Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nabíjanie v ČR

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    Nabíjanie v ČR

    Budúci týždeň ma čaká cesta do Prahy, "nanešťastie" pôjdem trošku zachádzkou, čo komplikuje veľa vecí - z Bratislavy do Čadce, a následne z Čadce do Prahy. Nabíjanie na SK ma netrápi, tu je pokrytie slušné. Pozeral som však mapu staníc v ČR na nabky.com a zistil som, že potrebujem identifikačný čip k dvom prevádzkovateľom - ČEZ a E.ON. Politika ČEZu sa mi veľmi nepáči, keďže je tam mesačný paušál, ktorý ja nevyužijem, do ČR nechodím tak často, a tiež nemám čas čakať 10 dní kým mi niekto vydá kartu. Majú v ČR nejaký jednotný user-friendly systém ako sa dostať ku všetkým nabíjačkám? GreenWay zjavne roaming v ČR nezaujíma. Tá EVMAPA.CZ a platba cez ňu funguje spoľahlivo? Má s tým niekto skúsenosť?
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #2
    Absolvoval som Prahu severnou cestou pre dvoma tyzdnami, kartu ziadnu nepotrebujes. Nabijaciek dostatok, vacsina cez evmapu ale pri Prahe a v Prahe zdarma.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #3
      Chcel som napisat viac ale nemám teraz čas, tak aspoň zoznam nabíjačiek severnou cestou do Prahy.

      Väčšinou sú spoplatnené podľa minuty, ale aj tak po nejakom koeficiente vyjde cena za kW na presne 10CZK, takže je to vladstne od kW.

      Jeden tip - Safari Dvur Králové - silný zážitok v úplne tichom EV chodiť meter od afrických zvierat.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • romor
        romor komentoval
        Upraviť komentár
        to si bol na Leafe?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Vsimnite si tie rychlosti nabijania, dost to kolisalo.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #4
      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
      Absolvoval som Prahu severnou cestou pre dvoma tyzdnami, kartu ziadnu nepotrebujes. Nabijaciek dostatok, vacsina cez evmapu ale pri Prahe a v Prahe zdarma.
      Dík za info, pozeral som tú mapu na EVMAPA.CZ - niektoré nabíjačky ukazuje ako zelené a niektoré žlté. Tie zelené mám možnosť aktivovať cez web, tie žlté nie. Znamená to, že žlté nemôžem využívať a potrebujem RFID čipovú kartu iného poskytovateľa (ČEZ)? Alebo funguje kredit z EVMAPA aj na žlté?

      Komentár


      • ozana
        ozana komentoval
        Upraviť komentár
        Žluté nejsou spravovány přes EVmapu.
        Můžou být zdarma nebo i na RFID čip.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Bol som na Leafe, nie Ioniqu. Ma napadlo, ze niektore z nich nie su CCS, tak daj pozor.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #5
      Vsak toto... som si to planoval, viem prejst relativne rychlo do Litomysl na CCS nabijackach, a potom pride trapenie. Medzi Litomysl a Prahou uz nic nie je a stale je to 199km, co je zvladnutelne, ale s velkou davkou sebazaprenia a obmedzovania, co uz asi nebudem ochotny podstupit (vypnuta klima, nizka rychlost, rezerva pre zapchy a nehody atd). Hlavne ked od poslednej nabijacky nebudem mat 100% baterie ale len 94%. V Porici medzi Prahou a Litomysl je sice nabka, ale zial Chademo plus pomale Type 2, co znamena trcat tam aspon hodinu nakoniec to vyzera tak, ze beriem asi spalovak. Co je skoda, lebo som sa tiez planoval potom vracat severnou cestou a ist do Tatier, kde je cez GW relativne pohodova cesta, na co som sa tesil.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Mne potom hovorili, ze pri vsetkych cez nabijackach ma niekto kartu. Ak je pri pumpe, tak pumpar, ak je pri restauracii, tak tam. Ze je to kvoli tomu, ked si niekto zabudne, aby mu pozicali a treba len poprosit. To by mohlo byt pre Teba riesenie.

      • Daliborko
        Daliborko komentoval
        Upraviť komentár
        Medzi Litomysl a Prahou je v Hradci Králové jedna CCS nabíjačka. Je to len 12 km zachádzka. Je to síce ČEZ, ale hneď vedľa je zákaznícke centrum ČEZ-u, tak možno by mohli požičať RFID výmenou za milý úsmev Prípadne im popredu zavolať. Za pokus to možno stojí. Ale je to risk, priznávam.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Hmm vdaka za tipy, skusim ako ja toto nenavidim, tieto karticky uplne zabijaju celu elektromobilitu. Ked uz to dotuje EU tak tam mohli urcit podmienku kompatibility a jednotnej RFID karty

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Vo Vysokom Myte je predsa inChaNet kombinovana nabijacka https://www.evmapa.cz/bbq-smokehouse-inchanet , zaplatis cez ev mapu. A potom to mas do Prahy po rovine 150 km. To das nie?

