovatelov a spoplatnilo sa to. No a tempo je ake je. Dnes uz niesu len auta z malym dojazdom alebo z dojazdom cez 300km a uz to nieje uplne len o tom, ze si to kupuju iba solventnejsi ludia, alebo fanusikovia, ktory nato maju. Stat uz tiez spravil aspon ake taky kroky a opat nieco chysta, tak uvidime co to bude, ked to bude. Ze uz to nieje len o sukromnom sektore, ktory to financuje aj z pomocou EU fondou. Dneska si moze zaujemca aj u nas vybrat z jazdeniek, alebo aj novych Eaut, Ci su to Eauta na take domace vozenie, alebo aj na strednu vzdialenost trebarz do 200km, alebo aj cez 300km ked berieme Eauta s baterkou 64+ a hovorime o jednom trebarz domacom nabiti. Dalej je tu moznost cestovat po SR cez nabijacky aj ked niesu uplne vsade. Ale tade, kade je infrastruktura sa ist da. Samozrejme toto uz nieco stoji. Ale z BA do KE sa prejst da. Aj ked jazdit po SR to nieje len z BA do KE. Vela sa hovorilo, ze samotny predajcovia odhovaraju moznych zaujemcov od EV. Aj tu to uz vraj celkom neplati a naopak posledne inforamcie z tohto fora hovoria, ze napriklad predajca Nissanu predava LEAF ako mestske EV a ludia co si to kupuju su z EV spokojny. Aj ked auto nema niektore veci, ktory by boli dobre v tom aute mat, predajca sa vynasiel a ludia co si to kupili a jazdia prevazne vo svojom okoli. Co je zaujimavy fakt, ze ludia pochopili, ze ak im to netreba na dlhe vzdialenosti, tak im to staci. Ak tyto ludia pouzivaju domace nabijanie, tak ich netrapi cena paliv na CS, lebo maju EV a ani cena za minutu ci kWh na nabijacke, alebo roaming pri nabijani mimo domacej siete v SR ci v zahranici. Ani kopec dalsich kablov, karty, RFID cipy a podobne.

    Apropo ked je rec o roamingu pri nabijani, tak..........
    Roaming pri mobilnych operatoroch pri telefonovani ci prenose dat z domacej siete do inej siete v zahranici, ktory siel cez neviem kolko dalsich sieti, alebo cez net ci satelit, fakt netusim presne ako to bolo, ale v ramci EU bol zruseny som aj chapal, ze tu bol. Kazdemu cez ktoru siet to slo sa muselo zaplatit Rovnako poplatky medzi statmi, ked slo o bankovy prevod. Jedna banka to odoslala a druhej to prislo a spracovali to. Ale roamin pri nabijani je vlastne za co? Ze mi je umoznene nabijat mimo domacu siet v SR ci zahranici na kartu, ktora nieje ich a vyfakturuju to? Lebo napojim sa na inu siet a beriem elektriku tak ako ten co je tam doma a ma aj kartu od danej spolocnosti. Cize ferova cena za platbu by mala byt taka aku ma domaci + administrativny poplatok za vyfakturovanie do inej siete. A nie mat drahsie nabijanie ako domaci co vlastni domacu kartu. Ako to vidite vy a co si o tom myslite?

    Komentár


    • Ioniq
      Ioniq komentoval
      Upraviť komentár
      Roaming je docasny stav, tak ako aj s mobilmi. Najprv sa platili aj “nehorazne” poplatky za telefonovanie z Eurotelu do Globtelu. Roaming radsej ani nespominam. Postupne vymizlo vsetko. Domace siete su uz rovnocenne (aspon pri vacsine pausalov), roaming v EU je fuc. To iste sa casom stane aj s nabijackami, ale elektromobilita musi vyrasy do stavu, aby na to boli podmienky. To, ze EU tlaci na platby kartou bez hlupych kariet a cipov je len prvy krok. Dalsi zaklad je polozeny v projektoch ako EVmapa, New Motion a dalsie. Je to otazka casu Ale uplneho zjednotenia cien sa asi nedockame, predsa len vsade maju ine ceny elektriny a poplatky za istice, distribuciu atd. Ale premrstene ceny za roaming casom zmiznu, rovnako ako milion roznych identifikacnych kariet.

    • g211
      g211 komentoval
      Upraviť komentár
      ICE666SVK toto je asi najlepšie zhrnutie situácie elektromobility na Slovensku aké som kedy čítal. Vďaka
Pracuje...
X