Dnes som sa hral s termo kamerou a testoval som tepelne efekty nabíjania na káble.
Tu je varovný príklad pre všetkých čo používajú predlzovačky pre nabijanie z domácej zásuvky.
Zapol som na bežnú zásuvku Teslu s mobile konektorom a použil 13A pre nabijanie. Použil som predlzovacku 25 m na bubne s prierezom vodičov 2.5 mm.
Tu je tepelná fotka po 20 minútach:
tých 53 stupňov je na povrchu.
Tak som trochu káble uvolnil a zmeral to v strede:
A to som nemeral úplne v strede. Musim priznať že má prekvapilo ako rýchlo sa to prehrialo.
Volne polozený kus toho istého kábla mal teplotu iba 23 stupňov.
Zaver je jasný a skúseným elektromobilistom dobre známy.
Ked použiješ na nabíjanie predlzovačku tak MUSÍ byt úplne rozmotaná a nesmie byt zákrytá inak môžeš vyhorieť.
Je dôležité si to pamätať zvlášť preto, že keďže je to relatívne maly prúd, auto na tom kabli bude dlho (a možno cez noc).
Skúšať, za aký čas ten kotúč začne dymiť, nebodaj horieť, som nemal odvahu .
Tu je varovný príklad pre všetkých čo používajú predlzovačky pre nabijanie z domácej zásuvky.
Zapol som na bežnú zásuvku Teslu s mobile konektorom a použil 13A pre nabijanie. Použil som predlzovacku 25 m na bubne s prierezom vodičov 2.5 mm.
Tu je tepelná fotka po 20 minútach:
tých 53 stupňov je na povrchu.
Tak som trochu káble uvolnil a zmeral to v strede:
A to som nemeral úplne v strede. Musim priznať že má prekvapilo ako rýchlo sa to prehrialo.
Volne polozený kus toho istého kábla mal teplotu iba 23 stupňov.
Zaver je jasný a skúseným elektromobilistom dobre známy.
Ked použiješ na nabíjanie predlzovačku tak MUSÍ byt úplne rozmotaná a nesmie byt zákrytá inak môžeš vyhorieť.
Je dôležité si to pamätať zvlášť preto, že keďže je to relatívne maly prúd, auto na tom kabli bude dlho (a možno cez noc).
Skúšať, za aký čas ten kotúč začne dymiť, nebodaj horieť, som nemal odvahu .
Komentár