      • Daliborko
        Daliborko komentoval
        Upraviť komentár
        Keď Ioniq spomínal, že do Litomyšl sa dostane na CCS nabíjačkách, tak som predpokladal, že myslel nabíjačku vo Vysokom Mýte (15 km od Litomyšl). Lebo v Litomyšl o žiadnej nabíjačke neviem, či? Ale je pravda, že odtiaľ to je do Prahy už len 150 km, tak asi nemyslel tú, keď napísal 199 km.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano ano 160km, neviem co sa stalo, vcera mi google mapy ukazali 199km, nechapem. V tom pripade je to vyriesene hura ))

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Asi obchadzky, cechy cez leto su zalostne co sa tyka obchadzok, kazdych 50 km nejaka zavreta cesta.
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      #6
      Cesta uspesne zavrsena z Cadce sme odchadzali so 100% baterkou kedze som cez noc nabil o svokra. Odtial sme isli cez Mosty u Jablunkova, cez Frydek do Mohelnic, tu som postal asi 10-15 minut, len trosku doplnit stavu aby mi to vydalo na Vysoke Myto. Tam sme to spojili s obedom a odtial uz na supu do Prahy, kde som uz doplnil v hoteli. Cesta spat obdobna - Vysoke Myto dobit na 94%, potom Valasske Meziricii kde som dal asi 60% baterky a odtial Zilina Aupark kde sme dali zas obed kym sa nabilo na 94%. Odtial Cadca kde som to nechal na hodinu na 230V 10A, aspon par km extra, a potom plynulo do Jasnej bez dalsieho nabijania.

      Na dialnici stabilnych 120km/h, klima skor vypnuta kedze bolo prijemnych 22 stupnov, dialnica dole kopcom aj 140-150kmh, ako sa to rozgulalo, nebrzdil som a radsej som potom plachtil. Obec predpisovo a okresky tych 100km/h nech dozeniem cas na nabijackach. Po ceste par prac a obmedzeni, obchadzok. Cesta CA - Praha trvala asi 6hod:50min, cesta Praha - Demanovska dolina potom okolo 9 hodin.

      Zena na prasky a skoro pred rozvodom ale dalo sa obavam sa vsak, ze na dalsi podobny trip na EV ju uz nezlomim a budeme musiet ist spalovakom.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Podla popisu to neznie tak tragicky aby bola zena na prasky. Ake boli casy nabijania? Nabijal si po ceste len na CCS?

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Tak spalovakom nam to minuly rok trvalo 4:15, tento rok s EV 6:50, co je dost velky rozdiel, viac ako 50% casovy prirastok. Nabijal som len cez CCS, ale rychlost bola vsade zalostna, max som mal asi 34kWh na Vysokom Myte, Mohelnice boli cca 31kWh, Valasske Mezirici 32.5kWh.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Na chademo tiež tie rýchlosti boli dosť malé, ako som prikladal tabuľku vyššie v tomto vlákne. Za veľkosť ističa sa asi platí veľa aj v Čechách, nielen u nás.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq:
        zase si mylis kW s kWh... Pani elektromobilisti davajte si na to pozor, nech nevyzerame ako amateri.
        Kapacita je v kWh, nabijaci vykon je v kW.

      • Peterka
        Peterka komentoval
        Upraviť komentár
        Ked uz chceme byt presni, v kWh je energia, kapacita je vo faradoch :-D

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kapacita baterie elektromobilu je v kWh.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ano ano, moja chyba, pisanie za pochodu s dvoma detmi na krku
    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 196
      •      

      #7
      Na CCS je 30kW trochu malo, ale nenazval by som to "zalostna" :-)
      Edit: sorry, to mal byt komentar k prispevku vyssie...

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #8
        Aj keď som bol v HR spaľovákom za 6 hodín jazdy, nevzdávam to a chcem to skúsiť Ioniqom. Ľuboš použil maďarskú trasu, ktorá je pre spaľovák najrýchlejšia, aj ja som tade išiel. Ale pre pokazený Zalaegerszeg a neistý Szombathely je tam nutné nabíjanie cez Typ 2 a nie CCS, čo predlžuje o 3 hodiny trasu.
        Teraz som našiel dve CCS zdarma a bez karty po rakúskej trase, dokonca prvá Hartberg 100kW CCS, čo by stálo za odskúšanie, nakoľko Ioniq by to mal zvládať. Druhá je Ilz a otvárajú Zagreb CCS po 200km, čo by mohol dojazd byť. Takže HR ešte tento rok nezavrhujem, vzdialenosťou je rakúska trasa len o 10 km dlhšia ako maďarská. A nemusí byť zachádzka do Koprivnice.
        Prikladám mapu:
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Vidím,že sa dôkladne pripravuješ na tie preteky Ioniq vs. TM3. Len tak ďalej...:-)))

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko - ano aj ja mam takyto "akcny plan" ale niekde nizsie... Akurat s tym Madarskom je to zapeklita situace... Tak hadam nieco postavia/spojazdnia do sezony. Inak madari uz maju zelene znacky pre elektromobily...
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 707
        • viera8131
        •      

        #9
        To Slovinsko obchadzas schválne? Na Graz a Maribor je to rýchlejšie. Na ChargeMap chýba nabíjačka na dialnici pri Ptuji. Patrí Petrolu čo tam prevádzkuje aj pumpu a je na trase obidvoma smermi.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, schvalne. Slovinsku dialnicnu nechcem a tiez maju platene nabijacky a po vedlajsich je to tam utrpenie. Tato trasa potrebuje len chorvatsku Elen card a vyuziva chorvatske dialnice. Len trocha banujem za madarskom, zasa na juhu maju novu cestu, islo sa 150- kou stale po rovnej prazdnej ceste cele nadarsko, ani rakuska dialnica nie je rychlejsia.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Bacha, ak myslis v Madarsku rychlostnu cestu 85/86 medzi Gyor a Szombately tak tam je "len" 110, kedze to nie je dialnica ale rychlostna cesta. Je ale pomerne prazdna, takze riskovat sa tam da ;-) Uvidime kde a kedy postavia SC v Gyor, potom by to bola trasa aj pre nas Teslakov (ked bude SC Gyor aj SC Zagreb malo by sa to dat v pohode kedze je tam akoze len ta 110km rychlost - Graz Senj som robil na S85D v pohode a je to o cca 15km dlhsia trasa a stale po dialnici).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nie, M86 je spoplatnena, ale klasicka 86 a neskor dole od Szombathely je nova a tam sa da ist velmi rezko. V nedelu rano bez kamionov uplne prazdna.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, M85 som myslel a len upozornoval, ze to je rychlostna cesta a nie dialnica a teda "oficialne" tam je 110 a nie 130.

        • Joe79
          Joe79 komentoval
          Upraviť komentár
          Spalovakom som obchadzal Slovinsku dialnicu efektivne cez Trate (A/Slo prechod), Lenart, Ptuj a tesne pred prechodom Macejl (Slo/HR) som sa napojil na cestu. Akurat tam teraz dokoncuju dialnicu az na prechod, takze som to skusil vlani cez Madarsko a je to super po tej M86. Znamka pre madarske dialnice stoji nepomerne menej...
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #10
        Nejaká aktuálna mapa nabíjačiek v Prahe?

        Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #11
        Ktorá mapa by mohla byť teraz najaktuálnejšia pre ČR?

        Komentár

        • Radovan
          Member
          • Aug 2014
          • 304
          •      

          #12
          Podle mne stále evmapa.cz
          Radovan

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Vieš čo, myslím si, že tá evmapa nie je aktuálna. Ľudia mi hovorili v Ostrave, že napr. pri Lidli či inde sú nové nabíjacie stanice. Vedel by si to aspoň pre Ostravu aktualizovať? Potom ale aj v ďaľších regiónoch.
            Napadlo ma teda, že či niekto pridáva do máp nabíjacích staníc takéto nabíjačky pri supermarketoch ako napr. Lidl, Kaufland, Billa a iné. Na Slovensku je mapa nabky.com relatívne veľmi aktuálna. Aktualizujú to väčšinou užívatelia, členovia Teslaklubu pokiaľ viem.
            Kto teda v ČR aktualizuje mapy? ASEP to robí?

          • Radovan
            Radovan komentoval
            Upraviť komentár
            S evmapou je to stejné. Ale zápis schvaluje evmapa. Jde to mimo ASEP.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Najlepšiu máš apku ChargeMap alebo PlugShare.
            Ja používam ChargeMap keď som mimo SK a funguje to dobre.
        Pracuje...
        X